Tijdje geleden ook gedaan. Toen heeft het leger ze gedood en de dammen geopend.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
niet alleen daar
http://www.newscientist.c(...)rs.html#.U6B9shIaySO
Ze controleren dammen in de Eufraat en de Tigris. Ofwel niet alleen het water voor Bagdad maar voor het hele Shia-deel van Irak.
Met de haat tussen verschillende bevolkingsgroepen vind ik het niet zo raar eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Eagle_99 het volgende:
De Koerden vragen sjiieten en Turkmenen ook hun wapens in te leveren als ze hulp willen.
Ershad Salihi was er behoorlijk boos over.
Dat lijkt me best goed van de Koerden, als zij bescherming willen lever je wapens en je voertuigen maar inquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Eagle_99 het volgende:
De Koerden vragen sjiieten en Turkmenen ook hun wapens in te leveren als ze hulp willen.
Ershad Salihi was er behoorlijk boos over.
En wie gaat ze tegen Koerden beschermen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat lijkt me best goed van de Koerden, als zij bescherming willen lever je wapens en je voertuigen maar in
Ze vragen de Koerden nota bene zelf om hulpquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
En wie gaat ze tegen Koerden beschermen?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de Koerden want?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
De Bosniërs van Srebrenica moesten hun wapens ook inleveren, omdat de Nederlanders hen wel zouden beschermen.
Je laten beschermen door Nederlandersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
De Bosniërs van Srebrenica moesten hun wapens ook inleveren, omdat de Nederlanders hen wel zouden beschermen.
Ja leuk, laten we het even bij Irak houden hier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
Ja maar dat kun je niet vergelijken met de huidige situatie in Irak.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Bilge het volgende:
Turken zullen niet komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: Breaking: Iraqi Turkoman Front calls on #Turkey to send troops to #Kirkuk.
Goed voor ons Koerden of is het slecht, omdat Turken het dan inlijven?
Iraqi Turkmen Front.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: Breaking: Iraqi Turkoman Front calls on #Turkey to send troops to #Kirkuk.
Wtf moet je zonder wapens in Tal Afar? Of wilt de peshmerga ook Tal Afar inlijven?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat?Waarom vragen ze dan hulp aan de Koerden
Huh wat? Waar heb je het over? Het gaat over de mensen die naar Koerdistan komen en daar bescherming willen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:13 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wtf moet je zonder wapens in Tal Afar? Of wilt de peshmerga ook Tal Afar inlijven?
Salihi heeft de Turkmenen opgeroepen hun wapens op te pakken. In Tal Afar zijn ze al bewapend maar niet in Kirkuk.
Het lijkt me logisch dat je de mogelijkheid wilt om jezelf te verdedigen en je lot niet aan anderen over te laten.
Ook Turkmenen in Kirkuk is gevraagd hun wapens in te leveren, en die zijn niet gevlucht naar Koerdistan, Koerdistan is naar hun gekomenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:14 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Huh wat? Waar heb je het over? Het gaat over de mensen die naar Koerdistan komen en daar bescherming willen.
Heb ik ook gezegd een topic terug. Ik plaats het daarom expres met bron erbij zodat mensen mij duidelijkheid kunnen geven. Er is bijna geen betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Rudaw is al meerdere malen onbetrouwbaar gebleken, vooral blijven aanhalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
De situatie is onhelder. CNN, BBC, Reuters, Al Iraqiya, Al Arabiya etcetera rapporteren ook al een week lang tegenstrijdige verhalen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Rudaw is al meerdere malen onbetrouwbaar gebleken, vooral blijven aanhalen
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Eagle_99 het volgende:
18+Ik ben achter mijn mobiel, dus kan je ff door Google laten checken? Misschien zijn het oude foto's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Eagle_99 het volgende:
18+Gevangenis in Al TafarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is deze genomen? Ik lees van Turkse bronnen dat het Turkmenen zijn(uit Tal Afar of Mosul) maar weet niet of het waar is.Beneath the gold, the bitter steel
Ik kom alleen uit op twitterberichten, alle berichten die ik heb bekeken zijn nieuw, 1-2 dagen oud.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben achter mijn mobiel, dus kan je ff door Google laten checken? Misschien zijn het oude foto's.
twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 16-06-2014 om 19:19:32Picture purports to show massacre of Sunni miitants massacred by government forces in Tal Afar http://t.co/MHq6rkCSAP reageer retweet
Ik snap het nu niet meer. Als het soennieten zou het zijn, zou sjieten het hebben gedaan of Turkmenen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:28 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik kom alleen uit op twitterberichten, alle berichten die ik heb bekeken zijn nieuw, 1-2 dagen oud.
Maar zou ook soennieten kunnen zijn volgens deze:twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 16-06-2014 om 19:19:32Picture purports to show massacre of Sunni miitants massacred by government forces in Tal Afar http://t.co/MHq6rkCSAP reageer retweet
Ehh..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:15 schreef Nintex het volgende:
..terwijl CNN weer schrijft dat de Irakezen vooruitgang boeken.
quote:Iraq crisis: ISIS advances on Baquba as U.S. moves firepower to region
Baghdad, Iraq (CNN) -- As Islamic militants continue their murderous advance across Iraq, they have a new target in their sights: the city of Baquba, less than 40 miles north of Baghdad.
Gun battles erupted in the city, only a 45-minute drive from the capital, on Tuesday as fighters and Iraqi government forces clashed.
Civilians are fleeing violence there and elsewhere in Iraq even as the United States bolsters its manpower in the region while it mulls what action to take.
According to a Baquba police official and an official in the Baquba governor's office, militants from the Islamic State in Iraq and Syria, or ISIS, have "made a great advance on Baquba" and are pushing very hard to take it, but the city has not fallen.
The Baquba officials told CNN that ISIS is moving in on the western side of Baquba and that villages just west of the city, as well as some areas in western Baquba, are under ISIS control.
Dat zal nooit kunnen gebeuren. Nooit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef mrstylo het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap het nu niet meer. Als het soennieten zou het zijn, zou sjieten het hebben gedaan of Turkmenen?
Ik las al eerder ergens dat het regeringsleger gevangenen heeft gedood voor hun vertrek, blijkbaar zijn dat het. Of het Turkmenen zijn of ISIS militanten weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Geen idee, daders zijn vluchtende regeringssoldaten.
Tja, wie gaat er wat aan doen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Straks hebben we een gloednieuwe terreurstaat
Buurlanden, anders hebben ze een groter probleem dan ze nu al hebben.quote:
Beter toch. Dan kan je er zicht op houden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Straks hebben we een gloednieuwe terreurstaat
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Buurlanden, anders hebben ze een groter probleem dan ze nu al hebben.
Turkije en Iran zouden moeten samenwerken, maar ik zie hetniet gebeuren.
Als ze Bagdad zouden krijgen verwacht ik het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.
Als er straks nog een sjiitisch Irak blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran die sjiitisch Irak openlijk binnenrijdt met tanks? Dat zie ik ook niet direct gebeuren.
Volgens mij is iedereen die niet van ISIS is de pineut. Het boeit geen reet of je dan soenniet, sjiet of christen bent.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef Perrin het volgende:
Kortom, de sjiieten in Irak lijken redelijk de pineut.
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Als ze Bagdad zouden krijgen verwacht ik het eigenlijk wel.
Dan zou ISIS een product van de VS kunnen zijn?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.
Ze komen toch steeds dichter bij elkaar? Volgens mij zijn ze in gesprek voor hun atoom programma. Dus misschien kunnen ze eruit komen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vervolgens vindt de VS wel een manier om Iran daarvoor, uiteraard geheel volgens internationaal recht, aan te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |