ik leid mezelf af door bv te lezen (halve boeken uiteraardquote:Op maandag 3 november 2014 17:23 schreef Dreamer123 het volgende:
[..]
Jaaa ik herken dit zo erg!!! Heb jij enig idee wat eraan te doen is?
Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op![]()
Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
chocola eten of mediteren.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ergens eind vorig jaar is ADD vastgesteld en had ik methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Maar ik ben nu 14 weken zwanger en slik het dus nu niet meer. Ik loop soms enorm tegen frustratiepunten aan en ik kan dus nu geen medicatie slikken. Dat schiet dus alles behalve op![]()
Wat doen jullie in situaties dat je hoofd overstroomt maar je geen mediatie kunt nemen?
zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Jij hebt geen kinderen zeker?quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:37 schreef DocWho het volgende:
[..]
Ik ga gewoon even op de wc zitten. Het is er altijd stil en ik kan dan alles ff op een rijtje zetten en plannen maken. Even een rondje rennen helpt ook.
Geen behoefte aan en geen tijd voor. Heb je een andere oplossing?quote:
Dat doe ik niet. Ik ga hun niet in de herrie zetten als mijn hoofd ontploft.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
zelfde situatie hier (maar dan ADHD) .. ik zet meestal flink hard muziek op waarbij ik lekker mee kan bleren.
Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?quote:Op maandag 17 november 2014 21:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik heb een poos 10mg per keer geslikt en nu ik op 5 mg zit gaat het stukken beter, geen zombieeffecten soms wel even in mijn eigen wereld maar ach, als dat alles is om je redelijk te voelen
klopt!quote:Op maandag 17 november 2014 22:23 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Interessant. Dus bij jou bleek het meer aan de dosis dan aan het middel te leggen?
Een rondje rennen oid; energie eruit. Daarna lekker douchen; even alleen zijn met mn gedachten. En daarna meestal accepteren dat het die dag gewoon niet gaat lukkenquote:Op woensdag 5 november 2014 15:24 schreef Vlindur het volgende:
Ja ik (gecombineerd type). Ik hou van de 'leuke' kanten van ADHD, het impulsieve en reactieve. Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama. Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.quote:Op maandag 17 november 2014 14:48 schreef Roland010 het volgende:
Misschien iemand die me met een vraag over medicatie zou kunnen helpen hier?
Zijn er hier mensen die een 'zombie' werden van ritalin (diegenen weten direct wat ik met dat woord bedoel) en die daar bij dex veel minder last van hebben? Ik las namelijk zoiets.
Mensen hier die ervaring hebben met deze klachten en met deze eventuele overstap van medicatie?
Jaaa, jij snapt wat ik bedoel! Apatisch echt idd. Vreselijkquote:Op woensdag 19 november 2014 18:51 schreef Chicolate het volgende: Met Ritalin had ik onverklaarbare huilbuien en wilde ik alleen maar apathisch op de bank liggen, drama.
Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.quote:Met dex heb ik net zoveel energie als zonder meds, maar kan ik het beter sturen zodat ik mn taken afmaak.
Als je echt last hebt van ADD is het zeker een optie om te proberen.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:22 schreef Roland010 het volgende:
[..]
[..]
Ok, ik ben nu toch wel overtuigd dat het in elk geval een poging waard is om het te proberen.
Voor mij nieuw iig, bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:57 schreef Probability het volgende:
Oh en heeft iemand wel eens gehoord van 6 types adhd?
[..]
oei ben ik kwijtquote:Op woensdag 10 december 2014 10:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voor mij nieuw iig, bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |