abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141696461
Zou wel kunnen, heb het even opgezocht. Ze slaapt 's nachts gewoon goed maar komt wel moeilijker in slaap, overdag is het snel huilen en eenkennig. Dat past wel in het plaatje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141760749
Phoe, ben alweer aan de vierde voeding bezig vandaag en ze drinkt zo lang ook. Met gedut tussendoor, maar als ik loskoppel is het huilen geblazen. Ben stiekem beetje bang dat ik niet genoeg melk heb.. :@ . Probeerde vanmorgen tussendoor ook te kolven, omdat ik morgen overdag weg wil, maar er komt maar weinig uit. Niet zo gek natuurlijk als zij zoveel drinkt, maar ik ben anders gewend.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:55:51 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141763092
Nee trap niet in de val Franny, je hebt heus nog genoeg!! :*

Maar I is waarschijnlijk ook een grotere behoefte aan het krijgen, dus veel drinken = productie opkrikken!
pi_141764537
Regeldagen kunnen in principe op elk moment voorkomen, toch? :)

I is nu 4 weken en is de afgelopen dagen ook weer aan het regelen geweest. En ook al weet ik dat het normaal is, de gedachte 'ik heb niet genoeg' blijft zich dan opdringen. Maar vandaag is het vrij plotseling weer over, net of er niks gebeurd is. :D

Ze groeit volgens het boekje, trouwens! Curve van donderdag:

Lengte is 52 cm. Miss gemiddeld. O+
pi_141765091
Beide I's zijn goed bezig! :Y

Mijn oudste 'studeert' voor lactatiekundige en houdt wel van een grapje ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141765578
Hahaha! :D
pi_141765908
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Phoe, ben alweer aan de vierde voeding bezig vandaag en ze drinkt zo lang ook. Met gedut tussendoor, maar als ik loskoppel is het huilen geblazen. Ben stiekem beetje bang dat ik niet genoeg melk heb.. :@ . Probeerde vanmorgen tussendoor ook te kolven, omdat ik morgen overdag weg wil, maar er komt maar weinig uit. Niet zo gek natuurlijk als zij zoveel drinkt, maar ik ben anders gewend.
Geen zorgen :). Je hebt echt genoeg, is gewoon regelen :Y. Lekker blijven aanleggen.
Enne... Om 13.00 uur de vierde voeding? Da's voor hier nog weinig :D.

Kursor :D. Staat goed!
Home is where the O+ is...
pi_141768373
Kursor :D :D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:25:19 #59
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_141768617
Kursor _O-

Cantare, netjes hoor!

Hier hadden we afgelopen zaterdag een mijlpaal.
2 jaar borstvoeding :o
Dat had ik echt nooit durven dromen toen ik 2 jaar terug de eerste weken zo aan het klooien ben geweest met de vicieuze cirkel van:
Te klein en zwak -> niet goed kunnen drinken -> melkproductie niet goed op gang -> niet goed groeien undsoweiter.
Fulltime kolven, medicatie, ellende, hard werken en vele tranen....
Ik wist hoe mooi het kon zijn, wilde mijn kleintje zo ongelooflijk graag zelf voeden!
En het lukte uiteindelijk om hem aan de borst te krijgen *O*
Nu dus al 2 jaar, still going strong w/
.... met gevoel voor drama....
pi_141768647
*O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:46:31 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141769421
Kursor :D

En *O* voor de WHO norm Kersjes! *O*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:02:41 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141770048
Kursor :D _O-

Borstvoeding loopt als een tiet hier :+ weet eindelijk waar die uitdrukking vandaan komt :') aanhappen gaat steeds beter en tepels zijn en stuk minder gevoelig. En hij kan er zo lekker bij in slaap vallen. Als zich geen krampen aandienen is hij echt knock out O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_141770873
Die oogjes O+
pi_141771670
Oh, wat een mooie en leuke foto's! O+ . Van harte, Kersjes. Wat goed!!!

Vanmiddag voelde ik ineens heel duidelijk stuwing! Dus het vele aanleggen heeft inderdaad effect!

Ben gewoon niet zo goed in geduld uitoefenen en ook het idee dat ik 'vastzit'. :@ . Maar ben er vanmiddag op uit gegaan met I. en dat heeft me goed gedaan.
pi_141771737
Chanty O+

Franny, fijn!

Kersjes, gefeliciteerd! *O*
pi_141780549
Kursor jouw oudste heeft humor.

Kersjes, jeeh who norm gehaald. Je hebt er zo voor geknokt. *O*

Chanty, ben op slag verliefd op je mannetje! Fijn, dat de bv loopt als een tiet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141780635
Chanty wat een knapperd O+
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:22:59 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141780962
Chanty wat een lekker ding O+
Kersjes gefeliciteerd *O*

Ik wilde even delen dat ik zo enorm blij ben met bv! Dat had ik in het begin echt niet gedacht, maar het loopt echt lekker nu. En het is zo gezellig en het voelt zo goed O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_141781118
Cantate mooie stats

Kursor :D

Kersjes *O*

Chanty. Ik smelt en rammel van die foto's O+

Franny. Hopelijk is ze gauw uitgeregeld :D

Burdie O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Omentielvo op 01-07-2014 20:25:44 (Smiley code fout) ]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:26:09 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141781197
Oooh Chanty, hoe lief!!! Die 2e foto O+ O+ O+
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:31:22 #71
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_141781786
Ohh Chanty O+

Franny, je erover opwinden of ertegen verzetten heeft geen zin. Het enige dat je daarmee bereikt is frustratie bij jezelf en als gevolg daarvan ook bij je baby.
Gewoon er in meegaan. Zoek een hobby die je zittend op de bank kan beoefenen. Zo ben ik bij middelste destijds een boerderij begonnen. Ik FarmVille'de wat af met baby op schoot die elke avond urenlang clusterde
:')
En bedenk:
Je hebt een gigantisch pluspunt! Op elk moment van de dag of nacht, kun je gaan en staan waar je wil. Het enige dat je mee hoeft te nemen is je baby (en je 2 andere pluspunten ;) ) en je loopt zo de deur uit. Geen gesleep met spullen (flesjes, poederdoosjes, water van verschillende temperaturen)...
Dus eigenlijk heb je juist veel meer vrijheid! Je baby voeden kan altijd en overal. Zeker met deze temperaturen. Lekker plekje zoeken (bankje in het park, op het gras onder een boom, de plaatselijke koffietent of whatever), shirt omhoog en voeden maar :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_141783998
Chanty wat een leuk jochie! Die oogjes, die haren O+

Hoera Kersjes! Gefeliciteerd! En ik sluit me aan bij jouw laatste stukje: ik grijp een paar luiers en een pak billendoekjes en ben zo de hele dag op pad :)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:14:05 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141784538
Dat heb ik me het afgelopen jaar ook wel vaan bedacht, hoe makkelijk moet het zijn om 1 kind borstvoeding te geven. Samen slapen, kindje naast je bed, liggend voeden en inderdaad, makkelijk mee te nemen.
pi_141784768
By the double is het minder makkelijk met bv en op pad gaan wil jij ermee zeggen Kyara ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:27:47 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141785410
Nou ja, was serieus in mijn opmerking. Ik heb dat echt wel vaak gedacht. En ook met een beetje spijt dat ik dat bij M niet zo heb kunnen ervaren. Misschien dat je dat ook wel eens bedenkt als je een 2e aan de borst hebt wanneer er nog een kleintje rondloopt.

Ik heb dat natuurlijk nooit echt ervaren he ;)
pi_141786166
Kyara ik heb het ook wel serieus genomen. Kan me voorstellen, dat het spijtig is, dat je dat bij M niet zo hebt kunnen ervaren. Dat je je dat bedenkt als je een 2e aan de borst hebt wanneer er nog een kleintje rondloopt, kan ik me ook goed voorstellen. Dat laatste heb ik helaas niet ervaren en zal ik denk ik ook niet meemaken.

Ik kan me wel een beetje in Franny indenken omdat het voor mezelf ook echt wennen was aan het buiten voeden en ik me daar ook niet altijd zo op mijn gemak heb gevoeld. Bij de 2e ben ik daar makkelijker in. Waarbij ik moet zeggen, dat ik met 2 kinderen op pad en de kleine buiten voeden weer een andere uitdaging vond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141786323
Franny ik heb het af en toe ook zo ervaren, toen ze echt klein was en uren aan de borst wou...na 2 uur was ik het echt zat om op bed te zitten voeden -O- gelukkig waren het gewoon fases!
:*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:00:39 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141787841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:38 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara ik heb het ook wel serieus genomen. Kan me voorstellen, dat het spijtig is, dat je dat bij M niet zo hebt kunnen ervaren. Dat je je dat bedenkt als je een 2e aan de borst hebt wanneer er nog een kleintje rondloopt, kan ik me ook goed voorstellen. Dat laatste heb ik helaas niet ervaren en zal ik denk ik ook niet meemaken.

Ik kan me wel een beetje in Franny indenken omdat het voor mezelf ook echt wennen was aan het buiten voeden en ik me daar ook niet altijd zo op mijn gemak heb gevoeld. Bij de 2e ben ik daar makkelijker in. Waarbij ik moet zeggen, dat ik met 2 kinderen op pad en de kleine buiten voeden weer een andere uitdaging vond.
Dat laatste bedoel ik ook. Dat als je een 2e kindje aan de borst hebt, je ook weer voor uitdagingen staat en je ook wel een terugdenkt aan de tijd dat je er maar 1 aan de borst had en het gemak wat dat met zich meebracht. Kan ik mij zo voorstellen.
pi_141789339
Ik ben gelukkig makkelijk met voeden in het openbaar. Vandaag dus ook gedaan. Ik had het er vanavond met mijn vriend over dat ik vooral het idee van een 'moeten' stilzitten met haar aan de borst soms lastig vind en dan maakt het eigenlijk niet uit waar ik me bevind. Ik denk dat het een traumaatje uit mijn gereformeerde jeugd is toen ik urenlang verplicht op een kerkbank stil moest zitten. Het idee dat je geen keuze hebt. :D .

Kyara, een gevalletje dat je pas waardeert wat je hebt als het er niet meer is, soort van.

Ik tel trouwens dagelijks mijn zegeningen, over hoe goed het gaat e.d. Maar neemt niet weg dat je tegelijkertijd ook tegen dingen aan kunt lopen of het even zwaar kunt vinden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:25:36 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141789677
Oh, ik hoop niet dat ik met mijn opmerking het idee heb gegeven dat je het niet zwaar mag vinden. Dat was echt zeker niet de bedoeling. Als dat zo over kwam dan spijt me dat.

:*
pi_141790146
Nee, zo heb ik het zeker niet opgevat. Ik kan het me goed voorstellen dat jij het nu zo ervaart. Een tweeling voeden is gewoon van een andere orde! :* .

En 'zwaar' is ook wel relatief. Ik merk dat sinds de bevalling mijn emoties wat extremer zijn. Het ene moment euforisch, het andere moment ineens zwaar in de piepzak of het gevoel dat je het allemaal niet kan e.d.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:34:14 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141790364
*O* hormonen *O*
Het wordt wel minder hoor, het kan even duren en soms wordt het ook niet meer zoals het was (ik ben een stuk emotioneler dan pre-kinderen) maar het wordt beter :*
pi_141807462
Ik weet dat gemopper de afgelopen dagen aan een 'sprongetje' jeuk! , maar vanmorgen bloed }:| Dus dan maar veel voeden, dan is het hopelijk zo weer bijgetrokken.
pi_141810854
Dat hoop ik ook voor je, WupWup! Succes!
pi_141846462
Eeeeeen ik zit weer met een nat shirt :') Grappig is dat ik merk dat ik dit keer m'n productie steeds zoveel makkelijker opschroef itt bij m'n oudste dochter. Voelt wel veilig ofzo. Ik kolf op het werk ook nog altijd meer dan dat ze drinkt (ong 2-3 keer zo veel :o ), dus hopelijk redden we het deze keer geheel zonder kunstvoeding. Het loopt gewoon wel lekker :)
pi_141849383
Fijn, Wup!

Vraagje: zijn er meer babies die slordig of anders gaan happen als ze voortanden krijgen? Pijnloos voeden is echt niet meer aan de orde, en hoewel 't te doen is, is het niet fijn. Komt het omdat ze het zelf nog niet goed door heeft? Is het het agressieve speeksel? Iemand een idee?
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:41:34 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141870349
O wat vervelend Cwen! Ik heb laatst een tijdje tepels gehad waar de vellen aan hingen, en ook een kapot plekje op één. Dat kwam denk ik ook door slordig drinken. Maar pijn deed t eigenlijk niet gelukkig!

Hoe dan ook; het is weer over gegaan :Y Hang in there!

Verder hulde voor Kersjes!!! _O_ *O*

En een dikke O+! voor de mooie foto's van Chanty O+ en de foto van Kursor _O- Wat een dotje is jouw oudste ook zeg!

Wup :D

Franny, wat de rest zegt inderdaad; gelukkig hoef je met een bv-baby niet gekluisterd aan huis te zitten! Lekker naar buiten, dan drinkt ze misschien ook wel ietsje minder lang ivm afleiding?

Kyara, tsja.... 2 is toch iets minder ongecompliceerd kan ik me voorstellen. En dan toch al 17 maanden doen he, bikkel! _O_
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:47:54 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141870626
Fijn Wup!

Cwen, herkenbaar :Y ging ook weer gewoon over inderdaad. Daarna kwam nog wel een fase dat ze even hun boventandje erin haakten :X :X :X maar ook dat ding weer voorbij. Nu is het lachen tijdens het drinken en dan even je tandjes op elkaar om te voorkomen dat de tepel wegfloept :')

LB, lief, dank je wel :*
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:51:51 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141870801
E is de afgelopen dagen met haar tong aan het experimenteren; met praten/zingen (dus dan hoor je de hele dag blbwwwloblwlwbllo! :') O+ ), maar ook aan de borst :') Ligt ze met een brede grijns de tepel af te lebberen :') _O-
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:29:53 #90
52229 Chanty
pi_141884259
Stomme vraag maar hoe voeden jullie als jullie onderweg zijn?

Ik heb dinsdag een sollicitatie dus dat betekent dat het hele gezin mee moet want ik mag nog geen auto rijden en de kleine moet eten. Tot nu toe voed ik dus met voedingskussen als ondersteuning zodat er geen druk op de keizersnedewond komt. Sowieso altijd de rugbyhouding want dat is gewoon echt het fijnste. Nu kan ik het kussen best meenemen maar als ik bv een middagje ga shoppen oid dan sleep ik natuurlijk niet zo'n complete rookworst mee.

Neem aan dat jullie voeden in de madonna-houding? En hebben jullie iets mee ter ondersteuning of dragen jullie die kleine echt de hele tijd? En hoe zit dat dan met dat buik tegen buik gebeuren en dat ze recht moeten liggen want dat lijkt me niet echt haalbaar zonder ondersteuning?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:36:54 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141884498
Je kunt je arm op een (stoel) leuning leggen, dan krijg je zoiets:

(Niet mijn foto ;) )
KuikenGuppy
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:40:40 #92
52229 Chanty
pi_141884642
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:36 schreef Burdie het volgende:
Je kunt je arm op een (stoel) leuning leggen, dan krijg je zoiets:

[ afbeelding ]

(Niet mijn foto ;) )
Ik kan dus nog niet met mijn benen over elkaar door de wond en restje buik ;(
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:42:37 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141884715
Dat hoeft ook niet voor deze houding.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:51:08 #94
52229 Chanty
pi_141884987
Maar hangt hij anders niet te laag en te schuin? Bij de borstvoedingsinfomiddag zeiden ze namelijk dat hij in een rechte lijn moet liggen. Sowieso moet ik kijken of hij dan niet op mijn wond ligt.
pi_141885203
Ben nu aan het voeden en heb mobiel een foto gemaakt, maar weet niet hoe die te plaatsen :+
pi_141885624
Ik doe het ongeveer zoals op de foto hierboven.

En als er geen leuning is dan zo:

Gewoon even uitproberen wat handig en prettig is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:14:49 #97
52229 Chanty
pi_141885768
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:11 schreef Cantare het volgende:
Ik doe het ongeveer zoals op de foto hierboven.
En als er geen leuning is dan zo: http://www.medela.com/.im(...)nt/wiegenhaltung.jpg
En dat is vol te houden 20 minuten? Waarschijnlijk komt het door de ks of ik ben gewoon slap maar ik kan Lucas echt nog niet lang dragen. Krijg dan gewoon pijn in mijn buik. Nog los van de lamme arm.
pi_141885794
De eerste weken gebruikte ik altijd een kussen ter ondersteuning, ook omdat het aanhappen nog een beetje begeleiding nodig had en ik zelf nog handigheid moest ontwikkelen.

Het gaat op den duur vanzelf makkelijker en handiger.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:56:36 #99
52229 Chanty
pi_141887406
Ik denk idd dat ik ook maar een klein kussen meeneem al is het maar om de druk op mijn buik te verminderen. Maar goed, dinsdag gooi ik gewoon dat hele voedingskussen in de auto en hoop dat met een volgende uitje ik toch echt meer kracht heb en meer kan hebben op die buik.
pi_141889180
Gewoon een kussen mee joh, maakt 't uit. Is dat voor die toffe functie?

De houding die Cantare laat zien heb ik nooit gekund: Ellie was te lang en te zwaar voor me. Nu voed ik idd als de foto van Burdie.

Bedankt voor de herkenning, dames! Het is een faaaaase dus ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')