abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141163416



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.


[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 16-06-2014 19:30:12 ]
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:11:42 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141163459
Alweer die stokbroodtrein? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141163504
Dit is mijn eerste OP. Ik weet toch niet hoe dat werrukt. :+
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_141163563
  maandag 16 juni 2014 @ 19:15:43 #5
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141163690
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:09 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje. :)
Klinkt eigenlijk als een zware vorm van een 'eerste wereldprobleem' ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 19:19:22 #6
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141163898
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:25 schreef b2py het volgende:
Soort opgevoerde Taurus. Als hij nou ook nog dat iconische geluid maakt ben ik gelukkig.
Nou nee:
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 19:20:38 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141163986
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:09 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Doordat de bussen al in vakantiemodus zitten, wordt het wat makkelijker: Als de bussen weer -10 halen tov aankomsttijd, wordt de IC van 6.46 interessant en anders de SPR naar Apeldoorn van 6.49 ook te halen. Indien IC dan via Deventer en daar mijn koffiemomentje scoren, en anders de SPR naar Hengelo en dan daar het koffiemomentje. :)
-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel :X
Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 juni 2014 @ 19:22:30 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141164115
Zo te zien aan de TT is Wenen populair? :P
  maandag 16 juni 2014 @ 19:23:23 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141164175
De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden.


pi_141164189
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Alweer die stokbroodtrein? :(
Zo, eindelijk gelukt. Een Matritje in Muenster. Was ook wel leuk, zo'n treinsetje naar Enschede :D
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

-10? -5 haal ik wel vaak, maar -10 is wel heel veel :X
Vanaf Glanerbrug kun je wel -7/-8 halen als het rustig is trouwens.
Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig :)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_141164365
Je plaatje doet het niet.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:28:26 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141164481
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende:
De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een diesel-1800? Gaaf. :D
  maandag 16 juni 2014 @ 19:28:49 #13
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_141164509
Constatering: het OV heeft een eigen, door IenM ingestelde, Commissie Stiekem:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php

Dat vervoerders en gevestigde reizigersorganisaties zo diep konden zinken, had zelfs ik niet verwacht.
pi_141164532
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nou nee:
Koning, met zo'n ding ga ik van Budapest naar Praha. :D
  maandag 16 juni 2014 @ 19:29:53 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141164572
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een diesel-1800? Gaaf. :D
Is wel de bedoeling... Ooit.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:30:15 #16
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141164592
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef _JdM_ het volgende:

Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig :)
Ik stond dankzij een chauffeur met haast op lijn 8 in de ochtend een keer met -12 in Hengelo op het station. :7
  maandag 16 juni 2014 @ 19:30:38 #17
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141164617
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef greavy het volgende:
De ex-NSR 1823 wordt momenteel een dieselmotor ingebouwd, en zal niet meer elektrisch kunnen rijden.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf, wat zijn de plannen ermee?
  maandag 16 juni 2014 @ 19:32:34 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141164742
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:30 schreef boriq het volgende:

[..]

Gaaf, wat zijn de plannen ermee?
HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:41:33 #19
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141165425
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

HSL had eerst de bedoeling 1823 en 1832 te kopen, maar is alleen 1832 geworden. Loc is nu eigendom van Shunter, en als de proef slaagt is er bij Locon wel aandacht voor om met die lok te gaan rijden. Maar eerst ff afwachten hoe de proef gaat slagen.
1832 is de blokjesloc als ik mij niet vergis?
Die 1823 geeft wel weer variatie in het dieselloccen-segment, mits alles natuurlijk slaagt. ;)
pi_141165749
Ik vind het nutteloze geldverspilling :D Maar niet mijn geld dus /care.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:50:33 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141166068
Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
  maandag 16 juni 2014 @ 19:51:02 #22
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141166126
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Koning, met zo'n ding ga ik van Budapest naar Praha. :D
Ik niet -O- Ik heb helaas iets uit Slowakije. -O-
[edit] Nog best een bazig ding ook, lekker lawaaierig
Vanaf 0:30
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juni 2014 @ 19:54:06 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141166354
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het nutteloze geldverspilling :D Maar niet mijn geld dus /care.
Dit. Voor minder heb je een overtollige dieselloc
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juni 2014 @ 19:55:11 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141166437
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef greavy het volgende:
Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Last mile-concept is wel aantrekkelijk. Hoeft niet een hele sterke motor te zijn, zolang die het gewicht op lage snelheid maar kan trekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 juni 2014 @ 19:57:09 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141166589
Maar inbouwen in zo'n lok zal wel prijzig genoeg zijn. Ligt in ieder geval een pittige motor in.
pi_141166617
Weet iemand wat globaal de baanvaksnelheden op Budapest - Praha zijn? Kan het nergens vinden..
  maandag 16 juni 2014 @ 19:58:35 #27
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141166678
Lijkt me gewoon iets tussen 100-140
Trouwens: Welke trein heb jij tussen Budapest en Praag dan? Vagonweb zegt dat ze allemaal met zo'n Slowaakse loc rijden
pi_141166769
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
Weet iemand wat globaal de baanvaksnelheden op Budapest - Praha zijn? Kan het nergens vinden..
Op een heuvelachtig stuk in Tsjechië na reed de trein best goed door, dus ergens tussen de 100 en 140 in.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:01:35 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141166874
Het stuk Praag - Ceska Trebova is iig max. 120-140 ofzo. Maar momenteel zijn er daar allemaal vernieuwingswerken, en dus enkelspoor knallen. Max. 60 op die trajecten bij de werkzaamheden.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:04:08 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141167037
'Elektrificatie Maaslijn maakt sneltrein mogelijk'

Gedeputeerde Patrick van der Broeck verwacht dat door de elektrificatie van de Maaslijn een sneltrein kan gaan rijden tussen Nijmegen en Maastricht.

Die sneltrein stopt op minder stations en levert een half uur reistijdwinst op.

Dubbel spoor
Door de elektrificatie en andere aanpassingen is in de toekomst 41 procent van de Maaslijn dubbel spoor. Nu is dat 27 procent. Daardoor wordt een sneltrein mogelijk, aldus de gedeputeerde.

Akkoord
Rijk en provincie hebben een akkoord bereikt over de financiering van de elektrificatie van de Maaslijn.

Gelderland
Gedeputeerde Van der Broeck zegt er ook vertrouwen in te hebben dat Gelderland zijn aandeel van de elektrificatie betaalt. In de afspraken met het rijk is ervan uitgegaan dat Gelderland 15 miljoen bijdraagt. Maar het provinciebestuur en de stadsregio Arnhem-Nijmegen hebben tot nu toe slechts de helft daarvan toegezegd.

"Het lijkt mij stug dat provinciale staten van Gelderland de overeenkomst met het rijk daarop laten knallen," zo verwacht de gedeputeerde.

Financiering
De provincie Noord-Brabant legt ruim 17 miljoen op tafel voor de Maaslijn. Limburg bijna 36 miljoen en het rijk ruim 31 miljoen. Verder neemt het rijk de extra kosten voor beheer en onderhoud voor zijn rekening. Daarbij gaat het om ruim 31 miljoen euro.

De elektrische bovenleiding van de Maaslijn moet in 2020 gereed zijn.

Bron: L1
pi_141167321
'Verwacht'. Heeft dus niks uitgezocht.. :')
pi_141167357
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
Lijkt me gewoon iets tussen 100-140
Trouwens: Welke trein heb jij tussen Budapest en Praag dan? Vagonweb zegt dat ze allemaal met zo'n Slowaakse loc rijden
EC 170
Is dat een andere dan?
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

Op een heuvelachtig stuk in Tsjechië na reed de trein best goed door, dus ergens tussen de 100 en 140 in.
Danku.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:01 schreef greavy het volgende:
Het stuk Praag - Ceska Trebova is iig max. 120-140 ofzo. Maar momenteel zijn er daar allemaal vernieuwingswerken, en dus enkelspoor knallen. Max. 60 op die trajecten bij de werkzaamheden.
Danku.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:12:18 #33
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141167549
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:10 schreef b2py het volgende:

[..]

EC 170
Is dat een andere dan?
Die neem ik dus ook, is een loc uit de serie 350 van de Slowaakse spoorwegen.
pi_141167607
Hè, bummer.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:14:36 #35
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141167757
Treinen die wel met die loc rijden.
http://www.vagonweb.cz/ra(...)o_vozu=&najit=Suchen
[edit] verdomme, wel op Brno - Praag, maar tussen Praag en Dresden een andere. :(

[ Bericht 5% gewijzigd door GlennQuagmire op 16-06-2014 20:27:36 ]
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 20:25:17 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141168461
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef greavy het volgende:
Hoewel, ik roep dat het elektrische deel zou verdwijnen: Ik heb het verkeerd begrepen. Elektrisch onder de draad, en dan nog de diesel erbij voor de laatste kilometers, een 'last-mile'. Ook DB Schenker heeft interesse: die wilden 2 jaar terug met een aparte wagen gaan rijden voor de last-mile, maar dat project is (uiteraard) nooit opgestart. Ik denk dat als Shunter dit goed werkend krijgt, dat er ook nog wel een DBS 1600 omgebouwd gaat worden ...
Het elektrische deel gaat er wel uit volgens de reacties op de OdR-facebook.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_141168796
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Treinen die wel met die loc rijden.
http://www.vagonweb.cz/ra(...)o_vozu=&najit=Suchen
[edit] verdomme, wel op Brno - Praag, maar tussen Praag en Dresden een andere. :(
De rijtuigen in de EC 170 mogen ook niet harder dan 140 trouwens :')
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 20:32:28 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141168926
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:23 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Vanaf Stadsveld in de ochtend. Dan rijden ze in ochtendspitspatroon een halfuursdienst, terwijl dat nog niet nodig is. Vooral nu dat ommetje via Heekplein er niet meer inzit is die extra tijd niet nodig :)
Ik neem aan dat je doelt op lijn 5? Daar zit sinds de overgang naar Syntus geen extra tijd meer in tijdens de spits hoor (was altijd 4 minuten extra, ten koste van de tijd voor het Hogeland). Wel kun je daar soms aardig vroeg zijn (-3 kun je wel hebben bij WKC Stadsveld als je doorrijdt).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 juni 2014 @ 20:32:39 #39
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141168940
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De rijtuigen in de EC 170 mogen ook niet harder dan 140 trouwens :')
Dat kan me dan weer eigenlijk weinig schelen, al is het wel opvallend, die dingen zien er vrij nieuw uit
En dan te bedenken dat deze zooi 160 mag :')
pi_141169006
Net gereviseerd volgens Vagonweb
pi_141169087
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:32 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Dat kan me dan weer eigenlijk weinig schelen, al is het wel opvallend, die dingen zien er vrij nieuw uit
En dan te bedenken dat deze zooi 160 mag :')
[ afbeelding ]
Dat is Italiaans, dat is anders. Is Ansaldo :P
  maandag 16 juni 2014 @ 20:36:07 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141169173
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is Italiaans, dat is anders. Is Ansaldo :P
fapfap :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juni 2014 @ 20:37:45 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141169324
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 juni 2014 @ 20:38:15 #44
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141169366
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is Italiaans, dat is anders. Is Ansaldo :P
Die wagons in combinatie met de slechte staat van het italiaanse spoor leveren genoeg angstige momenten op. :')
pi_141169378
  maandag 16 juni 2014 @ 20:38:51 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141169409
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zag ik ooit bij de Facebook-pagina over de Fyra "0 personen vinden dit leuk" :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juni 2014 @ 20:41:02 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141169583
Volgens OdR heeft de NMBS de locs uit de reeksen HLE 11.8 (oude Benelux) en 12 weten te verpatsen aan de Tsjechen. Die gaan ermee rijden onder 3 kV en 25 kV, al moeten ze voor die laatste spanning nog geschikt worden gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141170256
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op lijn 5? Daar zit sinds de overgang naar Syntus geen extra tijd meer in tijdens de spits hoor (was altijd 4 minuten extra, ten koste van de tijd voor het Hogeland). Wel kun je daar soms aardig vroeg zijn (-3 kun je wel hebben bij WKC Stadsveld als je doorrijdt).
Lijn 4 is erger; die heeft 32 minuten rijtijd voor Stadsveld, terwijl -zeker de eerste twee ritten- dat wel in 20 minuten kan. Lijn 5 haalt -6/-8 op die twee eerste ochtendritten
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:10:40 #49
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141172386
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens OdR heeft de NMBS de locs uit de reeksen HLE 11.8 (oude Benelux) en 12 weten te verpatsen aan de Tsjechen. Die gaan ermee rijden onder 3 kV en 25 kV, al moeten ze voor die laatste spanning nog geschikt worden gemaakt.
Bijzonder, de Tsjechen zijn juist druk bezig alle oude meuk te vervangen.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:20:05 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141173221
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het elektrische deel gaat er wel uit volgens de reacties op de OdR-facebook.
Moet ook wel, de machineruimte is bomvol, daar stop je niet even een diesel-generator bij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')