abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141452456
Zwangerschap & geboorte

2014

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame

9 februari: Lurktmeteenrietje
21 februari: Danaa
27 februari: Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 23-06-2014 19:08:55 ]
pi_141452500
Voor wijzigingen een quote graag.
pi_141452518
Net alles studiegerelateerd besproken met de decaan, scheelt opeens een heleboel stressen :D als ik me goed voel schrijf ik me in januari weer in, anders september. Zo simpel is het O+

Dus vanaf 1 september ben ik officieel geen student meer, vreemd!
pi_141452576
Ik krijg een toekomstige MotoGP grootheid :')
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
pi_141452664
GM, waarom zou het ziekenhuis je niet (veel langer dan 40 weken) door laten lopen met bekkenklachten? (Vraag uit interesse)
pi_141452745
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
Ik krijg een computernerd. O+
Ohja, minimotor. Als wij een jongetje krijgen gaat mijn broer die zeker weten kopen. Hij doet fanatiek aan motorcross.

Man is geloof ik vooral bezig met welke draagdoek hij wil. _O- O+
Oh en met wat ik wil eten. :Y)
pi_141453249
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen :D
Gelukkig zijn er veel vrouwen mij reeds voorgegaan dus het kan!
Alleen ik twijfel nog :')
pi_141453369
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen :D
ondanks dat ik al een dochter heb hou ik me hier ook steeds meer mee bezig :')
In life, every ending is a new beginning..
pi_141453372
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Daar heb ik vorige week les in gehad. Je zou zeggen dat de schoudertjes breder zijn dan het hoofdje. Da's dus niet het geval met uitpersen. De baby doet automatisch schoudertjes bij elkaar zodat hij/zij er makkelijker uit kan.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:15:35 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141453508
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn O+
pi_141453510
Ik heb ooit verloskunde gehad tijdens eens van m'n opleidingen dus ik ken alle plaatjes en draaiingen en alles erop en eraan.
Het kan! Bij een ander }:| bij mij niet!

Fijn dat het herkenbaar is LaLouchi :D
pi_141453539
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn O+
Haha, deze zal ik m'n vriend laten lezen voor zijn beeldvorming _O-
  maandag 23 juni 2014 @ 16:19:16 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_141453627
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja maar die tien uur uitrekpijn die er aan voorafgaat he, en als die bakkes er in zakt... ;( ik kan me er niks bij voorstellen maar het doet nu al pijn :')
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:20:23 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_141453657
Ik heb trouwens gelezen dat de laatste fase van de uitdrijving geen pijn meer doet omdat er zo genadeloos veel druk op je foef komt te staan dat al je zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld. Een soort shock dus ;(
disclaimer
pi_141453786
Ik vond vanmorgen fietsen voor het eerst ongemakkelijk in m'n doos en heb nu nog het gevoel dat er goed in gepoerd is (niet dus!)
Laat staan na al die uuuuuuuuuren weeën en uitdrijving en en en en

Maar ach, als kind eruit is vergeet je alles!
  maandag 23 juni 2014 @ 16:25:40 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_141453826
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:24 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vond vanmorgen fietsen voor het eerst ongemakkelijk in m'n doos en heb nu nog het gevoel dat er goed in gepoerd is (niet dus!)
Laat staan na al die uuuuuuuuuren weeën en uitdrijving en en en en

Maar ach, als kind eruit is vergeet je alles!
ik heb nu al "pijn" in mijn schuif als ik twee uur heb gezeten :')
disclaimer
pi_141454000
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens gelezen dat de laatste fase van de uitdrijving geen pijn meer doet omdat er zo genadeloos veel druk op je foef komt te staan dat al je zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld. Een soort shock dus ;(
Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase. :+
  maandag 23 juni 2014 @ 16:31:56 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_141454032
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:30 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase. :+
Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?
disclaimer
pi_141454139
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:53 schreef Kursor het volgende:
GM, waarom zou het ziekenhuis je niet (veel langer dan 40 weken) door laten lopen met bekkenklachten? (Vraag uit interesse)
Geen idee, mijn gyn had t daar over, verder ook nog niet besproken. :)
S. 2014
J. 2016
pi_141454158
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?
Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind. :X Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel. *O*
  maandag 23 juni 2014 @ 16:37:08 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_141454195
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind. :X Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel. *O*
Hahahaha :') En ja, respect voor je foef zeg! _O_ Heb je daar nog perineummassage voor moeten doen van te voren?
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:38:57 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141454253
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
_O- Geweldig!

Dat hebben wij hier met de autosport, alleen doe ik er zelf ook aan mee :')!
pi_141454262
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hahahaha :') En ja, respect voor je foef zeg! _O_ Heb je daar nog perineummassage voor moeten doen van te voren?
Alleen het proefmonstertje dat bij zo'n zwangerdoos zat was genoeg :D
pi_141454299
Op school was ook ineens het topic van de dag 'gruwelijke bevallingen'. Ik ben maar snel naar m'n lokaal teruggerend :X ben daar mentaal nog niet helemaal aan toe :')

Quote van collega: "Ik ben nóg kwaad op m'n moeder, dat ze over die gruwelijke pijn nooit heeft verteld." Dus :{ .

Vanavond de eerste zwangerschaps-Mensendieck cursusavond. Heel benieuwd!

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2014 16:41:43 ]
pi_141454352
Die opgezwollen doos... mijn vriendin verwoorde het vandeweek dat het voelde alsof haar lippen tot tussen haar knieën hingen.
En bedankt voor de mental image ;(
pi_141454406
Oh sorry Razz :D
Leuke cursus ga je doen! Heb ik 1 op 1 gedaan, best wat gehad aan de oefeningen voor bekken en rug etc.
pi_141454496
Niet luisteren naar al die gruwelverhalen, kopinzandtechniek werkte voor mij prima.

En het kan ook zomaar meevallen, dat, of ik ben de ergste pijn door al die geweldige hormonen helemaal kwijt O+ ;) , of ik ben een geluksvogel.
pi_141454547
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
Oh sorry Razz :D
Leuke cursus ga je doen! Heb ik 1 op 1 gedaan, best wat gehad aan de oefeningen voor bekken en rug etc.
:D Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.

Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt :') .
pi_141454574
Ik heb op mijn twaalfde de bevalling van mijn zus gezien, op video. Gezellig met een koekje en een kopje thee. :')

Ik zit nederland zingt op zondag te kijken, daar was mijn vk in te zien. Ik heb geloof ik wel de allerchristelijkste praktijk gekozen.

Maargoed.
Veenendaal. :7
  maandag 23 juni 2014 @ 16:52:29 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_141454688
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:48 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

:D Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.

Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt :') .
Mwehehehe, nope :')
disclaimer
pi_141454711
quote:

[..]

Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nou :{
Zelfde als dat: wacht maar, jouw tijdkomt nog wel. Weet je wat? Daar weet een ander niks van. En elk mens is anders, wie weet gaat het bij een ander wel op rolletjes. Dat gefocus op het negatieve altijd. Jammer.
(Want mijn kind floept er heus pijnloos uit hoor. laat me in die waan, aub!)
  maandag 23 juni 2014 @ 16:53:31 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141454723
quote:

[..]

Wat attent ook! Om dat tegen een zwangere te vertellen :')
  maandag 23 juni 2014 @ 16:54:37 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_141454756
Ik heb een collega die aan de lopende band wachtmaart. Ze bedoelt het goed hoor, maar af en toe heb ik wel eens moeite om nog vriendelijk te reageren :')
disclaimer
pi_141454769
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:38 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

_O- Geweldig!

Dat hebben wij hier met de autosport, alleen doe ik er zelf ook aan mee :')!
Ooh ik promoot het ook net zo hard mee hoor. Vriend is ook niet voor niks alweer in onderhandeling over een nieuwe motor na zn akkefietje van de vakantie.
Het is dat begin augustus het nog een beetje te vroeg is om met het kleintje naar Spa te rijden voor een circuitdag van papa, anders zou ik het zo doen.
pi_141454781
Ja, ik hoopte ook echt heel erg dat ze zou stoppen :') . Maar goed, ik dacht intussen aan troetelbeertjes en kuikentjes en taartjes en zonneschijn en overstemde haar in m'n hoofd met een mentaal LALALALACAN'THEARYOU en als zij haar trauma kwijt is dan is dat mooi.

Al hoef ik voorlopig geen banaan meer.
pi_141454793
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef Cygne het volgende:
Ik heb op mijn twaalfde de bevalling van mijn zus gezien, op video. Gezellig met een koekje en een kopje thee. :')

Ik zit nederland zingt op zondag te kijken, daar was mijn vk in te zien. Ik heb geloof ik wel de allerchristelijkste praktijk gekozen.

Maargoed.
Veenendaal. :7
Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerd :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 16:56:04 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_141454809
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan :{w
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:56:22 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_141454817
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerd :P
Euh :') gristelijker krijg je het bijna niet :D
disclaimer
pi_141454828
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nou :{
Zelfde als dat: wacht maar, jouw tijdkomt nog wel. Weet je wat? Daar weet een ander niks van. En elk mens is anders, wie weet gaat het bij een ander wel op rolletjes. Dat gefocus op het negatieve altijd. Jammer.
(Want mijn kind floept er heus pijnloos uit hoor. laat me in die waan, aub!)
Ik hou nog steeds van mn moeder daarom O+ Die vertelde gewoon vooral over die eerste kennismaking, dat moment dat ik bij haar werd gelegd, dat ze de weeën zwaar vond maar dat het ook te doen was enzovoorts.

Achteraf na mijn eigen bevalling zei ze pas dat ze vrij lang geperst had en geknipt was zonder verdoving etcetera. "ja nouja ik dacht daar heb jij toch niets aan om dat allemaal te horen als je nog moet?"

Het is echt vreselijk irritant, al die N=1 dramaverhalen die je door de strot geramd krijgt. Liefst dat ze met meer zijn en dan tegen elkaar gaan opbieden wie er de meest dramatische bevalling had :')
:)
pi_141454848
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan :{w
Als je wil, kun je alles :s)
Echt. Keuzes die een ander maakt zeggen niets over jou.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:57:10 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141454851
quote:
Dat vind ik ook altijd zo'n dooddoener :{ . Er is echt maar heel weinig hoor, wat straks echt niet meer kán. Je kunt zelfs een heleboel meer O+
pi_141454872
quote:

[..]

Tegenover ons huis, twee kerken. Elke zondag hoedjesparade.
pi_141454880
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een collega die aan de lopende band wachtmaart. Ze bedoelt het goed hoor, maar af en toe heb ik wel eens moeite om nog vriendelijk te reageren :')
Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
Na 3 keer is het dan wel even klaar.
pi_141454885
quote:

[..]

Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 16:59:14 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_141454930
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit :P
ja vooruit dan. Je hebt nog wel vijf dorpen die gristelijker zijn ja.
disclaimer
pi_141454943
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik hou nog steeds van mn moeder daarom O+ Die vertelde gewoon vooral over die eerste kennismaking, dat moment dat ik bij haar werd gelegd, dat ze de weeën zwaar vond maar dat het ook te doen was enzovoorts.

Achteraf na mijn eigen bevalling zei ze pas dat ze vrij lang geperst had en geknipt was zonder verdoving etcetera. "ja nouja ik dacht daar heb jij toch niets aan om dat allemaal te horen als je nog moet?"

Het is echt vreselijk irritant, al die N=1 dramaverhalen die je door de strot geramd krijgt. Liefst dat ze met meer zijn en dan tegen elkaar gaan opbieden wie er de meest dramatische bevalling had :')
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.

Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
pi_141454953
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij. _O-
Echt toen wij hier net kwamen wonen. Elke dag mensen aan de deur, of meneer V niet lid wilde worden van hun kerk. En of we dan ook een bepaald percentage van het jaarsalaris af wilden staan aan de kerk. Nee is nee.

Maar verder merk je er in de praktijk niet veel van. Alleen vinden ze man zijn t-shirt met 'the spanish inquisition expected by nobody since..' niet zo tof.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:59:59 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_141454959
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
_O- die onthoud ik even :')
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:01:40 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_141455010
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.

Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
Mijn moeder doet dat gelukkig ook. Heb nooit ellende en drama te horen gekregen gelukkig. En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het te doen is. Ik kijk zelfs vrijwillig bevallingsfilmpjes ter geruststelling :@ :')
disclaimer
pi_141455041
Mijn moeder zegt altijd, tja t ging er leuker en makkelijker in dan dat t eruit komt, en ja t doet pijn, maar het is functionele pijn die je daarna wel snel vergeet.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 17:03:52 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_141455093
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Cygne het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij. _O-
Echt toen wij hier net kwamen wonen. Elke dag mensen aan de deur, of meneer V niet lid wilde worden van hun kerk. En of we dan ook een bepaald percentage van het jaarsalaris af wilden staan aan de kerk. Nee is nee.

Maar verder merk je er in de praktijk niet veel van. Alleen vinden ze man zijn t-shirt met 'the spanish inquisition expected by nobody since..' niet zo tof.
NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!

O+ O+
disclaimer
pi_141455139
quote:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan.
Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:04:47 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141455141
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Precies :) en elke bevalling is weer anders.
Bovendien, het is de kennismaking met je mini O+
KuikenGuppy
pi_141455172
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!

[ afbeelding ]

O+ O+
HIj heeft ook ecky ecky ecky etcetera. _O-
En im in ur ..ing ur .. O+
pi_141455179
Oh en met een kind kan ik evenveel als zonder. Het vergt misschien meer planning en aapassing, maar so what.
En tjezus, ik heb voor dit kind gekozen, dus ik heb voor een verandering in mijn leven gekozen, misschien? Pff.

Op zo'n zwanegrschapsavond emrkte ik ook dat er erg veel nadruk op het negatoeve ligt, of waar er (kleine) ingrepen bij de bevalling hebben moeten gebeuren. Veel vrouwen vroegen dingen als: ja een vriendin van mij die had een tang en hoe zit dit en dat, wat als, wat als... En op zich is het natuurlijk slim om enige kennis te hebben over de "wat alzen", maar verder is er geen klap te vertellen over hoe jouw bevalling gaat zijn. Ik laat met maar over mee heenkomen :)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:06:01 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_141455190
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten O+ O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:06:43 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455225
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijk :)

En over die bevalling, inderdaad. Het doet echt pijn. Maar kijk eens hoeveel mensen er in de lijst staan die een tweede of derde kindje krijgen? Blijkbaar is het het toch wel waard ;)
pi_141455268
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten O+ O+
En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.
pi_141455295
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
pi_141455326
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijk :)

Dat hoor ik vaker. Ik heb dat niet. Ik ben het leukst en het meest op mijn gemak als ons kind erbij is.
pi_141455346
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh en met een kind kan ik evenveel als zonder. Het vergt misschien meer planning en aapassing, maar so what.
En tjezus, ik heb voor dit kind gekozen, dus ik heb voor een verandering in mijn leven gekozen, misschien? Pff.

Op zo'n zwanegrschapsavond emrkte ik ook dat er erg veel nadruk op het negatoeve ligt, of waar er (kleine) ingrepen bij de bevalling hebben moeten gebeuren. Veel vrouwen vroegen dingen als: ja een vriendin van mij die had een tang en hoe zit dit en dat, wat als, wat als... En op zich is het natuurlijk slim om enige kennis te hebben over de "wat alzen", maar verder is er geen klap te vertellen over hoe jouw bevalling gaat zijn. Ik laat met maar over mee heenkomen :)
Dat heb ik ook hoor. Als ik me vooraf druk ga maken wat mogelijk kan maak ik mezelf gek!

Maar vroeg me alleen af hoe het toch allemaal mogelijk is dat het allemaal kan dat zo'n kindje er doorheen past enzo. Zie dat bij mezelf nogsteeds niet gebeuren.
Op een positieve manier hoor, alsin de wonderen van het hele kindje in je groeien etc etc.
Blijft iets bijzonders van het sesamzaadje tot de 8 pond waarop het nu geschat is.
pi_141455350
Ik verheug me nu al om met kind met de trein naar mijn ouders te gaan. O+
  maandag 23 juni 2014 @ 17:10:25 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_141455362
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.
Nou precies, er is altijd wel een mouw aan te passen. Ik heb 32 jaar de tijd gehad om me te misdragen, ik was er ook wel een beetje klaar mee ;)
En zuipen deden we toch altijd al thuis met een spel erbij (Catannen ofzo) dus dat kan nog steeds, maar dan wat gematigder :)
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:11:06 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455380
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur worden :D Samen juichen omdat er een trein voorbij komt :D High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
pi_141455409
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur worden :D Samen juichen omdat er een trein voorbij komt :D High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
O+ O+ O+
Oh god dat heb ik straks ooooook! O+
Gekkigheid :P
  maandag 23 juni 2014 @ 17:12:16 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_141455416
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Alles wordt een ontdekking! Ik denk dat ik zelf straks de wereld ook weer helemaal opnieuw ga ontdekken! Ik verheug me er heel erg op O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:12:58 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141455438
quote:

[..]

O+ O+ O+
KuikenGuppy
pi_141455462
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit had ik niet moeten lezen :'(

:D
pi_141455484
Wij zijn al maanden aan het fantaseren bij alles wat we doen hoe dat is als straks het met kleine erbij is.
Hoeveel zin we daarin hebben.
EN ook de realiteit wel van mits kindje dat aankan natuurlijk.
Maar juist het samen met z'n 3 kijken we naar uit.
Ook qua (duik)vakanties zien we helemaal zitten en staat alweer op de planning.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:14:25 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_141455488
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:13 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

ja maar zie het maar zo: daarna hoef je nooit meer! :Y)
disclaimer
pi_141455513
quote:

[..]

*smelt* O+
  maandag 23 juni 2014 @ 17:15:24 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_141455525
quote:

[..]

Ja dit dus. Awesome O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:17:07 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_141455585
goed, tijd om af te sluiten en m'n juichpak aan te trekken :Y)
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:18:06 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455609
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
goed, tijd om af te sluiten en m'n juichpak aan te trekken :Y)
Ik volg je voorbeeld. Doei! w/
pi_141455663
Haha. Je bent me er een SQ :D Leggings? No way! Juichpak? Tuurlijk!

Ik ga juichpak- en wuppie(?)loos kijken. Met Noors commentaar. Is niet hetzelfde kan ik je zeggen :/
pi_141455777

Ik ben Robijnfan, maar dit gaat me toch wel wat ver... Hou niet zo van Zwitsalgeur, vriend wel dus er staan wat shampoo en wasgelflesjes :')
pi_141456463
Ik vind het ook echt awesome om dingen te ondernemen met zijn drietjes. Ben zo trots op mijn kind O+

En daarnaast is er zeker ook genoeg metime en mantime hoor :Y
Ja dat betekent wel iets beter plannen en een oppas inschakelen ipv gewoon de deur impulsief achter je kont dicht trekken en gaan met die banaan. Maar ik denk dat ik daarom ook die momentjes samen met mijn man nog meer koester. Aankomend weekend bv zijn we kindvrij en daar gaan we van genieten O+

Net weer terug van het ziekenhuis. Bevalplan doorbesproken en dingen vast gelegd in mijn dossier. Geeft veel rust in mijn hoofd. Alleen moet ik wachten tot het weekend van 2 augustus als ik bij mijn favo gyn wil bevallen en dat zie ik dan weer net niet zitten :+

Ik vind zelf 15 juli nog steeds een mooie datum :+

De menstruatieachtige pijnen komen waarschijnlijk van het indalen. Kindje ligt aardig vast. Heeft verder geen ontsluiting veroorzaakt :)

O en Robijn O+
pi_141456606
Twinkle ik moest ook meteen aan jou denken toen ik het zag!

Ik vind 14e wel mooie datum voor je ;)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:55:34 #79
344469 Amsel
zonder t
pi_141456820
Het ging in het vorige topic toch over luieremmers? Wij hebben een Ubbi. Omdat die in leuke kleurtjes bestaat, en mijn hormonen vielen daarvoor :')

Bij mij gaan alle bevallingsverhalen van anderen het ene oor in en het andere uit. We zien het allemaal wel. We krijgen hoe dan ook een tof kind en hoe het eruit komt is bijzaak 8-)
pi_141457033
Net bij de VK geweest, mini ligt klaar voor de start, en doet het nog uitstekend. Ik heb veel last van voorweeën maar ondanks dat kan het nog best weken duren. Ze vertelde trouwens ook over steriele waterinjecties als pijnbestrijding, iemand daar ervaring mee?
pi_141457224
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

:W

En ik hoor nu nog steeds 'wacht maar' als de kinderen van m'n schoonzus puberen en zich achterlijk gedragen mede door hoe hun ouders ze aanpakken :')
It never eeeeeends!!!
Tralalalaaa
pi_141457571
Oh irritant TAP

Ik had het gister met (8> over de bevalling van S. "viel toch uiteindelijk wel mee?" zei ik. Hij; 8)7 hoe kun je dat nou zeggen.
Blijkbaar vervaagt de herinnering aan pijn :+
Ik vond het serieus ook een mooi iets, samen met mijn vriend. Hij was er echt voor me en dat gaf me veel vertrouwen. En het moment dat S geboren werd O+

Natuurlijk zijn er minder gezellige momenten en vooral het 1e jr. was hier niet makkelijk maar we hebben ondanks dat elke dag veel gelachen, trots naar ons meisje gekeken en veel liefde gevoeld.

Ja wacht maar, je krijgt er gewoon écht veel voor terug O+
En het is het echt waard.

(S is nu 2 en de liefde groeit nog steeds. Dat kan blijkbaar :) )
pi_141457717
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:06 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

:W

En ik hoor nu nog steeds 'wacht maar' als de kinderen van m'n schoonzus puberen en zich achterlijk gedragen mede door hoe hun ouders ze aanpakken :')
It never eeeeeends!!!
Wist niet meer zeker of jij het was :D
Maar er volgt nog meer, oh joy!
pi_141457841
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:15 schreef Zoë23 het volgende:
Oh irritant TAP

Ik had het gister met (8> over de bevalling van S. "viel toch uiteindelijk wel mee?" zei ik. Hij; 8)7 hoe kun je dat nou zeggen.
Blijkbaar vervaagt de herinnering aan pijn :+
Ik vond het serieus ook een mooi iets, samen met mijn vriend. Hij was er echt voor me en dat gaf me veel vertrouwen. En het moment dat S geboren werd O+

Natuurlijk zijn er minder gezellige momenten en vooral het 1e jr. was hier niet makkelijk maar we hebben ondanks dat elke dag veel gelachen, trots naar ons meisje gekeken en veel liefde gevoeld.

Ja wacht maar, je krijgt er gewoon écht veel voor terug O+
En het is het echt waard.

(S is nu 2 en de liefde groeit nog steeds. Dat kan blijkbaar :) )
T schijnt dat je hersenen de intensiteit van pijn niet kunnen opslaan, en dat je je dat dus niet kan herinneren... Wel dat het pijn deed, maar niet meer hoeveel precies...

Ik heb een paar jaar geleden een beenmergpunctie gehad uit mn borstbeen, dat kunnen ze niet verdoven, en hoewel ik nog weet dat de rand vh bed helemaal bezweet was door mijn handen en dat ik mn lip kapot had gebeten weet ik niet meer hoeveel pijn t echt deed...
S. 2014
J. 2016
pi_141458031
Positieve verhalen O+

Cygne wat fijn dat je zo kunt genieten!

Ik heb mijn roze wolk ook weer teruggevonden. Het is gewoon onze baby die hier in mijn buik zachte plopjes zit te doen O+
  maandag 23 juni 2014 @ 18:25:57 #86
344469 Amsel
zonder t
pi_141458044
Ik heb eigenlijk nog nooit met m'n moeder besproken hoe de bevallingen bij haar gelopen zijn. Ik weet dat m'n broer en ik allebei te laat geboren zijn, meer niet. En dan vind ik eigenlijk wel best :@
pi_141458134
Was ie weg, Helio? :*.

Ik weet dat mijn moeder vrij gemakkelijke bevallingen had en dat ze het twee keer op de uitgerekende datum voor elkaar heeft gekregen. Dat vind ik voorlopig voldoende informatie. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_141458252
Gm dat klinkt idd als iets heel naars zeg.

Ik heb afgelopen weekend gekeken bij de Jimbo maar ze hadden het Zwitsal spul nog niet. Ik heb hier nooit geurvrij gewassen i.d.z.v. neutral ofzo. Dus ik ben ook zon muts die dat spul zou kopen :')

En 14 juli mag ook BE :Y
Al kruip ik dan wel voor.. das niet helemaal eerlijk.
pi_141458448
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Was ie weg, Helio? :*.

Ik weet dat mijn moeder vrij gemakkelijke bevallingen had en dat ze het twee keer op de uitgerekende datum voor elkaar heeft gekregen. Dat vind ik voorlopig voldoende informatie. :+.
Ja ik was hem even kwijt met allemaal gedoe en moeheid eromheen, maar hij is er weer helemaal O+

Jij klinkt ook opgewekt de laatste tijd!
pi_141458603
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T schijnt dat je hersenen de intensiteit van pijn niet kunnen opslaan, en dat je je dat dus niet kan herinneren... Wel dat het pijn deed, maar niet meer hoeveel precies...

Ik heb een paar jaar geleden een beenmergpunctie gehad uit mn borstbeen, dat kunnen ze niet verdoven, en hoewel ik nog weet dat de rand vh bed helemaal bezweet was door mijn handen en dat ik mn lip kapot had gebeten weet ik niet meer hoeveel pijn t echt deed...
Nee dat klopt.

Jakkes klinkt echt super naar -O-
'gelukkig' vergeet je die herinnering aan hoe die pijn voelde. Maar dat t pijn deed weet je.

Ik vind zo'n tweelingbevalling best spannend. Mijn moeder verteld er wel eerlijk over en dat doet me goed.

Fijn helio!
pi_141458861
Mag ik uit 't lijstje? :(
  maandag 23 juni 2014 @ 18:46:18 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_141458979
Ggirl, nee toch? :o
disclaimer
pi_141459009
Ah nee...
pi_141459047
nee toch Ggirl... :o
S. 2014
J. 2016
pi_141459063
aahh Ggirl.. echt? ;(

:*
pi_141459082
Crumpette hoe was vandaag?
pi_141459282
Nee, Ggirl. -O-
pi_141459334
Ja.. Ik ga ook geen hoop houden totdat ik bij de VK ben geweest. Toen vriendje thuis kwam wilde ik me op de bank draaien om hem even te knuffelen en toen liep het er zo uit!
VK zou vanavond of morgenvroeg even terugbellen of het bloeden gestopt is en dan maken we een afspraak voor een echo!
Ik had me de avond heel anders voorgesteld, en gedacht dat ik het zou 'aanvoelen'.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:54:43 #99
344469 Amsel
zonder t
pi_141459337
Oh nee Ggirl :{
pi_141459340
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
en ja t doet pijn, maar het is functionele pijn die je daarna wel snel vergeet.
Precies! Functionele pijn is voor mij echt iets anders dan pijn hebben omdat je je bezeerd hebt of als er iets mis is. Daar heb ik van tevoren bij mijn hypnobirthing erg op 'geoefend'; door me voor te stellen dat bij iedere wee de spieren in de baarmoeder aan het werk zijn om mijn lieve baby uit te drijven en hoe mooi het is dat het zo werkt. Daardoor kon ik de weeën ook goed opvangen volgens mij, omdat ik bij iedere wee mijn baarmoeder mentaal eigenlijk aanmoedigde. 'Kom maar, laat die wee maar z'n gang gaan, want ik wil mijn babytje zien.' Dat klinkt gek hoor, als ik het zo schrijf maar voor mij werkte dat heel goed. De pijn werd op die manier een soort 'zoete' pijn, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de stofjes die in je vrijkomen, een soort 'high' waar je ook in terecht komt (niet iedereen voelt dat trouwens maar het kan wel).

Ik kan me nu nog steeds niet voorstellen dat er echt een baby uit is gekomen, maar het ging gewoon! Je lichaam is zoo bijzonder, dat het dat kan! O+ . :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141459381
Oh Ggirl.. sterkte. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141459442
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Gm dat klinkt idd als iets heel naars zeg.

Ik heb afgelopen weekend gekeken bij de Jimbo maar ze hadden het Zwitsal spul nog niet. Ik heb hier nooit geurvrij gewassen i.d.z.v. neutral ofzo. Dus ik ben ook zon muts die dat spul zou kopen :')

En 14 juli mag ook BE :Y
Al kruip ik dan wel voor.. das niet helemaal eerlijk.
14 juli is een mooie datum...
(Mijn verjaardag :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141459495
Ach nee Ggirl ;( :*
  maandag 23 juni 2014 @ 18:58:50 #104
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141459529
Girl sterkte ;( :*
  maandag 23 juni 2014 @ 18:59:58 #105
348178 NotTheSame
pi_141459584
Ggirl sterkte! :*
pi_141459647
Franny wat knap dat je dat zo goed kon. Had me er van tevoren wel over in gelezen maar ik werd zo overvallen door de pijn.. had me een heel ander soort pijn voorgesteld.

Ggirl wat ontzettend klote .. :(
  maandag 23 juni 2014 @ 19:04:56 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_141459806
Ggirl, wacht toch even de verloskundige af :* het is echt 50/50! Ik duim heel erg!
disclaimer
pi_141459847
Lief dat je het vraagt BE . Het was mooi, en ook heel moeilijk. Voor aanvang was ik vooral bezig met het werk, repeteren met het ensemble en zorgen dat alles klaar is. Toen ze binnenkwamen, papa met in zijn armen een kleine rieten mand (dicht), was het meteen tranen natuurlijk. Maar de dienst was mooi, heel persoonlijk, vol lezingen van de familie en muziek. Ook de priester sprak mooi. Eigenlijk vond ik het nog het moeilijkst toen we hem daadwerkelijk gingen begraven.. en toen het mandje was neergelaten iedereen rozenblaadjes in het grafje gooide. ;(
Ik ben iig heel blij, toch, om er dicht bij te zijn (geweest). Sprak mijn vriendin achteraf en zij was er toch ook heel blij mee, alle mensen die betrokken zijn geweest, soms uit onverwachte hoek. Iedereen die haar zoon heeft ontmoet, voor hen is het toch minder abstract, en makkelijker om het mee te delen, ook voor later.
Maar nu komt het moeilijkste he.. Ik ga iig later in de week koffie drinken met mijn vriendin om bij te kletsen.
pi_141459934
GGirl wat erg.. :*

En Crumpette :*
  maandag 23 juni 2014 @ 19:12:21 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_141460105
Ach crumpette, wat moeilijk ;( het klinkt wel als een mooi afscheid!
disclaimer
pi_141460168
Crumpette :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 19:18:04 #112
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141460328
Oh, pff, Crumpette, ik krijg er helemaal kippenvel van. Heftig dagje wel!

Bevallen is zo'n persoonlijk ding, er valt helemaal niks over te zeggen. De ene vrouw ervaart pijn anders dan de andere, de ene vrouw beleeft sowieso de bevalling heel anders dan de ander, bij de een gaat het makkelijk, de ander heeft het heel pittig. En het enige dat je kunt doen is meegaan in wat je lichaam doet. Dat is moeilijk maar imo wel noodzakelijk. Er was 1 moment tijdens mijn bevalling waarbij ik dacht: dit kan echt niet (dat was toen ik begon met persen) maar daarna nam mijn lichaam het over van m'n geest en ging gewoon van start. En toen was het met een half uurtje persen gedaan. Onze dochter was er O+.

En nu, 2 jaar later, doe ik het gewoon weer opnieuw :+. Ik kan zelfs zeggen dat ik er zin in heb, niet in de pijn maar wel in de dag, het moment, waarop onze 2e dochter wordt geboren.

Ggirl, wat rot meis ;(
pi_141460449
Crumpette het klinkt als een mooi, maar moeilijk afscheid :*
pi_141460680
Ggirl sterkte meis :*

Crumpette wat klinkt het intens en mooi. Jij ook sterkte in alles, je zit zelf ook vol hormonen met je mini in je buik :*
pi_141461371
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Precies! Functionele pijn is voor mij echt iets anders dan pijn hebben omdat je je bezeerd hebt of als er iets mis is. Daar heb ik van tevoren bij mijn hypnobirthing erg op 'geoefend'; door me voor te stellen dat bij iedere wee de spieren in de baarmoeder aan het werk zijn om mijn lieve baby uit te drijven en hoe mooi het is dat het zo werkt. Daardoor kon ik de weeën ook goed opvangen volgens mij, omdat ik bij iedere wee mijn baarmoeder mentaal eigenlijk aanmoedigde. 'Kom maar, laat die wee maar z'n gang gaan, want ik wil mijn babytje zien.' Dat klinkt gek hoor, als ik het zo schrijf maar voor mij werkte dat heel goed. De pijn werd op die manier een soort 'zoete' pijn, maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de stofjes die in je vrijkomen, een soort 'high' waar je ook in terecht komt (niet iedereen voelt dat trouwens maar het kan wel).

Ik kan me nu nog steeds niet voorstellen dat er echt een baby uit is gekomen, maar het ging gewoon! Je lichaam is zoo bijzonder, dat het dat kan! O+ . :) .
+1000 O+

Ik heb ook geen pijn gehad van de weeën, pijn is voor mij iets heel anders. En je kan wel zeggen dat 't zweverig is, of nonsens, maar van elkaar alleen maar aanpraten dat 't zo erg is wordt een bevalling niet aangenamer, zeg maar.
Home is where the O+ is...
pi_141461510
Daar ben ik het wel mee eens Cwen (met die laatste zin)

Bevalling is voor iedereen anders zoals tante soesa ook schrijft. En je weet van te voren niet hoe het zal gaan.

Ik vond iig de steun van mijn vriend superfijn en dat heeft de bevalling een stuk 'prettiger' gemaakt ( ook voor de herinnering aan de bevalling )

Ggirl en crumpette :*
pi_141461868
Thanks dames :* het was ook heel mooi en intens. toen we thuiskwamen ook meteen allebei in slaap gevallen op de bank. Anderhalf uur pitten later was het ineens tijd voor thais eten en voetbal - en bijlezen :+ .

Vind het overigens ook altijd heel byzonder hoe mensen samenkomen bij zo'n gelegenheid. Heel troostrijk. O+ Maar genoeg hierover nu.

1-0 *O*
pi_141461894
kuijt heeft ook kuitkramp :')
pi_141461984
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:45 schreef Crumpette het volgende:
Dat zei man ook al. _O-
pi_141462328
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:46 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat zei man ook al. _O-
+1 :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 19:51:15 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141462350
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:44 schreef Crumpette het volgende:
Thanks dames :* het was ook heel mooi en intens. toen we thuiskwamen ook meteen allebei in slaap gevallen op de bank. Anderhalf uur pitten later was het ineens tijd voor thais eten en voetbal - en bijlezen :+ .

Vind het overigens ook altijd heel byzonder hoe mensen samenkomen bij zo'n gelegenheid. Heel troostrijk. O+ Maar genoeg hierover nu.

1-0 *O*
:* sterkte de komende tijd in elk geval.

Offtopic: waar halen jullie lekkere Thai :@ ik wet nooit zo goed waar te beginnen...
Kwak
  maandag 23 juni 2014 @ 19:52:40 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_141462455
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:45 schreef Crumpette het volgende:
ik zat ook heel hard te gnorken ;(
disclaimer
pi_141462497
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

+1 :')
En hij houdt niet eens van voetbal. :')
pi_141462518
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:* sterkte de komende tijd in elk geval.

Offtopic: waar halen jullie lekkere Thai :@ ik wet nooit zo goed waar te beginnen...
normaal gesproken bij de Rakang Thai waar we zowat tegenover wonen O+ maar die is dicht vandaag }:| .. iets geprobeerd via thuisbezorgd, the River Kuai, was matig in vergelijking met Rakang. Ook aan het strand, Veronica, is goed! Zou je niet verwachten, maar mooi wel. :Y
pi_141462529
En wie gaat zometeen die docu kijken mét partner?
pi_141462602
ik 8-)
  maandag 23 juni 2014 @ 19:55:42 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_141462656
ik nu niet, omdat klussen. Maar hij staat straks op de recordert :Y
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 19:55:44 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141462659
Mijn partner is voor de verandering :') aan het repeteren vanavond met zijn mannenkoortje... Ik zet hem zo wel aan. Welk net?

En thanks voor de tip crumpette!
Kwak
  maandag 23 juni 2014 @ 19:56:20 #129
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141462696
Oh en vuurwerk in de buurt uiteraard. Poes weer helemaal over de zeik :(
Kwak
pi_141462765
Ned2 half 9
Het is maar een half uurtje.
pi_141462808
Vuurwerk gaan die sukkels hier speciaal voor opstaan en naar kijken.
O&N zie je ze de hele tijd voor het raam koekeloeren :')
pi_141463070
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
En wie gaat zometeen die docu kijken mét partner?
Zonder -O- man is weer weg voor werk
pi_141463124
O goed dat je het tipt BE! Was het alweer vergeten 8-)
pi_141463164
Wij.
Al weet man dat nog niet
. :P
  maandag 23 juni 2014 @ 20:10:10 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_141463352
mijn trollbaby doet het trouwens ook, acuut stil houden als papa wil voelen :') ze zijn ook allemaal hetzelfde :{w
disclaimer
pi_141463428
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
mijn trollbaby doet het trouwens ook, acuut stil houden als papa wil voelen :') ze zijn ook allemaal hetzelfde :{w
_O-

De "freeze" doet ze inmiddels niet meer bij papa maar wel bij ieder ander...
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 20:12:49 #137
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141463488
Ga ook alleen kijken (8> zit weer eens bij z'n brandweer vriendjes
Avond 1 van de 5 deze week :(
W
Z
E
pi_141463499
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Opvoeden die hap!
  maandag 23 juni 2014 @ 20:13:02 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_141463500
ja, ik moet er wel bij zeggen dat het echt lastig te voelen is, ik voel het natuurlijk extra goed omdat ik het ook van binnen voel en weet dat het een kindbeweging is, maar een ander voelt natuurlijk alleen de buitenkant :D
disclaimer
pi_141463505
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en vuurwerk in de buurt uiteraard. Poes weer helemaal over de zeik :(
Mijn poes hield van vuurwerk. Knalvuurwerk was niet boeiend maar siervuurwerk vond ie prachtig. Rare poes. :')
pi_141463545
:D kleine boefjes

Ik voel de baby(s?) nu onderin m'n buik. Voelt echt apart :D zouden ze met de beentjes naar beneden liggen ipv naar de zijkant?
Ik las dat ze met 20weken bijna geen ruimte meer hebben en dus niet/bijna niet meer kunnen draaien. :o dat is al bijna

Ah Google zegt dat t wel meevalt 8-) :+
pi_141464157
Ik vroeg mijn vriend net wat hij verwacht van de bevalling. 'Bloed en een kindje.'

:') .
pi_141464214
8-) helder :D
De mijne werd een beetje zenuwachtig van de trailer van de docu :P
pi_141464371
Ben benieuwd...
pi_141464782
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vroeg mijn vriend net wat hij verwacht van de bevalling. 'Bloed en een kindje.'

:') .
the man has a point :D
pi_141464818
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:28 schreef Heliotrope het volgende:
8-) helder :D
De mijne werd een beetje zenuwachtig van de trailer van de docu :P
die stukjes van die gezichten, ik vind het geweldig om te zien, die filmmaker heeft dat zó goed gevangen,hoe de meeste vaders ernaast staan :D
pi_141464897
Ggirl, wat naar...en gewoon klote :*
Maar wacht toch even de vk/echo af, bloed is heel eng, maar hoeft niet het ergste te betekenen

Crumpette, wat lijkt me dat heftig zeg :*
pi_141464944
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
(...) tja t ging er leuker en makkelijker in dan dat t eruit komt,(...)
:D!

Die docu ga ik eerst zelf even kijken denk ik :P
pi_141465231
Moet ook wel lachen O+ arme mannen
pi_141465382
Haha het staat hier ook wel op en de pure wanhoop in de ogen van sommige mannen is inderdaad wel typisch :D

Vriendje maakt alleen maar grapjes: 'dat gekreun hebben ze er gewoon onder geplakt' :')
pi_141465418
Die blik in hun ogen als het kindje eruit komt O+
pi_141465491
'Ik zie niet wat er gebeurt' (8>

Wij zijn hier te nuchter voor denk ik :P

Vind het wel leuk om te zien hoor, maar dat pianomuziekje onder die tranen enzo, dat doet me nog niet zoveel.
(maar huilen bij merci-reclames kan ik wel :'))
pi_141465554
Ik kan hier ook prima bij huilen :D eerst die wanhoop en dan die blik bij de geboorte O+
pi_141465629
Is het erg dat ik heb zitten grinniken samen met vriend? :')
In het begin om de herkenbaarheid, erna om de 'zo gaan wij het niet doen'!

De onmacht tijdens die weeën was wel mooi te zien.
pi_141465773
Ik moest ook jankûh en als er iemand nuchter is :')

Niet helemaal teruggelezen maar wat verwoordt Franny het mooi hoe ze tegen de bevalling aankijkt, ik moet eerlijk bekennen dat tot nu toe de struisvogelmethode goed heeft gewerkt maar de angst voor de bevalling begint nu wel steeds groter te worden :@ :{ denk dat ik er iets mee moet, maar wat?
Bij mijn vorige zwangerschap vond ik dat dit 'probleem' erg gebagatalliseerd werd door de verloskundigen dus ik durf het ook niet zo goed meer ter sprake te brengen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_141465859
Ik vond het weinig nieuws eigenlijk, die docu..
pi_141465905
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:00 schreef geppie het volgende:
Ik moest ook jankûh en als er iemand nuchter is :')

Niet helemaal teruggelezen maar wat verwoordt Franny het mooi hoe ze tegen de bevalling aankijkt, ik moet eerlijk bekennen dat tot nu toe de struisvogelmethode goed heeft gewerkt maar de angst voor de bevalling begint nu wel steeds groter te worden :@ :{ denk dat ik er iets mee moet, maar wat?
Bij mijn vorige zwangerschap vond ik dat dit 'probleem' erg gebagatalliseerd werd door de verloskundigen dus ik durf het ook niet zo goed meer ter sprake te brengen.
Toch ter sprake brengen. En als je er niet uitkomt met je vk dan stuur je maar een pm :*
Wat voor angst heb je?
pi_141466117
Angst voor paniek en ik denk dat het ook een controle ding is. Dat ik het idee heb dat ik weinig in de hand heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141466202
Dat lijkt me behoorlijk ingrijpend Geppie. Ik geloof dat menigeen daar wat aan overhoudt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141466210
Wow geppie. Dat is niet zomaar wat.. :*
pi_141466396
och jemig, dat is ook niet niks om in je baggage te hebben zeg :{ was dat voor of na je laatste bevalling?

Was je van plan om een bevalplan te maken? Dat zou wellicht wat rust kunnen geven, het 'dwingt' je om na te denken op een bondige manier over wat voor jou nu echt belangrijk is tijdens je bevalling, het uitspreken van die wensen geeft vaak al wat rust, en eventueel kan het ook een handvat zijn om te praten over bepaalde pijnpunten voor jou.

Als ik iets voor je kan doen laat je het dan weten? :)
pi_141466417
SPOILER
pi_141466716
Bedankt voor het aanbod Mignonne en een bevalplan ga ik zeker in elkaar flansen!

Overigens helpt die zwangerschapscursus mij ook wel mentaal, dus dinsdagavond kom ik er met een soort Tjakka gevoel vandaan maar naarmate de week weer verstrijkt slaat dat helemaal om in "Help, ik durf écht niet meer!!'
Gelukkig 'mag' ik morgen weer heen O+
  maandag 23 juni 2014 @ 21:20:41 #164
344469 Amsel
zonder t
pi_141466720
Jemig geppie, wat heftig, kan me voorstellen dat je dat met je mee blijft dragen. Wat rot dat je je de vorige keer niet gehoord voelde bij je vk. Zit je nu bij dezelfde?

Net de docu gezien. Toch handig, die Begin Gemist-functie! M'n man werd er een beetje stil van en begon na afloop snel over iets anders :P
pi_141466782
jemig, wat een verdriet en wat een gemis -O- wat vreselijk verdrietig voor haar en voor jullie allemaal.
En die termijn is wellicht niet zo groot als een voldragen kind, maar het is wel een heel kind al, met alles erop en eraan, alleen wat maatjes kleiner.

Ik ga er vanuit dat je verloskundigen hier ook vanaf weten? Dan vind ik het een beetje raar om dat te bagatelliseren... het is niet alsof je het hebt over dat je bang bent dat je gaat poepen tijdens de bevalling ofzo. :{ Jammer, gemiste kans. Zacht uitgedrukt.

Fijn dat je wel wat aan je cursus hebt! dat scheelt al.
pi_141466861
Geppie, tjonge. :* .

Vanaf het moment dat die man vertelde over Chelsey hebben mijn vriend en ik samen alleen maar zitten snikken. :') .
pi_141466883
Heftig hoor Geppie. geen wonder je angst :*
  maandag 23 juni 2014 @ 21:25:58 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141466973
Ik heb alleen het beeld gezien, beste vriendin belde. K had het contact wat ontweken want geen zin om te vertellen dat ik t toch niet zie zitten om mee naar Rome te gaan met haar en een andere vriendin deze zomer. Dan ben ik 31 weken en de warmte met Pinksteren trok ik al niet :@

Maar dat voorgevoel had ze al, en ze gaan dan wel met zijn tweeën, dus het was en heel fijn gesprek en we hebben leuke plannetjes gemaakt voor dingen die wel kunnen en desnoods gaan we in t voorjaar meer zijn drieen nog een keer O+
Kwak
  maandag 23 juni 2014 @ 21:27:20 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141467026
:* heftig geppie!

En ik zag ook slecht nieuws van ggirl... Ik hoop dat t toch meevalt. :*
Kwak
pi_141467065
Jeetje, wat veel dingen gebeurd hier. Sterkte voor degene die het nodig hebben :*

Eerste werkdag na het vervelende moment op het werk van afgelopen vrijdag, hebben we weer gehad. Nu een uur langer gewerkt en ik werd zo nu en dan gewoon echt gek, duizelig, enorm onrustig, zweterig, het soms bijna uit willen gillen :? Heb dat in het begin ook eens gehad, toen viel ik bijna flauw (zittend), lage bloeddruk denk ik dan. Dit viel me duidelijk niet mee en we gaan het wel even doorzetten deze week, maar ook morgen benoemen bij de verzuimcoach telefonisch.

En ik ben zoooo blij, want Ikea Groningen had dus het meubelstuk nog 1 van liggen en die meteen meegenomen, plus de andere meubelstukken. Het was er enorm rustig (want voetbal), dus man ook blij en wonder boven wonder hebben we de 100 kilo aan meubelstukken en 6/7 dozen nog in ons kleine mini autootje gekregen :o :D Vraag niet hoe, maar het is allemaal thuisgekomen ook nog!

De documentaire heb ik opgenomen en ga ik later met mijn man kijken, ben nu te moe. Morgen vermoeiende dag.
pi_141467335
Pffft heftig geppie, wel bespreekbaar maken hoor, dat kan je alleen maar helpen denk ik :*

Hilmo doe je voorzichtig?!

We zijn klaar met t kamertje, ik ben helemaal blij en best wel trots dat we het met de beperkte ruimte toch leuk hebben kunnen aankleden voor ons mupje.
S. 2014
J. 2016
pi_141467520
Hilmo nee, niet 'wel even doorzetten' deze week o|O Dit is duidelijk een teken dat een uur extra nog teveel voor je is. Geef morgen meteen aan hoe het gisteren gegaan is, duizelig en zweterig, uit willen gillen, bijna flauwvallen, dat is allemaal niet normaal en voor hetzelfde geld ga je morgen wel over het randje.
Zo, even streng zijn ;)

Wel fijn dat het gelukt is met de meubeltjes! *O*
pi_141467691
Bedankt allemaal! Gaat goed komen... er is er nog nooit één blijven zitten#cliché :')

Hilmo, wel aangeven bij de verzuimcoach! Kun je niet anders een afspraak maken met de arbo-arts zelf en daar je verhaal doen?

Fijn Kwak dat Rome nog even uitgesteld kan worden zonder gedoe met je vriendin!

Doe je een fotootje in het kamertjes topic GM?

Man en ik hebben nu éindelijk een beetje de kriebels dat er iets aan de babykamer moet gebeuren, hij heeft vandaag helemaal op eigen initiatief *O* kamertje uitgeruimd en ik begin al een idee te krijgen wat ik wil gaan doen qua inrichting en aankleding. Ik was tot nu toe zó inspiratieloos :+
  maandag 23 juni 2014 @ 21:42:42 #174
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141467771
Hilmo :( eens met dyre
Luister naar je lichaam

En *O* voor je meubels
W
Z
E
pi_141467786
Wow Geppie ik wil best geloven dat dat er bij jou geestelijk zo flink in heeft gehakt zeg. Dit is idd even van een heel andere orde als je het mij vraagt .. :{

Hilmo pas je goed op jezelf? :*
Niet je groter gaan houden dan je eigenlijk bent he. Goed dat je het in ieder geval probeert maar genoeg is genoeg.

Mijn man herkende zich net totaal niet in die docu en ik hem eigenlijk ook niet. Hij was vet relaxt bij de bevalling (en zelfs best streng voor mij .. maar dat was weer goed voor mij zodat ik knopen door durfde te hakken. Zo heb ik een heel lange tijd zitten dubben over wel/niet ruggenprik. Totdat hij het gedub zat was en me voor de keuze stelde. Klinkt misschien heel hard en gemeen van hem maar soms heb ik dat gewoon nodig. Hij voelde dit feilloos aan).

GM wat fijn dat het gelukt is *O* . En weet je .. zoveel ruimte hebben die kleintjes eigenlijk helemaal niet nodig. Het gaat er denk ik vooral om dat je het kamertje praktisch in kunt richten.
pi_141468354
Heftig, Geppie!
Maar ondanks dat er nog nooit een is blijven zitten, is het misschien toch verstandig om op een of andere manier de angst open te breken bij een andere VK misschien, of via je huisarts, weet ik veel. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat vertrouwen al de helft scheelt. Wel fijn dat je wat aan die cursus hebt! Hopelijk blijft het Tjakka!-gevoel elke week een dagje langer hangen en is het rond de 40 weken een gevoel dat de hele week blijft ;)

Ik kijk zo uit naar de bevalling. Ben zo nieuwsgierig hoe het zal zijn, hoe ik zal reageren op de pijn en het omg-nu-gaat-het-echt-gebeuren-mijn-leven-zal-nooit-meer-hetzelfde-zijn-gevoel, of het gemis van mijn ouders naar boven komt drijven (iets waar ik nu "bang" voor ben), hoe mijn man het hele gebeuren gaat ervaren, hoe we samen zullen werken... en oh ja, hoe mijn kleine meisje zal zijn! Ik kan niet wachten. Is het al snel 25 juli..? :P
pi_141468471
Hebben er ook meiden hier zo'n verstevigende buikband. Het viel mijn man net op dat ik mijn rug helemaal hol trek met mijn buik naar voren. Zou zo'n band helpen?
pi_141468635
Ggirl! :* ik blijf toch voor je hopen op een goede uitkomst!

Hilmo, wat fijn! We hebben dezelfde commode ;) mijn hormonen werden wel heel boos toen we hem in elkaar zetten, want het leek net paars :( maar uiteindelijk viel het toch mee :')

Wat bevalling betreft ga ik denk ik ook maar voor de struisvogel techniek. Hoe ik er nu insta vind ik alles best, het liefst een ziekenhuisbevalling, en natuurlijk fijn als ik de volgende dag weer naar huis zou kunnen, maar als het een keizersnede wordt dan heb ik daar ook totaal geen problemen mee. (Maar dat komt ook misschien omdat in mijn families alleen maar keizersneden voorkomen). Maar wie weet veranderd het allemaal nog!

zo wist ik ook zeker dat ons kind zo snel mogelijk op haar eigen kamertje zou slapen! nu kom ik daar keihard van terug _O- want wat als er wordt ingebroken/brand uitbreekt/de wereld vergaat/ een f16 op onze flat stort, dan is die kamer naast onze slaapkamer opeens heel ver weg :')
  maandag 23 juni 2014 @ 22:00:03 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_141468816
Jezus Geppie, maar dat is ook een verhaal zeg! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten ;( Ik hoop dat je het wel bespreekbaar kan maken met je verloskundige of met iemand anders, want als je met zulke gedachten kampt werkt dat in geen enkel opzicht mee. Succes :*

Hilmo, dat was een duidelijk signaal van je lichaam lijkt me, pas op jezelf :*
disclaimer
pi_141468861
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hebben er ook meiden hier zo'n verstevigende buikband. Het viel mijn man net op dat ik mijn rug helemaal hol trek met mijn buik naar voren. Zou zo'n band helpen?
Ik heb er1 en ik vind het heerlijk!! Kan net wat langer lopen en t haalt echt de druk van je rug.

Foto's vh kamertje in t topic.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 22:01:57 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141468937
Ik kijk toch weer kleine kindjes grote zorg, hoewel ik er altijd van moet huilen. :@.
Kwak
  maandag 23 juni 2014 @ 22:03:08 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_141469009
ik heb geen ziel denk ik. Ik huil nog steeds alleen als iemand iets stoms tegen me zegt of van de bevalfolder ;(
disclaimer
pi_141469184
Ik huilde laatst zo'n beetje toen mijn pakketje van de wehkamp niet op tijd bezorgd werd, maar kleine baby's, grote zorgen kan ik zo met droge ogen kijken.

Ben ik nu een ontaarde moeder? :o
  maandag 23 juni 2014 @ 22:06:22 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_141469211
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:05 schreef Dyre het volgende:
Ik huilde laatst zo'n beetje toen mijn pakketje van de wehkamp niet op tijd bezorgd werd, maar kleine baby's, grote zorgen kan ik zo met droge ogen kijken.

Ben ik nu een ontaarde moeder? :o
Jij hebt rood haar, jij kan bovenstaand argument soberso gebruiken :D
disclaimer
pi_141469246

Ik word een Pippi Langkous-moeder O+
  maandag 23 juni 2014 @ 22:07:36 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141469283
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb geen ziel denk ik. Ik huil nog steeds alleen als iemand iets stoms tegen me zegt of van de bevalfolder ;(
Daar jank ik ook van :P maar ook van mini babies die huilen van de pijn of angst in zo'n grote couveuse, en van huilende papa's bij de geboorte van een ziek kindje.

En van reclames.

En van blackfish.

Ik heb niet zozeer een ziel, ik ben gewoon lek ;)
Kwak
  maandag 23 juni 2014 @ 22:08:52 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_141469346
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar jank ik ook van :P maar ook van mini babies die huilen van de pijn of angst in zo'n grote couveuse, en van huilende papa's bij de geboorte van een ziek kindje.

En van reclames.

En van blackfish.

Ik heb niet zozeer een ziel, ik ben gewoon lek ;)
_O-
disclaimer
pi_141469412
quote:
12s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij hebt rood haar, jij kan bovenstaand argument soberso gebruiken :D
gingers O+
pi_141469473
Geppie, zorg zoals aangegeven is voor een goede voorbereiding, zet je wensen/gedachten/angsten op papier en bespreek het zeer zeker met degenen die jou zullen gaan begeleiden. Gehoord worden scheelt. Of je het daar ook mee 'redt' durf ik niet te garanderen, maar je bent niet alleen :*.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:12:42 #190
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141469531
Stelletje emotionele incontinenten tssss :{w
W
Z
E
pi_141469921
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:10 schreef Crumpette het volgende:

[..]

gingers O+
+1 O+
pi_141470212
Ik stel ondertussen even een heel domme vraag, ok? Ik heb een deken voor het ledikant (100*150) die ik heel mooi vind. Is er iets op tegen om hem dubbel te vouwen zodat ik een deken van 75*100 heb voor in de wieg? :@.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:26:53 #193
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141470416
Dadje, in het begin moet je wiegdeken ook al dubbel, dus ik denk dat dat wel heel veel proppen wordt onder het matrasje!

Leuk, gm :Y
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141470541
Ggirl, Crumpette en Geppie :* !

En wat grappig om te lezen hoe iedereen toeleeft naar de bevalling. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap juist zo veel mogelijk horrorbevallingsverhalen gelezen, zodat ik zeg maar voorbereid was op het ergste en het alleen nog maar mee kon vallen haha. Ik vond mijn bevalling ook echt prima te doen (ik had dan ook helemaal niet door dat de bevalling al bezig was en tegen de tijd dat de vk er was zat ik op 8 cm ontsluiting en nog geen 2 uur later was dochter er al), maar had afgelopen vrijdag weer controle bij de vk die ook bij mijn bevalling was en zij zei dat ze me nu een wat prettigere bevalling toewenst dit keer :? Ik hoop eigenlijk gewoon op een soort van herhaling van de vorige keer, maar ga voor de zekerheid toch maar weer van het ergste uit ;)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 23 juni 2014 @ 22:28:27 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_141470550
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dadje, in het begin moet je wiegdeken ook al dubbel, dus ik denk dat dat wel heel veel proppen wordt onder het matrasje!

Leuk, gm :Y
Ligt er weer aan hoe groot je wieg is denk ik. Maar volgens mij kan het verder gewoon toch? :)
disclaimer
pi_141470580
Ik dacht dat je dekens niet mocht dubbelvouwen... Ivm warmte oid?
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 22:29:55 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_141470635
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik dacht dat je dekens niet mocht dubbelvouwen... Ivm warmte oid?
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Sterker nog, in veel babyzaken verkopen ze ze al dubbel...
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 22:31:37 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141470740
Hier was ook het dekentje dubbel. Kan ook haast niet anders als je ziet hoe kort het opgemaakt moet worden.
pi_141470869
Ik heb alles onder t matras gefrot, dus niks dubbel, maar heb er ook geen klote verstand van verder.. :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 22:35:08 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141470937
Hoeft ook niet, het eerste wat de kraam doet is het bedje opmaken :+
pi_141471068
Ok, dus als het qua proppen past, kan het? Dan ga ik dat nog eens eens proberen voor ik op babyuitzetshopsessie ga (met mijn moeder O+).
pi_141471097
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:13 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Och welnee joh, ik zou het zo weer over doen hoor. Op dat moment kan het je én niet schelen en je voelt echt niet dat je foef er zo uitziet. Ik vond het zo bijzonder om niet één maar gewoon twee mensjes die helemaal af waren erbij te krijgen binnen een tijdsbestek van 20 minuten. O+
Ik vond het wel moment dat T geboren was en op mijn buik lag heel maf. Voor heel eventjes waren we alleen met T, een moment van intens geluk, maar echt veel tijd om van T te genieten zoals ik dat bij L deed was er niet, want hij werd om 14:08 geboren en om 14:09 lag hij al afgenaveld en in een doek gewikkeld bij zijn papa, want ik moest natuurlijk gelijk weer door omdat S ook nog geboren moest worden. Er was ook een moment dat ik me ineens realiseerde dat het er helemaal nog niet op zat, maar dat er nog een kindje geboren moest worden. En als ik er nu weer aan denk kan ik het nog steeds niet helemaal bevatten eerlijkgezegd.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:38:59 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_141471158
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, dus als het qua proppen past, kan het? Dan ga ik dat nog eens eens proberen voor ik op babyuitzetshopsessie ga (met mijn moeder O+).
Ga je ook shoppen met je moeder? O+
Ik heb een dagje vrij genomen zodat we ons niet door de zaterdagdrukte hoeven te wringen :D gaan we lekker waskussenhoezen enzo inslaan :')
disclaimer
pi_141471340
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ga je ook shoppen met je moeder? O+
Ik heb een dagje vrij genomen zodat we ons niet door de zaterdagdrukte hoeven te wringen :D gaan we lekker waskussenhoezen enzo inslaan :')
Ik stuurde d'r een sms'je om te vragen of ze dat leuk zou vinden en kreeg heel veel uitroeptekens terug. :+. Het lijkt me ook echt heel leuk! Ik heb hier drie grote babywarenhuizen heel dichtbij, dus ideaal!
pi_141471638
Zit net even op de hema site te kijken voor dekentjes en lakentjes, maar ze hebben daar juist heel veel ledikantdekbedjes en dekbedovertrekken, maar die mochten toch niet? :?
  maandag 23 juni 2014 @ 22:58:34 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_141472079
Niet voor babies, wel voor iets grotere kindjes ;)
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 23:07:24 #207
348178 NotTheSame
pi_141472505
Vanaf 2 jaar mag je volgens mij dekbedjes gebruiken. Draakje slaapt er sinds een paar maandjes onder.
  maandag 23 juni 2014 @ 23:11:39 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141472766
De overtrekjes kun je overigens ook voor je baby al gebruiken om een ledikantdeken (geen dekbed). Kunje toch een beetje afwisselen.
  maandag 23 juni 2014 @ 23:19:28 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141473193
Dat van dekens niet dubbel doen ging volgens mij ook alleen over dekens in dekbedhoesjes. Ivm verschuiven en dan te dik en warm zijn/er geen zicht op hebben.
Kwak
pi_141473968
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:41 schreef Dyre het volgende:
Ggirl, wat naar...en gewoon klote :*
Maar wacht toch even de vk/echo af, bloed is heel eng, maar hoeft niet het ergste te betekenen

Crumpette, wat lijkt me dat heftig zeg :*
We hebben zojuist afscheid genomen van onze intacte mini..
Dus het vermoeden is bevestigd..
pi_141474145
Ggirl.. :'( :*
  maandag 23 juni 2014 @ 23:36:38 #212
348178 NotTheSame
pi_141474185
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:33 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ggirl :* ! Wat vreselijk :'(!
pi_141474298
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:33 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Wat ontzettend verdrietig. ;( Sterkte. :*
  maandag 23 juni 2014 @ 23:41:30 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141474461
Wat erg Ggirl... :*
Kwak
pi_141474590
Oh Ggirl veel sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_141474780
Ggirl wat rot! Sterkte!
  maandag 23 juni 2014 @ 23:51:51 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141475062
Sterkte Ggirl.
pi_141475135
Dankjewel! Net samen een potje zitten janken met vriend en toen voelde het 'goed'. Bijzonder ook om te zien dat het tien vingertjes en tien tenen had en er zo rustig en vredig bij lag!
pi_141478231
Ggirl :{ :*

Spees ja dat klopt wat je zegt. Ik met alle zorg en liefde dat bedje opgemaakt. Komt de kraam. Eerste wat ze deed was dat bedje opnieuw opmaken 'volgens de regeltjes'. En ik zag heul het verschil niet dus gelijk :'( :'( :'( .... hormonen :P

Hier nooit wiegdekentjes gebruikt. Altijd dekbedovertrekken van de hema. Het overgrote deel verdween onder het matras. En daarboven een lekker warme deken want oktoberkindje :)
pi_141478320
Ggirl :*
Sterkte!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 04:06:27 #221
344469 Amsel
zonder t
pi_141478377
Och Ggirl :*
pi_141478385
Sterkte Ggirl. Bijzonder om te zien he, zo klein maar helemaal compleet.
Tralalalaaa
  dinsdag 24 juni 2014 @ 04:12:04 #223
344469 Amsel
zonder t
pi_141478394
Ik kan niet slapen. Buik in de weg, dorst, warm, mug, en piekeren over dat de gordijnen nog gewassen moeten worden :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 05:41:44 #224
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141478518
Hier nog een die niet meer kan slapen. Plassen,honger en druk maken over dingen die ik vandaag moet doen
  dinsdag 24 juni 2014 @ 05:44:05 #225
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141478522
Maar stofzuigen en boodschappen kan je om 5 uur sochends niet eens doen...
pi_141478524
Ik heb goed geslapen, maar ben vroeg wakker. Echo straks... en hoewel ik er vrij relaxed over ben, is het nu wel even spannend!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 05:47:45 #227
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141478527
Spannend lurktmeteenrietje. Is het de eerste echo?
pi_141478529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 05:47 schreef snoenk het volgende:
Spannend lurktmeteenrietje. Is het de eerste echo?
Ja! En volgens mijn berekening ben ik 7 weken vandaag. En ergens speelt er nog het ongeloof. Hoe kan ik nou gewoon echt spontaan zwanger zijn, als ik dat al 9 jaar niet zelf word?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 05:52:55 #229
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141478532
Ik ben nu bijna 15 weken en al 4 echo's gehad en vind het nog steeds moeilijk te geloven :)

Maar wat geweldig na zoveel jaar spontaan zwanger!
pi_141478537
Ik weet nog wel van de oudste dat ik toen pas echt genoot toen hij geboren was.

Waarom ik nu wel spontaan zwanger ben is me een raadsel. Er is nooit een oorzaak gevonden voor onze subfertiliteit, maar vorig jaar is een complete IVF inclusief 5 cryo's mislukt. We waren ervan overtuigd dat de oudste dus echt een wonder was en zouden nog 1 IVFpoging doen (volgende maand) om - als die ook zou mislukken - ons erbij neer te leggen dat het er bij 1 zou blijven.
pi_141478584
Ggirl, heel veel sterkte. :*.
pi_141478669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 05:57 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
Ik weet nog wel van de oudste dat ik toen pas echt genoot toen hij geboren was.

Waarom ik nu wel spontaan zwanger ben is me een raadsel. Er is nooit een oorzaak gevonden voor onze subfertiliteit, maar vorig jaar is een complete IVF inclusief 5 cryo's mislukt. We waren ervan overtuigd dat de oudste dus echt een wonder was en zouden nog 1 IVFpoging doen (volgende maand) om - als die ook zou mislukken - ons erbij neer te leggen dat het er bij 1 zou blijven.
Wat bijzonder! En wat fijn dat het zonder alle toeters en bellen gelukt is. Succes met de echo straks! :*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:00:41 #233
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141478720
Ggirl sterkte en :*.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141478745
Ggirl... sterkte!
pi_141478765
Ohnee Ggirl... Sterkte!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_141478769
Oh ggirl, wat naar... Veel sterkte.

Rietje, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Succes met echo vandaag!

Wat betreft bedje opmaken; dat ga ik vandaag doen. Onder begeleiding van een YouTube-filmpje :')

Vandaag ook vluchttas voor mij en baby gereed maken!
pi_141478770
Ggirl ;(
Krijg er kippenvel van.
Sterkte :*
pi_141478784
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??

Ik maak het bedje niet eens op.
Heb dekentje, lakentje en hydrofiel erop klaar liggen en de kraam zoekt het maar uit :D
Teveel gehoord dat kraam het toch losmaakt en overnieuw doet dus ga de tijd en energie er niet in stoppen.
pi_141478800
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:11 schreef BlueEyes het volgende:
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??

Heb dekentje, lakentje en hydrofiel erop klaar liggen en de kraam zoekt het maar uit :D
Teveel gehoord dat kraam het toch losmaakt en overnieuw doet dus ga de tijd en energie er niet in stoppen.
Hm ja da's ook waar. Maar denk toch dat ik het zelf ga doen al is t alleen maar om even te oefenen :)

Jij VK ook vandaag toch Blue?
pi_141478805
quote:
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??

9:30!
pi_141478830
Lekker vroeg Rietje! In het ziekenhuis trouwens of 'gewoon' bij vk?

Klopt Sun, om 8.45 heb ik een afspraak. Ben benieuwd!
pi_141478881
Jeetje Ggirl, wat erg. Veel sterkte :* .

Ik had gisteravond de eerste zwangerschaps-Mensendieck les, en het was fijn! Goede oefeningen voor thuis gekregen en veel tips over een goede houding en goed bewegen. Dit is wel wat voor mij.
pi_141478894
Oh da's lekker vroeg :)

Vanavond kennismaken met een gastouder.... Ben benieuwd. Ze klonk aan de telefoon heel leuk, maar we gaan vanavond zien hoe ze in het echt is.

Ze heeft een konijntje en een hondje en dat vind ik wel leuk, ons kindje dat al vroeg met huisdieren bekend wordt. En met onze twee katten erbij moet dat wel goed komen :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:28:47 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_141478920
Och ggirl, ik vind het zo rot voor jullie ;( :* heel veel sterkte!
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:29:19 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_141478924
Rietje, wat spannend! Succes!
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:36:15 #246
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141478973
Ggirl heel veel sterkte :*

En rietje heel veel succes bij de echo.
W
Z
E
pi_141478984
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:18 schreef BlueEyes het volgende:
Lekker vroeg Rietje! In het ziekenhuis trouwens of 'gewoon' bij vk?

In het ziekenhuis, bij de fertiliteitsarts. Hier is beleid dat als je in het traject zit, je voor echo mag komen (bij 7 en 9 weken sowieso). Het maakt dan niet uit of je spontaan of door middel van een fertiliteitsbehandeling zwanger raakt.
pi_141478990
Ggirl wat ontzettend rot dat het toch mis is gegaan... Heel veel sterkte! :*

Rietje, veel succes bij de echo strakjes!
pi_141478992
BlueEyes, succes straks!
pi_141479026
GGirl sterkte, wat rot... :*

En BlueEyes en Rietje veel succes straks!
pi_141479046
Ggirl ;( :'( sterkte.
pi_141479116
Volgens mij begint mijn moeder 'zenuwachtig' te worden voor de komst van kleinkind nummertje 2 binnen een jaar.
Heb inmiddels dagelijkse whatsapp berichtjes en neehoor, helemaaaaaaal niet benieuwd of er wat rommelt en neehoor helemaaaaaal niet enthousiast aan het uitkijken ernaar O+
pi_141479120
Sterkte Ggirl en lurtkmeteenrietje wat een mooi verhaal O+

verder meld... mini speelt nog binnen :)
pi_141479124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:51 schreef LaLouchi het volgende:
Sterkte Ggirl en lurtkmeteenrietje wat een mooi verhaal O+

verder meld... mini speelt nog binnen :)
Zullen we een playdate voor ze plannen? ;)
pi_141479154
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:52 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Zullen we een playdate voor ze plannen? ;)
Ja gezellig! :D
pi_141479211
Klinkt leuk enthousiast BlueEyes! Of zijn de dagelijkse berichtjes ook al vervelend?

Hup dames, in juli gauw wat verse baby's?

vandaag in vrije minuten weer op zoek naar de perfecte muursticker *kritisch* we hadden een leuke, maar die is alleen in wel erg blauwe jongenskleuren te krijgen. Niet dat de kamer per se roze moet, maar het moet ook weer geen jongetjeskamer.
pi_141479266
M'n moeder bedoelt het lief. Woont in het Noorden, ik in het westen dus even langshuppen kan niet.
En ze is zelf op haar 13e haar moeder verloren en heeft haar zwangerschappen niet kunnen delen met haar eigen moeder. En met schoonzusje was ook anders dan nu met haar eigen dochter.
Vind het wel lief, maar hou het hoge bloeddrukverhaal een beetje achterwege anders slaapt ze niet meer.

Muurstickers zijn zooo moeilijk!
Daarom heb ik op den duur een canvas laten maken omdat niets naar mn zin was.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:13:54 #258
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_141479284
Ggirl wat vreselijk :'( . Heel veel sterkte.

Rietje, succes bij de echo straks. Bijzonder verhaal!
pi_141479352
quote:
Rietje spannend!!!
Hoelaat ga je??

Misschien dat ik dat deze ronde ook maar zo aanpak :Y
De 'regeltjes' zullen toch wel weer anders zijn tegenover 1,5 jaar terug :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:31:22 #260
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141479469
Ggirl, wat naar ;(. Je 'klinkt' heel rustig. Sterkte!

BlueEyes, de bedoeling is inderdaad goed maar ik werd er zelf op een gegeven moment wel echt gek van :@ (ik liep tot 41+1).

Vandaag 27 weken!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:36:46 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_141479538
Derde trimester, soesa! *O*
disclaimer
pi_141479656
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:23 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik had gisteravond de eerste zwangerschaps-Mensendieck les, en het was fijn! Goede oefeningen voor thuis gekregen en veel tips over een goede houding en goed bewegen. Dit is wel wat voor mij.
fijn! Ik Vond het ook een fijne cursus. Doe je 1 op 1 of de groepscursus?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:45:58 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141479659
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
Derde trimester, soesa! *O*
Oh, verrek! Wow, dat is snel :o
pi_141479664
Wat enorm heftig ggirl! En ook al zo compleet, wat een wonder eigenlijk. Jeetje...

Bedankt voor jullie strenge/lieve woorden :) Ik heb vandaag andere werktijden, omdat ik eerst nog naar het ziekenhuis moet (bleek later dat dat onder verloskundige hulp valt, dus gewoon onder werktijd mag, dus dat ga ik vanaf volgende week ook zo regelen). De hele middag werken, eens kijken of dat anders gaat. Het was misschien ook omdat het de eerste werkdag van de week weer is en ik had het met 3 uur per dag soms ook wel, zo'n naar gevoel. Ik kan ook niet goed verklaren wat het precies is, lage bloeddruk gooi ik het dan maar op, maar paniek ofzo zou ook kunnen. Vandaag ermee aan de slag in elk geval.

Krijgerrtje; hahah oke, dan ben ik voorbereid op de kleurwe hebben de hemnes 3 ladekast, hemnes 6 ladekast hoog - als klerenkast gebruiken we die - en het bedje ook in grijsbruin. Heb de kleur wel in de winkel ook zien staan, dus dat moet hetzelfde zijn lijkt me. Het bedje in dezelfde kleur is alleen wel net een tint anders geloof ik. Heb me alleen de halve nacht druk gemaakt over dat ik de kleuren nog niet in de doos heb gecontroleerd en of alles wel heel is thuisgekomen, maar om nu alle planken van alle dozen eruit te halen, nee dat komt wel bij het in elkaar zetten...Hopen dat dat zonder ruzie gaat. Ik doe de handleiding wel, man het in elkaar zetten.

Oh en 26 weken ben ik alweer.
pi_141479851
Wij hebben de Hemnes 6 lades als commode. Zon fijn ding! :Y En ook gewoon leuk idd O-)

Soesa gewoon al derde trimester :o

Ben aan het wachten op de kraamintake. Zat vorige week ook om dezelfde tijd helemaal in de plooi maar had me toen een week vergist :')

Bij mijn vorige zw.schap en werkgever haalde ik de gemiste uren ook altijd netjes in omdat de band met werkgever al bagger was. Dan voel je je achteraf best genaaid als je erachter komt dat je dat helemaal niet had hoeven doen en je werkgever vet misbruik van de situatie heeft gemaakt.

O en Hilmo.. ik had een beetje hetzelfde gevoel als jij. Bij mij werd het veroorzaakt door lage bloeddruk en ijzertekort. Voor dat eerste ging ik lekker aan de drop (met mate) voor dat laatste ijzertabletten. Maar nog steeds wel opstartproblemen 's morgens.
pi_141480011
Ooh de hoge ladekast dus? Ik lees veel mensen over de hemnes kast met drie lades of die met 8 (die hele lange zeg maar), maar die met 6 lades vond ik best hoog als commode, maar dat kan dus ook. Nou ja, we hebben ze beide haha :D

Ja balen is dat, als je die uren gewoon inhaalt. Verloskundige hulp vind ik logisch dat dat onder werktijd mag, maar ik wist niet dat dit in het ziekenhuis er ook onder valt, dus dat ga ik ze nog mooi even vertellen (via verzuimcoach, hoef ik het zelf niet te doen) :7 >:)

Ooh wat goed om te weten van lage bloeddruk en ijzertekort. Over een week wordt resus factor geprikt en ijzer ook meteen. Ga het dan ook even melden. Drop mocht ik ook eten hihi en ijzertabletten moet ik dan misschien ook wel. Heb inderdaad al de hele zwangerschap 's ochtends wat licht in mijn hoofd en toen ik zo veel overgaf ook dat ik gek werd, zo rusteloos. Maar bij bloedprikken was toen nog niets naar voren gekomen, bij het standaard bloedonderzoek.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:08:23 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141480044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:06 schreef Hilmo het volgende:
Ooh de hoge ladekast dus? Ik lees veel mensen over de hemnes kast met drie lades of die met 8 (die hele lange zeg maar), maar die met 6 lades vond ik best hoog als commode, maar dat kan dus ook. Nou ja, we hebben ze beide haha :D

Ja balen is dat, als je die uren gewoon inhaalt. Verloskundige hulp vind ik logisch dat dat onder werktijd mag, maar ik wist niet dat dit in het ziekenhuis er ook onder valt, dus dat ga ik ze nog mooi even vertellen (via verzuimcoach, hoef ik het zelf niet te doen) :7 >:)

Ooh wat goed om te weten van lage bloeddruk en ijzertekort. Over een week wordt resus factor geprikt en ijzer ook meteen. Ga het dan ook even melden. Drop mocht ik ook eten hihi en ijzertabletten moet ik dan misschien ook wel. Heb inderdaad al de hele zwangerschap 's ochtends wat licht in mijn hoofd en toen ik zo veel overgaf ook dat ik gek werd, zo rusteloos. Maar bij bloedprikken was toen nog niets naar voren gekomen, bij het standaard bloedonderzoek.
Wij hebben nu voor onze bijna-peuter idd de Hemnes 8 lades als commode, ideaal :Y. Voor baby de 3 lades, want dat kamertje is kleiner.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:11:05 #268
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141480092
*O* voor het 3e trimester van soesa en SQ *O*

en *O* voor de hemnes ladekast die hebben wij ook, zojuist de foto's van de kamer in het babykamer topic gezet *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door rebel-angel op 24-06-2014 09:28:36 ]
W
Z
E
pi_141480294
Ggirl :* sterkte

Soesa derde trimester!! *O*

Rietje hoe was de echo? :)
pi_141480346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ggirl, wat naar ;(. Je 'klinkt' heel rustig.
Dat was ik gisterenavond ook. En vannacht gewoon geslapen. Het begon hier net te stromen toen ik vriendje weer hoorde thuiskomen. Die werkt pas een anderhalve maand bij z'n nieuwe baas en had zoiets van ja dan ga ik werken en kom ik je halen voor de afspraak bij de VK.

Maar zijn baas had hem naar huis gestuurd en de volgende keer als zoiets is blijf je thuis en bel je me geroepen. En daar was vriendje een beetje door van slag geraakt, kwam toen ook nog de collega binnen die twee weken terug met 30weken zwangerschap z'n zoontje verloren had, heeft ie daar nog even mee staan praten en toen hij thuis kwam en ik begon te huilen toen had hij 't helemaal gehad!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:24:04 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_141480363
Heauuu, ik ben nog laaaaang niet in mijn derde trimester!
disclaimer
pi_141480412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
:D "weet je zeker dat het er niet twee zijn dan?" :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:26:25 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_141480424
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:23 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Dat was ik gisterenavond ook. En vannacht gewoon geslapen. Het begon hier net te stromen toen ik vriendje weer hoorde thuiskomen. Die werkt pas een anderhalve maand bij z'n nieuwe baas en had zoiets van ja dan ga ik werken en kom ik je halen voor de afspraak bij de VK.

Maar zijn baas had hem naar huis gestuurd en de volgende keer als zoiets is blijf je thuis en bel je me geroepen. En daar was vriendje een beetje door van slag geraakt, kwam toen ook nog de collega binnen die twee weken terug met 30weken zwangerschap z'n zoontje verloren had, heeft ie daar nog even mee staan praten en toen hij thuis kwam en ik begon te huilen toen had hij 't helemaal gehad!
;( het is ook flink ingrijpend ;( Het is wel snel gegaan trouwens. Had je enig voorgevoel? Of begon het gewoon uit het niets?
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:27:05 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_141480436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:26 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:D "weet je zeker dat het er niet twee zijn dan?" :P
misschien komt mijn jarenlang opgekweekte bierby er ook wel mee uit, you never know :7
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:28:52 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141480459
Wij hebben de kast met drie lades. Die met acht paste helaas niet :(

Het is ook vrijwel de enige opbergruimte voor kleertjes en spullen dus zal nog wel krap worden.

ggirl, wat een goede reactie van zijn baas! Sinds worden maanden hierin echt vergeten. Sterkte :*
Kwak
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:29:16 #276
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141480467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
aangepast, was alvast een beetje enthousiast -O-
W
Z
E
pi_141480472
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

misschien komt mijn jarenlang opgekweekte bierby er ook wel mee uit, you never know :7
nee die valt er af tijdens de borstvoeding toch? :D dat is mijn idee iig, dat ik over een jaar slanker ben dan in het begin _O- .

Overigens zat ik me gisteren net af te vragen of het wel goed ging met de baby omdat ik maar niet zo veel aankom, en tadaa, ik weeg vanmorgen ineens meer :').
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:30:16 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_141480482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

aangepast, was alvast een beetje enthousiast -O-
Wel heel lief O+ Over 16 dagen herkansing!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee die valt er af tijdens de borstvoeding toch? :D dat is mijn idee iig, dat ik over een jaar slanker ben dan in het begin _O- .

Overigens zat ik me gisteren net af te vragen of het wel goed ging met de baby omdat ik maar niet zo veel aankom, en tadaa, ik weeg vanmorgen ineens meer :').
nòg slanker? :D Je bent al zo petiet! O+
En die baby gaat pas vanaf een week of 20 echt hard. Berg je maar :9
(ik deed een "wacht maar..." O+)
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:30:51 #279
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141480490
zal het in m'n agenda zetten :D
W
Z
E
pi_141480576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wel heel lief O+ Over 16 dagen herkansing!

[..]

nòg slanker? :D Je bent al zo petiet! O+
En die baby gaat pas vanaf een week of 20 echt hard. Berg je maar :9
(ik deed een "wacht maar..." O+)
nee hoor dat valt wel mee :') ik heb tieten, das wat anders :P

wacht maarrr _O-
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:37:00 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_141480605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:35 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee hoor dat valt wel mee :') ik heb tieten, das wat anders :P
Nou ja, ik zie jouw foto's, ik weet je BH-onderwijdte, en zelf al mijn halve leven schommelend tussen maat 38 en 48 / BMI 27-40 durf ik met gerust hart te zeggen dat jij echt niet tot het deel samenleving behoort dat nodig wat kilo's kwijt kan ;) Ik denk dat je ook erg mooi zwanger gaat zijn!
disclaimer
pi_141480619
Goedgekeurd met ontzettend fijn gesprek met de vk O+
Bloeddruk stabiel maar acceptabel.
Volgende week dinsdag bij 39+6 gaan we kijken of er al ontsluiting is om te strippen om het allemaal in de hand te kunnen houden zodat ik thuis kan bevallen en zonder inleiding etc (mocht het deze week goed blijven gaan).
Het wordt steeds echter :o
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:05 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_141480651
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef BlueEyes het volgende:
Volgende week dinsdag bij 39+6 gaan we kijken of er al ontsluiting is om te strippen om het allemaal in de hand te kunnen houden zodat ik thuis kan bevallen en zonder inleiding etc (mocht het deze week goed blijven gaan).
Oh, wat heerlijk om te horen! Ik hoop het echt!
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:59 #284
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141480662
Spannend Blue!

Hier komen er nu ook echt langzaam onsjes bij. Niet erg, die -10 ging ik ook niet tot 40 werken vol kunnen houden. Nu schommel ik rond -9.
Kwak
pi_141480673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie jouw foto's, ik weet je BH-onderwijdte, en zelf al mijn halve leven schommelend tussen maat 38 en 48 / BMI 27-40 durf ik met gerust hart te zeggen dat jij echt niet tot het deel samenleving behoort dat nodig wat kilo's kwijt kan ;) Ik denk dat je ook erg mooi zwanger gaat zijn!
oh ja maar als je er een meetlint omheen legt slaat die 65 nergens op hoor, ik ben een fan van een strakke band, voor steun en geen gewicht aan de schouders. Maar thanks O+ en ik weet ook wel dat het allemaal wel in orde is. Ach iedereen heeft wel wat, toch?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:40:39 #286
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141480682
quote:
super ik duim voor een thuisbevalling voor je
W
Z
E
pi_141480690
quote:
Klinkt goed BE! *O*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:41:35 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_141480705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:40 schreef Crumpette het volgende:

[..]

oh ja maar als je er een meetlint omheen legt slaat die 65 nergens op hoor, ik ben een fan van een strakke band, voor steun en geen gewicht aan de schouders. Maar thanks O+ en ik weet ook wel dat het allemaal wel in orde is. Ach iedereen heeft wel wat, toch?
Ja, vooral vrouwen met hun lichaam _O- :D O+
(noem er eens 1 die het niet heeft :P)
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:42:48 #289
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141480738
Ach een BH maat 65 past niet eens om mijn been denk ik. Dus of ie nou strak of los zit, dik ben je niet in mijn referentiekader :+
Kwak
pi_141480751
Hebben jullie die foto van Anouk gezien trouwens :o
pi_141480776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:42 schreef kwakz0r het volgende:
Ach een BH maat 65 past niet eens om mijn been denk ik. Dus of ie nou strak of los zit, dik ben je niet in mijn referentiekader :+
O+ zelfspot. love it. en verder - ja ok ok ik ga al weg :')
pi_141480837
Klinkt goed Blue!

Zo hebben we de intake van de kraamzorg, en vanmiddag naar de neuroloog voor mn handen/polsen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:48:48 #293
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141480870
Misschien moet ik eens uit bed komen :')

Sinds 3 uur vannacht al vijf keer naar de wc geweest dus ben en beetje moe :P

Maar hey, mijn darmen werken weer, ook best fijn!
Kwak
pi_141480951
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:43 schreef BlueEyes het volgende:
Hebben jullie die foto van Anouk gezien trouwens :o
Omg ja! Ik ben blij dat ik niet zo'n buik heb... Als ik ernaar kijk word ik al moe. Laat staan als je zo'n buik hebt!
pi_141481083
quote:
Spannend he! :Y

Hoe gaat dat strippen nou eigenlijk precies? Verder dan het loswoelen van de vliezen kwam ik eigenlijk niet toen de vk het mij uitlegde... maar hoé gaat het nou precies in z'n werking :@ Kon ook al geen (animatie)filmpjes op youtube erover vinden :X
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:00:22 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_141481102
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:48 schreef kwakz0r het volgende:
Misschien moet ik eens uit bed komen :')

Sinds 3 uur vannacht al vijf keer naar de wc geweest dus ben en beetje moe :P

Maar hey, mijn darmen werken weer, ook best fijn!
Lekker kakken O+
Ik had gisteren zo'n dag jonge, tot bloedens toe, maar wat voelt dat lekker leeg :')
disclaimer
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:00:58 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_141481117
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:59 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Spannend he! :Y

Hoe gaat dat strippen nou eigenlijk precies? Verder dan het loswoelen van de vliezen kwam ik eigenlijk niet toen de vk het mij uitlegde... maar hoé gaat het nou precies in z'n werking :@ Kon ook al geen (animatie)filmpjes op youtube erover vinden :X
Volgens mij gaat ze dan met twee vingers je baarmoedermond in :9
disclaimer
pi_141481258
Ggirl :*. 'fijn' dat je er echt afscheid van hebt kunnen nemen en dat je het nu met je vriend kan delen. Het is nogal wat dat er over je heen komt :*
pi_141481263
BE wat fijn *O*
Gun het je echt dat je thuis mag bevallen :Y . Ook omdat je zelf zegt dat dit waarschijnlijk je eerste en laatste keer zal zijn.. toch?

Kraamintake kam ook weer van het lijstje af :s) .. weinig spannends
pi_141481363
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Pijnlijk :{ :9
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:11:35 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141481368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja en dan draaien ze een soort van rondjes langs de vliezen af om die los te maken. Althans zo deed de gyn het bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')