Geen kinderen, dus die kan ik niet aanvoeren. En na +/-10jr wel op de arbeidsmarkt ineens te kiezen voor huisvrouw lijkt me niet echt logisch.quote:Zeggen dat je huisvrouw was in die tijd. (Zorgde voor de kinderen?)
????? dat zou pas echt een leugen zijnquote:Zet al hobby "duursporten" (zoals ik deed en doe) op je CV. Best veel managers die dat ook doen, heb je gelijk een klik in het gesprek. Jullie tijden op de 7-heuvelenloop doet het dan goed.
Dat is ongeveer wat ik ook al bedoelde.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Je zou kunnen aangeven dat je in die tijd vrijwilligerswerk en opleidingen hebt gedaan in die richting omdat je je daar even compleet op wilde focussen zodat je nog meer kennis zou hebben voor een volgende baan, en dat deze baan je enorm aanspreekt omdat het aansluit op wat je in je vrijwilligerswerk hebt gedaan?
Oog om oog tand om tand!quote:
Dat dus.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:28 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Gezellig team, ruime groeimogelijkheden, zelden overwerk, budget voor cursussen en ga zo maar door.
Ik drukte me verkeerd uit. Ik zou het vrijwilligerswerk opvoeren als baan. Wat je er wel of niet mee verdiend hebt is niet relevant.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het hele principe van vrijwilligerswerk is dat je er GEEN geld voor krijgt.
En je kunt niet bij vrijwilligerswerk werken, maar wel vrijwilligerswerk doen.
Nou dan weet ik niet waar jij gewerkt hebt, maar ik ben nog nooit door een werkgever voorgelogen. En ik lieg ook niet tegen een werkgever, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf meequote:Op maandag 16 juni 2014 20:28 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Oog om oog tand om tand!
Werkgevers liegen zich ook de barsten!
Gezellig team, ruime groeimogelijkheden, zelden overwerk, budget voor cursussen en ga zo maar door.
Dan heb je geluk gehad ik heb nog geen werkgever gehad die niet gelogen heeft.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou dan weet ik niet waar jij gewerkt hebt, maar ik ben nog nooit door een werkgever voorgelogen. En ik lieg ook niet tegen een werkgever, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee
Dus omdat jij een slechte ervaring hebt moeten we allemaal maar liegen en bedriegen bij onze werkgevers?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad ik heb nog geen werkgever gehad die niet gelogen heeft.
Praat eens met wat mensen je kan ervan leren ten minste als je open staat voor wat ze zeggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een slechte ervaring hebt moeten we allemaal maar liegen en bedriegen bij onze werkgevers?
Welke mensen stel je me voor dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Praat eens met wat mensen je kan ervan leren ten minste als je open staat voor wat ze zeggen.
Mij bijvoorbeeld.quote:
quote:
Dit. Al snap ik trouwens niet waarom werkgevers hun bedrijf en het werk zo ophemelen. Leidt alleen maar tot teleurstelling en frustratie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat overigens de potentiële werkgever net zo hard doet, of geloven die mensen hier die vinden dat je altijd helemaal 'eerlijk' moet zijn ook dat die aangeboden baan net zo 'uitdagend', 'interessant', 'doorgroeimogelijkheden biedt' enzovoorts zoals die werkgever dat voorspiegelt?
Wake up!
Dat ja. Bovendien vertrekken die werknemers ook weer veel sneller als de economie aantrekt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. Al snap ik trouwens niet waarom werkgevers hun bedrijf en het werk zo ophemelen. Leidt alleen maar tot teleurstelling en frustratie.
Ach, dat heet 'door ervaring wordt men wijs'.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. Al snap ik trouwens niet waarom werkgevers hun bedrijf en het werk zo ophemelen. Leidt alleen maar tot teleurstelling en frustratie.
Ik realiseer me ineens dat bedrijven wel eens klagen dat sollicitanten nog in 1999 leven, maar dat het omgekeerd eigenlijk net zo isquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb laatst een functie afgewezen omdat ik problemen had met de manier waarop het bedrijf gemanaged werd. Mijn gesprekspartner was in shock.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik realiseer me ineens dat bedrijven wel eens klagen dat sollicitanten nog in 1999 leven, maar dat het omgekeerd eigenlijk net zo is
Bij studentenbaantjes kun je er in principe wel mee aankomen van dat je bijvoorbeeld wil sparen in de zomer, dat is op zich wel geaccepteerd tijdens sollicitatiegesprekken heb ik het idee. Is ook wel gewoon een goede motivatie om te werken toch, waar doe je het anders voor, dozenvulervaring naast je universitaire studie?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik moet de eerste sollicitant nog tegenkomen die op de vraag "waarom wil je bij ons werken?" zo eerlijk is om te antwoorden, "nou, die kachel van me, die moet toch roken, hè..."
Een gesprek van 15 minuten is wel erg kort, tenzij ze gericht de vragen kunnen stellen. Ik zou gewoon iets zeggen dat je samen met een arbeidscoach de mogelijkheden van een carrièreverandering hebt onderzocht omdat je meer interesse had in bla bla.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:40 schreef anoniem001 het volgende:
Ik denk dat als er naar gevraagd wordt ik het wel ga zeggen, maar er een draai aan ga geven met positieve punten. Maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Keuze tussen gevoel en verstand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |