Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ekiden Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
En de hele tijd rondrennen als een lopende citroenschijfje.. Nee dank je. Dan loop ik liever rond met het idee dat er nu een teekhoofd in mijn lichaam rondzwerft
Ben liever een citroentje dan dat ik Lyme oploop
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
That's the question..... Wheter is nobler in the mind to suffer the slings an arrows of not trail-running or take arms against couchsitting and by trailrunning end them...
Hier vanavond ook AV. Hoewel de verleiding groot is om niet te gaan (vannacht de halve nacht naar het plafond liggen staren) denk ik dat ik toch maar gewoon heen ga. Even de spinnenwebben uit mijn hoofd waaien.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Zondag had ik voor t eerst een gel geprobeerd. PowerBar gel. Het werkte, maar ze zijn onhandig groot, onhandig en vies. Hebben jullie een aanrader voor wat handzame smakelijke makkelijke gels?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat loop je niet zo snel op. Het is sowieso wijs om je te controleren na een bosloop. En als je er 1 ziet, draai je hem eruit en houd je hem in de gaten of het een rode kring wordt. Ook met Deet heb je de kans dat je een Teek kan krijgen. Vrouwlief smeert zich altijd in (wel voor de muggen) en dan wordt zij nog gestoken en ik niet
Op dinsdag 17 juni 2014 11:51 schreef Daywalk3r het volgende: Zondag had ik voor t eerst een gel geprobeerd. PowerBar gel. Het werkte, maar ze zijn onhandig groot, onhandig en vies. Hebben jullie een aanrader voor wat handzame smakelijke makkelijke gels?
Dat loop je niet zo snel op. Het is sowieso wijs om je te controleren na een bosloop. En als je er 1 ziet, draai je hem eruit en houd je hem in de gaten of het een rode kring wordt. Ook met Deet heb je de kans dat je een Teek kan krijgen. Vrouwlief smeert zich altijd in (wel voor de muggen) en dan wordt zij nog gestoken en ik niet
Maar goed, ieder zijn meug
Het is sowieso geen exact science. Dat draaien is ook niet iedereen het over eens, alsmede verdoven met alcohol. Door deetspray kun je wel de kans op een teekenbeet verminderen dus dan doe ik dat maar. Loop in november toch al als een dolle te spuiten met dat spul als ik op Aruba ben, dus dan kan dat hier ook wel
Op dinsdag 17 juni 2014 11:51 schreef Daywalk3r het volgende: Zondag had ik voor t eerst een gel geprobeerd. PowerBar gel. Het werkte, maar ze zijn onhandig groot, onhandig en vies. Hebben jullie een aanrader voor wat handzame smakelijke makkelijke gels?
SIS is prima te doen imo. En die power gels zijn inderdaad niet echt een traktatie
Op dinsdag 17 juni 2014 12:11 schreef La_Tramposa het volgende: Ik ga alleen oefenen met gels tijdens de oefenlopen in Amsterdam, en dan koop ik wel dezelfde soort die zij verschaffen. Vind het wel vies, bleh.
Dan zou ik zelf eens met andere gels oefenen als ik jou was. Er zitten echt grote verschillen in, ook qua smaak.
Dan zou ik zelf eens met andere gels oefenen als ik jou was. Er zitten echt grote verschillen in, ook qua smaak.
Mja de smaak is nog wel oke, maar de structuur wat minder. Ik vond fluorhappen bij de tandarts vroeger ook het ergste wat er was.. Maar wie weet verschilt dat ook nog per merk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef streamnl het volgende: Klotezooi. Net een lekker rondje gelopen in de bossen en voor het douchen vond ik een teek. Deze vind ik wel vaker (ik controleer mijzelf altijd op teken na een rondje bossen) maar net met het eruit draaien, trek ik hem kapot Even in de gaten houden anders mag ik weer aan de antibiotica. En dat komt nu met de WK niet zo ideaal uit.
Ik zou vandaag al bij de dokter hebben gezeten.. Ben best wel bang voor tekenbeten en de eventuele gevolgen daarvan. Iets te vaak van die enge documentaires gezien. Plus ik ken iemand met de ziekte van lyme en dat is écht geen pretje
Mja de smaak is nog wel oke, maar de structuur wat minder. Ik vond fluorhappen bij de tandarts vroeger ook het ergste wat er was.. Maar wie weet verschilt dat ook nog per merk..
Op een marathon is het toch wel een noodzakelijkheid? Alhoewel er ook van die speciale hardloop-winegums zijn, maar dat heeft verreweg niet dezelfde energie-hoeveelheid.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op een marathon is het toch wel een noodzakelijkheid? Alhoewel er ook van die speciale hardloop-winegums zijn, maar dat heeft verreweg niet dezelfde energie-hoeveelheid.
Je kan ook voor (gedroogd) fruit gaan, of voor een soort energierepen, of ander vast voedsel met relatief veel snelle energie.