abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:25:58 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_143255976
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:21 schreef Devolution het volgende:

[..]

Pagina bestaat niet meer.
WTF :D 8)7
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:27:39 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_143256032
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:22 schreef LintuxCx het volgende:

Ik dacht dat er nog meer op die pagina stond, maar dat zie ik niet..
Ja, het was ook veel uitgebreider dan wat er op archive.org staat.
pi_143275906
xf86-video-ati is dus echt superieur in 2d performance t.o.v. AMD Catalyst.

Alleen al het scrollen in Firefox voelt veel vloeiender. :D
pi_143282598
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:35 schreef robin007bond het volgende:
xf86-video-ati is dus echt superieur in 2d performance t.o.v. AMD Catalyst.

Alleen al het scrollen in Firefox voelt veel vloeiender. :D
radeonsi heeft de laatste tijd wel wat problemen.
pi_143283575
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 22:49 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

radeonsi heeft de laatste tijd wel wat problemen.
Hmm, oké. ;(

Op mijn kaart werkt EXA niet en alleen Glamor. Helaas heb ik met Glamor echt flinke video tearing.

https://www.libreoffice.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=72248

Maar helaas nog niets aan gedaan. :'(

Ook krijg ik vaak meldingen als:

1
2
3
4
radeon: Failed to allocate a buffer:
radeon:    size      : 0 bytes
radeon:    alignment : 4096 bytes
radeon:    domains   : 4

In dmesg:

1
2
3
[  267.620385] [drm:radeon_gem_object_create] *ERROR* Failed to allocate GEM object (0, 6, 4096, -22)
[  267.620649] [TTM] Illegal buffer object size
[  267.620653] [TTM] Illegal buffer object size

Misschien toch maar weer Catalyst installeren..

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 23:19:13 ]
pi_143284183
Ik kreeg GPU lockups :)
pi_143284249
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:21 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik kreeg GPU lockups :)
Oei, dat is ook niet echt fijn.
pi_143563133
München onderzoekt terugkeer van Linux naar Windows - UPDATE
Niet eens Zarafa(Nederlandse FOSS) gebruiken :')
pi_143563637
quote:
Er spelen zoveel politieke en commerciële dingen mee dat je niet weet wat wel of niet waar is.

Dat voorbeeld van email op mobiele apparaten is natuurlijk :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 18-08-2014 19:29:38 ]
pi_143563815
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Er spelen zoveel politieke en commerciële dingen mee dat je niet weet wat wel of niet waar is.

Dat voorbeeld van email op mobiele apparaten is natuurlijk. :')
lol :P
pi_143565941
Het gaat niet alleen om het digitale stockholmsyndroom dat Windows heet. Er zijn klachten (van werknemers) maar wat die klachten precies zijn? Kunnen ze geen illegale spelletjes spelen? Kunnen ze geen video's bekijken?
Op mijn zaak worden as we speak nog altijd twee programma's in dos gebruikt, omdat het gekocht is met een eeuwig durende licentie terwijl er allang een webapplicatie bestaat.
Ik ben juist zeer slecht over windhoos te spreken. Met elke nieuwe versie wordt het trager, de printer/kopieermachine kon altijd tot de rand printen, maar dat ging na de migratie naar 2013 Server niet meer met als gevolg dat alle documenten die op voorgedrukte formulieren geprint worden opnieuw moeten worden ingedeeld, wat ook al heel veel werk is sinds de nieuwe M$Office, ik begrijp er werkelijk helemaal niks van, terwijl altijd iedereen met zijn vragen naar mij komt.
Goed om te zien dat de gemeenteraad nog wel achter het project staat.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:59:32 #212
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_143565958
quote:
Volgens mij zitten ze in MS oplossingen te denken als ze dit niet goed kunnen regelen. IMAP, Zimbra, etc?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_143566747
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ze in MS oplossingen te denken als ze dit niet goed kunnen regelen. IMAP, Zimbra, etc?
Ze denken eerder in problemen dan in oplossingen. Ik had ooit iemand in een half uurtje om.
Zakelijke toegepaste software is natuurlijk een ander verhaal dan de thuisgebruiker die voornamelijk internet, muziek luistert en filmpjes kijkt, maar ook binnen een open bron-OS kan je nog steeds professionele niet-vrije software gebruiken. Steam is een mooi voorbeeld.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_143573782
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ze in MS oplossingen te denken als ze dit niet goed kunnen regelen. IMAP, Zimbra, etc?
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ze denken eerder in problemen dan in oplossingen. Ik had ooit iemand in een half uurtje om.
Zakelijke toegepaste software is natuurlijk een ander verhaal dan de thuisgebruiker die voornamelijk internet, muziek luistert en filmpjes kijkt, maar ook binnen een open bron-OS kan je nog steeds professionele niet-vrije software gebruiken. Steam is een mooi voorbeeld.
MSFT Winblah denkmentaliteit/Stockholm syndroom. :') _O-
pi_143592774
Waarom heeft ss nog geen -Z op mijn systemen? Heeft iemand hier dat al wel?
జ్ఞ‌ా
pi_143592782
En zo ja: welke versie gebruik je?
జ్ఞ‌ా
pi_143594097
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
wilmer@peer:~/src/deoxide/res/raw$ ss -Z
ss: SELinux is not enabled.
wilmer@peer:~/src/deoxide/res/raw$ ss -V
ss utility, iproute2-ss140610
wilmer@peer:~/src/deoxide/res/raw$ dpkg -l $(dpkg -S $(which ss) | cut -d: -f1)
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Inst/Conf-files/Unpacked/halF-conf/Half-inst/trig-aWait/Trig-pend
|/ Err?=(none)/Reinst-required (Status,Err: uppercase=bad)
||/ Name               Version        Architecture   Description
+++-==================-==============-==============-==========================================
ii  iproute2           3.15.0-2       amd64          networking and traffic control tools

Dus ik "heb" het wel. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143594509
Inleiding:

Nieuwe strubbelingen met Kubuntu doen zich voor.. Het installeren van een nieuwe driver van de videokaar liep helemaal vast en na een reboot wilde het systeem zelfs niet naar de grub toe.

Dus heb er een nieuwe versie van Kubuntu opgezet en die loopt fijn.

Tijdens de installatie is de SSD in twee delen opgedeeld met op de A) die nieuwe installatie en op de B) gelukkig nog ap mijn oude data :)

Probleem: op de B) was ik voor het vastlopen zo'n 75 torrents aan het downloaden met Ktorrent, nu staat op mijn nieuwe installatie ook wel een verse Ktorrent maar ik zou graag die oude willen opstarten en dan gewoon die oude torrents verder willen downloaden.
Met Windows was dit mij zo gelukt maar na twee uur proberen lukt dit toch niet met Kubuntu :@

Heeft iemand een idee hoe dit toch te bewerkstelligen? en of dit überhaupt mogelijk is :)
pi_143601339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef LintuxCx het volgende:

[ code verwijderd ]

Dus ik "heb" het wel. :')
Hmkay, thanks!
జ్ఞ‌ా
pi_143601827
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Inleiding:

Nieuwe strubbelingen met Kubuntu doen zich voor.. Het installeren van een nieuwe driver van de videokaar liep helemaal vast en na een reboot wilde het systeem zelfs niet naar de grub toe.

Dus heb er een nieuwe versie van Kubuntu opgezet en die loopt fijn.

Tijdens de installatie is de SSD in twee delen opgedeeld met op de A) die nieuwe installatie en op de B) gelukkig nog ap mijn oude data :)

Probleem: op de B) was ik voor het vastlopen zo'n 75 torrents aan het downloaden met Ktorrent, nu staat op mijn nieuwe installatie ook wel een verse Ktorrent maar ik zou graag die oude willen opstarten en dan gewoon die oude torrents verder willen downloaden.
Met Windows was dit mij zo gelukt maar na twee uur proberen lukt dit toch niet met Kubuntu :@

Heeft iemand een idee hoe dit toch te bewerkstelligen? en of dit überhaupt mogelijk is :)
Bij het installeren van grafische drivers heb je ook je MBR of GRUB gesloopt? :S
Wat heb je wel niet gedaan?

Verder staat je configuratie gewoon in je user directory, die heb je toch nog wel...?
pi_143609193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:44 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Bij het installeren van grafische drivers heb je ook je MBR of GRUB gesloopt? :S
Wat heb je wel niet gedaan?

De computer liep vast tijdens het installeren van die drivers, na het opnieuw opstarten liep de computer wederom volledig vast na het booten van de bios, op de linker-shift en/of de escape drukken (tips die ik online heb gevonden) om in de GRUB te komen werkten ook niet, de computer bleef muurvast.

quote:
Verder staat je configuratie gewoon in je user directory, die heb je toch nog wel...?
Die directory is er nog gewoon, alhoewel ik nu ook weer een uur aan het zoeken ben naar het Ktorrent bestand, tevergeefs.
Een search naar Ktorrent heeft alleen maar mogen leiden tot een aantal pictures maar geen juist opstartbestand.

Wel kwam ik ktorrent:kde4__ktorrent tegen maar die start weer een verse Ktorrent op zonder de 75+ als deels voltooide torrents.
pi_143613273
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De computer liep vast tijdens het installeren van die drivers, na het opnieuw opstarten liep de computer wederom volledig vast na het booten van de bios, op de linker-shift en/of de escape drukken (tips die ik online heb gevonden) om in de GRUB te komen werkten ook niet, de computer bleef muurvast.
Dit klinkt best wel onlinux...

Tijdens de installatie crashte die al?
Hoe heb je dat installeren wel niet gedaan?
En als je GRUB hebt kom je daar eerst door voordat kubuntu start.
Als zelfs GRUB het niet deed dan moet of je MBR of GRUB verkloot zijn door de installatie... (of je ging gewoon door GRUB zonder het te merken)

Maar is je hardeschijf niet gewoon aan het dood gaan?

Verder staat de configuratie niet in /home/username/.ktorrent ofzo?
pi_143613501
Gewoon de torrent files weer downloaden en dan laten downloaden naar de dir met de incomplete is geen optie?
Hij re-checked ze dan vanzelf.
Do what you love, love what you do!
pi_143768687
Onderstaande sed commando haalt configs uit een bestandje.

sed -n '/^CONFIGS[ ]*$/,//p' configs.txt

Maar hoe moet ik het bestandje vullen?
Een regel moet beginnen met CONFIGS, maar verder?
pi_143804504
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Inleiding:

Nieuwe strubbelingen met Kubuntu doen zich voor.. Het installeren van een nieuwe driver van de videokaar liep helemaal vast en na een reboot wilde het systeem zelfs niet naar de grub toe.

Dus heb er een nieuwe versie van Kubuntu opgezet en die loopt fijn.

Tijdens de installatie is de SSD in twee delen opgedeeld met op de A) die nieuwe installatie en op de B) gelukkig nog ap mijn oude data :)

Probleem: op de B) was ik voor het vastlopen zo'n 75 torrents aan het downloaden met Ktorrent, nu staat op mijn nieuwe installatie ook wel een verse Ktorrent maar ik zou graag die oude willen opstarten en dan gewoon die oude torrents verder willen downloaden.
Met Windows was dit mij zo gelukt maar na twee uur proberen lukt dit toch niet met Kubuntu :@

Heeft iemand een idee hoe dit toch te bewerkstelligen? en of dit überhaupt mogelijk is :)
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De computer liep vast tijdens het installeren van die drivers, na het opnieuw opstarten liep de computer wederom volledig vast na het booten van de bios, op de linker-shift en/of de escape drukken (tips die ik online heb gevonden) om in de GRUB te komen werkten ook niet, de computer bleef muurvast.

[..]

Die directory is er nog gewoon, alhoewel ik nu ook weer een uur aan het zoeken ben naar het Ktorrent bestand, tevergeefs.
Een search naar Ktorrent heeft alleen maar mogen leiden tot een aantal pictures maar geen juist opstartbestand.

Wel kwam ik ktorrent:kde4__ktorrent tegen maar die start weer een verse Ktorrent op zonder de 75+ als deels voltooide torrents.
Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar??
pi_143809720
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De computer liep vast tijdens het installeren van die drivers, na het opnieuw opstarten liep de computer wederom volledig vast na het booten van de bios, op de linker-shift en/of de escape drukken (tips die ik online heb gevonden) om in de GRUB te komen werkten ook niet, de computer bleef muurvast.

Echt, WTF ben je in hemelsnaam aan het doen geweest?
Watvoor videokaart? Watvoor driver (OS of proprietary)?
Je hebt toch niet geprobeerd zélf een driver te downloaden en compilen mag ik hopen?
pi_143810621
Iets zegt mij getuige zijn reactie van wel. M.a.w gewoon verkeerd bezig zijn vanwege een gebrek aan feitenkennis hoe het wel goed te doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 13:06:11 ]
pi_143811994
Ja zelf gedownload maar aan compilen doe ik niet, na het vastlopen de computer uitgezet en weer aan, waarop de fun begon.
Opzich geen ramp maar wel irritant.

Ben toch meer thuis in Dos zo blijkt maar weer :+
pi_143814431
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja zelf gedownload maar aan compilen doe ik niet, na het vastlopen de computer uitgezet en weer aan, waarop de fun begon.
Opzich geen ramp maar wel irritant.

Ben toch meer thuis in Dos zo blijkt maar weer :+
Je weet dat debian based distoro's APT hebben en repositories met packages die je heel makkelijk kan installeren?

het is geen windows waar je alles zelf moet downloaden, nouja nu moet je ook downloaden natuurlijk maar alles uit dezelfde repository.
En dependency checking en updates die je makkelijk bij kan houden...

Verder moet GRUB ook gewoon heel blijven of de installer moet wel hele vage dingen gedaan hebben.
pi_143815029
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja zelf gedownload maar aan compilen doe ik niet,
Wat heb je er dan mee gedaan :?
pi_143841043
Chromebook gekocht *O* Sowieso dat daar een andere Linux distro bij op komt :D
pi_143845338
People, als ik een linuxbak op mijn netwerk heb met vpn er op, kan ik die dan makkelijk gateway maken voor mijn andere devices zodat ik in mijn hele netwerk vpn naar buiten gebruik?
జ్ఞ‌ా
pi_143846191
OF maak die "linuxbak" een echte gateway, OF maak het ook een VPN server, OF tunnel al je traffic via stunnel/SSH naar de "linxubak"? Veel andere mogelijkheden lijkt me niet.
pi_143847226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:08 schreef NightH4wk het volgende:
OF maak die "linuxbak" een echte gateway, OF maak het ook een VPN server, OF tunnel al je traffic via stunnel/SSH naar de "linxubak"? Veel andere mogelijkheden lijkt me niet.
Echte gateway is simpel? Gewoon dat ip redirect (oid) in sysctl? Heb het niet eerder nodig gehad...
జ్ఞ‌ా
pi_143873578
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:47 schreef µ het volgende:

[..]

Echte gateway is simpel? Gewoon dat ip redirect (oid) in sysctl? Heb het niet eerder nodig gehad...
IP forwarding is zeker nodig idd.

Ik heb zelf alleen ervaring met opzetten van een VPN server en tunnel via ssh/stunnel. Maar het lijkt me idd dat het makkelijker moet kunnen?
pi_143876144
Ik wil even m'n ei kwijt.

Ik heb Linux omdat mijn scanner onder moderne Windows niet meer wordt ondersteund. Daarom had ik Kubuntu 12.04. Nou ontdekte ik gisteren eindelijk dat er een upgrade naar 14.04 beschikbaar was. Instructies netjes gevolgd:
https://help.ubuntu.com/community/TrustyUpgrades/Kubuntu/12.04LTS

Resultaat: een niet-werkende kernel. Gelukkig heb ik de live-cd nog om het probleem te analyseren. Komt ongeveer hier op neer:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1312076

Maar de oplossing daar werkt niet, aangezien dan het shellscript /sbin/udevadm naar de initramfs wordt gekopieerd, een shellscript dat is voorgeprogrammeerd met de foutmelding "udevadm trigger is not permitted while udev is unconfigured".

Er wordt op internet soms gesuggereerd dat herinstallatie van "udev" dit oplost: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1767077

Maar nee hoor, zelfs volledig purgen en herinstalleren van udev lost het niet op. Blijkbaar is de bugfix uit het bovengenoemde bugreport niet in kubuntu 14.04 verwerkt.

Ik heb nu maar /sbin/udevadm hard gelinkt aan /bin/udevadm, en daarna de initramfs opnieuw laten aanmaken. Nu kan ik tenminste weer in het systeem komen, alhoewel het natuurlijk niet de nette oplossing is.

Wat een gedoe allemaal weer zeg. }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2014 11:26:27 ]
pi_143878575
Voortaan een fresh install doen. Bespaart je ditsoort ellende.

Overigens is die update al weer 4 maanden beschikbaar hoor. 14.10 staat al bijna weer voor de deur.
pi_143882700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:49 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

IP forwarding is zeker nodig idd.

Ik heb zelf alleen ervaring met opzetten van een VPN server en tunnel via ssh/stunnel. Maar het lijkt me idd dat het makkelijker moet kunnen?
Client-server ken ik ook inderdaad, maar ik heb een abo voor 1 device, vandaar mijn gatewayidee.
జ్ఞ‌ా
pi_143892881
Herkenbaar? Dat warme gevoel van schrik dat door je heen gaat als je iets te fanatiek aan de fstab hebt staan sleutelen en je plots met een unbootable systeem zit?

Gelukkig zijn het maar Virtual Machines.

EDIT: ik zie het al: heb de parameters verkeerd om staan. :|W
pi_143892985
quote:
11s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Herkenbaar? Dat warme gevoel van schrik dat door je heen gaat als je iets te fanatiek aan de fstab hebt staan sleutelen en je plots met een unbootable systeem zit?

Gelukkig zijn het maar Virtual Machines.
Niet bij mijn eigen systeem...

Maar wat een rot gevoel, schaamte, schrik :P
pi_143893357
Mijn chromebook O+ Werkt heerlijk en zonder gezeik Ubuntu er op gekregen :D
pi_143895190
quote:
11s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Herkenbaar? Dat warme gevoel van schrik dat door je heen gaat als je iets te fanatiek aan de fstab hebt staan sleutelen en je plots met een unbootable systeem zit?

Gelukkig zijn het maar Virtual Machines.

EDIT: ik zie het al: heb de parameters verkeerd om staan. :|W
:{ fstab file ben ik inmiddels niet meer zo onder de indruk van. blkid, fdisk kan je een hoop mee terug halen en in runlevel 1 kan je makkelijk mounten. Er heeft iemand ooit eens als grap mijn fstab file weg gegooid, binnen 30 minuten was ik weer up & running.
pi_143895567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:25 schreef Igen het volgende:
Ik wil even m'n ei kwijt.

Ik heb Linux omdat mijn scanner onder moderne Windows niet meer wordt ondersteund. Daarom had ik Kubuntu 12.04. Nou ontdekte ik gisteren eindelijk dat er een upgrade naar 14.04 beschikbaar was. Instructies netjes gevolgd:
https://help.ubuntu.com/community/TrustyUpgrades/Kubuntu/12.04LTS

Resultaat: een niet-werkende kernel. Gelukkig heb ik de live-cd nog om het probleem te analyseren. Komt ongeveer hier op neer:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1312076

Maar de oplossing daar werkt niet, aangezien dan het shellscript /sbin/udevadm naar de initramfs wordt gekopieerd, een shellscript dat is voorgeprogrammeerd met de foutmelding "udevadm trigger is not permitted while udev is unconfigured".

Er wordt op internet soms gesuggereerd dat herinstallatie van "udev" dit oplost: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1767077

Maar nee hoor, zelfs volledig purgen en herinstalleren van udev lost het niet op. Blijkbaar is de bugfix uit het bovengenoemde bugreport niet in kubuntu 14.04 verwerkt.

Ik heb nu maar /sbin/udevadm hard gelinkt aan /bin/udevadm, en daarna de initramfs opnieuw laten aanmaken. Nu kan ik tenminste weer in het systeem komen, alhoewel het natuurlijk niet de nette oplossing is.

Wat een gedoe allemaal weer zeg. }:|
Gewoon een schone installatie doen man. Updaten geeft altijd gezeik.

Of gebruik gewoon Arch Linux zodat je altijd de nieuwste software gebruikt. :7
pi_143895595
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:31 schreef tweemeter het volgende:
Mijn chromebook O+ Werkt heerlijk en zonder gezeik Ubuntu er op gekregen :D
Nice, maar hoe werkt dit dan met disk ruimte? Ik dacht dat Chromebooks een zeer kleine flash disk hadden van XG en daarin beperkt waren.

Momenteel zit ik er over te denken om een Apple te kopen vanwege het design en gewicht om er Arch erop te zetten, maar een Chromebook zou natuurlijk beter werken. Had een jaar geleden nog een Chromebook gezien welke veel op Apple macbooks leek qua design.
pi_143895611
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Voortaan een fresh install doen. Bespaart je ditsoort ellende.

Overigens is die update al weer 4 maanden beschikbaar hoor. 14.10 staat al bijna weer voor de deur.
Ik scan bijna nooit.

Had ook gewoon bij 12.04 LTS moeten blijven. :X

Met een nieuwe installatie moet ik eerst weer uitvinden hoe ik de scanner-firmware geďnstalleerd krijg.
pi_143898130
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik scan bijna nooit.

Had ook gewoon bij 12.04 LTS moeten blijven. :X

Met een nieuwe installatie moet ik eerst weer uitvinden hoe ik de scanner-firmware geďnstalleerd krijg.
Dat gaat tegenwoordig echt super makkelijk. Als het goed is wordt dat haast automatisch gedaan of hoef je alleen een pakketje in Synaptics aan te vinken.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:42:08 #248
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_143899340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gewoon een schone installatie doen man. Updaten geeft altijd gezeik.
Jullie verdienen Windows met dit soort uitspraken. Wat een fucking onzin zeg.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_143899914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:28 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nice, maar hoe werkt dit dan met disk ruimte? Ik dacht dat Chromebooks een zeer kleine flash disk hadden van XG en daarin beperkt waren.

Momenteel zit ik er over te denken om een Apple te kopen vanwege het design en gewicht om er Arch erop te zetten, maar een Chromebook zou natuurlijk beter werken. Had een jaar geleden nog een Chromebook gezien welke veel op Apple macbooks leek qua design.
Ik heb zelf een Dell Chromebook 11 van Amazon.co.uk gekocht omdat dit een van de betere Chromebooks met een Intel processor is. Heeft me 300 euro gekost.

Er zit een hardeschijf in van 16GB waar ik nu nog 6 van over heb na de installatie van Ubuntu. Daarnaast kan je in de Dell in ieder geval een SD kaart stoppen zonder dat hij half uit steekt waar je ook Ubuntu op kan zetten als je wil.

Als je er niet te veel van verwacht is het een hele goede laptop (althans wat ik tot nu toe van heb gezien).
pi_143900702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:53 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Dell Chromebook 11 van Amazon.co.uk gekocht omdat dit een van de betere Chromebooks met een Intel processor is. Heeft me 300 euro gekost.

Er zit een hardeschijf in van 16GB waar ik nu nog 6 van over heb na de installatie van Ubuntu. Daarnaast kan je in de Dell in ieder geval een SD kaart stoppen zonder dat hij half uit steekt waar je ook Ubuntu op kan zetten als je wil.

Als je er niet te veel van verwacht is het een hele goede laptop (althans wat ik tot nu toe van heb gezien).
16GB hardeschijf dat is wel heel weinig.
pi_143900963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:10 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

16GB hardeschijf dat is wel heel weinig.
Ja je hebt ook niet meer nodig als de bedoeling is dat je alles online op slaat (Je krijgt gratis 2 jaar lang 100GB ruimte op Google Drive). Ik heb niet meer nodig in ieder geval, en als ik dat wel nodig heb dan stop ik er wel een SD kaart in.
pi_143902293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat gaat tegenwoordig echt super makkelijk. Als het goed is wordt dat haast automatisch gedaan of hoef je alleen een pakketje in Synaptics aan te vinken.
Mijn scanner is moeilijk. Heeft alleen een closed-source stuurprogramma voor Windows 95. Onder Windows Vista en hoger werkt het ding dus überhaupt niet meer. Onder Linux wel, maar dan moet ik wel een of ander bestandje uit het installatieprogramma van het originele stuurprogramma ergens in /etc/ stoppen.

Hmm. Het lijkt er trouwens op dat het programma om via een grafische interface veiligheidsupdates te installeren ook niet meer werkt. }:|

Is er geen Linux die gewoon stabiel is en waarbij de upgrade naar de volgende stabiele versie gewoon goed werkt? Ik had gehoopt dat dat bij ubuntu het geval zou zijn met de LTS-releases, maar nee dus.
pi_143902458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:15 schreef tweemeter het volgende:
tis 2 jaar lang 100GB
Probleem is dat je niet alles online kan benaderen, bij vakanties naar het buitenland moet je gewoon rekening houden met data limieten, slechte wifi's op de camping ( :') ) en meer van zulks. Het is dan niet ideaal om alles online te hebben staan, maar gesynced.
pi_143902632
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:42 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Jullie verdienen Windows met dit soort uitspraken. Wat een fucking onzin zeg.
Met Ubuntu wel. :6
pi_143902677
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn scanner is moeilijk. Heeft alleen een closed-source stuurprogramma voor Windows 95. Onder Windows Vista en hoger werkt het ding dus überhaupt niet meer. Onder Linux wel, maar dan moet ik wel een of ander bestandje uit het installatieprogramma van het originele stuurprogramma ergens in /etc/ stoppen.

Hmm. Het lijkt er trouwens op dat het programma om via een grafische interface veiligheidsupdates te installeren ook niet meer werkt. }:|

Is er geen Linux die gewoon stabiel is en waarbij de upgrade naar de volgende stabiele versie gewoon goed werkt? Ik had gehoopt dat dat bij ubuntu het geval zou zijn met de LTS-releases, maar nee dus.
Debian staat er om bekend heel stabiel te zijn. Of dat met updates ook zo is durf ik niet te zeggen. :)
pi_143903200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:48 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Probleem is dat je niet alles online kan benaderen, bij vakanties naar het buitenland moet je gewoon rekening houden met data limieten, slechte wifi's op de camping ( :') ) en meer van zulks. Het is dan niet ideaal om alles online te hebben staan, maar gesynced.
Op vakantie lees ik boeken :')

Natuurlijk heeft het zijn beperkingen, maar voor een laptop voor op school is het wel heel chill omdat het zo goedkoop en klein is en omdat hij een accuduur heeft van 8 uur.
pi_143904416
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Debian staat er om bekend heel stabiel te zijn. Of dat met updates ook zo is durf ik niet te zeggen. :)
O ja, dat heb ik jaren geleden wel gebruikt. Ik kan me niet herinneren dat ik met 'stable' gedoe heb gehad met updates. Wel erg conservatief: als je een dist-upgrade doet dan krijg je gewoon de nieuwste versie van de software die je al had. Maar als de nieuwe versie nieuwe pakketjes in de basisinstallatie heeft, dan krijg je die niet erbij. Je krijgt dus niet hetzelfde als wanneer je een schone installatie doet en dan alles wat je extra had geďnstalleerd, weer opnieuw installeert. Tenminste, zo was dat toen.

Misschien is FreeBSD ook wel een optie. De opdeling in basissysteem en extra software vind ik zinvol. Zo is het basissysteem ook na een upgrade altijd compleet. Nadeel was dat er nooit een manier was om de extra software up-to-date te houden zonder alles van broncode te compileren, maar het lijkt erop dat ze daar sinds kort, na veeeeele jaren wachten, dan toch eindelijk wat op bedacht hebben.
pi_143909391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:48 schreef Igen het volgende:

[..]

...

Misschien is FreeBSD ook wel een optie. De opdeling in basissysteem en extra software vind ik zinvol. Zo is het basissysteem ook na een upgrade altijd compleet. Nadeel was dat er nooit een manier was om de extra software up-to-date te houden zonder alles van broncode te compileren, maar het lijkt erop dat ze daar sinds kort, na veeeeele jaren wachten, dan toch eindelijk wat op bedacht hebben.
Packages zijn al heel lang beschikbaar. Met pkgng is het nu wel makkelijker idd.

Upgraden met zfs werkt schitterend. Gewoon even een snapshot maken en indien de upgrade mislukt kan je deze terugzetten. Kwestie van twee cli commands.

[ Bericht 4% gewijzigd door NightH4wk op 28-08-2014 10:24:40 ]
pi_143910563
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Debian staat er om bekend heel stabiel te zijn. Of dat met updates ook zo is durf ik niet te zeggen. :)
Wel handig om de manual te lezen.
Daarin staat waar je aan moet denken enn hoe je het beste kan updaten.
pi_143925173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:48 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, dat heb ik jaren geleden wel gebruikt. Ik kan me niet herinneren dat ik met 'stable' gedoe heb gehad met updates. Wel erg conservatief: als je een dist-upgrade doet dan krijg je gewoon de nieuwste versie van de software die je al had. Maar als de nieuwe versie nieuwe pakketjes in de basisinstallatie heeft, dan krijg je die niet erbij. Je krijgt dus niet hetzelfde als wanneer je een schone installatie doet en dan alles wat je extra had geďnstalleerd, weer opnieuw installeert. Tenminste, zo was dat toen.

Misschien is FreeBSD ook wel een optie. De opdeling in basissysteem en extra software vind ik zinvol. Zo is het basissysteem ook na een upgrade altijd compleet. Nadeel was dat er nooit een manier was om de extra software up-to-date te houden zonder alles van broncode te compileren, maar het lijkt erop dat ze daar sinds kort, na veeeeele jaren wachten, dan toch eindelijk wat op bedacht hebben.
FreeBSD kent al jaren, ik ken het al vanaf de 4.x en mogelijk al de 3.x versies binary packages. Niemand gebruiktte het (niemand op mijn werk iig).

Een dist-upgrade doet ook geen distributie upgrade, die wilt alleen packages removen om zo een package te kunnen installen/deps te kunnen solven. Dat doet de normale upgrade niet. Dus ook nu blijf je binnen je release tenzij je andere repos gebruikt en die hogere versies van packages heeft. Onder aptitude is het safe-upgrade en full-upgrade, zo voorkom je de verwarring wat meer itt upgrade en dist-upgrade.

Je kan, in theorie iig, Debian upgraden door alleen een apt-get upgrade te doen. Maar dan moeten er geen packages verwijderd worden om een dep te solven.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_143925266
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

FreeBSD kent al jaren, ik ken het al vanaf de 4.x en mogelijk al de 3.x versies binary packages. Niemand gebruiktte het (niemand op mijn werk iig).

Een dist-upgrade doet ook geen distributie upgrade, die wilt alleen packages removen om zo een package te kunnen installen/deps te kunnen solven. Dat doet de normale upgrade niet. Dus ook nu blijf je binnen je release tenzij je andere repos gebruikt en die hogere versies van packages heeft. Onder aptitude is het safe-upgrade en full-upgrade, zo voorkom je de verwarring wat meer itt upgrade en dist-upgrade.

Je kan, in theorie iig, Debian upgraden door alleen een apt-get upgrade te doen. Maar dan moeten er geen packages verwijderd worden om een dep te solven.
De officiële handleiding van Debian zegt dat je wel degelijk gewoon "apt-get dist-upgrade" moet gebruiken.

Afijn, ik heb nu dus Debian geďnstalleerd. Eerste ervaring met GNOME 3 ook. Daar hebben ze eigenlijk best wat moois van gemaakt. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2014 19:11:45 ]
pi_143926417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

De officiële handleiding van Debian zegt dat je wel degelijk gewoon "apt-get dist-upgrade" moet gebruiken.

Afijn, ik heb nu dus Debian geďnstalleerd. Eerste ervaring met GNOME 3 ook. Daar hebben ze eigenlijk best wat moois van gemaakt. :)
Wel pas als je eerste een apt-get upgrade gedaan hebt en andere dingen.
pi_143926457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Wel pas als je eerste een apt-get upgrade gedaan hebt en andere dingen.
Uiteraard, maar zo te zien documenteert Debian netjes wat je allemaal moet doen om het goed te laten verlopen. Ik zal zien of het daarmee beter gaat dan met (k)ubuntu. :)
pi_143927811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:08 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Op vakantie lees ik boeken :')
Ik ook, op mijn laptop.
pi_143930044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

De officiële handleiding van Debian zegt dat je wel degelijk gewoon "apt-get dist-upgrade" moet gebruiken.

Afijn, ik heb nu dus Debian geďnstalleerd. Eerste ervaring met GNOME 3 ook. Daar hebben ze eigenlijk best wat moois van gemaakt. :)
Dat komt omdat een upgrade altijd packages zal verwijderen, en dat doet upgrade niet. Dat zeg ik toch?
De man page over upgrade en dist-upgrade:

quote:
upgrade .. Packages currently installed with new versions available are retrieved and upgraded; under no circumstances are currently installed packages removed, or packages not already installed retrieved and installed.

dist-upgrade .. dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new versions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important packages at the expense of less important ones if necessary. So, dist-upgrade command may remove some packages.
Die laatste zin is van belang voor upgrades, hij moet dan packages verwijderen om van old-stable naar stable te gaan (of stable > testing). Maar als jij in je repo list alleen stable hebt, ja, dan ga je niet omhoog in versie maar blijf je binnen je release en dan heb je in 99,99% van de gevallen geen dist-upgrade nodig.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_143930392
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Debian staat er om bekend heel stabiel te zijn. Of dat met updates ook zo is durf ik niet te zeggen. :)
Ja, ik heb al een aantal jaren een server op Debian draaien, van 5>6 en ongeveer twee maanden geleden naar 7 gegaan. En toen heb ik drie dozen simultaat zitten upgraden op een verlaten nacht (somehow doe ik het altijd als ik denk.. ik ga slapen, maar eerst even deze dozen upgraden.. kansloos).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_143930463
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:12 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik ook, op mijn laptop.
Moet er niet aan denken. E-readers zijn daarvoor gemaakt.
pi_143930540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat komt omdat een upgrade altijd packages zal verwijderen, en dat doet upgrade niet. Dat zeg ik toch?
De man page over upgrade en dist-upgrade:

[..]

Die laatste zin is van belang voor upgrades, hij moet dan packages verwijderen om van old-stable naar stable te gaan (of stable > testing). Maar als jij in je repo list alleen stable hebt, ja, dan ga je niet omhoog in versie maar blijf je binnen je release en dan heb je in 99,99% van de gevallen geen dist-upgrade nodig.
Ah op die manier. Dan had ik je net even verkeerd begrepen, geloof ik. :)
pi_144158693
Nou, ik heb nog een vraagje.

Tegenwoordig kun je met laptop-trackpads ook heel precies scrollen, min of meer alsof het een touchscreen is. In bijv. Gnome-programma's werkt dat perfect.

Maar in Chromium niet, die blijft het hakkelige muiswiel-achtige scrollen gebruiken. Dat terwijl Chromium toch ook al twee jaar geleden gepatched is. Iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen valt; welke optie je evt. aan moet zetten?

--touch-devices=xx heb ik al geprobeerd, dan interpreteert 'ie de trackpad als een echte touchscreen zodat mouse-overs niet meer werken en het scrollen überhaupt niet meer werkt, dus dat is ook niet de bedoeling.
pi_144194338
Voor de ASCII-filmfans ;)

telnet towel.blinkenlights.nl 23
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144194629
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:54 schreef Aether het volgende:
Voor de ASCII-filmfans ;)

telnet towel.blinkenlights.nl 23
Oudje *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_144205994
Iemand met CoreOS bekend?
Gebruikt Docker voor de applicaties.
quote:
CoreOS is a powerful Linux distribution built to make large, scalable deployments on varied infrastructure simple to manage.Based on a build of Chrome OS, CoreOS maintains a lightweight host system and uses Docker containers for all applications. This system provides process isolation and also allows applications to be moved throughout a cluster easily.

To manage these clusters, CoreOS uses a globally distributed key-value store called etcd to pass configuration data between nodes. This component is also the platform for service discovery, allowing applications to be dynamically configured based on the information available through the shared resource.

https://www.digitalocean.(...)os-system-components

https://coreos.com/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144213523
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:54 schreef Aether het volgende:
telnet towel.blinkenlights.nl 23
quote:
Well, the IPv6 version is exactly the same as the IPv4 one.

The difference is in the visitors...


Je bent een Stoere Bikkel, aka You Rock.
pi_144219620
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 09:54 schreef Aether het volgende:
Voor de ASCII-filmfans ;)

telnet towel.blinkenlights.nl 23
Super tof. :D
pi_144219666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 01:41 schreef Igen het volgende:
Nou, ik heb nog een vraagje.

Tegenwoordig kun je met laptop-trackpads ook heel precies scrollen, min of meer alsof het een touchscreen is. In bijv. Gnome-programma's werkt dat perfect.

Maar in Chromium niet, die blijft het hakkelige muiswiel-achtige scrollen gebruiken. Dat terwijl Chromium toch ook al twee jaar geleden gepatched is. Iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen valt; welke optie je evt. aan moet zetten?

--touch-devices=xx heb ik al geprobeerd, dan interpreteert 'ie de trackpad als een echte touchscreen zodat mouse-overs niet meer werken en het scrollen überhaupt niet meer werkt, dus dat is ook niet de bedoeling.
Zit er niet ergens een optie in Chromium. Iets met 'smooth scrolling' of iets dergelijks gewoon in het optiemenu?
pi_144219732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:58 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zit er niet ergens een optie in Chromium. Iets met 'smooth scrolling' of iets dergelijks gewoon in het optiemenu?
Ja, maar dat is niet wat ik zoek. Die optie zorgt voor een vloeiende animatie tussen twee scroll-stapjes. Maar ik wil echt met pixel-precisie kunnen scrollen via de touchpad.
pi_144219828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet wat ik zoek. Die optie zorgt voor een vloeiende animatie tussen twee scroll-stapjes. Maar ik wil echt met pixel-precisie kunnen scrollen via de touchpad.
Oei. Ik zou het niet weten.

Wellicht toch een nieuwere versie proberen? Twee jaar geleden vind ik behoorlijk verouderd. Ook i.v.m. beveiliging.
pi_144220153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oei. Ik zou het niet weten.

Wellicht toch een nieuwere versie proberen? Twee jaar geleden vind ik behoorlijk verouderd. Ook i.v.m. beveiliging.
Ik heb Chrome 35, zo oud is die volgens mij niet. (En met de beveiliging zou het in Debian stable wel goed moeten zitten)
pi_144221115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb Chrome 35, zo oud is die volgens mij niet. (En met de beveiliging zou het in Debian stable wel goed moeten zitten)
Tsja, ik weet niet of je er principieel niet mee zit, maar je zou een repository kunnen toevoegen of iets dergelijks met een nieuwere Chromium.
pi_144221827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet of je er principieel niet mee zit, maar je zou een repository kunnen toevoegen of iets dergelijks met een nieuwere Chromium.
Met de nieuwste Chrome verandert er niks. Nou ja, pech gehad dan maar.
pi_144222470
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Met de nieuwste Chrome verandert er niks. Nou ja, pech gehad dan maar.
;(
Succes in ieder geval. Wellicht dat je Firefox nog kan gebruiken als je daar geen bezwaar tegen hebt.
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:46:45 #282
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_144234020
Oke ik heb dus gnome 3 sinds kort. En gister de "WinThumbnails" extensie aangezet. Die doet het helemaal niet goed en ik kan hem niet meer uitzetten. Hoe verwijder is deze stomme extensie?
(https://extensions.gnome.org/extension/335/winthumbnails/)
pi_144234948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef borbit het volgende:
Oke ik heb dus gnome 3 sinds kort. En gister de "WinThumbnails" extensie aangezet. Die doet het helemaal niet goed en ik kan hem niet meer uitzetten. Hoe verwijder is deze stomme extensie?
(https://extensions.gnome.org/extension/335/winthumbnails/)
Verwijderen uit ~/.local/share/gnome-shell/extensions en dan Gnome herstarten. Tenminste, dat is wat hier wordt gezegd: http://askubuntu.com/ques(...)nome-shell-extension
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:43:22 #284
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_144235394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Verwijderen uit ~/.local/share/gnome-shell/extensions en dan Gnome herstarten. Tenminste, dat is wat hier wordt gezegd: http://askubuntu.com/ques(...)nome-shell-extension
Ja top het is weg. Thnx :)
pi_144267053
Heh, mijn grootste misverstand was dat ik de waarchuwingen over X11 en modelines wel extreem serieus nam. :) In alle boeken die ik las stond dat je met een kleine fout je monitor op kon blazen.

Heb dus de eerste drie jaar ofzo alleen de cmdline gebruikt. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144267672
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:55 schreef LintuxCx het volgende:
Heh, mijn grootste misverstand was dat ik de waarchuwingen over X11 en modelines wel extreem serieus nam. :) In alle boeken die ik las stond dat je met een kleine fout je monitor op kon blazen.

Heb dus de eerste drie jaar ofzo alleen de cmdline gebruikt. :')
Met fixed-scan beeldschermen uit de jaren '90 en eerder was dat voor zover ik weet wel een serieus risico.
pi_144279757
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:55 schreef LintuxCx het volgende:
Heh, mijn grootste misverstand was dat ik de waarchuwingen over X11 en modelines wel extreem serieus nam. :) In alle boeken die ik las stond dat je met een kleine fout je monitor op kon blazen.

Heb dus de eerste drie jaar ofzo alleen de cmdline gebruikt. :')
Wat dat betreft is er in de loop der jaren wel een boel verbeterd. Dat geklooi inderdaad met die command line configuratiescripts was een hoop gedoe.

Nu alleen nog de perfect GUI vinden. Daar ben ik echt nog niet uit.
Ik vind KDE wel wat hebben tegenwoordig. Gnome 2 is ook goed (ik bedoel die met de applicatiebalk bovenin), die Gnome 3 vind ik een rampding.
Probeer soms wel wat anders uit met window managers, maar ben er niet kapot van allemaal.
pi_144280741
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat dat betreft is er in de loop der jaren wel een boel verbeterd. Dat geklooi inderdaad met die command line configuratiescripts was een hoop gedoe.

Nu alleen nog de perfect GUI vinden. Daar ben ik echt nog niet uit.
Ik vind KDE wel wat hebben tegenwoordig. Gnome 2 is ook goed (ik bedoel die met de applicatiebalk bovenin), die Gnome 3 vind ik een rampding.
Probeer soms wel wat anders uit met window managers, maar ben er niet kapot van allemaal.
Is Mate niet wat voor jou? Als je Gnome 2 nog zo prettig vindt? Of XFCE o.i.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 19:17:00 ]
pi_144281112
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat dat betreft is er in de loop der jaren wel een boel verbeterd. Dat geklooi inderdaad met die command line configuratiescripts was een hoop gedoe.
Nogal ja. :) X werkt gelukkig al jaren zonder een config (hoe heette dat script ook al weer...), de laatste keer dat ik met de hand "make menuconfig" van een kernel doorspitte is gelukkig ook al lang geleden. De tijd dat dat uberhaupt nodig was, nog veeeel langer.

Als ik nu ergens iets tegenkom wat via gekut op de cmdline opgelost moet worden ben ik 't eigenlijk ook meteen zat, want ik kan dat, en jij kan dat, maar het is weer een falen van de Linux desktop (en fuck dat, die shit moet gewoon werken). Op zich niet zo vaak meer nodig idd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144282154
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat dat betreft is er in de loop der jaren wel een boel verbeterd. Dat geklooi inderdaad met die command line configuratiescripts was een hoop gedoe.

Nu alleen nog de perfect GUI vinden. Daar ben ik echt nog niet uit.
Ik vind KDE wel wat hebben tegenwoordig. Gnome 2 is ook goed (ik bedoel die met de applicatiebalk bovenin), die Gnome 3 vind ik een rampding.
Probeer soms wel wat anders uit met window managers, maar ben er niet kapot van allemaal.
Wat robin007bond zegt: Mate is geweldig (standaarddesktop in Mint). Je hebt een modern startmenu, maar je kan ook net als vroeger twee panels hebben en het klassieke [ menu | Toepassingen Locaties Systeem ]
Gnome3, ik kan er niet aan wennen. Er blijft veel te veel ruimte onbenut, die "hete hoek" en inklappend menu vind ik ook niet handig. De toepassingen die ik het meest gebruik heb ik als starter bovenin of als sneltoets.
Het mooie aan Linux is dat het een modulair OS is. Je kan meerdere DE's naast elkaar gebruiken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_144282189
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:46 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wat robin007bond zegt: Mate is geweldig (standaarddesktop in Mint). Je hebt een modern startmenu, maar je kan ook net als vroeger twee panels hebben en het klassieke [ menu | Toepassingen Locaties Systeem ]
Gnome3, ik kan er niet aan wennen. Er blijft veel te veel ruimte onbenut, die "hete hoek" en inklappend menu vind ik ook niet handig. De toepassingen die ik het meest gebruik heb ik als starter bovenin of als sneltoets.
Het mooie aan Linux is dat het een modulair OS is. Je kan meerdere DE's naast elkaar gebruiken.
Niet alleen dat!ook distro's! :P
pi_144282277
Ninja edit ;)

Ja, je kan ook meerdere distro's op 1 machine draaien, maar binnen zo'n distro kan je meerdere DE's draaien. Dan kan je uitproberen zonder een hele nieuwe installatie.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 7 september 2014 @ 20:23:00 #294
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_144284589
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:46 schreef BabeWatcher het volgende:

Het mooie aan Linux is dat het een modulair OS is. Je kan meerdere DE's naast elkaar gebruiken.
De kernels is best wel monolitisch. Minix is echt modulair, Linux niet. (De kernel is Linux, userland niet)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_144286512
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 20:23 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De kernels is best wel monolitisch. Minix is echt modulair, Linux niet. (De kernel is Linux, userland niet)
Toch kun je wel makkelijk nieuwe modules aan de kernel toevoegen.
pi_144296903
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nu alleen nog de perfect GUI vinden. Daar ben ik echt nog niet uit.
Ik vind KDE wel wat hebben tegenwoordig. Gnome 2 is ook goed (ik bedoel die met de applicatiebalk bovenin), die Gnome 3 vind ik een rampding.
Probeer soms wel wat anders uit met window managers, maar ben er niet kapot van allemaal.
Ik ben juist (nu ik sinds jaren weer eens dagelijks Linux gebruik) erg positief verrast door Gnome3. Past goed in de tijd van smartphones en tablets (maar zonder idiote dingen zoals de charms bar van Windows 8), animaties gaan snel en helpen ook echt om dingen duidelijker te maken. Netjes.

Eerder was ik altijd groot fan van KDE, maar ik heb het idee dat die niet met de tijd mee gaan en zich te veel verliezen in flauwekul zoals van die vensters die langzaam doorzichtig worden als je ze dichtdoet enzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 23:22:14 ]
  maandag 8 september 2014 @ 00:20:48 #297
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_144299237
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:21 schreef Igen het volgende:

Eerder was ik altijd groot fan van KDE, maar ik heb het idee dat die niet met de tijd mee gaan en zich te veel verliezen in flauwekul zoals van die vensters die langzaam doorzichtig worden als je ze dichtdoet enzo.
Dat valt reuze mee. Ik weet niet wanneer je KDE voor het laatst gebruikt heb maar ik heb daar helemaal geen last van als KDE gebruiker. Al zou ik dolgraag meer tiling features in KDE willen zien. Jahhhhhhhhh.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_144299955
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 00:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Ik weet niet wanneer je KDE voor het laatst gebruikt heb maar ik heb daar helemaal geen last van als KDE gebruiker.
Keek net het Youtube-promofilmpje voor Plasma 5 en daar zit het nog steeds in. Maar je kan het ongetwijfeld uitzetten.
pi_144303994
KDE heeft imo wel de lekkerste balans tussen fancy/modern en configureerbaar. Gnome 3 blijft (imo) heel erg kut, maar Gnome 2 werkte vroeger weer lekkerder dan de oudere KDEs. Awesome / e17 / anders minimalistisch blijft ook wel OK.

Schitterend dat er zo veel keuze is. Niet vergeten om je favoriete DE en OS ook geld te geven, want de developers moeten ook eten.
pi_144304684
Awesome. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')