Mijn eigen uiterlijk doet niets af aan de correctheid van mijn argumenten en mijn redenatie. Of ik nu Schwarzenegger zelve ben of een walvis van 500kg.quote:
Dat laatste is 100% afhankelijk van de context. De ene werkgever heeft nood aan een werknemer met doorzettingsvermogen (bijv. een bouwvakker die hard doorwerkt) de ander heeft nood aan een werknemer met een mooi frontje (bijv. een receptionist die het gezicht van de firma moet zijn).quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik denk dat het komt omdat uiterlijk niet direct een probleem voor een ander oplevert. Als jij dik bent heb ik daar geen centje last van (okee, misschien druk je iets meer op de zorgkosten dan als je normaal was, maar er zijn nog veel meer factoren in het spel en ik hoef dat niet alleen te betalen dus merk daar niets van). Als jij asociaal bent en bijvoorbeeld mij geen voorrang verleent terwijl ik het wel heb, heb ik er wel direct last van.
Net zoals een werkgever natuurlijk last heeft van een werknemer zonder doorzettingsvermogen en niet van eentje met een minder mooi hoofd.
Ja ja... Omdat ik niet reageer hoe jij (en eventueel de 'FOK!maatschappij') wil, hoef je me nog geen commentaar te geven!quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn eigen uiterlijk doet niets af aan de correctheid van mijn argumenten en mijn redenatie. Of ik nu Schwarzenegger zelve ben of een walvis van 500kg.
Misschien wil je nog eens proberen met inhoudelijke argumenten?
Maar dat is wel een héél minimaal niveau. Waarom is het acceptabel om te eisen dat mensen duizenden euro's uitgeven aan opleidingen, maar kan uiterlijk stoppen met honderd euro aan kleding, tandpasta en shampoo? Waarom kan een lelijk iemand volstaan met een net shirt en gepoetste tanden, terwijl een lui iemand geacht wordt z'n hele karakter om te gooien? Daar zit naar mijn mening een enorme discrepantie tussen...quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:58 schreef Morrigan het volgende:
Er wordt wel op uiterlijk gelet, maar dan voornamelijk lichamelijke verzorging. Niet iedereen kan eruit zien als een topmodel, maar shampoo, tandpasta en schone kleding moet voor de meeste wel haalbaar zijn. Er zijn dan ook genoeg functies waarbij het uiterlijk belangrijk is, voornamelijk op de frontoffice, omdat de werknemers ook het visitekaartje zijn.
En wat Tja ook al zei, van een lelijk uiterlijk heb je minder last dan van een lelijk innerlijk.
Jouw redenatie is gebaseerd op niet erg gangbare definitie van innerlijke schoonheid, want jij stelt dat de universiteit innerlijke schoonheid kan vergroten, terwijl in het algemeen gesproken met innerlijke schoonheid eigenschappen worden bedoeld zoals zachtaardig, vriendelijk etc of soms ook wel een gezonde ziel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn eigen uiterlijk doet niets af aan de correctheid van mijn argumenten en mijn redenatie.
Alles wat mensen aantrekkelijk vinden aan een persoon, dat niet tot het uiterlijk behoort. Dus ook bijvoorbeeld kennis, verfijndheid en intelligentie. Dat zijn dingen die je bij een goede opleiding leert of verbetert.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:07 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Jouw redenatie is gebaseerd op niet erg gangbare definitie van innerlijke schoonheid, want jij stelt dat de universiteit innerlijke schoonheid kan vergroten, terwijl in het algemeen gesproken met innerlijke schoonheid eigenschappen worden bedoeld zoals zachtaardig, vriendelijk etc of soms ook wel een gezonde ziel.
Wat bedoel je nou precies met innerlijke schoonheid?
mijns inziens is dat ontwikkeling of misschien kan je dat wel vaardigheden noemen. Beiden houden slechts zijdelings verband met innerlijke schoonheid.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alles wat mensen aantrekkelijk vinden aan een persoon, dat niet tot het uiterlijk behoort. Dus ook bijvoorbeeld kennis, verfijndheid en intelligentie. Dat zijn dingen die je bij een goede opleiding leert of verbetert.
Innerlijke schoonheid is leuk voor later als we allemaal oud en verlept zijn.quote:Uiterlijke vs. innerlijke schoonheid
Hoezo zijdelings? Dat is iets wat mensen aantrekkelijk vinden, dus schoonheid en het is iets dat van binnen zit, dus innerlijk. Dat lijkt mij innerlijke schoonheid bij uitstek.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:21 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
mijns inziens is dat ontwikkeling of misschien kan je dat wel vaardigheden noemen. Beiden houden slechts zijdelings verband met innerlijke schoonheid.
Waarom? Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom het naar mijn mening best te vergelijken valt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:24 schreef Fierce. het volgende:
Je vergelijkt dik zijn met asociaal gedrag vertonen. Dat vind ik raar.
Het is ook geaccepteerd om duizenden Euro's uit te geven aan cosmetica en plastische chirurgie. Veel mensen hebben alleen dat geld niet en niet alle behandelingen worden vergoed. Een lui iemand kan zonder geld zijn karakter aanpassen, maar een lelijk iemand kan niet zonder geld zijn uiterlijk veranderen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar dat is wel een héél minimaal niveau. Waarom is het acceptabel om te eisen dat mensen duizenden euro's uitgeven aan opleidingen, maar kan uiterlijk stoppen met honderd euro aan kleding, tandpasta en shampoo? Waarom kan een lelijk iemand volstaan met een net shirt en gepoetste tanden, terwijl een lui iemand geacht wordt z'n hele karakter om te gooien? Daar zit naar mijn mening een enorme discrepantie tussen...
Mensen kunnen zonder geld hun kleding of kapsel aanpassen (tenminste: zonder er meer voor uit te geven). Toch is het niet gepast om mensen aan te spreken op een lelijk kapsel of een lelijke outift.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is ook geaccepteerd om duizenden Euro's uit te geven aan cosmetica en plastische chirurgie. Veel mensen hebben alleen dat geld niet en niet alle behandelingen worden vergoed. Een lui iemand kan zonder geld zijn karakter aanpassen, maar een lelijk iemand kan niet zonder geld zijn uiterlijk veranderen.
Zonder "veel" geld kan je ook je uiterlijk veranderen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is ook geaccepteerd om duizenden Euro's uit te geven aan cosmetica en plastische chirurgie. Veel mensen hebben alleen dat geld niet en niet alle behandelingen worden vergoed. Een lui iemand kan zonder geld zijn karakter aanpassen, maar een lelijk iemand kan niet zonder geld zijn uiterlijk veranderen.
Eerst ging het over lichamelijk en nu opeens over kleding en kapsel. Met een leuk kapsel en nette kleding blijf je nog steeds een lelijk hoofd houden. Dat gaf je zelf ook aan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mensen kunnen zonder geld hun kleding of kapsel aanpassen (tenminste: zonder er meer voor uit te geven). Toch is het niet gepast om mensen aan te spreken op een lelijk kapsel of een lelijke outift.
Daarnaast, zo geaccepteerd is het niet om duizenden euro's uit te geven aan plastische chirurgie of cosmetica. Het gebruik van veel cosmetica wordt gezien als afkeurenswaardig en zelfs uitgelachen. En vertel eens aan je omgeving dat je een borstvergroting of een liposuctie gaat laten doen, en zie eens hoe ze dan reageren. Maar als je besluit om duizenden euro's uit te geven aan een opleiding om je innerlijk te verbeteren, staan de mensen te juichen.
Ik denk gewoon dat innerlijke schoonheid meer betrekking heeft op karaktereigenschappen, maar als je bijvoorbeeld leergierig bent en dus meer kennis op doet, dat dat een gevolg is van en dus zijdelings te noemen is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoezo zijdelings? Dat is iets wat mensen aantrekkelijk vinden, dus schoonheid en het is iets dat van binnen zit, dus innerlijk. Dat lijkt mij innerlijke schoonheid bij uitstek.
Kleding en kapsel zijn toch zeker ook onderdelen van het uiterlijk? En dat uiterlijk is een geheel, het gaat om meer dan alleen gezicht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Eerst ging het over lichamelijk en nu opeens over kleding en kapsel. Met een leuk kapsel en nette kleding blijf je nog steeds een lelijk hoofd houden. Dat gaf je zelf ook aan.
Overigens denk ik dat veel mensen zo reageren over plastische chirurgie uit jaloezie, omdat ze het zelf niet kunnen betalen en door onwetendheid vanwege al die verspookte celebs. Ik ken iemand die wat aan haar lichaam heeft laten doen en dat ziet en vrij natuurlijk uit.
Nou goed: we mogen mensen bij innerlijk dus wel afrekenen op aangeboren eigenschappen als leergierigheid, maar bij uiterlijk mogen we mensen niet afrekenen op zulke eigenschappen. Is dat niet een beetje hypocriet?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:13 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat innerlijke schoonheid meer betrekking heeft op karaktereigenschappen, maar als je bijvoorbeeld leergierig bent en dus meer kennis op doet, dat dat een gevolg is van en dus zijdelings te noemen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |