Wie ben jij om dat te bepalen? Mogen mensen zelf definiëren wat voor hun vreemdgaan is? Als een man helpt met het uitladen van de boodschappen van de buren is dat dan ook vreemdgaan als zijn vrouw dat vindt?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, hallo, het gaat om klaarkomen bij n andere vrouw, in dit geval is het gewoon vreemdgaan als zij dat vindt.
Nee, er bestaat geen algemeen geldende definitie.quote:Dan kun je het in het belachelijke trekken, maar dat maakt daarvoor niet zoveel uit.
En dat kan hij idd doen, móet hij ook vooral doen als hij wil, maar dat doet niets af aan t feit dat hij vreemdgegaan is.
iddquote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, hallo, het gaat om klaarkomen bij n andere vrouw, in dit geval is het gewoon vreemdgaan als zij dat vindt. Dan kun je het in het belachelijke trekken, maar dat maakt daarvoor niet zoveel uit.
En dat kan hij idd doen, móet hij ook vooral doen als hij wil, maar dat doet niets af aan t feit dat hij vreemdgegaan is.
dat hééft zij toch bepaald? Niet ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen? Mogen mensen zelf definiëren wat voor hun vreemdgaan is? Als een man helpt met het uitladen van de boodschappen van de buren is dat dan ook vreemdgaan als zijn vrouw dat vindt?
[..]
Nee, er bestaat geen algemeen geldende definitie.
Uit onderzoek komen zeer wisselende cijfers naar voren over het percentage mensen dat wel eens vreemdgaat. Dit is een logisch gevolg van het feit dat er geen duidelijke definitie is van wanneer er sprake is van vreemdgaan. Het ene onderzoek vindt kussen voldoende, het andere onderzoek beperkt de definitie van vreemdgaan tot geslachtsgemeenschap.
Nee niet inderdaad, voor sommige is vreemdgaan geslachtsgemeenschap. Al het andere is voor die persoon (ongeacht man of vrouw) géén vreemdgaan. Dat mag die persoon vinden dat is zijn goed recht.quote:
Inderdaad. Dat is dus het punt. Je behoort tijdens je relatie te bespreken waar je de grens legt. Sommige relaties zijn meer open dan andere. De ene relatie vindt dat flirten mag, dan ander staat misschien kussen zelfs toe.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat hééft zij toch bepaald? Niet ik.
Op jouw manier kan ik dus gewoon de buurman ff klaar maken en dan tegen m'n vriend zeggen dat ik niet vreemdgegaan ben, want ik kwam zelf niet klaar oid en dan is het dus geen vreemdgaan, want ík vind van niet.
Ik ken mannen die daar totaal géén moeite mee hebben. Die het zelfs toejuichen omdat zijn vrouw zo aan haar trekken kan komen zonder dat hij zelf veel moeite hoeft te doen, aangezien sommige vrouwen moeilijk klaar kunnen komen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:44 schreef jogy het volgende:
Gewoon omdraaien. Wat zouden de mannen ervan vinden als je vrouw/vriendin klaargevingerd zou worden als onderdeel van een massage. Of je het vreemdgaan kan noemen is een tweede maar het schaadt in ieder geval wel het vertrouwen in een relatie.
je mag er vind ik wel vanuit gaan dat je partner het niet zo zal waarderen als je klaarkomt door de handen van een ander persoon als daar nooit over gesproken is.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is dus het punt. Je behoort tijdens je relatie te bespreken waar je de grens legt. Sommige relaties zijn meer open dan andere. De ene relatie vindt dat flirten mag, dan ander staat misschien kussen zelfs toe.
Echter (goed lezen nu) als het nooit ter sprake is gekomen kan de definitie voor de man totaal anders zijn dan voor de vrouw. Dus die man (probeer het te snappen) doet in zijn ogen niets verkeerd, terwijl zijn vrouw vindt dat hij alle grenzen heeft overschreden. Dan ga ik hier niet zeggen wie van die twee gelijk heeft. Ik zou zeggen, praat goed met elkaar, kom samen tot een conclusie/compromis wat wel en niet kan. Vanaf dat moment weet je beide waar je aan toe bent en kun je pas echt spreken van vreemdgaan als één van de twee zich dus niet daar aan houdt.
Nogmaals, dat vind jij. Dat mag je vinden, ik raad je wel aan dat ook met je partner te bespreken, want er zijn mannen (en vrouwen) die alleen geslachtsgemeenschap zien als vreemdgaan en al het andere niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je mag er vind ik wel vanuit gaan dat je partner het niet zo zal waarderen als je klaarkomt door de handen van een ander persoon als daar nooit over gesproken is.
Dat is appels met peren. Want die hond of televisie acties hebben hoe dan ook invloed op hem en zijn dagelijks leven. Die man is baas over zijn eigen lichaam en bepaalt zelf wat er mee gebeurt, die vrouw heeft daar dan geen last van. Ze mag het vervelend vinden, maar het is niet per se vreemdgaan.quote:Ik ga ook niet voor m'n vriend aannemen dat hij die hond wel wil, of het geen probleem vindt als Ik de tv op MP zet omdat ik vind dat we m niet meer nodig hebben.
Dat vind jij dus.quote:Dat je t bij bepaalde dingen niet weet, ok, maar bij klaarkomen, kun je wel aannemen dat je partner dat minder vindt.
Als hij 100% vindt dat het geen vreemdgaan is, dan ziet hij daar dus geen probleem in inderdaad. Je kan het onwaarschijnlijk vinden, maar sommige mensen zijn makkelijk en meer open-minded dan andere.quote:En bij twijfel héb je het erover en ga je dat niet gewoon doen. Je suggereert eigenlijk dat hij niet eens twijfelde en gewoon wíst dat t geen probleem zou zijn. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Er zijn relaties waar de vrouw klaargeneukt mag worden door meerdere mannen tegeljikertijd terwijl de man toekijkt. Dat is het punt niet. Maar over het algemeen moeten dit soort zaken gewoon van te voren besproken worden om misverstanden te voorkomen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ken mannen die daar totaal géén moeite mee hebben. Die het zelfs toejuichen omdat zijn vrouw zo aan haar trekken kan komen zonder dat hij zelf veel moeite hoeft te doen, aangezien sommige vrouwen moeilijk klaar kunnen komen.
Sowieso denk ik dat mannen hier makkelijker mee om kunnen gaan want zij kunnen seks meer los zien van liefde/emotie/gevoel. En zijn vrouw verwend/bevredigt geen andere man, maar wordt bevredigt, dat is toch heel iets anders.
Daar ben ik het mee eens. Alleen mij gaat het om het punt dat er geen algemeen geldende definitie is met betrekking tot vreemdgaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zijn relaties waar de vrouw klaargeneukt mag worden door meerdere mannen tegeljikertijd terwijl de man toekijkt. Dat is het punt niet. Maar over het algemeen moeten dit soort zaken gewoon van te voren besproken worden om misverstanden te voorkomen.
jij vergeleek het met n hand gevenquote:[b]Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Shreyas het volgende:
Dat is appels met peren.
Als hij 100% vindt dat het geen vreemdgaan is, dan ziet hij daar dus geen probleem in inderdaad. Je kan het onwaarschijnlijk vinden, maar sommige mensen zijn makkelijk en meer open-minded dan andere.
Algemeen geldend is eigenlijk wel dat dat andere partij in een relatie het geen probleem moet vinden...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Alleen mij gaat het om het punt dat er geen algemeen geldende definitie is met betrekking tot vreemdgaan.
True, het kan echt zo zijn dat de man zich van geen kwaad bewust was natuurlijk en als er geen kwaad in de zin is dan kan je het wel terecht gooien op een miscommunicatie, het bespreken en klaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Alleen mij gaat het om het punt dat er geen algemeen geldende definitie is met betrekking tot vreemdgaan.
Kijk hier heb je een punt. Alleen bedenk goed dat er verschillende redenen zijn voor een man om het niet te vertellen. Misschien schaamt hij zich, voelt hij zich verlegen, is hij bang dat zijn vrouw het verkeerd opvat (wat vaak ook zo is) en hysterisch reageert (waar een aantal ook een handje van hebben)quote:Op maandag 16 juni 2014 11:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[quote]
Sterker nog, ik kan me écht niet voorstellen dat niet door zijn hoofd is geschoten: wat zou m'n vrouw hiervan vinden? En zo gauw dat het geval is, bespreek je het.
Voor een vrouw ben je dat zeker jaquote:En dat zegt iemand die redelijk makkelijk en openminded is.
Klopt, dat gaf ik net al aan. Maar hoe weet je dat als dat nooit besproken is?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Algemeen geldend is eigenlijk wel dat dat andere partij in een relatie het geen probleem moet vinden...
Dit bedoel ik. Je hoeft als vrouw dus niet uit je slof te schieten. Vrouwen snappen vaak niet dat hoe furieuzer en hysterischer ze reageren, hoe meer de man geneigd is om dit soort dingen in de toekomst dus niet te vertellen. En daar gaat het vaak mis, want dan ben je hem eigenlijk al kwijt als vrouw.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef jogy het volgende:
[..]
True, het kan echt zo zijn dat de man zich van geen kwaad bewust was natuurlijk en als er geen kwaad in de zin is dan kan je het wel terecht gooien op een miscommunicatie, het bespreken en klaar.
o, maar het feit dat ik het vreemdgaan noem, zegt niet dat ik zijn reactie (of gebrek daaraan) niet begrijp.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk hier heb je een punt. Alleen bedenk goed dat er verschillende redenen zijn voor een man om het niet te vertellen. Misschien schaamt hij zich, voelt hij zich verlegen, is hij bang dat zijn vrouw het verkeerd opvat (wat vaak ook zo is) en hysterisch reageert (waar een aantal ook een handje van hebben)
[..]
Voor een vrouw ben je dat zeker ja
Als het nooit besproken is dan bespreek je dat soort dingen dus eerst.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, dat gaf ik net al aan. Maar hoe weet je dat als dat nooit besproken is?
Vrouwen zijn niet meer of minder openminded dan mannen.quote:
een massage kan ook gewoon voor de lekker he, het hoeft niet alleen omdat het nodig is...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het nooit besproken is dan bespreek je dat soort dingen dus eerst.
Overigens zou mijn man ook zonder het eerst te bespreken wel weten dat thuis de hel los zou breken als hij zoiets zou doen, en helemaal als hij vervolgens zou doen alsof het "normaal" is, dat een massage zo afgerond wordt.
Als je een massage nodig hebt dan ga je naar de fysio of masseur, niet naar een of andere schimmige Aziatische aftrektent.
Moet de man eerst zeggen wat hij geen vreemdgaan vindt? Of de vrouw wat wel? Of andersom? Beide partners zijn er verantwoordelijk voor als zoiets nooit ter sprake is gekomen. Het zegt dus eigenlijk meer iets over de relatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het nooit besproken is dan bespreek je dat soort dingen dus eerst.
Nou hij weet dus waar hij aan toe is, hoe afspraken zijn, wat wel en niet kan, wat wel en niet vreemdgaan is, etc. Dus voor hem zal dat sowieso nooit de ''normaalste'' zaak van de wereld zijn. Voor andere mannen kan dat dus wel het geval zijn.quote:Overigens zou mijn man ook zonder het eerst te bespreken wel weten dat thuis de hel los zou breken als hij zoiets zou doen, en helemaal als hij vervolgens zou doen alsof het "normaal" is, dat een massage zo afgerond wordt.
Er zijn ook nette Nederlandse massagesalons met een vergunning KvK-nummer en alles die voornamelijk sportmassages geven voor schouders, rug, benen en de happy ending er de laatste 5 minuten bijgeven als extra relaxatie.quote:Als je een massage nodig hebt dan ga je naar de fysio of masseur, niet naar een of andere schimmige Aziatische aftrektent.
Ja dat kan, maar dat betekent nog niet dat je naar een of andere aftrektent moet gaan.... een gewone masseur voldoet dan ook.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
een massage kan ook gewoon voor de lekker he, het hoeft niet alleen omdat het nodig is...
Dat doen alsof het normaal is zou ik ook wel moeite mee hebben ja
Er is een groot grijs gebied tussen de gewone massagesalon en een aftrektentquote:Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar dat betekent nog niet dat je naar een of andere aftrektent moet gaan.... een gewone masseur voldoet dan ook.
Plus dat die ook nog eens weet waarmee hij bezig is.
Dus een mannelijke sportmasseur kan het er ook bij aanbieden voor de ontspanning?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er is een groot grijs gebied tussen de gewone massagesalon en een aftrektent
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |