Of je krijgt het. Dan neem je een kuur van drie dagen en ben je er vanaf. Wel een hele geestelijke ervaring moet ik zeggen. Ik vond een bepaalde moslima "mijn engel" gelukkig viel dat goed.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee klopt
Riamet is het beste als je malaria hebt, eigenlijk het enige werkzame middel, en kost tegen de 50 euro voor een kuur
Je kan het beter krijgen en dan slikken. Dat bedoel jij ook. Erger is slikken, het krijgen en het dan te laat doorkrijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liever malerone slikken na de infectie dan malaria krijgen
Coartem is hetzelfde, wordt gesubsieerd geleverd in malariagebieden, maar dat maakt het nog steeds niet gratis. Is een duur medicament om te produceren. Wordt uit planten gemaakt die notoir onvoorspelbaar zijn in hoeveel werkzame stof ze opleveren.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Of je krijgt het. Dan neem je een kuur van drie dagen en ben je er vanaf. Wel een hele geestelijke ervaring moet ik zeggen. Ik vond een bepaalde moslima "mijn engel" gelukkig viel dat goed.
Ik ken de naam niet maar mijn broer (woont daar) heeft het ook over een plant extract dat werkt. Ondertussen......gaat men dood. Ben je ooit in Afrika geweest? Ik vond het wel schokkend om te zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Coartem is hetzelfde, wordt gesubsieerd geleverd in malariagebieden, maar dat maakt het nog steeds niet gratis. Is een duur medicament om te produceren. Wordt uit planten gemaakt die notoir onvoorspelbaar zijn in hoeveel werkzame stof ze opleveren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artemisinine
Ja, heb daar telecommunicatie netwerken opgezet en ontwikkelingswerk gedaan (scholen bouwen)quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken de naam niet maar mijn broer (woont daar) heeft het ook over een plant extract dat werkt. Ondertussen......gaat men dood. Ben je ooit in Afrika geweest? Ik vond het wel schokkend om te zien.
Mijn broer zit in het water. Ook erg moeilijk. Men vervuilt eigen bronnen. Moeizaam. Wel het meest indrukwekkende continent tot nu toe voor mij. Armoede is soms schokkend. De humor ontladend (Burkina Faso).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb daar telecommunicatie netwerken opgezet en ontwikkelingswerk gedaan (scholen bouwen)
Je broer zal het idd over hetzelfde hebben als ik. Diaree is nog eenvoudiger te behandelen, schoon water met wat suiker en zout..
Ga je weer terug? Het is verslavend......quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb daar telecommunicatie netwerken opgezet en ontwikkelingswerk gedaan (scholen bouwen)
Je broer zal het idd over hetzelfde hebben als ik. Diaree is nog eenvoudiger te behandelen, schoon water met wat suiker en zout..
Nah, zit niet zo in ze blijkbaar. Dat continent wordt ook al heel lang bevolkt en in de tijd dat men in Europa schepen bouwde om de wereld te verkennen, in Azië men handel dreef met elkaar, de Pacifische Oceaan verkende met navigatie op de sterren en in Amerika complete tempels en steden bouwden op 2500 meter hoogte, zijn naar nog steeds stammen die hun eitje bakken direct in as en dansen om vuur voor regen.quote:Op zondag 22 juni 2014 00:15 schreef longinus het volgende:
[..]
klopt kansloos, mede door de cultuur daar.
Als we ze nou ook eens een eerlijke kans geven op de wereldmarkt dan wordt het misschien nog wat, als ze niet door moslims of chrinstenen verpest worden.
Weet jij hoe groot afrika is en hoeveel mensen daar wonen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:34 schreef speedcore het volgende:
[..]
zwaar overbevolkt continent, veels te veel mensjes in een gebied waar van nature te weining te vreten is. Moeder natuur stelt orde op zaken en stemt vraag en aanbod op elkaar af.
Ook waar. Ik zou geen directe oplossing weten. Men denkt gewoon te vaak niet na.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nah, zit niet zo in ze blijkbaar. Dat continent wordt ook al heel lang bevolkt en in de tijd dat men in Europa schepen bouwde om de wereld te verkennen, in Azië men handel dreef met elkaar, de Pacifische Oceaan verkende met navigatie op de sterren en in Amerika complete tempels en steden bouwden op 2500 meter hoogte, zijn naar nog steeds stammen die hun eitje bakken direct in as en dansen om vuur voor regen.
Het moet ze voorgekauwd worden, anders snappen ze het niet.
Je zou Jarred Diamond eens moeten lezen, Collaps bijvoorbeeld, of germs, guns & steelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nah, zit niet zo in ze blijkbaar. Dat continent wordt ook al heel lang bevolkt en in de tijd dat men in Europa schepen bouwde om de wereld te verkennen, in Azië men handel dreef met elkaar, de Pacifische Oceaan verkende met navigatie op de sterren en in Amerika complete tempels en steden bouwden op 2500 meter hoogte, zijn naar nog steeds stammen die hun eitje bakken direct in as en dansen om vuur voor regen.
Het moet ze voorgekauwd worden, anders snappen ze het niet.
Of wil niet nadenken. Of blijft beperkt traditioneel nadenken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Ook waar. Ik zou geen directe oplossing weten. Men denkt gewoon te vaak niet na.
Geen idee, zit niet in de planningquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Ga je weer terug? Het is verslavend......
Mijn irritatie daar was en is de hoeveelheid kinderen die men krijgt. Dan heb je een dorpje met 1 man, 6 vrouwen en twintig kinderen. En dan? Dat kan gewoon niet want er is geen scholing.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of wil niet nadenken. Of blijft beperkt traditioneel nadenken.
Wederom bedankt voor een tip Piet. Die gaan op de bucketlist.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou Jarred Diamond eens moeten lezen, Collaps bijvoorbeeld, of germs, guns & steel
Had het zin wat je daar hebt gedaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee, zit niet in de planning
Telco netwerken, ja, de scholen waren na een maand of wat geplunderd, alles wat geld bracht eruit gesloopt en verkocht en de geiten stonden erin.quote:
Zo gaat het soms. Hopeloos. Heeft hulp nog zin? Nee. Maar als je leuke mensen tegenkomt denk je weer anders.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Telco netwerken, ja, de scholen waren na een maand of wat geplunderd, alles wat geld bracht eruit gesloopt en verkocht en de geiten stonden erin.
Een ziekte die 90 % dodelijk is (en ook nog eens vrij besmettelijk is). Dat halen jouw ziekjes niet. Not even close (en we staan slechts aan het prille begin van een echte uitbraak)quote:Op zondag 22 juni 2014 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Diaree is een probleem , miljoenen doden per jaar
Malaria is een probleem, miljoenen doden per jaar
Ebola verkoopt kranten en doet de media orgasmisch publiceren
Juist doordat het zo dodelijk is heeft het tot nu toe niet veel kans gehad echt ver uit te breiden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 02:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een ziekte die 90 % dodelijk is (en ook nog eens vrij besmettelijk is). Dat halen jouw ziekjes niet. Not even close (en we staan slechts aan het prille begin van een echte uitbraak)
Dit dus, maar het wordt anders als ebola een ghetto van een grote stad bereiktquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Juist doordat het zo dodelijk is heeft het tot nu toe niet veel kans gehad echt ver uit te breiden.
Ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus, maar het wordt anders als ebola een ghetto van een grote stad bereikt
Was toch in de jaren 80 toch al een keer 'airborne' geweest in de VS in zo'n proefdierenverblijf voor apen, van het leger?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 14:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Er komt nog een moment dat een ziekte als ebola airborne wordt en dan hebben we een probleem. Een heel groot probleem. Het zou niet bepaald slecht zijn voor de aarde, maar als je dat zegt krijg je een zooi stront over je heen.
Dat was een film, outbreakquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was toch in de jaren 80 toch al een keer 'airborne' geweest in de VS in zo'n proefdierenverblijf voor apen, van het leger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |