ja maar jij bent het ook sowieso nog niet gewend, dat maakt veel verschil. Alles wat went valt mee. Toen ik net was afgestudeerd ben ik bijna een jaar uit mijn doen geweest van dat werkritme. Nu merk ik het allang niet meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, nu er straks een kind is zou ik, na m'n afstuderen, wel graag parttime willen werken, maar zal m'n stage ook nog gewoon full-time moeten doen! Vorig jaar ook 40 uur stage gelopen in de week, maar na die paar maanden was ik ook echt gesloopt! Al moet ik toegeven dat die 12 uur die ik in het weekend erbij werkte ook niet echt hielpen, en het feit dat ik dagelijks 3 uur ik de trein/bus zat naar m'n stage ook niet
en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef Skoap het volgende:
Pfff ja. Stagelopen en dan op donderdag-avond en zaterdag nog werken voor je bijbaan. Bah!
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaan
Ik werk ook bewust vier dagen omdat ik anders m'n werk niet af krijg. Of nou ja, dat zou misschien wel lukken, maar op deze manier werk ik alleen op m'n vrije dag nog en niet in de avonden en het weekend. Met ingang van het nieuwe schooljaar werk ik drie dagen, niet geheel vrijwillig (al zie ik inmiddels de voordelen ook wel weer in).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vond het te zwaar, fulltime voor de klas
Ik heb nu 22 lesuren bij 0,8 fte (dus lesuren in mijn taakruimte), dat is bijna net zoveel als fulltime (25), maar zonder die vrije dag krijg ik mijn werk niet rond. Eigenlijk achterlijk, dat je een dag vrij neemt om je werk af te krijgen...
+1.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef Stormqueen het volgende:
dat is wel goed van je vriend, skittles!
Ik merk dat ik daar zelf ook wel tegenaan loop, grenzen aangeven. Want 95% van de tijd voel ik me ook prima. Maar ik merk ook dat ik af en toe even pas op de plaats moet maken en daar heb ik echt moeite mee. En omdat ik best taai ben hebben mensen ook verwachtingen van je, gaan ze er vanuit dat je veel ballast kan dragen. Maar ik ben wel iets verzwakt tochdus daar valt nog wel wat winst te behalen.
Met als resultaat dat ik soms wel jaloers ben op mensen die wel hun grenzen aan durven geven
ben jij gedwongen teruggezet?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik werk ook bewust vier dagen omdat ik anders m'n werk niet af krijg. Of nou ja, dat zou misschien wel lukken, maar op deze manier werk ik alleen op m'n vrije dag nog en niet in de avonden en het weekend. Met ingang van het nieuwe schooljaar werk ik drie dagen, niet geheel vrijwillig (al zie ik inmiddels de voordelen ook wel weer in).
ja, maar dat is eigenlijk ook wel raar, als je altijd moet overwerken om je werk af te krijgen. Dat lijkt me inderdaad geen gewenste situatiequote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:43 schreef Heliotrope het volgende:
Ik werk fulltime maar was dat voordat ik zwanger was al wel zat, vooral omdat het toch veel meer dan 40 uur in beslag nam. Dus dan is een dag vrij wel welkom, dat scheelt in een weekend dingen doen. Ik kan me voorstellen dat als je dan juist thuis gaat zitten werken, je beter weer fulltime kunt werken. En het ook met je grenzen aangeven te maken heeft. Dat moet toch met baby wel makkelijker zijn, dan heb je ook andere prioriteiten.
Mjah, ik werkte de afgelopen jaren steeds een dag meer dan mijn vaste contract, met tijdelijke uitbreidingscontracten, maar komend schooljaar willen ze me dus die uitbreiding niet geven. (Of nou ja, ik krijg er nog één lesuurtje bovenop.quote:
oh ja, ik zou het best weer proberen, als ik de energie van toen had (en de verantwoordelijkheden, en vaste lasten, etcquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh m'n studententijd mis ik.dan weer wel.
Elke avond op stap behalve op vrijdag en zaterdag want dan kwamen alle provincialen de stad in![]()
En alles aankunnen met 3/4 uur slaap, werken en colleges.
Waarom is dat ineens allemaal weg als je in het gewone werkritme komt?
Eau, dat valt wel tegen jaquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mjah, ik werkte de afgelopen jaren steeds een dag meer dan mijn vaste contract, met tijdelijke uitbreidingscontracten, maar komend schooljaar willen ze me dus die uitbreiding niet geven. (Of nou ja, ik krijg er nog één lesuurtje bovenop.. )
Dat is ook zo... dat is gedeeltelijk grenzen aangeven maar ook gewoon een werkding op sommige plekken denk ik. In ieder geval meer herkenning ook bij anderen hier dus!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar dat is eigenlijk ook wel raar, als je altijd moet overwerken om je werk af te krijgen. Dat lijkt me inderdaad geen gewenste situatie
Vooral het stappen met 10-15 gulden op zak en daar totaal laveloos van kunnen gaan want piekuur op piekuur op piekuurquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, ik zou het best weer proberen, als ik de energie van toen had (en de verantwoordelijkheden, en vaste lasten, etc) maar ik zou dood gaan nu denk ik
Na mijn verlof zou ik dan terug willen naar drie dagen, maar wel met inzet van ouderschapsverlof.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eau, dat valt wel tegen jaZou je anders minder zijn gaan werken denk je?
Ja, leerzaam kun je het zeker noemenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:48 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
Dat is ook zo... dat is gedeeltelijk grenzen aangeven maar ook gewoon een werkding op sommige plekken denk ik. In ieder geval meer herkenning ook bij anderen hier dus!
En daar is zwanger zijn dan wel weer leerzaam voor toch, grenzen
piekuurquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Vooral het stappen met 10-15 gulden op zak en daar totaal laveloos van kunnen gaan want piekuur op piekuur op piekuur
Oh, dat laatste is dan wel weer erg fijnquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Na mijn verlof zou ik dan terug willen naar drie dagen, maar wel met inzet van ouderschapsverlof.
Ik heb me er héél kwaad om gemaakt, vakbond ingeschakeld, collega's zijn voor me opgekomen, maar school kan niet verplicht worden mij weer die uitbreiding te geven. Dus ik heb uiteindelijk eieren voor mijn geld en een stuk minder harde buiken gekozen. Heb wel een hogere schaal gekregen, dus uiteindelijk scheelt het voor wat betreft salaris niet eens zoveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |