abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141452456
Zwangerschap & geboorte

2014

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame

9 februari: Lurktmeteenrietje
21 februari: Danaa
27 februari: Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 23-06-2014 19:08:55 ]
pi_141452500
Voor wijzigingen een quote graag.
pi_141452518
Net alles studiegerelateerd besproken met de decaan, scheelt opeens een heleboel stressen :D als ik me goed voel schrijf ik me in januari weer in, anders september. Zo simpel is het O+

Dus vanaf 1 september ben ik officieel geen student meer, vreemd!
pi_141452576
Ik krijg een toekomstige MotoGP grootheid :')
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
pi_141452664
GM, waarom zou het ziekenhuis je niet (veel langer dan 40 weken) door laten lopen met bekkenklachten? (Vraag uit interesse)
pi_141452745
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
En dat mag van mij ook prima een meisje zijn, met alle motorvrienden die zich erop verheugen dat wij een kleintje krijgen gaat dat helemaal goedkomen qua motorrijden.
Die kerels zijn er allemaal drukker mee over welk motortje etc dan mijn vriendinnen met het feit dat ik een kind krijg.
Ik krijg een computernerd. O+
Ohja, minimotor. Als wij een jongetje krijgen gaat mijn broer die zeker weten kopen. Hij doet fanatiek aan motorcross.

Man is geloof ik vooral bezig met welke draagdoek hij wil. _O- O+
Oh en met wat ik wil eten. :Y)
pi_141453249
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen :D
Gelukkig zijn er veel vrouwen mij reeds voorgegaan dus het kan!
Alleen ik twijfel nog :')
pi_141453369
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Enige waar ik me sinds gisteren mee bezig hou is hoe in hemelsnaam zo'n kind door het baringskanaal gaat passen :D
ondanks dat ik al een dochter heb hou ik me hier ook steeds meer mee bezig :')
In life, every ending is a new beginning..
pi_141453372
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Daar heb ik vorige week les in gehad. Je zou zeggen dat de schoudertjes breder zijn dan het hoofdje. Da's dus niet het geval met uitpersen. De baby doet automatisch schoudertjes bij elkaar zodat hij/zij er makkelijker uit kan.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:15:35 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141453508
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn O+
pi_141453510
Ik heb ooit verloskunde gehad tijdens eens van m'n opleidingen dus ik ken alle plaatjes en draaiingen en alles erop en eraan.
Het kan! Bij een ander }:| bij mij niet!

Fijn dat het herkenbaar is LaLouchi :D
pi_141453539
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Tijdens de laatste fase van de bevalling vindt er eigenlijk een soort Go Go Gadget Vajayjay plaats waardoor je het kindje er zo uit kan pakken, geen centje pijn O+
Haha, deze zal ik m'n vriend laten lezen voor zijn beeldvorming _O-
  maandag 23 juni 2014 @ 16:19:16 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_141453627
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja maar die tien uur uitrekpijn die er aan voorafgaat he, en als die bakkes er in zakt... ;( ik kan me er niks bij voorstellen maar het doet nu al pijn :')
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:20:23 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_141453657
Ik heb trouwens gelezen dat de laatste fase van de uitdrijving geen pijn meer doet omdat er zo genadeloos veel druk op je foef komt te staan dat al je zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld. Een soort shock dus ;(
disclaimer
pi_141453786
Ik vond vanmorgen fietsen voor het eerst ongemakkelijk in m'n doos en heb nu nog het gevoel dat er goed in gepoerd is (niet dus!)
Laat staan na al die uuuuuuuuuren weeën en uitdrijving en en en en

Maar ach, als kind eruit is vergeet je alles!
  maandag 23 juni 2014 @ 16:25:40 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_141453826
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:24 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vond vanmorgen fietsen voor het eerst ongemakkelijk in m'n doos en heb nu nog het gevoel dat er goed in gepoerd is (niet dus!)
Laat staan na al die uuuuuuuuuren weeën en uitdrijving en en en en

Maar ach, als kind eruit is vergeet je alles!
ik heb nu al "pijn" in mijn schuif als ik twee uur heb gezeten :')
disclaimer
pi_141454000
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens gelezen dat de laatste fase van de uitdrijving geen pijn meer doet omdat er zo genadeloos veel druk op je foef komt te staan dat al je zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld. Een soort shock dus ;(
Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase. :+
  maandag 23 juni 2014 @ 16:31:56 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_141454032
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:30 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Die laatste fase is een eitje. Maar de fase voor die laatste fase. Dat is het eerste moment waarbij je denkt: het is maar een fase. :+
Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?
disclaimer
pi_141454139
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:53 schreef Kursor het volgende:
GM, waarom zou het ziekenhuis je niet (veel langer dan 40 weken) door laten lopen met bekkenklachten? (Vraag uit interesse)
Geen idee, mijn gyn had t daar over, verder ook nog niet besproken. :)
S. 2014
J. 2016
pi_141454158
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag he, heb je dat moment ook twee keer met een tweeling? Of is na die eerste alles al lam gelegd?
Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind. :X Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel. *O*
  maandag 23 juni 2014 @ 16:37:08 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_141454195
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja, de tweede was erger. Dan moet uit je opgezwollen foef nog een kind. :X Maar hey ik mag niet klagen, want mijn foef was gewoon nog heel. *O*
Hahahaha :') En ja, respect voor je foef zeg! _O_ Heb je daar nog perineummassage voor moeten doen van te voren?
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:38:57 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141454253
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:50 schreef BlueEyes het volgende:
_O- Geweldig!

Dat hebben wij hier met de autosport, alleen doe ik er zelf ook aan mee :')!
pi_141454262
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hahahaha :') En ja, respect voor je foef zeg! _O_ Heb je daar nog perineummassage voor moeten doen van te voren?
Alleen het proefmonstertje dat bij zo'n zwangerdoos zat was genoeg :D
pi_141454299
Op school was ook ineens het topic van de dag 'gruwelijke bevallingen'. Ik ben maar snel naar m'n lokaal teruggerend :X ben daar mentaal nog niet helemaal aan toe :')

Quote van collega: "Ik ben nóg kwaad op m'n moeder, dat ze over die gruwelijke pijn nooit heeft verteld." Dus :{ .

Vanavond de eerste zwangerschaps-Mensendieck cursusavond. Heel benieuwd!

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2014 16:41:43 ]
pi_141454352
Die opgezwollen doos... mijn vriendin verwoorde het vandeweek dat het voelde alsof haar lippen tot tussen haar knieën hingen.
En bedankt voor de mental image ;(
pi_141454406
Oh sorry Razz :D
Leuke cursus ga je doen! Heb ik 1 op 1 gedaan, best wat gehad aan de oefeningen voor bekken en rug etc.
pi_141454496
Niet luisteren naar al die gruwelverhalen, kopinzandtechniek werkte voor mij prima.

En het kan ook zomaar meevallen, dat, of ik ben de ergste pijn door al die geweldige hormonen helemaal kwijt O+ ;) , of ik ben een geluksvogel.
pi_141454547
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:43 schreef BlueEyes het volgende:
Oh sorry Razz :D
Leuke cursus ga je doen! Heb ik 1 op 1 gedaan, best wat gehad aan de oefeningen voor bekken en rug etc.
:D Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.

Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt :') .
pi_141454574
Ik heb op mijn twaalfde de bevalling van mijn zus gezien, op video. Gezellig met een koekje en een kopje thee. :')

Ik zit nederland zingt op zondag te kijken, daar was mijn vk in te zien. Ik heb geloof ik wel de allerchristelijkste praktijk gekozen.

Maargoed.
Veenendaal. :7
  maandag 23 juni 2014 @ 16:52:29 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_141454688
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:48 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

:D Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! In dit topic weet ik tenminste dat het over bevallen en zwangerschap gaat.

Maar op school, tussen mijn koffie en banaan door ineens een collega die vertelt over haar 48-uurs bevalling met pomp en tang en totaalruptuur en liters bloed en schreeuwen en huilen en .. nouja, nee. Dat hoeft niet echt :') .
Mwehehehe, nope :')
disclaimer
pi_141454711
quote:

[..]

Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nou :{
Zelfde als dat: wacht maar, jouw tijdkomt nog wel. Weet je wat? Daar weet een ander niks van. En elk mens is anders, wie weet gaat het bij een ander wel op rolletjes. Dat gefocus op het negatieve altijd. Jammer.
(Want mijn kind floept er heus pijnloos uit hoor. laat me in die waan, aub!)
  maandag 23 juni 2014 @ 16:53:31 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141454723
quote:

[..]

Wat attent ook! Om dat tegen een zwangere te vertellen :')
  maandag 23 juni 2014 @ 16:54:37 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_141454756
Ik heb een collega die aan de lopende band wachtmaart. Ze bedoelt het goed hoor, maar af en toe heb ik wel eens moeite om nog vriendelijk te reageren :')
disclaimer
pi_141454769
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:38 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

_O- Geweldig!

Dat hebben wij hier met de autosport, alleen doe ik er zelf ook aan mee :')!
Ooh ik promoot het ook net zo hard mee hoor. Vriend is ook niet voor niks alweer in onderhandeling over een nieuwe motor na zn akkefietje van de vakantie.
Het is dat begin augustus het nog een beetje te vroeg is om met het kleintje naar Spa te rijden voor een circuitdag van papa, anders zou ik het zo doen.
pi_141454781
Ja, ik hoopte ook echt heel erg dat ze zou stoppen :') . Maar goed, ik dacht intussen aan troetelbeertjes en kuikentjes en taartjes en zonneschijn en overstemde haar in m'n hoofd met een mentaal LALALALACAN'THEARYOU en als zij haar trauma kwijt is dan is dat mooi.

Al hoef ik voorlopig geen banaan meer.
pi_141454793
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef Cygne het volgende:
Ik heb op mijn twaalfde de bevalling van mijn zus gezien, op video. Gezellig met een koekje en een kopje thee. :')

Ik zit nederland zingt op zondag te kijken, daar was mijn vk in te zien. Ik heb geloof ik wel de allerchristelijkste praktijk gekozen.

Maargoed.
Veenendaal. :7
Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerd :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 16:56:04 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_141454809
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan :{w
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 16:56:22 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_141454817
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is toch niet een heel christelijk gat? Dan woont mijn familie daar verkeerd :P
Euh :') gristelijker krijg je het bijna niet :D
disclaimer
pi_141454828
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ergens snap ik dat niet. Als er een zwangere bij zit, waarom je dan in geuren en kleuren moet gaan vertellen hoe verschrikkelijk het wel niet was. Ik benerg open voor eerllijkheid hoor, maar moet dat nou :{
Zelfde als dat: wacht maar, jouw tijdkomt nog wel. Weet je wat? Daar weet een ander niks van. En elk mens is anders, wie weet gaat het bij een ander wel op rolletjes. Dat gefocus op het negatieve altijd. Jammer.
(Want mijn kind floept er heus pijnloos uit hoor. laat me in die waan, aub!)
Ik hou nog steeds van mn moeder daarom O+ Die vertelde gewoon vooral over die eerste kennismaking, dat moment dat ik bij haar werd gelegd, dat ze de weeën zwaar vond maar dat het ook te doen was enzovoorts.

Achteraf na mijn eigen bevalling zei ze pas dat ze vrij lang geperst had en geknipt was zonder verdoving etcetera. "ja nouja ik dacht daar heb jij toch niets aan om dat allemaal te horen als je nog moet?"

Het is echt vreselijk irritant, al die N=1 dramaverhalen die je door de strot geramd krijgt. Liefst dat ze met meer zijn en dan tegen elkaar gaan opbieden wie er de meest dramatische bevalling had :')
:)
pi_141454848
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan. Goed bedoeld, maar ik wil me helemaal niet focussen op wat nooit meer kan en dan nog, alles kan :{w
Als je wil, kun je alles :s)
Echt. Keuzes die een ander maakt zeggen niets over jou.
:)
  maandag 23 juni 2014 @ 16:57:10 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141454851
quote:
Dat vind ik ook altijd zo'n dooddoener :{ . Er is echt maar heel weinig hoor, wat straks echt niet meer kán. Je kunt zelfs een heleboel meer O+
pi_141454872
quote:

[..]

Tegenover ons huis, twee kerken. Elke zondag hoedjesparade.
pi_141454880
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een collega die aan de lopende band wachtmaart. Ze bedoelt het goed hoor, maar af en toe heb ik wel eens moeite om nog vriendelijk te reageren :')
Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
Na 3 keer is het dan wel even klaar.
pi_141454885
quote:

[..]

Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 16:59:14 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_141454930
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou... Urk, volendam... Graadje erger volgens mij... Maar goed ik kom er toch nooit :P
ja vooruit dan. Je hebt nog wel vijf dorpen die gristelijker zijn ja.
disclaimer
pi_141454943
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik hou nog steeds van mn moeder daarom O+ Die vertelde gewoon vooral over die eerste kennismaking, dat moment dat ik bij haar werd gelegd, dat ze de weeën zwaar vond maar dat het ook te doen was enzovoorts.

Achteraf na mijn eigen bevalling zei ze pas dat ze vrij lang geperst had en geknipt was zonder verdoving etcetera. "ja nouja ik dacht daar heb jij toch niets aan om dat allemaal te horen als je nog moet?"

Het is echt vreselijk irritant, al die N=1 dramaverhalen die je door de strot geramd krijgt. Liefst dat ze met meer zijn en dan tegen elkaar gaan opbieden wie er de meest dramatische bevalling had :')
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.

Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
pi_141454953
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij. _O-
Echt toen wij hier net kwamen wonen. Elke dag mensen aan de deur, of meneer V niet lid wilde worden van hun kerk. En of we dan ook een bepaald percentage van het jaarsalaris af wilden staan aan de kerk. Nee is nee.

Maar verder merk je er in de praktijk niet veel van. Alleen vinden ze man zijn t-shirt met 'the spanish inquisition expected by nobody since..' niet zo tof.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:59:59 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_141454959
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat doet mijn familie (ouders en broer +schoonzusje) heel erg, tot op het irritante af.
Weet niet meer wie het hier een keer zei, maar heb de tip overgenomen door te vragen: Ja wat dan als het zo is? Ga je dan een taart bakken en een feestje vieren?
Na 3 keer is het dan wel even klaar.
_O- die onthoud ik even :')
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:01:40 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_141455010
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou, dat idd. In de pauzekamer op mijn werk ook, allemaal 40+ dames. Vragen me hoe het gaat, om vervolgens een half uur te ouwehoeren over hún bevalling. Ja, mooi. Maar de mijne wordt hoe dan ook anders. Rotter wellicht, maar anders.

Dan mis ik mijn mams ook heel erg. Die zei altijd dat het pijn deed en rot was, maar heus te doen. Hoe ze er uiteindelijk over had gepraat na mijn eigen bevalling, weet ik niet. Maar die had altijd een fijne nuchtere maar positieve insteek. Je hebt er zo weinig aan, die bangmakerij. Behalve dat je van te voren al gestressed de bevalling ingaat. En als er nou iets weinig nut heeft...
Mijn moeder doet dat gelukkig ook. Heb nooit ellende en drama te horen gekregen gelukkig. En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het te doen is. Ik kijk zelfs vrijwillig bevallingsfilmpjes ter geruststelling :@ :')
disclaimer
pi_141455041
Mijn moeder zegt altijd, tja t ging er leuker en makkelijker in dan dat t eruit komt, en ja t doet pijn, maar het is functionele pijn die je daarna wel snel vergeet.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juni 2014 @ 17:03:52 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_141455093
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Cygne het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat ze hier niet in klederdracht lopen, volgens mij. _O-
Echt toen wij hier net kwamen wonen. Elke dag mensen aan de deur, of meneer V niet lid wilde worden van hun kerk. En of we dan ook een bepaald percentage van het jaarsalaris af wilden staan aan de kerk. Nee is nee.

Maar verder merk je er in de praktijk niet veel van. Alleen vinden ze man zijn t-shirt met 'the spanish inquisition expected by nobody since..' niet zo tof.
NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!

O+ O+
disclaimer
pi_141455139
quote:
ik ben zelfs een keer gaan huilen toen ik van een vriendin een link doorgestuurd kreeg van tien dingen waar ik nog van MOET GENIETEN omdat het straks nooit meer kan.
Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:04:47 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141455141
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:59 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Precies :) en elke bevalling is weer anders.
Bovendien, het is de kennismaking met je mini O+
KuikenGuppy
pi_141455172
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!

[ afbeelding ]

O+ O+
HIj heeft ook ecky ecky ecky etcetera. _O-
En im in ur ..ing ur .. O+
pi_141455179
Oh en met een kind kan ik evenveel als zonder. Het vergt misschien meer planning en aapassing, maar so what.
En tjezus, ik heb voor dit kind gekozen, dus ik heb voor een verandering in mijn leven gekozen, misschien? Pff.

Op zo'n zwanegrschapsavond emrkte ik ook dat er erg veel nadruk op het negatoeve ligt, of waar er (kleine) ingrepen bij de bevalling hebben moeten gebeuren. Veel vrouwen vroegen dingen als: ja een vriendin van mij die had een tang en hoe zit dit en dat, wat als, wat als... En op zich is het natuurlijk slim om enige kennis te hebben over de "wat alzen", maar verder is er geen klap te vertellen over hoe jouw bevalling gaat zijn. Ik laat met maar over mee heenkomen :)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:06:01 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_141455190
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

Dat is redelijk in het straatje van "Goh, doen jullie nooit meer iets samen?". Jawel, dat doen we wel. Sinds 2009 is 'samen' namelijk met zijn drieën, en we doen heel vaak wat samen.
Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten O+ O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:06:43 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455225
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:04 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijk :)

En over die bevalling, inderdaad. Het doet echt pijn. Maar kijk eens hoeveel mensen er in de lijst staan die een tweede of derde kindje krijgen? Blijkbaar is het het toch wel waard ;)
pi_141455268
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad liever uit van al die leuke dingen waar ik straks wèl van kan genieten O+ O+
En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.
pi_141455295
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
pi_141455326
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh, hier is wel echt nog een 'samen' met zijn tweeën en een 'samen' met zijn drieën. Vind beide even belangrijk :)

Dat hoor ik vaker. Ik heb dat niet. Ik ben het leukst en het meest op mijn gemak als ons kind erbij is.
pi_141455346
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh en met een kind kan ik evenveel als zonder. Het vergt misschien meer planning en aapassing, maar so what.
En tjezus, ik heb voor dit kind gekozen, dus ik heb voor een verandering in mijn leven gekozen, misschien? Pff.

Op zo'n zwanegrschapsavond emrkte ik ook dat er erg veel nadruk op het negatoeve ligt, of waar er (kleine) ingrepen bij de bevalling hebben moeten gebeuren. Veel vrouwen vroegen dingen als: ja een vriendin van mij die had een tang en hoe zit dit en dat, wat als, wat als... En op zich is het natuurlijk slim om enige kennis te hebben over de "wat alzen", maar verder is er geen klap te vertellen over hoe jouw bevalling gaat zijn. Ik laat met maar over mee heenkomen :)
Dat heb ik ook hoor. Als ik me vooraf druk ga maken wat mogelijk kan maak ik mezelf gek!

Maar vroeg me alleen af hoe het toch allemaal mogelijk is dat het allemaal kan dat zo'n kindje er doorheen past enzo. Zie dat bij mezelf nogsteeds niet gebeuren.
Op een positieve manier hoor, alsin de wonderen van het hele kindje in je groeien etc etc.
Blijft iets bijzonders van het sesamzaadje tot de 8 pond waarop het nu geschat is.
pi_141455350
Ik verheug me nu al om met kind met de trein naar mijn ouders te gaan. O+
  maandag 23 juni 2014 @ 17:10:25 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_141455362
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:

[..]

En er kan heel veel nog steeds, al heb je een kind. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Zuipen en feesten deed ik destijds niet (meer), en voor de rest zijn mijn wensen qua uitstapjes ook gewoon verenigbaar met een kind (of straks 2). En als er iets komt, bijvoorbeeld de bioscoop of iets anders dat niet babyproof is, dan gaat mijn man maar met de oudste. Of de jongste gaat even naar opa en oma of een vriendin.
Nou precies, er is altijd wel een mouw aan te passen. Ik heb 32 jaar de tijd gehad om me te misdragen, ik was er ook wel een beetje klaar mee ;)
En zuipen deden we toch altijd al thuis met een spel erbij (Catannen ofzo) dus dat kan nog steeds, maar dan wat gematigder :)
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:11:06 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455380
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou, dat inderdaad. Moet je voorstellen dat een tripje met de bus straks samen met een kleintje een ontdekkingsreis wordt!
Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur worden :D Samen juichen omdat er een trein voorbij komt :D High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
pi_141455409
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, die kleine dingen die ineens weer een avontuur worden :D Samen juichen omdat er een trein voorbij komt :D High fiven met je dreumes omdat ie én een aardbei én een koekje op de markt kreeg!
O+ O+ O+
Oh god dat heb ik straks ooooook! O+
Gekkigheid :P
  maandag 23 juni 2014 @ 17:12:16 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_141455416
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Alles wordt een ontdekking! Ik denk dat ik zelf straks de wereld ook weer helemaal opnieuw ga ontdekken! Ik verheug me er heel erg op O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:12:58 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141455438
quote:

[..]

O+ O+ O+
KuikenGuppy
pi_141455462
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit had ik niet moeten lezen :'(

:D
pi_141455484
Wij zijn al maanden aan het fantaseren bij alles wat we doen hoe dat is als straks het met kleine erbij is.
Hoeveel zin we daarin hebben.
EN ook de realiteit wel van mits kindje dat aankan natuurlijk.
Maar juist het samen met z'n 3 kijken we naar uit.
Ook qua (duik)vakanties zien we helemaal zitten en staat alweer op de planning.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:14:25 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_141455488
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:13 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Dit had ik niet moeten lezen :'(

:D
ja maar zie het maar zo: daarna hoef je nooit meer! :Y)
disclaimer
pi_141455513
quote:

[..]

*smelt* O+
  maandag 23 juni 2014 @ 17:15:24 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_141455525
quote:

[..]

Ja dit dus. Awesome O+
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:17:07 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_141455585
goed, tijd om af te sluiten en m'n juichpak aan te trekken :Y)
disclaimer
  maandag 23 juni 2014 @ 17:18:06 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141455609
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
goed, tijd om af te sluiten en m'n juichpak aan te trekken :Y)
Ik volg je voorbeeld. Doei! w/
pi_141455663
Haha. Je bent me er een SQ :D Leggings? No way! Juichpak? Tuurlijk!

Ik ga juichpak- en wuppie(?)loos kijken. Met Noors commentaar. Is niet hetzelfde kan ik je zeggen :/
pi_141455777

Ik ben Robijnfan, maar dit gaat me toch wel wat ver... Hou niet zo van Zwitsalgeur, vriend wel dus er staan wat shampoo en wasgelflesjes :')
pi_141456463
Ik vind het ook echt awesome om dingen te ondernemen met zijn drietjes. Ben zo trots op mijn kind O+

En daarnaast is er zeker ook genoeg metime en mantime hoor :Y
Ja dat betekent wel iets beter plannen en een oppas inschakelen ipv gewoon de deur impulsief achter je kont dicht trekken en gaan met die banaan. Maar ik denk dat ik daarom ook die momentjes samen met mijn man nog meer koester. Aankomend weekend bv zijn we kindvrij en daar gaan we van genieten O+

Net weer terug van het ziekenhuis. Bevalplan doorbesproken en dingen vast gelegd in mijn dossier. Geeft veel rust in mijn hoofd. Alleen moet ik wachten tot het weekend van 2 augustus als ik bij mijn favo gyn wil bevallen en dat zie ik dan weer net niet zitten :+

Ik vind zelf 15 juli nog steeds een mooie datum :+

De menstruatieachtige pijnen komen waarschijnlijk van het indalen. Kindje ligt aardig vast. Heeft verder geen ontsluiting veroorzaakt :)

O en Robijn O+
pi_141456606
Twinkle ik moest ook meteen aan jou denken toen ik het zag!

Ik vind 14e wel mooie datum voor je ;)
  maandag 23 juni 2014 @ 17:55:34 #79
344469 Amsel
zonder t
pi_141456820
Het ging in het vorige topic toch over luieremmers? Wij hebben een Ubbi. Omdat die in leuke kleurtjes bestaat, en mijn hormonen vielen daarvoor :')

Bij mij gaan alle bevallingsverhalen van anderen het ene oor in en het andere uit. We zien het allemaal wel. We krijgen hoe dan ook een tof kind en hoe het eruit komt is bijzaak 8-)
pi_141457033
Net bij de VK geweest, mini ligt klaar voor de start, en doet het nog uitstekend. Ik heb veel last van voorweeën maar ondanks dat kan het nog best weken duren. Ze vertelde trouwens ook over steriele waterinjecties als pijnbestrijding, iemand daar ervaring mee?
In life, every ending is a new beginning..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')