quote:
Is dat het...
De besturing is totaal niet gemaakt voor een toetsenbord, wat overal te merken is.
De auto's sturen bij lage snelheden veel te traag, waardoor je als een dronkeman over de weg sligert, bij hogere snelheden is er juist een gebrek aan besturing waardoor je elke bocht met de handrem moet nemen. Een snelle rit bij mij lijkt meer op een potje carmgeddon, met een flinke bodycount. Dan is er nog de camera achter de auto zelf, die de ene keer wel meedraait en de andere keer niet, waardoor je nooit precies weet wanneer je met de muis de camera bij moet sturen.
Te voet is de besturing niet veel beter, maar omdat het langzamer gaat is het wat beter te over zien.
Je wapen trekken terwijl je rent is dan weer onmogelijk, omdat diezelfde combi (Shift+tab) ook de Steam overlay opent waardoor je opeens naar een ander scherm kijkt terwijl het spel vrolijk doorgaat.
De muisbesturing in de telefoon en wapen menu's laat ook veel te wensen over, even snel een andere gadget selecteren is er niet bij. Verder zitten er nog wel een paar irritante bugs in; zo heb ik een missie verschillende keren over kunnen spelen omdat, zodra ik in een auto sprong, de camera alleen nog maar het beeld van recht voor de auto kon laten zien...
Het idee voor het spel is leuk, maar de port is gewoon slecht.
En Assasin's creed Black flag heb ik ook, en ook daar is de besturing mijn grootste punt van kritiek omdat je daar ook vaak als een blinde kip overal tegenaan rent.