Die intro laat al vrij goed zien waarom het vaak zo uit de klauwen kan lopen daar.quote:
Nu heb ik op zich geen bezwaar tegen helpen maar wel als die hulp ineffectief is omdat de mensen die die hulp aangeboden krijgen zich met hand en tand tegen die hulp verzetten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:31 schreef BlaZ het volgende:
Dit is inderdaad het grootste gevaar, het teveel willen helpen en niet direct durven isoleren.
Waarom geef je niet het goede voorbeeld?quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Af en toe een flinke epidemie houdt de groei van de mensenpopulatie enigszins in bedwang.
Ik ben niet bij machte een epidemie te veroorzaken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom geef je niet het goede voorbeeld?
Verbeter de wereld, begin bij jezelfquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben niet bij machte een epidemie te veroorzaken.
Dat zet geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
Zolang ebola geen airborn virus is zal het wel meevallen met de verspreiding ervan in westerse landen met een fatsoenlijke hygiëne en gezondheidszorg.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
Op de manier waarop de internationale gemeenschap (lees: het westen) het nu aanpakt nemen we het risico op miljarden doden wereldwijd om een paar duizend onwelwillenden te 'helpen'.
Dan zijn we toch echt debiel bezig.
Wat bedoel jij met 'airborn'?quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang ebola geen airborn virus is zal het wel meevallen met de verspreiding ervan in westerse landen met een fatsoenlijke hygiëne en gezondheidszorg.
via lucht overdraagbaar, zwevend in de luchtquote:
Ebola verspreid zich via alle lichaamssappen (urine, faeces, zweet, bloed, speeksel, tranen en slijm) en contact met besmette lijken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
via lucht overdraagbaar, zwevend in de lucht
Weer eens wat anders dan een cruiseschip met diarreequote:Op woensdag 2 juli 2014 13:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ebola verspreid zich via alle lichaamssappen (urine, faeces, zweet, bloed, speeksel, tranen en slijm) en contact met besmette lijken.
Netjes je hand voor je mond houden als je hoest, zo'n reling vast pakken in een trappenhuis, een deur van een openbare gelegenheid.. de volgende die hem aanraakt wrijft daarna in de ogen en de besmetting is een feit.
De beste bescherming tegen dergelijke ziektes is je handen afhouden van je slijmvliezen (niet neuspeuteren, niet aan je mond/ogen/geslachtsdelen zitten) , zo min mogelijk openbare zaken aanraken (openbare toiletten mijden), niet in openbare gelegenheden eten of drinken en met grote regelmaat je handen te ontsmetten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan een cruiseschip met diarree
Praktisch levens zoals dit:quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De beste bescherming tegen dergelijke ziektes is je handen afhouden van je slijmvliezen (niet neuspeuteren, niet aan je mond/ogen/geslachtsdelen zitten) , zo min mogelijk openbare zaken aanraken (openbare toiletten mijden), niet in openbare gelegenheden eten of drinken en met grote regelmaat je handen te ontsmetten.
Dat valt wel mee hoor. Op verzoek van mijn werkgever hebben ik en mijn collegae tijdens die dreiging van de Mexicaanse griep die richtlijnen gevolgd (werk in de zorg) en het is vooral een kwestie van even nadenken bij wat je doet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Praktisch levens zoals dit:
[ afbeelding ]
Dus beter geen necrofilie?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ebola verspreid zich via alle lichaamssappen (urine, faeces, zweet, bloed, speeksel, tranen en slijm) en contact met besmette lijken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nieuw* Bevestigd Waarschijnlijk Verdacht Totaal Guinee Gevallen 3 293 88 32 413 Overleden 5 193 82 28 303 Liberia Gevallen 8 52 21 34 107 Overleden 7 33 17 15 65 Sierra Leone Gevallen 11 199 31 9 239 Overleden 2 65 29 5 99 Totaal Gevallen 22 544 140 75 759 Overleden 14 291 128 48 467 *Gevallen tussen 25 en 30 juni |
Volgens mij is het grootste probleem juist dat die Afrikanen behandeling tegen werken, door zich niet te melden en behandeling te weigeren bijvoorbeeld. En verzorging die het minder nauw neemt met de regels.. dat laatste probleem zien we in Europa ook steeds meer met als gevolg ziekenhuis besmettingen met resistente bacteriën.quote:Op donderdag 3 juli 2014 01:49 schreef Drugshond het volgende:
Voor een land als Nederland is dat makkelijker dan voor armere landen. Hier is meer ruimte om snel heel veel mensen apart op te nemen en veel voorraden aan te leggen. Dat is voor Afrikaanse landen een stuk lastiger te realiseren.
Mijn ervaring is eerder dat artsen daar de kantjes vanaf lopen dan de verpleging trouwens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
En verzorging die het minder nauw neemt met de regels.. dat laatste probleem zien we in Europa ook steeds meer met als gevolg ziekenhuis besmettingen met resistente bacteriën.
Mmm.. mijn ervaring is dat als je een MRSA verdachte patiënt in Nederland naar een ziekenhuis brengt, je moet praten als Brugman om die lui (verpleging) beschermende kleding te laten dragen (isolatie kamer doen ze meestal wel uit zichzelf) en de keren dat ze ons daarna uitnodigden in de zusterpost voor een bakkie koffie kan ik niet meer op mijn vingers natellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ervaring is eerder dat artsen daar de kantjes vanaf lopen dan de verpleging trouwens.
Vlak Semmelweis niet uit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Even afgezien dan of het artsen of verpleging is, we zijn het er over eens dat de hygiëne te wensen over laat. Geen antibiotica want resistentie maar wel hele stofnesten onder de kasten, ja ja.
Waarschijnlijk een van de grootste stappen die er genomen is in patientoverleven was toen Florence Nightingale met statistiek aantoonde dat een ziekenhuis brandschoon dient te zijn en je besmetting van patiënt naar patiënt moet voorkomen
330 doden is niet schokkend omdat het oppervlakte van West Afrika even groot is als Europa en Noord Amerika bij elkaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef Rurik het volgende:
Waarom is 330 doden niet schokkend? Als er 330 doden in Australië zouden vallen vanwege een niet nader te noemen ziekte die daar heerst, dan zou dat continu op het nieuws zijn. En niet alleen vanwege het besmettingsgevaar omdat we meer contact hebben met een westers land als Australië..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |