Gewoon te erg als dat waar is !quote:Op zondag 22 juni 2014 01:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Het laatste RTL Nieuws gezien?
Militairen zochten alleen als de familie van de meisjes er was, nadat die vertrokken stopte de zoektocht ook gewoon doodleuk
[..]
Video:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-panama#node_916846
Meer Tekst:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-als-je-kind-vermist
Onmogelijk om vanaf 1 april in een dergelijk gebied rond te dwalen zonder de nodige survivalkennis, proviand, geschikte kledij en de nodige gereedschappen. Ik sluit het echt uit. Hoe spijtig ook, de beide dames zijn helaas overleden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In theorie kan alles en is het zelfs mogelijk dat beide meiden nog ergens ronddwalen. Erg aannemelijk is dat echter niet.
Linksom of rechtsom hebben ze sowieso een aantal flink angstige momenten doorgemaakt denk ik. Je hoopt bijna dat ze onverwachts zijn verongelukt; de angst en paniek van verdwalen, honger krijgen, of wel meegesleept zijn door 1 of andere engerd.. hopeloosheid.. Wens je niemand toe.
Ook ik heb geen enkel idee wat er precies gebeurd kan zijn, al zijn er vele scenario's. Ook al is het wat luguber, het heeft ook wel iets dat gespeculeer en aannames van anderen bevestigen danwel ontkrachten. Zo blijven alle opties toch open en geeft het mij stof tot nadenken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:27 schreef Poeke het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel tunnelvisie, maar de logische weg is vaak de juiste weg. In de vorige topics leek het dat bepaalde users hopen op moord en doodslag terwijl het op een andere manier veel makkelijker en beter te verklaren is.
Ik zeg niet dat het beter is om dood te gaan aan verhongering, wilde dieren etc, maar beter dat dan moord/verkrachting.
Onmogelijk niet. Er zijn wel mensen die het een tijd uit hebben gehouden in de jungle. In Vietnam iemand zelfs 40 jaar.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onmogelijk om vanaf 1 april in een dergelijk gebied rond te dwalen zonder de nodige survivalkennis, proviand, geschikte kledij en de nodige gereedschappen. Ik sluit het echt uit. Hoe spijtig ook, de beide dames zijn helaas overleden.
Dit zijn westerse meiden die absoluut geen kennis hebben om het zo lang uit te houden. Als ze die kennis hadden, hadden ze de weg naar Boquete terug kunnen vinden.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onmogelijk niet. Er zijn wel mensen die het een tijd uit hebben gehouden in de jungle. In Vietnam iemand zelfs 40 jaar.
Het lijkt mij echter niet dat ze nog leven of zijn omgekomen van de honger/dorst.
Vandaar ook mijn 2e alinea. Overleven kan. Maar dan zouden ze ook wel terug kunnen komen. Het hele verdwaalscenario geloof ik sowieso niet veel van.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit zijn westerse meiden die absoluut geen kennis hebben om het zo lang uit te houden. Als ze die kennis hadden, hadden ze de weg naar Boquete terug kunnen vinden.
Inderdaad. Ik geloof daar ook niet zo in, maar aan de andere kant wil ik liever ook niet teveel speculeren. Beter wachten we gewoon eerst af wat de uitkomst van het onderzoek van de Panamezen gaat zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn 2e alinea. Overleven kan. Maar dan zouden ze ook wel terug kunnen komen. Het hele verdwaalscenario geloof ik sowieso niet veel van.
Ja dat verbaasde mij dus ook al.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:48 schreef El_Matador het volgende:
Ook raar dat er nergens een kaart op internet te vinden is van die trail.
Hulde.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:56 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde mij dus ook al.
Want die watervallen liggen dus aan een andere: de Quetzal trail.
De Pianista kan op 3 locaties zijn.
Locatie 1:
Dit is de meest waarschijnlijke, langs het gelijknamige riviertje:
http://wikimapia.org/#lan(...)=-82.439057&z=17&m=o
Je ziet hier namelijk ook duidelijk een wandelpad:
http://wikimapia.org/#lan(...)=-82.440226&z=17&m=h
Locatie 2:
Er is een bergpiek genaamd Cerro Pianista:
http://wikimapia.org/#lan(...)=-82.433016&z=16&m=o
hier loopt namelijk ook een pad langs (links van de Cerro Pianista):
http://wikimapia.org/#lan(...)=-82.434604&z=17&m=b
Locatie 3:
Op een andere kaartsite staat de de Rio Pianista op een andere plek (rechts van de Cerro Pianista):
http://wikimapia.org/#lan(...)-82.425570&z=16&m=om
ook hier is een wandelpad:
http://wikimapia.org/#lan(...)=-82.424412&z=17&m=b
Wat is nou de juiste Pianista trail?
Als we locatie 1 in beschouwing nemen, dan is dit maar een kort pad (2,3 km)
Daarna lijkt het over te gaan in de Quetzal trail. In ieder geval is het 7 km tot aan de waterval.
En vanaf de waterval tot aan de rivier naar het noorden = tussen de 2,3 en 3,5 km (lastig op te maken via satteliet waar de rivier begint).
[ afbeelding ]
Locatie 2 lijkt de minst toegankelijke, dichte jungle plus je moet een 1e riviertje oversteken om bij de rivier naar het noorden te geraken.
Tot hoever pad 3 exact loopt is ook niet duidelijk uit de sattelietbeelden op te maken.
Begin van route 3 tot rivier naar het noorden = 8,4 km.
Ze hebben dus waarschijnlijk route 1 of 3 genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lijkt me logisch omdat ze wanneer ze de tas en de spullen bekijken die conclusie kunnen trekken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:
Trouwens, men sprak gelijk van een misdrijf, toen die tas gevonden was, verwierp ik dat juist omdat telefoons en camera en paspoort er nog allemaal waren.
quote:Op zondag 22 juni 2014 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch omdat ze wanneer ze de tas en de spullen bekijken die conclusie kunnen trekken.
De brillen met de glazen er nog in en in tact, het plastic flesje ongedeukt, misschien ook geen enkele schade aan de telefoons, geen watersporen in de telefoons, het paspoort en de camera. Het is vrij snel vast te stellen aan de inhoud of deze tas al dan niet kilometers is meegevoerd door een rivier lijkt me.
Ja, en dat is 8 uur lopen als je de weg weet en als gids. Niet 8 uur lopen voor gedesorienteerde meiden. Het is 5 uur na het einde van de El Pianista Trail. Waar de meiden, mits ze om 15:00 zijn weggegaan om 18:00 precies bij zonsondergang aan het einde aan zouden moeten komen.quote:Ik ben het itt anderen overigens wel met je posts eens, en geloof ook niet dat de meisjes verdwaald zijn tot op 8 uur lopen van waar ze het laatst gezien zijn, dat is gewoon niet aannemelijk.
En waar ze volgens vroege berichten al moe hadden afgehaakt, langs de kant van de weg zittend gezien zijn door mensen die hen kenden, plus dat er boven bij Pianista altijd iemand is (volgens de berichten) en hen daar nooit heeft zien aankomen.quote:Op zondag 22 juni 2014 05:04 schreef El_Matador het volgende:
Ja, en dat is 8 uur lopen als je de weg weet en als gids. Niet 8 uur lopen voor gedesorienteerde meiden. Het is 5 uur na het einde van de El Pianista Trail. Waar de meiden, mits ze om 15:00 zijn weggegaan om 18:00 precies bij zonsondergang aan het einde aan zouden moeten komen.
Ik denk dat ze een lift van iemand geaccepteerd hebben juist in tegengestelde richting, terug naar het hostel.quote:Waarom zijn ze toen niet dezelfde weg teruggegaan? Met geluk hadden ze dat in een uur of vier kunnen doen, hoe gevaarlijk ook zonder zaklampen 's nachts in een steile 'jungle' zonder kaart of wat ook.
M.i. moeten ze iemand zijn tegengekomen, ofwel een bekende, ofwel een onbekende, en zijn meegegaan, verder. Verdwalen verder weg lijkt me niet logisch, zeker niet aan het einde van een trail (hoe moeilijk die ook eigenlijk is -zeggen de media, op het kaartje lijkt het redelijk recht-)...
Het hangt er maar vanaf wie de mogelijkheid had die tas te jatten, en wie weet is die tas langere tijd in bezit geweest van iemand, er is toch geen idee waar deze werkelijk gevonden is en door wie?quote:Maar aan de andere kant; een ander zou die tas jatten. Misschien is die ook in de rivier gevallen en zijn er 3 mensen omgekomen?
Ja, dat is bij die koffievelden in Bajo Mono toch?quote:
ja Kloptquote:Op zondag 22 juni 2014 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is bij die koffievelden in Bajo Mono toch?
Maar in dat geval is het einde van de Pianista dus veel eerder dan de pas?quote:Op zondag 22 juni 2014 08:17 schreef StaceySinger het volgende:
mijn contact uit Boquete:
Ik snap niet,als de 2 meiden een flauwe heuvel op en aflopen,hoe kunnen ze dan niet doorhebben dat als ze een steile klim krijgen dat ze een verkeerde richting ingeslagen zijn en terugkeren naar het laatst bekende punt
toch die koffievelden...quote:Op zondag 22 juni 2014 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is bij die koffievelden in Bajo Mono toch?
Die ken je?quote:
het begint een stuk steiler te worden aan het einde van het riviertje (zie foto)quote:Op zondag 22 juni 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar in dat geval is het einde van de Pianista dus veel eerder dan de pas?
Volgens deze route is de steile klim juist aan het begin (de watervallen en omhoog). Na de top daalt de noordkant anders en er lijkt (?) geen pad, je moet langs de heftig meanderende rivier klauteren?
Tot waar (hoogte) loopt de Pianista dan? En is het dan zelfde weg terug of anders?
Ik dacht dat die watervallen bij vlaggetje 1 (en 2?) waren?
Huh, dit kaartje is toch geen 3 uur lopen?quote:Op zondag 22 juni 2014 08:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het begint een stuk steiler te worden aan het einde van het riviertje (zie kaartje)
lol.quote:Op zondag 22 juni 2014 08:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, maar de helderziende had het erover![]()
sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |