Ik krijg een computernerd.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg een toekomstige MotoGP grootheid
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
ondanks dat ik al een dochter heb hou ik me hier ook steeds meer mee bezigquote:Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen![]()
Gelukkig zijn er veel vrouwen mij reeds voorgegaan dus het kan!
Alleen ik twijfel nog
Daar heb ik vorige week les in gehad. Je zou zeggen dat de schoudertjes breder zijn dan het hoofdje. Da's dus niet het geval met uitpersen. De baby doet automatisch schoudertjes bij elkaar zodat hij/zij er makkelijker uit kan.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen![]()
Gelukkig zijn er veel vrouwen mij reeds voorgegaan dus het kan!
Alleen ik twijfel nog
Haha, deze zal ik m'n vriend laten lezen voor zijn beeldvormingquote:Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn
Ja maar die tien uur uitrekpijn die er aan voorafgaat he, en als die bakkes er in zakt...quote:Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn
ik heb nu al "pijn" in mijn schuif als ik twee uur heb gezetenquote:Op maandag 23 juni 2014 16:24 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vond vanmorgen fietsen voor het eerst ongemakkelijk in m'n doos en heb nu nog het gevoel dat er goed in gepoerd is (niet dus!)
Laat staan na al die uuuuuuuuuren weeën en uitdrijving en en en en
Maar ach, als kind eruit is vergeet je alles!
Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens gelezen dat de laatste fase van de uitdrijving geen pijn meer doet omdat er zo genadeloos veel druk op je foef komt te staan dat al je zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld. Een soort shock dus
Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?quote:Op maandag 23 juni 2014 16:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase.
Geen idee, mijn gyn had t daar over, verder ook nog niet besproken.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:53 schreef Kursor het volgende:
GM, waarom zou het ziekenhuis je niet (veel langer dan 40 weken) door laten lopen met bekkenklachten? (Vraag uit interesse)
Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?
Hahahahaquote:Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind.Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel.
quote:Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg een toekomstige MotoGP grootheid
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
Alleen het proefmonstertje dat bij zo'n zwangerdoos zat was genoegquote:Op maandag 23 juni 2014 16:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
HahahahaEn ja, respect voor je foef zeg!
Heb je daar nog perineummassage voor moeten doen van te voren?
quote:Op maandag 23 juni 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
Oh sorry Razz![]()
Leuke cursus ga je doen! Heb ik 1 op 1 gedaan, best wat gehad aan de oefeningen voor bekken en rug etc.
Mwehehehe, nopequote:Op maandag 23 juni 2014 16:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.
Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt.
Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nouquote:Op maandag 23 juni 2014 16:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.
Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt.
Wat attent ook! Om dat tegen een zwangere te vertellenquote:Op maandag 23 juni 2014 16:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooh ik promoot het ook net zo hard mee hoor. Vriend is ook niet voor niks alweer in onderhandeling over een nieuwe motor na zn akkefietje van de vakantie.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:38 schreef NotTheSame het volgende:
[..]Geweldig!
Dat hebben wij hier met de autosport, alleen doe ik er zelf ook aan mee!
Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerdquote:Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef Cygne het volgende:
Ik heb op mijn twaalfde de bevalling van mijn zus gezien, op video. Gezellig met een koekje en een kopje thee.![]()
Ik zit nederland zingt op zondag te kijken, daar was mijn vk in te zien. Ik heb geloof ik wel de allerchristelijkste praktijk gekozen.
Maargoed.
Veenendaal.
Euhquote:Op maandag 23 juni 2014 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerd
Ik hou nog steeds van mn moeder daaromquote:Op maandag 23 juni 2014 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nou![]()
Zelfde als dat: wacht maar, jouw tijdkomt nog wel. Weet je wat? Daar weet een ander niks van. En elk mens is anders, wie weet gaat het bij een ander wel op rolletjes. Dat gefocus op het negatieve altijd. Jammer.
(Want mijn kind floept er heus pijnloos uit hoor. laat me in die waan, aub!)
Als je wil, kun je allesquote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan
Dat vind ik ook altijd zo'n dooddoenerquote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan
Tegenover ons huis, twee kerken. Elke zondag hoedjesparade.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Euhgristelijker krijg je het bijna niet
Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een collega die aan de lopende band wachtmaart. Ze bedoelt het goed hoor, maar af en toe heb ik wel eens moeite om nog vriendelijk te reageren
Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooitquote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Euhgristelijker krijg je het bijna niet
ja vooruit dan. Je hebt nog wel vijf dorpen die gristelijker zijn ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik hou nog steeds van mn moeder daaromDie vertelde gewoon vooral over die eerste kennismaking, dat moment dat ik bij haar werd gelegd, dat ze de weeën zwaar vond maar dat het ook te doen was enzovoorts.
Achteraf na mijn eigen bevalling zei ze pas dat ze vrij lang geperst had en geknipt was zonder verdoving etcetera. "ja nouja ik dacht daar heb jij toch niets aan om dat allemaal te horen als je nog moet?"
Het is echt vreselijk irritant, al die N=1 dramaverhalen die je door de strot geramd krijgt. Liefst dat ze met meer zijn en dan tegen elkaar gaan opbieden wie er de meest dramatische bevalling had
Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit
quote:Op maandag 23 juni 2014 16:57 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
Na 3 keer is het dan wel even klaar.
Mijn moeder doet dat gelukkig ook. Heb nooit ellende en drama te horen gekregen gelukkig. En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het te doen is. Ik kijk zelfs vrijwillig bevallingsfilmpjes ter geruststellingquote:Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.
Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!quote:Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Cygne het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij.![]()
Echt toen wij hier net kwamen wonen. Elke dag mensen aan de deur, of meneer V niet lid wilde worden van hun kerk. En of we dan ook een bepaald percentage van het jaarsalaris af wilden staan aan de kerk. Nee is nee.
Maar verder merk je er in de praktijk niet veel van. Alleen vinden ze man zijn t-shirt met 'the spanish inquisition expected by nobody since..' niet zo tof.
Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan.
Preciesquote:Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.
Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
HIj heeft ook ecky ecky ecky etcetera.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!
[ afbeelding ]![]()
Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genietenquote:Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
[..]
Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijkquote:Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
[..]
Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten![]()
Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!quote:Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten![]()
Dat hoor ik vaker. Ik heb dat niet. Ik ben het leukst en het meest op mijn gemak als ons kind erbij is.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijk
Dat heb ik ook hoor. Als ik me vooraf druk ga maken wat mogelijk kan maak ik mezelf gek!quote:Op maandag 23 juni 2014 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh en met een kind kan ik evenveel als zonder. Het vergt misschien meer planning en aapassing, maar so what.
En tjezus, ik heb voor dit kind gekozen, dus ik heb voor een verandering in mijn leven gekozen, misschien? Pff.
Op zo'n zwanegrschapsavond emrkte ik ook dat er erg veel nadruk op het negatoeve ligt, of waar er (kleine) ingrepen bij de bevalling hebben moeten gebeuren. Veel vrouwen vroegen dingen als: ja een vriendin van mij die had een tang en hoe zit dit en dat, wat als, wat als... En op zich is het natuurlijk slim om enige kennis te hebben over de "wat alzen", maar verder is er geen klap te vertellen over hoe jouw bevalling gaat zijn. Ik laat met maar over mee heenkomen
Nou precies, er is altijd wel een mouw aan te passen. Ik heb 32 jaar de tijd gehad om me te misdragen, ik was er ook wel een beetje klaar meequote:Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
[..]
En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.
Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur wordenquote:Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
quote:Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur wordenSamen juichen omdat er een trein voorbij komt
High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
Alles wordt een ontdekking! Ik denk dat ik zelf straks de wereld ook weer helemaal opnieuw ga ontdekken! Ik verheug me er heel erg opquote:Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
quote:Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur wordenSamen juichen omdat er een trein voorbij komt
High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
Dit had ik niet moeten lezenquote:Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind.Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel.
*smelt*quote:Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja dit dus. Awesomequote:Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik volg je voorbeeld. Doei!quote:Op maandag 23 juni 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
goed, tijd om af te sluiten en m'n juichpak aan te trekken
quote:Op maandag 23 juni 2014 16:57 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
Na 3 keer is het dan wel even klaar.
Wist niet meer zeker of jij het wasquote:Op maandag 23 juni 2014 18:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]![]()
En ik hoor nu nog steeds 'wacht maar' als de kinderen van m'n schoonzus puberen en zich achterlijk gedragen mede door hoe hun ouders ze aanpakken
It never eeeeeends!!!
T schijnt dat je hersenen de intensiteit van pijn niet kunnen opslaan, en dat je je dat dus niet kan herinneren... Wel dat het pijn deed, maar niet meer hoeveel precies...quote:Op maandag 23 juni 2014 18:15 schreef Zoë23 het volgende:
Oh irritant TAP
Ik had het gister metover de bevalling van S. "viel toch uiteindelijk wel mee?" zei ik. Hij;
hoe kun je dat nou zeggen.
Blijkbaar vervaagt de herinnering aan pijn
Ik vond het serieus ook een mooi iets, samen met mijn vriend. Hij was er echt voor me en dat gaf me veel vertrouwen. En het moment dat S geboren werd
Natuurlijk zijn er minder gezellige momenten en vooral het 1e jr. was hier niet makkelijk maar we hebben ondanks dat elke dag veel gelachen, trots naar ons meisje gekeken en veel liefde gevoeld.
Ja wacht maar, je krijgt er gewoon écht veel voor terug
En het is het echt waard.
(S is nu 2 en de liefde groeit nog steeds. Dat kan blijkbaar)
Ja ik was hem even kwijt met allemaal gedoe en moeheid eromheen, maar hij is er weer helemaalquote:Op maandag 23 juni 2014 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Was ie weg, Helio?.
Ik weet dat mijn moeder vrij gemakkelijke bevallingen had en dat ze het twee keer op de uitgerekende datum voor elkaar heeft gekregen. Dat vind ik voorlopig voldoende informatie..
Nee dat klopt.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
T schijnt dat je hersenen de intensiteit van pijn niet kunnen opslaan, en dat je je dat dus niet kan herinneren... Wel dat het pijn deed, maar niet meer hoeveel precies...
Ik heb een paar jaar geleden een beenmergpunctie gehad uit mn borstbeen, dat kunnen ze niet verdoven, en hoewel ik nog weet dat de rand vh bed helemaal bezweet was door mijn handen en dat ik mn lip kapot had gebeten weet ik niet meer hoeveel pijn t echt deed...
Precies! Functionele pijn is voor mij echt iets anders dan pijn hebben omdat je je bezeerd hebt of als er iets mis is. Daar heb ik van tevoren bij mijn hypnobirthing erg op 'geoefend'; door me voor te stellen dat bij iedere wee de spieren in de baarmoeder aan het werk zijn om mijn lieve baby uit te drijven en hoe mooi het is dat het zo werkt. Daardoor kon ik de weeën ook goed opvangen volgens mij, omdat ik bij iedere wee mijn baarmoeder mentaal eigenlijk aanmoedigde. 'Kom maar, laat die wee maar z'n gang gaan, want ik wil mijn babytje zien.' Dat klinkt gek hoor, als ik het zo schrijf maar voor mij werkte dat heel goed. De pijn werd op die manier een soort 'zoete' pijn, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de stofjes die in je vrijkomen, een soort 'high' waar je ook in terecht komt (niet iedereen voelt dat trouwens maar het kan wel).quote:Op maandag 23 juni 2014 17:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en ja t doet pijn, maar het is functionele pijn die je daarna wel snel vergeet.
14 juli is een mooie datum...quote:Op maandag 23 juni 2014 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Gm dat klinkt idd als iets heel naars zeg.
Ik heb afgelopen weekend gekeken bij de Jimbo maar ze hadden het Zwitsal spul nog niet. Ik heb hier nooit geurvrij gewassen i.d.z.v. neutral ofzo. Dus ik ben ook zon muts die dat spul zou kopen![]()
En 14 juli mag ook BE![]()
Al kruip ik dan wel voor.. das niet helemaal eerlijk.
+1000quote:Op maandag 23 juni 2014 18:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Precies! Functionele pijn is voor mij echt iets anders dan pijn hebben omdat je je bezeerd hebt of als er iets mis is. Daar heb ik van tevoren bij mijn hypnobirthing erg op 'geoefend'; door me voor te stellen dat bij iedere wee de spieren in de baarmoeder aan het werk zijn om mijn lieve baby uit te drijven en hoe mooi het is dat het zo werkt. Daardoor kon ik de weeën ook goed opvangen volgens mij, omdat ik bij iedere wee mijn baarmoeder mentaal eigenlijk aanmoedigde. 'Kom maar, laat die wee maar z'n gang gaan, want ik wil mijn babytje zien.' Dat klinkt gek hoor, als ik het zo schrijf maar voor mij werkte dat heel goed. De pijn werd op die manier een soort 'zoete' pijn, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de stofjes die in je vrijkomen, een soort 'high' waar je ook in terecht komt (niet iedereen voelt dat trouwens maar het kan wel).
Ik kan me nu nog steeds niet voorstellen dat er echt een baby uit is gekomen, maar het ging gewoon! Je lichaam is zoo bijzonder, dat het dat kan!.
.
quote:Op maandag 23 juni 2014 19:44 schreef Crumpette het volgende:
Thanks dameshet was ook heel mooi en intens. toen we thuiskwamen ook meteen allebei in slaap gevallen op de bank. Anderhalf uur pitten later was het ineens tijd voor thais eten en voetbal - en bijlezen
.
Vind het overigens ook altijd heel byzonder hoe mensen samenkomen bij zo'n gelegenheid. Heel troostrijk.Maar genoeg hierover nu.
1-0
normaal gesproken bij de Rakang Thai waar we zowat tegenover wonenquote:Op maandag 23 juni 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]sterkte de komende tijd in elk geval.
Offtopic: waar halen jullie lekkere Thaiik wet nooit zo goed waar te beginnen...
Zonderquote:Op maandag 23 juni 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
En wie gaat zometeen die docu kijken mét partner?
quote:Op maandag 23 juni 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
mijn trollbaby doet het trouwens ook, acuut stil houden als papa wil voelenze zijn ook allemaal hetzelfde
Opvoeden die hap!quote:Op maandag 23 juni 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
mijn trollbaby doet het trouwens ook, acuut stil houden als papa wil voelenze zijn ook allemaal hetzelfde
Mijn poes hield van vuurwerk. Knalvuurwerk was niet boeiend maar siervuurwerk vond ie prachtig. Rare poes.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en vuurwerk in de buurt uiteraard. Poes weer helemaal over de zeik
the man has a pointquote:Op maandag 23 juni 2014 20:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vroeg mijn vriend net wat hij verwacht van de bevalling. 'Bloed en een kindje.'
.
die stukjes van die gezichten, ik vind het geweldig om te zien, die filmmaker heeft dat zó goed gevangen,hoe de meeste vaders ernaast staanquote:Op maandag 23 juni 2014 20:28 schreef Heliotrope het volgende:
helder
De mijne werd een beetje zenuwachtig van de trailer van de docu
quote:Op maandag 23 juni 2014 17:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
(...) tja t ging er leuker en makkelijker in dan dat t eruit komt,(...)
Toch ter sprake brengen. En als je er niet uitkomt met je vk dan stuur je maar een pmquote:Op maandag 23 juni 2014 21:00 schreef geppie het volgende:
Ik moest ook jankûh en als er iemand nuchter is![]()
Niet helemaal teruggelezen maar wat verwoordt Franny het mooi hoe ze tegen de bevalling aankijkt, ik moet eerlijk bekennen dat tot nu toe de struisvogelmethode goed heeft gewerkt maar de angst voor de bevalling begint nu wel steeds groter te worden![]()
denk dat ik er iets mee moet, maar wat?
Bij mijn vorige zwangerschap vond ik dat dit 'probleem' erg gebagatalliseerd werd door de verloskundigen dus ik durf het ook niet zo goed meer ter sprake te brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
Ik heb er1 en ik vind het heerlijk!! Kan net wat langer lopen en t haalt echt de druk van je rug.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hebben er ook meiden hier zo'n verstevigende buikband. Het viel mijn man net op dat ik mijn rug helemaal hol trek met mijn buik naar voren. Zou zo'n band helpen?
Jij hebt rood haar, jij kan bovenstaand argument soberso gebruikenquote:Op maandag 23 juni 2014 22:05 schreef Dyre het volgende:
Ik huilde laatst zo'n beetje toen mijn pakketje van de wehkamp niet op tijd bezorgd werd, maar kleine baby's, grote zorgen kan ik zo met droge ogen kijken.
Ben ik nu een ontaarde moeder?
Daar jank ik ook vanquote:Op maandag 23 juni 2014 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb geen ziel denk ik. Ik huil nog steeds alleen als iemand iets stoms tegen me zegt of van de bevalfolder
quote:Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daar jank ik ook vanmaar ook van mini babies die huilen van de pijn of angst in zo'n grote couveuse, en van huilende papa's bij de geboorte van een ziek kindje.
En van reclames.
En van blackfish.
Ik heb niet zozeer een ziel, ik ben gewoon lek
gingersquote:Op maandag 23 juni 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij hebt rood haar, jij kan bovenstaand argument soberso gebruiken
Ligt er weer aan hoe groot je wieg is denk ik. Maar volgens mij kan het verder gewoon toch?quote:Op maandag 23 juni 2014 22:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dadje, in het begin moet je wiegdeken ook al dubbel, dus ik denk dat dat wel heel veel proppen wordt onder het matrasje!
Leuk, gm
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Sterker nog, in veel babyzaken verkopen ze ze al dubbel...quote:Op maandag 23 juni 2014 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik dacht dat je dekens niet mocht dubbelvouwen... Ivm warmte oid?
Och welnee joh, ik zou het zo weer over doen hoor. Op dat moment kan het je én niet schelen en je voelt echt niet dat je foef er zo uitziet. Ik vond het zo bijzonder om niet één maar gewoon twee mensjes die helemaal af waren erbij te krijgen binnen een tijdsbestek van 20 minuten.quote:
Ga je ook shoppen met je moeder?quote:Op maandag 23 juni 2014 22:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, dus als het qua proppen past, kan het? Dan ga ik dat nog eens eens proberen voor ik op babyuitzetshopsessie ga (met mijn moeder).
Ik stuurde d'r een sms'je om te vragen of ze dat leuk zou vinden en kreeg heel veel uitroeptekens terug.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ga je ook shoppen met je moeder?
Ik heb een dagje vrij genomen zodat we ons niet door de zaterdagdrukte hoeven te wringengaan we lekker waskussenhoezen enzo inslaan
We hebben zojuist afscheid genomen van onze intacte mini..quote:Op maandag 23 juni 2014 20:41 schreef Dyre het volgende:
Ggirl, wat naar...en gewoon klote![]()
Maar wacht toch even de vk/echo af, bloed is heel eng, maar hoeft niet het ergste te betekenen
Crumpette, wat lijkt me dat heftig zeg
Ggirlquote:Op maandag 23 juni 2014 23:33 schreef Ggirl het volgende:
[..]
We hebben zojuist afscheid genomen van onze intacte mini..
Dus het vermoeden is bevestigd..
Wat ontzettend verdrietig.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:33 schreef Ggirl het volgende:
[..]
We hebben zojuist afscheid genomen van onze intacte mini..
Dus het vermoeden is bevestigd..
Ja! En volgens mijn berekening ben ik 7 weken vandaag. En ergens speelt er nog het ongeloof. Hoe kan ik nou gewoon echt spontaan zwanger zijn, als ik dat al 9 jaar niet zelf word?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 05:47 schreef snoenk het volgende:
Spannend lurktmeteenrietje. Is het de eerste echo?
Wat bijzonder! En wat fijn dat het zonder alle toeters en bellen gelukt is. Succes met de echo straks!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 05:57 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
Ik weet nog wel van de oudste dat ik toen pas echt genoot toen hij geboren was.
Waarom ik nu wel spontaan zwanger ben is me een raadsel. Er is nooit een oorzaak gevonden voor onze subfertiliteit, maar vorig jaar is een complete IVF inclusief 5 cryo's mislukt. We waren ervan overtuigd dat de oudste dus echt een wonder was en zouden nog 1 IVFpoging doen (volgende maand) om - als die ook zou mislukken - ons erbij neer te leggen dat het er bij 1 zou blijven.
Hm ja da's ook waar. Maar denk toch dat ik het zelf ga doen al is t alleen maar om even te oefenenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:11 schreef BlueEyes het volgende:
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??
Ik maak het bedje niet eens op.
Heb dekentje, lakentje en hydrofiel erop klaar liggen en de kraam zoekt het maar uit![]()
Teveel gehoord dat kraam het toch losmaakt en overnieuw doet dus ga de tijd en energie er niet in stoppen.
In het ziekenhuis, bij de fertiliteitsarts. Hier is beleid dat als je in het traject zit, je voor echo mag komen (bij 7 en 9 weken sowieso). Het maakt dan niet uit of je spontaan of door middel van een fertiliteitsbehandeling zwanger raakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:18 schreef BlueEyes het volgende:
Lekker vroeg Rietje! In het ziekenhuis trouwens of 'gewoon' bij vk?
Zullen we een playdate voor ze plannen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:51 schreef LaLouchi het volgende:
Sterkte Ggirl en lurtkmeteenrietje wat een mooi verhaal![]()
verder meld... mini speelt nog binnen
Ja gezellig!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:52 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zullen we een playdate voor ze plannen?
Misschien dat ik dat deze ronde ook maar zo aanpakquote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:11 schreef BlueEyes het volgende:
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??
Ik maak het bedje niet eens op.
Heb dekentje, lakentje en hydrofiel erop klaar liggen en de kraam zoekt het maar uit![]()
Teveel gehoord dat kraam het toch losmaakt en overnieuw doet dus ga de tijd en energie er niet in stoppen.
fijn! Ik Vond het ook een fijne cursus. Doe je 1 op 1 of de groepscursus?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik had gisteravond de eerste zwangerschaps-Mensendieck les, en het was fijn! Goede oefeningen voor thuis gekregen en veel tips over een goede houding en goed bewegen. Dit is wel wat voor mij.
Wij hebben nu voor onze bijna-peuter idd de Hemnes 8 lades als commode, ideaalquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:06 schreef Hilmo het volgende:
Ooh de hoge ladekast dus? Ik lees veel mensen over de hemnes kast met drie lades of die met 8 (die hele lange zeg maar), maar die met 6 lades vond ik best hoog als commode, maar dat kan dus ook. Nou ja, we hebben ze beide haha
Ja balen is dat, als je die uren gewoon inhaalt. Verloskundige hulp vind ik logisch dat dat onder werktijd mag, maar ik wist niet dat dit in het ziekenhuis er ook onder valt, dus dat ga ik ze nog mooi even vertellen (via verzuimcoach, hoef ik het zelf niet te doen)![]()
![]()
Ooh wat goed om te weten van lage bloeddruk en ijzertekort. Over een week wordt resus factor geprikt en ijzer ook meteen. Ga het dan ook even melden. Drop mocht ik ook eten hihi en ijzertabletten moet ik dan misschien ook wel. Heb inderdaad al de hele zwangerschap 's ochtends wat licht in mijn hoofd en toen ik zo veel overgaf ook dat ik gek werd, zo rusteloos. Maar bij bloedprikken was toen nog niets naar voren gekomen, bij het standaard bloedonderzoek.
Dat was ik gisterenavond ook. En vannacht gewoon geslapen. Het begon hier net te stromen toen ik vriendje weer hoorde thuiskomen. Die werkt pas een anderhalve maand bij z'n nieuwe baas en had zoiets van ja dan ga ik werken en kom ik je halen voor de afspraak bij de VK.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ggirl, wat naar. Je 'klinkt' heel rustig.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Heauuu, ik ben nog laaaaang niet in mijn derde trimester!
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:23 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Dat was ik gisterenavond ook. En vannacht gewoon geslapen. Het begon hier net te stromen toen ik vriendje weer hoorde thuiskomen. Die werkt pas een anderhalve maand bij z'n nieuwe baas en had zoiets van ja dan ga ik werken en kom ik je halen voor de afspraak bij de VK.
Maar zijn baas had hem naar huis gestuurd en de volgende keer als zoiets is blijf je thuis en bel je me geroepen. En daar was vriendje een beetje door van slag geraakt, kwam toen ook nog de collega binnen die twee weken terug met 30weken zwangerschap z'n zoontje verloren had, heeft ie daar nog even mee staan praten en toen hij thuis kwam en ik begon te huilen toen had hij 't helemaal gehad!
misschien komt mijn jarenlang opgekweekte bierby er ook wel mee uit, you never knowquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]"weet je zeker dat het er niet twee zijn dan?"
aangepast, was alvast een beetje enthousiastquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Heauuu, ik ben nog laaaaang niet in mijn derde trimester!
nee die valt er af tijdens de borstvoeding toch?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien komt mijn jarenlang opgekweekte bierby er ook wel mee uit, you never know
Wel heel liefquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
aangepast, was alvast een beetje enthousiast
nòg slanker?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee die valt er af tijdens de borstvoeding toch?dat is mijn idee iig, dat ik over een jaar slanker ben dan in het begin
.
Overigens zat ik me gisteren net af te vragen of het wel goed ging met de baby omdat ik maar niet zo veel aankom, en tadaa, ik weeg vanmorgen ineens meer.
nee hoor dat valt wel meequote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel heel liefOver 16 dagen herkansing!
[..]
nòg slanker?Je bent al zo petiet!
En die baby gaat pas vanaf een week of 20 echt hard. Berg je maar![]()
(ik deed een "wacht maar...")
Nou ja, ik zie jouw foto's, ik weet je BH-onderwijdte, en zelf al mijn halve leven schommelend tussen maat 38 en 48 / BMI 27-40 durf ik met gerust hart te zeggen dat jij echt niet tot het deel samenleving behoort dat nodig wat kilo's kwijt kanquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee hoor dat valt wel meeik heb tieten, das wat anders
Oh, wat heerlijk om te horen! Ik hoop het echt!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef BlueEyes het volgende:
Goedgekeurd met ontzettend fijn gesprek met de vk![]()
Bloeddruk stabiel maar acceptabel.
Volgende week dinsdag bij 39+6 gaan we kijken of er al ontsluiting is om te strippen om het allemaal in de hand te kunnen houden zodat ik thuis kan bevallen en zonder inleiding etc (mocht het deze week goed blijven gaan).
Het wordt steeds echter
oh ja maar als je er een meetlint omheen legt slaat die 65 nergens op hoor, ik ben een fan van een strakke band, voor steun en geen gewicht aan de schouders. Maar thanksquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie jouw foto's, ik weet je BH-onderwijdte, en zelf al mijn halve leven schommelend tussen maat 38 en 48 / BMI 27-40 durf ik met gerust hart te zeggen dat jij echt niet tot het deel samenleving behoort dat nodig wat kilo's kwijt kanIk denk dat je ook erg mooi zwanger gaat zijn!
super ik duim voor een thuisbevalling voor jequote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef BlueEyes het volgende:
Volgende week dinsdag bij 39+6 gaan we kijken of er al ontsluiting is om te strippen om het allemaal in de hand te kunnen houden zodat ik thuis kan bevallen en zonder inleiding etc (mocht het deze week goed blijven gaan).
Het wordt steeds echter
Klinkt goed BE!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef BlueEyes het volgende:
Het wordt steeds echter
Ja, vooral vrouwen met hun lichaamquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:40 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oh ja maar als je er een meetlint omheen legt slaat die 65 nergens op hoor, ik ben een fan van een strakke band, voor steun en geen gewicht aan de schouders. Maar thanksen ik weet ook wel dat het allemaal wel in orde is. Ach iedereen heeft wel wat, toch?
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:42 schreef kwakz0r het volgende:
Ach een BH maat 65 past niet eens om mijn been denk ik. Dus of ie nou strak of los zit, dik ben je niet in mijn referentiekader
Omg ja! Ik ben blij dat ik niet zo'n buik heb... Als ik ernaar kijk word ik al moe. Laat staan als je zo'n buik hebt!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:43 schreef BlueEyes het volgende:
Hebben jullie die foto van Anouk gezien trouwens
Spannend he!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef BlueEyes het volgende:
Het wordt steeds echter
Lekker kakkenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:48 schreef kwakz0r het volgende:
Misschien moet ik eens uit bed komen
Sinds 3 uur vannacht al vijf keer naar de wc geweest dus ben en beetje moe
Maar hey, mijn darmen werken weer, ook best fijn!
Volgens mij gaat ze dan met twee vingers je baarmoedermond inquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:59 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Spannend he!![]()
Hoe gaat dat strippen nou eigenlijk precies? Verder dan het loswoelen van de vliezen kwam ik eigenlijk niet toen de vk het mij uitlegde... maar hoé gaat het nou precies in z'n werkingKon ook al geen (animatie)filmpjes op youtube erover vinden
Pijnlijkquote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ze dan met twee vingers je baarmoedermond in
Ja en dan draaien ze een soort van rondjes langs de vliezen af om die los te maken. Althans zo deed de gyn het bij mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ze dan met twee vingers je baarmoedermond in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |