quote:Tour de France stelt Britse Grand Départ 2014 voor
Woensdagochtend gaf de organisatie van de Tour de France details vrij over de Grand Départ 2014. De 101ste editie zal in het graafschap Yorkshire starten, en trekt daarna naar Londen.
De eerste rit zal van Leeds naar Harrogate lopen. Opnieuw dus een gewone etappe om de Tour te beginnen, en geen tijdrit. Thuisrijder Marc Cavendish krijgt dus een kans om het geel te veroveren.
De tweede dag rijden de renners vanuit het historische centrum van York naar Sheffield. Deze rit bestempeld de organisatie door het heuvelachtige parcours den de beklimming van Holme Moss als 'een soort Luik-Bastenaken-Luik'.
Na de twee ritten in Yorkshire verhuist het peloton naar de universiteitsstad Cambridge, om van daaruit naar Londen te rijden. Daar zullen de renners alle toeristische trekpleisters passeren -het Olympische park, de Tower Bridge, Big Ben... - om te finishen voor Buckingham Palace.
quote:Devolder niet naar de Tour?
Stijn Devolder (Trek Factory Racing) gaat wellicht opnieuw niet naar de Ronde van Frankrijk. Vorige zaterdag kreeg onze nationale kampioen koorts en de dag daarop verliet hij de Ronde van Zwitserland.
Vorig seizoen werd hij in laatste instantie uit de Tourploeg gelaten voor Jan Bakelants. Dit keer was de situatie anders, Devolder had zijn programma niet afgestemd op een Tourselectie. Het is van 2009 geleden dat Devolder deelnam aan de Tour.
Froome en Contador halen opgelucht ademquote:
Dat wordt weer 2 maanden op hoogtestage naar de Sierra Nevada ter voorbereiding op de Vuelta. Ben benieuwd of hij daar op het podium kan geraken.quote:
De Spanjaarden hebben echt wel pech. Eerst direct uitgeschakeld worden op het WK, om 2 dagen later te horen te krijgen dat Sterke Stijn de Vuelta gaat rijden. Het zit ze niet meequote:Op donderdag 19 juni 2014 23:39 schreef 4-elements het volgende:
Ach, dan kan Stijn tenminste weer de Vuelta proberen te winnen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:35 schreef Blik het volgende:
[..]
De Spanjaarden hebben echt wel pech. Eerst direct uitgeschakeld worden op het WK, om 2 dagen later te horen te krijgen dat Sterke Stijn de Vuelta gaat rijden. Het zit ze niet mee
Tour moet vaker door de Vogezen gaan!!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:24 schreef Jason22 het volgende:
Dit is ook wel een leuke rit![]()
[ afbeelding ]
Mwah, weinig selectief. Leuk voor aanvallers, niet voor klassement. Als de finish nou direct na de beklimming was heb je helemaal gelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:24 schreef Jason22 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was het commentaar van Hilaire op Stijn:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit had een filmpje van youtube user wimderon kunnen zijn.
Prima parcoursje ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:24 schreef Jason22 het volgende:
[ afbeelding ]
Oei. Hebben ze een plan C? Nieve dan maar?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:54 schreef TheArt het volgende:
Henao heeft zijn knie gebroken bij de aanrijding van vandaag in de opwarming voor de tijdrit. Geen Tour lijkt me.
Ging Nieve hiervoor niet mee dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oei. Hebben ze een plan C? Nieve dan maar?
21 kilometer licht dalend laatste vlakke stuk, dat valt ook wel mee hoorquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Mwah, weinig selectief. Leuk voor aanvallers, niet voor klassement. Als de finish nou direct na de beklimming was heb je helemaal gelijk
quote:
quote:De 34-jarige Frederik Willems zal er dit jaar niet bij zijn in de Ronde van Frankrijk. De renner van Lotto-Belisol koos er zelf voor om geen deel uit te maken van de selectie. ‘Ik ga niet naar de Tour’, klonk het vrijdag. ‘Ik heb aan de ploeg verteld dat ze iemand anders mogen aanduiden.’
Willems, al goed voor vijf Tour-deelnames en kamergenoot van Jurgen Van den Broeck, kiest ervoor om niet af te zakken naar de start in Leeds. Hij kwam ten val in de Driedaagse van De Panne-Koksijde en brak er zijn sleutelbeen.
‘Ik ben intussen goed hersteld’, aldus Willems. ‘Ik heb ook wel een goede Dauphiné achter de rug, maar voor de Tour moet je echt 100 procent zijn. Liever laat ik de Ronde over aan andere jongens. Ik heb dat ook aan de ploeg verteld en er zijn nog genoeg andere jongens die gemotiveerd zijn om deel uit te maken van de selectie’, vertelde hij op de persvoorstelling van de BeNeLadies Tour in het Nederlandse Philippine. Willems is peter van de meerdaagse wielerwedstrijd.
helaasquote:
quote:Bjarne Riis, ploegmanager bij Tinkoff-Saxo, vindt het onverstandig van Team Sky om Bradley Wiggins thuis te laten voor de Tour de France. “Bij Team Sky moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik heb sterk het gevoel dat het een grote fout is om Wiggins niet mee te nemen”, zegt Riis tegenover de Deense TV-zender TV2.
Kopman Chris Froome en Bradley Wiggins zouden elkaar niet goed liggen. Riis stelt dat het management van de Britse formatie hier beter mee had kunnen omgaan. “Laat ik allereerst zeggen dat Team Sky gelukkig niet mijn ploeg is”, aldus de Deen. “Ik zou zonder twijfel een andere aanpak hebben gekozen. Het is een beetje treurig om te zien dat het zo ver is gekomen. Het zou absoluut niet acceptabel zijn in mijn ploeg.”
Riis heeft voor de Tour de France vertrouwen in zijn eigen ploeg. “Alberto Contador is bij ons nog nooit zo goed geweest als hij nu is. Of hij hiervoor (voordat hij in 2011 naar de ploeg kwam, red.) nog beter was, kan ik niet zeggen. Maar hij is zonder twijfel sterker dan ik hem ooit heb gezien bij onze ploeg.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |