abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141480514
Toevallig op de goede plek staan is ook een kwaliteit. Scheidsrechter fouten zijn dat in mijn ogen niet.
pi_141480802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:38 schreef roos94 het volgende:
Zet Lens er ajb nooit meer in :'(
Die heb ik inderdaad niks goed zien doen.. lag alleen maar op zijn bips of verspeelde de bal. Verder hoop ik dat Oranje in balbezit iets beter gaat worden.. misschien lukt dat als RVP er weer bij is.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 11:14:33 #153
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141483076
Poeh, ik heb die Mexicanen gezien tegen Brazilië, en die hadden het heul heul moeilijk met ze.
Had Mexico zelfs gewoon kunnen winnen.

Daarnaast vind ik dat ze erg fysiek sterk overkomen en fit... blijven tot diep in de 80e minuut kei en keihard doorknallen.

Ik vrees dat Nederland gaat verliezen van dit Mexico. Denk geen groot verlies, misschien een 1-0 of 2-1 maar ik denk echt dat ze zich flink gaan verslikken in deze ploeg.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:20:58 #154
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141483198
Is Mexico te vergelijken met Chili?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:22:13 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141483230
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:20 schreef kl1172 het volgende:
Niet echt, Mexico is meer een fysieke ploeg geloof ik. Volgens mij gewoon degelijk all-round, dus het gaat zeker moeilijk worden.

Ze zouden zelfs Nederland het spel kunnen laten maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141483234
quote:
Nee, want Mexico is een verdedigende ploeg.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 11:22:40 #157
Dick Laurent Is Dead
pi_141483244
quote:
Voor mijn gevoel zijn ze beter.... maar goed, zondag zullen we 't weten.

Ik hoop gewoon dat NL niet weer een "ek 2008 move" maakt..... in de groep fenomenaal spelen tegen zeer zware tegenstanders, en dan in de 1e knockout ronde meteen kansloos eruit :')
pi_141483302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn ze beter.... maar goed, zondag zullen we 't weten.

Ik hoop gewoon dat NL niet weer een "ek 2008 move" maakt..... in de groep fenomenaal spelen tegen zeer zware tegenstanders, en dan in de 1e knockout ronde meteen kansloos eruit :')
alleen 2de helft spanje was fenominaal. voor de rest was het voetbal niet om aan te zien, maar dat is mijn mening.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 11:28:59 #159
Dick Laurent Is Dead
pi_141483414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:24 schreef F.M.D. het volgende:

[..]

alleen 2de helft spanje was fenominaal. voor de rest was het voetbal niet om aan te zien, maar dat is mijn mening.
Ok, idd niet fenomenaal, maar wel gewoon goeie resultaten behalen tegen lastige tegenstanders.
Ik vind meerdere toplanden overigens niet indrukwekkend spelen, Duitsland was bijvoorbeeld tegen Ghana ook echt niet goed, en had zelfs kunnen verliezen als die Ghanezen beter waren omgegaan met sommige kansen.

Toch vrees ik dat oranje er tegen mexico uit gaat vliegen. Maar ik hoop van niet uiteraard.
pi_141483531
't helpt wel mee dat hun aanvoerder geschorst is trouwens. Kopte er ook nog 1 in gisteren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_141483622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:32 schreef kalinhos het volgende:
't helpt wel mee dat hun aanvoerder geschorst is trouwens. Kopte er ook nog 1 in gisteren.
Was dat niet een andere?
pi_141483673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:35 schreef Fargo het volgende:

[..]

Was dat niet een andere?
Nee Marquez.
pi_141483740
Oh, ik verwarde hem met Vasquez.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:53:30 #164
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_141484084
Jongens, we hebben niets van die Mexicanen te vrezen:

pi_141484443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:53 schreef hhh38 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik maak me ook weinig zorgen om deze pot.. soms is dat juist een teken dat we een zeperd gaan krijgen, maar met de onverzettelijkheid die ze tegen Chili lieten zien + de klasse van RVP en Robben moet het goed komen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:09:46 #166
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141484559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:50 schreef roos94 het volgende:
8 mil kijkers voor ned-chi :)

aus-spanje 33.000 kijkers :D

vi oranje 1,2 mil :{
8 miljoen :o ?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_141484589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik maak me ook weinig zorgen om deze pot.. soms is dat juist een teken dat we een zeperd gaan krijgen, maar met de onverzettelijkheid die ze tegen Chili lieten zien + de klasse van RVP en Robben moet het goed komen.
Ik vind juist dat Mexico vreselijk onderschat wordt door de meeste oranje-volgers. Ongetwijfeld zal de selectie zelf daar wel voor waken, maar ik vind dat Mexico in de groepsfase wel indruk heeft gemaakt met goed spel, technisch hoogstaand, goede conditie en verdedigend staat het ook goed.

Ik schat ze beter in dan Chili, en zeker in staat om ons middenveld en/of verdediging te overlopen. Al zullen ze dat ongetwijfeld niet de gehele wedstrijd volhouden.

Maar ik verwacht kortom een moeizaam duel, waar we misschien wel tegen een zeperd aanlopen, maar ik hoop vooral op een zwaarbevochten 2-1 overwinning.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_141484623
Nederland gaat het zeker moeilijk krijgen tegen Mexico, maar ze gaan winnen !

Mensen die nu nog steeds pessimistisch over Nederland zijn.. :') We hebben 10 doelpunten voor, en 3 tegen (waarvan 2 onterecht)...

_O_ _O_
pi_141484694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind juist dat Mexico vreselijk onderschat wordt door de meeste oranje-volgers. Ongetwijfeld zal de selectie zelf daar wel voor waken, maar ik vind dat Mexico in de groepsfase wel indruk heeft gemaakt met goed spel, technisch hoogstaand, goede conditie en verdedigend staat het ook goed.

Ik schat ze beter in dan Chili, en zeker in staat om ons middenveld en/of verdediging te overlopen. Al zullen ze dat ongetwijfeld niet de gehele wedstrijd volhouden.

Ik schat ze niet beter in dan Chili.. Zowel Nederland als Chili waren gisteren niet op volle oorlogssterkte en ook al geplaatst voor de volgende ronde.. dan krijg je toch een iets andere wedstrijd.
Mexico is gewoon een degelijke ploeg zonder sterren. Kansen 60-40 in het voordeel van Nederland. Ik zie alweer gebeuren dat we deze wedstrijd winnen en dat het dan weer gebagatelliseerd wordt omdat het 'maar' tegen Mexico is.
pi_141484703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:
Nederland gaat het zeker moeilijk krijgen tegen Mexico, maar ze gaan winnen !

Mensen die nu nog steeds pessimistisch over Nederland zijn.. :') We hebben 10 doelpunten voor, en 3 tegen (waarvan 2 onterecht)...

_O_ _O_
Ik wil mezelf niet pessimistisch noemen, tegen Mexico hebben we zeker kans (meer kans dan tegen Brazilië bijvoorbeeld), bovendien zitten we nu in de goede helft van het speelschema. Dus dat biedt zeker mogelijkheden.

Maar het spel van het Nederlands elftal is zeker nog niet om over naar huis te schrijven. Natuurlijk is balbezit geen doel op zich, maar de tegenstander het initiatief gunnen brengt wel degelijk risico's met zich mee. Zeker als dit voortkomt uit het onvermogen om zelf het spel te maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_141484746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik wil mezelf niet pessimistisch noemen, tegen Mexico hebben we zeker kans (meer kans dan tegen Brazilië bijvoorbeeld), bovendien zitten we nu in de goede helft van het speelschema. Dus dat biedt zeker mogelijkheden.

Maar het spel van het Nederlands elftal is zeker nog niet om over naar huis te schrijven. Natuurlijk is balbezit geen doel op zich, maar de tegenstander het initiatief gunnen brengt wel degelijk risico's met zich mee. Zeker als dit voortkomt uit het onvermogen om zelf het spel te maken.
1: Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat iedereen zo weg is van Brazilië. Ik zie Nederland eerder verliezen van Mexico, dan van Brazilië hoor.

2: Welke risico,s?

We hebben 9 punten. Ik begrijp je punt hoor, maar voetbal is praktijk geen theorie.
pi_141484784
Ik vind die keeper van Mexico zeker niet slecht, al scheelde het wel een hoop dat in die wedstrijd tegen Brazilië ze lekker veel tegen hem aan schoten en kopte. 1e helft pakte die de bal fantastisch uit de hoek, maar 2e helft bv die kopbal vlak voor tijd kwam recht op 'm af.. Gisteren was die bij 2 simpele balletjes van de Kroaten gezien, en werd die de 1e x nog gered door zijn back.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:26:02 #173
290156 Kekster
Portugoal!
pi_141485024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:53 schreef hhh38 het volgende:

[ afbeelding ]
Statistisch gezien gaat Nederland ook geen WK-finale winnen :')

Mexico wordt vreselijk onderschat, die gaan de Nederlandse defensie echt slopen. De hoogdmoed slaat weer toe na 3 matige wedstrijden.
pi_141485077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:26 schreef Kekster het volgende:

[..]

Statistisch gezien gaat Nederland ook geen WK-finale winnen :')

Mexico wordt vreselijk onderschat, die gaan de Nederlandse defensie echt slopen. De hoogdmoed slaat weer toe na 3 matige wedstrijden.
als de hoogmoed bij van gaal en de spelers maar niet toe slaat. trouwens als je met 5-1 van spanje wint, kan dat onmogelijk een matige wedstrijd zijn.
pi_141485120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat iedereen zo weg is van Brazilië. Ik zie Nederland eerder verliezen van Mexico, dan van Brazilië hoor.
Brazilië heeft veel meer individuele kwaliteit dan Mexico (dat zag je gisteren tegen Kameroen ook nog eens bevestigd) en heeft het thuisvoordeel. Ik zou Brazilië voor de finale echt niet willen tegenkomen.

Gelukkig zitten we nu dan ook in de juiste helft van het speelschema. :)

Mexico speelt aanvallender / opportunistischer, dus biedt meer mogelijkheden voor het Nederlands elftal, maar Mexico heeft wel indruk gemaakt in de groepsfase dus ik ben gematigd positief al blijf ik realistisch. Ik denk er zeker niet zo lichtzinnig over als de meesten hier.

quote:
2: Welke risico,s?

We hebben 9 punten. Ik begrijp je punt hoor, maar voetbal is praktijk geen theorie.
Risico is dat Nederland geen schijn van kans heeft als de tegenstander besluit Nederland het initiatief te gunnen en zelf af te wachten, als tactiek, of bijvoorbeeld als een tegenstander per ongeluk wel op een voorsprong komt.

Nederland is onmachtig om zelf het spel te maken, en bovendien zelf kwetsbaar op de counter.

Voetbal is praktijk en geen theorie inderdaad, zo is de realiteit ook dat een bal op de paal of net erin het verschil kan maken. Dat is een cliché, maar zo had de wedstrijd tegen Spanje, ondanks de geweldige uitslag ook makkelijk anders kunnen lopen. Hetzelfde geldt uiteraard voor de wedstrijden tegen Australië en Chili. Ik vind in geen van die wedstrijden Nederland een overweldigende, en zeer overtuigende indruk maken waarin we duidelijk veel beter waren dan de tegenstander. Waarmee ik niet wil zeggen dat we onverdiend hebben gewonnen.

Wat ik wil zeggen is dat de scheidslijn flinterdun is tussen een tactiek die werkt - als je naar het resultaat kijkt - en een tactiek die faalt - als het lot beslist een bal tussen de palen te laten vliegen ipv net naast.

Als je de pech hebt op achterstand te komen tegen Mexico dan wordt het gewoon heel erg moeilijk en zie ik ons niet eenvoudig doorgaan. Ik weet dat we ook op achterstand kwamen tegen Spanje, maar die geweldige 1-1 kwam eerlijk gezegd ook uit de lucht vallen. Zo'n goal maak je waarschijnlijk ook maar één keer in je leven (mede daarom is dat doelpunt zo geweldig).

Ik wil hier niet de pessimist uithangen, maar meer de realist. Want als we van Mexico winnen dan ligt - wat mij betreft - de weg naar de halve finale open. Dat zou een geweldige prestatie zijn met dit elftal. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')