Laten uitbranden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:52 schreef Intxaurraga het volgende:
Hmja, maar de enige oplossing die hij aanreikt is het opstappen van Maliki. Dat is inmiddels gebeurt, dus wat nu?
Juist. Echter passen dit soort gedachten niet in de verlichte Westerse geest.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:54 schreef Intxaurraga het volgende:
Overigens doet Homans stelling over de IJzeren Wet me denken aan het artikel Give War A Chance uit '99 van Luttwak, wat ook in deze crisis één manier is om tegen de situatie aan te kijken: http://peacelearner.files(...)ve-war-a-chance1.pdf
Daar is het westen economisch natuurlijk niet bij gebaat, vandaar dat ze naarstig opzoek zijn naar een antwoord.quote:
Dit is het meest onrealistische dat ik gelezen heb in lange tijd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
Mijn mening :
NL moet straaljagers en gevechtshelikopters sturen en de Iraakse troepen helpen waar het kan.
Ook moeten er 20000 man troepen naar Bagdad om het Nederlandse consulaat en omgeving te verdedigen .
Dit moet betaald worden uit de ontwikkelingsgelden die beschik baar zijn .
Desnoods loopt het begrotings tekort wat op dat maakt niks uit
Dus Hard ingrijpen en Boots On The Ground
Waarom ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is het meest onrealistische dat ik gelezen heb in lange tijd.
De VS is in Irak om hun eigen personeel te beschermen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:05 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Waarom ?
We hebben toch gewoon het materieel en manschappen en geld ik zie het probleem niet en ze worden elke maand betaald van onze belasting centen dus laat ze wat doen voor dat geld
Onderbouw dan eens waarom het niet zou kunnen ? America en de UK doen het toch ook ?
Als isis een eigen staat krijgt wat ze graag willen . Als ze dat ten koste van die arme Irakezen voorelkaar krijgen en gesetteld zijn gaan ze zich ineens op het westen richten let maar op en dan heb je spijt dat je niet vroegtijdig hebt ingegrepenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS is in Irak om hun eigen personeel te beschermen.
Wij hebben er niets te zoeken.
Puntsgewijs:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:05 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Waarom ?
We hebben toch gewoon het materieel en manschappen en geld ik zie het probleem niet en ze worden elke maand betaald van onze belasting centen dus laat ze wat doen voor dat geld
Onderbouw dan eens waarom het niet zou kunnen ? America en de UK doen het toch ook ?
Misschien nog dat we niet zitten te wachten op honderden lijkzakken vol dode soldaten voor andermans oorlog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
altijd gaat
- Amerika en het VK beschikken over een totaal andere militaire en politieke cultuur
Krijgsmacht heeft c.a. 40.000 man troepensterkte.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:17 schreef Tchock het volgende:
Oh, haha. Ik dacht dat 20.000 man onrealistisch was omdat die al bezig zijn met allerlei andere taken, maar ik heb het nagezocht en de landmacht heeft helemaal geen 20.000 medewerkers.
Wij hebben geen vliegtuigen ? Hoe kom je daar nu bij man ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Puntsgewijs:
- Nederland heeft geen 20.000 militairen om zo even naar Irak te sturen
- Nederland heeft geen straaljagers om de Irakezen te helpen
- De ontwikkelingssamenwerkingbegroting is veel te klein om de kosten van defensie te dekken
- De ontwikkelingssamenwerkingbegroting is bovendien bedoeld voor - raad het eens - ontwikkelingssamenwerking, en niet om oorlog te voeren in Irak. Om dat voor elkaar te krijgen zou je eerst een meerderheid in de Kamer moeten hebben om ontwikkelingssamenwerking geheel te staken (die is er absoluut niet) en vervolgens een meerderheid om ál dat geld bij de Defensiebegroting te voegen (die is er al helemaal niet)
- Er is ook geen meerderheid in de kamer voor een gewapende missie in Irak en al helemaal niet voor eentje van de schaal waarop jij voorstelt
- Het Nederlandse consulaat in Irak hoeft niet beschermd te worden en al helemaal niet door 20.000 militairen. Als de dreiging te hoog wordt worden de ambassademedewerkers gewoon geëvacueerd zoals dat altijd gaat
- Amerika en het VK beschikken over een totaal andere militaire en politieke cultuur en niet alles wat zij kunnen kan Nederland
- Dat jij niet weet wat defensie doet wil niet zeggen dat alles gerechtvaardig is omdat ze bekostigd wordt van "onze belasting centen".
Dat was in elk geval wat eerst in me op kwam. Misschien mis ik nog dingen.
Nee. Was 25.000 in 2011 en wordt afgebouwd naar 17.500 eind 2014. Tenzij wij legeronderdelen door elkaar halen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Krijgsmacht heeft c.a. 40.000 man troepensterkte.
Vanavond sprak men op het journaal nog van 40.000 manquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Was 25.000 in 2011 en wordt afgebouwd naar 17.500 eind 2014. Tenzij wij legeronderdelen door elkaar halen?
Bron trouwens: http://www.defensie.nl/do(...)nr.-6-september-2011
Natuurlijk hebben wel wel wát vliegtuigen. Maar niet om weg te sturen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:19 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Wij hebben geen vliegtuigen ? Hoe kom je daar nu bij man ?
Als het zo moeilijk is om een deel van het leger in te zetten voor de hulp aan de Irakezen WAAROM hebben we dan in godsnaam nog een legerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Puntsgewijs:
- Nederland heeft geen 20.000 militairen om zo even naar Irak te sturen
- Nederland heeft geen straaljagers om de Irakezen te helpen
- De ontwikkelingssamenwerkingbegroting is veel te klein om de kosten van defensie te dekken
- De ontwikkelingssamenwerkingbegroting is bovendien bedoeld voor - raad het eens - ontwikkelingssamenwerking, en niet om oorlog te voeren in Irak. Om dat voor elkaar te krijgen zou je eerst een meerderheid in de Kamer moeten hebben om ontwikkelingssamenwerking geheel te staken (die is er absoluut niet) en vervolgens een meerderheid om ál dat geld bij de Defensiebegroting te voegen (die is er al helemaal niet)
- Er is ook geen meerderheid in de kamer voor een gewapende missie in Irak en al helemaal niet voor eentje van de schaal waarop jij voorstelt
- Het Nederlandse consulaat in Irak hoeft niet beschermd te worden en al helemaal niet door 20.000 militairen. Als de dreiging te hoog wordt worden de ambassademedewerkers gewoon geëvacueerd zoals dat altijd gaat
- Amerika en het VK beschikken over een totaal andere militaire en politieke cultuur en niet alles wat zij kunnen kan Nederland
- Dat jij niet weet wat defensie doet wil niet zeggen dat alles gerechtvaardig is omdat ze bekostigd wordt van "onze belasting centen".
Dat was in elk geval wat eerst in me op kwam. Misschien mis ik nog dingen.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Krijgsmacht heeft c.a. 40.000 man troepensterkte.
Ah, ik heb het al. Jullie hebben het over de totale Nederlandse troepensterkte. Daar zit de Marechaussee, Luchtmacht, Landmacht en Marine bij. Het spreekt nogal voor zich dat de meeste mensen daarvan niet uitgezonden kunnen worden naar Irak. Ik had het over alleen de sterkte van de Landmacht en die is momenteel tussen de 20 en 17.500 man.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:25 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Vanavond sprak men op het journaal nog van 40.000 man
Ten eerste: om de binnenlandse veiligheid te waarborgen. Ten tweede: om buitenlandse missies te doen (maar totaal niet van de absurde schaal waar jij het over hebt). Ten derde hadden we natuurlijk een veel groter leger, maar zoals gezegd, bezuinigingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:28 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Als het zo moeilijk is om een deel van het leger in te zetten voor de hulp aan de Irakezen WAAROM hebben we dan in godsnaam nog een leger
Wat ik lees in je linkjes is het een kwestie van geld en dat kan volgens mij prima opgelost worden:)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben wel wel wát vliegtuigen. Maar niet om weg te sturen.Door de bezuinigingen op Defensie heeft Nederland momenteel nog 61 F-16's. Daarvan is een steeds wisselend deel permanent in onderhoud en een ander deel bewaakt het Nederlandse luchtruim. Er is berekend dat door de bezuinigingen er vanaf 2014 niet genoeg capaciteit meer is om grootschalige buitenlandse missies te doen. Zie hier en hier.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ah, ik heb het al. Jullie hebben het over de totale Nederlandse troepensterkte. Daar zit de Marechaussee, Luchtmacht, Landmacht en Marine bij. Het spreekt nogal voor zich dat de meeste mensen daarvan niet uitgezonden kunnen worden naar Irak. Ik had het over alleen de sterkte van de Landmacht en die is momenteel tussen de 20 en 17.500 man.
OK als dat dan zo is dan neem ik genoegen met 10.000 man maar desnoods roepen we reservisten op om het aan te vullenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ah, ik heb het al. Jullie hebben het over de totale Nederlandse troepensterkte. Daar zit de Marechaussee, Luchtmacht, Landmacht en Marine bij. Het spreekt nogal voor zich dat de meeste mensen daarvan niet uitgezonden kunnen worden naar Irak. Ik had het over alleen de sterkte van de Landmacht en die is momenteel tussen de 20 en 17.500 man.
Hoe veel reservisten denk jij dat er zijn? En mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:35 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
OK als dat dan zo is dan neem ik genoegen met 10.000 man maar desnoods roepen we reservisten op om het aan te vullen
Nee dat mag je niet vragen dat word mij te persoonlijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe veel reservisten denk jij dat er zijn? En mag ik vragen hoe oud je bent?
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 00:40 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Nee dat mag je niet vragen dat word mij te persoonlijk
Het gaat hier tenslotte over ingrijpen in Iraq en niet over mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |