Of spetters water in je mond of andere gaten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:21 schreef dude1986 het volgende:
Ik zal mn kip gewoon blijven wassen. Het is gewoon logisch dat het waswater niet bij je eten oid moet komen....
Daar hou ik gewoon rekening mee. Allemaal logisch...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Of spetters water in je mond of andere gaten.
Waarom was je je kip?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:21 schreef dude1986 het volgende:
Ik zal mn kip gewoon blijven wassen. Het is gewoon logisch dat het waswater niet bij je eten oid moet komen....
aangeleerd vanuit huis. Ik snap dat het bakken alles dood, maar ik heb bij hele kippen wassen soms echt vies troebel water. En soms doe ik er een beetje azijn of citroen bij (spoel ik weg).quote:
Was eens een hele kip (als je dit gebruikt) en kijk naar dat water. Soms is het echt gewoon grijs/troebel hoor... En dit is gewoon viezigheid en geen bacteriën die doodgebrand worden bij het bakken. Dus waarom onzin? Gewoon ervoor zorgen dat dat water niet in je mondquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:18 schreef sirdanilot het volgende:
Zelf was ik bij van die bouten wel het gedeelte waar de lever zit, want ik vind lever echt vies bah en goor. Verder was ik kip niet, is onzin.
Ik ben student dus ik eet nooit een hele kip. Ik weet ook niet wat het troebele is, waarschijnlijk vet of zoiets, maar je gaat er vast niet dood aan als je het gewoon laat. De binnenkant zou ik echter wel afspoelen (want vieze lever etc.)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:24 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Was eens een hele kip (als je dit gebruikt) en kijk naar dat water. Soms is het echt gewoon grijs/troebel hoor... En dit is gewoon viezigheid en geen bacteriën die doodgebrand worden bij het bakken. Dus waarom onzin? Gewoon ervoor zorgen dat dat water niet in je mondsalade
etc etc komt....
Van vuil eten ga ja idd lang niet altijd dood, maar ik doe het liever zo min mogelijk. Een beetje respect voor het eigen lichaam is het ook. En als je de kip/het kipfilet gewoon op een goede manier wast, en dus dat water goed afvoert, is er helemaal niets aan de hand. Maar zonder wassen kan ook, en ook dit doe ik soms ook gewoon (ook een student ehquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben student dus ik eet nooit een hele kip. Ik weet ook niet wat het troebele is, waarschijnlijk vet of zoiets, maar je gaat er vast niet dood aan als je het gewoon laat. De binnenkant zou ik echter wel afspoelen (want vieze lever etc.)
Vet, eiwit, vleessappen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben student dus ik eet nooit een hele kip. Ik weet ook niet wat het troebele is, waarschijnlijk vet of zoiets, maar je gaat er vast niet dood aan als je het gewoon laat. De binnenkant zou ik echter wel afspoelen (want vieze lever etc.)
Heel eerlijk, mn mn hele familie doet het en vinden het zooo not-done als het niet gedaan wordt. Miss mn multiculi background oidquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:57 schreef Aloria het volgende:
Voor het eerst dat ik lees dat sommige mensen kip wassen
Vuilheid, bij een geplukte kip?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:15 schreef dude1986 het volgende:
[..]
en vuilheid. Of zijn kippen altijd schoon? Kun je me die garantie geven?
Als je hem buiten laat slingeren wel, ben ik bang.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:44 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Yep. Na het plukken kan de kip niet meer vuil worden oid?
Ik was ook verbaasd moet ik eerlijk zeggenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:57 schreef Aloria het volgende:
Wie kan mij garanderen dat die kip niet buiten is wezen slingeren voordat ik hem gekocht heb? weet ik veel wat er in die fabriek gebeurd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je hem buiten laat slingeren wel, ben ik bang.
Dat noem je bouillonquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:10 schreef Baran09 het volgende:
Ik kook de kip altijd voordat ik het bak. Komt idd ook heel vies water vanaf, maar dan eet je het (hopelijk) grotendeels niet meer op...De viezigheid dan he.
Ik spoelde mn stukje zalm gisteren zelfs ff af...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Techno het volgende:
Ik doe mijn koetjes, lammetjes en varkens ook altijd in bad voordat ik ze bak of in de oven stop._!
Jij gaat drie keer per dag schijten? Of was je driemaal daags een kip.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
Godver, dit topic laat maar weer zien hoe weinig veel mensen van voeding weten. Jeuzes mensen, voor iets dat je minstens drie keer per dag doet, mag je wel iets meer interesse tonen. Niet janken als je dan half dood gaat van de spetterpoep eh.
Eten, dat doe je minstens drie keer per dag. En het is treurig om te zien hoe weinig evrstand veel mensen hiervan hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Jij gaat drie keer per dag schijten? Of was je driemaal daags een kip.
Je vindt het wassen van kip ok, of juist niet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eten, dat doe je minstens drie keer per dag. En het is treurig om te zien hoe weinig evrstand veel mensen hiervan hebben.
Niet. Sowieso snap ik vlees wassen gewoon niet; als er echt viezigheid op zit moet je je afvragen of je het wel wilt bereiden, maar wassen voegt niet echt iets toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Je vindt het wassen van kip ok, of juist niet?
Was je hele kip eens met water en citroen (of azijn) en kijk wat er afkomt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:52 schreef Stansfield het volgende:
De schoonfamilie van mijn broer komt uit Curacao daar zijn ze ook zo op het wassen van vlees. Maar dan ook met citroen. Heb wel eens gelezen dat dit komt uit de tijd dat er nog geen koelkast was.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:57 schreef Aloria het volgende:
Al dat kanker wat toeneemt etc, waar komt dat vandaan? Poepbacteriën en weet ik veel wat nog meer. Wat is er mis met je kip wassen...lol.quote:
Wat een vergelijking. Maar het zou kunnen, waarom niet?quote:
Ben jij 13 jaar oud of gewoon niet gezegend met een groot intellect?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Al dat kanker wat toeneemt etc, waar komt dat vandaan? Poepbacteriën en weet ik veel wat nog meer. Wat is er mis met je kip wassen...lol
Ben heel dom. (quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ben jij 13 jaar oud of gewoon niet gezegend met een groot intellect?
Die je dus kan doden door het te koken. Als je het wast dan verspreiden ze rond je keukenblad zoals de borden of het bestek die naast de gootsteen staan. Die kook je niet voordat je ervan eet. Die zorgen voor het ziek worden. Lees het artikel.quote:
Nou nee, niet op de manier dat ik het doe. Die poep bacteriën hoef ik niet in mn eten te hebben, dood of niet. het blijft viezigheid op je kip, ook als de (actieve) bacteriën doodgebrand zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Die je dus kan doden door het te koken. Als je het wast dan verspreiden ze rond je keukenblad zoals de borden of het bestek die naast de gootsteen staan. Die kook je niet voordat je ervan eet. Die zorgen voor het ziek worden. Lees het artikel.
Bacteriën gaan dood, zijn we over eens. Het blijft op je kip, en ik was het liever (voor een deel) af voor ik ga koken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef Zith het volgende:
Verder kan je de bactieren niet compleet verwijderen door het te wassen met alleen water, behalve als je zeep en veel disinfectant gebruikt.
Niet door kip te wassen zoals in de OP is aangegeven dus.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:25 schreef dude1986 het volgende:
Bacteriën gaan dood, zijn we over eens. Het blijft op je kip, en ik was het liever (voor een deel) af voor ik ga koken.
Nee ik zeg toch niet dat door wassen die bacteriën dood gaan. Door wassen gaat die viezigheid eraf. Die viezigheid blijft gewoon op je kip hoor....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Niet door kip te wassen zoals in de OP is aangegeven dus.
Waarom was jij je kip uberhaupt dan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef dude1986 het volgende:
Nee ik zeg toch niet dat door wassen die bacteriën dood gaan. Door wassen gaat die viezigheid eraf. Die viezigheid blijft gewoon op je kip hoor....
dit is veel belangrijkerquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:34 schreef Syrena het volgende:
Haha, mijn moeder vroeg vorige week nog of ik de kipfilet gewassen had voor het bakken. Ik zei ja, maar doe dat echt nooit. Wel meteen snijplank en mes afspoelen en in de afwasmachine.
Waarom zouden we hier in het Westen al die welvaartsziektes hebben? In enorme stijgend tempo.quote:
viezigheid...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:35 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, en waarom je het doet slaat dus nergens op.
was je kip niet. Ik doe het wel doegdoegquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:36 schreef Techno het volgende:
[..]
CUL / Met welk wasmiddel, afwasmiddel of zeep....
Je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:37 schreef dude1986 het volgende:
was je kip niet. Ik doe het wel doegdoeg
Water en citroen, soms water en azijn. Daarna met water. minuutje werk. o en gewoon koud waterquote:
Jij denkt echt dat dat van ongewassen kip komt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:36 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Waarom zouden we hier in het Westen al die welvaartsziektes hebben? In enorme stijgend tempo.
Als je het goed doet, is er niets aan de hand. dus ik snap het probleem niet.
Ik was mijn geschilde bietjes ook altijd nog met water. Moet je kijken hoe goor dat water dan wordt!!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:55 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Was je hele kip eens met water en citroen (of azijn) en kijk wat er afkomt.
En daar voorkom je o.a. campylobacter mee?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:38 schreef dude1986 het volgende:
Water en citroen, soms water en azijn. Daarna met water. minuutje werk. o en gewoon koud water
we weten het niet. Het is een totaalplaatje. Ik zeg niet dat het door het niet wassen van kip komt hoor....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dat van ongewassen kip komt?
Je spoort niet.
ik voorkom er wss helemaal niets mee, ik doe het omdat ik wil en het fijn vind.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:40 schreef Techno het volgende:
[..]
En daar voorkom je o.a. campylobacter mee?
Ik doe niet zulke debiele beweringen als jij.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:40 schreef dude1986 het volgende:
[..]
we weten het niet. Het is een totaalplaatje. Ik zeg niet dat het door het niet wassen van kip komt hoor....
je spoort zelf niet..![]()
leer lezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik doe niet zulke debiele beweringen als jij.
Dan kan ik je ook wel een Biostabiel aanraden. En meer van dat soort zweverige onzin.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef dude1986 het volgende:
ik voorkom er wss helemaal niets mee, ik doe het omdat ik wil en het fijn vind.
Jij begint toch over kanker en andere welvaartsziekten?quote:
kipje spoelen is zweverig. Jezus wat een onzin. En als morgen ergens in een krant staat dat we WEL onze kippen moeten wassen of weetikveel welke reden? Dan ga je het wel doen en ben ik niet meer debiel?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan kan ik je ook wel een Biostabiel aanraden. En meer van dat soort zweverige onzin.
Ik geloof niet dat jij de wetenschap op jouw hand hebt in dezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:43 schreef dude1986 het volgende:
kipje spoelen is zweverig. Jezus wat een onzin. En als morgen ergens in een krant staat dat we WEL onze kippen moeten wassen of weetikveel welke reden? Dan ga je het wel doen en ben ik niet meer debiel?
Ja en we weten niet waarom we deze ziektes in het Westen zoveel hebben en in stijgende mate. Misschien door onze voorkeur van alles snelsnel te doen. Een kip wassen (en gewoon zien wat er afkomt) is toch normaal als iemand dat normaal vind. Er zijn werelddelen die dit ook gewoon standaard doen. EU norm is voor mij niet leidend, ik doe wat ik fijn vind.En dat moet jij natuurlijk ook doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij begint toch over kanker en andere welvaartsziekten?
Want alleen alcohol spoelt viezigheid weg? Bacteriën gaan toch dood tijdens het bakken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dan al kip wil wassen, doe het dan met alcohol, dat heeft tenminste nog nut
En die delen van de wereld zijn ook tevens dé delen die een uitgesproken en leidende positie hebben op het vlak van wetenschappelijk onderzoek en dergelijke?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:45 schreef dude1986 het volgende:
Er zijn werelddelen die dit ook gewoon standaard doen.
Volgens mij weten we prima waardoor we welvaartsziekten hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:45 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Ja en we weten niet waarom we deze ziektes in het Westen zoveel hebben en in stijgende mate. Misschien door onze voorkeur van alles snelsnel te doen. Een kip wassen (en gewoon zien wat er afkomt) is toch normaal als iemand dat normaal vind. Er zijn werelddelen die dit ook gewoon standaard doen. EU norm is voor mij niet leidend, ik doe wat ik fijn vind.En dat jij natuurlijk ook doen.
je dood de bacterien en voorkomt dat ze verspreiden, met spoelen met water maak je het probleem alleen maar groter, daarom wordt er tegen gewaarschuwt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:46 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Want alleen alcohol spoelt viezigheid weg? Bacteriën gaan toch dood tijdens het bakken?
Wetenschap is: dit is bewezen, totdat een andere theorie weer iets anders bewijst.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
En die delen van de wereld zijn ook tevens dé delen die een uitgesproken en leidende positie hebben op het vlak van wetenschappelijk onderzoek en dergelijke?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:49 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Wetenschap is: dit is bewezen, totdat een andere theorie weer iets anders bewijst.
Want dat lijstje is een gegeven en zoveelzeggend. laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij weten we prima waardoor we welvaartsziekten hebben.
Het nalaten van kip wassen staat niet in het rijtje.
Zeg dan gewoon dat je graag je stukje kip wast en laat die andere onzin achterwege.
Wat dat kwaad betreft...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:51 schreef dude1986 het volgende:
Ik was mn kip omdat ik het fijn vind en ik zie het kwaad niet.
quote:met spoelen met water maak je het probleem alleen maar groter, daarom wordt er tegen gewaarschuwt.
Dus jij laat het helemaal open waar we ziek van worden. Het kunnen ook aliens zijn die onze atmosfeer bevuilen!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:51 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Want dat lijstje is een gegeven en zoveelzeggend. laat me niet lachen.
Als morgen onderzoekers erachter komen dat Worteltjes sterk kankerverwekkend zijn, dan komen worteltjes op dat lijstje. Doe ajb niet zo debiel. Alles is afhankelijk van kennis en onderzoek (en tijd).
Ik was mn kip omdat ik het fijn vind en ik zie het kwaad niet.
Wellicht is TRU een optie voor dude?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Dus jij laat het helemaal open waar we ziek van worden. Het kunnen ook aliens zijn die onze atmosfeer bevuilen!
Helemaal open laten...? nee wie zegt dat. Jij zegt kip wassen hoeft niet. Ik zeg wel, waarom niet. Wat als we er ziek van worden. Wat als over 5 jaar dit pas blijkt? natuurljjk hou ik me aan de zaken die nu bekend zijn. Maar het wassen van kip is veilig (zoals ik het doe).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus jij laat het helemaal open waar we ziek van worden. Het kunnen ook aliens zijn die onze atmosfeer bevuilen!
Poets jij je tanden met tandpasta? Wat nou als over vijf jaar blijkt dat je daar tandvleeskanker van krijgt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:55 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Helemaal open laten...? nee wie zegt dat. Jij zegt kip wassen hoeft niet. Ik zeg wel, waarom niet. Wat als we er ziek van worden. Wat als over 5 jaar dit pas blijkt? natuurljjk hou ik me aan de zaken die nu bekend zijn. Maar het wassen van kip is veilig (zoals ik het doe).
Oh... net bedoelde je nog dat je kanker van poepbacterien zou krijgen als je je kip niet wast.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef dude1986 het volgende:
[..]
ik voorkom er wss helemaal niets mee, ik doe het omdat ik wil en het fijn vind.
dan heb ik kans op tandvleeskanker. Wat flauw. Ik zeg toch 100x dat het voor mij een kleine moeite is om een kip te wassen en dat ik dit fijner vind. Dat een 79jarige man hier bijna dood aan is gegaan, jammer voor hem. Rauwe kip etc ga je ook dood aan. Stoppen met tanden poetsen omdat er een kans is dat ik kanker krijg. Dat is toch iets heel anders dan ervoor kiezen om een minuut langer je kip te bereiden...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Poets jij je tanden met tandpasta? Wat nou als over vijf jaar blijkt dat je daar tandvleeskanker van krijgt?
Ik ben fan van Karl Popper, en tot dus ver is er geen enkel onderzoek dat jouw claims staaft, in tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:57 schreef dude1986 het volgende:
En theorieën kunnen altijd verworpen worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Falsificatiebeginsel
"Falsifieerbaarheid of falsificeerbaarheid is een eigenschap van een wetenschappelijke of andere theorie, indien er criteria kunnen worden aangegeven op grond waarvan de theorie zou moeten worden verworpen. "
Dat kan idd, dat ziek worden. We weten het niet.. Ik was mn kip niet omdat ik bang ben om ziek te worden. Ik was mn kip omdat ik dit fijn en netjes vind.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Oh... net bedoelde je nog dat je kanker van poepbacterien zou krijgen als je je kip niet wast.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:49 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Wetenschap is: dit is bewezen, totdat een andere theorie weer iets anders bewijst.
Ik denk dat jij eerst hier mag lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theoryquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:57 schreef dude1986 het volgende:
En theorieën kunnen altijd verworpen worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Falsificatiebeginsel
"Falsifieerbaarheid of falsificeerbaarheid is een eigenschap van een wetenschappelijke of andere theorie, indien er criteria kunnen worden aangegeven op grond waarvan de theorie zou moeten worden verworpen. "
Wie is we?quote:
LOL. ja en? Ik zeg toch niet dat er wetenschap is dat mij ondersteund. Ik leg alleen uit dat wetenschap waar is totdat weer iets anders is bewezen....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:00 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik ben fan van Karl Popper, en tot dus ver is er geen enkel onderzoek dat jouw claims staaft, in tegendeel zelfs.
Een minuut je kip wassen omdat je denkt dat je kanker krijgt van poepbacteriën.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:59 schreef dude1986 het volgende:
[..]
dan heb ik kans op tandvleeskanker. Wat flauw. Ik zeg toch 100x dat het voor mij een kleine moeite is om een kip te wassen en dat ik dit fijner vind. Dat een 79jarige man hier bijna dood aan is gegaan, jammer voor hem. Rauwe kip etc ga je ook dood aan. Stoppen met tanden poetsen omdat er een kans is dat ik kanker krijg. Dat is toch iets heel anders dan ervoor kiezen om een minuut langer je kip te bereiden...
Jij bent degene die vage dingen claimt, dus dan is het ook aan jou om die claims te onderbouwen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:01 schreef dude1986 het volgende:
LOL. ja en? Ik zeg toch niet dat er wetenschap is dat mij ondersteund. Ik leg alleen uit dat wetenschap waar is totdat weer iets anders is bewezen....
Nee ik was mn kip omdat ik het fijn en schoon vind. Leg me geen woorden in de mond. Dat over kanker ging over dat we simpelweg niet weten waardoor we exact ziek worden en de attitude dat alles wat je doet wat afwijkt van wat 'normaal' gevonden wordt gebaseerd is op de kennis van nu en een hoop media blabla.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een minuut je kip wassen omdat je denkt dat je kanker krijgt van poepbacteriën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |