Tijdje geleden ook gedaan. Toen heeft het leger ze gedood en de dammen geopend.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
niet alleen daar
http://www.newscientist.c(...)rs.html#.U6B9shIaySO
Ze controleren dammen in de Eufraat en de Tigris. Ofwel niet alleen het water voor Bagdad maar voor het hele Shia-deel van Irak.
Met de haat tussen verschillende bevolkingsgroepen vind ik het niet zo raar eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Eagle_99 het volgende:
De Koerden vragen sjiieten en Turkmenen ook hun wapens in te leveren als ze hulp willen.
Ershad Salihi was er behoorlijk boos over.
Dat lijkt me best goed van de Koerden, als zij bescherming willen lever je wapens en je voertuigen maar inquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Eagle_99 het volgende:
De Koerden vragen sjiieten en Turkmenen ook hun wapens in te leveren als ze hulp willen.
Ershad Salihi was er behoorlijk boos over.
En wie gaat ze tegen Koerden beschermen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat lijkt me best goed van de Koerden, als zij bescherming willen lever je wapens en je voertuigen maar in
Ze vragen de Koerden nota bene zelf om hulpquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
En wie gaat ze tegen Koerden beschermen?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de Koerden want?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
De Bosniërs van Srebrenica moesten hun wapens ook inleveren, omdat de Nederlanders hen wel zouden beschermen.
Je laten beschermen door Nederlandersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
De Bosniërs van Srebrenica moesten hun wapens ook inleveren, omdat de Nederlanders hen wel zouden beschermen.
Ja leuk, laten we het even bij Irak houden hier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
Ja maar dat kun je niet vergelijken met de huidige situatie in Irak.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
Turken zullen niet komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: Breaking: Iraqi Turkoman Front calls on #Turkey to send troops to #Kirkuk.
Goed voor ons Koerden of is het slecht, omdat Turken het dan inlijven?
Iraqi Turkmen Front.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: Breaking: Iraqi Turkoman Front calls on #Turkey to send troops to #Kirkuk.
Wtf moet je zonder wapens in Tal Afar? Of wilt de peshmerga ook Tal Afar inlijven?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat?Waarom vragen ze dan hulp aan de Koerden
Huh wat? Waar heb je het over? Het gaat over de mensen die naar Koerdistan komen en daar bescherming willen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:13 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wtf moet je zonder wapens in Tal Afar? Of wilt de peshmerga ook Tal Afar inlijven?
Salihi heeft de Turkmenen opgeroepen hun wapens op te pakken. In Tal Afar zijn ze al bewapend maar niet in Kirkuk.
Het lijkt me logisch dat je de mogelijkheid wilt om jezelf te verdedigen en je lot niet aan anderen over te laten.
Ook Turkmenen in Kirkuk is gevraagd hun wapens in te leveren, en die zijn niet gevlucht naar Koerdistan, Koerdistan is naar hun gekomenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:14 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Huh wat? Waar heb je het over? Het gaat over de mensen die naar Koerdistan komen en daar bescherming willen.
Heb ik ook gezegd een topic terug. Ik plaats het daarom expres met bron erbij zodat mensen mij duidelijkheid kunnen geven. Er is bijna geen betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Rudaw is al meerdere malen onbetrouwbaar gebleken, vooral blijven aanhalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
De situatie is onhelder. CNN, BBC, Reuters, Al Iraqiya, Al Arabiya etcetera rapporteren ook al een week lang tegenstrijdige verhalen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Rudaw is al meerdere malen onbetrouwbaar gebleken, vooral blijven aanhalen
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Eagle_99 het volgende:
18+Ik ben achter mijn mobiel, dus kan je ff door Google laten checken? Misschien zijn het oude foto's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Eagle_99 het volgende:
18+Gevangenis in Al TafarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is.Beneath the gold, the bitter steel
Ik kom alleen uit op twitterberichten, alle berichten die ik heb bekeken zijn nieuw, 1-2 dagen oud.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben achter mijn mobiel, dus kan je ff door Google laten checken? Misschien zijn het oude foto's.
twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 16-06-2014 om 19:19:32Picture purports to show massacre of Sunni miitants massacred by government forces in Tal Afar http://t.co/MHq6rkCSAP reageer retweet
Ik snap het nu niet meer. Als het soennieten zou het zijn, zou sjieten het hebben gedaan of Turkmenen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:28 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik kom alleen uit op twitterberichten, alle berichten die ik heb bekeken zijn nieuw, 1-2 dagen oud.
Maar zou ook soennieten kunnen zijn volgens deze:twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 16-06-2014 om 19:19:32Picture purports to show massacre of Sunni miitants massacred by government forces in Tal Afar http://t.co/MHq6rkCSAP reageer retweet
Ehh..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:15 schreef Nintex het volgende:
..terwijl CNN weer schrijft dat de Irakezen vooruitgang boeken.
quote:Iraq crisis: ISIS advances on Baquba as U.S. moves firepower to region
Baghdad, Iraq (CNN) -- As Islamic militants continue their murderous advance across Iraq, they have a new target in their sights: the city of Baquba, less than 40 miles north of Baghdad.
Gun battles erupted in the city, only a 45-minute drive from the capital, on Tuesday as fighters and Iraqi government forces clashed.
Civilians are fleeing violence there and elsewhere in Iraq even as the United States bolsters its manpower in the region while it mulls what action to take.
According to a Baquba police official and an official in the Baquba governor's office, militants from the Islamic State in Iraq and Syria, or ISIS, have "made a great advance on Baquba" and are pushing very hard to take it, but the city has not fallen.
The Baquba officials told CNN that ISIS is moving in on the western side of Baquba and that villages just west of the city, as well as some areas in western Baquba, are under ISIS control.
Dat zal nooit kunnen gebeuren. Nooit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap het nu niet meer. Als het soennieten zou het zijn, zou sjieten het hebben gedaan of Turkmenen?
Ik las al eerder ergens dat het regeringsleger gevangenen heeft gedood voor hun vertrek, blijkbaar zijn dat het. Of het Turkmenen zijn of ISIS militanten weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Geen idee, daders zijn vluchtende regeringssoldaten.
Tja, wie gaat er wat aan doen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Straks hebben we een gloednieuwe terreurstaat
Buurlanden, anders hebben ze een groter probleem dan ze nu al hebben.quote:
Beter toch. Dan kan je er zicht op houden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Straks hebben we een gloednieuwe terreurstaat
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Buurlanden, anders hebben ze een groter probleem dan ze nu al hebben.
Turkije en Iran zouden moeten samenwerken, maar ik zie hetniet gebeuren.
Als ze Bagdad zouden krijgen verwacht ik het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.
Als er straks nog een sjiitisch Irak blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.
Volgens mij is iedereen die niet van ISIS is de pineut. Het boeit geen reet of je dan soenniet, sjiet of christen bent.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef Perrin het volgende:
Kortom, de sjiieten in Irak lijken redelijk de pineut.
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Als ze Bagdad zouden krijgen verwacht ik het eigenlijk wel.
Dan zou ISIS een product van de VS kunnen zijn?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.
Ze komen toch steeds dichter bij elkaar? Volgens mij zijn ze in gesprek voor hun atoom programma. Dus misschien kunnen ze eruit komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.
Iedereen die niet VOOR ISIS is is de pineut. Je hoeft niet perse met ze mee te vechten natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen die niet van ISIS is de pineut. Het boeit geen reet of je dan soenniet, sjiet of christen bent.
Alsof Saoedi ISIS steunt...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:44 schreef Charismatisch het volgende:
De Iraakse premier heeft olie op het vuur gegooid.
Iraq's Maliki defies call to reach out, accuses Saudis of 'genocide'
Iraq's Shi'ite rulers defied Western calls on Tuesday to reach out to Sunnis to defuse the uprising in the north of the country, declaring a boycott of Iraq's main Sunni political bloc and accusing Sunni power Saudi Arabia of promoting "genocide".
Washington has made clear it wants Prime Minister Nuri al-Maliki to embrace Sunni politicians as a condition of U.S. support to fight a lightning advance by forces from the Islamic State of Iraq and the Levant. But the Shi'ite prime minister has moved in the opposite direction, announcing a crackdown on politicians and officers he considers "traitors" and lashing out at neighbouring Sunni countries for stoking militancy.
The latest target of his government's fury was Saudi Arabia, the main Sunni power in the Gulf, which funds Sunni militants in neighbouring Syria but denies it is behind ISIL. "We hold them responsible for supporting these groups financially and morally, and for the outcome of that - which includes crimes that may qualify as genocide: the spilling of Iraqi blood, the destruction of Iraqi state institutions and historic and religious sites," the Iraqi government said of Riyadh in a statement.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0EP0KJ20140617
Dan zouden ze veel verliezen lijden, lijkt me nietquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Eagle_99 het volgende:
Vraag me af of ze hun koers naar het noorden(Koerden) veranderen als Baghdad en het zuiden straks valt.
Ik haat maliki maar ben blij met dit uitspraak. Saudi Arabië financiert te vaak zulke groeperingen die onrust veroorzaakt in het MO.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:44 schreef Charismatisch het volgende:
De Iraakse premier heeft olie op het vuur gegooid.
Iraq's Maliki defies call to reach out, accuses Saudis of 'genocide'
Iraq's Shi'ite rulers defied Western calls on Tuesday to reach out to Sunnis to defuse the uprising in the north of the country, declaring a boycott of Iraq's main Sunni political bloc and accusing Sunni power Saudi Arabia of promoting "genocide".
Washington has made clear it wants Prime Minister Nuri al-Maliki to embrace Sunni politicians as a condition of U.S. support to fight a lightning advance by forces from the Islamic State of Iraq and the Levant. But the Shi'ite prime minister has moved in the opposite direction, announcing a crackdown on politicians and officers he considers "traitors" and lashing out at neighbouring Sunni countries for stoking militancy.
The latest target of his government's fury was Saudi Arabia, the main Sunni power in the Gulf, which funds Sunni militants in neighbouring Syria but denies it is behind ISIL. "We hold them responsible for supporting these groups financially and morally, and for the outcome of that - which includes crimes that may qualify as genocide: the spilling of Iraqi blood, the destruction of Iraqi state institutions and historic and religious sites," the Iraqi government said of Riyadh in a statement.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0EP0KJ20140617
Van of voor = same in my book.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen die niet VOOR ISIS is is de pineut. Je hoeft niet perse met ze mee te vechten natuurlijk.
Uhm. Je weet dat ze ISIS revolutionairen noemen in Saoedisch pers? En dat Saoedie Arabië er bekend om staat hun gewelddadige leer te verspreiden door zulke groeperingen te steunen. Dezelfde leer die ISIS heeft geinspireerd.quote:
Als je denkt dat SA hierachter zit, heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik haat maliki maar ben blij met dit uitspraak. Saudi Arabië financiert te vaak zulke groeperingen die onrust veroorzaakt in het MO.
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
Gegeven de recente aanslagen in Kenia, Nigeria en Pakistan, de oorlog in Mali en Syrië - en nu deze opmars in Irak - denk ik dat er iets veel groters aan de hand is. Veel te gecoördineerd allemaal. In Pakistan 2/3 aanslagen kort achter elkaar, net als in Nigeria en Kenia. Aanslagen in die landen zijn op zich niet uitzonderlijk, maar de frequentie waarop het nu lijkt te gebeuren duidt op iets anders. Dat gecombineerd met de opmars van radicale groeperingen in Mali, Syrie, Irak - maar ook het toenemende aantal aanslagen in een land als China...tja..
Een product dat lijkt me wat sterk uitgedrukt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Eagle_99 het volgende:
Vraag me af of ze hun koers naar het noorden(Koerden) veranderen als Baghdad en het zuiden straks valt.
[..]
Dan zou ISIS een product van de VS kunnen zijn?
http://www.bloomberg.com/(...)st-saudi-threat.htmlquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Uhm. Je weet dat ze ISIS revolutionairen noemen in Saoedisch pers? En dat Saoedie Arabië er bekend om staat hun gewelddadige leer te verspreiden door zulke groeperingen te steunen. Dezelfde leer die ISIS heeft geinspireerd.
Ik denk niet dat ze dat schuwen. Deze mensen zijn absoluut niet bang voor de dood, willen ze juist(martelaar, 70 maagden enz.). Daarom zijn ze ook tot alles in staat, straks als ze klaar zijn met Irak kunnen ze verder. Misschien niet net zoals ze het in Irak doen, maar genoeg andere manieren om te infiltreren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dan zouden ze veel verliezen lijden, lijkt me niet
Yemen: Yemeni forces surround Sana'a mosque complex near presidential palacequote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
Gegeven de recente aanslagen in Kenia, Nigeria en Pakistan, de oorlog in Mali en Syrië - en nu deze opmars in Irak - denk ik dat er iets veel groters aan de hand is. Veel te gecoördineerd allemaal. In Pakistan 2/3 aanslagen kort achter elkaar, net als in Nigeria en Kenia. Aanslagen in die landen zijn op zich niet uitzonderlijk, maar de frequentie waarop het nu lijkt te gebeuren duidt op iets anders. Dat gecombineerd met de opmars van radicale groeperingen in Mali, Syrie, Irak - maar ook het toenemende aantal aanslagen in een land als China...tja..
Daarbij wordt nog vergeten dat soennieten zelf het slachtoffer (zullen) zijn van ISIS. Er is hier geen sprake van soennieten versus sjieten. Er is sprake van ISIS tegen iedereen die hun ideologie niet ondersteund.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:49 schreef Bilge het volgende:
De Soennieten zijn juist de pineut. Zelfs als ISIS Bagdad inneemt zullen de Sjiieten zich uiteindelijk herpakken en wreken. Irak bestaat voor 62% uit Sjiieten, terwijl de 32% Soennieten zijn verdeeld over verschillende etniciteiten. De ratio Arabische Soenniet vs Arabische Sjiiet is ~1:4. Als het uitmondt in een Soenniet vs Sjiiet oorlog zijn ze kansloos.
Repost: ISIS picked a fight it cannot win
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)st-saudi-threat.html
Ja, maar ze weten heel goed dat ze Koerdisch gebied niet kunnen innemen. Geven ook zelf aan dat dat niet op hun agenda staat.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat schuwen. Deze mensen zijn absoluut niet bang voor de dood, willen ze juist(martelaar, 70 maagden enz.). Daarom zijn ze ook tot alles in staat, straks als ze klaar zijn met Irak kunnen ze verder. Misschien niet net zoals ze het in Irak doen, maar genoeg andere manieren om te infiltreren.
Het zou me niet verbazen als er over een paar maanden overal in het M-O bommen ontploffen, vooral in Turkije.
Nou, gewoon even kijkend naar 'the big picture' is er reteveel terroristische activiteit in laten we zeggen de afgelopen 3 tot 4 maanden. Ik vind dat gewoon opvallend en heb het vermoeden dat er ook echt een link is tussen de verschillende terroristische activiteiten. Wij neigen ernaar om al die conflicten en aanslagen los van elkaar te zien. Ik heb het idee dat het veel grootser is dan wij ons kunnen voorstellen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Beetje speculeren mag he, interessant.
Ja, maar waar denk je dan aan?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, gewoon even kijkend naar 'the big picture' is er reteveel terroristische activiteit in laten we zeggen de afgelopen 3 tot 4 maanden. Ik vind dat gewoon opvallend en heb het vermoeden dat er ook echt een link is tussen de verschillende terroristische activiteiten. Wij neigen ernaar om al die conflicten en aanslagen los van elkaar te zien. Ik heb het idee dat het veel grootser is dan wij ons kunnen voorstellen.
Kan wel waar zijn wat je zegt, maar ze kunnen altijd nog grote aanslagen plegen, overal in de islamitische wereld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, maar ze weten heel goed dat ze Koerdisch gebied niet kunnen innemen. Geven ook zelf aan dat dat niet op hun agenda staat.
Dit is hun doel:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar waar denk je dan aan?
Echt een overnamen van heel het Midden-Oosten ofzo? Of denk jij dat machtige landen als de VS, China, Rusland hier meer mee te maken hebben dan wij denken?
Nou dat is dus het lastige. Ik kan daar de vinger niet achter krijgen. Maar het is allemaal te gecoördineerd om slechts van toeval te spreken. Of en wat erachter zit, dat weet ik niet. Een overname van het Midden-Oosten gaat nimmer gebeuren, dat is een ding wat op dit moment zeker is. Maar het feit dat groeperingen dat proberen (en zo ver komen) is al ernstig genoeg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar waar denk je dan aan?
Echt een overnamen van heel het Midden-Oosten ofzo? Of denk jij dat machtige landen als de VS, China, Rusland hier meer mee te maken hebben dan wij denken?
Dat kan toch bijna niet dat ze dat in hun eentje doen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou dat is dus het lastige. Ik kan daar de vinger niet achter krijgen. Maar het is allemaal te gecoördineerd om slechts van toeval te spreken. Of en wat erachter zit, dat weet ik niet. Een overname van het Midden-Oosten gaat nimmer gebeuren, dat is een ding wat op dit moment zeker is. Maar het feit dat groeperingen dat proberen (en zo ver komen) is al ernstig genoeg.
Zij hebben juist gevochten toen Maliki's leger vluchtte. Verder zouden er alleen aanslagen van binnenuit worden gepleegd en de meeste daarvan worden verijdeld in Koerdisch gebied. Mensen van buitenaf worden 5x gekierd voordat ze Koerdisch gebied in kunnen komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Kan wel waar zijn wat je zegt, maar ze kunnen altijd nog grote aanslagen plegen, overal in de islamitische wereld.
Want ik geloof ook niet dat ze gebieden die beschermd worden door een leger zomaar in kunnen nemen. Peshmerga is te sterk daarvoor, tenzij ze Maliki's leger achteraan gaan maar dat zie ik niet gebeuren
Goed toch, daar hoort elke oprechte Moslim er naar te streven. Alleen ze hebben Zuid-Oost Azië vergeten.quote:
Tussen al doe vluchtelingen naar Koerdistan zullen er jammergenoeg genoeg Isis Mongolen tussen zitten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat schuwen. Deze mensen zijn absoluut niet bang voor de dood, willen ze juist(martelaar, 70 maagden enz.). Daarom zijn ze ook tot alles in staat, straks als ze klaar zijn met Irak kunnen ze verder. Misschien niet net zoals ze het in Irak doen, maar genoeg andere manieren om te infiltreren.
Het zou me niet verbazen als er over een paar maanden overal in het M-O bommen ontploffen, vooral in Turkije.
Daar dacht ik ook aan(Zuid-Oost Azië). Ik zou me wel zwaar buitengesloten voelen als ik Bengaals zou zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Goed toch, daar hoort elke oprechte Moslim er naar te streven. Alleen ze hebben Zuid-Oost Azië vergeten.
Sowieso. Daarnaast hebben ze ook veel slapende cellen(vooral in Turkije denk ik, onwijs veel mensen met symphatie voor ze).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Tussen al doe vluchtelingen naar Koerdistan zullen er jammergenoeg genoeg Isis Mongolen tussen zitten.
Ik doelde ook op Malesie, Indonesie, Brunei, Birma, Pattaya(Thailand) etc. Daar wonen ook vele Moslims. En misschien zelf Suriname erbij voegen omdat daar ook veel Moslims wonen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:00 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan(Zuid-Oost Azië). Ik zou me wel zwaar buitengesloten voelen als ik Bengaals zou zijn
Ja en al die niet-Moslims dan die daar wonen? Of juist andere stromingen? En alle atheisten? Of ben je te bekrompen om te denken aan hen die niet dezefde overtuiging zoals jij hebben?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Goed toch, daar hoort elke oprechte Moslim er naar te streven. Alleen ze hebben Zuid-Oost Azië vergeten.
Wat is er in Den Haag op vrijdag?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:02 schreef mrstylo het volgende:
Hoeveel mensen verwachten ze in den haag op vrijdag eigenlijk?
Nou ik hoef geen één islamitische shariastaat te zien, wel mogen islamitische landen samenwerken en een machtig blok vormen in plaats van elkaars rug te steken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik doelde ook op Malesie, Indonesie, Brunei, Birma, Pattaya(Thailand) etc. Daar wonen ook vele Moslims. En misschien zelf Suriname erbij voegen omdat daar ook veel Moslims wonen.
Maar ben je voor een verenigd Islamtische rijk of niet.
Die krijgen een Jizya-status volgens ISIS. Dus ze mogen hun geloof vrij praktiseren en in ruil daarvoor moeten ze Jizya betalen. En dat is 2.5% van hun vermogen en dar twee keer per jaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:03 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ja en al die niet-Moslims dan die daar wonen? Of juist andere stromingen? En alle atheisten? Of ben je te bekrompen om te denken aan hen die niet dezefde overtuiging zoals jij hebben?
Mensen die sympathie hebben voor Isis, gaan protesteren voor de Irakese ambassade.quote:
Turkmenen hebben Den Haag om een vergunning gevraagd om een demonstratie te houden zaterdag.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
NWS / "Demo voor de ISIS gaat gewoon door"
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
NWS / "Demo voor de ISIS gaat gewoon door"
Handjevol denkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:02 schreef mrstylo het volgende:
Hoeveel mensen verwachten ze in den haag op vrijdag eigenlijk?
Recent heeft thedailybeast daar een mooi artikel over geschreven. Saoedie-Arabië blijkt samen met Qatar en Koeweit een waar pareltje in de strijd tegen terrorismequote:
quote:America's Allies Are Funding ISIS
The Islamic State of Iraq and Syria (ISIS), now threatening Baghdad, was funded for years by wealthy donors in Kuwait, Qatar, and Saudi Arabia, three U.S. allies that have dual agendas in the war on terror.
The extremist group that is threatening the existence of the Iraqi state was built and grown for years with the help of elite donors from American supposed allies in the Persian Gulf region. There, the threat of Iran, Assad, and the Sunni-Shiite sectarian war trumps the U.S. goal of stability and moderation in the region.
It’s an ironic twist, especially for donors in Kuwait (who, to be fair, back a wide variety of militias). ISIS has aligned itself with remnants of the Baathist regime once led by Saddam Hussein. Back in 1990, the U.S. attacked Iraq in order to liberate Kuwait from Hussein’s clutches. Now Kuwait is helping the rise of his successors.
As ISIS takes over town after town in Iraq, they are acquiring money and supplies including American made vehicles, arms, and ammunition. The group reportedly scored $430 million this week when they looted the main bank in Mosul. They reportedly now have a stream of steady income sources, including from selling oil in the Northern Syrian regions they control, sometimes directly to the Assad regime.
Waarvoor gaan ze demonstreren eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkmenen hebben Den Haag om een vergunning gevraagd om een demonstratie te houden zaterdag.
Tegen die pro-ISIS demonstranten zeker.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:09 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Waarvoor gaan ze demonstreren eigenlijk?
Kom jij toevallig uit Halabja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:06 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die krijgen een Jizya-status volgens ISIS. Dus ze mogen hun geloof vrij praktiseren en in ruil daarvoor moeten ze Jizya betalen. En dat is 2.5% van hun vermogen en dar twee keer per jaar.
En Moslims zelf moeten elke maand 2.5% van hun vermogen betalen.
Echt reclame voor de islam. :facepalmquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Tegen die pro-ISIS demonstranten zeker.
Dat wordt nog eens een feest man.![]()
Ik denk eerder een oproep aan Turkije en meer aandacht eraan nu Tal Afar gevallen is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:09 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Waarvoor gaan ze demonstreren eigenlijk?
Daar zijn Koerdische Isis mensen. Paar zijn aangegeven door hij eigen ouders. Wil je naar zo iets gaan?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Halabja?
Nee ik ben een Koerd uit Noord-Koerdistan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Halabja?
Groepen als ISIS en Boko Haram hebben toegang tot het internet net als andere groepen en individuen. Het kan zijn dat er gecommuniceerd is door een derde partij maar het kan ook zo zijn dat ze door elkaar geïnspireerd worden dankzij het nieuws wat ze ontvangen via de media.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, gewoon even kijkend naar 'the big picture' is er reteveel terroristische activiteit in laten we zeggen de afgelopen 3 tot 4 maanden. Ik vind dat gewoon opvallend en heb het vermoeden dat er ook echt een link is tussen de verschillende terroristische activiteiten. Wij neigen ernaar om al die conflicten en aanslagen los van elkaar te zien. Ik heb het idee dat het veel grootser is dan wij ons kunnen voorstellen.
Halabja was al Islamistisch en conservatief voor de gifgas aanvallenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ik ben een Koerd uit Noord-Koerdistan.
Jullie hebben wel een slecht beeld van Halabja zeg. Komt dat omdat de meeste Koerdische ISIS en JAN leden daar vandaan komen.
Het feit dat ze daar streng, conservatief en radicaal zijn komt omdat ze daar een gifgasaanval hebben meegemaakt en dat er die gebied zeer achtergesteld wordt door de Koerdische overheid.
Jij bent een Turkse Koerd, toch.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jullie hebben wel een slecht beeld van Halabja zeg. Komt dat omdat de meeste Koerdische ISIS en JAN leden daar vandaan komen.
Het feit dat ze daar streng, conservatief en radicaal zijn komt omdat ze daar een gifgasaanval hebben meegemaakt en dat er die gebied zeer achtergesteld wordt door de Koerdische overheid.
Kan jij Koerdisch praten?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ben geassimileerd.quote:
Story of our lives...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ben geassimileerd.Spreek alleen Nederlands, Engels en Turks.
Mijn ouders spreken wel Koerdisch (Kurmanji).
Jammer. Ga je het wel proberen te leren? Zou jammer zijn wanneer je kinderen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ben geassimileerd.Spreek alleen Nederlands, Engels en Turks.
Mijn ouders spreken wel Koerdisch (Kurmanji).
Waarom is Halabja dan zo conservatief?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:19 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Halabja was al Islamistisch en conservatief voor de gifgas aanvallen![]()
Nog een vraagje, wat vind je dan van 'apostaten'.
Ik wil wel leren. Maar ik wil eigenlijk standaard-Koerdisch gaan leren. En ik wil dat ook leren lezen en schrijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jammer. Ga je het wel proberen te leren? Zou jammer zijn wanneer je kinderen gaat krijgen.
Komt door die Atatürk dat we allemaal geassimileerd zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:25 schreef Stimorol- het volgende:
Schande, dat de meeste Turkse Koerden hun taal niet spreken. Mijn tantes, ooms, kenissen etc praten het tegen me en ik versta de helft maar![]()
Geheel offtopic maar ach.
In dat geval gaan veel Koerden de cel in, in jouw droombeeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom is Halabja dan zo conservatief?
Ik vind dat Apostaten "in een islamitische staat" levenslang celstraf moeten krijgen.
Komt door je ouders bedoel je. Zij hebben je bewust alleen Turks geleerd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Komt door die Atatürk dat we allemaal geassimileerd zijn.
Ben jij een Kurmanji-Koerd of een Zaza? En spreek je Kurmanji, Zazaki of Dersimli?
Zaza, dat is dus ook de taal die Dersimliler spreken en volgens mij ook Koerden uit Aksaray.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ben jij een Kurmanji-Koerd of een Zaza? En spreek je Kurmanji, Zazaki of Dersimli?
En dit ook ja. Kan er nog boos om wordenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Komt door je ouders bedoel je. Zij hebben je bewust alleen Turks geleerd.
Mensen die apostaat zijn geworden voordat er de Shariah is ingevoerd hoeven niet bestraft te worden van mij.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
In dat geval gaan veel Koerden de cel in, in jouw droombeeld.
Arabisch stond niet in het lijstje talen die je kan. Betekent dat dat je niet bidt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mensen die apostaat zijn geworden voordat er de Shariah is ingevoerd hoeven niet bestraft te worden van mij.
En mensen die wel na invoering van de Shariah apostaat worden krijgen drie dagen de kans om berouw te tonen.
In Den Haag heb je er 1 volgens mij. Moet je ff googlen. Maar ik kan het praten ja. Ben daar ook geboren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik wil wel leren. Maar ik wil eigenlijk standaard-Koerdisch gaan leren. En ik wil dat ook leren lezen en schrijven.
Ik wil graag Kurmanji leren en daarna alle andere dialecten. Maar waar kan ik het in Nederland leren.
En spreek jij Koerdisch.
Je ouders spreken het wel, jij niet, maar niet je ouders maar Ataturk is de schuldigequote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turken bidden en lezen Arabisch zonder de betekenis van hetgeen ze lezen te kennen. Dat is algemeen bekend.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:31 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Arabisch stond niet in het lijstje talen die je kan. Betekent dat dat je niet bidt?
Ja mijn ouders vonden Turks belangrijker omdat we veel Turkse mensen om ons heen hadden. Met Kurmanji kom je nergens dachten ze.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Komt door je ouders bedoel je. Zij hebben je bewust alleen Turks geleerd.
Jawel ik ben 6 maanden geleden begonnen met vijf keer per dag te bidden. En ik kan wel in het Arabisch bidden en begrijpen kan met de Nederlandse of Engelse vertaling van de Koran.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:31 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Arabisch stond niet in het lijstje talen die je kan. Betekent dat dat je niet bidt?
En daar gaat het dus verkeerdquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Turken bidden en lezen Arabisch zonder de betekenis van hetgeen ze lezen te kennen. Dat is algemeen bekend.
Hoezo ik ben toch ook een Nederlander?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:34 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
En daar gaat het dus verkeerd
Wilde net zeggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:34 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
En daar gaat het dus verkeerd
Oke en in welke dialect, Kurmanji?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:31 schreef mrstylo het volgende:
[..]
In Den Haag heb je er 1 volgens mij. Moet je ff googlen. Maar ik kan het praten ja. Ben daar ook geboren.
Ik vind persoonlijk dat je als Koerd, Koerdisch moet kunnen spreken wil je op een latere momenten Koerdistan realiseren. Ik vind dit persoonlijk een schande want later zullen je kinderen het ook niet kunnen praten en zal het taal langzaam dood gaan.
Je bent jong en hebt genoeg tijd om kwartier van je tijd per dag aan je moedertaal te besteden. Helemaal met YouTube nu is het helemaal makkelijk. Maar dat vind ik.
Ga op cursus. Wat schaam je je.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Oke en in welke dialect, Kurmanji?
Ik schaam me ook voor dat ik geen Koerdisch kan spreken. En welke dialect spreek jij en uit welke deel van Koerdistan kom jij.
Ben een Koerd uit Irak. Ik spreek sorani.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Oke en in welke dialect, Kurmanji?
Ik schaam me ook voor dat ik geen Koerdisch kan spreken. En welke dialect spreek jij en uit welke deel van Koerdistan kom jij.
Ga klagen bij fb danquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef LelijKnap het volgende:
Maak een -ik wil een irrelevante taal leren- topic of zo. Bagger.
quote:Gertrude of Arabia, the Woman Who Invented Iraq
The story of the British intelligence agent who rigged an election, installed a king loyal to the British, drew new borders—and gave us today’s ungovernable country.
She came into Baghdad after months in one of the world’s most forbidding deserts, a stoic, diminutive 45-year-old English woman with her small band of men. She had been through lawless lands, held at gunpoint by robbers, taken prisoner in a city that no Westerner had seen for 20 years.
It was a hundred years ago, a few months before the outbreak of World War I. Baghdad was under a regime loyal to the Ottoman Turks. The Turkish authorities in Constantinople had reluctantly given the persistent woman permission to embark on her desert odyssey, believing her to be an archaeologist and Arab scholar, as well as being a species of lunatic English explorer that they had seen before.
She was, in fact, a spy and her British masters had told her that if she got into trouble they would disclaim responsibility for her. Less than 10 years later Gertrude Bell would be back in Baghdad, having rigged an election, installed a king loyal to the British, re-organized the government, and fixed the borders on the map of a new Iraq. As much as anyone can be, Gertrude Bell could be said to have devised the country that nobody can make work as a country for very long—no more so than now.
The Middle East as we know it was largely the idea of a small coterie of men composed of British scholars, archaeologists, military officers and colonial administrators who were called the Orientalists—this is the “orient” according to the definition first made by the Greeks, meaning everything east of the Mediterranean as Alexander the Great advanced to seize it.
For decades, beginning in the mid-19th century, the Orientalists had explored the desert and found there the ruins of the great powers of the ancient world—Egypt, Assyria, Babylonia, Persia. Through archaeology they revealed these splendors to the modern world and, from their digs, stuffed Western museums with prizes like the polychromatic tiled Ishtar Gates of Babylon, moved to the Pergamon Museum in Berlin, or the Cyrus Cylinder, containing the Persian king Cyrus’s new creed of governance as he conquered Babylon, shipped to the British Museum.
They wondered why such resplendently rich and deeply embedded pre-Christian urbanized cultures ended up buried by the drifting sands of the desert, completely unknown and ignored by the roaming Arab, Turkish and Persian tribes above. The many glories of Babylon, for example, lay unexplored not far from the boundaries of Baghdad.
The Middle East as we know it was largely the idea of a small coterie of men composed of British scholars, archaeologists, military officers and colonial administrators who were called the Orientalists.
Among the explorers, a state of mind developed that was patronizing and paternalistic. If they had not made these discoveries, who would know of these great cities? If Arabs took the artifacts it would be, to these men, mindless looting; if the Western scholars shipped them home, often in vast consignments, it was to preserve them for posterity.
The Ottomans had managed Arabia through a decentralized system of provinces called valyets, run by governors they appointed. Tribal, sectarian and territorial conflicts made it a constantly turbulent place, despite the hammer of Ottoman rule. Under a more centralized system the place would have been ungovernable. But the Turks never entertained the Western idea of nation building, it was as much as they could do to keep even a semblance of order.
The Orientalists thought differently. The Western idea of nation building was the future of Arabia. As World War I drew to its end and the Ottoman Empire collapsed, the Orientalists saw an opportunity to bring modern coherence to the desert by imposing new kingdoms of their own devising, as long as the kings would be compliant with the strategic interests of the British Empire.
Into this coterie of schemers came two mavericks, both scholars, both fluent Arab speakers, both small in stature and psychologically fragile, both capable of extraordinary feats of desert exploration—a young man called T.E. Lawrence and Gertrude Bell, a more seasoned connoisseur of the desert life.
Both had been recruited before World War I to gather intelligence on the Ottomans. Both were hard to accommodate within a normal military and diplomatic machine and so ended up working for a clandestine outfit in Cairo called the Arab Bureau, which was more aware of their singular gifts and more tolerant of their habits.
Bell’s epic desert trek in 1913-14 was already legendary. Her objective had been a city called Hail that no European had reached since 1893. Under the cover of archaeological research, her real purpose was to assess the strength of a murderous family called the al Rashids, whose capital Hail was.
The Rashids had been kicked out of Riyadh by the young Abdul Aziz bin Abdurrahman al Saud, otherwise known as Ibn Saud, who was to become the founder of Saudi Arabia.
Despite the rigors of the terrain, Bell was as susceptible to the spiritual appeal of the desert as others like her young protégée Lawrence. “Sometimes I have gone to bed with a heart so heavy that I thought I could not carry it through the next day,” she wrote. “Then comes the dawn, soft and benificent, stealing over the wide plain and down the long slopes of the little hollows, and in the end it steals into my heart also….”
When she reached Hail, the Rashids were suspicious and put her under what amounted to house arrest in the royal complex.
But as a woman, Bell enjoyed an advantage over male colleagues that she was to deploy on many missions: molesting or harming women was contrary to the desert code of conduct, even in a family as homicidal as the Rashids. For a week or so, Bell was warmly entertained by the women of this polygamous society, and the women’s gossip provided a rich source of intelligence on palace intrigues, of which there were many. From this she was able to see what her British minders valued: That the Rashids were yesterday’s men and the Saudis would likely be a formidable and independent power in Arabia. The Rashids released her, and she went on to Baghdad, Damascus, and home to London.
It was inside knowledge like this that put Bell in an influential position when the war ended and the European powers decided how they would carve up Arabia. Lawrence had committed himself to the princes of the Hashemite tribe, notably Feisal, with whom he had fought against the Turks, and promised Damascus to them. But unknown to Lawrence, a secret deal had been cut with the French, who wanted control of the eastern Mediterranean and were to get Damascus while Britain would fill the vacuum left by the collapse of the Ottoman Empire by re-drawing the map of Arabia.
The British were more aware than the French of the importance that oil would assume. Syria, the new French subject state, was unpromising as an oil prospect. The first Middle Eastern oil field began pumping in Persia at the head of the Persian Gulf in 1911, under British control, and geologists suspected, rightly, that vast oil reserves lay untapped in both Persia and Iraq.
While Lawrence left the Paris Peace Conference in 1919 stricken by the guilt for a British betrayal of his Arabs to which he had not been a party, Bell was sent to Baghdad, where Feisal was to be given his consolation prize: the throne of a new Iraq.
As well as the prospect of huge oil reserves, this new Iraq was crucial to the lines of communication to the great jewel of the British Empire, India. And, ostensibly, it was the diplomats and generals of the Indian administration who ran the show in Baghdad. But they depended on Bell as an expert and a negotiator, fluent in Arabic and used to the schisms and vendettas of the region. In fact, many of the decisive meetings as the British struggled to create a provisional government took place in Bell’s own house.
On August 23, 1921, at a ceremony in central Baghdad, Feisal was installed as the monarch of Iraq, even though he had no tribal roots in the country to assist his legitimacy. “We’ve got our king crowned,” wrote Bell with relief. And she made a claim about this election that would be echoed decades later by Saddam Hussein, that Feisal had been endorsed by 96 percent of the people, even though he was the only candidate and the majority of the population was illiterate.
Indeed, Bell was so carried away with her confidence in the nation she had helped to create that she crowed: “Before I die I look to see Feisal ruling from the Persian frontier to the Mediterranean.”
In reality, the Iraqi borders had been arbitrarily drawn and disregarded 2,000 years of tribal, sectarian, and nomadic occupation. The Persian frontier was the only firmly delineated border, asserted by mountains. Beyond Baghdad the line drawn between Syria, now the property of France, and Iraq was more cartography than anthropology. Nothing had cooled the innate hostilities of the Shia, in the south, who (in a reversal of the current travesty in Baghdad) were virtually unrepresented in Bell’s new assembly, and the Sunnis to the north, as well as the Kurds, the Armenians and the Turks, each with their own turf. Lawrence, in fact, had protested that the inclusion of the Kurds was a mistake. And the desert border in the south was, in Bell’s own words, “as yet undefined.”
The reason for this was Ibn Saud. Bell wrote in a letter to her father, “I’ve been laying out on the map what I think should be our desert boundaries.” Eventually that line was settled by the Saudis, whose Wahhabi warriors were the most formidable force in the desert and who foresaw what many other Arabs at the time did: Iraq was a Western construct that defied thousands of years of history, with an alien, puppet king who would not long survive and internal forces that were centrifugal rather than coherent.
For a while, Bell was the popular and admired face of the British contingent in Baghdad. An American visitor pleased her by calling her “the first citizen of Iraq.” The Arabs called her “Al Khatun,” meaning a noble woman who earned respect. She went riding and swimming every day, somewhat diminishing the benefits of that by chain smoking in public. She also made no secret of the fact that she was an atheist. It seemed that she was more comfortable in the company of Arabs than she had been among her peers in Cairo.
Lawrence, for example, while respectful of her scholarship, thought that Bell “had no great depth of mind” and politically was a poor judge of people and “changed direction like a weathercock.” Sir Mark Sykes, a crusty diplomat who had colluded with the French to give them Damascus, was more defiantly a misogynist. He called her “a silly chattering windbag, an infernal liar, a conceited, gushing, rump-wagging, blethering ass.”
Sometimes Bell revealed a dark self-knowledge. In 1923 she wrote to her father: “At the back of my mind is that we people of war can never return to complete sanity. The shock has been too great; we’re unbalanced. I am aware that I myself have much less control over my own emotions than I used to have.”
By then she had only three years to live, and was becoming frail from overwork. She described her routine in a letter: “I get up at 5:30, do exercises till 5:45 and walk in the garden till 6 or a little after cutting flowers. All that grows now is a beautiful double jasmine of which I have bowls full every day, and zinnias, ugly and useful. I breakfast at 6:40 on an egg and some fruit…leave for the office by car at 6:55 and get there at 7…”
As well as administrating in the manner of a colonial official, she often acted like a viceroy, receiving a stream of tribal sheiks, Arab officials or simply citizens with grievances. The king had to be managed, as he sat in his garden “in full Arab dress, the white and gold of the Mecca princes.” But she also devoted much of her time to a personal passion: creating the Iraq Museum in Baghdad where she gathered a priceless collection of treasures from the world of antiquity—reminding herself and the Iraqi people how the earliest urban civilizations had flourished around the Tigris and Euphrates.
There were, though, other loves that belied the appearance of a desiccated, workaholic spinster. She lived with the memories of two passionate romances, both thwarted.
At the age of 24 she became engaged to a young diplomat but her rich industrialist father deemed it an unsuitable match and, in the compliant Victorian manner, she ended it. Her second affair was far deeper, tragic and, in its effects, everlasting. She fell in love with Colonel Charles Doughty-Wylie, a soldier with a record of derring-do with appropriate movie star looks. But Doughty-Wylie was married, and as long as the war occupied them both neither could see a way out. Bell was, however, completely besotted:
“I can’t sleep,” she wrote to him, “I can’t sleep. It’s one in the morning of Sunday. I’ve tried to sleep, every night it becomes less and less possible. You, and you, and you are between me and any rest; but out of your arms there is no rest. Life, you called me, and fire. I flame and I am consumed.”
He responded in kind: “You gave me a new world, Gertrude. I have often loved women as a man like me does love them, well and badly, little and much, as the blood took me…or simply for the adventure—to see what happened. But that is all behind me.”
Doughty-Wylie died in the amphibious assault on the Turks at Gallipoli in 1916—ill-conceived by Winston Churchill as an attempt to strike at the “soft underbelly” of the Ottoman Empire.
meen je dat nou serieus? jij ziet isis als ideaal?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Khilafah ja. En dat is een enkele Islamtische Shariah-staat waarin alle Moslimlanden op de wereld met elkaar verenigd zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:42 schreef zaid het volgende:
[..]
meen je dat nou serieus? jij ziet isis als ideaal?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Khilafah ja. En dat is een enkele Islamtische Shariah-staat waarin alle Moslimlanden op de wereld met elkaar verenigd zijn.
Meen je dat serieus? Wat is daar goed aan? Is toch juist beter als iemand bewust voor de islam kiest inplaats dat het verplicht wordt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Khilafah ja. En dat is een enkele Islamtische Shariah-staat waarin alle Moslimlanden op de wereld met elkaar verenigd zijn.
'Rechten'quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jullie hebben in zo'n staat ook rechten hoor.
na betalingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jullie hebben in zo'n staat ook rechten hoor.
Hoezo, in jou geval is er ook het recht om uitgehuwelijkt te worden zodat je legaal kan worden verkracht.quote:
Je mag vrij rondlopen in je huisquote:
En jij mag dat(thuis vrij lopen) al helemaal niet, 'biliyorsunuz alevi'quote:
Wauw, vrij rondlopen in mijn eigen huis nog wel, ik hoop als zo'n staat komt dat die gelijk binnen 1 dag zal brandenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Je mag vrij rondlopen in je huis
[..]
En jij mag dat(thuis vrij lopen) al helemaal niet, 'biliyorsunuz alevi'
Atlantisquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zullen we jullie staat ergens in de Atlantische oceaan maken? Een eiland maken en jullie daar op dumpen. Dan heeft niemand last van elkaar.
ik vroeg specifiek naar isis. maar wat je nu zegt is ook niet al te goed..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast, ik word gelijk afgemaaktquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Je mag vrij rondlopen in je huis
[..]
En jij mag dat(thuis vrij lopen) al helemaal niet, 'biliyorsunuz alevi'
De vrouw hoort de man te dienen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:50 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hoezo, in jou geval is er ook het recht om uitgehuwelijkt te worden zodat je legaal kan worden verkracht.
Zeg ik tochquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gast, ik word gelijk afgemaaktBam, mijn hoofd eraf.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gast, ik word gelijk afgemaaktBam, mijn hoofd eraf.
Ik word beschouwd als kafir, zelfs nu in de zgn vrije Turkije. Sws hier in NL al als ik zeg ik ben Alevi. Dus daar, in je zgn Islamitische staat, word ik na door 10 mannen verkracht te worden sws vermoord.quote:
Nee..quote:
Het hangt er toch allemaal aan vast? Irak, Isis, Islamitische staat, behandeling van minderheden?quote:
Ja, die SC doen jullie maar ergens anders.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee..
[..]
Het hangt er toch allemaal aan vast? Irak, Isis, Islamitische staat, behandeling van minderheden?
Ik vind ISIS te radicaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef zaid het volgende:
[..]
ik vroeg specifiek naar isis. maar wat je nu zegt is ook niet al te goed..
Bijne alle generaals hebben hun taken niet vervult, logisch resultaat.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:06 schreef mrstylo het volgende:
Maliki pakt bijna alle soenitische generaals op. 1 daarvan is een Koerd. Beetje Saddam trekjes. Moet eens goed kijken hoe dit zo snel kan gebeuren. Probleem zit veel dieper.
Dat is waar, maar ik vind dit dan gelden:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:08 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Bijne alle generaals hebben hun taken niet vervult, logisch resultaat.
Ik vind dat te makkelijk. Maliki heeft zich jammergenoeg laten gaan. Deze week gewoon 17 Koerden gedood. Zogenaamd perongeluk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.independent.co(...)victory-9537866.html
Even the fanatics of the Islamic State of Iraq and the Levant (Isis) are astonished at the extent of their own victory in taking control over Iraq's second city, Mosul, in the past week. "Enemies and supporters alike are flabbergasted," said Isis spokesman Abu Mohammed al-Adnani. It is difficult to think of any examples in history when security forces almost a million strong, including 14 army divisions, have crumbled so immediately after attacks from an enemy force that has been estimated at between 3,000 and 5,000 strong.
waarom zou hij het expres doen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind dit dan gelden:
[..]
Ik vind dat te makkelijk. Maliki heeft zich jammergenoeg laten gaan. Deze week gewoon 17 Koerden gedood. Zogenaamd perongeluk.
Waar heb je het over? Hij wil er 3 laten berechten. Waaronder minimaal 1 koerd en 1 sjiiet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:06 schreef mrstylo het volgende:
Maliki pakt bijna alle soenitische generaals op. 1 daarvan is een Koerd. Beetje Saddam trekjes. Moet eens goed kijken hoe dit zo snel kan gebeuren. Probleem zit veel dieper.
Het is niet dat Maliki die straaljager bevlogen heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind dit dan gelden:
[..]
Ik vind dat te makkelijk. Maliki heeft zich jammergenoeg laten gaan. Deze week gewoon 17 Koerden gedood. Zogenaamd perongeluk.
Koerden hebben te veel macht nu. Vaak worden leiders die ik korte tijd zoveel problemen krijgen paranoïde.quote:
Die zullen ook wel afgemaakt worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:08 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Bijne alle generaals hebben hun taken niet vervult, logisch resultaat.
Je snapt toch dat dit de generaals zijn die verantwoordelijk zijn voor de val van Mosul? En dat ze gevlucht zijn?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:13 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Koerden hebben te veel macht nu. Vaak worden leiders die ik korte tijd zoveel problemen krijgen paranoïde.
Zijn ze alle drie van mosul?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je snapt toch dat dit de generaals zijn die verantwoordelijk zijn voor de val van Mosul? En dat ze gevlucht zijn?
Ongelooflijk in wat voor bochten mensen zich wringen om Maliki overal van te beschuldigen.
Wat mag precies niet of wat zou niet mogen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:13 schreef Stimorol- het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)gehakt_van_isis.html
Mag dit wel..?
Dat meisje op 0.25 sec...
Oh, ivm ontopic bedoelde ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Wat mag precies niet of wat zou niet mogen?
Persoonlijk vind ik maliki wel paar dingen aan te rekenen. Dan bedoel ik niet zijn acties van nu, want heeft bijna niets gedaan. Hij heeft gezorgd voor te veel onvrede bij Koerden en soennieten. Door bijvoorbeeld vliegtuigmaatschappijen te verbieden en bijna te verplichten om via Iraakse maatschappij te gaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je snapt toch dat dit de generaals zijn die verantwoordelijk zijn voor de val van Mosul? En dat ze gevlucht zijn?
Ongelooflijk in wat voor bochten mensen zich wringen om Maliki overal van te beschuldigen.
Hij heeft geen vliegtuigmaatschappijen verboden. Irak werd steeds aangeklaagd door Koeweit. De president van de maatschappij werd zelfs een keer opgepakt in Londen. Ze moesten 500 miljoen dollar betalen om hier van af te zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:19 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik maliki wel paar dingen aan te rekenen. Dan bedoel ik niet zijn acties van nu, want heeft bijna niets gedaan. Hij heeft gezorgd voor te veel onvrede bij Koerden en soennieten. Door bijvoorbeeld vliegtuigmaatschappijen te verbieden en bijna te verplichten om via Iraakse maatschappij te gaan.
Of ze opsturen naar Amerika en ze doodstraf geven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die gasten die Syrië in gaan om te vechten zijn gewoon vijanden van onze staat en wat wil Groen Links?... ze terughalen naar NL "Omdat ze hier thuishoren".
Bij terugkomst gewoon als collaborateurs opsluiten en nooit meer loslaten.
hoe zijn ze vijanden van onze staat? volgens mij steunt nederland juist de rebellen tegen assad....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die gasten die Syrië in gaan om te vechten zijn gewoon vijanden van onze staat en wat wil Groen Links?... ze terughalen naar NL "Omdat ze hier thuishoren".
Bij terugkomst gewoon als collaborateurs opsluiten en nooit meer loslaten.
Ik probeer persoonlijk Isis niet goed te praten hoor. Vind ze gewoon een gezwel voor Irak. Hartelozen sukkels.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef Eagle_99 het volgende:
Ach ja, Maliki heeft de soennitische minderheid behoorlijk gemarginaliseerd, indirect heeft hij er zelf voor gezorgd dat Isis nu buiten een paar Irakese bolwerken en Syrië opereert.
Maliki zuigtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef Eagle_99 het volgende:
Ach ja, Maliki heeft de soennitische minderheid behoorlijk gemarginaliseerd, indirect heeft hij er zelf voor gezorgd dat Isis nu buiten een paar Irakese bolwerken en Syrië opereert.
Als je de beelden zie van hoe ISIL te werk gaat, dan zijn ze de vijanden van heel de Westerse -en gematigde Islamitische wereld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:26 schreef zaid het volgende:
[..]
hoe zijn ze vijanden van onze staat? volgens mij steunt nederland juist de rebellen tegen assad....
Eens. Maliki heeft gefaald, maar ISIS is nooit goed te praten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik probeer persoonlijk Isis niet goed te praten hoor. Vind ze gewoon een gezwel voor Irak. Hartelozen sukkels.
Ik wil video's zien, maar krijg zeker alleen onthoofdingen te zien?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Eens. Maliki heeft gefaald, maar ISIS is nooit goed te praten.
www.netflix.nlquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik wil video's zien, maar krijg zeker alleen onthoofdingen te zien?
quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Verzorgt netflix nu al video's van Isis?
Op zijn kanaal zijn alle video's. Kan via mobiel kanaal niet delen daarom hier 1 van zijn video's.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je wilt geen onthoofdingen of moordpartijen zien (heel begrijpelijk)... dan moet je niet bij de video's van ISIS zijn en die smerige haat propaganda gewoon links laten liggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Verzorgt netflix nu al video's van Isis?
Ik heb niet veel onthoofdingen gezien, wel executies met vuurwapens. Of dat ze rijdende auto's beschieten(niet random, het zijn officieren/soldaten of ambtenaren die ze traceren en doden).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Ik ben persoonlijk ook gestopt met kijken. Je wordt er gewoon verdrietig van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je wilt geen onthoofdingen of moordpartijen zien (heel begrijpelijk)... dan moet je niet bij de video's van ISIS zijn en die smerige haat propaganda gewoon links laten liggen.
Hey, herken de taal volgens mij. Irakese Koerd toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Op zijn kanaal zijn alle video's. Kan via mobiel kanaal niet delen daarom hier 1 van zijn video's.
Koerdische verraders:
Is een verzamel kanaal. Is niet van Isis.
Hmmm. Zag lang geleden een allochtoon onthoofd worden in Rusland, met een mes. Ik heb daar wakker van gelegen, dus als al hun video's dood en en verderf is, laat dan maar zitten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je wilt geen onthoofdingen of moordpartijen zien (heel begrijpelijk)... dan moet je niet bij de video's van ISIS zijn en die smerige haat propaganda gewoon links laten liggen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik heb niet veel onthoofdingen gezien, wel executies met vuurwapens. Of dat ze rijdende auto's beschieten(niet random, het zijn officieren/soldaten of ambtenaren die ze traceren en doden).
Heb wel een leuke voor je![]()
Geen 18+, of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Smakelijk om gelachen.
Ik krijg er een heel naar gevoel bij en kijk het ook niet meer. Heb genoeg van die shit gezien.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk ook gestopt met kijken. Je wordt er gewoon verdrietig van.
Het zijn toch Turkmenen en geen ISIS militanten die zijn vermoord.twitter:IrakTurkmenleri twitterde op maandag 16-06-2014 om 10:54:01Telafer Polis Müdürlüğü'ndeki polisler, nezarette bulunan, çeşitli suç iddiaları ile gözaltına alınmış 60 Türkmeni infaz etti. #SaveTurkmen reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Uit halabja. Helpt gewoon de mensen die klapten toen hun familie en vrienden vermoord werden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hey, herken de taal volgens mij. Irakese Koerd toch?
[..]
Hmmm. Zag lang geleden een allochtoon onthoofd worden in Rusland, met een mes. Ik heb daar wakker van gelegen, dus als al hun video's dood en en verderf is, laat dan maar zitten.
[..]![]()
Smakelijk om gelachen.
Wat bedoel je met hier?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wordt ISIS hier nu al gezien als terroristische organisatie?
Weet niet wat ze zeggen maar het zijn opgepakte ISIS militanten had ik laatst gelezen.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Weet niet wat ze zeggen maar het zijn opgepakte ISIS militanten had ik laatst gelezen.
Zou ik ook zijn als ik erop los moord en levend opgepakt wordtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Nee toch... Een van die mannen is echt bang lijkt het wel....
Opgepakte Isis mensen ja. de andere praten Arabisch dus zullen wel sjieten zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Weet niet wat ze zeggen maar het zijn opgepakte ISIS militanten had ik laatst gelezen.
Wat een kk loser dan. Sorry hoor.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zou ik ook zijn als ik erop los moord en levend opgepakt wordt
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Opgepakte Isis mensen ja. de andere praten Arabisch dus zullen wel sjieten zijn.
Zeg eerlijk, je genoot wel even toen je die vage gil geluitjes van die "vent" hoorde toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Nee toch... Een van die mannen is echt bang lijkt het wel....
"Niet huilen, je bent een man!"quote:
Uh?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Opgepakte Isis mensen ja. de andere praten Arabisch dus zullen wel sjieten zijn.
Eerlijk, nu ik lees dat het sjiieten zijn die hun oppakken en ze niet moorden (I assume....): Ja... Laat het verschil in mensheid zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg eerlijk, je genoot wel even toen je die vage gil geluitjes van die "vent" hoorde toch?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
"Niet huilen, je bent een man!"
"Alsjeblieft niet slaan, auw!"
"Auw mijn hand, mijn hand, mijn hand, auw!"
"Wat hebben jullie gedaan? Laat hem met rust"
"Stop met huilen, we gaan het zo losknippen!"
Ze hadden z'n handen te strak gebonden
Are u fucking srs?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Uiteraard, maar geen mens is volledig vrij van het gevoel van rechtvaardigheid..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Eerlijk, nu ik lees dat het sjiieten zijn die hun oppakken en ze niet moorden (I assume....): Ja... Laat het verschil in mensheid zijn.
Had samen met mijn vader gekeken. Die vertaalde alles voor me.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee.. Want zijn kreten op 0.28 vind ik niet fijn om te horen. Niemand zou pijn moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar geen mens is volledig vrij van het gevoel van rechtvaardigheid..
Is toch lekker joh, een ISIS-figuur verdriet,pijn of wat dan ook zien hebben.
Je bent niet "te" humaan, je bekijkt alleen dit uit een bepaalt perspectief.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Ondanks dat het een terrorist is word ik er niet blij van. Ik ben te humaan denk ikHij zou m'n hart wel kunnen opeten als hij de kans ervoor krijg
Oh naja, ik vond het echt lekker klinken..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee.. Want zijn kreten op 0.28 vind ik niet fijn om te horen. Niemand zou pijn moeten hebben.
Ja serieus. Hij blijft "iedie" zeggen, 'mijn hand'.quote:
Waar ik wel enorm van geniet is de angst van die mensen. Ze weten niet of ze vermoord zullen worden of niet. De reden dat ik daarvan geniet, is omdat zij dit bij anderen hebben gedaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh naja, ik vond het echt lekker klinken..
Ze doen andere mensen ook heel veel pijn..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waar ik wel enorm van geniet is de angst van die mensen. Ze weten niet of ze vermoord zullen worden of niet. De reden dat ik daarvan geniet, is omdat zij dit bij anderen hebben gedaan.
Toch hoop ik dat ze nog leven.
Ze worden niet gedood hoor, ze worden opgepakt en uitgeleverd aan justitie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waar ik wel enorm van geniet is de angst van die mensen. Ze weten niet of ze vermoord zullen worden of niet. De reden dat ik daarvan geniet, is omdat zij dit bij anderen hebben gedaan.
Toch hoop ik dat ze nog leven.
Waarvoor is Israël regering bang voor??quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:03 schreef Charismatisch het volgende:
Steinitz: Israel concerned about any US-Iran cooperation over Iraq
While deploring the "ungodly horror" of the bloodshed in Iraq, Steinitz said Iran should not be helped to extend its sway in Iran where fellow Shi'ite Muslims form the majority.
That, he said would give Tehran an arc of control running through Syria, where the Iranians back embattled President Bashar Assad, and on to Lebanon, where they have powerful allies in the Hezbollah militia.
"And we would especially not want for a situation to be created where, because both the United States and Iran support the government of (Iraqi Prime Minister Nuri) al-Maliki, it softens the American positions on the issue which is most critical for the peace of the world, which is the Iranian nuclear issue," Steinitz said in an interview.
http://www.jpost.com/Iran(...)ion-over-Iraq-359539
Wallah verschil in vrouw man dit... Uitleveren zoals Peunage zegt is het mooiste.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze doen andere mensen ook heel veel pijn..
Nee, ISIS figuren kunnen niet hard en gemeen genoeg aangepakt worden.
En uiteraard hoop ik ook dat ze nog leven, tot de dood in een martelgevangenis graag.
Dat is het verschil tussen ons Koerden/sjieten en soennieten. Natuurlijk zijn niet alle soennieten zo, maar toch.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze worden niet gedood hoor, ze worden opgepakt en uitgeleverd aan justitie.
Alleen in uitzonderlijke situaties.
Ja maar Irak is best wel corrupt. Het kan zomaar gebeuren dat ze een paar maanden later uit de gevangenis gebroken worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wallah verschil in vrouw man dit... Uitleveren zoals Peunage zegt is het mooiste.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
[b]Wallah verschil in vrouw man dit[/b]... Uitleveren zoals Peunage zegt is het mooiste.
Wallah.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wallah verschil in vrouw man dit... Uitleveren zoals Peunage zegt is het mooiste.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik heb niet veel onthoofdingen gezien, wel executies met vuurwapens. Of dat ze rijdende auto's beschieten(niet random, het zijn officieren/soldaten of ambtenaren die ze traceren en doden).
Heb wel een leuke voor je![]()
Geen 18+, of wel?
Is dat een vent of chick??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Meisje. Dus veel plezier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is dat een vent of chick??
Dat zou wel een ander verhaal worden ja. Maar ik zou iemand alsnog niet kunnen martelen ofzo. Gwn zo snel mogelijk berechten en weg ermee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet "te" humaan, je bekijkt alleen dit uit een bepaalt perspectief.
Probeer je eens in te beelden dat deze huilie een dierbare van je zou kunnen onthoofden omdat hij/zij toevallig zijn ideeën niet deelt.
Psssss, hoe moet het dan o wijze??quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:17 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wallah.![]()
Je bent te lang onder Turken geweest.
is toch zo abi.quote:
Oh. Lost dus ook geen moer opquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar Irak is best wel corrupt. Het kan zomaar gebeuren dat ze een paar maanden later uit de gevangenis gebroken worden.
onzin... isis vertegenwoordigt de soennieten nietquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen ons Koerden/sjieten en soennieten. Natuurlijk zijn niet alle soennieten zo, maar toch.
Gekruisigd? Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:20 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat zou wel een ander verhaal worden ja. Maar ik zou iemand alsnog niet kunnen martelen ofzo. Gwn zo snel mogelijk berechten en weg ermee.
Trouwens, wat me opvalt is dat ISIS ook vaak zijn gevangenen meteen executeert. Ze zullen vast ook onthoofden en andere rare methodes hebben(heb ook gekruisigde lijken gezien uit Syrië), maar ik ga liever dood met een kogel door m'n kop dan een halve minuut doorleven met een opengesneden keel![]()
Wat wij nu dankzij de technologie zien is al jaren overal ter wereld aan het gebeuren. Alleen toen was het ver van ons bed. Wat er destijds in Rwanda is gebeurd zal vast niet veel verschillen dan wat ISIS doet.
Meestal worden wij(Turken) als barbaren gezien, maar bedankt voor je oprechtheidquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:17 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wallah.![]()
Je bent te lang onder Turken geweest.
Tijdens Saddam klaagden jullie niet toen hij miljoenen sjieten en Koerden doodde. Jullie juichte zelf na acties als bij halabja. Ik zeg natuurlijk niet allemaal maar het zit gewoon in jullie aard.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:20 schreef zaid het volgende:
[..]
onzin... isis vertegenwoordigt de soennieten niet
Zoiets:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand vertalen wat er op staat?
Ik heb dit uit de fb profiel van een Turkse ISIS terrorist gehaald.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Mag op papier niet, maar zal heus wel gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe zit het met de gevangenissen in Irak, daar worden ze toch wel flink aangepakt?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe zit het met de gevangenissen in Irak, daar worden ze toch wel flink aangepakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd zo toch.
ben jij sjiiet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Tijdens Saddam klaagden jullie niet toen hij miljoenen sjieten en Koerden doodde. Jullie juichte zelf na acties als bij halabja. Ik zeg natuurlijk niet allemaal maar het zit gewoon in jullie aard.
Dat hebben ze wel eens laten zien. Gevangenissen zijn zo corrupt als de pest. Sommige hooggeplaatste terroristen hebben gewoon mobiele telefoons en opereren vanuit hun cel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Als dit vaak niet slechts om verdachten ging, dan waren deze foto,s echt genieten !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd zo toch.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zoiets:
18+WTF!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand vertalen wat er op staat?
Ik heb dit uit de fb profiel van een Turkse ISIS terrorist gehaald.
Spijtig zeer spijtig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel eens laten zien. Gevangenissen zijn zo corrupt als de pest. Sommige hooggeplaatste terroristen hebben gewoon mobiele telefoons en opereren vanuit hun cel.
[..]
Zoiets:
18+Zou ik nog kunnen slapen als ik keek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand vertalen wat er op staat?
Ik heb dit uit de fb profiel van een Turkse ISIS terrorist gehaald."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zou ik nog kunnen slapen als ik keek?
Jawel, zo erg is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zou ik nog kunnen slapen als ik keek?
Deed Saddam ook bij zijn politieke tegenstanders. Raar dat we dit niet 'erg' vinden. We horen hier niet aan te wennen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, zo erg is het ook weer niet.
[..]
Zoiets:
18+Die eerste zou een spion zijn. Heeft informatie over ISIL weggeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand vertalen wat er op staat?
Ik heb dit uit de fb profiel van een Turkse ISIS terrorist gehaald.
Die andere 2 zijn te bloedig om te lezen![]()
miljoenen is echt onzin. maar soennitische tegenstanders werden net zo goed vervolgd, heeft niks met koerd of sjiiet zijn te maken..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Tijdens Saddam klaagden jullie niet toen hij miljoenen sjieten en Koerden doodde. Jullie juichte zelf na acties als bij halabja. Ik zeg natuurlijk niet allemaal maar het zit gewoon in jullie aard.
Ik vind het juist erg goed dat wij hier aan "wennen", geweld is nu eenmaal mens eigen. Daar moeten we niet te krampachtig over doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:28 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Deed Saddam ook bij zijn politieke tegenstanders. Raar dat we dit niet 'erg' vinden. We horen hier niet aan te wennen.
Oh pls, dit soort meningen zijn walgelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg goed dat wij hier aan "wennen", geweld is nu eenmaal mens eigen. Daar moeten we niet te krampachtig over doen.
Ik was een jonge puber toen ik voor het eerst een onthoofding zag. Een jonge Russische soldaat werd koelbloedig onthoofd in Tsjetsjenië. Toen schrok ik me rot maar nu ben ik het gewend. Alhoewel ik zijn rollende hoofd(was op een heuvel) en het gietende bloed uit zijn luchtpijp nog steeds niet ben vergetenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:28 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Deed Saddam ook bij zijn politieke tegenstanders. Raar dat we dit niet 'erg' vinden. We horen hier niet aan te wennen.
Oh en die laatste zou zich (weer?) hebben aangesloten bij het, denk ik, Syrische ldger.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die eerste zou een spion zijn. Heeft informatie over ISIL weggeven.
Die andere 2 zijn te bloedig om te lezen
Het is mens eigen om dood, verdriet, verderf te stichten. Sla de geschiedenisboeken maar open.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh pls, dit soort meningen zijn walgelijk.
Wat is er mens eigen aan het onthoofden van mensen?
Disagree. Fuck die zgn wetenschappelijke onderzoeken. Die zijn vast bedacht om meer wapens, messen etc te verkopen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is mens eigen om dood, verdriet, verderf te stichten. Sla de geschiedenisboeken maar open.
Ook hebben verschillende wetenschappelijke onderzoeken al aangetoond dat vrijwel ieder mens instaat is om bepaalde martel-technieken uit te voeren.
Het is van belang dat wij dit gaan accepteren en dat wij gaan kijken hoe wij hier op een juiste manier mee om kunnen gaan. Overdreven emotioneel doen , daar heeft niemand wat aan.
Nee ik ben bang dat deonderhond gelijk heeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Disagree. Fuck die zgn wetenschappelijke onderzoeken. Die zijn vast bedacht om meer wapens, messen etc te verkopen.
Ja, zo éen ja. Die denkt dat die oorlogen en alles een kwestie is van sponsoren, beetje doordrukken, wat vuur erop douwen, etc etc om de wapenindustrie gaande te houden. Laat ze in het Midden oosten elkaar maar afmaken, hebben wij er geen last van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:35 schreef theunderdog het volgende:
Oh oke, jij bent er zo een...
Laat maar dan.. XD
Ik ben ouder en nog niet zo goor afgestompt als jullie, Godzijdank.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik ben bang dat deonderhond gelijk heeft.
"There is a savage beast in every man, and when you hand that man a sword or spear and send him forth to war, the beast stirs."
- George Martin
Dit komt dan uit een fantasy boek, maar het is waar.
ISIL maakt dus geen grappenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die eerste zou een spion zijn. Heeft informatie over ISIL weggeven.
Die andere 2 zijn te bloedig om te lezen
Isis propaganda of zijn het dode Isis mensen?quote:
Ja natuurlijk is er een oorlogsindustrie die gevoed moet worden, daar heb je gelijk in. Maar dat neemt niet weg dat mensen, vrijwel alle mensen, in een bepaalde setting, omgeving en gemoedstand, vreselijke dingen kunnen doen. Sommige mensen, zoals ISIL, bereiken dat punt echt extreem snel. Het ene moment zitten ze op een ROC in Nederland en 2 weken later onthoofden ze iemand in Syrië.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, zo éen ja. Die denkt dat die oorlogen en alles een kwestie is van sponsoren, beetje doordrukken, wat vuur erop douwen, etc etc om de wapenindustrie gaande te houden. Laat ze in het Midden oosten elkaar maar afmaken, hebben wij er geen last van.
ISIS mensen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Isis propaganda of zijn het dode Isis mensen?
En een ad hominem erbij...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, zo éen ja. Die denkt dat die oorlogen en alles een kwestie is van sponsoren, beetje doordrukken, wat vuur erop douwen, etc etc om de wapenindustrie gaande te houden. Laat ze in het Midden oosten elkaar maar afmaken, hebben wij er geen last van.
[..]
Ik ben ouder en nog niet zo goor afgestompt als jullie, Godzijdank.
Bedankt man.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=aba_1393008566#PBPYQjIFA2dqKP0p.99
Nederlands sprekende .
Is hij Arabier of Turkmeen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:53 schreef Peunage het volgende:
Ik had eerder een plaatje gepost van Ali Adnan, voetbalspeler. Nu een filmpje. Geen ondertiteling helaas.
ÙĜ§ĜıĜ¨ Ĝ§ÙÙ ÙĜŞĜĜ¨ Ĝ§ÙÙĜ·ÙÙ ÙĜ§ÙÙ ĜĜŞĜħÙ ĜıÙÙ ĜıĜŻÙĜ§Ù ÙĜŞĜ·ÙĜı ĜĥÙ Ù ĜµÙÙÙ Ĝ§ÙĜĴÙĜ´ Ĝ§ÙĜıĜħĜ§ÙÙ
Ali Adnan links, de trainer van het nationale elftal rechts van hem.
Hij zegt min of meer; land is belangrijker dan sport, niemand hoeft ons te vertellen dat we dit moeten doen, dit is een plicht, etc. etc.
Turkmeenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:59 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Is hij Arabier of Turkmeen?
Want:
[ afbeelding ]
Gadver.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:59 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Want:
[ afbeelding ]
Is hij Grijze Wolf (MHP'er).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:59 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Want:
[ afbeelding ]
Ah, de klassieker? Zijn meerdere lui die worden onthoofd plus eentje die gaat rennen en wordt neergeschotenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:32 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik was een jonge puber toen ik voor het eerst een onthoofding zag. Een jonge Russische soldaat werd koelbloedig onthoofd in Tsjetsjenië. Toen schrok ik me rot maar nu ben ik het gewend. Alhoewel ik zijn rollende hoofd(was op een heuvel) en het gietende bloed uit zijn luchtpijp nog steeds niet ben vergeten
Vertaling(niet helemaal letterlijk):quote:Irak'taki Türkmen kardeşlerimizle ilgili çözüm olarak şunu öneriyorum. Hükümet ABD'nin bu işe lakayt kaldığını ve IŞİD'in şiilere karşı davranışını da göz önüne alarak, derhal İran'la anlaşmalı ve birlikte müdahalede bulunmalıdır. Ancak bizim hükümetin böyle bir girişimde bulunacağını sanmıyorum. Zira IŞİD'i besleyenler başta ABD olmak üzere Türkiye'dir. Buna itiraz edecek olanlar olacaktır. İtirazda bulunanlar bugünkü HABERTÜRK gazetesini okusun. Dün ve bugün oradaki Türkmen kardeşlerimizle telefonla konuştum. Peşmergeler silahlarını teslim etmeleri halinde yardım edeceklerini söylüyormuş. Kerkük kuşatma halinde ve geleceği belli değil. Ellerindeki silahlar yeterli değil. Orada iki tugayımız var. Bilgilerinize....
Waarom is de MHP zo anti-Shariah anti-ISIS en pro-Shia.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:11 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkse historicus en parlementariër Prof. Dr. Yusuf Halaçoglu:
[..]
Vertaling(niet helemaal letterlijk):
Als oplossing voor onze Turkmeense broeders in Irak heb ik een voorstel. De regering zou moeten beseffen dat de VS hier niets aan zal doen en we zien hoe ISIS zich gedraagt tegen sjiieten. Daarom moet de regering per direct samenwerken met Iran en zich bemoeien met de situatie.
Maar ik denk niet dat onze regering zoiets zal doen, want ISIS wordt door de VS en Turkije gekoesterd.
Mensen zullen hier bezwaar voor hebben, diegene mogen de Haberturk(krant) van vandaag lezen.
Ik heb gisteren en vandaag met onze Turkmeense broeders ter plekke gepraat. De Peshmerge heeft ze gezegd hun te zullen helpen als ze hun wapens inleveren.
Kirkuk is belegerd en de toekomst ervan is onbekend. Ze(Turkmenen) hebben niet genoeg wapens.
We hebben daar twee brigades. Voor uw aandacht.
Ze hebben 2 brigades in Tal Afar?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:11 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkse historicus en parlementariër Prof. Dr. Yusuf Halaçoglu:
[..]
Vertaling(niet helemaal letterlijk):
Als oplossing voor onze Turkmeense broeders in Irak heb ik een voorstel. De regering zou moeten beseffen dat de VS hier niets aan zal doen en we zien hoe ISIS zich gedraagt tegen sjiieten. Daarom moet de regering per direct samenwerken met Iran en zich bemoeien met de situatie.
Maar ik denk niet dat onze regering zoiets zal doen, want ISIS wordt door de VS en Turkije gekoesterd.
Mensen zullen hier bezwaar voor hebben, diegene mogen de Haberturk(krant) van vandaag lezen.
Ik heb gisteren en vandaag met onze Turkmeense broeders ter plekke gepraat. De Peshmerge heeft ze gezegd hun te zullen helpen als ze hun wapens inleveren.
Kirkuk is belegerd en de toekomst ervan is onbekend. Ze(Turkmenen) hebben niet genoeg wapens.
We hebben daar twee brigades. Voor uw aandacht.
quote:
Dat weet ik niet, maar het is een politieke statement voor de situatie van de Oeigoeren in China, na een goal van Ali Adnan tegen China.quote:
Mhp is toch enigszins seculier.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom is de MHP zo anti-Shariah anti-ISIS en pro-Shia.
En ze komen echt alleen maar voor de Turkmenen daar op.
Nee in Irakees Koerdistan. Alleen ik denk dat ze niet uit hun garnizoen mogen van de regering. Zou eerst door het parlement goedgekeurd moeten worden.quote:
Dei MHP-pic-hoeren zeggen wel dat ze religieus zijn. Vreemd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mhp is toch enigszins seculier.
Dat ze voor Turkmenen opkomen is logisch vanuit hun politieke agenda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |