SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat dan weer niet. De Mektronik heb ik nog wel live gezien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben jij 60 jaar oud dat je al die zooi kent?![]()
Het is niet het alterego van Patroon maar van Buzz...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben jij 60 jaar oud dat je al die zooi kent?
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Nee Buzz heeft wel iets beters te doen dan de hele dag op Fok zitten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef forty-two het volgende:
[..]
Het is niet het alterego van Patroon maar van Buzz...![]()
Creepy is dat.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zullen er wel meer zijn die meelezen maar niet posten.![]()
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 19-06-2014 om 13:29:37Net terug van rustige training. Zo denkt mijn hart er ook over. Die is nog aant bijkomen v Dauphine denk ik. http://t.co/Ho2JsqSsmc reageer retweet
Extreem laag.Wat zijn jullie hartslagzones ongeveer?
Ik heb zelf geen test gedaan, maar bij een redelijk zware training heb ik 160 gemiddeld en maximaal 180 in de sprint. Gisteren 100km 29km met 120 gem. hartslag.![]()
Net zoals Hoogerland die tijdens de giro zijn hf niet boven 160 bpm kreeg. De giro uitrijden met hf < 160quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:32 schreef FastFox91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:bramtankink twitterde op donderdag 19-06-2014 om 13:29:37Net terug van rustige training. Zo denkt mijn hart er ook over. Die is nog aant bijkomen v Dauphine denk ik. http://t.co/Ho2JsqSsmc reageer retweet
Extreem laag.Wat zijn jullie hartslagzones ongeveer?
Ik heb zelf geen test gedaan, maar bij een redelijk zware training heb ik 160 gemiddeld en maximaal 180 in de sprint. Gisteren 100km 29km met 120 gem. hartslag.![]()
Zelf haal ik in een sprint 205.![]()
Je interpreteert de tweet verkeerd denk ik... Dat is de hf op dat moment op de bank na die rit. Het lijkt mij onmogelijk om 29gem te fietsen met gem hf 48
[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 19-06-2014 18:05:52 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ah, dat zo wel logisch zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:57 schreef Patroon het volgende:
Je interpreteert de tweet verkeerd denk ik... Dat is de hf op dat moment op de bank na die rit. Het lijkt mij onmogelijk om 29gem te fietsen met gem hf 48![]()
![]()
nope idd.. zijn gem HR was 99... nogsteeds doe ik hem dat niet naquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:57 schreef Patroon het volgende:
Je interpreteert de tweet verkeerd denk ik... Dat is de hf op dat moment op de bank na die rit. Het lijkt mij onmogelijk om 29gem te fietsen met gem hf 48
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik lach nog even om die opmerking van Gripper over die paniek ' s nachts op 1 december 2012. Iets met een pincode toch......?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:59 schreef Patroon het volgende:
Hahaha ik lach nog even om kaas zijn Strava post in vorige deel
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Voor het eerst een soort van training gedaan.
15 min infietsen, daarna 5 keer 30 seconden sprint met tussenpauze van 4 minuten en daarna 15 min uitfietsen (werd iets langer want ik was nog niet thuis)
Ik zit meer kapot dan na de 160 km naar Zeeland en kan m'n intervalletjes duidelijk zien in m'n data. Niet ontevreden.![]()
Los. Je gaat wel lucht verliezen denk ik als je weken/maanden/jaren rondfietst met een ingeschroefde patroon.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:07 schreef Andyy het volgende:
De mensen met een CO2 pompje, nemen jullie het pompje mee met de patroon erin geschroefd of los?![]()
Ja mooi is dat he? Word je snel vanquote:Op donderdag 19 juni 2014 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor het eerst een soort van training gedaan.
15 min infietsen, daarna 5 keer 30 seconden sprint met tussenpauze van 4 minuten en daarna 15 min uitfietsen (werd iets langer want ik was nog niet thuis)
Ik zit meer kapot dan na de 160 km naar Zeeland en kan m'n intervalletjes duidelijk zien in m'n data. Niet ontevreden.
Ik had vandaag een trainingswedstrijdje. Lekker achterin het peloton gehangen. Af en toe naar voren geknald langs het peloton om de hartslag wat omhoog te brengen.![]()
Nondeju, nu alquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:46 schreef ddx het volgende:
Kan iemand die windmachine eens uitzetten ?
Vanavond iig de 10k doorbroken voor dit jaar![]()
![]()
![]()
Knap werk, ik zit er nog niet aan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:46 schreef ddx het volgende:
Kan iemand die windmachine eens uitzetten ?
Vanavond iig de 10k doorbroken voor dit jaar![]()
![]()
Weer een nieuw speeltje van Strava:
http://labs.strava.com/kom-map/Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
alsquote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lance Armstrong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lance_ArmstrongAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
ja dat snap ik wel grappenmaker... die mop ging hier jaar geleden al rond, leuk dat ie eindelijk ook noord- en zuid-Holland heeft bereikt..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lance Armstrong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lance_Armstrong
/spellingsnazimode.. Het is alleen... evenveel als, en meer of minder dan niet meer als, of evenveel dan...everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik zie niks...?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:58 schreef forty-two het volgende:
http://labs.strava.com/kom-map/::P
![]()
Ik dacht dat jij er 1 hadquote:
ik heb er 2 of 3 die gedeeld met een ander zijn... en dan de ander dus KOM heeft, en ik nie..
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Aan de verdeling van meedere kom's op een klein stukje land mogen ze nog wel even werken. Die is niet heel fraai.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan moeten we maar een keer op KOM jacht met jouquote:
Omdat hij dat eerder deed. De laatste die de tijd gehaald heef staat altijd onderaan. En terecht.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:06 schreef the_critic het volgende:
ik heb er 2 of 3 die gedeeld met een ander zijn... en dan de ander dus KOM heeft, en ik nie..Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of deze, zeer prestigieuze KOM
http://www.strava.com/segments/7029546Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
14. Eentje nog steeds die ik tijdens de 200 gehaald heb ergens in België.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:58 schreef forty-two het volgende:
http://labs.strava.com/kom-map/![]()
![]()
Succes met wachten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
das dan idnerdaad wel terecht... nooit geweten dat dit op datum gingquote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat hij dat eerder deed. De laatste die de tijd gehaald heef staat altijd onderaan. En terecht.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Viel me laatst een keer op.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
das dan idnerdaad wel terecht... nooit geweten dat dit op datum gingOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Na het onderzoeken van de B-staal is de KOM mij uiteindelijk weer rechtmatig toegekend![]()
http://www.strava.com/segments/2065761Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
haha goed zoquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:01 schreef Gripper het volgende:
Na het onderzoeken van de B-staal is de KOM mij uiteindelijk weer rechtmatig toegekend![]()
http://www.strava.com/segments/2065761
Ja inderdaad, uitrusten om m nog harder te rijden, en de voorsprong nog wat rianter te maken. 1 seconde is niet veel.quote:
t wordt tijd voor een tijdritfiets en dicht achterwiel
Mijn foto's op Flickr!
wel hard gefietst hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:01 schreef Gripper het volgende:
http://www.strava.com/segments/2065761![]()
Ik maar 4...
Al dat koersen is leuk, maar wat betreft Strava stel ik niks voor...
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Oke wie kopt hem inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:13 schreef Patroon het volgende:
Oke wie kopt hem intja als je nou eens een keer koersjes ging winnen ipv als pelotonvulling te fungeren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Daar is wel wat aan te doen hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:13 schreef Patroon het volgende:
Ik maar 4...
Al dat koersen is leuk, maar wat betreft Strava stel ik niks voor...
Gaan we samen nog een keer als tijdrit dat segment rijden, ik trek de laatste 300 meter aan en dan geef ik je vlak voor het viaduct een enorme slinger zodat je ruim voor me over de brug rijdt!
Jij mag die KOM van me hebben popje
[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 20-06-2014 11:40:05 ]Mijn foto's op Flickr!
Ikke niet, ik moet zondag naar Brabant voor de Heidehof, dus ik doet effies makkie aan zaterdag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:09 schreef FastFox91 het volgende:
Wie nog meer was er van plan om te starten bij Sloten morgen?
Ik moet btw ook kaas kopen dan, en naar de verjaardag van mn nichtje.![]()
Ik ook niet, ik zou toch weer naar de verkeerde baan rijden...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:09 schreef FastFox91 het volgende:
Wie nog meer was er van plan om te starten bij Sloten morgen?Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Flauw hoor. Ik doe wel moeite om dit weekend naar Limburg te komen, maar jij gaat niet naar Sloten...quote:
(ik ga naar vrienden in Bocholtz, en de fiets gaat ook mee)Mijn foto's op Flickr!
Ah. Dan kunnen we misschien een rondje samen fietsen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Flauw hoor. Ik doe wel moeite om dit weekend naar Limburg te komen, maar jij gaat niet naar Sloten...
(ik ga naar vrienden in Bocholtz, en de fiets gaat ook mee)
(overigens woonde ik tot een half jaar geleden in Bocholtz)![]()
Jammer hoor.Expres m'n beenhaar laten staan om geloofwaardig over te komen als er gevraagd zou worden of ik wel een trimmer was, maar nu kan ik net zo goed starten bij de licentiehouders.
![]()
Of die fiets staat achterover, of het zadel staat schuin en is het balhoofd wel erg schuin (wat zorgt voor een sloom sturende fiets).Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat putdeksel ziet er ook een beetje scheef uit. Dus lijkt alsof ie iets achterover staat. Ik weet niet of ik het nou wel zo'n mooie fiets vindt, zo'n hoog balhoofd, en een kromme bovenbuis...
En een Gios moet gewoon blauw zijn natuurlijk .Mijn foto's op Flickr!
Ook niet mijn smaak. Iets klopt niet aan het geheel. Het lijkt nu wel heel anders doordat de foto achterover staat. Zo'n kromme zitbuis vind ik ook niks. Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk standaard diamantframes, met eventueel een licht slooping.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Volgens mij is die hele foto krom.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
De schijtende hond buis noem ik dat.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:13 schreef Patroon het volgende:
Ook niet mijn smaak. Iets klopt niet aan het geheel. Het lijkt nu wel heel anders doordat de foto achterover staat. Zo'n kromme zitbuis vind ik ook niks. Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk standaard diamantframes, met eventueel een licht slooping.
Zo'n aero bouwsel rond het achterwiel is ook niet mijn ding.![]()
Bidonhouder breken=nieuw frame
Mwah, vind 't niet mooi.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, maar op zich ziet het er wel netjes uit zo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
In de schuur van de camping bij die la chouffe classic stond deze:
Daar was ik wel van onder de indruk. Erg stijvol. Op plaatjes komt ie niet half zo mooi over
Die gios vind ik niet zo mooi.![]()
Tita is mooi, maar vannichelson dan wel 1 van de suffere merken imo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:23 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Daar was ik wel van onder de indruk. Erg stijvol.
Die gios vind ik niet zo mooi.
iig nog wel een beetje betaalbaar.![]()
mijn fm verkoopt die. Vind het niks.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:23 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Daar was ik wel van onder de indruk. Erg stijvol. Op plaatjes komt ie niet half zo mooi over
Die gios vind ik niet zo mooi.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
En fietsmerk http://www.nichelson.be/procras.php?l=nlquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:42 schreef kaasplankje het volgende:
Van Nicholas bijna alle frames zijn sloping, en dat vind ik nou net weer niks in titanium.
Niet te verwarren met Nickelson, het kledingmerk voor paupers.![]()
Nooit van geheurd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En fietsmerk http://www.nichelson.be/procras.php?l=nl
Die crosser is wel mooi, verder een beetje saaie frames.![]()
nah..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Bij Tita moet het imo beetje een aggresief frame/geometrie zijn. Anders is het al snel een beetje een ouwelullenbak.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Sommie die-hards zijn van mening dat dit niet de "echte" gios is. Wat vind jij daarvan Kaas?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
En een Gios, ja die moet gewoon blauw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ze stonden ook op die velofollies beurs waar we in januari zijn geweest, en ze sponsoren die crossende Nieuw Zeelander; Alex "mr moustache" Revell. COME ON KIWI!!!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit van geheurd.
Die crosser is wel mooi, verder een beetje saaie frames.Mijn foto's op Flickr!
En daar is ie maar wat blij mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef Patroon het volgende:
Kaas heeft een Chios, Kaas heeft een Chios, Kaas heeft een Chios![]()
Ik moet zeggen dat purisme jou toch niet helemaal vreemd is gezien de regelmatig terugkerende lauwe reacties op technische vernieuwingen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:10 schreef kaasplankje het volgende:
Boeit mij dat, purisme is mij vreemd. Dan kan je wel eeuwig door blijven gaan want dan moet het staal zijn, blank alu velgen, ouderwetse stuurnok, blanke alu groep, niet mijn fiets.
[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 20-06-2014 15:32:56 ]![]()
Hmm moet ik toch even wat nuance aanbrengen, dat is geen purisme maar deels conservatisme deels een kritische kijk op goedbedoelde maar ook vaak vruchteloze pogingen om iets wat goed functioneert te verbeteren.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat purisme jouw toch niet helemaal vreemd is gezien de regelmatig terugkerende lauwe reacties op technische vernieuwingen.
Het is voor een fabrikant belangrijk om product te vernieuwen zodat mensen het blijven kopen.
Niet alle vernieuwingen zijn mijn inziens verbeteringen.
Een van de meest recente vind ik electronisch schakelen, wat voor een recreant volgens mij geen verbetering is. Het functioneert goed, maar tis te zwaar. Vooral door de accu's en servo's. Maja als er markt voor is, en dat is er blijkbaar, dan verkoopt het.![]()
Voor een recreant zitten er toch juist voordelen aan elektronisch schakelen (functioneert goed, minder onderhoud) en weinig nadelen (wat maakt die 500/1000 gram uit op een fiets met 2 750ml bidons, een zadeltas, pomp en bierbuik boven het frame)quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm moet ik toch even wat nuance aanbrengen, dat is geen purisme maar deels conservatisme deels een kritische kijk op goedbedoelde maar ook vaak vruchteloze pogingen om iets wat goed functioneert te verbeteren.
Het is voor een fabrikant belangrijk om product te vernieuwen zodat mensen het blijven kopen.
Niet alle vernieuwingen zijn mijn inziens verbeteringen.
Een van de meest recente vind ik electronisch schakelen, wat voor een recreant volgens mij geen verbetering is. Het functioneert goed, maar tis te zwaar. Vooral door de accu's en servo's. Maja als er markt voor is, en dat is er blijkbaar, dan verkoopt het.![]()
![]()
Minder onderhoud?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Minder onderhoud ja? Ik wil de reparatienota's nog wel eens naast elkaar zien. Een mechanische groep heeft minder vervangingsonderdelen en bovendien is een electric derrie 2x zo duur. Die kabeltjes gaan ook niet eeuwig mee he? Accu ook niet.![]()
Overigens ben ik het met je eens dat veel vernieuwingen puur voor het vernieuwen zijn of een onnodige hang naar grammen schaven.
Het gadget gedeelte vind ik bij voorbaat interessant en iedere vernieuwing de moeite waard omdat nerdy. Ik weet ook zeker dat ik niet zoveel had gefietst zonder die ontwikkeling.![]()
Een elektrische derailleur hoef je vrijwel nooit opnieuw af te stellen en die batterij en kabels gingen meen ik minstens 5000 oplaadbeurten mee (keer 1000km..) voordat ze aan vervanging toe waren.![]()
Hoezo niet? Hij weet toch zelf niet waar de tandkransen lopen als hij niet meer in het lood staat?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een elektrische derailleur hoef je vrijwel nooit opnieuw af te stellen en die batterij en kabels gingen meen ik minstens 5000 oplaadbeurten mee (keer 1000km..) voordat ze aan vervanging toe waren.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Na een valpartij? Het zou kunnen dat je dan terug moet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Hij weet toch zelf niet waar de tandkransen lopen als hij niet meer in het lood staat?
Maar de claim van shimano en wat je ook leest in diverse "doortests" is dat je verder nooit meer omkijken hebt naar je derailleur. Zelfs na 10k nog steeds iedere schakelbeweging raak, nooit tandjes overslaan, nooit iets bijstellen. Dat heb ik na 500 km al niet meer.![]()
Na 500 km? Mijn derrie's heb ik 5000 km geleden voor het laatst afgesteld. Loopt nog prima.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na een valpartij? Het zou kunnen dat je dan terug moet.
Maar de claim van shimano en wat je ook leest in diverse "doortests" is dat je verder nooit meer omkijken hebt naar je derailleur. Zelfs na 10k nog steeds iedere schakelbeweging raak, nooit tandjes overslaan, nooit iets bijstellen. Dat heb ik na 500 km al niet meer.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Goed voor jou. Ik heb daarvoor de fietsenmaker nodig en als recreant met weinig technische kennis zie ik dus wel de voordelen van een systeem waar ik geen omkijken meer naar heb.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Na 500 km? Mijn derrie's heb ik 5000 km geleden voor het laatst afgesteld. Loopt nog prima.![]()
Ik vind 500 km echt belachelijk voor het goed blijven zitten van je derrie's. Is er dan niet iets anders aan de hand?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goed voor jou. Ik heb daarvoor de fietsenmaker nodig en als recreant met weinig technische kennis zie ik dus wel de voordelen van een systeem waar ik geen omkijken meer naar heb.
Ik ken niemand die zo vaak naar de FM moet daarvoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ga ook niet zo vaak naar de fietsenmaker, het betekent dat ik rondrij met een schakelgroep die na 500 km al niet meer zo fris en snel schakelt dan net na het jaarlijkse bezoekje.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind 500 km echt belachelijk voor het goed blijven zitten van je derrie's. Is er dan niet iets anders aan de hand?
Ik ken niemand die zo vaak naar de FM moet daarvoor.![]()
Dat zou betekenen dat ik 2x per maand naar de FM moet om me derrie bij te stellen haha. Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga ook niet zo vaak naar de fietsenmaker, het betekent dat ik rondrij met een schakelgroep die na 500 km al niet meer zo fris en snel schakelt dan net na het jaarlijkse bezoekje.![]()
Jij bent geen recreant maar een professionalquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik 2x per maand naar de FM moet om me derrie bij te stellen haha. Nee.![]()
![]()
http://www.salden.nl/nl/o(...)chterderailleur.html
Dan wordt op je bek gaan of derrie in je spaken een duur grapje hoor.![]()
Het gemiddelde achterwiel is duurder..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:00 schreef kaasplankje het volgende:
Dan wordt op je bek gaan of derrie in je spaken een duur grapje hoor.![]()
Mwah. Dat denk ik niet. En dan is er een spaak stuk die je vaak kan laten fixen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gemiddelde achterwiel is duurder..Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind het in ieder geval nogal mee vallen. Ik rijd niet wekelijks een derailleur in mn wiel ofzo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Dat denk ik niet. En dan is er een spaak stuk die je vaak kan laten fixen.![]()
Dat zou je ook al over een carbon frame kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
Jullie moeten natuurlijk zelf weten wat je uiteindelijk koopt, maar ik denk dat je er over de looptijd van zeg 5 jaar, waarin je de fiets technisch afschrijft, een stuk duurder uit bent voor niet significant betere performance, en een stuk meer gewicht tussen de beentjes.![]()
Overigens denk ik dat t ook geen di2 groep voor mij wordt, maar ik zie wel de voordelen voor een recreant. Ik zie zelfs eerder voordelen voor een recreant dan een prof, die toch na iedere etappe/koers z'n fiets weer tip top in orde laat maken.
Even sprinters buiten beschouwing gelaten die dan niet kunnen schakelen met de handen in de beugels.![]()
Heb bij mn FM wel eens met EPS en Di2 mogen spelen. Ik vind het wel kicken, schakelt als een tiet.
Zou 't voorlopig zelf niet hoeven want duur. Maar als ik 't kon lijen. Ja waarom niet. Leuk speelgoed.![]()
Knut ik denk dat jouw fiets gewoon koekiegaar is dat je iedere 500km naar de FM moet voor bijstellen.![]()
Met de krachten die ik eruit smijt trek je ieder frame binnen 200 km krom.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:18 schreef kaasplankje het volgende:
Knut ik denk dat jouw fiets gewoon koekiegaar is dat je iedere 500km naar de FM moet voor bijstellen.![]()
Ja bij jou is gewicht geen issue HAHAHAquote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:18 schreef muzas het volgende:
Heb bij mn FM wel eens met EPS en Di2 mogen spelen. Ik vind het wel kicken, schakelt als een tiet.
Zou 't voorlopig zelf niet hoeven want duur. Maar als ik 't kon lijen. Ja waarom niet. Leuk speelgoed.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mijn ervaring dat je zo'n 3000km red, maar hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel je loopt te schakelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een elektrische derailleur hoef je vrijwel nooit opnieuw af te stellen en die batterij en kabels gingen meen ik minstens 5000 oplaadbeurten mee (keer 1000km..) voordat ze aan vervanging toe waren.
Ik wissel zelfs in polder best veel (ook omdat het zo erg makkelijk gaat met simpel tikje tegen knopje)
Wat mij betreft is het die paar honderd euro verschil wel waard.
En je hoeft de derailleur niet meer te vervangen/af te stellen.
Nadeel is wel dat je soms niet weet of je nou op de 39 of 53 aan het fietsen bent omdat je zo snel wisselt.
En trimmen ook automatisch gaat
Gewichtsverschil is ook minimaal trouwens:(http://forums.roadbikerev(...)0-6870-a-310894.html)quote:6700 = Mechanical, 10 speed: 2,336 grams
6800 = Mechanical, 11 speed, better ergonomic shifters, 2,301 grams
6770 = Electric, 10 speed, bigger motors than Dura-Ace Di2, less battery life, not programmable without firmware upgrade, so-so shifter ergonomics, can only handle the main shifters from the junction box, 2402 grams
6870 - Electric, 11 speed, improved/smaller motors, programmable, better shifter ergonomics, can handle add-on shifters (e.g. on the drops, on tri-bars, etc up to 5), 2333 grams![]()
Ga je dit weekend nog ergens pelotonvullen Patroon?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja bij jou is gewicht geen issue HAHAHA![]()
Vergeleken met het beste dat je kan krijgen (sram red) is het natuurlijk wel aanzienlijk, maar ook die gaan richting elektronisch nu.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:40 schreef ddx het volgende:
[..]
Mijn ervaring dat je zo'n 3000km red, maar hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel je loopt te schakelen.
Ik wissel zelfs in polder best veel (ook omdat het zo erg makkelijk gaat met simpel tikje tegen knopje)
Wat mij betreft is het die paar honderd euro verschil wel waard.
Gewichtsverschil is ook minimaal trouwens:
[..]
(http://forums.roadbikerev(...)0-6870-a-310894.html)![]()
Ja, ik zal zaterdag in Berlikum het peloton van enige vulling voorzien.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ga je dit weekend nog ergens pelotonvullen Patroon?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Berlikum. Mijn god.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik zal zaterdag in Berlikum het peloton van enige vulling voorzien.
De enige reden dat jij DI2 niks vind is dat je nog geen aansluiting op het lichtnet hebt in die uithoek van je.![]()
Moet je sram red dan niet met 9070 di2 vergelijken ?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vergeleken met het beste dat je kan krijgen (sram red) is het natuurlijk wel aanzienlijk, maar ook die gaan richting elektronisch nu.![]()
Dat zou wel eerlijker zijn ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Moet je sram red dan niet met 9070 di2 vergelijken ?![]()
Maar dan praat je dus over verschillen waarbij je ook gaat nadenken om maar een 11-23 te monteren om gewicht te besparen![]()
![]()
Ja, het gaat ook helemaal nergens over natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:47 schreef ddx het volgende:
Maar dan praat je dus over verschillen waarbij je ook gaat nadenken om maar een 11-23 te monteren om gewicht te besparen![]()
Of gewoons singlespeed.....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
klopt, ik zit nu op een hometrainert te trappen, anders valt mijn laptop uit.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Berlikum. Mijn god.
De enige reden dat jij DI2 niks vind is dat je nog geen aansluiting op het lichtnet hebt in die uithoek van je.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
klopt, ik zit nu op een hometrainert te trappen, anders valt mijn laptop uit.![]()
![]()
Haha, daar start ik ook. Eerste criterium.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik zal zaterdag in Berlikum het peloton van enige vulling voorzien.
A en B renners starten wel apart hoop ik?![]()
![]()
Ik hoef mijn derrie ook niet te vervangen of af te stellen, het staat goed. Tot ik iets kapot rijd, en dat kan altijd gebeuren.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:40 schreef ddx het volgende:
Tis imo een misvatting dat een derrie langer mee gaat omdat ze electric is, er zit alleen maar meer in wat kapot kan gaan juist.
[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 20-06-2014 18:12:39 ]![]()
Volgens mij starten beide groepen tegelijk. Wij starten 19:30.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:49 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Haha, daar start ik ook. Eerste criterium.
A en B renners starten wel apart hoop ik?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Joah. Sprak vorig weekend met een chick van SRAM. In hun shifters zitten veel minder onderdelen dan bij Shimano. Dus ook minder wat kapot kan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik hoef mijn derrie ook niet te vervangen of af te stellen, het staat goed. Tot ik iets kapot rijd, en dat kan altijd gebeuren.
Tis imo een misvatting dat een derrie langer mee gaat omdat ze electric is, er zit alleen maar meer in wat kapot kan gaan juist.
Ik ga op m'n crossert ook SRAM doen denk ik. Heb al een mooi FSA crankstel en een mooie Deda stuur/stuurpen combi (van Yankee z'n chick).
Nog derailleurs, shifters remmen en kabels en de boel kan in elkaar.
En een frame natuurlijkIemand nog tips voor welke remmetjes te gebruiken op een crosser?
![]()
bedoelde kabel vervangen en dan afstellen, derrie kan mee tot je gaat vallen ofzo gok ikquote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik hoef mijn derrie ook niet te vervangen of af te stellen, het staat goed. Tot ik iets kapot rijd, en dat kan altijd gebeuren.
panne tot nu toe dat connector van achterderailleur losgeschoten was, (paar honderd km nadat ik achterwiel eruit had gehad dus gok tegen kabeltje gekomen en connector al iets losser)![]()
Bij LEL stond er een Zweed iets over halfweg bij een fietsenmaker om z'n accu's van z'n electronische groep te laten bijladen. Had hij nog geluk dat hij over dag daar voorbijkwam en die fietsenmaker hem een oplader leende. Kostte hem toch wel een uur of wat wachten. Onder Schotse en Engelse omstandigheden dus absoluut geen 3000km maar eerder 1000km.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:40 schreef ddx het volgende:
[..]
Mijn ervaring dat je zo'n 3000km red, maar hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel je loopt te schakelen.
Ik wissel zelfs in polder best veel (ook omdat het zo erg makkelijk gaat met simpel tikje tegen knopje)![]()
Ging hij met een volle accu weg dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij LEL stond er een Zweed iets over halfweg bij een fietsenmaker om z'n accu's van z'n electronische groep te laten bijladen. Had hij nog geluk dat hij over dag daar voorbijkwam en die fietsenmaker hem een oplader leende. Kostte hem toch wel een uur of wat wachten. Onder Schotse en Engelse omstandigheden dus absoluut geen 3000km maar eerder 1000km.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja. Voor de start beweerde hij nog dat de accu het 1500km zou uithouden. Ik had toen al mijn twijfels.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ging hij met een volle accu weg dan?![]()
Heb hem al keertje echt goed opgereden, gewoon om te weten wat ik dan kan verwachten.
Je kan eerst niet meer voor schakelen (blijft dan op de 39) maar nog flink wat keren achter (dacht 500 keer volgens specs) en als die dan uiteindelijk stopt tja dan is het over. (met paar laatste stuiptrekkingen kan je soms nog ff schakelen)
Maargoed je hebt gewoon ledje die aangeeft hoe vol de batterij is (100%,50%,25% en 0%)![]()
training van vanavond
Tis wel grappig om die oefeningen te zien. En hoe nauwkeurig de GPS is
[ Bericht 33% gewijzigd door kanovinnie op 20-06-2014 23:51:01 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Doet t nietquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:41 schreef kanovinnie het volgende:
[url=training van vanavond[/url]
Tis wel grappig om die oefeningen te zien. En hoe nauwkeurig de GPS is![]()
Nu welOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Voor de technici onder jullie.. Vriendin heeft haar trapas kapot, nu zit er een enorme klotemaat bottom bracket in, bb-7420 103x68 met FSA crankstel.. Nou ben ik dus op zoek naar een vervanging maar 103 is onmogelijk te vinden lijkt het, alleen 107.. Ik neem aan dat dit problemen op gaat leveren met de kettingloop? Hebben jullie nog gouden tips?![]()
![]()
Je gaat je voorderailleur wel bij moeten stellen dan. Die moet iets naar rechts
Oftewel. De kabel iets aantrekken.![]()
Dat kloptquote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Je gaat je voorderailleur wel bij moeten stellen dan. Die moet iets naar rechts
Oftewel. De kabel iets aantrekken.zal eens een poging wagen, heb nog wel een 107 liggen
![]()
103 bracket as
wel beetje prijzig
campa heeft ook 102 maar ook die zijn niet goedkoop
http://www.m-gineering.nl/shopcrank.htm heeft hem wel voor een zacht prijsjeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Wel 2,5mm inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:23 schreef iScream. het volgende:
Gelukt met een 107derailleur hoefde niet eens veel bijgesteld te worden
![]()
![]()
Het zijn de specializeds geworden
Gene moraal. Woensdag en volgende week rij ik ook al 2 mooie koersen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:44 schreef Patroon het volgende:
Toemeke, waarom start jij vanavond niet in het altijd mooie Berlikum?![]()
Zo, weer thuis... Dit was most definitely buiten mijn comfortzone. Maar dat maakt het ook wel mooi.
Veel, heel veel solo gereden. Met als dat gedraai en gekeer en smalle paadjes en slechte wegen vond ik groepjes eigenlijk maar kut, dus gewoon lekker op mn eigen tempootje rondgesparteld. Begin ging voor mn gevoel lekker. Tot 90k had ik ook nog een gemiddelde van tegen de 28km/h. Daarna eiste al dat gedraai en geklim toch wel zn tol. Laatste k's gingen op het tandvlees. Die italiaanseweg viel me zwaar.
Nu wel voldaan. Heerlijk is dat.
En naar de tiefus, dat ook.
Edit/ps: Op sommige platte stukken viel me op dat mn hartslag erg laag was ivm het gevoel in mn benen (120bpm terwijl ik toch echt redelijk moest beunen). Ben wel al 2 daagjes licht verkouden, heeft dat met elkaar te maken? Zodra het omhoog ging liep mn hartslag wel op tot normale waarden(HOOG)
![]()
Goed bezig vriend.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:47 schreef muzas het volgende:
Zo, weer thuis... Dit was most definitely buiten mijn comfortzone. Maar dat maakt het ook wel mooi.
Veel, heel veel solo gereden. Met als dat gedraai en gekeer en smalle paadjes en slechte wegen vond ik groepjes eigenlijk maar kut, dus gewoon lekker op mn eigen tempootje rondgesparteld. Begin ging voor mn gevoel lekker. Tot 90k had ik ook nog een gemiddelde van tegen de 28km/h. Daarna eiste al dat gedraai en geklim toch wel zn tol. Laatste k's gingen op het tandvlees. Die italiaanseweg viel me zwaar.
Edit/ps: Op sommige platte stukken viel me op dat mn hartslag erg laag was ivm het gevoel in mn benen (120bpm terwijl ik toch echt redelijk moest beunen). Ben wel al 2 daagjes licht verkouden, heeft dat met elkaar te maken? Zodra het omhoog ging liep mn hartslag wel op tot normale waarden(HOOG)
![]()
Goed bezig, Muzas!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:47 schreef muzas het volgende:
![]()
![]()
Rondje in de Krimpenerwaard.
https://www.google.nl/map(...)78!1m0!1m0!3e2?hl=nl
[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 21-06-2014 20:13:13 ]![]()
Rondje Voorne Putten met stukje haven.
https://www.google.nl/map(...)18!1m0!1m0!3e2?hl=nl
[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 21-06-2014 20:12:49 ]![]()
Rondje in de Hoekse waard met Heienoordtunnel
https://www.google.nl/map(...)51.9216667!3e2?hl=nl
Zijn maar globale ideetjes hoor, niet helemaal uitgeplozen ofzo.
Hoekse Waard is overal zowat wel aardig rijden, zolang je een beetje de drukke wegen mijd.
[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 21-06-2014 20:23:47 ]![]()
Vraagje aan de experts. Voor mijn rose xeon rs 200 fiets zit ik twijfelen tussen twee verschillende soorten wielen. De Mavic Ksyrium Equipe S WTS of de DT Swiss R 23 Spline. Voor de dt swiss moet ik 34 euro extra betalen, maar dat lijkt gezien de losse prijs niet veel. Alleen kan ik over die dt swiss heel weinig informatie en ervaringen lezen. Die van mavic lijken nogal wisselend te zijn.
Even kort de specificaties:
Mavic
· Velgbreedte: ca. 19 mm
· Rim hoogte: ca. 24 mm
· Rechte platte spaken, 20 voor en achter
· Lagertype: Industriële magazijn met aluminium naafbody
· 10/11-speed Shimano compatibele
· Installatie: voor: 100 mm / achter: 130 mm
· Banden: Mavic Yksion Comp met 120 TPI karkas
· Bandbreedte: Voor: 23mm achter: 25mm
· Wielset Gewicht: 2300 g (inclusief banden) 1690 gram volgens mijn zonder banden.
Swiss
. Velgbreedte: ca. 20mm
. Velghoogte: ca. 23mm
· Felgenmatreial: Aluminium
· Lagertype: Industriële magazijn
· Spaken: voor 20 / achter 24
· Spaken: DT Swiss Aerolite
· Wielset Gewicht: 1520 g
Voor welke zouden jullie gaan?![]()
hoe zwaar weeg je zelf ?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef Matedeor het volgende:
Vraagje aan de experts. Voor mijn rose xeon rs 200 fiets zit ik twijfelen tussen twee verschillende soorten wielen. De Mavic Ksyrium Equipe S WTS of de DT Swiss R 23 Spline. Voor de dt swiss moet ik 34 euro extra betalen, maar dat lijkt gezien de losse prijs niet veel. Alleen kan ik over die dt swiss heel weinig informatie en ervaringen lezen. Die van mavic lijken nogal wisselend te zijn.
Even kort de specificaties:
Mavic
· Velgbreedte: ca. 19 mm
· Rim hoogte: ca. 24 mm
· Rechte platte spaken, 20 voor en achter
· Lagertype: Industriële magazijn met aluminium naafbody
· Banden: Mavic Yksion Comp met 120 TPI karkas
· Bandbreedte: Voor: 23mm achter: 25mm
· Wielset Gewicht: 2300 g (inclusief banden) 1690 gram volgens mijn zonder banden.
Swiss
. Velgbreedte: ca. 20mm
. Velghoogte: ca. 23mm
· Felgenmatreial: Aluminium
· Lagertype: Industriële magazijn
· Spaken: voor 20 / achter 24
· Spaken: DT Swiss Aerolite
· Wielset Gewicht: 1520 g
Voor welke zouden jullie gaan?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Weeg een kilo of 75 en 1.83m. Gebruik het voornamelijk voor ritten van 40-80km.quote:
http://www.futurumshop.nl(...)equipe-s-zwart.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)-wielset-zwart.phtml
Bij futurumshop is die dt swiss wel te duur trouwens, normaal rond de 425.![]()
Vandaag ook de JJC gereden (200km)
Pijltjes tja leek best ok, maar toch ergens misgereden en dan sta je na 90km opeens weer bij de start. Toen maar besloten om zelf route richting Posbank te bedenken en dan daar weer route op te pakken.
Kwam uiteindelijk kwa afstand precies overeen met vooraf bedachte 200km
We hoorden dat er meer mensen de fout gemaakt hadden, waren misschien iets teveel oversteeks/lusje ed.
En ze moeten echt eens stoppen met die bospaadjes in routes over heuvelrug op te nemen.
Vandaag viel het gelukkig mee kwa tegenliggers, maar op een echt mooie dag wil je daar niet fietsen. (en in regen ook niet trouwens met al dat zand)
En stop bij clubhuis in Arnhem hadden ze ook leuk bedacht dat je maar even paar honderd meter over grind mocht gaan rijden.......
Stops beetje jammer dat je eigenlijk overal voor moest betalen en er niet eens sportdrank is terwijl powerbar sponsor is.
Alleen 20km voor einde hadden we nog stop waren bananen/noortjes/boordjes ed werden uitgedeeld, die had wel even iets eerder gemogen.
Zie dat we 1 stop rond 100km gemist hebben, maar bij de 2 clubhuizen hadden ze ook best bananen/sportdrank kunnen uitdelen.
Zaten ook nog stukje in groepje waar iemand pech had met ketting, stopte en gooide z'n fiets paar meter door de lucht struiken in![]()
![]()
dan is je gewicht geen probleem , ken de dt swish niet goed , de mavic's heeft mijn broertje gehad maar die weegt 90+ kilo en had daar wel wat probleempjes meequote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:21 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Weeg een kilo of 75 en 1.83m. Gebruik het voornamelijk voor ritten van 40-80km.
Bij futurumshop is die dt swiss wel te duur trouwens, normaal rond de 425.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Ik heb 2 stops gehad met powerbar drinken, broodjes, snelle jelles, bananen, alles. Zelfs nog een proefverpakking squirtlube gehad. Eerste zo rond 45k (voor mij) bij een boerderijtje en tweede zo'n 20k. voor de finish. Tussendoor idd die rare stop bij de voetbal. Dat grindpad ben ik gaan lopen na de tweede driftpartij.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:24 schreef ddx het volgende:
Stops beetje jammer dat je eigenlijk overal voor moest betalen en er niet eens sportdrank is terwijl powerbar sponsor is.
Ik vond ook de vrijwillige verkeersleiders niet al te bekwaam. Merendeel zat gewoon op een bankie te roken, of een beetje te kletsen. Hoogtepunt was een verkeersleider die zonder zicht op de autoweg (zelf stond ie naast een boom) liep te roepen en gebaren "Ja kom maar ga maar" terwijl er net een auto aan kwam. Ging net goed (ik zat er gelukkig nog tientallen meters achter. Maar die automobilist had een nieuw onderbroekje nodig denk ik.![]()
Meeste verkeersregelaars deden prima hun werk, denk 1 punt tegengekomen waar ze alleen maar stonden te waarschuwen dat er drukke weg was.
Die stop bij boederij hebben wij dus gemist.![]()
Ja heb al meer slechte ervaringen met mavic wielen gelezen, vandaar dat ik misschien andere wielen erop wil zetten. Kan ook nog kiezen uit de rose aero 1500 en de rose rs 1400, maar dat zijn wielen met hoge velgen (30mm), en dat lijkt mij niet nodig/handig. Die Swiss banden lees ik een paar positieve verhalen over maar voor de rest is er heel weinig informatie over wat voor wielen het precies zijn en of ze goed zijn. Die swiss hebben lage velgen (23mm) en lijken op het eerste gezicht net iets beter/lichter als de mavics. Maar heb er te weinig verstand van om precies te kunnen bepalen wat in de praktijk het handigst is.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:29 schreef dop het volgende:
[..]
dan is je gewicht geen probleem , ken de dt swish niet goed , de mavic's heeft mijn broertje gehad maar die weegt 90+ kilo en had daar wel wat probleempjes mee
[ Bericht 2% gewijzigd door Matedeor op 21-06-2014 21:44:08 ]![]()
Bij dat soort afstanden mogen ze toch ook wel gps bestanden uitdelen dag voor de toertocht.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:24 schreef ddx het volgende:
Vandaag ook de JJC gereden (200km)
Pijltjes tja leek best ok, maar toch ergens misgereden en dan sta je na 90km opeens weer bij de start. Toen maar besloten om zelf route richting Posbank te bedenken en dan daar weer route op te pakken.
Kwam uiteindelijk kwa afstand precies overeen met vooraf bedachte 200km
We hoorden dat er meer mensen de fout gemaakt hadden, waren misschien iets teveel oversteeks/lusje ed.
En ze moeten echt eens stoppen met die bospaadjes in routes over heuvelrug op te nemen.
Vandaag viel het gelukkig mee kwa tegenliggers, maar op een echt mooie dag wil je daar niet fietsen. (en in regen ook niet trouwens met al dat zand)
En stop bij clubhuis in Arnhem hadden ze ook leuk bedacht dat je maar even paar honderd meter over grind mocht gaan rijden.......
Alleen 20km voor einde hadden we nog stop waren bananen/noortjes/boordjes ed werden uitgedeeld, die had wel even iets eerder gemogen.
Zie dat we 1 stop rond 100km gemist hebben, maar bij de 2 clubhuizen hadden ze ook best bananen/sportdrank kunnen uitdelen.
Zaten ook nog stukje in groepje waar iemand pech had met ketting, stopte en gooide z'n fiets paar meter door de lucht struiken in![]()
![]()
http://www.janjanssenclassic.nl/node/10quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bij dat soort afstanden mogen ze toch ook wel gps bestanden uitdelen dag voor de toertocht.![]()
Hadden ze op de site gezet, maar om het handig te maken hadden ze route aangepast op bepaalde punten dus bordjes neergezet let hier niet op je gps.
Volgens mij ook op punt waar wij de mist in gegaan zijn.
Heb nu gezien waar wij de mist in gegaan zijn (handig strava flyby en dan met route van iemand anders vergelijken)
Bij rotonde bij Utrechtseweg hadden we rechtsaf gemoeten ipv rechtdoor. (waar ook pijlen stonden)
Gewoon lastig met zoveel kruisende stukken.
(Gele lijntje hoe we hadden moeten rijden.)![]()
7e vanavond. Heb Gerwinner niet meer gezien, hoe ging het?
http://app.strava.com/activities/156391099Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Die DT Swiss wielen zijn veel te duur.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:21 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Weeg een kilo of 75 en 1.83m. Gebruik het voornamelijk voor ritten van 40-80km.
Bij futurumshop is die dt swiss wel te duur trouwens, normaal rond de 425.
Hopmans heeft Fulcrum R3 voor 339.- Betere naaf dan de Mavics. 1594gram Shimano body
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/
Goedkoper 139.- en goed genoeg:
http://www.bike-component(...)--Auslaufmodell.html
Sterker en 249.- met ultegra naven.
http://www.bike-component(...)atz-Modell-2014.html
[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 21-06-2014 22:22:48 ]![]()
Koop anders ff een kaart van Zuid Holland, in de Krimpenerwaard en de Hoekse waard kan je lekker trainen, je kan ook over andere plaatsen/wegen rijden dan ik voorstelde.quote:![]()
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:47 schreef muzas het volgende:
Dat je hartslag laag blijft komt misschien door vermoeidheid?
![]()
Mocht eerste rij starten maar na twee rondes zat ik al achterin het peloton. Ik kon net elke keer het gat dichtrijden na de bochten, totdat iemand onderuit ging, het gat te groot werd en we/ik het niet meer dicht kregen. Met vier mannen de "achtervolging" ingezet aka wachten tot je op een ronde gezet werd. Met een van die gasten had ik trouwens meegelopen aan de universiteit twente, wel grappig.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:10 schreef Patroon het volgende:
http://app.strava.com/activities/156391099
Peloton kwam langs, twee mannen reden vooruit , jij volgens mij in de achtervolging. Weer tien ronden met het peloton mee kunnen rijden (wel weer veel te ver van achteren). Toen weer op een ronde gezet. Met nog 11 ronden te gaan ben ik afgestapt. A's gaan te hard voor mij. Zoals iemand waarmee ik in de achtervolging zat zei: "Giet krekt te hurd hè? Mar wol moai wurk!"
Datgene waar ik het meeste tegenop zag, de bochten, ging trouwens wel goed. Nu alleen nog proberen niet in het laatste wiel te zitten.
Hoe ging de koers trouwens? Niet echt een ontsnapping die veel tijd kreeg, of wel?
[ Bericht 0% gewijzigd door gerwinner op 21-06-2014 23:07:53 ]![]()
Ik heb lekker tussen de stoempende/zwalkende/lopende toerders gerost op de cauberg en de eyserbosweg vandaag. Mooi rondje AGR finale! Morgen misschien nog met met bizkit een stukje, maar nu heb ik teveel schnapps op bij een kampvuur en lig ik lekker in de tipi. Dus daar wil ik nog ff niet aan denken
Mijn foto's op Flickr!
Wat een leven Grip, heerlijk!
Ik heb net wat afbakbroodjes in de oven gemikt en zal me zo omkleden voor een zondagochtendritje door Drenthe.![]()
Je bent te snel voor je gps volgens mijquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:10 schreef Patroon het volgende:
http://app.strava.com/activities/156391099![]()
![]()
Geniet er van Tom
Ik ga zo meteen samen met stoffa een rondje door het groene hart richting Noordwijk maken, zin in!Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Klopt ik had precies hetzelfde gisteren. En Ddx fietst hardquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:33 schreef gerwinner het volgende:
[..]Dat je hartslag laag blijft komt misschien door vermoeidheid?
![]()
![]()
Leuk, als je op de terugweg naar huis moe bent kan je even een koffiestop in Someren Heide plannen en mij aanmoedigen. Ik start daar 15:15.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:59 schreef Gripper het volgende:
Ik heb lekker tussen de stoempende/zwalkende/lopende toerders gerost op de cauberg en de eyserbosweg vandaag. Mooi rondje AGR finale! Morgen misschien nog met met bizkit een stukje, maar nu heb ik teveel schnapps op bij een kampvuur en lig ik lekker in de tipi. Dus daar wil ik nog ff niet aan denken![]()
Probleem is echter dat je de fiets niet zonder wielen kan bestellen, en deze wielen niet gekozen kunnen worden. Zit ook nog te denken aan de wielen van rose zelf, de rose rs 1400. Daar hoor je wel goede verhalen over en er is geen meerprijs. Enigste is dat ik op het eerste gezicht die witte accenten niet echt mooi vind bij een zwart/rode fiets en verschil in velghoogte wel groot is tussen de voor en achter band.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die DT Swiss wielen zijn veel te duur.
Hopmans heeft Fulcrum R3 voor 339.- Betere naaf dan de Mavics. 1594gram Shimano body
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/
Goedkoper 139.- en goed genoeg:
http://www.bike-component(...)--Auslaufmodell.html
Sterker en 249.- met ultegra naven.
http://www.bike-component(...)atz-Modell-2014.html
Rose rs 1400:
http://www.rose.nl/artike(...)cewielset/aid:715928
Andere:
http://www.rose.nl/artike(...)cewielset/aid:639753
http://www.bikeman.com/WE1249.html![]()
Ja het is altijd heel wat anders dan op een wielerbaan. Maar gewoon blijven proberen en je zal zien dat het steeds beter gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:50 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Mocht eerste rij starten maar na twee rondes zat ik al achterin het peloton. Ik kon net elke keer het gat dichtrijden na de bochten, totdat iemand onderuit ging, het gat te groot werd en we/ik het niet meer dicht kregen. Met vier mannen de "achtervolging" ingezet aka wachten tot je op een ronde gezet werd. Met een van die gasten had ik trouwens meegelopen aan de universiteit twente, wel grappig.
Peloton kwam langs, twee mannen reden vooruit , jij volgens mij in de achtervolging. Weer tien ronden met het peloton mee kunnen rijden (wel weer veel te ver van achteren). Toen weer op een ronde gezet. Met nog 11 ronden te gaan ben ik afgestapt. A's gaan te hard voor mij. Zoals iemand waarmee ik in de achtervolging zat zei: "Giet krekt te hurd hè? Mar wol moai wurk!"
Datgene waar ik het meeste tegenop zag, de bochten, ging trouwens wel goed. Nu alleen nog proberen niet in het laatste wiel te zitten.
Hoe ging de koers trouwens? Niet echt een ontsnapping die veel tijd kreeg, of wel?
Gisteren stonden er 2 grote ploegen aan de start. Onze ploeg en die van Snits met beide ongeveer 8 renners. In eerste instantie reed een ploegmaat met iemand van Snits weg dus werd er al snel afgestopt. Dit vind ik persoonlijk voor de koers niet goed, want dan komen er steeds weer veel renners van achteren naar voren en wordt het een stuk nerveuzer en gevaarlijker. Maar na zo'n 10 rondes werden ze weer gepakt, omdat er toch een paar renners van andere ploegen stevig doorreden. Daarna gingen er weer 2 en zaten wij er niet bij, dus heb ik een paar keer aardig op kop doorgetrokken en werd het gat snel kleiner (toen haalden we je idd weer in). We reden gisteren voor een ploegmaat die uit Berlikum komt. Uiteindelijk zijn steeds alle ontsnappingen teruggehaald en werd het een massasprint (in hoever je bij een crit over een massasprint kunt spreken als alles op 1 lint naar de finish vliegt). Ik zat wel goed van voren, maar mis dan nog wel wat power met de top 5 om echt mee te sprinten voor het podium.
Mijn vriendin heeft je ook nog op de foto gezet:
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 22-06-2014 12:36:34 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
vandaag koersje gereden, breekt na een paar rondes mijn achter derailleurkabelKon ik lekker met wind tegen op de 39-11 naar huis...
Thuis maar meteen een nieuwe kabel gepakt krijg ik mijn shifter niet terug geschakeld, kwam niet verder dan het 4de klikje. Shifter opengemaakt, niets te zien, shifter verder open niets te zien, dan maar shifter eraf (en dus stuurlint en remkabel los), weer niets te zien. Klote ding wilde echt niet verder schakelen. uiteindelijk maar een flink wd40 bad gegeven en heen en weer lopen schudden en toen viel het kopje van de oude kabel eruitGelukkig heb ik alles in huis om weer op te bouwen maar dit kost weer veel tijd
eten!!!![]()
Senks. Het was genieten. Jij ook genoten?quote:Op zondag 22 juni 2014 08:28 schreef forty-two het volgende:
Geniet er van Tom
Ik ga zo meteen samen met stoffa een rondje door het groene hart richting Noordwijk maken, zin in!
@Jan; kloten man. Kut als je materiaal je in de steek laat...
@Patty: Een wonder dat die Snits lui als team rijden zeg!![]()
Ik had een rondje voorbereid om met Gripper te rijden vandaag, en die route had ik 'Rondje met Gripper' genoemd.quote:
Gripper ging niet mee dus heb ik het rondje met Gripper zonder Gripper gereden.![]()
![]()
ze hebben bij Snits nu een apart team met alle goede renners. Die rijden wel voor elkaar.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Senks. Het was genieten. Jij ook genoten?
@Patty: Een wonder dat die Snits lui als team rijden zeg!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Beetje meer linkeballen en je verstoppen ipv afstoppen en hard op kop doortrekken. Je moet tenslotte een beetje een klootzak zijn om een koersje ooit te kunnen winnen. Dus niet aan je clubgenoten denken die vooruit zijn, die denken tenslotte ook niet aan jou maar met een demarrage in de laatste drie ronden meemuizen en de rest in de laatste bocht in het pak steken. Power genoeg zo te horen, nu nog de koers kunnen lezen. Succesquote:Op zondag 22 juni 2014 15:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
ze hebben bij Snits nu een apart team met alle goede renners. Die rijden wel voor elkaar.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
De licentiehouders toch? Reed de winnaar dan ook daarvoor?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
ze hebben bij Snits nu een apart team met alle goede renners. Die rijden wel voor elkaar.
Start je donderdag ook in Bolsward?![]()
Noah, Patty kan heus de koers wel lezen hoor, alleen de beste zijn is geen sinecure. Hij doet het goed.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje meer linkeballen en je verstoppen ipv afstoppen en hard op kop doortrekken. Je moet tenslotte een beetje een klootzak zijn om een koersje ooit te kunnen winnen. Dus niet aan je clubgenoten denken die vooruit zijn, die denken tenslotte ook niet aan jou maar met een demarrage in de laatste drie ronden meemuizen en de rest in de laatste bocht in het pak steken. Power genoeg zo te horen, nu nog de koers kunnen lezen. Succes
Ik had een DNF vandaag, ik was niet vooruit te branden. Ben al vroeg in de koers gelost. Zo vroeg dat ik me ervoor schaam om het te uploaden op Strava.![]()
Ik was niet de 1e die de koers verliet. Bij het opstellen voor de start werd er eentje uitgepikt, die was met inrijden 2x over de finishlijn gefietst terwijl er nog andere categorieën bezig waren op het parcours. Dat vinden ze niet leuk bij de jury, want verwarrend natuurlijk. Dus hij werd direct gediskwalificeerd.![]()
Ik rij momenteel in een goede ploeg waar iedereen bereid is om voor elkaar te rijden. Dat heeft als voordeel dat ze voor je afstoppen en als nadeel dat je soms eens je poten moet stilhouden. Aangezien wij het mooi vinden dat iemand van de ploeg op het podium komt of zelfs wint, is het nodig om het ploegenbelang boven het eigen belang te stellen. Wij proberen bij elke ontsnapping iemand mee te hebben en als dat niet het geval is, rijden een paar (die dat kunnen op dat moment) door om het gat te dichten, als andere ploegen dat op dat moment niet doen. Je hebt gelijk dat ik elke koers nog kan leren om beter te worden. Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt, als er nog 15 andere even sterke of sterkere renners aan de start staan die je niet zomaar in het pak steekt.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje meer linkeballen en je verstoppen ipv afstoppen en hard op kop doortrekken. Je moet tenslotte een beetje een klootzak zijn om een koersje ooit te kunnen winnen. Dus niet aan je clubgenoten denken die vooruit zijn, die denken tenslotte ook niet aan jou maar met een demarrage in de laatste drie ronden meemuizen en de rest in de laatste bocht in het pak steken. Power genoeg zo te horen, nu nog de koers kunnen lezen. SuccesMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee, je hebt bij Snits licentiehouders maar ook nog een select groepje met goede licentiehouders die voor elkaar rijden. De winnaar kwam idd uit dat team.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:50 schreef gerwinner het volgende:
[..]
De licentiehouders toch? Reed de winnaar dan ook daarvoor?
Start je donderdag ook in Bolsward?
Ja ik start donderdag in Bolsward.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Na het bbq-weekend in Limburg lag er een leuk briefje van post nl in de bus![]()
Ze waren zaterdag met m'n wielen aan de deur geweest. Morgen nog een poging, maar als dat overdag is mis ik de bezorger weer, en kan je de wielen daarna ophalen bij een postkantoor. Ik hoef maar 28¤ te betalen, dus die 100$ claim heeft gewerkt
Mijn foto's op Flickr!
Jammer van je DNF kaas. Kan je iets de schuld geven of heb je totaal geen idee waarom het niet ging?quote:Op zondag 22 juni 2014 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Noah, Patty kan heus de koers wel lezen hoor, alleen de beste zijn is geen sinecure. Hij doet het goed.
Ik had een DNF vandaag, ik was niet vooruit te branden. Ben al vroeg in de koers gelost. Zo vroeg dat ik me ervoor schaam om het te uploaden op Strava.![]()
Ik was niet de 1e die de koers verliet. Bij het opstellen voor de start werd er eentje uitgepikt, die was met inrijden 2x over de finishlijn gefietst terwijl er nog andere categorieën bezig waren op het parcours. Dat vinden ze niet leuk bij de jury, want verwarrend natuurlijk. Dus hij werd direct gediskwalificeerd.
Ik heb vandaag nog een mooi duurritje gemaakt met mijn broer.
http://app.strava.com/activities/156768455Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Terecht juist. Moeten ze maar eens beter opletten. Iedereen weet dat je niet over die meet moet fietsen als er een koers bezig is. Zulke mannetjes op deze manier straffen is vaak het enige wat blijkt te werken.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:59 schreef Tommeke het volgende:
Balen zeg kaas! Trouwens echt triest dat die vent gediskwalificeerd werd manMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee, als je inrijd op het parcours mag je nooit over de finishlijn als er een andere wedstrijd bezig is. Ook moet je verder regelmatig achterom kijken anders komen daar ongelukken van.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:59 schreef Tommeke het volgende:
Balen zeg kaas! Trouwens echt triest dat die vent gediskwalificeerd werd man
Respect voor de jury hé?![]()
Nou 'k ben natuurlijk behoorlijk beroerd geweest met dat buikvirus en zodoende m'n vorm een beetje kwijt, maar dat komt wel weer.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jammer van je DNF kaas. Kan je iets de schuld geven of heb je totaal geen idee waarom het niet ging?
Ik heb vandaag nog een mooi duurritje gemaakt met mijn broer.
http://app.strava.com/activities/156768455
Tis wel jammer, een koers die mij verder qua parcours goed ligt.
[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 22-06-2014 19:51:04 ]![]()
Goed bezig iedereen
Jammer kaas, maar na al je klachten de afgelopen tijd zat het er wel een beetje in.
Ik was vandaag 28e in een cyclo (jedermannrennen)Kanttekening: er deden maar 40 mee + 20 op de korte afstand.
104 km in het Sauerland (Winterberg), met 1600 hm. Een ronde van 52 km die twee keer gereden moest worden, korte en lange afstand startten tegelijk. Tot 30 km in de eerste groep, die was toen nog een ruime 30 man. Daarna duurde het best wel een tijdje tot ik werd ingelopen door een groepje van 6, daarmee naar de finish.
Edit: die kopgroep was toen nog precies 30 man: 22 van de lange en 8 van de korte afstand.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2014 19:52:52 ]![]()
Getourd. Wel op alle klimmetjes flink doorgetrokken, veel kopwerk gedaan. Dus goede training.
Grip, welke heb je gekocht? Chinawheels?!![]()
Bladderks, een of ander Chinees B merk ofzo.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:57 schreef Oksel het volgende:
Getourd. Wel op alle klimmetjes flink doorgetrokken, veel kopwerk gedaan. Dus goede training.
Grip, welke heb je gekocht? Chinawheels?!![]()
OH. Ben benieuwd.
Vandaag wat bekenden van me de Eddy Merkc gereden, 158km met 2300hm. Gerrit 33,3, maar een gast uit mijn team 34,6..![]()
![]()
![]()
![]()
Gemiddeldes
Dat is ook zo, nou logisch toch dat je ff niet zoveel power hebt. Na mijn val moest ik er ook weer ff inkomen. Die 3daagse heeft mij goed gedaan, dan rij je jezelf in 3 dagen weer in vorm.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou 'k ben natuurlijk behoorlijk beroerd geweest met dat buikvirus en zodoende m'n vorm een beetje kwijt, maar dat komt wel weer.
Tis wel jammer, een koers die mij verder qua parcours goed ligt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik heb trouwens vandaag nog wat heftige crossfit oefeningen gedaan. Onze gastheer in Limburg woont op een grote boerderij, en z'n schuur is een compleet trainingshok met gewichten en touwen en zandzakken. Die gast is ook flink getraind, marinier enzo.
Hij had nog wel wat leuke oefeningetjes om de BBQ en het bier van gisteravond eruit te zweten. Tractorbanden omgooien, een zware bal oppakken met een jumpsquat en dan zo hoog mogelijk gooien, squatten met een kettlebell op 1 schouder, etc etc. Toch mooi hoe je met vrij weinig middelen heel compleet kan trainen.
En ik besefte me weer eens dat ik eigenlijk veel te eenzijdig train als fietser, want kan niet eens fatsoenlijk sommige oefeningen (technisch kloppend) uitvoeren. Beenspieren prima, core matig....Mijn foto's op Flickr!
Waarom denk je dat ik 3x per week dat soort werk doe bij de personal trainer.. liever allround fit dan 7e in de lokale koers..
Dat soort oefeningen doe ik dus ook![]()
![]()
HAHAH wat zou je graag zelf ook een criterium kunnen uitrijden.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef Oksel het volgende:
Waarom denk je dat ik 3x per week dat soort werk doe bij de personal trainer.. liever allround fit dan 7e in de lokale koers..
Dat soort oefeningen doe ik dus ook
Het een sluit het ander niet uit, regelmatig buikspieren + opdrukken etc zorgt ervoor dat je bovenlichaam in prima conditie kan zijn, en ook nog eens 7e in een koers kunt worden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat zal ik tegenwoordig ook wel hebben. Ondanks dat ik dankzij het lagere vetpercentage meer zichtbaardere spieren/meer definitie heb merk ik wel dat mijn bovenlichaam slapper is dan voorgaande jaren.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:58 schreef Gripper het volgende:
Ik heb trouwens vandaag nog wat heftige crossfit oefeningen gedaan. Onze gastheer in Limburg woont op een grote boerderij, en z'n schuur is een compleet trainingshok met gewichten en touwen en zandzakken. Die gast is ook flink getraind, marinier enzo.
Hij had nog wel wat leuke oefeningetjes om de BBQ en het bier van gisteravond eruit te zweten. Tractorbanden omgooien, een zware bal oppakken met een jumpsquat en dan zo hoog mogelijk gooien, squatten met een kettlebell op 1 schouder, etc etc. Toch mooi hoe je met vrij weinig middelen heel compleet kan trainen.
En ik besefte me weer eens dat ik eigenlijk veel te eenzijdig train als fietser, want kan niet eens fatsoenlijk sommige oefeningen (technisch kloppend) uitvoeren. Beenspieren prima, core matig....
Maar niet zo gek ook. Weinig gevaren.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Alles op z'n tijd.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
HAHAH wat zou je graag zelf ook een criterium kunnen uitrijden.![]()
Ik rij liever zoals Wombcat wat cyclo's hier en daar dan criteriums. Lijkt me veel mooier.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Roepen dat je liever allround fit bent dan koers goed rijden, is hetzelfde als arme mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt
Het was heerlijk fietsweer vandaag, lekker relaxte tocht met z'n 2-en gemaakt.quote:Op zondag 22 juni 2014 14:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Senks. Het was genieten. Jij ook genoten?
@Patty: Een wonder dat die Snits lui als team rijden zeg!
Pontje bij Warmond (Zijl) met Pink Floyd, Shine On You Crazy Diamond schallend over het water was een briljant moment
http://www.strava.com/activities/156763931
Grappig toch al weer m'n 9e 100+ rit dit jaar, tegen 11 heel vorig jaar.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ja, want dit is uiteraard het recreatief fietsen topic. Dan is koersen echt het enige wat alle personen die hier posten willen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:23 schreef Patroon het volgende:
Roepen dat je liever allround fit bent dan koers goed rijden, is hetzelfde als arme mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt![]()
![]()
Ik haalde ff een oude post van Okkie aan, waarin hij aangaf zelf ook dolgraag een koers te kunnen uitrijden, omdat dat hem nu niet lukt.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, want dit is uiteraard het recreatief fietsen topic. Dan is koersen echt het enige wat alle personen die hier posten willen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dan nog. Liever allroud fit dan een koers fietsen. Je moet eens ophouden met alles en iedereen over 1 kam te scheren.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik haalde ff een oude post van Okkie aan, waarin hij aangaf zelf ook dolgraag een koers te kunnen uitrijden, omdat dat hem nu niet lukt.![]()
Als okkie een knipoog naar mijn 7e plaats geeft, dan ben ik vrij om daar op te reageren, daar is tenslotte een forum voor.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan nog. Liever allroud fit dan een koers fietsen. Je moet eens ophouden met alles en iedereen over 1 kam te scheren.
Allround fit
18 hier. Waarvan 9 150+ en 3 200+quote:Op zondag 22 juni 2014 22:24 schreef forty-two het volgende:
[..]
Het was heerlijk fietsweer vandaag, lekker relaxte tocht met z'n 2-en gemaakt.
Pontje bij Warmond (Zijl) met Pink Floyd, Shine On You Crazy Diamond schallend over het water was een briljant moment
[ afbeelding ]
http://www.strava.com/activities/156763931
Grappig toch al weer m'n 9e 100+ rit dit jaar, tegen 11 heel vorig jaar.
#lekkertoerenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ben te lui om terug te zoeken maar volgens mij ben jij van de winter nog los gegaan over hoe belangrijk het is om je core te trainenquote:Op zondag 22 juni 2014 22:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als okkie een knipoog naar mijn 7e plaats geeft, dan ben ik vrij om daar op te reageren, daar is tenslotte een forum voor.
Allround fit
Dat is ook zeker belangrijk! Ik doe niet voor niks regelmatig buikspieren/rugspieren en opdrukken. Je lichaam moet in geheel in goede conditie zijn (allround fit) Maar het een sluit het ander niet uit, zoals okkie stelt, liever fit dan 7e in een koers..
Ik kan van mijn meet ook een kanomeet maken.Beetje core en armtraining.
Uiteindelijk ben ik het wel met Oksel eens. Fietsen is maar lekker bijzaak en wmb een doel om lekker fit te zijn en blijven. Daarnaast geeft het wel een kick om lekker rond te racen en af en toe een leuke koers te rijden. En dan hoeft daar voor mij niet eens een uitslag aan vast te hangen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:23 schreef Patroon het volgende:
Roepen dat je liever allround fit bent dan koers goed rijden, is hetzelfde als arme mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt![]()
Alles op zn tijd. Eerste streven is een lager vetpercentage krijgen. Gewicht onder de 80. Fit. Rustig op de baan meerijden, dan wen ik daar aan. Af en toe leuke cyclo of tourtocht, das namelijk ook erg leuk.![]()
Heb je m'n maandenlange zoektocht, de voortdurende onzekerheid, 10x advies vragen en uiteindelijk schoorvoetend een besluit nemen niet gevolgd dan? Heb t allemaal hier neergezet hoorquote:![]()
http://www.bladexbikes.co(...)oad-wheels-60mm.htmlMijn foto's op Flickr!
De nieuwe 11-23 casette, 2 hagelnieuwe vittoria's en binnenbandjes met 80 mm ventiel liggen al ongeduldig te wachten
Mijn foto's op Flickr!
Ben ook wel benieuwd naar die wieltjes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
als dat je doel is, is daar niks mis mee. Fietsen kan je op zoveel manieren doen en beleven.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik het wel met Oksel eens. Fietsen is maar lekker bijzaak en wmb een doel om lekker fit te zijn en blijven. Daarnaast geeft het wel een kick om lekker rond te racen en af en toe een leuke koers te rijden. En dan hoeft daar voor mij niet eens een uitslag aan vast te hangen.
Maar als iemand eerst graag wil koersen en als het dan niet lukt, snel roept van liever allround fit dan 7e in koers, blijft er van de geloofwaardigheid weinig over.
Jammer dat bizkit dan denkt dat ik iedereen over 1 kam scheer. Daar ging het in deze niet over.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heb vandaag ook nog koffie gehad onderweg, met fryskdumkequote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Overigens moet men hier dit ook niet vergeten:
[ afbeelding ]
Holy moly, wat is dat bruine driehoekje achter die bult slagroom dan?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens is het wel een beetje vroeg om al na 1 uur fietsen zo'n pauze te nemen. Tenzij dit je ontbijt was, dan mag het.
Koffiestop mag op 2/3 van een rit van minstens 4 uur. Niet eerder!Mijn foto's op Flickr!
Mijn collega rijd elke zondagochtend ~90 km met 2 kamaraden. En gaat dan ook koffie drinken met appelgebak. En wij maar grappen over zijn pens maken terwijl hij slanker dan mij isquote:Op zondag 22 juni 2014 22:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb vandaag ook nog koffie gehad onderweg, met fryskdumkeDat kan hij echt slecht hebben. Mijn dikke MTB collega (die gaat 3 weken op vakantie, fietst elke/om de dag 40-60 km op de MTB in Oostenrijk) komt 5 kilo zwaarder terug en maakt hem ook altijd belachelijk
Dat was geen driehoekje hoor, gewoon een driehoek! Een flinke appelpunt die die dag wel verdiend was. Dat was namelijk de herstelappeltaart na de 200 van vorige week zaterdag. En ik was jarig. Dus dubbelop feest.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Holy moly, wat is dat bruine driehoekje achter die bult slagroom dan?
Die post met dat het hetzelfde als een arme die roept dat geld niet gelukkig maakt was gewoon overbodig. Daarmee scheerde je iedereen over 1 kam. Je had het gewoon bij je quote op oksel moeten laten.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
als dat je doel is, is daar niks mis mee. Fietsen kan je op zoveel manieren doen en beleven.
Maar als iemand eerst graag wil koersen en als het dan niet lukt, snel roept van liever allround fit dan 7e in koers, blijft er van de geloofwaardigheid weinig over.
Jammer dat bizkit dan denkt dat ik iedereen over 1 kam scheer. Daar ging het in deze niet over.![]()
Neh, volg t topic de laatste tijd wat minder. T gedrag van sommigen is de oorzaak daarvan.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb je m'n maandenlange zoektocht, de voortdurende onzekerheid, 10x advies vragen en uiteindelijk schoorvoetend een besluit nemen niet gevolgd dan? Heb t allemaal hier neergezet hoor![]()
http://www.bladexbikes.co(...)oad-wheels-60mm.html
Ziet er goed uit. Wat voor remblokjes heb je voor deze wielen gepland?![]()
Hoe lang blijven die nanoflex been/armstukken trouwens goed?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bij mij niet zo lang. Heb ze laatst ingespoten met spul van Grangers. Heb m'n Gabba ook meteen maar ingespoten. Die was nog steeds goed waterdicht maar je voelt nu dat er weer zo'n coating overheen zit.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe lang blijven die nanoflex been/armstukken trouwens goed?
Het verschil zit 'm erin dat zo'n Gabba op een waterafstotend membraan of moleculen ofzo heeft en die Nanoflex dingen alleen een coating.![]()
Er worden er 4 setjes meegeleverd, en die schijnen al best ok te zijn. En als ze op zijn, dan ga ik daarna met Reynolds blue rijden. Die gillen niet zo overdreven hard, heb ik gelezen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Wat voor remblokjes heb je voor deze wielen gepland?
Maar de Simplon wordt dan uiteindelijk de carbon wielen-fiets, dus als er nog wielen bijkomen in de toekomst, dan ga ik daar ook alleen maar met fullcarbon velgen in rijden. De giant met Alu velgen en bijbehorende blokjes.Mijn foto's op Flickr!
Ik heb nieuwe armwarmers nodig en wil ook meteen kniestukken. Heb nu armstukken van Mavic. bevallen prima, alleen zijn alle rubberdingetjes die de armstukken bij je biceps op z'n plek houden weg. Die waren nogal dun en in de vorm van een M. En na verloop van tijd gingen die toch stuk.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij mij niet zo lang. Heb ze laatst ingespoten met spul van Grangers. Heb m'n Gabba ook meteen maar ingespoten. Die was nog steeds goed waterdicht maar je voelt nu dat er weer zo'n coating overheen zit.
Het verschil zit 'm erin dat zo'n Gabba op een waterafstotend membraan of moleculen ofzo heeft en die Nanoflex dingen alleen een coating.
Ik ga dan gewone halen. Zonde om nu nanoflex te kopen en pas "echt" te gebruiken als die coating weg is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Iedereen heeft hier niks mee te maken. Die vergelijking met arm en roepen geld niet gelukkig blabla sloeg op okkie en trek jij nu volledig uit zijn verband. Voel je vooral niet aangesproken. Wilde gewoon ff reageren op okkie zijn post jegens mij.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die post met dat het hetzelfde als een arme die roept dat geld niet gelukkig maakt was gewoon overbodig. Daarmee scheerde je iedereen over 1 kam. Je had het gewoon bij je quote op oksel moeten laten.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ben benieuwd!quote:Op zondag 22 juni 2014 23:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er worden er 4 setjes meegeleverd, en die schijnen al best ok te zijn. En als ze op zijn, dan ga ik daarna met Reynolds blue rijden. Die gillen niet zo overdreven hard, heb ik gelezen.
Maar de Simplon wordt dan uiteindelijk de carbon wielen-fiets, dus als er nog wielen bijkomen in de toekomst, dan ga ik daar ook alleen maar met fullcarbon velgen in rijden. De giant met Alu velgen en bijbehorende blokjes.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat had je al gedaan. Dit was gewoon triest.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iedereen heeft hier niks mee te maken. Die vergelijking met arm en roepen geld niet gelukkig blabla sloeg op okkie en trek jij nu volledig uit zijn verband. Voel je vooral niet aangesproken. Wilde gewoon ff reageren op okkie zijn post jegens mij.![]()
Eigenlijk wilde ik van huis naar Stompetoren en terug. Maar dat werd mede door een kermis en een haarlemmer veranderd in een monstertocht van klein formaat.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:51 schreef Gripper het volgende:
Overigens is het wel een beetje vroeg om al na 1 uur fietsen zo'n pauze te nemen. Tenzij dit je ontbijt was, dan mag het.
Koffiestop mag op 2/3 van een rit van minstens 4 uur. Niet eerder!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tsjonge jonguh, mot je weer het laatste woord hebben en lekker in je eigen gelijk blijven geloven. Overigens een complete kul vergelijking die je hier maakt natuurlijk. Maar dat zal wel niet door Fries beton heen dringen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:23 schreef Patroon het volgende:
Roepen dat je liever allround fit bent dan koers goed rijden, is hetzelfde als arme mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Is die Goudse / Spaanse chick alweer VTT dan? En dan bedoel ik niet Velo Toutes Terrain........quote:Op zondag 22 juni 2014 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik van huis naar Stompetoren en terug. Maar dat werd mede door een kermis en een haarlemmer veranderd in een monstertocht van klein formaat.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zou ik ook doen. Die gewone zijn ook mooier met zo'n rood of fluogeel bandje erom.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nieuwe armwarmers nodig en wil ook meteen kniestukken. Heb nu armstukken van Mavic. bevallen prima, alleen zijn alle rubberdingetjes die de armstukken bij je biceps op z'n plek houden weg. Die waren nogal dun en in de vorm van een M. En na verloop van tijd gingen die toch stuk.
Ik ga dan gewone halen. Zonde om nu nanoflex te kopen en pas "echt" te gebruiken als die coating weg is.![]()
Zeg noord Hollandse god, daar zeg je wat. Zullen wij een keer een mooie 100k appeltaart-tochtje bollenstreek/noordholland doen? Vond t wel gezellig fietsen.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]![]()
ik doe niet alles op de fietsquote:Op zondag 22 juni 2014 23:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is die Goudse / Spaanse chick alweer VTT dan? En dan bedoel ik niet Velo Toutes Terrain........
si!quote:Op zondag 22 juni 2014 23:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Zeg noord Hollandse god, daar zeg je wat. Zullen wij een keer een mooie 100k appeltaart-tochtje bollenstreek/noordholland doen? Vond t wel gezellig fietsen.
En tommeke, toch maar wel nanoflex gekocht.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je laat ook geen kans onbenut om op mij te reageren he..quote:Op zondag 22 juni 2014 23:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsjonge jonguh, mot je weer het laatste woord hebben en lekker in je eigen gelijk blijven geloven. Overigens een complete kul vergelijking die je hier maakt natuurlijk. Maar dat zal wel niet door Fries beton heen dringen.
Wel komisch hoe je mij wijst op koppigheid terwijl je zelf echt alles beter denkt te weten, je denkt zelfs te weten hoe je een criterium moet rijden, terwijl je dat zelf nog nooit hebt gedaan..
[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 23-06-2014 07:08:24 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 00:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
si!
En tommeke, toch maar wel nanoflex gekocht.![]()
![]()
En ondertussen depressief zijnquote:Op zondag 22 juni 2014 22:23 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat ik toch maar voor de garmin 200 ga. Die Bryton Rider 20 is op zich een leuke aanbieding, maar als ik daar ook nog een losse cadansmeter en hartslagband bij moet kopen scheelt het maar een euro of 15 vergeleken met de garmin 200. Dan ga ik toch liever daarvoor omdat ik daarme al bekend ben vanwege m'n eigen 800.
Of iemand die nu hard roept: "NEE NIET DOEN KNUT DAT IS ECHT COMPLETE BAGGER" ?
Dan hoor ik het graag namelijk.![]()
Nee, het is voor m'n vriendin. Zij heeft nu een polar multisport watch, maar is eigenlijk toch niet handig om mee te fietsen.quote:
Dus zoek een gps computer zonder navigatie want dat heb ik al op t stuur.![]()
Als een roosjequote:
Tsja, ik kon die nanofles uiteindelijk goedkoper krijgen dan die gewone armstukkenquote:
Gracias.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:41 schreef kaasplankje het volgende:
Nog gefeliciteerd met je verjaardag kano.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
.![]()
Ik had ook een DNF gisteren. Wedstrijd van 100 kilometer. 4 km per rondje. Rijd ik de laatste ronde mijn voorband volledig aan diggelen op de kasseien. Weet niet wat er gebeurde maar, hij scheurde aan alle kanten.
Was een nieuwe band van Veloflex, dat merk koop ik dus nooit meer. Ik helemaal speciaal voor de kasseien 6.5 bar in gedaan.Haters gonna hate.![]()
Balen CG! Maar ondanks deze pech gaat het zeker beter dan vorig jaar?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik had ook een DNF gisteren. Wedstrijd van 100 kilometer. 4 km per rondje. Rijd ik de laatste ronde mijn voorband volledig aan diggelen op de kasseien. Weet niet wat er gebeurde maar, hij scheurde aan alle kanten.
Was een nieuwe band van Veloflex, dat merk koop ik dus nooit meer. Ik helemaal speciaal voor de kasseien 6.5 bar in gedaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Jawel het gaat wel beter, en dan liever dit in de laatste ronde dan in de 2e. Heb ik toch nog wat kilometers gemaakt.Haters gonna hate.![]()
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik zondag fietsen in de heuvelrug met 2 maten. Iemand zin om mee te rijden?
Ga denk ik die 145 hel van de heuvelrug doen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wil wel, maar ik heb zondag een etentje bij ons thuis met vrienden (culi-BBQquote:Op maandag 23 juni 2014 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik zondag fietsen in de heuvelrug met 2 maten. Iemand zin om mee te rijden?
Ga denk ik die 145 hel van de heuvelrug doen.) dus sta niet om 8 uur aan de start
![]()
Misschien haak ik ergens aan ofzo. Op mn nieuwe wielen!Mijn foto's op Flickr!
9 is de grande departe vanuit Noord-Holland. Dus we zullen om 10 uur van start gaan ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 09:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wil wel, maar ik heb zondag een etentje bij ons thuis met vrienden (culi-BBQ) dus sta niet om 8 uur aan de start
![]()
Misschien haak ik ergens aan ofzo. Op mn nieuwe wielen!Toertijden natuurlijk.
Feli kano!
En maar even m'n vakantie kilometers in Strava gegooid. Ik kan elke kilometer gebruiken in de statistieken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Geen kaartje?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Feli kano!
En maar even m'n vakantie kilometers in Strava gegooid. Ik kan elke kilometer gebruiken in de statistieken
Verjaardag of route?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Allebeiquote:
Gefeliciteerd![]()
filmpje op youtube om ff mee te beleven wat die koersrijders hier op forum/14 zoal meemaken:
inCycle Onboard Camera: Tour De Suisse - Stage 5
Andere koek dan beetje toeren.![]()
Dat is opgenomen tijdens de clinics die Marco en ik volgen. Begint er op te lijken he?quote:Op maandag 23 juni 2014 10:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gefeliciteerd![]()
filmpje op youtube om ff mee te beleven wat die koersrijders hier op forum/14 zoal meemaken:
inCycle Onboard Camera: Tour De Suisse - Stage 5
Andere koek dan beetje toeren.
Is dat een soort toertocht?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ga denk ik die 145 hel van de heuvelrug doen.Haters gonna hate.![]()
Ja, vorig jaar met wat figuren van hier gereden. Route beviel toen wel (alleen waren de wegen wat te klein voor de groepen). Dus nu gewoon nafietsen met 2 vrienden en misschien Gripper.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ben je al eens naar je werk gefietst trouwens?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Klinkt wel leukquote:Op maandag 23 juni 2014 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar met wat figuren van hier gereden. Route beviel toen wel (alleen waren de wegen wat te klein voor de groepen). Dus nu gewoon nafietsen met 2 vrienden en misschien Gripper.
Haters gonna hate.![]()
t is ook leuk. En je komt die polder nog eens uitquote:![]()
Mijn foto's op Flickr!
@Kano Gefeliciteerd jong!
@CyclingGirl: Welke Veloflex had je? Een maat van me rijdt in weer en wind op Veloflex Master en rijdt nooit lek die eikel.![]()
Kano
1ste gedeelte
http://www.bikely.com/maps/bike-path/cologne-trier
van Trier met de trein terug naar Koblenz, en dara verder de rijn af
http://www.bikely.com/maps/bike-path/konlenz-st-goarshausenMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Elk Duits clichee, behalve kuilen graven, klopt langs de Rijn ja...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Lekker bier en goedkoop eten, niks mis mee ja toch niet dan.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Elk Duits clichee, behalve kuilen graven, klopt langs de Rijn ja...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: