Mja, alle baby's zijn gefokt... als het goed isquote:Op zondag 22 juni 2014 08:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fokbaby is eigenlijk best een raar woord.
Ging het maar zo makkelijkquote:Op zondag 22 juni 2014 08:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha jawel. Maar toch! 'Ik ben zo terug, ik ga even een baby fokken!'
Done!quote:Op zondag 22 juni 2014 09:13 schreef Dyre het volgende:
![]()
Chanty mag officieel uit het lijstje denk ik
Wat mij betreft was het voor iedereen idd zo gepieptquote:Op zondag 22 juni 2014 08:56 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
[..]
Ging het maar zo makkelijk
Maar idd, een gek woord. Wel leuk dat dit forum tot zulke leuke ontwikkelingen leidt!
Had jij niet ook foto's met roze meisjes gemaakt de vorige keer? Dan zou ik sowieso een zelfde foto, zelfde termijn, zelfde houding maar dan met blauwe muisjes doenquote:
Beter goed gejat dan slecht verzonnenquote:Op zondag 22 juni 2014 10:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja goed onthouden!![]()
Maar weet je wat voor klerebende dat geeft. Haha dat zie je dan weer niet op de foto
![]()
Het leukste is natuurlijk om fotos te maken vanuit je eigen creativiteit. Maar er staan op google ook een paar vette foto ideeen die ik eigenlijk wel na wil doen. O.a. zon vrouw die met dikke buik en half naakt op het strand ligt. En een foto op dezelfde plek en houding met geboren baby op haar buik. Die gaan we straks in het bos proberen na te maken
O en 4e![]()
Nu ben ik benieuwd naar de muisjes fotoquote:Op zondag 22 juni 2014 10:20 schreef Twinkle20 het volgende:
O das zuur Kyara dat dat er dan niet in gezeten heeft.
Ja die kusje-op-de-buik-foto's gaan we vast ook maken .. als madammeke er zin in heeft tenminste![]()
De tips van gm ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
een bak met koud water? je voeten hoog leggen (ook in bed)... verder geen idee.
Ik geloof dat die al weken uit de lijst is zelfs, vanwege niet posten om het lijstje up to date te houden.quote:
Dekentje er onder leggen scheelt echt enorm in de rommel!quote:Op zondag 22 juni 2014 10:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja goed onthouden!![]()
Maar weet je wat voor klerebende dat geeft. Haha dat zie je dan weer niet op de foto
![]()
Lijstje van de kraamzorg gebruiken uit het boekje/ foldertje/website?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is er iemand die een goede uitzetlijst heeft?
Ik heb zelf een lijst gemaakt van de kraamlijst en andere sites samen. Is een google Doc, kan m wel delen met je, maar is wel voor onze persoonlijke situatie natuurlijk.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is er iemand die een goede uitzetlijst heeft?
Als je wilt? Heb je m'n e-mailadres nog?quote:Op zondag 22 juni 2014 14:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb zelf een lijst gemaakt van de kraamlijst en andere sites samen. Is een google Doc, kan m wel delen met je, maar is wel voor onze persoonlijke situatie natuurlijk.
Nah twas meer dat je twee uur verder bent voordat je dan HET shot te pakken hebt. Dus dan mag je iedere keer die muisjes bij elkaar vegenquote:Op zondag 22 juni 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dekentje er onder leggen scheelt echt enorm in de rommel!
Klinkt als een goede voorbereidingquote:Op zondag 22 juni 2014 15:28 schreef LaLouchi het volgende:
Vandaag op de rommelmarkt was leuke mexx pakjes gekocht en adidas schoentjes!![]()
En gisteren een voedingskussen, ik heb zo heerlijk geslapen dat ik het klokje rond heb geslapen van 23.00 tot 11.00 en dat na weken niet geslapen kunnen hebben!![]()
manlief heeft met mn dochter toen een lekkere brunch gemaakt![]()
![]()
Leuk!quote:Op zondag 22 juni 2014 15:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah twas meer dat je twee uur verder bent voordat je dan HET shot te pakken hebt. Dus dan mag je iedere keer die muisjes bij elkaar vegen![]()
![]()
Maar deze maakten we toen ik zwanger was van Djen:
[ afbeelding ]
Wij gaan op pad. Eens kijken of we er wat leuks van kunnen maken
quote:Op zondag 22 juni 2014 12:59 schreef Crumpette het volgende:
Nog een voorstelling vandaag! Dan mag eindelijk de gruwelijk blauwe nagellak erafvoel me net eucalypta de heks.
Nee, of misschien wel. Moet t vanavond thuis even doen, zit nu bij ouders op verjaardag (of lig op de bank eigenlijk, was t even helemaal zat buitenquote:Op zondag 22 juni 2014 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als je wilt? Heb je m'n e-mailadres nog?
Nesteldrang?!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:46 schreef BlueEyes het volgende:
Luie dagen zijn goed voor de beeb gm! Kan ze lekker van groeien.
Ik ben wel actief geweest want bed MOEST verschoond en de was MOEST gedaan. Oh en de strijk lag me ook al dagen in de weg te liggen dus die moest ook meteen maar even weggewerkt. Op de stoel voor de strijkplank![]()
En vriend was in de tuin aan het frutsen dus heb ik daar maar even met de onkruidbrander staan klieren ook nog.
Nu eten koken en dan is het klaar.
Heb wel tussendoor nog een uur geslapen trouwens, en vanmorgen ook pas laat uit bed geklauterd dus ben ook rustigaan aan het doen. Soms.
Daar zit wel lekker veel opbergruimte in!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn gm!!
Eindresultaat laat nog even op zich wachten, er moeten nog sierlatten op, alle losse onderdelen in de grond, daarna nog drie lagen aflakken, dus inclusief droogtijd hoop ik over twee weken klaar te zijn. Vooral alle randjes en hoekjes aan de binnenkant kosten veel tijd. Maar de betreffende draak :
[ afbeelding ]
lelijker kan ie in elk geval niet worden
Fijn dat je weer goed met je vriendin hebt kunnen kletsen!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nesteldrang?!![]()
Mn ma komt morgen mn man helpen met poetsen, want dinsdag komt de kraamzorg en dat MOET het opgeruimd en schoon zijn..
Oh in combi met die mooie behangmuurquote:Op zondag 22 juni 2014 17:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jadegroen met sierrandjes op de deuren en porseleinen knopjes
Vergeet de plintjes niet he!quote:Op zondag 22 juni 2014 17:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nesteldrang?!![]()
Mn ma komt morgen mn man helpen met poetsen, want dinsdag komt de kraamzorg en dat MOET het opgeruimd en schoon zijn..
Gekke griet ben je ookquote:Op zondag 22 juni 2014 17:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nesteldrang?!![]()
Als het er niet meer is, wij moeten toch naar de ikea Hengelo binnenkort. Als het daar mogelijk is en daar is het nog wel, wil ik het ook wel bij de bezorgservice droppen?quote:Op zondag 22 juni 2014 17:58 schreef Hilmo het volgende:
Wij zijn ook als een gek die bambino sokjes aan het inslaan, had er van alles goeds over gelezen inderdaad
De dag vliegt voorbij zeg en ik wou nog zoveel doen... Meubels online bij Ikea bestellen was niet zo'n strak plan, twee belangrijke meubels niet leverbaar...Nu gaan man en ik morgenavond naar Ikea vliegen (ook niet een beetje in de buurt maar goed), rechtstreeks naar het magazijn, de meubels op de kar laden, afleveren bij de bezorgservice (te kleine auto en aanhangwagen kan niet achter de auto) en dan hopen op geluk, want van één meubel in de perfecte kleur is nog maar één exemplaar beschikbaar en dat wordt ook niet meer... Zo flink balen zijn en aan reserveren doen ze natuurlijk niet.
Naar welke Ikea ga je? Als het daar niet meer is en ook niet bij Hengelo van AwayTL kan ik ook wel naar Duiven toe.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:58 schreef Hilmo het volgende:
Wij zijn ook als een gek die bambino sokjes aan het inslaan, had er van alles goeds over gelezen inderdaad
De dag vliegt voorbij zeg en ik wou nog zoveel doen... Meubels online bij Ikea bestellen was niet zo'n strak plan, twee belangrijke meubels niet leverbaar...Nu gaan man en ik morgenavond naar Ikea vliegen (ook niet een beetje in de buurt maar goed), rechtstreeks naar het magazijn, de meubels op de kar laden, afleveren bij de bezorgservice (te kleine auto en aanhangwagen kan niet achter de auto) en dan hopen op geluk, want van één meubel in de perfecte kleur is nog maar één exemplaar beschikbaar en dat wordt ook niet meer... Zo flink balen zijn en aan reserveren doen ze natuurlijk niet.
Hier geen bad, maar in bed en net wakker is hier wel garant voor een buik dat op en neer en ook nog heen en weer vliegt. Alsof ze er via m'n navel uit wil en boos wordt dat het niet lukt.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
Nou moe, blijf ik zoveel mogelijk uit de zon en heb ik mijn hele vakantie sunblock op mijn bakkes gesmeerd, heb ik toch ineens pigmentvlekken op mijn voorhoofd
Zijn jullie babies ook zo actief als je net uit bad komt?
Balen zeg, die vlekken! Ik smeer me ook in, maar is dus geen garantie?quote:Op zondag 22 juni 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
Nou moe, blijf ik zoveel mogelijk uit de zon en heb ik mijn hele vakantie sunblock op mijn bakkes gesmeerd, heb ik toch ineens pigmentvlekken op mijn voorhoofd
tegenwoordig douche ik zittendquote:Op zondag 22 juni 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind t ook 3x niks hoor als ze een rustdag heeft, hier helpt rustig liggen, en vooral op mn linkerzij meestal wel, zijn er houdingen of acties waar de baby normaal op reageert?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ben nu 27 weken en 3 dagen. Eten anderhalf uur geleden gehad, pannenkoeken dus genoeg suiker. Ga zo maar eens rustig liggen dan, kijken of het helpt.
Ja, lesgeven aan HAVO4 wordt ze altijd heel druk vanquote:Op zondag 22 juni 2014 19:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind t ook 3x niks hoor als ze een rustdag heeft, hier helpt rustig liggen, en vooral op mn linkerzij meestal wel, zijn er houdingen of acties waar de baby normaal op reageert?
Heeft noppies niks? Ze hebben goeie aanbiedingen en die broeken zitten zalig!quote:Op zondag 22 juni 2014 19:06 schreef Skittles het volgende:
[..]
Naar welke Ikea ga je? Als het daar niet meer is en ook niet bij Hengelo van AwayTL kan ik ook wel naar Duiven toe.
[..]
Hier geen bad, maar in bed en net wakker is hier wel garant voor een buik dat op en neer en ook nog heen en weer vliegt. Alsof ze er via m'n navel uit wil en boos wordt dat het niet lukt.
M'n spijkerbroeken zitten nu niet echt lekker meerOnline zoeken voor positiebroeken in de sale, maar mijn maat is steeds uitverkocht.
Nee, zo'n masker is echt bruin.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:15 schreef Dyre het volgende:
Gm, wat fijn dat je het uit hebt kunnen praten met je vriendin!
SQ, volgens mij is daar een hele mooie commode van te maken! Helemaal met die groene kleur en porseleinen knopjesBen je in het kamertje zelf ook al weer wat verder, of is de commode nu het eerste wat je gaat doen? Ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat worden bij jou
Toevallig heb ik sinds gisteren ook ineens een plekje op mijn kin? Maar zwangerschapsmasker is het volgens mij toch ook niet, als ik zo die plaatjes op Google bekijk. Het is echt een rood plekje, alsof ik ergens op gereageerd heb, maar het is wel al 2 dagen zo... Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen
Baby heeft ook hier een rustig dagje vandaag, maar ik ben zelf heel druk geweest (gewinkeld met zusje en moeder), dus straks even rustig liggen en dan kan de buikverbouwing weer beginnen als het goed is.
Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat je zo'n zwangerschapsmasker ook kan krijgen door te veel zon op je lijf, daavoor hoef je dacht ik niet per se met je gezicht in de zon te lopen.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
ja, uiteraard ging de sunblock op het hele lijfquote:Op zondag 22 juni 2014 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat je zo'n zwangerschapsmasker ook kan krijgen door te veel zon op je lijf, daavoor hoef je niet per se met je gezicht in de zon te lopen.
Zie mijn aanvulling, I was wrong anyway.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, uiteraard ging de sunblock op het hele lijf
Maar er was ook gewoon echt geen ontkomen aan in Italie
Fijn Razz!
Ah! Ja ach, 't is jammer, maar ik had het al wel een beetje verwacht, mijn moeder heeft er ook flink last van gehad en ik heb zelf nogal een sproeterige huid die niet mooi egaal bruint, dus het was een kwestie van tijdquote:Op zondag 22 juni 2014 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zie mijn aanvulling, I was wrong anyway.
SPOILER: sentimenteel kattengedoeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat een heerlijk mooi jongetje!! Dat kleine neusje! En zo'n perfect rond stuitekopje zonder bevallingsdeukenquote:Op zondag 22 juni 2014 22:27 schreef Chanty het volgende:
Sorry ben er eindelijk. Niet bijgelezen sinds vanochtend was een beetje druken nu het op Facebook staat word ik dood gespamd met felicitaties
maaaarrrrrr
Hier is L.ucas H.arm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik weer thuis ben morgen ga ik snel t bevalling verhaal schrijven hoop ik
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:27 schreef Chanty het volgende:
Sorry ben er eindelijk. Niet bijgelezen sinds vanochtend was een beetje druken nu het op Facebook staat word ik dood gespamd met felicitaties
maaaarrrrrr
Hier is L.ucas H.arm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had 'm ook al in m'n hoofd, maar geen idee hoe ik daar bij kom?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ah chanty, wat een knapperd!!
en ik had de naam goed gegokt![]()
Chanty heeft al eens wat voorkeuren aangegeven in het namentopic, maar toen ze op het proefkaartje J.onas had staan wist ik het zekerquote:Op zondag 22 juni 2014 22:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh mijn hemel, wat een mooi kereltje..
[..]
Ik had 'm ook al in m'n hoofd, maar geen idee hoe ik daar bij kom?
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:27 schreef Chanty het volgende:
maaaarrrrrr
Hier is L.ucas H.arm
-fotootjes-
Hahaha jij bent scherp tante!quote:Op zondag 22 juni 2014 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Chanty heeft al eens wat voorkeuren aangegeven in het namentopic, maar toen ze op het proefkaartje J.onas had staan wist ik het zeker
Voel me heel goed. Wel wat meer pijn maar dat is omdat L ineens zo begon te huilen dat ik zo snel mogelijk bij m wilde zijn en dus veel te snel en met een verkeerde beweging omhoog kwam van bed. Natuurlijk met toen manlief tien minuten even weg wasquote:Op zondag 22 juni 2014 22:55 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
![]()
wat een mooierd!!! En leuk naam
.
Ben benieuwd naar je verhaal, maar doe rustig aan.
Hoe voel je je nu? Morgen al lekker naar huis!
Ah zie, dat is handig. Dank voor uitlegquote:Op maandag 23 juni 2014 07:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kleine baby's hebben vaak gewoon hun kleertjes aan de eerste tijd. En liggen dan nog onder een lakentje + dekentje (+ kruik).
En zodra ze beginnen te wurmen een trappelzak, want anders schoppen ze steeds te dekens van zich af.
Vanaf 2 maanden slapen mijn baby's in een romper + slaapzak en ze worden dan alleen onder een lakentje ingestopt. Je moet ook gewoon kijken naar de temperatuur in het kamertje en naar je kindje.
+1. Ik heb pyjama's vanaf maat 74. Can't wait. Zo'n mini in pyjama is echt schattig.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn plan;
Eerste weken gewoon de kleertjes van de dag, dat gefruts vinden die kleintjes niet altijd even fijn.
Onder lakentje en dekentje.
Als wat groter een echt pyamaatjemet een slaapzak (heb een Puckaboo) met alleen lakentje want slaapzak is dik genoeg.
Oh kijk nu! Wat een mooi beertje! Van harte en geniet van je gezin!quote:Op zondag 22 juni 2014 22:27 schreef Chanty het volgende:
maaaarrrrrr
Hier is ie
ik draag altijd nagellak, maar eigenlijk altijd blank/halftransparant of heel lichte kleuren, beetje naturel ... dit donkerblauw breekt dan juist mijn hartquote:Op zondag 22 juni 2014 17:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]mijn nagellakhart breekt
![]()
(Ik draag het liefst groen of blauw. Maar ik heb ook wel iets meer nagellak dan gemiddeld)
in het begin hielden wij gewoon zijn (zachte) kleren aan. En dan onder lakentje en dekentje (maar dit was in Oktober) Die kleintjes zijn vaak geen fan van aankleden enzo.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh wat een mooi kereltje Chanty! Geniet ervan!
Cygne gefeliciteerd!
Vanmiddag even prenatal om de laatste dingetjes te kopen. Thermometer enzo. En ik bedacht me gister wat (lekker op tijd ook). Wat trek je een baby snachts aan? Na wat googlewerk schijnt een trappelzak te mogen. Gelukkig heb ik die in de kast liggen
En met dekentje bedoel je een fleece? Of een wat dikkere? Ik heb namelijk allebei. Het is natuurlijk wel zomer als ik ga bevallen...quote:Op maandag 23 juni 2014 08:35 schreef Skoap het volgende:
[..]
in het begin hielden wij gewoon zijn (zachte) kleren aan. En dan onder lakentje en dekentje (maar dit was in Oktober) Die kleintjes zijn vaak geen fan van aankleden enzo.
/spuit 11
Ik had een dikkere deken, maar ja het was geen zomerquote:Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En met dekentje bedoel je een fleece? Of een wat dikkere? Ik heb namelijk allebei. Het is natuurlijk wel zomer als ik ga bevallen...
Ook al zo lekker vroegquote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
SEO was helemaal perfect en het is nog steeds een jongetje..
Wat snel al!quote:Op maandag 23 juni 2014 09:23 schreef Cygne het volgende:
Mooi DAD!
Ik mocht net naar de wc rennen. En vk belde net al. Ik mag over 3.5 week voor een echo.
Ja, best wel! Ik denk dat ik nu in shock zou zijn geweest als het wel een meisje bleek.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:22 schreef BlueEyes het volgende:
Fijn DaD!
Is het al een beetje meer ingezonken nu dat je een jongetje krijgt?
gek he, hoe snel dat went! Na een paar dagen kun je je al niet meer voorstellen hoe het anders zou kunnen zijnquote:Op maandag 23 juni 2014 09:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, best wel! Ik denk dat ik nu in shock zou zijn geweest als het wel een meisje bleek..
Fijn te horen! Twijfelde er ook niet aan hoor, maar vroeg het me gewoon afquote:Op maandag 23 juni 2014 09:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, best wel! Ik denk dat ik nu in shock zou zijn geweest als het wel een meisje bleek..
Ruim 4 weken.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:34 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Wat snel al!hoever ben je zelf dan, denk je?
Jahoor, maar vriend wilt het geheim houdenquote:Op maandag 23 juni 2014 11:02 schreef BlueEyes het volgende:
Rebel fijn!
Sun jullie weten toch ook al het geslacht of heb ik het mis?
Zwangerschaps hoge bloeddruk is hormoongerelateerd iddquote:Op maandag 23 juni 2014 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh da's fijn. Maar, misschien te simpel gedacht hoor, maar zou voedsel ook niet van invloed kunnen zijn op jouw hoge bloeddruk? Of is het echt hormoongerelateerd?
Neuh, de invloed van zout daarin is sowieso al klein. Het dieetadvies om zoutarm te eten is alleen zinvol voor mensen die al een hoge bloeddruk hebben buiten de zwangerschap om. In de zwangerschap is dat niet zinvol bevonden omdat een beperking in zoutinname niet leidt tot een daling in bloeddruk en ook geen verdere complicaties voorkomt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:19 schreef Heliotrope het volgende:
Maar zout geeft toch alsnog een risico op een nog meer verhoogde bloeddruk, ook al is het niet de oorzaak?
Het komt niet door de zwangerschap als in, het is niet de oorzaak voor haar hoge bloeddruk nu. Kans is groter dat zij gewoon gevoelig is voor hoge bloeddruk obv hormoonschommelingen bijvoorbeeld, en dat ze daarom nu ze ouder wordt weer een hoge bloeddruk krijgt. Je ziet wel dat zwangerschaps hoge bloeddruk, net als zwangerschapssuiker, een voorspeller kunnen zijn van een hoge bloeddruk of suiker op latere leeftijd. Daarom is het advies ook om jaarlijks even langs de huisarts te gaan voor een bloeddrukmeting of suikercheck.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier 2x een hoge bloeddruk tijdens mijn zwangerschappen en toen mijn schoonmoeder begon of zoutarm zei de gyn meteen dat dat achterhaald was. Na de 1e zwangerschap daalde hij langzaam na de 2e zwangerschap ging het wat sneller en nu heb ik gewoon een goede bloeddruk.
Ik hoor laatst wel van een collega dat zij nu ze ouders is weer last heeft van een verhoogde bd en dat dat komt door de hoge bd in de zwangerschap. Kan dat? of is dat klets?
oke dank je.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het komt niet door de zwangerschap als in, het is niet de oorzaak voor haar hoge bloeddruk nu. Kans is groter dat zij gewoon gevoelig is voor hoge bloeddruk obv hormoonschommelingen bijvoorbeeld, en dat ze daarom nu ze ouder wordt weer een hoge bloeddruk krijgt. Je ziet wel dat zwangerschaps hoge bloeddruk, net als zwangerschapssuiker, een voorspeller kunnen zijn van een hoge bloeddruk of suiker op latere leeftijd. Daarom is het advies ook om jaarlijks even langs de huisarts te gaan voor een bloeddrukmeting of suikercheck.
quote:Op maandag 23 juni 2014 09:16 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Mariska leuk is dat als ze het voor het eerst voelen![]()
Effe zeuren hoor![]()
Heb sinds een week gordelroos (meeste LLM's krijgen tijgerstrepen, ik een zij/rug vol bulten)
En dat jeukt en doet pijn![]()
Er is zo weinig tegen te doen, maar had deze graag even overgeslagen.
Zo even naar de apotheek zinkolie halen maar, het tubetje zinkzalf dat ik gekocht heb bij KV is net water en helpt niks.
Uitgezeurd weer
quote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
SEO was helemaal perfect en het is nog steeds een jongetje..
Kijk, dat vroeg ik me dus al weken afquote:Op maandag 23 juni 2014 07:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kleine baby's hebben vaak gewoon hun kleertjes aan de eerste tijd. En liggen dan nog onder een lakentje + dekentje (+ kruik).
En zodra ze beginnen te wurmen een trappelzak, want anders schoppen ze steeds te dekens van zich af.
Vanaf 2 maanden slapen mijn baby's in een romper + slaapzak en ze worden dan alleen onder een lakentje ingestopt. Je moet ook gewoon kijken naar de temperatuur in het kamertje en naar je kindje.
quote:
quote:Op maandag 23 juni 2014 06:52 schreef Cygne het volgende:
Gefeliciteerd Chanty! Wat een mooi jongetje en dito namen!![]()
Tevens: hoi.
Sterktequote:Op maandag 23 juni 2014 07:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Wauw Chanty, wat een prachtig kind heb je gebakken
DAD succes vandaag!
En Cygne gefeliciteerd en welkom!
Zij die aan de volgende 40 mondelingen gaan beginnen groeten u![]()
. Lekker uitgeslapen ook, mijn kind heeft gewoon een nachtritme, net als haar vader. Om drie uur was het feest in m'n buik, tot een uur of vijf.
Nope, kan een stimulerende werking hebben op de bm en dus beter mijden tijdens de zwangerschap.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand trouwens of salie thee een goed idee is om vocht af te drijven?
Nou ja, omdat ik dus wèl elke dag werk merk ik op werkdagen veel meer ritme op dan in het weekendquote:Op maandag 23 juni 2014 13:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Maakt het voelen van de kleine ook niet heel erg uit of je "de tijd hebt" om hem/haar te voelen? Als je op je werk bent dat je je er minder bewust van bent?
Ik werk niet en merk al een ritme op. Maar als ik een drukke dag heb gehad vraag ik me soms ook af of ik hem wel gevoeld heb.
Weet iemand trouwens of salie thee een goed idee is om vocht af te drijven?
oei goed dat je het zegt, dank je! mijn moeder gaat het me voorzetten komend weekend! dan vraag ik maar om een bak koud water voor mijn voetenquote:Op [url=http://foweekend/topic/2119509/10/25#141447479]maandag 23 juni 2014 13:32[/url] schreef JufMariska het volgende:
[..]
Nope, kan een stimulerende werking hebben op de bm en dus beter mijden tijdens de zwangerschap.
Klinkt heel gek maar meer water drinken. Daar drijf je ook vocht mee afquote:Op maandag 23 juni 2014 13:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
oei goed dat je het zegt, dank je! mijn moeder gaat het me voorzetten komend weekend! dan vraag ik maar om een bak koud water voor mijn voeten
Volgens mij moet het gewoon kunnen zolang je het met mate doet, goed ventileerd en verf op waterbasis gebruikt. Ik heb vorige zwangerschap ook het wiegje staan verven.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er trouwens iemand echte goede informatie over schilderen en zwangerschap?
Op google vind ik alleen maar hysterische DOE HET NIET!!!!! artikelen maar ik kan me niet voorstellen dat DOE HET NIET!!!!!!!!! het enige smaakje is, anders word je daar wel op andere plekken ook voor gewaarschuwd lijkt me?
Ik ben nu dus bezig met het opnieuw verven van de commode, ik doe dat in de babykamer, deze is klein maar ik heb altijd de ramen open staan en alle verf die ik gebruik is op waterbasis. Op het moment dat ik de kamer uit ga doe ik de deur dicht maar laat ik het raam open. Alleen het schuren had ik achteraf beter niet kunnen doen misschien, maar soit, ik heb drie lagen stof over mijn mond en neus geknoopt gehad dus dat heeft wellicht toch nog e.e.a. weggefilterd....
Ben ik nou onverantwoord bezig?
Nee, want anders heb ik ook onverantwoord gedaan met stucen van plafond, en verfen van ombouw, plinten, kozijnen en muren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft er trouwens iemand echte goede informatie over schilderen en zwangerschap?
Op google vind ik alleen maar hysterische DOE HET NIET!!!!! artikelen maar ik kan me niet voorstellen dat DOE HET NIET!!!!!!!!! het enige smaakje is, anders word je daar wel op andere plekken ook voor gewaarschuwd lijkt me?
Ik ben nu dus bezig met het opnieuw verven van de commode, ik doe dat in de babykamer, deze is klein maar ik heb altijd de ramen open staan en alle verf die ik gebruik is op waterbasis. Op het moment dat ik de kamer uit ga doe ik de deur dicht maar laat ik het raam open. Alleen het schuren had ik achteraf beter niet kunnen doen misschien, maar soit, ik heb drie lagen stof over mijn mond en neus geknoopt gehad dus dat heeft wellicht toch nog e.e.a. weggefilterd....
Je klinkt heerlijk, vind het ook fijn nog even hier met je te kunnen posten weer!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:24 schreef Cygne het volgende:
Dat voelen van baby's. Dat lijkt me zo bijzonder, ik kan niet wachten tot ik dat ook voel.
Ik heb trouwens nu helemaal niet het idee dat ik allemaal testen moet doen voor extra bevestiging. Voor mijn gevoel zit t gewoon goed. En als t niet goed gaat heb ik er in ieder geval weer even van kunnen genieten. Al voelt het wel een beetje raar om hier weer legaal mee te mogen posten.
Wat lief.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:33 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je klinkt heerlijk, vind het ook fijn nog even hier met je te kunnen posten weer!
Sq je bent niet onverantwoord bezig. Het is verf op waterbasis.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nu dus bezig met het opnieuw verven van de commode, ik doe dat in de babykamer, deze is klein maar ik heb altijd de ramen open staan en alle verf die ik gebruik is op waterbasis.
Dank jequote:Op maandag 23 juni 2014 14:43 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Sq je bent niet onverantwoord bezig. Het is verf op waterbasis.
Zolang je goed ventileert en dit soort dingen niet dag in dag uit doet is er niets aan de hand.
Craptasticquote:Op maandag 23 juni 2014 14:43 schreef BlueEyes het volgende:
Weg!
Het is je lot vanaf nu onzeker weekdier te zijn
Die is met verlof, nog minimaal een jaarquote:Op maandag 23 juni 2014 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Oliebasis heb ik wel buiten gedaan, paar plankjes rollen met grondverf, voor de overkapping. Maar ik ging toch weer twijfelen door die rare artikelen
Mijn zekere, nuchtere persoonlijkheid. Waar ben je???
Bij mijn 1e zwangerschap had ik het gevoel dat het niet goed ging, en dat bleek ook zo te zijn. Bij de 2e zwangerschap wist ik al vanaf dag 1 dat dit een plakker was! Heel gek eigenlijk!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:24 schreef Cygne het volgende:
Dat voelen van baby's. Dat lijkt me zo bijzonder, ik kan niet wachten tot ik dat ook voel.
Ik heb trouwens nu helemaal niet het idee dat ik allemaal testen moet doen voor extra bevestiging. Voor mijn gevoel zit t gewoon goed. En als t niet goed gaat heb ik er in ieder geval weer even van kunnen genieten. Al voelt het wel een beetje raar om hier weer legaal mee te mogen posten.
Ja, precies dat gevoel ja. Bijzonder.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:47 schreef StarDust_ het volgende:
Chanty, wat een knapperd heb je gebakken!!! Heerlijk genieten!!
[..]
Bij mijn 1e zwangerschap had ik het gevoel dat het niet goed ging, en dat bleek ook zo te zijn. Bij de 2e zwangerschap wist ik al vanaf dag 1 dat dit een plakker was! Heel gek eigenlijk!
Ik had het ook heel sterk. Sterker nog, ik wist bij mijn eerste mk eigenlijk al dat de derde pas zou blijven plakken, en dat bleek ook zo. Ik geloof sindsdien ook heel erg in gevoel wat dat aangaat.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:50 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja, precies dat gevoel ja. Bijzonder.
Mijn VK zei dat zo'n gevoel nog best vaak klopt.
Awwquote:Op maandag 23 juni 2014 14:55 schreef Cygne het volgende:
Bizar he. Ik wist het al voor dat ik de eerste keer positief had getest. 'De eerste keer gaat fout'. En toen dacht ik dan moet t maar snel fout gaan want dan kan ik snel verder en de tweede keer gaat wél goed.
Gelukkig was t nu na 3 rondes weer raak.
Mijn moeder en ik bespreken eigenlijk alles wel met elkaar. Ze vroeg hoe t was laatst en ik zei dat ik misselijk was en steken in m'n lies had. Zei ze: "Heb je dan volgende week een verjaardagscadeautje voor me?". Dus ik vanochtend opgebeld: 'Mam, ik heb een verjaardagscadeautje voor je!"![]()
M'n vader weer huilen natuurlijk.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag was het dus weer best heftig en heb ik in paniek de huisartsenpraktijk gebeld die meteen een verwijsbrief voor mensendieck/ceasartherapie heeft uitgeschreven. Want die paniekaanvallen komen door hyperventilatie en vice versa. Fijn om serieus genomen te worden.![]()
Dat zijn wel hele mooie kadootjes voor ouders he.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:55 schreef Cygne het volgende:
Bizar he. Ik wist het al voor dat ik de eerste keer positief had getest. 'De eerste keer gaat fout'. En toen dacht ik dan moet t maar snel fout gaan want dan kan ik snel verder en de tweede keer gaat wél goed.
Gelukkig was t nu na 3 rondes weer raak.
Mijn moeder en ik bespreken eigenlijk alles wel met elkaar. Ze vroeg hoe t was laatst en ik zei dat ik misselijk was en steken in m'n lies had. Zei ze: "Heb je dan volgende week een verjaardagscadeautje voor me?". Dus ik vanochtend opgebeld: 'Mam, ik heb een verjaardagscadeautje voor je!"![]()
M'n vader weer huilen natuurlijk.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb mn ziekenhuistas ingepakt, en de tas voor mini![]()
Is met 32+2 wel vroeg maar mijn gevoel vond dat het moest, raar iets dat gevoel...
Vanmorgen de laatste spullen gekocht vd uitzetlijst, dus ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik klaar ben.
S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens emoties, mijn vader is heel emotioneel juist.
leuk is dat hè, een gevoel van burps slik yeah!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:43 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat lief.![]()
Ondanks dat ik kotsmisselijk ben voel ik me geweldig.
Dat gaat ivm bekken en groot kind ws sowieso niet gebeuren, maar dan zit mn gevoel er ook naast... Ik blijf erbij dat ik de 40 weken niet ga halen, dat idee heb ik al de hele zwangerschap, geen idee waar dat vandaan komt.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga toch wel een beetje grinniken als je straks tot 42+2 door loopt, GM![]()
Maar je bent iig voorbereid!
Op zich had ik dat gevoel ook mijn hele vorige zwangerschapquote:Op maandag 23 juni 2014 15:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat gaat ivm bekken en groot kind ws sowieso niet gebeuren, maar dan zit mn gevoel er ook naast... Ik blijf erbij dat ik de 40 weken niet ga halen, dat idee heb ik al de hele zwangerschap, geen idee waar dat vandaan komt.
Mn man en moeder maken schoon he, ik nietquote:Op maandag 23 juni 2014 15:12 schreef BlueEyes het volgende:
Gm als jou dat rust geeft lekker doen! Ik heb vorige week halsoverkop een tas ingepakt die ik nu eigenwijs weer heb uitgepakt.
Alleen de tas met babyspulletjes staat nog klaar excl 1e pakje die ik weer heb opgehangen.
Hoe is het de schoonmaak?
Alle plinten schoon en niet vergeten de randjes op de deur te poetsen?
Luierzakjes met een geurtje.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heb me rot gelachen zaterdag. Heb de blije doos opgehaald, samen met mijn man. Heb zo'n luier emmer uit mogen leggen aan hem. Mijn nuchtere lieverd vroeg na de uitle... dus 90euro voor een vullisbakdus duidelijk niet zijn ding
![]()
hebben jullie zo'n fancy ding? Is een rolletje XL boterhamzakjes bij de hand hebben voor de ergste luiers niet genoeg?
Ik laat t gewoon m'n hond opeten.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heb me rot gelachen zaterdag. Heb de blije doos opgehaald, samen met mijn man. Heb zo'n luier emmer uit mogen leggen aan hem. Mijn nuchtere lieverd vroeg na de uitle... dus 90euro voor een vullisbakdus duidelijk niet zijn ding
![]()
hebben jullie zo'n fancy ding? Is een rolletje XL boterhamzakjes bij de hand hebben voor de ergste luiers niet genoeg?
heb je lekker lang verlofquote:Op maandag 23 juni 2014 15:14 schreef Cygne het volgende:
Als mijn kint mij na gaat doen komt ie pas met 44 weken.
Ik zou ze gewoon op de terugweg meenemen en meteen buiten in de kliko droppen. Of je moet ze willen wegen na een week ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 15:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
![]()
Fattiequote:Op maandag 23 juni 2014 15:16 schreef BlueEyes het volgende:
Gm toch vind ik het bijzonder dat ze vinden dat jij een groot kind hebt. Want volgens mij op de termijn met meting die jij hebt gehad was jou mupje kleiner dan die baliekluiver die ik meezeul. En ik vind 8 pond wel groot, maar heb nou geen gevoel dat het excessief groot is.
Zal wel verpest zijn en goedpraten want was zelf ook zo'n dik spekkie van ruim 8 pond en 48cm bij geboorte
T zou de eerst x niet wezen dat madame mij voor lul zetquote:Op maandag 23 juni 2014 15:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Op zich had ik dat gevoel ook mijn hele vorige zwangerschapen liep 10 dagen over tijd. Maar, idd wel andere omstandigheden dus je ratio kun je vast wel volgen
Ik ook, spekbabiesquote:Op maandag 23 juni 2014 15:22 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind die spekbeebjes met plooien heerlijk![]()
Ondanks dat het een klus is na badje ze af te drogen of bij een goeie poepbroek alles uit elke vouw te krijgen
Volgens mij weten ze t zelf ook niet meer in t ziekenhuis... Hoop vrijdag weer een nieuwe gewichtschatting te horen, want dat doen ze toch aan de hand vd meting? Die laatste meting klopte al niet dus dan zou t gewicht van toen ook niet kloppen....quote:Op maandag 23 juni 2014 15:16 schreef BlueEyes het volgende:
Gm toch vind ik het bijzonder dat ze vinden dat jij een groot kind hebt. Want volgens mij op de termijn met meting die jij hebt gehad was jou mupje kleiner dan die baliekluiver die ik meezeul. En ik vind 8 pond wel groot, maar heb nou geen gevoel dat het excessief groot is.
Zal wel verpest zijn en goedpraten want was zelf ook zo'n dik spekkie van ruim 8 pond en 48cm bij geboorte
Hont.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:24 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Zouden ze te pekelen zijn om er later mee te kunnen stempelen ... net als de placenta?
Ik vind zo'n emmer ook een beetje overkill, maar heb de ccontainer ook dichtbij. Kan me voorstellen dat als het niet zo is dat het wel eens handig zou kunnen zijn. Vooral als je een flinke stinkerd hebt!
Wat.zou duurder zijn... hond of diaper dinges
Of gewoon meenemen buiten bij de supermarktquote:Op maandag 23 juni 2014 15:26 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hont.
Tenzij je zo'n broodfok gratis af te halen-hond neemt van marktplaats.
En wat je vindt mag je houden.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of gewoon meenemen buiten bij de supermarkt(ik had 'm toch gevonden??)
Ik moest lachenquote:Op maandag 23 juni 2014 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of gewoon meenemen buiten bij de supermarkt(ik had 'm toch gevonden??)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 juni 2014 15:28 schreef Cygne het volgende:
Zit ik dan met m'n dure rashonden.
Al had ik deze wel bij de supermarkt meegenomen.Daar kun je nauwelijks een fatsoenlijke bbq van houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maareh, ik ga gewoon voor een normale pedaalemmert. Voor wattenstaafjes, snotvodden en dergelijke. De strontluiers neem ik wel naar beneden of slinger ik op het dakterras ofzo.disclaimer
Dit is alleen t voorgerecht.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar kun je nauwelijks een fatsoenlijke bbq van houden
Maareh, ik ga gewoon voor een normale pedaalemmert. Voor wattenstaafjes, snotvodden en dergelijke. De strontluiers neem ik wel naar beneden of slinger ik op het dakterras ofzo.
quote:Op maandag 23 juni 2014 15:28 schreef Cygne het volgende:
Zit ik dan met m'n dure rashonden.
Al had ik deze wel bij de supermarkt meegenomen.die is lief!!! Maar ik denk dat onze twee katten hem dan opvreten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was er van overtuigd dat ik met 42 weken zou worden ingeleid. Daar had ik ook geen gelijk inquote:Op maandag 23 juni 2014 15:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat gaat ivm bekken en groot kind ws sowieso niet gebeuren, maar dan zit mn gevoel er ook naast... Ik blijf erbij dat ik de 40 weken niet ga halen, dat idee heb ik al de hele zwangerschap, geen idee waar dat vandaan komt.
Mijn referentiekader denkt meteenquote:Op maandag 23 juni 2014 15:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga komend weekend bevallen met de TT (ben daar namelijk mee opgegroeid)
En aangezien mijn kerel zo'n motorhooligan is komt dat helemaal goed als ik er een jochie uitplop
Geen bikerchick?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga komend weekend bevallen met de TT (ben daar namelijk mee opgegroeid)
En aangezien mijn kerel zo'n motorhooligan is komt dat helemaal goed als ik er een jochie uitplop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |