ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 16-06-2014 19:30:12 ]
Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje.
Klinkt eigenlijk als een zware vorm van een 'eerste wereldprobleem'
Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje.
-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig
Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende: De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden. [ afbeelding ]
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig
Ik stond dankzij een chauffeur met haast op lijn 8 in de ochtend een keer met -12 in Hengelo op het station.
Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende: De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden. [ afbeelding ]
HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
1832 is de blokjesloc als ik mij niet vergis? Die 1823 geeft wel weer variatie in het dieselloccen-segment, mits alles natuurlijk slaagt.
Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef greavy het volgende: Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Last mile-concept is wel aantrekkelijk. Hoeft niet een hele sterke motor te zijn, zolang die het gewicht op lage snelheid maar kan trekken
Lijkt me gewoon iets tussen 100-140 Trouwens: Welke trein heb jij tussen Budapest en Praag dan? Vagonweb zegt dat ze allemaal met zo'n Slowaakse loc rijden
Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef b2py het volgende: Weet iemand wat globaal de baanvaksnelheden op Budapest - Praha zijn? Kan het nergens vinden..
Op een heuvelachtig stuk in Tsjechië na reed de trein best goed door, dus ergens tussen de 100 en 140 in.
Het stuk Praag - Ceska Trebova is iig max. 120-140 ofzo. Maar momenteel zijn er daar allemaal vernieuwingswerken, en dus enkelspoor knallen. Max. 60 op die trajecten bij de werkzaamheden.
'Elektrificatie Maaslijn maakt sneltrein mogelijk'
Gedeputeerde Patrick van der Broeck verwacht dat door de elektrificatie van de Maaslijn een sneltrein kan gaan rijden tussen Nijmegen en Maastricht.
Die sneltrein stopt op minder stations en levert een half uur reistijdwinst op.
Dubbel spoor Door de elektrificatie en andere aanpassingen is in de toekomst 41 procent van de Maaslijn dubbel spoor. Nu is dat 27 procent. Daardoor wordt een sneltrein mogelijk, aldus de gedeputeerde.
Akkoord Rijk en provincie hebben een akkoord bereikt over de financiering van de elektrificatie van de Maaslijn.
Gelderland Gedeputeerde Van der Broeck zegt er ook vertrouwen in te hebben dat Gelderland zijn aandeel van de elektrificatie betaalt. In de afspraken met het rijk is ervan uitgegaan dat Gelderland 15 miljoen bijdraagt. Maar het provinciebestuur en de stadsregio Arnhem-Nijmegen hebben tot nu toe slechts de helft daarvan toegezegd.
"Het lijkt mij stug dat provinciale staten van Gelderland de overeenkomst met het rijk daarop laten knallen," zo verwacht de gedeputeerde.
Financiering De provincie Noord-Brabant legt ruim 17 miljoen op tafel voor de Maaslijn. Limburg bijna 36 miljoen en het rijk ruim 31 miljoen. Verder neemt het rijk de extra kosten voor beheer en onderhoud voor zijn rekening. Daarbij gaat het om ruim 31 miljoen euro.
De elektrische bovenleiding van de Maaslijn moet in 2020 gereed zijn.
Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef GlennQuagmire het volgende: Lijkt me gewoon iets tussen 100-140 Trouwens: Welke trein heb jij tussen Budapest en Praag dan? Vagonweb zegt dat ze allemaal met zo'n Slowaakse loc rijden
Op een heuvelachtig stuk in Tsjechië na reed de trein best goed door, dus ergens tussen de 100 en 140 in.
Danku.
quote:
Op maandag 16 juni 2014 20:01 schreef greavy het volgende: Het stuk Praag - Ceska Trebova is iig max. 120-140 ofzo. Maar momenteel zijn er daar allemaal vernieuwingswerken, en dus enkelspoor knallen. Max. 60 op die trajecten bij de werkzaamheden.
Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef greavy het volgende: Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Het elektrische deel gaat er wel uit volgens de reacties op de OdR-facebook.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig
Ik neem aan dat je doelt op lijn 5? Daar zit sinds de overgang naar Syntus geen extra tijd meer in tijdens de spits hoor (was altijd 4 minuten extra, ten koste van de tijd voor het Hogeland). Wel kun je daar soms aardig vroeg zijn (-3 kun je wel hebben bij WKC Stadsveld als je doorrijdt).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat kan me dan weer eigenlijk weinig schelen, al is het wel opvallend, die dingen zien er vrij nieuw uit En dan te bedenken dat deze zooi 160 mag [ afbeelding ]
Volgens OdR heeft de NMBS de locs uit de reeksen HLE 11.8 (oude Benelux) en 12 weten te verpatsen aan de Tsjechen. Die gaan ermee rijden onder 3 kV en 25 kV, al moeten ze voor die laatste spanning nog geschikt worden gemaakt.
Ik neem aan dat je doelt op lijn 5? Daar zit sinds de overgang naar Syntus geen extra tijd meer in tijdens de spits hoor (was altijd 4 minuten extra, ten koste van de tijd voor het Hogeland). Wel kun je daar soms aardig vroeg zijn (-3 kun je wel hebben bij WKC Stadsveld als je doorrijdt).
Lijn 4 is erger; die heeft 32 minuten rijtijd voor Stadsveld, terwijl -zeker de eerste twee ritten- dat wel in 20 minuten kan. Lijn 5 haalt -6/-8 op die twee eerste ochtendritten
Op maandag 16 juni 2014 20:41 schreef Peterselieman het volgende: Volgens OdR heeft de NMBS de locs uit de reeksen HLE 11.8 (oude Benelux) en 12 weten te verpatsen aan de Tsjechen. Die gaan ermee rijden onder 3 kV en 25 kV, al moeten ze voor die laatste spanning nog geschikt worden gemaakt.
Bijzonder, de Tsjechen zijn juist druk bezig alle oude meuk te vervangen.