zover voor the breaker of chains iddquote:Op maandag 16 juni 2014 15:03 schreef muzas het volgende:
Vond het trouwens wel een mooie, Danny die eerst de slaven ontdoet van hun kettingen, dit nu gedwongen wordt bij haar draken te doen.
Paar? 17 jaar volgens mijquote:Op maandag 16 juni 2014 15:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom zij wel? De reden dat zij recht heeft op de troon is omdat haar voorvaders de troon 300 jaar geleden heeft veroverd. Robert Baratheon deed dat een paar jaar terug.
Stukken beter dan in de serie. Zo gelooft hij niet helemaal in R'hllor omdat 2/3 koningen dood zijn. Ook luistert hij meer naar Davos dan naar Mellisandra.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
In het boek komt Stannis er ook niet echt geweldig uit.
Precies.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, en als House Bolton nu eens de troon veroverd is Roose de rechtmatige koning?
De rechtmatige eigenaar is degene die er momenteel opzit, ja op basis van de Baratheon familieboom heeft Stannis er het meeste recht op, maar dit alleen omdat de kinderen van Robert niet van hem bleken te zijn.
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:54 schreef tostitomaatkaas het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dany's familie is afgezet en moesten vluchten. Nieuwe koning, nieuwe lijn van troonopvolging.quote:
Nee. Als je verdreven wordt verlies je je recht op de troon. Anders zouden de voorgangers van de Targaryens nu het meeste aanspraak hebben volgens jou. Stannis heeft directe aanspraak omdat hij er recht op heeft volgens de laws of men die gewoon door zijn eigen familie gebruikt worden.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:11 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dus wanneer Baratheon de troon verovert is dat wel een reden om er recht op te hebben, maar als een familie daarvoor precies hetzelfde heeft gedaan hebben ze dat niet? Ze hebben het oudste dus sterkste recht.
lol, zo had ik het nog niet eens bekeken, waarbij ik mij wel meteen afvraag of dit wel nut heeft want in Qarth in the house of the undying zaten de draken ook aan kettingen, maar helaas niet vuurbestendig.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:03 schreef muzas het volgende:
Vond het trouwens wel een mooie, Danny die eerst de slaven ontdoet van hun kettingen, dit nu gedwongen wordt bij haar draken te doen.
Dat waren geen kettingen maar magie die verdween toen die kale engerd verbrandde.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:15 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
lol, zo had ik het nog niet eens bekeken, waarbij ik mij wel meteen afvraag of dit wel nut heeft want in Qarth in the house of the undying zaten de draken ook aan kettingen, maar helaas niet vuurbestendig.
Waaruit volgt dat als je verdreven wordt je recht vervalt? Dat verzin je nu ter plekke?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Als je verdreven wordt verlies je je recht op de troon. Anders zouden de voorgangers van de Targaryens nu het meeste aanspraak hebben volgens jou. Stannis heeft directe aanspraak omdat hij er recht op heeft volgens de laws of men die gewoon door zijn eigen familie gebruikt worden.
Klopt Stannis is nu de enige rechtmatige eigenaar van de troon.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Als je verdreven wordt verlies je je recht op de troon. Anders zouden de voorgangers van de Targaryens nu het meeste aanspraak hebben volgens jou. Stannis heeft directe aanspraak omdat hij er recht op heeft volgens de laws of men die gewoon door zijn eigen familie gebruikt worden.
Ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Waaruit volgt dat als je verdreven wordt je recht vervalt? Dat verzin je nu ter plekke?
Haha okee, fair enough.quote:
ik denk dat er nu aardig wat verandering in gaat komen nu DE macht in westeros tywin dood is, de leden van the small councill, varys/baeilish/pycel? er niet meer zijn, cersie die zegt dat ze schijt heeft aan wat mensen zeggen over haar relatie met jamie, dus die gaan waarschijnlijk openlijk een incest koppel wordenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
En er zit niemand te wachten op de volgende gekke Targaryan momenteel.
Klopt, waar hangt die uit, en zit Edmure nog in de kerker van de Frey's vraag ik mij afquote:Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik hoop nog steeds dat de Blackfish weer opduikt. Komop, we hebben hem niet meer gezien sinds die Red Wedding.
Haha, dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, waar hangt die uit, en zit Edmure nog in de kerker van de Frey's vraag ik mij af
Tommen op de troon met Margaery er naast en Cersei er achter.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat er nu aardig wat verandering in gaat komen nu DE macht in westeros tywin dood is, de leden van the small councill, varys/baeilish/pycel? er niet meer zijn, cersie die zegt dat ze schijt heeft aan wat mensen zeggen over haar relatie met jamie, dus die gaan waarschijnlijk openlijk een incest koppel worden
voor de lannisters is het game over![]()
en een krachtige leider in welke vorm dan ook is altijd wenselijker dan chaos (baelish zou hier niet mee ens zijn uiteraard)
Edmure ook niks meer van gehoord nee. Die zal nog wel vast zitten dan.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, waar hangt die uit, en zit Edmure nog in de kerker van de Frey's vraag ik mij af
ik denk net dat de tyrels dom genoeg zijn te rooten voor een losing teamquote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tommen op de troon met Margaery er naast en Cersei er achter.
Ik denk dat de Tyrells een dikke vinger in de pap hebben momenteel. Ze willen de macht. Ze zijn essentieel voor Kings Landing wegens het eten en geld dat ze meebrengen.
Maar met Tywin weg kunnen de Tyrells zelf de macht grijpen, de Lannisters zijn nu een hopeloos zooitje zonder Tywin zie ik ze ook geen oorlog winnen. Tyrell zou dan een machtsgreep kunnen doen en hun eigen koning leveren. De Lannisters zijn nu meer afhankelijk van de Tyrell's dan andersom, of ze palmen Tommen gewoon verder in, maar van wie geniet Cercei nu bescherming. Tywin was toch wel degene waar zelfs Olena respect voor had en hield er een goede tactiek op na. Alhoewel de Tyrell's weer via Littlefinger bij de Lannisters zijn uitgekomen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het echt extreem interessant wat er in Kings Landing gaat gebeuren. Tommen heeft denk ik geen schijn van kans tegen alle belagers nu iedereen behalve zijn moeder weg is. Bovendien weet de hele wereld zometeen dat hij de rechtmatige koning niet is. Alle leden van de Small Council zijn vertrokken, Jaime kan ook niet meer veilig rondlopen. Iemand moet dus de macht gaan grijpen. De Tyrells?
Tyrells hebben nu letterlijk de macht in handen. De enige die zich daartegen verzet in Cersei en misschien Jaime. Ze hoeven niemand te backen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk net dat de tyrels dom genoeg zijn te rooten voor een losing team
Maar verwacht toch dat de Tully's wraak willen voor wat er gebeurd is met Cat en Robb, zij erkenden Robb wel als koning en Cat is en blijft een Tully. Je zou op zijn minst verwachten dat Blackfish zich zou bekommeren om de kinderen van Cat.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tommen op de troon met Margaery er naast en Cersei er achter.
Ik denk dat de Tyrells een dikke vinger in de pap hebben momenteel. Ze willen de macht. Ze zijn essentieel voor Kings Landing wegens het eten en geld dat ze meebrengen.
[..]
Edmure ook niks meer van gehoord nee. Die zal nog wel vast zitten dan.
Maar Edmure was een sukkeltje. Blackfish was de baas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |