abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142931697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:37 schreef NiceTry het volgende:
Ik ben blij dat er weer een shake-up is van de setlist, maar misschien was het nog leuker geweest als ze nummers hadden gekozen die ze langer niet gespeeld hadden? Zijn ze nog ten koste gegaan van andere nummers? Of hebben we een langer optreden? :D Ik weet eigenlijk niet over het uberhaupt mogelijk is een setlist te verlengen met maar twee nummers. [..]
Met gemak, tikt de anderhalf uur nog altijd amper aan. Ik had het al verwacht, maar het is ten koste van 'Dancing Shoes' gegaan. Goede keus, had eerder mogen gebeuren. Daarna gelijk door in 'Teddy Picker' (die merendeel van de gigs deze tour inclusief UK/Europa in de herfst van 2013 nog gewoon op de lijst stond), welke 'She's Thunderstorms' helaas vervangen heeft. 'Crying Lightning' is nu op de plek van die laatste gedaan, dus de laatste 45 minuten blijven gewoon erg mellow.

Toevallig zei ik vorige week nog tegen iemand dat van álle kapot gespeelde nummers 'The View From The Afternoon' wel echt de grootste omissie is in de huidige set. En voila. Broodnodige toevoeging. Daarvan werd tijdens de SIAS-era ook nog door ze gezegd dat dat één van de grote vijf was die ze nooit zouden kunnen overslaan live. Jammer dat ze deze aanpassingen niet voor Finsbury Park konden doen. Wel ironisch dat die 2 nu juist terugkomen voor de terugkeer naar Lollapalooza - stream vrjidagnacht/zaterdagochtend - na 3 jaar, wat toen zo'n beetje de basis was van de set. En dat blijft nog steeds een geweldige energie geladen set, een van de beste uit die tijd. 45 minuten aan één stuk door, met alleen een korte adempauze tijdens - jawel - 'Thunderstorms', 'Hellcat', 'Crying Lightning' en 'Fluorescent Adolescent'. En toen zat hoogtepunt 'Evil Twin' er nog niet eens bij. 3 jaar later headliner, anderhalf uur.

(Niet schokkerige versie beschikbaar op aanvraag)
pi_142933813
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:02 schreef AMDB het volgende:

[..]

Een dagje festival telt voor mij niet als festival, dus het wordt de eerste :P Dagje Pinkpop, dagje BKS, dagje AM. En nu pas de volledig volle.
Je hebt gelijk. Kamperen en dagen niet douchen is essentieel voor het festivalgevoel.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met gemak, tikt de anderhalf uur nog altijd amper aan.
Ik bedoelde eigenlijk of ze niet binnen een afgeronde tijd moeten spelen ofzo. De 'anderhalf-uur-set' of de '2-uur-durende-set'. Willekeurig twee nummers erbij voegen krijg je misschien een rare tijdsduur. Nouja, nevermind, ik kan nu al daarvoor tien oplossingen bedenken.

Voor mij part spelen ze alle vijf de albums achter mekaar, ik heb mezelf bewezen dat ik dat aankan. ;)

quote:

(Niet schokkerige versie beschikbaar op aanvraag)
Oeh, ja aanvraag! :W

Nog één vraagje: dat nieuwe nummer van...ruim een maand geleden, daar horen we niets meer van?
  donderdag 31 juli 2014 @ 21:33:25 #178
192683 AMDB
Visionair.
pi_142935100
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:02 schreef NiceTry het volgende:

Voor mij part spelen ze alle vijf de albums achter mekaar, ik heb mezelf bewezen dat ik dat aankan. ;)

EN DE B-SIDES DAN?!

Overigens benieuwd naar hoe je jezelf dat bewezen hebt :P
pi_142935552
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

EN DE B-SIDES DAN?!

Overigens benieuwd naar hoe je jezelf dat bewezen hebt :P
Nou, het begon op een regenachtige zondagochtend..

Tja, inclusief b-sides heb ik nog niet bewezen, dus misschien ga ik dan wel van m'n stokje. Maar laat maar doorkomen! Stiekem, heel stiekem wil ik You're So Dark 'ns live horen. Omdat stiekem gewoon een lekker nummer is.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 06:33:23 #180
192683 AMDB
Visionair.
pi_142945640
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 21:43 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Nou, het begon op een regenachtige zondagochtend..

Tja, inclusief b-sides heb ik nog niet bewezen, dus misschien ga ik dan wel van m'n stokje. Maar laat maar doorkomen! Stiekem, heel stiekem wil ik You're So Dark 'ns live horen. Omdat stiekem gewoon een lekker nummer is.
You're So Dark zou ik ook heel erg tof vinden, vooral dit stukje:

quote:
And I know I'm not your type
Cause I don't shun the daylight
But baby I'm willing to start
De muziek daar, de lyrics :9~ _O_
pi_142978293
quote:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk of ze niet binnen een afgeronde tijd moeten spelen ofzo. De 'anderhalf-uur-set' of de '2-uur-durende-set'. Willekeurig twee nummers erbij voegen krijg je misschien een rare tijdsduur. Nouja, nevermind, ik kan nu al daarvoor tien oplossingen bedenken. [..]
Anderhalf uur is wel een beetje de festival-standaard ja, maar er zijn genoeg patatfestivals waar de publiekstrekkers 2 uur of langer spelen, en aangezien ze nu wereldwijd headline-slots spelen...

quote:

[..]

Nog één vraagje: dat nieuwe nummer van...ruim een maand geleden, daar horen we niets meer van?
Weet niet wat daarover gepost is, maar de twee/drie fragmenten die online staan kun je geen wijs uit worden:

en

http://instagram.com/p/pj9YbCugSo/

Er zijn best een paar recente berichten dat er tijdens verschillende soundchecks een nieuwe song klonk. Ik denk dat ze altijd wel nieuwe muziek aan het schrijven zijn, en altijd tijdens soundchecks wat uitproberen. Er is sowieso wel gesproken over nieuw materiaal in recente interviews (ik zal ze eens wat vaker posten, hehe). Bijvoorbeeld een paar quotes daarover uit een interview met de Evening Times van begin juli (http://www.eveningtimes.c(...)eak-170320n.24694382):

"I don't think we'll be rushing in and making another LP, I don't think anyone needs that now - by the time we're done this summer there'll have been enough Arctic Monkeys for a while, from outside and from our side". [..] There's a possibility that we might do a new song, but as far as us shooting straight back into the studio, that doesn't seem likely".

Mooie off topic-quote ook nog: "Image has always been a part of the band, from when where we all wearing trackie tops and still had acne to having the leather jacket".

Ook in dit radio-interview vooraf Finsbury Park, dus dat is nog wat langer geleden, is er over gesproken, in de laatste halve minuut ("hopelijk een B-kant voor een single", dus die boot is al wel beetje gevaren):

Dan:

'War Pigs' is niet meer, 'Arabella' live als op het album, pre eind-september, de keyboard-jongen doet de solo weer...: http://instagram.com/p/rIrqN0vGka/

De nieuwe intro-tape is een orgel-versie van 'Are You Lonesome Tonight'...

...wat minder willekeurig is dan het lijkt:

"I suppose I do want to think of 'Do I Wanna Know?' as 'Are You Lonesome Tonight?' with a jet pack on". - oktober 2013, Rolling Stone

"'Do I Wanna Know?' was a collaborative effort. I suppose it's an attempt at 'Are You Lonesome Tonight?' or 'What'll I Do'" - oktober 2013, X96 laatste zin van dit interviewtje doet ons tevens leren over Jim Cook

'Why’d You Only Call Me When You’re High?' [..], the tone of the lyrics is basically 'Are You Lonesome Tonight?' [..]" - januari 2014, Metro.US

Dat laatste interview is sowieso wel leuk om helemaal te lezen. Dik half jaar oud, maar een phoner met Turner waarin hij praat over samplen, de A- en B-kant-scheiding op 'AM', een absolute ontkenning dat de sound gebaseerd is op The Black Keys, een reactie op het #R1PALEXT3RN3R Twitter-drama uit die tijd, en een paar heerlijk sarcastische reacties op domme vragen van de interviewer.

Tot slot, niet geheel onbelangrijk, nieuwe plectra (Alex, Jamie):

pi_142980931
En voor men die de kroeg uit komt rollen en/of een vroege vogel is kan ik niet onthouden: de headline-set vana Lollapalooza, in z'n geheel live en direct vanaf 3:30 onze tijd op kanaaltje 1 van http://lollapalooza.redbull.tv/#!/. De radio-uitzending is op SiriusXM.
pi_142982144
Helaas te laat thuis gekomen, maar nu staat de stream alsnog aan. Het begon voor mij met Fireside en dus werd ik meteen jaloers dat dat mooie lied niet op Pinkpop gespeeld werd.

Come on Come on Come on, Number one party anthem O+ Ik blijf nog even zitten. In ieder geval tot 5.05 :)
pi_142993610
Een zeer onverwachte officiële verklaring rondom het vermeende belastingontwijkingschandaal van voor 2008:

quote:
To whom it may concern

We would like to respond to some misleading comments concerning our financial affairs that have circulated in the press over the past few weeks. Several years ago we were advised to make an investment that offered legitimate tax savings. However, we have received no tax saving from that investment, avoided no tax and will receive no future tax benefit. We have always paid all our taxes when due and on time and are therefore not required to repay any tax.

http://arcticmonkeys.com/news.php?id=682
Hadden ze niet eens hoeven te doen, toont stijl zoals we van ze gewend zijn.
pi_143022457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
Een zeer onverwachte officiële verklaring rondom het vermeende belastingontwijkingschandaal van voor 2008:

[..]

Hadden ze niet eens hoeven te doen, toont stijl zoals we van ze gewend zijn.
Dit was, vind ik, niet nodig geweest. Wel of geen commentaar, mensen blijven toch speculeren. De geruchten zijn eenmaal verspreid en deze ontkenning gaat toch niet door iedereen geloofd worden. En zeggen dat het iemand anders idee was, wordt toch als goedpraten gezien. Dat 't nog zo laat komt geeft het idee dat ze toch even voor de zekerheid moesten checken dat ze niks ontdoken hadden. Katie Melua was er wat sneller bij. Alleen de mensen die het toch al niet wilden geloven worden hiermee gerustgesteld.

Maar genoeg negativiteit ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 06:33 schreef AMDB het volgende:

You're So Dark zou ik ook heel erg tof vinden, vooral dit stukje:

[..]

De muziek daar, de lyrics :9~ _O_
Werkelijk geen idee wat het is, maar ik luister hem echt bijna dagelijks. Vind het intro geweldig (Black Keys of niet) en het enige recente nummer waar Turner voluit gaat op het einde. Dat vind ik een mooi moment

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:36 schreef Aisumasen het volgende:

Dan:

'War Pigs' is niet meer, 'Arabella' live als op het album, pre eind-september, de keyboard-jongen doet de solo weer...: http://instagram.com/p/rIrqN0vGka/

[...]

Dat laatste interview is sowieso wel leuk om helemaal te lezen. Dik half jaar oud, maar een phoner met Turner waarin hij praat over samplen, de A- en B-kant-scheiding op 'AM', een absolute ontkenning dat de sound gebaseerd is op The Black Keys, een reactie op het #R1PALEXT3RN3R Twitter-drama uit die tijd, en een paar heerlijk sarcastische reacties op domme vragen van de interviewer.
Het War Pigs trucje kenden we nu toch wel. En anders hoor je het rifje toch nog het hele nummer lang. De solo geeft mij toch meer een idee waar een 'sip of your soul' naar klinkt dan War Pigs ;)

Ik vind het interview wel grappig. Irriteer hem maar een beetje, dan dat ouderwetse geadoreer.

Edit: blijkbaar was ik toch niet klaar met de negativiteit :)
pi_143609029
GQ France, de september-editie. Foto's door Rick Guest, gestileerd door James Sleaford.

Outtake:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:12:31 #187
192683 AMDB
Visionair.
pi_143609405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:04 schreef Aisumasen het volgende:

Outtake:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :D

Best erg hoor, deze foto's.
pi_143623332
Die eerste met dat geweer is zonder fotoshop al hilarisch!

Ik had ze trouwens op AMUS al aanschouwd: de dosis AM hier bleek niet hoog genoeg te zijn ;)

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Gaaf stukje, dat hij maar gewoon mee komt spelen op LL :P
Helaas helaas. Al dacht ik dat het cool zou zijn als na de laatste tonen van Tail de lichten van het podium uit zouden gaan en je Turners stem langzaam van de rechter- naar de linkerboxen hoort gaan.. 't Nummer kwam steengoed uit de verf, though.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:13:07 #189
192683 AMDB
Visionair.
pi_143639136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:58 schreef NiceTry het volgende:

Ik had ze trouwens op AMUS al aanschouwd: de dosis AM hier bleek niet hoog genoeg te zijn ;)

[..]

Helaas helaas. Al dacht ik dat het cool zou zijn als na de laatste tonen van Tail de lichten van het podium uit zouden gaan en je Turners stem langzaam van de rechter- naar de linkerboxen hoort gaan.. 't Nummer kwam steengoed uit de verf, though.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:58 schreef NiceTry het volgende:

Haha, ik vermoed dat het hier (en op AMUS wss ook) de komende tijd wat rustiger gaat zijn nu de tour toch wel tegen zijn einde begint te lopen.

quote:
[..]

QOTSA was geweldig _O_ Mijn hoogtepunt na The National :)
pi_143675571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Haha, ik vermoed dat het hier (en op AMUS wss ook) de komende tijd wat rustiger gaat zijn nu de tour toch wel tegen zijn einde begint te lopen.

[..]

QOTSA was geweldig _O_ Mijn hoogtepunt na The National :)
Nou, tot de aanloop naar AM6 dan? :W

Je hebt wel gelijk, je ziet ook dat daar ondertussen een beetje aan de topics getrokken wordt, door nieuwe fans die het (net als ik) allemaal een beetje verkeerd getimed hebben, geloof ik. Maar het heeft een gigantisch archief aan concerten waar ik me zo nu en dan tegoed aan doe. En misschien wordt het ook wel weer tijd om nieuwe levensdoelen te stellen :P

Lowlands heeft volgens mij veel beter uitgepakt dan men aanvankelijk dacht. Ik heb me er gigantisch mee vermaakt. Digitaal welteverstaan.

en
Doet iemand het intro van AMOS ook denken aan het begin van de solo van Afternoon's Hat?
pi_143693285
En dat terwijl er nog zo veel te melden is. Van de week maar eens een overzichtje maken.

En de era is nog niet voorbij, dit weekend de laatste kans om de band in Europa te zien, met een bij voorbaat al legendarische terugkomst op Reading/Leeds voor het eerst sinds de veelbesproken show in 2009: zaterdagavond live op BBC3.

Maar vanavond eerst Rock En Seine, Parijs. Werchter is alweer 8 weken terug, en mijn favoriete era tot nu toe verdient nog wel een schepje d'r bovenop. Nog 16 uur om dat voor elkaar te krijgen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 22-08-2014 07:30:13 ]
pi_143710909
Have fun, houd het droog :s)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:23:18 #193
192683 AMDB
Visionair.
pi_143728373
Ben net thuis en dacht hem nog even voor een kwartiertje mee te kunnen pakken, maar op de één of andere manier doet Hola zijn werk niet. Helaas zal ik Reading morgen ook missen. Zal Leeds uitgezonden worden of is dat veel teveel van het goede?

[ Bericht 3% gewijzigd door NiceTry op 23-08-2014 00:20:51 ]
pi_143728619

[ Bericht 100% gewijzigd door NiceTry op 23-08-2014 00:16:47 (foutje, bedankt) ]
pi_143730849
Setlist shake-up. Turner schaterlachend. Helders op een catwalk. Keyboard jongen staand op z'n apparatuur. Nieuwe intro- en outrotjes. 'When The Sun Goes Down'. Beste festivalset sinds Glastonbury '13.
pi_143734454
'Sorry jongens, ik kan vanavond niet meer mee, ik moet....de BBC kijken'
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:47:03 #198
192683 AMDB
Visionair.
pi_143736519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:11 schreef NiceTry het volgende:
Ben net thuis en dacht hem nog even voor een kwartiertje mee te kunnen pakken, maar op de één of andere manier doet Hola zijn werk niet. Helaas zal ik Reading morgen ook missen. Zal Leeds uitgezonden worden of is dat veel teveel van het goede?
Ik kreeg 'm ook niet te pakken, na 10 minuten proxy's proberen maar opgegeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:27 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist shake-up. Turner schaterlachend. Helders op een catwalk. Keyboard jongen staand op z'n apparatuur. Nieuwe intro- en outrotjes. 'When The Sun Goes Down'. Beste festivalset sinds Glastonbury '13.
Die setlist _O_ , ik baalde dus wel heel even dat ik niet afgereisd ben naar Parijs
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:54:36 #199
192683 AMDB
Visionair.
pi_143736658
Maandag trouwens het voorprogramma van AM tijdens de US tour in Bitterzoet _O_

http://www.paradiso.nl/we(...)catie-Bitterzoet.htm
pi_143737865
Ik had al zo'n voorgevoel dat ik deze gig niet wou missen. En ik had, na toch een paar automatische piloot optredens, goed gebaald als ik geen vertrouwen meer zou hebben gehad. Alles klopte gisterenavond, iedereen was positief (op het podium en de fans achteraf), en al blijven die laatste 4 tracks van de reguliere set effe doorbijten, vanaf het moment dat Nick als tweede song wederom 'Snap Out Of It' inzet, Turner hem laat stoppen en rechtstreeks in 'Brianstorm' overgaat, weet je dat ze iets bijzonders voor ogen hadden, inclusief een nieuwe brug in 'Arabella', een nieuwe interlude voor 'Dancing Shoes' en een prachtige tease van 'Dancefloor'. Én 'Old Yellow Bricks' én 'Teddy Picker'. En als dan 2 van de tracks uit de standaard toegift al tijdens de hoofd-set gespeeld worden... (Alleen jammer van 'Fireside', ook '505' is gedropt, ironisch genoeg op meerdere vlakken nu terug naar de set van de Engelse arena-gigs afgelopen herfst!)

Voor mij persoonlijk eerste gig waar ik laaiend enthousiast over ben sinds Madison Square Garden, alweer een half jaar geleden. Waarom ze dit niet voor Finsbury Park konden doen blijft een raadsel.

quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:54 schreef AMDB het volgende:
Maandag trouwens het voorprogramma van AM tijdens de US tour in Bitterzoet _O_

http://www.paradiso.nl/we(...)catie-Bitterzoet.htm
Hier heb ik nog een hele post over klaarstaan die pseudo-cynisch eindigt met "dus, wie gaat er mee naar de Bitterzoet" :D?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')