ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 16-06-2014 19:30:12 ]
Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje.
Klinkt eigenlijk als een zware vorm van een 'eerste wereldprobleem'
Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje.
-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig
Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende: De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden. [ afbeelding ]
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig
Ik stond dankzij een chauffeur met haast op lijn 8 in de ochtend een keer met -12 in Hengelo op het station.
Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende: De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden. [ afbeelding ]
HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
1832 is de blokjesloc als ik mij niet vergis? Die 1823 geeft wel weer variatie in het dieselloccen-segment, mits alles natuurlijk slaagt.
Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef greavy het volgende: Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Last mile-concept is wel aantrekkelijk. Hoeft niet een hele sterke motor te zijn, zolang die het gewicht op lage snelheid maar kan trekken