abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141294666
Ik ben een middenmoter vermoed ik! :D
pi_141295033
Luc is gek op cola :') mijn man gaf hem een keer een slok in de hoop van Luc zijn gezeur om een slokje af te zijn. Dikke FAIL.
Nu zeurt hij er nog meer om dan eerst :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141296246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:23 schreef Spirit82 het volgende:
Zal ik dan maar uit de kast komen? Mijn 13 maanden oude dreumes eet wel eens friet, en frikandel, knakworst, is gek op kaas en leverworst, maisboogjes, rijstwafel, soepstengel, fruit, groente, brood, andijviestamppot, danoontjes, pudding, diksap en eigenlijk in zijn algemeenheid alles wat eetbaar is. Ik denk dat iedereen hier zijn of haar kind naar beste kunnen en vermogen laat opgroeien. Voor de een is dat biologisch, voor de ander vegetarisch en weer anderen laten dit los. Ik denk niet dat er hier een goed of fout in zit, althans, niet bij de mensen die hier posten.
Dat! En als we naar de mac gaan eten maxi en mini samen een happy mail. Waarbij mini het meeste eet :')

Beide krijgen ze bij de supermarkt altijd een grote krentenbol en mini eet die helemaal op. Maxi laat meer dan de helft over.

Dingen met prik krijgen ze nog niet maar als maxi een milkshake wil krijgt ze die wel van me. Mini wil daar dan ook wel een slokje van.

Wicky ben ik geen fan van maar bij oma drinken ze dat wel. Nou ja best.

Maxi weegt met dr 96cm nog steeds 12 kilo :') en mini weegt nu al bijna 10 kilo. Maar ze is nog altijd lichter dan maxi was op deze leeftijd.

Ik let echt wel op wat ze binnen krijgen en hoeveel wamt ik weet zelf hoe moeilijk het is als je dik ben (opmerkingen, schaamte en het moeilijk vanaf krijgen) maat ik reageer niet panisch als ze een keer een zakje chips krijgen. Of een patatje :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141297370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Uiteraard, zo zijn 'we' allemaal hier 8-)

Joh, niet gelijk op de kast springen, LadyBlack geeft zelf aan dat ze haar dochter gezonde eetgewoonten wil meegeven en vraagt om suggesties, en daar wordt op gereageerd. Over jouw kinderen zegt niemand iets, die conclusie trek je zelf.

Iedereen moet lekker geven wat hij zelf wil toch? Voeding is nou eenmaal een hot issue, en terecht mi, de bevolking in het algemeen en kinderen in het bijzonder worden steeds dikker en ongezonder. Ik vind het alleen maar goed als mensen (ouders) kritisch kijken naar hun voedingspatroon.
Beter dan dat winkelketens hun maten gaan aanpassen omdat kleding niet meer past, zoals laatst in het nieuws was :X
Ik bedoelde ook niet dat er zo over mijn kinderen werd gesproken hoor, maar hoe er hier over eten van kinderen word gesproken.

En nogmaals ik ben niet tegen een gezond voedingspatroon hoor, en vind ook dat er wat aan te dikke kinderen gedaan moet worden, maar schrikken van een dreumes op de middenlijn lijkt mij echt niet goed.

En krentenbollen moeten gewoon kunnen. :P
pi_141297603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:36 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat er zo over mijn kinderen werd gesproken hoor, maar hoe er hier over eten van kinderen word gesproken.

En nogmaals ik ben niet tegen een gezond voedingspatroon hoor, en vind ook dat er wat aan te dikke kinderen gedaan moet worden, maar schrikken van een dreumes op de middenlijn lijkt mij echt niet goed.

En krentenbollen moeten gewoon kunnen. :P
Ik heb een kliko gebaard die op de -2 lijn zit :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141297948
Tally die van mij krijg ook echt wel ongezonde dingen. Patat, kipvingers en ijs lust ze zeker. Pannenkoeken lust ze niet. :D
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:48:45 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141298007
Hmm Noors tandvlees bloedde net weer een beetje bij poetsen. Nu is ze ook ziekjes, maar toch..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141298661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:13 schreef Twinkle20 het volgende:twee handjes kattengrid
Wees maar blij dat dat alles was. ;)
pi_141298735
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:23 schreef Spirit82 het volgende:
Zal ik dan maar uit de kast komen? Mijn 13 maanden oude dreumes eet wel eens friet, en frikandel, knakworst, is gek op kaas en leverworst, maisboogjes, rijstwafel, soepstengel, fruit, groente, brood, andijviestamppot, danoontjes, pudding, diksap en eigenlijk in zijn algemeenheid alles wat eetbaar is. Ik denk dat iedereen hier zijn of haar kind naar beste kunnen en vermogen laat opgroeien. Voor de een is dat biologisch, voor de ander vegetarisch en weer anderen laten dit los. Ik denk niet dat er hier een goed of fout in zit, althans, niet bij de mensen die hier posten.
+1, en ook dingen die eigenlijk niet eetbaar zijn ;)

In datzelfde kader: Twinkle, is het een optie om zo'n dichte kattenbak te nemen? Of pikt de kat dat dan weer niet?
pi_141298772
Wij hebben een dichte kattenbak... Need I say more? Goed voor de weerstand :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_141299474
Ik heb zo'n schepje, Nena ging daar mee graven vanmiddag in de kattenbak, gooit ze ze het zo in de lucht. Ze zat helemaal onder het zaagsel. _O- Wij hebben van die houtkorrels.
pi_141300964
L begint eindelijk een beetje met ons mee te eten O+ hij is gek op paprika, rauw of gebakken. Vlees
vindt hij maar niks.

Ik geef nu een half potje Olvarit en daarna eet hij een beetje met ons mee. Eerst deed ik het andersom (eerst met ons mee eten en daarna Olvarit) maar dan heeft hij teveel honger en kan hij zelf niet snel genoeg eten en wordt hij boos!! Met een bodempje Olvarit kan hij daarna rustig zelf experimenteren, is hij veel geduldiger en kalmer. Weer wat ontdekt :P

Wij gaan morgen naar een bruiloft en slapen daarna in een hotel. L blijft thuis en oma komt oppassen. :X ik vind t spannend...
pi_141300973
Haha wat een eetdiscussie. Ik ben ook middenmoot denk ik.
Kaas is M. groot fan van. Hij krijgt gewoon plakken kaas op brood (en dan inderdaad als ik niet kijk alleen kaas opeten...hij snapt nog niet helemaal dat overgebleven stukjes brood ook verdacht zijn :') ). Maar een van de tussendoortjes is zoet. Op brood mag ook hagelslag en jam en stroop. En als wij ijs of friet of iets eten krijgt hij ook. Ik vind het met name belangrijk dat hij veel verschillende dingen lust. Dan lijkt me de rest wel vanzelf gaan.
pi_141301256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

+1, en ook dingen die eigenlijk niet eetbaar zijn ;)

In datzelfde kader: Twinkle, is het een optie om zo'n dichte kattenbak te nemen? Of pikt de kat dat dan weer niet?
Hij is dicht? :D
Ze duwt gewoon de klep open en gaat er in zitten graaien als je niet uit kijkt :'(
Of .. heb jij een andere definitie van dicht?

De hond zit er ook weleens in als we niet opletten :{w ... Maar ik kan het ding nergens op zetten zodat geen van twee er aan kunnen komen ;(

Ik heb Djenna een keer een beetje Chocomel gegeven (de echte ;) ). Nou en die beker was in no time op en mevrouw was BOOS zal ik je zeggen! Krijsen! Dus nu durf ik niet meer zo goed Chocomel in huis te halen :') . Want da's volgens mij wel echt een uhh.. hoe zeg je dat, aanzetter?
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:52:49 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141301485
Ok, jammer dat er nou weer zo'n discussie ontstaat over wat gezond is en wat niet... ik geloof dat ik heel duidelijk uitlegde waarom ik mijn vraag stelde.

En ja, ik denk wel dat het slecht is om je dreumes structureel limonade en sap te geven. Slecht voor de tanden, loze kalorieën... Dat is dan mijn duit in het zakje, doe er je voordeel mee voor wie wil.

[/afreageren van lange dag]
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:58:55 #91
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141301923
Ik begrijp je frustratie heel goed LB. Je maakt je zorgen omdat E ietsje omhoog is gegaan in gewicht.
Niet te druk om maken, straks gaat ze voor een lengtespurt en is alles weer bijgetrokken.

D zit doet lengte- en gewichtstoename ook altijd apart, eerst weer in gewicht toenemen, dan bij voorkeur een cb-bezoek zodat ze kunnen mopperen en nadien weer een lengtespurt, zodat ze weer blij kunnen zijn met z'n lijntje.
Ik bereid me alvast voor omtrent gezeur om zijn gewicht volgende week.
En D eet heel gezond, dagelijks 2 broodjes met een beetje beleg, 1 of 2 stuks fruit, evt een koekje, avondmaaltijd, beetje yoghurt toe, en qua drinken, 's ochtends en 's avonds een beker melk en tussendoor water, verdunt vruchtensap, ed
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141302066
Ja sorry hoor LadyBlack, maar je om een pondje druk te maken is echt niet ok..JUIST omdat jullie vroeger dik waren..
Doe jij daar je voordeel maar mee?
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:09:57 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141302652
Jammer, ik wilde mijn post net weghalen... meedoen aan een discussie die je daarvoor veroordeelt is natuurlijk een beetje suf :@ :')
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:00 schreef Troeta het volgende:
Ja sorry hoor LadyBlack, maar je om een pondje druk te maken is echt niet ok..JUIST omdat jullie vroeger dik waren..
Doe jij daar je voordeel maar mee?
Een plotselinge stijging daarin die ik niet kan verklaren doordat ze daarvoor ziek is geweest oid, dan ga ik inderdaad kijken naar haar eten. Lijkt me vrij logisch. Daarbij vind ik een pond op 9 kilo lichaamsgewicht best veel.

En ja ik weet dat ik misschien wat overtrokken reageer omdat wij zelf makkelijk aankomen, maar kritisch kijken naar eten vind ik gewoon verstandig.
pi_141302857
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:36 schreef Gulara het volgende:
Ik wil ook een tweeling, maar ik geloof dat Kyara die van haar op gaat sturen.
:N

weet je wat dat kost joh, die verzendkosten zijn huge!

De hele wie-eet-wat discussie sla ik even over. LB, ik begrijp wel dat je bij een plotselinge stijging even goed naar haar eetpatroon wil kijken. Ik denk zelf dat de stijging wel meevalt, ik kan me ook voorstellen dat het weegmoment misschien vlak na een groeispurtje plaatsvond waardoor de lijn ineens wel erg stijl lijkt. Maar goed, mijn meiden zijn ook met dit soort sprongen naar de middenlijn geklommen. :*
pi_141302866
Ik denk dat het rap weer naar beneden bijtrekt als ze gaat lopen LB (en anders in de "wat de dreumes al dan niet kent dat vreet ze niet"-fase :P ). Je ziet wel vaker pieken en dalen in curves, zolang je haar een goede, gezonde basis geeft komt het echt wel goed.
pi_141302936
hier trouwens iemand die heel erg best wel op voeding let (in elk geval voor de kinderen, ik heb zelf nog wel het eea te leren voor mezelf) en een peuter die nog een keer extra naar het cb mag omdat ze hem wat zwaar vonden ;(
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:20:06 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303232
Ja nouja en ik keek er met mn vriend nog eens naar vanavond, en hij zei dat ie vond dat het voorlaatste meetmoment eigenlijk wat laag is in een trend die toch al naar de middenlijn ging. Dus dan zit er gewoon een heel constante groei in vanaf 6 maanden (start bijvoeding).

En nogmaals, dat ze nu op de middenlijn zit is prima! Helemaal gemiddeld kind qua lengte en gewicht! wat wil je nog meer? O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:21:20 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik denk dat het rap weer naar beneden bijtrekt als ze gaat lopen LB (en anders in de "wat de dreumes al dan niet kent dat vreet ze niet"-fase :P ). Je ziet wel vaker pieken en dalen in curves, zolang je haar een goede, gezonde basis geeft komt het echt wel goed.
_O-
pi_141303460
Was dit de eerste meting op het nieuwe cb? Ook nog eens een andere weegschaal. Kan ook net weer iets schelen?
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:26:19 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Was dit de eerste meting op het nieuwe cb? Ook nog eens een andere weegschaal. Kan ook net weer iets schelen?
Ja klopt :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')