abonnement Unibet Coolblue
pi_141610195
Lekker, sta niet ingeschreven in R'dam door foutje van de gemeente. :') Verzoek staat wel afgerond in de systemen, niet verwerkt en ik heb zelf de e-mail wel gekregen.
  Admin maandag 7 juli 2014 @ 17:59:37 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_142012375
Nou, dat scherm op de Binnenrotte gaat dus niet door. Vind ik niet heel erg, maar had het ook wel weer leuk gevonden als het er wel kwam.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 7 juli 2014 @ 23:37:34 #53
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_142030345
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:15 schreef LostFormat het volgende:
Ik ben import. De eerste echte rasechte Rotterdammer die ik heb leren kennen is m´n zwager. Een van zijn eerste wijsheden was: 'Zuid, dat is geen Rotterdam'.
Wat een onzin. Die mensen aan de andere kant van de Maas hebben vaak amper een teen op Zuid gezet, die angsthazen zijn gewoon te bang om hier te komen en dan doen ze maar een beetje uit de hoogte om dat te verbloemen. Fucking poessies.

* LadyOracle is verhuisd van Zuid naar Zuider, hoera!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_142030766
Ik ben ook een echte zuiderling, nooit te nimmer zal ik over de brug (Maas)gaan wonen! Veel mensen doen zo minderwaardig over Zuid en hoe crimineel het hier wel niet is. Word ik soms zo moe van.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 7 juli 2014 @ 23:47:42 #55
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_142030767
Maar effe serieus he, ik vind wel echt een enorm mentaliteitsverschil zitten tussen Zuid en de rest. Tenminste, ik ken natuurlijk niet alles op Zuid, maar wel flinke delen ervan, en ik vind mensen hier echt makkelijker in de omgang, minder serieus, minder opgeblazen. Als je mij in Noord neerzet op van die 'OSM' feestjes met creatieve hipsters, dan weet ik niet hoe gauw ik weer terug moet kruipen naar mijn eigen buurt, wat een pretentieuze prut. Alsof je jezus bent omdat je in een herenhuis woont en een diploma hebt, flikker op...

Ja, ik generaliseer, nee natuurlijk is niet iedereen op Zuid leuk en iedereen in Noord een opgeblazen brulkikker, maar zo in het algemeen... Heb zowel op Zuid gewerkt als in Noord, Kralingen en Centrum, en de grapjes die ik in IJsselmonde kon maken hoefde ik in Noord of Kralingen echt niet te maken tegen klanten, stonden ze je aan te kijken alsof ze water zagen branden. Overschie vond ik dan wel weer aardig. Het is geen Zuid, maar de mensen zijn er wel ok.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 8 juli 2014 @ 02:29:50 #56
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_142034233
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:37 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die mensen aan de andere kant van de Maas hebben vaak amper een teen op Zuid gezet, die angsthazen zijn gewoon te bang om hier te komen en dan doen ze maar een beetje uit de hoogte om dat te verbloemen. Fucking poessies.

* LadyOracle is verhuisd van Zuid naar Zuider, hoera!
Dat zijn voornamelijk Spartanen die geen voet in de buurt van Feyenoord willen zetten. Voetbal ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_142035375
Noord _O_
pi_142059792
Alle windstreken in Rotterdam kennen zo hun positieve en negatieve kanten, maar mijn voorkeur gaat uit naar West en Noord. Wat ik leuk aan Zuid vind zijn Katendrecht en Charlois, en zou daar best kunnen wonen, maar voorlopig te gehecht aan Middelland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_142062171
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:11 schreef teknomist het volgende:
Alle windstreken in Rotterdam kennen zo hun positieve en negatieve kanten, maar mijn voorkeur gaat uit naar West en Noord. Wat ik leuk aan Zuid vind zijn Katendrecht en Charlois, en zou daar best kunnen wonen, maar voorlopig te gehecht aan Middelland.
Katendrecht zou ik wel willen wonen, alleen wel uitkijken dat het niet een wijk met een te hoog hipstergehalte wordt.
Bakfietswijk zeg maar :)

En Heijplaat lijkt me echt onwijs gaaf om te wonen, midden in de haven.
En een geheim aan het water wat niet veel Rotterdammers kennen ;)

Maar voorlopig lekker bij de Leuvenhaven, op steenworp afstand van de Witte de With en de Coolsingel, bevalt al 9 jaar prima ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:29:25 #60
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_142063871
Ik woon in t nieuwe westen n stuk lekkerder dan op zuid. Was blij dat ik daar na vijf jaar eindelijk weg kon. Altijd herrie, gedonder, vuile zooi op straat. Zit nu een heel stuk beter O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 juli 2014 @ 21:33:10 #61
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_142258300
Ik heb tot mijn 16e in Beverwaard gewoond (toen het er nog normaal en zelfs saai was) en in de 15 jaar daarna vlak achter CS. Ik woon nu net sinds kort in Charlois ivm tijdelijke woningruil.
Ik ken dus beide kanten zeer goed en ik kan niet wachten tot ik weer een huis in het centrum/noord heb.

Zuid is leuk om een dagje rond te lopen (sowieso de Kuip) en het is nu best geinig om er even te wonen. Er gebeurt hier vreemd genoeg veel meer op straat dan in het centrum.

Ik vind het echt een wereld van verschil.
Maakt verder niet uit, juist die verschillen maken Rotterdam nog veel leuker O+
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_142412619
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:29 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik woon in t nieuwe westen n stuk lekkerder dan op zuid. Was blij dat ik daar na vijf jaar eindelijk weg kon. Altijd herrie, gedonder, vuile zooi op straat. Zit nu een heel stuk beter O+
Ik woon nu ook een jaar in het nieuwe westen en ik vind het echt dikke prima. 8-)
pi_142496915
het nieuwe westen is echt een prima buurt om te wonen, als heeft dat stukje Rotterdam aan de andere kant van het water ook op de een of andere manier z'n charmes. Want ook in west is het niet altijd rozengeur en maneschijn (zeker bijvoorbeeld niet helemaal in west, spangen).
pi_142508849
Wij hebben een aanbod gekregen om een appartement te betrekken in IJsselmonde (Hordijkerveld). Ik vroeg me af hoe deze buurt bekend staat qua veiligheid/overlast. Ook kan ik kiezen tussen een appartement op begane grond en 1e verdieping. Qua veiligheid lijkt me het beter om op de 1e verdieping te wonen, hoe denken jullie hier over?
  zondag 20 juli 2014 @ 21:15:10 #65
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_142528566
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Xenorium het volgende:
Wij hebben een aanbod gekregen om een appartement te betrekken in IJsselmonde (Hordijkerveld). Ik vroeg me af hoe deze buurt bekend staat qua veiligheid/overlast. Ook kan ik kiezen tussen een appartement op begane grond en 1e verdieping. Qua veiligheid lijkt me het beter om op de 1e verdieping te wonen, hoe denken jullie hier over?
Hordijkerveld is helaas niet meer zo veilig als eerst, maar waarom ga je niet eerst kijken in de buurt zelf? Je moet altijd op je eigen gevoel afgaan toch?
  zondag 20 juli 2014 @ 21:17:36 #66
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_142528698
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:15 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Hordijkerveld is helaas niet meer zo veilig als eerst, maar waarom ga je niet eerst kijken in de buurt zelf? Zelf heb ik jarenlang in IJsselmonde gewoond, maar mis het nu niet. Toch moet je altijd op je eigen gevoel afgaan. Wat ik bijv geen leuke buurt vind, kan iemand anders wel vinden.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:18:15 #67
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_142534866
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Xenorium het volgende:
Wij hebben een aanbod gekregen om een appartement te betrekken in IJsselmonde (Hordijkerveld). Ik vroeg me af hoe deze buurt bekend staat qua veiligheid/overlast. Ook kan ik kiezen tussen een appartement op begane grond en 1e verdieping. Qua veiligheid lijkt me het beter om op de 1e verdieping te wonen, hoe denken jullie hier over?
https://www.facebook.com/ijsselmondenieuws.rotterdam?fref=nf
https://www.facebook.com/Hordijkerveldmagazine
Misschien iets voor een indruk. Het is een gemengde buurt van wat ik zie zo op het oog. (Kom er met tram 2 langs)

IJsselmonde is uiteindelijk toch te groot om over één kam te scheren, de verschillen in de wijken Beverwaard, Groot-IJsselmonde, Lombardijen en Oud IJsselmonde zijn alsnog weer behoorlijk. En ook weer binnen Groot-IJsselmonde zijn er heel diverse wijken te vinden. Maar kijken in de wijk zegt je waarschijnlijk ook veel meer over de sfeer, daarin heeft Danielle gelijk. Dus bekijk het rustig en ga vooral op je gevoel af. :)
  woensdag 23 juli 2014 @ 06:00:02 #68
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_142625432
:W
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:51:24 #69
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_142646497
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:18 schreef MsMessy het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/ijsselmondenieuws.rotterdam?fref=nf
https://www.facebook.com/Hordijkerveldmagazine
Misschien iets voor een indruk. Het is een gemengde buurt van wat ik zie zo op het oog. (Kom er met tram 2 langs)

IJsselmonde is uiteindelijk toch te groot om over één kam te scheren, de verschillen in de wijken Beverwaard, Groot-IJsselmonde, Lombardijen en Oud IJsselmonde zijn alsnog weer behoorlijk. En ook weer binnen Groot-IJsselmonde zijn er heel diverse wijken te vinden. Maar kijken in de wijk zegt je waarschijnlijk ook veel meer over de sfeer, daarin heeft Danielle gelijk. Dus bekijk het rustig en ga vooral op je gevoel af. :)
Het ligt er idd aan waar je zit. In Groot IJsselmonde zijn ze ook bezig met veel nieuwbouw, maar er zitten ook portiekflats tussen waar ik echt niet zou willen wonen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:10:07 #70
431646 don24
Rotterdam, 26, social work
pi_142647211
Nog meer mensen die hier nieuw zijn komen wonen?, woon nu in Ommoord, voorheen een tijdje op Rijnhaven. Beetje een dooie boel hierzo in oost, wel lekker rustig met een mooi uitzicht maar toch..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 juli 2014 @ 18:32:50 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_142647984
:W Hoi. Ik ben sinds 4 maandjes nieuw in Rotterdam, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_142650388
Is een jaar nog nieuw?
pi_142652513
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:10 schreef don24 het volgende:
Nog meer mensen die hier nieuw zijn komen wonen?, woon nu in Ommoord, voorheen een tijdje op Rijnhaven. Beetje een dooie boel hierzo in oost, wel lekker rustig met een mooi uitzicht maar toch..
Welkom in Rotterdam :W
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:32 schreef ChipsZak. het volgende:
:W Hoi. Ik ben sinds 4 maandjes nieuw in Rotterdam, :).
Hoi! Welkom :W
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:29 schreef McGrath het volgende:
Is een jaar nog nieuw?
Nou... vooruit dan ;) :W
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142652895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:13 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Welkom in Rotterdam :W

[..]

Hoi! Welkom :W

[..]

Nou... vooruit dan ;) :W
Hoi. 8-)
pi_142653572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:22 schreef McGrath het volgende:

[..]

Hoi. 8-)
Hoi.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')