abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141419943

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ekiden
Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_141419986
Trailer4life jwz.
Ja doei.
  zondag 22 juni 2014 @ 20:07:03 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141420286
Ah, vandaar dat ik mijn weekend niet heb. Het is trailweekend c_/
pi_141420351
TTT
TrailTopicTitle
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_141420519
Goede berichten van iedereen (en wat een vreselijke afstanden) ! :)

Ik heb vandaag als afsluiting van het seizoen in Groningen aan de groepsrun meegedaan. 8,5 km, voor de lol want de competitie is afgelopen, samen met m'n vriendin en 2 vrienden van onze vereniging.

Het was een beetje een raar, rommelig loopje (2e editie, misschien ligt het daaraan). Het parcours was vrij smal, hindernissen hingen er niet echt in de juiste veelvouden. Daardoor redelijk wat oponthoud gehad van allerlei recreanten (sorry, is toch een kleine frustratie. Van die lui die ook wel eens een strongmanrun of mudmasters hebben gedaan en nu ook wel eens een survivalrun willen meedoen. En er helemaal niks van kunnen en alleen de boel op lopen te houden). Verder veel enorme moddersloten en water, en gladde touwen daardoor.

Maar goed, uiteindelijk kwamen we redelijk wat mensen voorbij, en toen was er eigenlijk ineens niemand meer. Ergens op 3/4 van de run zei iemand van de jury dat we het eerste team waren, dat verbaasde me wel redelijk want zo hard gingen we naar mijn idee niet. Uiteindelijk zijn we dus ook eerste geworden bij de groepen in iets minder dan 2 uur :')

Ik ga er nu denk ik ook maar mee stoppen, want normaal gesproken eindig ik bij de RUC niet eens in de top 100... Beter dan dit wordt het niet :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_141420640
Cynic, eerste *O* ik zou stoppen inderdaad ;)
  zondag 22 juni 2014 @ 20:15:16 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141420683
Guar, in dit geval vond ik het doorschijnende niet zo erg. :9 maarja klagende mensen die in de weg lopen zijn wel lastig.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_141420749
Vanmiddag voor het eerst sinds de Ekiden van vorig jaar weer een 10 km gelopen. Het ging best aardig, geen last van mijn blessure en redelijk vlak gelopen. Alleen de snelheid is er nog niet helemaal, of beter: helemaal niet. (38.30) Anderhalve minuut boven mijn opgegeven tijd voor de Ekiden... :N
De verwachtingen kunnen dus weer iets bijgesteld worden.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:07 schreef Quoi het volgende:
Ah, vandaar dat ik mijn weekend niet heb. Het is trailweekend c_/
Of misschien is dit een betere verklaring!
  zondag 22 juni 2014 @ 20:18:21 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141420818
Ik heb geen trail gezien dit weekend. Wel een droom uit laten komen O+
F means you're fucked
  zondag 22 juni 2014 @ 20:26:34 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141421229
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_141421627
quote:
Volgens mij was ik, net als bij de Vooroeverloop, te laat voor de foto :P toen ik binnenkwam begonnen ze ook net met de prijsuitreiking. Als de meneer bij 15km een beetje goed z'n best heeft gedaan sta ik er daar wel redelijk op.

M'n Boosts lopen trouwens echt vreselijk op de baan.
  zondag 22 juni 2014 @ 20:49:42 #12
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141422500
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Volgens mij was ik, net als bij de Vooroeverloop, te laat voor de foto :P toen ik binnenkwam begonnen ze ook net met de prijsuitreiking. Als de meneer bij 15km een beetje goed z'n best heeft gedaan sta ik er daar wel redelijk op.

Demping op demping ja...da's niet heel fijn
F means you're fucked
pi_141422826
Dit is op zich ook wel een leuk trainingsrondje met een beetje lopen, fietsen en zwemmen :9~ .

http://urbannaturerun.nl/urbannaturerun-extreme

Ik wacht nog even met inschrijven totdat ik 5 juli overleeft heb :+ . Maar het lijkt wel mij wel vet. Ik moet dan alleen nog ergens een MTB zien te regelen of huren.
pi_141422920
Wat een mooie verslagen en tijden lees ik. Ik kan er helaas niet aan mee doen, ik ben nl. op de helft van mijn loopje uitgestapt. Blijkbaar kan ik prima om en nabij de 10km lopen in een training maar gaat mijn lijf bij een 10km wedstrijd op slot.

Het 5km punt was vlak bij het huis van mijn vader dus daarheen terug gelopen en man en kinderen gebeld dat ik niet over de finish zou komen en terwijl ik naar boven liep om me te douchen bedacht ik me dat ik nu die medaille had mis gelopen -O- Maar toen ik beneden kwam waren manlief en de meiden ook net weer binnen en kreeg ik van 2 heel ondeugend kijkende meiden dit in mijn handen geduwd (Hadden ze met manlief samen geregeld O+ )

SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_141422980
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Demping op demping ja...da's niet heel fijn
Het viel me echt tegen! Alsof het opeens nog even 30000x zwaarder was en alle energie door de baan werd opgezogen, terwijl ik normaal de laatste 300 meter opeens wel weer een extra blikje tempo open weet te trekken. Op m'n Kinvara's heb ik het veel minder, en daar zit toch ook nog wel vrij veel demping in. Maar daar heb ik nog nooit een HM op gelopen, misschien dat dat scheelt.
pi_141423100
Vuil vies cholera horloge !@I$&$# Vanmiddag nog 2 workouts gedownload, vanavond met horloge gelopen en krijg weer errors als ik de data op m`n computer wil zetten. Schijtziek word ik ervan.

Anywyay, weer 45 minuten in de benen. Het was warm en begon wat overmoedig (tikkeltje te snel). HR ging vrij vlot omhoog, terwijl het - zeker de eerste 3km - heel comfortabel ging. Toen begonnen de benen even wat tegen te sputteren, door een lang heuveltje.
De laatste 5 minuten kwam ik m`n buren tegen, die met het buurmeisje van een jaar of 9 hun hondje aan het uitlaten waren. "Kom op meid, ren met mij mee naar huis!", dus heb ik samen met haar de laatste 5 minuten naar huis gelopen O+
pi_141423114
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:57 schreef Nanook24 het volgende:
Wat een mooie verslagen en tijden lees ik. Ik kan er helaas niet aan mee doen, ik ben nl. op de helft van mijn loopje uitgestapt. Blijkbaar kan ik prima om en nabij de 10km lopen in een training maar gaat mijn lijf bij een 10km wedstrijd op slot.

Het 5km punt was vlak bij het huis van mijn vader dus daarheen terug gelopen en man en kinderen gebeld dat ik niet over de finish zou komen en terwijl ik naar boven liep om me te douchen bedacht ik me dat ik nu die medaille had mis gelopen -O- Maar toen ik beneden kwam waren manlief en de meiden ook net weer binnen en kreeg ik van 2 heel ondeugend kijkende meiden dit in mijn handen geduwd (Hadden ze met manlief samen geregeld O+ )

SPOILER
Waarom zou je die willen als je m niet hebt uitgelopen? Wel lief van je man en kinderen natuurlijk ;)
  zondag 22 juni 2014 @ 21:08:49 #18
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_141423641
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:33 schreef hatsaflats het volgende:

Mijn 'joy for ever' las: mijn boobs... :% o|O :%

Ik lijk weer uit de lappenmand. Keel is oke, net als de rechter hamstring/bilspier. Gisteren 5 km op tempo, en vandaag 17 km how-slow-can-you-go. Tempo's zijn niet helemaal wat ik gewend was, maar dat komt hopelijk wel weer.

Iets anders, en de reden om hier nu te reageren: ik ben het een beetje zat om op meerdere platforms mijn data te uploaden. Er zijn verschillende opties:

• Alleen nog Garmin (en SmashRun)
www.tapiriik.com
www.copymysports.com = www.garminsync.com
• ...

Wie roept?

[ Bericht 2% gewijzigd door Corniel op 22-06-2014 21:15:51 ]
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_141423968
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:08 schreef Corniel het volgende:

[..]

Mijn 'joy for ever' las: mijn boobs... :% o|O :%

Ik lijk weer uit de lappenmand. Keel is oke, net als de rechter hamstring/bilspier. Gisteren 5 km op tempo, en vandaag 17 km how-slow-can-you-go. Tempo's zijn niet helemaal wat ik gewend was, maar dat komt hopelijk wel weer.

Iets anders, en de reden om hier nu te reageren: ik ben het een beetje zat om op meerdere platforms mijn data te uploaden. Er zijn verschillende opties:

• Alleen nog Garmin (en SmashRun)
www.tapiriik.com
www.copymysports.com
• ...

Wie roept?
Zelf een tof script schrijven en dat hier delen!
pi_141424007
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:00 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Waarom zou je die willen als je m niet hebt uitgelopen? Wel lief van je man en kinderen natuurlijk ;)
Ik vond ook dat ik hem eigenlijk niet verdiend had hoor! Maar als ze dan ongevraagd toch met het ding thuis komen is dat wel weer heel lief natuurlijk. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:08 schreef Corniel het volgende:
Ik lijk weer uit de lappenmand.
Welkom terug *O*

Ik gebruik alleen Garmin, Endomondo (voor hier) en Smashrun (voor de leuke statistiekjes) En omdat de laatste 2 maar 1 klik vergen, anders zou ik ze denk ik niet gebruiken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_141424105
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:14 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Zelf een tof script schrijven en dat hier delen!
Het jammere is alleen dat het garmin-api niet meer gratis is.
  zondag 22 juni 2014 @ 21:17:40 #23
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_141424112
@Nanook24: Endomondo is met mijn 310XT af en toe best wat gezeik, net als Strava. Die eerste heb ik o.a. voor hier, en strava voor die leuke (en verslavende) KOM-tjes.

@Thom: www.copymysports.com = www.garminsync.com
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zondag 22 juni 2014 @ 21:20:28 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141424268
Vaag, hier nooit gezeik met mijn Garmin icm Endo en Runkeeper. Ik heb zelfs Garminlogs naar Nike+ geupload, totdat de importeersite er door Nike uitgemikt werd :+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_141424282
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het jammere is alleen dat het garmin-api niet meer gratis is.
Dat is zeker jammer. Nog een reden om geen Garmin meer te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')