abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143578569
Als isis een maal een eigen staat/Land heeft en gesetteld is zal het zich op het westen gaan richten dat lijkt mij overduidelijk.

Dit moet koste wat koste voorkomen worden nu het nog kan .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_143578673
Denk dat Europa, naast dat het samen met de VS de Koerden steunt, ook haar grenzen moet versterken. Tevens harder optreden tegen radicale groepen binnen onze eigen grenzen. Zero tolerance.

Inzet van grondtroepen zou ik zoveel mogelijk uitstellen.

Samenwerking met Iran zou ook een serieuze optie moeten zijn.
pi_143578844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Denk dat Europa, naast dat het samen met de VS de Koerden steunt, ook haar grenzen moet versterken. Tevens harder optreden tegen radicale groepen binnen onze eigen grenzen. Zero tolerance.

Inzet van grondtroepen zou ik zoveel mogelijk uitstellen.

Samenwerking met Iran zou ook een serieuze optie moeten zijn.
Zo Heel erg sterk is isis op het moment nog niet dat we de hulp van Iran nodig hebben .

Ze rennen door Irak heen net als dat de Amerikanen al deden in de eerste golf oorlog omdat Iraq zijn grenzen niet vol met troepen heeft staan en dus loop je zo een paar kilometer door en ook heeft Iraq niet in elk nomaden dorp troepen liggen ter verdediging .

Maar een beetje georganiseerd legertje kan isis zo weer terug dringen de grens over naar syrie .

We moeten alleen niet af wachten totdat ze een eigen staat hebben want dan gaan ze groeien als kool geloof me en als ze dan ook nog over de olie van Iraq beschikken is het hellemaal feest .
pi_143578909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:56 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Zo Heel erg sterk is isis op het moment nog niet dat we de hulp van Iran nodig hebben .

Ze rennen door Irak heen net als dat de Amerikanen al deden in de eerste golf oorlog omdat Iraq zijn grenzen niet vol met troepen heeft staan en dus loop je zo een paar kilometer door en ook heeft Iraq niet in elk nomaden dorp troepen liggen ter verdediging .

Maar een beetje georganiseerd legertje kan isis zo weer terug dringen de grens over naar syrie .

We moeten alleen niet af wachten totdat ze een eigen staat hebben want dan gaan ze groeien als kool geloof me en als ze dan ook nog over de olie van Iraq beschikken is het hellemaal feest .
Ze beschikken al eeuwen over de olie van Irak. Volg je het nieuws hierom wel? ISIS is de rijkste terreurorganisatie ooit, ze hadden in juni al een vermogen van meer dan twee miljard dollar. Lees dit anders eens.
pi_143578993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze beschikken al eeuwen over de olie van Irak. Volg je het nieuws hierom wel? ISIS is de rijkste terreurorganisatie ooit, ze hadden in juni al een vermogen van meer dan twee miljard dollar. Lees dit anders eens.
Isis had de beschikking over de olie van Saddam hoessein ?
Ja dat van die 2 mil had ik ook gehoord ja .
Maar ik bedoel als ze serieus gaan pompen dan is het hek van de dam
pi_143579108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:01 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Isis had de beschikking over de olie van Saddam hoessein ?
Ja dat van die 2 mil had ik ook gehoord ja .
Maar ik bedoel als ze serieus gaan pompen dan is het hek van de dam
Ze zijn al zo ver dat ze geheel financieel onafhankelijk zijn. Geen Al Qaida-toestanden met vage buitenlandse investeerders.
pi_143579157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze zijn al zo ver dat ze geheel financieel onafhankelijk zijn. Geen Al Qaida-toestanden met vage buitenlandse investeerders.
Maak ze nou niet groter dan ze zijn.
pi_143579162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu alleen nog een eigen land en dan een serieus leger oprichten misschien zelfs met nuk wapens gekocht van Rusland .
pi_143579195
Conclusie : Moet ingegrepen worden tegen ISIS in Irak? JA ZO SNEL ALS MOGELIJK !!!

En NL mag helpen !!!
pi_143579218
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maak ze nou niet groter dan ze zijn.
Groter dan ze zijn? Tot nu toe zeg ik alleen feiten. De doemscenario's had ik nog niet uitgetypt ;( :')
pi_143579358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Groter dan ze zijn? Tot nu toe zeg ik alleen feiten. De doemscenario's had ik nog niet uitgetypt ;( :')
Ze hebben financiers in o.a Saudi-Arabië. Tegoeden van kopstukken in het westen zijn bevroren. Ze hebben geen luchtmacht + geen marine en van een super georganiseerd leger is ook geen sprake. Veel strijders weten amper hoe ze een wapen vast moeten houden.

Ze zijn link, maar met een beetje daadkracht ontneem je hun slagkracht. En Tja... we zullen meer met terreur te maken gaan krijgen. Daar, maar ook in het westen.

Het is zaak ze terug te dringen en de gevechten zo geconcentreerd mogelijk te houden. Je wilt niet dat er in meerdere landen stadsoorlogen gevoerd gaan worden, want dan zul je er niet aan ontkomen de boel te moeten platgooien, zoals Assad dat doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 01:24:38 ]
pi_143579398
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
van een super georganiseerd leger is ook geen sprake.
Was het maar zo'n feest. Ze zijn veel beter georganiseerd dan je zou denken. Zo hebben ze bijvoorbeeld lijsten van alle strijders die in hun dienst zijn, zowel Irakees als Syrisch als buitenlands, met beoordelingen over hun kwaliteiten. Tevens hebben ze een netwerk van infiltranten in ministeries in Irak en daarbuiten. De financiers, voor zover ze die nog hebben, zijn niet nodig voor hun onderhoud; de inkomsten komen door het verkopen van olie aan onder andere Syrië. ISIS is écht eng. Het is uiteraard geen volledig functionerend leger of staat, maar ze zijn veel verder dan alle terreurorganisaties die we tot nu toe hebben gezien.
pi_143579432
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Ze zijn veel beter georganiseerd dan je zou denken. Zo hebben ze bijvoorbeeld lijsten van alle strijders die in hun dienst zijn, zowel Irakees als Syrisch als buitenlands, met beoordelingen over hun kwaliteiten. Tevens hebben ze een netwerk van infiltranten in ministeries in Irak en daarbuiten. De financiers, voor zover ze die nog hebben, zijn niet nodig voor hun onderhoud; de inkomsten komen door het verkopen van olie aan onder andere Syrië. ISIS is écht eng. Het is uiteraard geen volledig functionerend leger of staat, maar ze zijn veel verder dan alle terreurorganisaties die we tot nu toe hebben gezien.
Deels misschien waar, maar voornamelijk zijn ze goed in propaganda verspreiden via westerse sociamedia. Shock and awe is duidelijk hun tactiek.
pi_143579480
quote:

[..]

Ze hebben financiers in o.a Saudi-Arabië. Tegoeden van kopstukken in het westen zijn bevroren. Ze hebben geen luchtmacht + geen marine en van een super georganiseerd leger is ook geen sprake. Veel strijders weten amper hoe ze een wapen vast moeten houden.

Ze zijn link, maar met een beetje daadkracht ontneem je hun slagkracht. En Tja... we zullen meer met terreur te maken gaan krijgen. Daar, maar ook in het westen.

Het is zaak ze terug te dringen en de gevechten zo geconcentreerd mogelijk te houden. Je wilt niet dat er in meerdere landen stadsoorlogen gevoerd gaan worden, want dan zul je er niet aan ontkomen de boel te moeten platgooien, zoals Assad dat doet.
Hellemaal mee eens .
pi_143579505
quote:

[..]

Je zegt het wel leuk, maar wie moet ze dan terugdringen? Amerika gaat geen grondoorlog riskeren na het fiasco in Irak en Afghanistan, en daarmee is de NAVO ook vleugellam. De VN krijgt niets voor elkaar. De Arabische Liga idem dito. Moet de EU dan in zijn eentje een conflict gaan oplossen? Wie durft het besluit te nemen dat zo veel dode militairen tot gevolg gaat hebben?
pi_143579574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je zegt het wel leuk, maar wie moet ze dan terugdringen? Amerika gaat geen grondoorlog riskeren na het fiasco in Irak en Afghanistan, en daarmee is de NAVO ook vleugellam. De VN krijgt niets voor elkaar. De Arabische Liga idem dito. Moet de EU dan in zijn eentje een conflict gaan oplossen? Wie durft het besluit te nemen dat zo veel dode militairen tot gevolg gaat hebben?
De Koerden en het Iraakse leger met onze luchtsteun en wapenleveranties.
pi_143579594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

De VVD moet het besluit nemen voor NL tenminste .
De VVD is ook altijd voorstander geweest van een groot leger .
ER is op dit moment hellemaal geen grootte troepen macht nodig om isis op de knieën te dwingen.

Voorbeeld ze werpen nieuwe grenzen op doormiddel van die stomme roodblocks LOL die kun je van mijlen ver gewoon bombarderen . Ze rijden in grootte kolonnes pik up trucks die kan je van grootte afstand gewoon bombarderen .

Het enige wat op dit moment nodig is om isis te stoppen is een paar F16s . En ja die hebben wij ook in NL
pi_143579606
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De Koerden en het Iraakse leger met onze luchtsteun en wapenleveranties.
Ik verwacht niet dat die dat kunnen. Het Irakese leger is compleet gedemoraliseerd en uiteengeslagen. Bovendien zijn ze in de minderheid. De Koerden hebben betere papieren, maar hun kracht kan ik vanachter mijn laptopje maar lastig inschatten om eerlijk te zijn.
pi_143579620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

ER is op dit moment hellemaal geen grootte troepen macht nodig om isis op de knieën te dwingen.

Voorbeeld ze werpen nieuwe grenzen op doormiddel van die stomme roodblocks LOL die kun je van mijlen ver gewoon bombarderen . Ze rijden in grootte kolonnes pik up trucks die kan je van grootte afstand gewoon bombarderen .

Het enige wat op dit moment nodig is om isis te stoppen is een paar F16s . En ja die hebben wij ook in NL
Wauw. Je hebt, met alle respect, echt geen idee waar je het over hebt. "Een paar F16s" zetten geen zoden aan de dijk. En de VVD kan dat besluit helemaal niet nemen.
pi_143579631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

De VS is daar al aan begonnen. Peshmerga en Iraakse leger mogen het afmaken en de offers brengen. Het is tenslotte hun gevecht om hun eigen staat en behoud van staat.
pi_143579635
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat die dat kunnen. Het Irakese leger is compleet gedemoraliseerd en uiteengeslagen. Bovendien zijn ze in de minderheid. De Koerden hebben betere papieren, maar hun kracht kan ik vanachter mijn laptopje maar lastig inschatten om eerlijk te zijn.
Luchtsteun is voldoende :)
pi_143579683
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wauw. Je hebt, met alle respect, echt geen idee waar je het over hebt. "Een paar F16s" zetten geen zoden aan de dijk. En de VVD kan dat besluit helemaal niet nemen.
Nah ik bedoel de VVD is verantwoordelijk als grootste partij om het voortouw te nemen .
En wat ik tot nu toe zie en hoor over de Amerikaanse luchtsteun is erg positief naar mijn mening ze bereiken precies wat ze willen Met hun bombardementen op die makkelijke doelen :)
pi_143579741
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

De kracht van ISIS schat je misschien te hoog in. Hoe wil zo'n relatief kleine groep militanten nu zo'n enorm gebied onder controle gaan houden? Hun eigen blitzkriegstrategie zal hun graf worden.

Ik denk wel dat moslimextemisme nu gevaarlijker is dan ooit en we niet alleen moeten focussen op Irak en Syrië en we ook goed naar ons eigen binnenland moeten gaan kijken. Daar moet de angel er zsm worden uit gehaald, anders hebben we hier een serieus probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2014 01:50:18 ]
pi_143579751
Hier nog een optie .

De Luchtmobiele Brigade is een snel inzetbare lichte infanteriegevechtseenheid van het Nederlandse Koninklijke Landmacht die theoretisch binnen vijf tot twintig dagen overal ter wereld inzetbaar kan zijn voor de verdediging van eigen gebied en dat van bondgenoten, het beschermen van de internationale rechtsorde en het ondersteunen bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en humanitaire hulp. Inzet kan plaatsvinden in NAVO-verband, als onderdeel van de Verenigde Naties (UN) of de West-Europese Unie (WEU).

Isis maakt geen schijn van kans :) Met hun domme roadblocks
pi_143579838
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De kracht van ISIS schat je misschien te hoog in. Hoe wil zo'n relatief kleine groep militanten nu zo'n enorm gebied onder controle gaan houden? Hun eigen blitzkriegstrategie zal hun graf worden.

Ik denk wel dat moslimextemisme nu gevaarlijker is dan ooit en we niet alleen moeten focussen op Irak en Syrië en we ook goed naar ons eigen binnenland moeten gaan kijken. Daar moet de angel er zsm worden uit gehaald, anders hebben we hier een serieus probleem.
Inderdaad blitzkriegstrategie meer is het niet ze hebben vermoedelijk niet eens de manschappen om de nieuwe grenzen te bewaken ze ontwijken nu al de koerden lol

Ja het Irakezen leger is gevlucht en heeft zijn stellingen verlaten zo kan ik ook snel vooruitgang boeken .

Nu kunnen we nog wat doen voor het te laat is . Ingrijpen en dan wel heel snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')