Stropopredenering. Niemand ontkent dit. Het gaat mij om de Nederlanders die schreeuwen om een verbod van de demonstratie en gevangenneming/ uitzetting van de demonstranten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:04 schreef Monolith het volgende:
Vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk net zo goed dat andere mensen hem mogen uitmaken voor extremistische debiel.
Nee, het één sluit het ander niet uit en bovendien heeft ISIS ook een andere kant.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lees één klein artikeltje over ze en je wéét dat het geen vrijheidsbeweging is maar 'gewoon' een beweging die genocide wil plegen op moslims die niet van dezelfde stroming zijn.
Ja, zo kan ik van bijna elke terroristische groep of dictatuur wel een goede kant posten. Next.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:16 schreef Bilge het volgende:
Nee, het één sluit het ander niet uit en bovendien heeft ISIS ook een andere kant.
De discussie gaat kennelijk te snel voor dat miezerige breintje van je. Nogmaals in Jip en Janneke taal: Ik probeer jou duidelijk te maken dat ISIS niet alleen negatieve maar ook positieve signalen uitstraalt, waardoor iemand die alleen op de hoogte is van de positieve signalen een vertekend beeld kan hebben. Nu duidelijk?quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik van bijna elke terroristische groep of dictatuur wel een goede kant posten. Next.
Het valt wel mee met die stropop redenering. Ik die in dit topic vrij weinig geschreeuw om verboden of uitzetting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:16 schreef Bilge het volgende:
[..]
Stropopredenering. Niemand ontkent dit. Het gaat mij om de Nederlanders die schreeuwen om een verbod van de demonstratie en gevangenneming/ uitzetting van de demonstranten.
[..]
Sterker nog, zonder die "goede" kant kun je niet regeren als de slachtingen straks over zijn. Dit hoort gewoon bij de strategie om zo min mogelijk weerstand bij de bevolking op te wekken. Uiteindelijk is dat de grootste dreiging voor ISIS aangezien ze in aantallen zwaar in de minderheid zijn. Voor iedere ISIS-soldaat zijn er 10.000 burgers die ze te vriend moeten houden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik van bijna elke terroristische groep of dictatuur wel een goede kant posten. Next.
Oke, maar om dan ook voor jou even te reageren in Jip en Janneke taal, blijkbaar kan je dus niet meer aan en lees je niet wat ik schrijf: als je ook maar één ding leest, dan ben je op de hoogte van de negatieve kanten. Ken je alleen de positieve kanten, dan heb je de laatste weken geen krant of tv gezien. Snap je het nu, met je miezerige breintje?quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:23 schreef Bilge het volgende:
[..]
De discussie gaat kennelijk te snel voor dat miezerige breintje van je. Nogmaals in Jip en Janneke taal: Ik probeer jou duidelijk te maken dat ISIS niet alleen negatieve maar ook positieve signalen uitstraalt, waardoor iemand die alleen op de hoogte is van de positieve signalen een vertekend beeld kan hebben. Nu duidelijk?
Hoewel er geen reden is om je te beperken tot deze draad, zit het ook hier vol met de repressieve figuren. Voorbeelden te over.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het valt wel mee met die stropop redenering. Ik die in dit topic vrij weinig geschreeuw om verboden of uitzetting.
Echter, zelfs het schreeuwen om verboden of uitzetting valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Dat mag je bekrompen vinden, maar het is natuurlijk niet minder bekrompen dan de denkbeelden van ISIS en aanhangers.
Sorry, ik was vergeten om een voorbeeldartikel over die zachte kant van ISIS in mijn vorige reactie op te nemen: http://www.theatlantic.co(...)slamic-state/372769/quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oke, maar om dan ook voor jou even te reageren in Jip en Janneke taal, blijkbaar kan je dus niet meer aan en lees je niet wat ik schrijf: als je ook maar één ding leest, dan ben je op de hoogte van de negatieve kanten. Ken je alleen de positieve kanten, dan heb je de laatste weken geen krant of tv gezien. Snap je het nu, met je miezerige breintje?
Volgens mij heb je de definitie van een stropopredenering niet helemaal helder. Daarbij is dit topic gewoon de context, zonder dat je anders aangeeft.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoewel er geen reden is om je te beperken tot deze draad, zit het ook hier vol met de repressieve figuren. Voorbeelden te over.
Niemand ontkent het spreekrecht van repressieve figuren. Ik probeer alleen te benadrukken dat er een ineffectieve, contra-productieve, subjectieve en hypocriete trend van repressieve maatregelen heerst. Alweer een stropopredenering
Als Berber en niet zuiver soenniet zal die gast dan waarschijnlijk eindigen zoals de velen sjiieten onder het ISIS-bewind. Waarschijnlijk kan die gast zijn stroming niet eens in correct Arabisch uitleggen aan de mannen met de kalashikovs.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:43 schreef Raptor1985 het volgende:
Zodra de eerste US bommenwerpers richting Irak gaan kunnen ze vast deze terrorist er ook wel droppen.![]()
Tja dat had ie zich dan moeten bedenken voordat ie terrorisme goedpraat.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:47 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Als Berber en niet zuiver soenniet zal die gast dan waarschijnlijk eindigen zoals de velen sjiieten onder het ISIS-bewind. Waarschijnlijk kan die gast zijn stroming niet eens in correct Arabisch uitleggen aan de mannen met de kalashikovs.
Nou ja, jij zet hem op het vliegtuig. Daar kiest hij niet voor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:47 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Tja dat had ie zich dan moeten bedenken voordat ie terrorisme goedpraat.
Nee ik geef alleen mijn mening wat ik er van vind. En wat mij betreft moeten we dit soort `mensen` niet willen in Nederland. Keihard tegen op treden en wat mij betreft ophangen aan de hoogste boom, op zijn minst.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:48 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Nou ja, jij zet hem op het vliegtuig. Daar kiest hij niet voor.
Geen onderbouwing = /care.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de definitie van een stropopredenering niet helemaal helder.
Ik sprak dan ook over Nederland. ('Nederland, 17e eeuw' + 'Het punt blijft dat je Nederland steeds meer kunt vergelijken met een klein boerendorp').quote:Daarbij is dit topic gewoon de context, zonder dat je anders aangeeft.
Alleen de reactie van voor jouw bericht spreekt je al tegen. Deze discussie gaat inhoudelijk helemaal nergens meer over, aju.quote:En dan valt het allemaal erg mee met het eisen van strafrechtelijke maatregelen.
Ik snap je poging tot een kromme vergelijking wel, maar de vermeende uitspraak van Voltaire stond natuurlijk niet bepaald symbool voor de opvattingen onder de gehele bevolking. Een uitspraak van een individu vergelijken met het sentiment onder een gehele bevolking is wat vreemd natuurlijk aangezien de situatie niet bepaald symmetrisch is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:52 schreef Bilge het volgende:
[..]
Geen onderbouwing = /care.
[..]
Ik sprak dan ook over Nederland. ('Nederland, 17e eeuw' + 'Het punt blijft dat je Nederland steeds meer kunt vergelijken met een klein boerendorp').
[..]
Alleen de reactie van voor jouw bericht spreekt je al tegen. Deze discussie gaat inhoudelijk helemaal nergens meer over, aju.
Had je wel gedaan. Zelfde artikel zelfs. Maargoed, ik zie alleen maar mijn stelling bewezen worden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:38 schreef Bilge het volgende:
Sorry, ik was vergeten om een voorbeeldartikel over die zachte kant van ISIS in mijn vorige reactie op te nemen: http://www.theatlantic.co(...)slamic-state/372769/
Zelfs in de Engelstalige pers dringen die positieve signalen dus door, laat staan in de Arabischtalige pers. Het is dus maar net waar je je door laat informeren.
Gewoon wachten tot ze elkaar wereldwijd afmaken die soennieten en sjiieten. Ideaal tochquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lees één klein artikeltje over ze en je wéét dat het geen vrijheidsbeweging is maar 'gewoon' een beweging die genocide wil plegen op moslims die niet van dezelfde stroming zijn.
Heb je zijn link bekeken met die 'zachte' kant. Ik hoop dat hij het zelf niet heeft gelezen, anders kun je niet spreken over een zachte kant. Het is een opsomming van voorbeelden hoe de sharia wordt geimplementeerd en uitgevoerd. Wat een debiel is die Bilge.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Had je wel gedaan. Zelfde artikel zelfs. Maargoed, ik zie alleen maar mijn stelling bewezen worden.
Volgens mij excerseren we hier allemaal het recht op vrijheid van meningsuiting, dus mogen we elkaars mening ook behoorlijk debiel vinden. Het is alleen een beetje jammer dat wanneer users hun kritiek, terecht of onterecht, willen spuien over die mongolen van ISIS weggezet worden als tokkies die tegen vrijheid van meningsuiting zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
Heel fok tegen de vrijheid van meningsuiting..
Er moeten geen grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting..quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:49 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Volgens mij excerseren we hier allemaal het recht op vrijheid van meningsuiting, dus mogen we elkaars mening ook behoorlijk debiel vinden. Het is alleen een beetje jammer dat wanneer users hun kritiek, terecht of onterecht, willen spuien over die mongolen van ISIS weggezet worden als tokkies die tegen vrijheid van meningsuiting zijn.
Wat is de volgende stap?quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
Heel fok tegen de vrijheid van meningsuiting..
Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als alles klakkeloos moeten pikken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er moeten geen grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting..
Nee, je mag zo,n iemand perfect een extremistische idioot vinden, want ook dat is vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap?
Mensen racisten noemen omdat ze tegen dit soort moordpartijen zijn?
Uiteraard niet..quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als alles klakkeloos moeten pikken.
De aarde is rond.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard niet..
Maar meningen zouden niet verboden mogen worden..
Genoeg? Noem er vijf.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg zaken die ik en jij niet mogen zeggen in dit land.
Alles mag, tenzij het een (niet blanke) minderheid betreft.quote:
Holocaustontkenning.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |