abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146312201
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:23 schreef Dreamer123 het volgende:

[..]

Jaaa ik herken dit zo erg!!! Heb jij enig idee wat eraan te doen is?
ik leid mezelf af door bv te lezen (halve boeken uiteraard :) ), proeflessen in leuke dingen te nemen enzo. En ik probeer mn verstand te blijven gebruiken en dingen te verifiëren voordat ik hysterisch wordt. Dit werkt allemaal enigszins. Verder is het aanmodderen..
pi_146332294
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:03:25 #228
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_146425844
Zelf extreem op de rem gaan staan en zelf bepalen waar je aandacht aan op moet gaan ipv geleefd worden.

Maar ik voel me ook niet afhankelijk van mijn medicatie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_146694820
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op }:|

Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:06 #230
370431 drakin
vurig typje
pi_146696046
quote:

chocola eten of mediteren.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 november 2014 @ 23:33:12 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146697094
quote:

zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146705924
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:37 schreef DocWho het volgende:

[..]

Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.
Jij hebt geen kinderen zeker? ;)

Mijne blijven me stalken, waar ik ook ga. Ik kan zelfs niet stiekem de was doen, want dan wil hij me helpen :P
Ik kan alleen na bedtijd rustig naar de wc :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:08 schreef drakin het volgende:

[..]

chocola eten of mediteren.
Geen behoefte aan en geen tijd voor. Heb je een andere oplossing?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.
Dat doe ik niet. Ik ga hun niet in de herrie zetten als mijn hoofd ontploft.

Ik probeer nu weg te gaan. Maar dat lukt dus amper -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146706139
Wij wisten als kind echt prima dat we niet op zolder mochten komen. Daar studeerde mijn vader bijvoorbeeld altijd. Ook met kinderen kun je best grenzen stellen en momenten voor jezelf pakken.
Your opinion of me is none of my business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 november 2014 @ 11:45:51 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146706175
Toch helpt het wel hoor Vlindur, als ik gefrustreerd ben, voelen zij dat haarfijn aan. Als we het er dan samen uitgooien, is de lucht weer geklaard. Zij blij, ik blij ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146710644
Heeft er iemand ervaring metstoppen?
IK gebruik 1 dag in de week maar 2 pilletjes, de rest 4-6 afgankelijk van hoe druk ik het heb.
Dit gaat als zo sinds een jaar. Soms, op vakantie, pak ik dan weer helemaal niks. Dat voelt goed, maar ik weet niet meer hoe ik zonder Ritalin kan leven, maar ik merk steekds vaker de nadelen. Slecht zicht, droge mond, dperessief.

Nu wil ik dus stoppen, maar mijn psych denkt dat dat heel lastig gaat worden. Ik heb een andere vriend die ook gestopt is en die zegt dat het goed zonder gaat zolagn je maar de tijd neemt, rustig plant etc.
Dit wil ik ook...ik voel me soms echt een junky die niet zonder kan. Heel vervelend :'(

Iemand tips ?!!
pi_146742470
Misschien iemand die me met een vraag over medicatie zou kunnen helpen hier?
Zijn er hier mensen die een 'zombie' werden van ritalin (diegenen weten direct wat ik met dat woord bedoel) en die daar bij dex veel minder last van hebben? Ik las namelijk zoiets.

Zelf de diagnose ADD gehad en een tijd ritalin gebruikt, maar daar jaren geleden al mee gestopt. Ik was namelijk dan tijdens m'n (school)taken misschien wel een stuk minder snel afgeleid, maar zat vervolgens alleen maar wat naar m'n scherm/boek/papier te staren. Dan kreeg NOG minder voor elkaar dan als ik snel afgeleid was :{ Alsof niet alleen de wil of drang om constant te reageren op elke 'interne' en 'externe' prikkel door die medicatie verdween, maar überhaupt de wil om op welke prikkel dan ook te reageren. Zonder medicatie was de wil om me even op m'n taak te concentreren er in elk geval nog, voor korte periodes.

Mensen hier die ervaring hebben met deze klachten en met deze eventuele overstap van medicatie?
pi_146743033
O ja, en waarom ik het eerst hier vraag in plaats van dat ik het vraag aan m'n behandelend psych/arts: dat ga ik ook zeker doen, als blijkt dat overstappen naar dex idd voor (sommige) mensen met die klachten kan helpen.

Ik sta namelijk al jaren niet meer onder behandeling en zou echt weer het hele traject opnieuw moeten opstarten (gesprek/doorverwijzing huisarts, nieuwe zorgverlener zoeken, eventueel zelfs nieuwe tests). Dat wil ik best doen, maar alleen als dat het eventueel waard is ;)
Ik heb toen ik stopte met m'n behandeling deze 'bijwerkingen'/klachten van Ritalin wel voorgelegd, maar er werd me gezegd dat daar niets tegen te doen was en dat er geen alternatieve ADHD-medicatie was met minder kans op van die zombie-bijwerkingen, die ik kon proberen. Is alleen al bijna 10 jaar geleden, wellicht was dex toen nog minder bekend.
pi_146746736
@Ronald010
Het zombie gevoel had ik ook en was ook thuis niet leuk.
Dex werkt wel goed. Heb ook destijds gelezen dat dex bij ADD wel effect heeft en Ritalin juist negatief werkt. Bij adhd is juist ritalin effectiever.
pi_146747205
Thx voor je reactie DocWho :)
Jij merkte dus, wat betreft dat zombie-gevoel, een groot verschil toen je van ritalin naar dex ging? Was dat ook de reden van het feit dat je overging op andere medicatie?
pi_146747248
Ik heb ADD in hoogste vorm... 2 grote pillen elke dag :(
gestopt met medicijnen inmiddels :)
pi_146755888
ik heb een poos 10mg per keer geslikt en nu ik op 5 mg zit gaat het stukken beter, geen zombieeffecten soms wel even in mijn eigen wereld maar ach, als dat alles is om je redelijk te voelen
pi_146759002
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik heb een poos 10mg per keer geslikt en nu ik op 5 mg zit gaat het stukken beter, geen zombieeffecten soms wel even in mijn eigen wereld maar ach, als dat alles is om je redelijk te voelen
Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?
pi_146813539
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:23 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?
klopt!
pi_146816432
quote:

Een rondje rennen oid; energie eruit. Daarna lekker douchen; even alleen zijn met mn gedachten. En daarna meestal accepteren dat het die dag gewoon niet gaat lukken :+. En muziek! Oordopjes ftw, hoeven anderen niet in de herrie te zitten maar kan ik me wel even afsluiten.
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 14:48 schreef Roland010 het volgende:
Misschien iemand die me met een vraag over medicatie zou kunnen helpen hier?
Zijn er hier mensen die een 'zombie' werden van ritalin (diegenen weten direct wat ik met dat woord bedoel) en die daar bij dex veel minder last van hebben? Ik las namelijk zoiets.
Mensen hier die ervaring hebben met deze klachten en met deze eventuele overstap van medicatie?
Ja ik (gecombineerd type). Ik hou van de 'leuke' kanten van ADHD, het impulsieve en reactieve. Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama. Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_146825457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:51 schreef Chicolate het volgende: Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama.
Jaaa, jij snapt wat ik bedoel! Apatisch echt idd. Vreselijk :N
quote:
Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.
Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.
pi_146922945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:22 schreef Roland010 het volgende:

[..]

[..]

Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.
Als je echt last hebt van ADD is het zeker een optie om te proberen.
pi_147431409
Zijn er hier mensen die met methylfenidaat vaak last hebben van bijholte- of voorhoofdsholteontsteking? Volgens mijn behandelaar zou het kunnen zijn dat mf dit veroorzaakt.
Ik ben al een week of vier aan het kloten terwijl ik er normaal met een weekje wel weer vrij van ben.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_147437059
Wat een zeikerds zijn jullie zeg
  woensdag 10 december 2014 @ 10:32:23 #249
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_147446360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:57 schreef Probability het volgende:
Oh en heeft iemand wel eens gehoord van 6 types adhd?

[..]

Voor mij nieuw iig, bron?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_147447172
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voor mij nieuw iig, bron?
oei ben ik kwijt

maar hier bijvoorbeeld: