abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:57:11 #251
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_145956558
Best Alternative is ook een grap zeg :')
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:58:12 #252
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_145956601
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af wat jullie bij best song hebben gekozen :')
_O- Ik heb Sam Smith gekozen. Stay With Me is nog best goed. En daarmee ook meteen de enige redelijke plaat uit die lijst :')
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Best Alternative is ook een grap zeg :')
Je moet die MTV dingen gewoon nooit zo serieus nemen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_145963349
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb daar aan meegeholpen door de plaat in de VS aan te schaffen *O*

[..]

Leuk om te horen! Wel jammer dat het concert minder gaaf was dan ik had gehoopt, al was het wel heel tof om ze eens in de VS te zien. En gelijk de 10e keer dat ik ze zag dus dat was wel bijzonder O+ ik sprak met een paar meiden van een jaar of 14, die konden niet geloven dat ik ze al in 2006 had gezien. Nu bedenk ik dat die meiden toen zelf 6 jaar waren _O- :')
Bedenk me nu dat ik ook een 1/500000ste aandeel in de gouden plaat heb, haha! En op het moment wordt er harder gegild dan meegezongen, ja.

Zoals tijdens dit moment gisterenavond in Phoenix, AZ:


Betere video inclusief shock van het publiek zal nog wel opduiken, maar Alex Turner wederom op het podium met voorprogramma Mini Mansions, net als vorige maand. Ik heb gehoord dat de reactie van het publiek weer richting Monkeymania ging. Deze track heet 'Vertigo', en zal op hun nieuwe album staan, welke staat gepland voor begin 2015. Met dus niet de minste samenwerkingen:

quote:
[..] “Any Emotions” came to feature Brian Wilson after Dawes played bass on a session for the Beach Boys guru’s new album; the final result finds Wilson magically imbuing the track with his trademark voice and haunting melodicism. “Brian and I had a good rapport after the first session I did for him,” Dawes says. “When I asked him to work with us, he gave more than any of us had anticipated, I guess that’s why he’s Brian Wilson – it still feels a little surreal.”

Alex Turner, meanwhile, adds a brilliant verse “Vertigo,” which, with its Wu Tang-style strings and G-funk breakbeat, “is essentially our take on a hip-hop song. We thought it would be cool to have this kind of Mark E. Smith-style, British thug thing on a track like that. We’d become close to Alex, so it was a no-brainer – but what he did was still way beyond our high expectations.”

http://www.larimerlounge.com/event_details.cfm?blogid=1677
Zie erg uit naar de studioversie, met die heerlijke declamerende stijl van Turner op deze track. Lead-single van dat Mini Mansions-album is best okay trouwens, dacht door de connecties altijd dat het weer zo'n generieke moderne LA-stonerband was, maar nee: https://soundcloud.com/minimansions/sets/death-is-a-girl

Goed, gisterenavond dus. Concreet is de setlist opgepikt met waar ze het 1,5 maand geleden hadden neergelegd, met rariteit 'All My Own Stunts' nog steeds aanwezig en ditmaal 'Firesire' terug in de basis, wat ten koste van 'Old Yellow Bricks' is gegaan. Hoogtepunt van de avond, wederom een nieuw kapsel voor Cookie:

pi_145963907
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af wat jullie bij best song hebben gekozen :')
Effe kieken... Die van Ariana Grande is best een killer track, maar geplaagd door Iggy A. en een beetje té snel té 'Thrift Shop'. Maar op haar nieuwe album staan best nog paar toffe tracks, vooral de bonus-tracks - is dit het teken van een next level pseudo-hipstersnob (?), bonus tracks van een Billboard-artiest prefereren boven het reguliere werk :'( :D?! - 'You Don't Know Me' en vooral 'Only 1', en de Cashmere Cat-productie 'Be My Baby' op album zelf is ook te gek. 'Happy' zou anders natuurlijk #1 keuze zijn, als het ietsje minder vaak door de STROT GEDUWD WAS. Dan was ik voor de Eminem-track gegaan, welke voor wat het is een goede hit is, jammer van het luchtalarm in het refrein.

(Hm, hoe krijg ik dit on-topic). 'Do I Wanna Know?' had niet misstaan, nee. Maar die gaat zelfs buiten de boot vallen voor de GRAMMYs, evenals het album. Nog steeds stom dat Domino USA de plannen voor een simpele re-release in 2014 niet hebben doorgezet, had ze de award kunnen opleveren. Maar ach, zoals Turner hier al zei een paar maanden terug: "Getting those things is like winning a trophy for a race you didn’t know you were running."
pi_145964548
awards zijn sowieso :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145969721
Ariana geeft me hoofdpijn. Het gebler start vanaf seconde 12 en houdt zich aan tot einde van de song. En met 4 nummers in de top 40 is zij degene die op dit moment door de strot wordt gedouwd.

Dat betekent dat het enige AM nummer dat in de buurt van een Grammy (en dat is een nominatie) is geweest nog altijd Chun-Li's Spinning Bird is. Ongelooflijk hè!
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 21:08:06 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_145973528
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Bedenk me nu dat ik ook een 1/500000ste aandeel in de gouden plaat heb, haha! En op het moment wordt er harder gegild dan meegezongen, ja.

Zoals tijdens dit moment gisterenavond in Phoenix, AZ:


Betere video inclusief shock van het publiek zal nog wel opduiken, maar Alex Turner wederom op het podium met voorprogramma Mini Mansions, net als vorige maand. Ik heb gehoord dat de reactie van het publiek weer richting Monkeymania ging. Deze track heet 'Vertigo', en zal op hun nieuwe album staan, welke staat gepland voor begin 2015. Met dus niet de minste samenwerkingen:

[..]

Zie erg uit naar de studioversie, met die heerlijke declamerende stijl van Turner op deze track. Lead-single van dat Mini Mansions-album is best okay trouwens, dacht door de connecties altijd dat het weer zo'n generieke moderne LA-stonerband was, maar nee: https://soundcloud.com/minimansions/sets/death-is-a-girl

Goed, gisterenavond dus. Concreet is de setlist opgepikt met waar ze het 1,5 maand geleden hadden neergelegd, met rariteit 'All My Own Stunts' nog steeds aanwezig en ditmaal 'Firesire' terug in de basis, wat ten koste van 'Old Yellow Bricks' is gegaan. Hoogtepunt van de avond, wederom een nieuw kapsel voor Cookie:

[ afbeelding ]
Mini Mansions was best wel tof ja, ik was positief verrast! Wat ik nu ook weer bedenk is dat al die meiden gingen gillen om de lekkere bassist van die band :')

Oeh Fireside terug! Waarom deden ze dat niet toen ik er was, het is mijn favoriet van AM -O- Sowieso doen ze vaak mijn favorieten niet, The View from the Afternoon en Cornerstone deden ze ook al niet :'( Maar ik mag niet zeuren eigenlijk, heb zowat alle nummers wel eens live gehoord :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_145983500
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:00 schreef NiceTry het volgende:
Ariana geeft me hoofdpijn. Het gebler start vanaf seconde 12 en houdt zich aan tot einde van de song. En met 4 nummers in de top 40 is zij degene die op dit moment door de strot wordt gedouwd.

Dat betekent dat het enige AM nummer dat in de buurt van een Grammy (en dat is een nominatie) is geweest nog altijd Chun-Li's Spinning Bird is. Ongelooflijk hè!
Én het debuut datzelfde jaar, Best Alternative Music Album: http://www.cbsnews.com/ne(...)awards-nominee-list/

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mini Mansions was best wel tof ja, ik was positief verrast! Wat ik nu ook weer bedenk is dat al die meiden gingen gillen om de lekkere bassist van die band :')

Oeh Fireside terug! Waarom deden ze dat niet toen ik er was, het is mijn favoriet van AM -O- Sowieso doen ze vaak mijn favorieten niet, The View from the Afternoon en Cornerstone deden ze ook al niet :'( Maar ik mag niet zeuren eigenlijk, heb zowat alle nummers wel eens live gehoord :@
Wat je zegt, die 2 hebben sinds de release bijna geen enkele rustpauze gehad :P. 'Fireside' was ook vaste prik, elke gig tot ergens in de zomer gedaan. Anders hadden ze in september 'Old Yellow Bricks' en dergelijke overslagen, dat was ook slechts in 2013 een vaste waarde.

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Betere video inclusief shock van het publiek zal nog wel opduiken, [..]
Dat dus:

pi_145987898
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Én het debuut datzelfde jaar, Best Alternative Music Album: http://www.cbsnews.com/ne(...)awards-nominee-list/
Dat vertelde Wikipedia me ook, maar ik vond het wel lollig dat één van hun - ik zou het zo kunnen noemen - minst populaire nummers zo ver is gekomen. Had verwacht dat er in de tussentijd nog wel een nummertje genomineerd zou worden.

Leuk aandeel in dat Mini Mansions nummer! Lijkt Turner toch weer zijn gewoonte elk jaar iets nieuws uit te brengen voort te zetten
pi_146009531
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:30 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Dat vertelde Wikipedia me ook, maar ik vond het wel lollig dat één van hun - ik zou het zo kunnen noemen - minst populaire nummers zo ver is gekomen. Had verwacht dat er in de tussentijd nog wel een nummertje genomineerd zou worden.

Leuk aandeel in dat Mini Mansions nummer! Lijkt Turner toch weer zijn gewoonte elk jaar iets nieuws uit te brengen voort te zetten
Dit komt pas in 2015 uit, dus hij heeft nog 2 maanden om 2014 niet het eerste jaar sinds 2005 te laten worden dat hij niets muzikaals heeft uitgebracht...
pi_146023956
Daar zeg je wat..ik ben bereid deze voor 2014 te rekenen als er in 2015 iets nieuws wordt uitgebracht

..

Onvoorstelbaar dat hij niet gedreven is iets dit jaar uit te brengen puur om deze traditie in stand te houden
pi_146043807


De dag na Phoenix had de set tijdens het Life Is Beautiful-festival in Las Vegas voornamelijk het verschil dat 'Fireside', 'Party Anthem', '505' en de pauze van een toegift weer werden weggelaten. 'All My Own Stunts' nog steeds daar, na 'Library Pictures', wat me doet beseffen dat die in dezelfde volgorde als op het 'Suck It And See'-album gespeeld worden. Met daarvoor 'My Propeller' heb je toch een leuk blokje met tracks die ik een half jaar terug nooit had verwacht in de setlist.

Het bleek sowieso al heel gezellig in Vegas, met het festival wat toch al niet zonder controverse verliep, en na middernacht werd het nog veel gezelliger tijdens een openbare afterparty in een bar waar nog geen 250 man in past waar o.a. Mini Mansions optraden.






pi_146044289
:')
Kneusjes tegenwoordig. Te hoog in de bol etc. etc.
pi_146086346
Gisterenavond: 'Evil Twin' terug voor het eerst sinds ik hem hoorde in Amerika afgelopen februari, 'Fireside' uit. En voor wie meeschrijft, 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair' en 'Brianstorm' weer stuivertje gewisseld, 'Dancing Shoes' weer iets eerder (die vond ik altijd heerlijk werken in het midden van de set, in plaats van het na een tijdje toch beetje geroutineerde plekje als nummer 3 of 4), en 'All My Own Stunts' nu ook een paar liedjes eerder in de set, met 'Evil Twin' richting het einde van de reguliere set.

Meest opvallend is dat 'Fluorescent Adolescent' niet meer op de vastgeroeste "een-na-laatste"-spot stond. Ik denk dat hij wel meer dan 5 jaar rondom die plek gespeeld werd, en zeker deze tour die exacte plek nooit heeft verlaten, en die kleine twistjes kunnen een set weer een beetje fris doen laten voorkomen. Nu: 'Fluorescent Adolescent', 'High', 'Party Anthem', '505'.

En 'Evil Twin' is sowieso een merkwaardige. De enige B-kant ooit van ze die telkens weer blijft opduiken (en terecht). Ooit zei Helders eens - en dit is een quote van vóór de Amerikaanse doorbraak - dat ze zulke nummers alleen in Amerika spelen, omdat het publiek daar er meer oor voor zou hebben. Desalniettemin heeft het liedje de setlists van zalen in Amerika tot arena's in Europa en festivals wereldwijd in de afgelopen 3 jaar doorstaan. Jammer dat het nu ten koste van 'Fireside' ging.

Paar dagen eerder:


Eerste refrein gaat niet helemaal lekker, en wel meer slordigheidjes en een opvallend klinkend tweede couplet, maar de toetsen in het refrein zijn een mooie subtiele aanvulling, net zoals Tom Rowley dat doet tijdens 'Library Pictures'. Benieuwd of ze voor de laatste 10 gigs op het schema nog een laatste verrassing hebben, maar de 43 liedjes (33 regulier op tournee) waarin ze hebben gerouleerd deze tournee is al een mooi stel.
pi_146089095
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:53 schreef Aisumasen het volgende:
Gisterenavond: 'Evil Twin' terug voor het eerst sinds ik hem hoorde in Amerika afgelopen februari, 'Fireside' uit. En voor wie meeschrijft, 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair' en 'Brianstorm' weer stuivertje gewisseld, 'Dancing Shoes' weer iets eerder (die vond ik altijd heerlijk werken in het midden van de set, in plaats van het na een tijdje toch beetje geroutineerde plekje als nummer 3 of 4), en 'All My Own Stunts' nu ook een paar liedjes eerder in de set, met 'Evil Twin' richting het einde van de reguliere set.

En 'Evil Twin' is sowieso een merkwaardige. De enige B-kant ooit van ze die telkens weer blijft opduiken (en terecht). Ooit zei Helders eens - en dit is een quote van vóór de Amerikaanse doorbraak - dat ze zulke nummers alleen in Amerika spelen, omdat het publiek daar er meer oor voor zou hebben. Desalniettemin heeft het liedje de setlists van zalen in Amerika tot arena's in Europa en festivals wereldwijd in de afgelopen 3 jaar doorstaan. Jammer dat het nu ten koste van 'Fireside' ging.

Ik blijf het toch jammer vinden dat hij in de Olympia niet voorbij kwam, ook al kreeg ik de enige keer You & I voor terug. Evil Twin is zo goed.
pi_146115735
En het gaat nog verder, de setlist gisterenavond: 'My Propeller' is verdwenen... Daarvoor in de plaats 'Cornerstone', voor het eerst sinds juni. Maar vooral: 'Fluorescent Adolescent' in het midden van de set! Dat zet de setlist hier op:

quote:
Do I Wanna Know?
Snap Out of It
Arabella
Brianstorm
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Dancing Shoes
Crying Lightning
All My Own Stunts
Knee Socks
Fluorescent Adolescent
Why'd You Only Call Me When You're High?
I Bet You Look Good on the Dancefloor
Library Pictures
Evil Twin
Cornerstone
No. 1 Party Anthem
505

One for the Road
I Wanna Be Yours
R U Mine?
Blijft een geweldige set, met als hart de onovertroffen 'AM'-nummers, maar dat laatste stuk heeft er nu net niet bepaald baat bij gehad dat het kapot gespeelde 'Fluorescent Adolescent' nu een hele andere plek heeft in een wat interessanter stukje, aangezien je nu alsnog 'Cornerstone'-'Party Anthem'-'505'-einde hebt...
pi_146207352
Ok voor wie net als ik net thuis komt, er is weer een live-stream, en ik schrik hier best wel van: http://new.livestream.com/accounts/10582697/events/3540215



:?
pi_146208329
Is er een make a wish-kindje voor Matt ingevallen?
pi_146318825
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:36 schreef Xrenity het volgende:
Is er een make a wish-kindje voor Matt ingevallen?
Hahaha ohhhhh…

En wij waren niet de enige die er van opkeken. Geestig moment toen mama Helders gisteren via haar Facebook een foto van dezelfde gig plaatste met ondertitel "whaaaat in the world?!!" :'( :D. Tof mens, jammer dat ze van hogerhand geband werd van de openbare social media omdat ze vaak wel iets te veel van het persoonlijke online gooide. Was altijd weer lachen om haar reacties te lezen als ze via fans erachter moest komen wat haar zoon nu weer had uitgespookt, tot aan nota bene het nieuws van deze tatoeage.

Turner's traditionele Halloween-kostuum was dan wel niet zo spectaculair als die van vorig jaar of die van het jaar daarvoor, maar ongetwijfeld wel de reden dat hij z'n zonnebril ophield het godganse optreden een dag daarna…



Hier nog die volledig gig tijdens Voodoo Music Experience 2014:


'All My Own Stunts'-soundboard in 2014 (nog altijd met tekstuele variatie, en qua sound en solo nog steeds niet in SIAS-vorm), weer een opmerkelijke aankondiging van 'Dancefloor', maar wat ik er voor de rest van heb gezien waren ze niet in bloedvorm. Nick wederom niet op 'Knee Socks', waar die willekeur toch van afhangt zal altijd een raadsel blijven. Matt heel erg slordig en futloos op 'Dancefloor', Turner de tekst op halve energie - "voodoo... on the dancefloor" (Had het nooit, nooit gedacht, maar met wat het vijfde album in werking heeft gebracht gaat die nog wel gedropt worden volgende tour). '505', 'Party Anthem', 'I Wanna Be Yours' en zelfs 'R U Mine?', tergend, tergend langzaam, enzovoorts. Ik heb al eens eerder gepost hoe Helders deze tour heel erg 'geleerd' heeft om het tempo te bewaken. In de bijna punk-jaren rondom het debuut was het heerlijk om die liedjes op dat tempo voorbij te horen razen, maar de bijna zenuwachtige versies van zelfs in 2012 nog 'R U Mine?', voor de drummers onder ons tot vaak wel 15 BPM extra (YouTube Mexico 2012), was niet al te best, zeker niet met altijd een versnelling na elke break of intro. Dat is sinds vorig jaar verleden tijd. Goed, andere uiterste deze gig, het leek wel alsof Helders in slaap viel naarmate de gig vorderde. Sowieso had Turner zo te zien weer kramp (?) aan z'n linkerhand. Ach, was me zaterdagnacht allemaal niet opgevallen, hehe. En een stream-belevenis staat vaak haaks op de belevenis in het publiek. Setlist op dit festival: simpelweg 'Library Pictures', 'Evil Twin' en 'Cornerstone' er achter elkaar uitgeknipt.

Op moment van posten de aftrap van het allerlaatste beetje van de AM-tournee, met om en nabij 175 gigs over anderhalf jaar met afstand hun meest uitgebreide ooit, in Zuid-Amerika. Columbia vanavond, met daarna een gat van 3 dagen - en okay, 7 uur vliegen richting de andere kant van het continent - de grap schrijft zichzelf, hopelijk brengt ze dat weer een beetje op tempo ;).

Dan deden ze nog ergens vorige week een akoestische sessie in Texas:


Combinatie Matt-Turner-Rowley, die laatste op toetsen, wat zover ik het het bijgehouden het een unieke sessie maakte. Geen gelach tijdens "harder to hide" (belangrijk punt in elke akoestische sessie). 'Party Anthem', 'I Wanna Be Yours', 'Snap Out Of It'. Kwaliteit van de video snap ik dan weer niet zo goed. Uiteraard versterkt ter plekke, maar dan geluid van een camera gebruiken, wat ook nog een overstuurt, in plaats vanaf de tafel. Slechte edits, zelfs kleurcorrectie in het begin die ineens wegvalt.
pi_146331011
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 02:21 schreef Aisumasen het volgende:

[...]

Dan deden ze nog ergens vorige week een akoestische sessie in Texas:


Combinatie Matt-Turner-Rowley, die laatste op toetsen, wat zover ik het het bijgehouden het een unieke sessie maakte. Geen gelach tijdens "harder to hide" (belangrijk punt in elke akoestische sessie). 'Party Anthem', 'I Wanna Be Yours', 'Snap Out Of It'. Kwaliteit van de video snap ik dan weer niet zo goed. Uiteraard versterkt ter plekke, maar dan geluid van een camera gebruiken, wat ook nog een overstuurt, in plaats vanaf de tafel. Slechte edits, zelfs kleurcorrectie in het begin die ineens wegvalt.
Je had het ergens anders al opgebracht, maar dit gaat echt tèrgend langzaam zeg! Ik vond 'm een beetje moeilijk om uit te zitten. Ik dacht bijna dat hij bij '..just as deep as the Pacific Ocean' gewoon helemaal ging stoppen.

Nog niks gehoord over een weddenschapje van Helders als excuus? Het kan toch bijna niet anders..

[ Bericht 0% gewijzigd door NiceTry op 05-11-2014 17:22:08 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 17:44:25 #272
52513 whosvegas
The Trickster
pi_146337706
Wel suf, dat ze elk concert grotendeels dezelfde setlist hebben.
Ben dit jaar naar beide Ziggodome concerten van Pearl Jam geweest en de setlist was totaal anders (op een paar nummers na dan, waaronder Alive maar dat was geen straf :) )
Zelfde bij Radiohead, ook bij elk concert een andere setlist
Are you nuts??
pi_146344106
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:45 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Je had het ergens anders al opgebracht, maar dit gaat echt tèrgend langzaam zeg! Ik vond 'm een beetje moeilijk om uit te zitten. Ik dacht bijna dat hij bij '..just as deep as the Pacific Ocean' gewoon helemaal ging stoppen.

Nog niks gehoord over een weddenschapje van Helders als excuus? Het kan toch bijna niet anders..
Haha, het zou een Halloween-ding kunnen zijn geweest... http://instagram.com/p/u14w_nhPVW en http://instagram.com/p/u13SXOmm6z/ (tourmanager).

Ja, dat terwijl de 'I Wanna Be Yours' akoestische versies (er waren een paar verschillende arrangementen) met dat intro juist heel tof was.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:44 schreef whosvegas het volgende:
Wel suf, dat ze elk concert grotendeels dezelfde setlist hebben.
Ben dit jaar naar beide Ziggodome concerten van Pearl Jam geweest en de setlist was totaal anders (op een paar nummers na dan, waaronder Alive maar dat was geen straf :) )
Zelfde bij Radiohead, ook bij elk concert een andere setlist
Totaal andere acts natuurlijk. Arctic Monkeys zijn nooit een improvisatie-band geweest met spontane uitbarstingen, en de muziek en hun karakter leent zich daar ook niet echt voor. Zulke verrassende setlists zijn smullen voor de die-hards, maar persoonlijk heb ik vaak bij live-shows als bijvoorbeeld een band als Wilco dat het wel een beetje moet inboeten door de vaak volledige willekeurig in de lijn van de sets. Er zit een bepaald verloop en spanningsboog in een set, de lichten en schermen zijn op elkaar afgestemd, zeker in de stadions en mega-festivals waar ze nu spelen, en dat kan niet zomaar op de schop worden gegooid. En na een tijdje, zeker in zo'n lange tour, is een set gewoon nagenoeg perfect. (Ben ik het deze tour niet mee eens geweest door de veelbesproken low-tempo liedjes richting het einde, maar hey, artistieke vrijheid).

Over de gehele linie van elke tour weten ze altijd genoeg rariteiten af te stoffen, B-kanten te spelen, en volop het nieuwste werk laten horen, en je kunt ze ook niet verwijten dat ze de fan-favorieten of bekendste tracks niet durven te laten rusten. Dus in die zin is er genoeg variatie. Ik ben deze tour ook wel een paar keer lichtelijk teleurgesteld geweest daarin, zeker als je ziet wat voor een repertoire ze hebben en hoe lang het duurde voordat er weer één of twee daarvan in de mix gegooid werd. Maar als je het reëel bekijkt zag geen enkel 'territorium' tijdens de wereldtournee een al te veel dezelfde set bij een tweede ronde. En dat is toch waar het vooral om draait, het gaat niet om de gekken die ze één tour 15 keer gaan zien in 6 verschillende landen ;).

Wat ik zelf ook belangrijk vind is dat ze altijd wel blijven switchen in de kleine details, die een set ineens doen laten opfrissen. En dan nog niet eens de Heldesr/Turner-shtick en praatjes die veel meer variatie hadden afgelopen jaar. Okay, deze tour dan geen wijziging van de onovertroffen opener, maar de volgorde van de vaste 'blokjes' die voor elke 'leg' weer werd gewijzigd, de toegift, een switch tussen een oude album-track hier en daar, een nummer 1-hit speciaal voor de festivals afgestoft, dat kan een groot verschil maken in een set die grotendeels overeen komt. Nog altijd heb ik nog geen enkele keer exact dezelfde set een tweede keer gezien als ik ze niet 2 avonden achter elkaar in dezelfde zaal zag.

Over 'spontane' dingen gesproken... 'Mardy Bum' werd ze gisterenavond in Colombia met smeekbedes, bordjes, spreekkoren en zelfs vlaggen recht voor hun neus opgedrongen, dus vlak voor de afsluiter. Effe een solo een coupletje terwijl de band al klaar zat. (Dat kan toch beter... Al zal dat enige repetitie vergen).


Voor de rest 'Teddy Picker' als verrassende extra song vlak voor 'Dancefloor' en 'Library Pictures', helaas daarna aaneensluitend 'She's Thunderstorms' voor het eerst in 3,5e maand, in plaats van 'Evil Twin', met daarna 'Cornerstone', 'No. 1 Party Anthem', '505'zzzzzz.

Hier nog een stomende versie van 'Evil Twin' vorige week:

pi_146451616
De spanning was ondraaglijk voor een aantal dagen...


...maar we kunnen weer rustig slapen nu dit verhaal een vervolg heeft gekregen:


Rest van de akoestische sessie hier, goede mood:

pi_146454624
Ja hoor, er was weer een stream, Argentinië:


:D :'(... Dussss, die Dead Sons-reünie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')