Operatie gegoten lood tegen Gaza: 1300 tegen 13. Dat is zelfs 100 tegen 1.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:54 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Complete verdrijving (etnisch zuiveren (wat die rare poster waar ik oorspronkelijk op reageerde claimde)) streeft Israel helemaal niet naar, zal ze ook niet lukken. In Israel wonen 1,6 miljoen arabieren die gelijke rechten genieten, alsmaar meer geaccepteerd worden en waartegen de staat sinds de jaren '50 geen (massale) pogingen tot verdrijving heeft ondernomen. Alleen al daarom is die claim stierenstront.
Die '10x zo veel' gaat enkel over slachtoffers in de 1ste intifada (je weet wel, die gewelddadige volksopstand). (Overigens hebben Palestijnen zelf ongv. evenveel eigen burgers doodgemaakt als dat Israel deed.) In de periode van de 2de intifada tot 2012 6x [1] zo veel en in 2013 5x zo veel [2].
1: http://israelipalestinian(...)hp?resourceID=000639
2: http://972mag.com/2013-wa(...)ael-palestine/84728/
Nietszeggende cijfertjes, heb je weinig aan zonder context. Massaal staat daar omdat je bij niet-massale verdrijvingen moeilijk kan spreken van complete etnische zuivering.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Operatie gegoten lood tegen Gaza: 1300 tegen 13. Dat is zelfs 100 tegen 1.
En vet van mij: de haakjes om massale spreken wel boekdelen! Zeker als je bedenkt dat die staat voor '50 amper bestond.
Gegoten lood tegen Gaza is toch wel een soort van contekst, lijkt me.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 00:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nietszeggende cijfertjes, heb je weinig aan zonder context. Massaal staat daar omdat je bij niet-massale verdrijvingen moeilijk kan spreken van complete etnische zuivering.
Ik snap trouwens niet waarom je blijft komen met die zogenaamde religieuze rechtvaardiging, want die was en is er niet. Is ook niet wijdverspreid.
De reden waarom Joden zich gingen verzamelen en er een staat uitgeroepen werd was antisemitisme. Waarom speciaal Israel? Voornamelijk culturele binding.
Over antisemitisme kunnen we ook nog wel een discussie beginnen. En over de tendens tot nationalisering in de loop van de negentiende eeuw ook wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dit is onzin. De hele Joodse cultuur, zowel seculier als religieus, is doordrongen van Jeruzalem en Israël en de terugkeer daarnaartoe.
Kelten die uit, zegge, Engeland zijn verdreven door de Angelen en de Saksen hebben geen cultuur die hoop koestert op een terugkeer naar dat gebied, want zij vonden toevlucht in Wales (NB. beetje kort door de bocht, maar het punt is duidelijk).
Bedoel je in dit topic? Sommige posts worden verwijdert.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Vreemd: er is een grote actie van het Israelische leger gaande tegen Palestijnen, zogenaamd om drie joodse scholieren te zoeken. Maar geen nieuws, geen commentaar.
Het zou Israeli toch moeten raken: al die kinderen die Palestijnen steeds kwijtraken door Israelische acties zouden toch in hun geest moeten opduiken, nu er 3 (drie) joodse kinderen kwijt zijn.
Of wordt een en ander gewoon doodgezwegen?
Die raken ze kwijt door Palestijnse acties, treurig genoeg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Vreemd: er is een grote actie van het Israelische leger gaande tegen Palestijnen, zogenaamd om drie joodse scholieren te zoeken. Maar geen nieuws, geen commentaar.
Het zou Israeli toch moeten raken: al die kinderen die Palestijnen steeds kwijtraken door Israelische acties zouden toch in hun geest moeten opduiken, nu er 3 (drie) joodse kinderen kwijt zijn.
Je draait al wat bij, heel goed.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
Feit blijft dat de joodse staat Israel bestaat, helaas. Maar het belangrijkste feit is dat die staat zich niet behoorlijk gedraagt. Aan het bestaan is inmiddels niet veel meer te doen, maar beschaafd gedrag is die staat misschien nog wel aan te leren.
Ik ben geen Israeli of een Palestijn dus waarom zou al het nieuws vanuit dat land MIJ moeten raken? Vreemde redenering.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Je precies, sta op en neem een El Al vliegtuig en maak je nuttig en ga die 3 arme, onschuldige kinderen zoeken. Help het IDF. Poets desnoods de laarzen van de soldaten als je niet durft, maar doe iets zoals Shokibek 85 hierboven terecht zegt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik ben geen Israeli of een Palestijn dus waarom zou al het nieuws vanuit dat land MIJ moeten raken? Vreemde redenering.
Het raakt jou nochtans wel als ik blader door het topic reeks. Sta op en ga die Isaeli kinderen zoeken
Dat bedoel ik dus: drie joodse kinderen worden vermist en gelijk gaat een heel leger op zoek en worden er nationale belangen mee gemoeid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:13 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Triest he, drie onschuldige kinderen ontvoerd en gisteren een 14 jarig jongetje overleden.Kindertjes die niet gebruikt zijn als menselijk schild zoals de palestijnen hun kinderen misbruiken, maar gewoon, zomaar meegenomen. Israel moet ALLES doen om hun kids terug te halen en dat zullen ze ook doen. En terecht. Israeliers geven om hun kinderen itt tot de palestijnen die staan te juichen als hun kind dood is en zogenaamd martelaar is geworden.
Wil je zeggen dat de Palestijnse kinderen verloren gaan door Palestijnse acties?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:24 schreef waht het volgende:
[..]
Die raken ze kwijt door Palestijnse acties, treurig genoeg.
De leugens en het bedrog raken mij. Het volstrekte onbegrip van elkaars gevoel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:23 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik ben geen Israeli of een Palestijn dus waarom zou al het nieuws vanuit dat land MIJ moeten raken? Vreemde redenering.
Het raakt jou nochtans wel als ik blader door het topic reeks. Sta op en ga die Isaeli kinderen zoeken
Welkom in de grote boze mensenwereld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De leugens en het bedrog raken mij. Het volstrekte onbegrip van elkaars gevoel.
Er zijn mensen die proberen om mensen begrip voor elkaar bij te brengen, bijvoorbeeld door toeristen door Hebron te leiden of door gezamenlijke joods-palestijnse scholen.
Dat Palestijnen die verdrietig en boos zijn over verdwenen en opgepakte kinderen als vijanden afgeschilderd worden en joden die boos en verdrietig zijn over verdwenen kinderen het recht hebben om alles en iedereen op hun weg maar op te pakken, stoort mij.
Waarom de een niet en de ander wel? Wat maakt een Palestijnse moeder slecht en een joodse moeder goed?
haha, ken de advertentie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:46 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Welkom in de grote boze mensenwereld.
LOL, ik zie op mijn mobiel hieronder reclame : "goIsrael.nl"
"Win 2 tickets en beleef de reis van je leven"
Ik heb bij jou steeds het idee dat je sarcastisch bent. De perfecte manier waarop je Israëlische propaganda verkondigt is net zo hypocriet als de manier waarop Israël nieuwsberichten naar buiten brengt. Is het rechtvaardig om voor 3 vermiste kinderen 200 Palestijnse burgers te arresteren als er al 100'en Palestijnse kinderen zijn vermoord door Israël?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:13 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Triest he, drie onschuldige kinderen ontvoerd en gisteren een 14 jarig jongetje overleden.Kindertjes die niet gebruikt zijn als menselijk schild zoals de palestijnen hun kinderen misbruiken, maar gewoon, zomaar meegenomen. Israel moet ALLES doen om hun kids terug te halen en dat zullen ze ook doen. En terecht. Israeliers geven om hun kinderen itt tot de palestijnen die staan te juichen als hun kind dood is en zogenaamd martelaar is geworden.
A daar is het antisemitisme argument. Het kon niet lang op zich laten wachten in de nieuwe reeks.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 00:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nietszeggende cijfertjes, heb je weinig aan zonder context. Massaal staat daar omdat je bij niet-massale verdrijvingen moeilijk kan spreken van complete etnische zuivering.
Ik snap trouwens niet waarom je blijft komen met die zogenaamde religieuze rechtvaardiging, want die was en is er niet. Is ook niet wijdverspreid.
De reden waarom Joden zich gingen verzamelen en er een staat uitgeroepen werd was antisemitisme. Waarom speciaal Israel? Voornamelijk culturele binding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de eerste paar minuten wordt perfect duidelijk waarom dat argument hypocriet en zelfs offensive is tegenover de Joden die zijn gestorven in de Holocaust.
Je doet net alsof de palestijnen die opgepakt zijn onschuldig zijn. Op de site van de terreurorganisatie Hamas zelf staat dat 60 van de arrestanten leden zijn van hun Hamas. Onder hun zijn ook nog eens 10 oud-politici. Een daarvan is Hassan Yousef,hoofd van Hamas op de westoever. Een terrorist.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De leugens en het bedrog raken mij. Het volstrekte onbegrip van elkaars gevoel.
Er zijn mensen die proberen om mensen begrip voor elkaar bij te brengen, bijvoorbeeld door toeristen door Hebron te leiden of door gezamenlijke joods-palestijnse scholen.
Dat Palestijnen die verdrietig en boos zijn over verdwenen en opgepakte kinderen als vijanden afgeschilderd worden en joden die boos en verdrietig zijn over verdwenen kinderen het recht hebben om alles en iedereen op hun weg maar op te pakken, stoort mij.
Waarom de een niet en de ander wel? Wat maakt een Palestijnse moeder slecht en een joodse moeder goed?
quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:39 schreef tapirrr het volgende:
[..]
A daar is het antisemitisme argument. Het kon niet lang op zich laten wachten in de nieuwe reeks.Waar de fuck heb jij het nou weer over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de eerste paar minuten wordt perfect duidelijk waarom dat argument hypocriet en zelfs offensive is tegenover de Joden die zijn gestorven in de Holocaust.
Daarom heb ik het over de burgers, niet over de leden van Hamas.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Je doet net alsof de palestijnen die opgepakt zijn onschuldig zijn. Op de site van de terreurorganisatie Hamas zelf staat dat 60 van de arrestanten leden zijn van hun Hamas. Onder hun zijn ook nog eens 10 oud-politici. Een daarvan is Hassan Yousef,hoofd van Hamas op de westoever. Een terrorist.
Logisch ook dat het Israelische leger achter Israelische kinderen aangaat om ze terug te brengen bij hun ouders. Geen enkele jood zal door Israel in de steek gelaten worden, waar ook ter wereld.
Bron dat overige 150 burgers waren? Ik deed maar een kleine greep uit de groep maar burgersquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:08 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over de burgers, niet over de leden van Hamas.
http://nos.nl/artikel/662(...)rder-onder-druk.html
200 - 40 - 10 = 150 burgers.
http://www.nytimes.com/20(...)nk-arrests.html?_r=0quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Bron dat overige 150 burgers waren? Ik deed maar een kleine greep uit de groep maar burgersBron graag.
Weet je wat er gebeurd als er een steen tegen je slaap komt?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:16 schreef tapirrr het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)nk-arrests.html?_r=0
Dus in de zoektocht naar 3 jongens schieten ze een Palestijnse jongen neer omdat hij stenen gooide.
http://www.theguardian.co(...)-boys-recriminations
Hier een stuk over wat voor plaatsen ze doorzoeken. Durf nu maar te zeggen dat die 400 opgepakte Palestijnen allemaal Hamas-leden zijn. Het is een beetje flauw om aan mij bewijs te vragen dat er inderdaad burgers tussen zitten. De enigen die dat weten zijn de Israëliërs en die gaan dat niet vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |