abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 juni 2014 @ 18:20:13 #251
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141457773
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Anderzijds denk ik dat veel L&R-studenten maar wat graag een straaljagerpiloot willen worden of astronaut willen worden. In Nederland is het niet ongebruikelijk dat je zonder hogere opleiding aan die straaljagerpilootopleiding start, in andere landen hebben mensen vaak al een hoger diploma (bijv. ingenieur) als ze daarmee starten.
Ik zou het zelf ook niet erg vinden hoor, daar niet van, maar het is gewoon niet mijn insteek. Trouwens vrij vreemd dat wij hier in Nederland vliegers (Defensie, geen piloot) die net 17 zijn en van de havo afkomen opleiden. Laat die knullen lekker eerst een al dan niet technische studie doen. Hebben ze wat meer levenservaring, meer kennis en zijn ze simpelweg wat ouder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:55:37 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141459382
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:20 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Ik zou het zelf ook niet erg vinden hoor, daar niet van, maar het is gewoon niet mijn insteek. Trouwens vrij vreemd dat wij hier in Nederland vliegers (Defensie, geen piloot) die net 17 zijn en van de havo afkomen opleiden. Laat die knullen lekker eerst een al dan niet technische studie doen. Hebben ze wat meer levenservaring, meer kennis en zijn ze simpelweg wat ouder.
Dat vind ik ook, ook omdat je dan drempelloos kan overstappen naar een andere carrière, binnen of buiten het leger. Je kan immers maar tot ongeveer je 40ste straaljagerpiloot zijn. Je kan via Uitzendinggemist een BNN-programma bekijken waarin de selectie en opleiding in kaart werd gebracht. Niet alleen moet je flink wat geluk hebben - je lengte, wervelkolom en zicht daar heb je weinig invloed op - , als je geen zweefvliegervaring hebt dan kan je het zo goed als vergeten dat je doorheen die selectie komt aangezien een vliegtest het laatste selectie-onderdeel is en dit veel gewicht krijgt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141466765
Ben zelf voorlopig geen beta student, maar leek me toch leuk om wat bevindingen te posten.

Vorig jaar is het scherm van mijn Samsung Galaxy S III (GT-I9300) gebroken, doordat ik zo onhandig was hem op de parkeerplaats van de Praxis te laten vallen. :') Sindsdien geeft hij random reboots als ik hem op een tafel neerleg. Paar maanden later een Nexus 4 gekocht, waarvan het scherm tot op de dag van vandaag nog heel is. Maar goed, terug naar mijn SGS3. Gister schoot mij ineens te binnen dat ik hem als webserver/email server zou kunnen gebruiken, als ik er 1. GNU/Linux op zou kunnen flashen. 2. Zonder peripherals zou kunnen booten.

Aan conditie 1 is makkelijk voldaan, ik heb namelijk contact met een van de libhybris developers die het mogelijk maakt om Android drivers te gebruiken in GNU/Linux, doormiddel van een android bionic <-> glibc wrapper.

Conditie 2 is net wat lastiger, hij random reboot niet als alleen het scherm verbonden is. Echter, waarschijnlijk checkt de kernel voor aanwezigheid van een display en andere peripherals, voordat hij Android's USB Gadget driver initialiseert. Dat wordt dus UART regelen, en een andere kernel compilen.

Ik houd jullie op de hoogte, ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden.
pi_141467251
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:21 schreef netchip het volgende:
Ben zelf voorlopig geen beta student, maar leek me toch leuk om wat bevindingen te posten.

Vorig jaar is het scherm van mijn Samsung Galaxy S III (GT-I9300) gebroken, doordat ik zo onhandig was hem op de parkeerplaats van de Praxis te laten vallen. :') Sindsdien geeft hij random reboots als ik hem op een tafel neerleg. Paar maanden later een Nexus 4 gekocht, waarvan het scherm tot op de dag van vandaag nog heel is. Maar goed, terug naar mijn SGS3. Gister schoot mij ineens te binnen dat ik hem als webserver/email server zou kunnen gebruiken, als ik er 1. GNU/Linux op zou kunnen flashen. 2. Zonder peripherals zou kunnen booten.

Aan conditie 1 is makkelijk voldaan, ik heb namelijk contact met een van de libhybris developers die het mogelijk maakt om Android drivers te gebruiken in GNU/Linux, doormiddel van een android bionic <-> glibc wrapper.

Conditie 2 is net wat lastiger, hij random reboot niet als alleen het scherm verbonden is. Echter, waarschijnlijk checkt de kernel voor aanwezigheid van een display en andere peripherals, voordat hij Android's USB Gadget driver initialiseert. Dat wordt dus UART regelen, en een andere kernel compilen.

Ik houd jullie op de hoogte, ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden.
Ik ben geen informaticus dus naast het gekloot wat ik met m'n RPi doe niet veel kennis erover, maar zou zo'n bootconditie (checken of er een scherm oid vast zit) niet in de bootfiles geschreven zijn vs in de kernel? Dan zou je die conditie er wel uit moeten kunnen knippen zodra je eenmaal toegang hebt.
pi_141470786
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:32 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik ben geen informaticus dus naast het gekloot wat ik met m'n RPi doe niet veel kennis erover, maar zou zo'n bootconditie (checken of er een scherm oid vast zit) niet in de bootfiles geschreven zijn vs in de kernel? Dan zou je die conditie er wel uit moeten kunnen knippen zodra je eenmaal toegang hebt.
Het zit zo ver ik weet in de config opties van de kernel. De Linux kernel bestaat uit allemaal "modules", je kan die compilen als module, of als onderdeel van de kernel. Zo heeft Samsung een driver toegevoegd voor hun display, als ik die zou uitschakelen, zou de telefoon niet eens weten dat hij een scherm heeft. :P

Daarom heb ik UART nodig, dan kan ik direct de kernel output lezen. (Dus zien waar de initialisatie verkeerd gaat)
  maandag 23 juni 2014 @ 22:54:14 #256
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_141471909
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:21 schreef netchip het volgende:
Ben zelf voorlopig geen beta student, maar leek me toch leuk om wat bevindingen te posten.

Vorig jaar is het scherm van mijn Samsung Galaxy S III (GT-I9300) gebroken, doordat ik zo onhandig was hem op de parkeerplaats van de Praxis te laten vallen. :') Sindsdien geeft hij random reboots als ik hem op een tafel neerleg. Paar maanden later een Nexus 4 gekocht, waarvan het scherm tot op de dag van vandaag nog heel is. Maar goed, terug naar mijn SGS3. Gister schoot mij ineens te binnen dat ik hem als webserver/email server zou kunnen gebruiken, als ik er 1. GNU/Linux op zou kunnen flashen. 2. Zonder peripherals zou kunnen booten.

Aan conditie 1 is makkelijk voldaan, ik heb namelijk contact met een van de libhybris developers die het mogelijk maakt om Android drivers te gebruiken in GNU/Linux, doormiddel van een android bionic <-> glibc wrapper.

Conditie 2 is net wat lastiger, hij random reboot niet als alleen het scherm verbonden is. Echter, waarschijnlijk checkt de kernel voor aanwezigheid van een display en andere peripherals, voordat hij Android's USB Gadget driver initialiseert. Dat wordt dus UART regelen, en een andere kernel compilen.

Ik houd jullie op de hoogte, ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden.
->GoT
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_141475495
Zo, nu pas naar huis vanaf Delft. Goed dagje dit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141476186
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:32 schreef netchip het volgende:

[..]

Het zit zo ver ik weet in de config opties van de kernel. De Linux kernel bestaat uit allemaal "modules", je kan die compilen als module, of als onderdeel van de kernel. Zo heeft Samsung een driver toegevoegd voor hun display, als ik die zou uitschakelen, zou de telefoon niet eens weten dat hij een scherm heeft. :P

Daarom heb ik UART nodig, dan kan ik direct de kernel output lezen. (Dus zien waar de initialisatie verkeerd gaat)
Mensen die tijd nemen om shit uit te leggen. ^O^
  dinsdag 24 juni 2014 @ 00:20:38 #259
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141476228
Amoeba verwees mij naar dit topic, er schijnen hier mensen te zitten die beta student zijn :o

Hallo :W
Meow?!
pi_141476383
En toen bleek mijn fiets gejat te zijn. :r Niet meer zo'n goede dag dus. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 00:31:48 #261
425425 KitKatChunky
Have a break, have a kitkat!
pi_141476575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:25 schreef Rezania het volgende:
En toen bleek mijn fiets gejat te zijn. :r Niet meer zo'n goede dag dus. :')
;(
Meow?!
pi_141477350
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is aanpoten maar een beetje een fatsoenlijke amateurwielrenner - betere deel bij de clubs maar ver onder de topgroep - haalt dat volgens wel met zo'n fiets dankzij de sterk verminderde luchtweerstand, het is immers, zoals jij weet, die luchtweerstand die het bij een gewone racefiets zo zwaar maakt om 45+ te fietsen terwijl je met speels gemak 30-35 km/u fietst en als je een beetje aanzet 35-45 km/u, Het gat tussen 40 en 45 km/u is ongeveer hetzelfde qua vermogen als het gat tussen 30 en 40 km/u dankzij de ongeveer kwadratisch toenemende luchtweerstand.
Ja het is wel te doen, maar zoals ik al zei is dat geen comfortabele kruissnelheid, je bent dan echt wel aan het sporten. Op een gewone ligfiets is 25 km/h gewoon lekker fietsen, in een velomobiel kun je daar 10 bij optellen.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141478126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:20 schreef KitKatChunky het volgende:
Amoeba verwees mij naar dit topic, er schijnen hier mensen te zitten die beta student zijn :o

Hallo :W
Doe eens even jezelf introduceren ofzo, dan kunnen we je gelijk in de pikorde plaatsen. :P
pi_141478536
Ik zei tegen m'n vriend dat ik nachtje door ging halen voor een deadline. Zei hij voor de grap: Zal ik je dan maar bellen om 6 uur om je weltrusten te wensen? 'Doe maar! /sarcasm'.

Maar goed nu zit ik hier wel.. het was iets meer werk dan verwacht.. :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:14:02 #265
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_141479286
Dat tentamen van gisteren. :')

50 vragen, volgens mij moet je er nu minimaal 34 goed hebben omdat ze één of andere raadkans meegenomen hebben in de puntentelling. fack :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:08:24 #266
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_141480045
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:14 schreef Amoeba het volgende:
Dat tentamen van gisteren. :')

50 vragen, volgens mij moet je er nu minimaal 34 goed hebben omdat ze één of andere raadkans meegenomen hebben in de puntentelling. fack :')
Was het meerkeuze? Bij wiskunde? :/
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:21:03 #267
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141481627
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:02 schreef Rezania het volgende:
Zo, nu pas naar huis vanaf Delft. Goed dagje dit.
Spoorknor.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141481716
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:21 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Spoorknor.
Ik heb ook zo veel keuze met mijn studie. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:38:12 #269
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141482095
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb ook zo veel keuze met mijn studie. :')
Jawel. Je gaat gewoon lekker in Delft of Leiden op kamers. Ben je in ieder geval al de helft van de tijd (is de verdeling 50/50?) in de juiste stad, en is ook nog een stuk gezelliger.

Je lijkt wel een limbo aan de tu/e man.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:38:26 #270
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141482101
- Dubbelpost -
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141482210
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:38 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Jawel. Je gaat gewoon lekker in Delft of Leiden op kamers. Ben je in ieder geval al de helft van de tijd (is de verdeling 50/50?) in de juiste stad, en is ook nog een stuk gezelliger.

Je lijkt wel een limbo aan de tu/e man.
Lekker blaten zonder te weten jongen, fijn hoor. :') Ik woon 5 minuten met de trein vanaf Leiden en ben momenteel ook bezig om een kamer in Leiden te regelen. Het is niet alsof ik iedere dag 4 uur moet reizen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_141482225
Hoezo verdedig ik mezelf eigenlijk tegen een nul? Ga eerst maar eens studeren, jongen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:53:42 #273
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141482539
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lekker blaten zonder te weten jongen, fijn hoor. :') Ik woon 5 minuten met de trein vanaf Leiden en ben momenteel ook bezig om een kamer in Leiden te regelen. Het is niet alsof ik iedere dag 4 uur moet reizen.
Ik heb zelf al woonruimte hoor, ik weet het wel. Ik doel ook niet zo zeer op de reisafstand, maar meer dat ik iedereen zou aanraden op kamers te gaan. Ik neem aan dat ik de voordelen niet hoef op te sommen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:43 schreef Rezania het volgende:
Hoezo verdedig ik mezelf eigenlijk tegen een nul? Ga eerst maar eens studeren, jongen.
Niet zo aangevallen voelen, Rez. :*
(Ik ben waarschijnlijk ouder dan jij, vriend :'))
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
pi_141482584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:53 schreef Laurens-Jan het volgende:

[..]

Ik heb zelf al woonruimte hoor, ik weet het wel. Ik doel ook niet zo zeer op de reisafstand, maar meer dat ik iedereen zou aanraden op kamers te gaan. Ik neem aan dat ik de voordelen niet hoef op te sommen.

[..]

Niet zo aangevallen voelen, Rez. :*
(Ik ben waarschijnlijk ouder dan jij, vriend :'))
Ik bedoel dat je blaat over mij terwijl je mijn situatie niet weet.

En dat je ouder bent betwijfel ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:57:42 #275
422470 Laurens-Jan
baron van Wassenaer
pi_141482649
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je blaat over mij terwijl je mijn situatie niet weet.

En dat je ouder bent betwijfel ik.
Ach so. Blaten is leuk, niet zo serieus doen. ;)

20. Jij zal dan als eerstejaars hooguit even oud zijn denk ik.
De aanspreekvorm is 'De hoogwelgeboren heer'
Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Anoonumos het volgende:
Je naam, ondertitel, handtekening, UI, profiel, en toekomstige studie irriteren me nu al mateloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')