abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:34:49 #76
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142442854
AF is inderdaad sinds de GH2 al vrij nice geregeld daar bij Panasonic. :Y Imho veel beter dan dat back n forth gehunt van Nikons en Canons. Sony vind ik dan zelfs nog een stukje beter dan die twee, maar die is ook niet heel erg ideaal.

Dynamic range sucks ass? Nou nou, dat valt ook wel weer mee. :P
Als je meer met video wilt gaan doen zie ik het heden en de toekomst toch rooskleurig voor MFT.
Tenzij je op niveau ook veel stills van plan bent te schieten, zou ik lekker overstappen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:52:34 #77
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142443616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef shiznuts het volgende:
Als je meer met video wilt gaan doen zie ik het heden en de toekomst toch rooskleurig voor MFT.
Tenzij je op niveau ook veel stills van plan bent te schieten, zou ik lekker overstappen.
Ik hou mijn 1d3 met 70-200 en 24-105 sowieso voor foto's. :)

Maar wat het is, stel ik haal een a7s dan kan ik mijn huidige objectieven zonder problemen blijven gebruiken. Met de gh4 is dat al wat lastiger en ben ik eigenlijk zo goed als verplicht om nu sowieso een MFT objectief aan te schaffen.

Echter heeft de a7s weer z'n eigen nadelen, net als de gh4. Maar wil maar al te graag van m'n 5d3 af en een camera aanschaffen die scherpere 60p kan schieten (en dat kunnen ze allebei),
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142443705
Wil niet echt vloggen. Wil meer ergens zitten en tegen een camera aan gaan zitten praten. :Y
Maar daar wil ik dan wel echt het beste kwaliteit voor hebben. 1080p @ 60fps is toch beste? Of niet?

Maaaar wat voor camera raden jullie mij dus aan? :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:26:56 #79
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142444947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:55 schreef Y073 het volgende:
Maar daar wil ik dan wel echt het beste kwaliteit voor hebben. 1080p @ 60fps is toch beste? Of niet?
Het beste kwaliteit?

Hoe dan ook, 60fps is alleen handig voor slomo (en actiefilms waar je alle bewegingen scherp wilt hebben), voor vloggen is 25fps het meest geschikt. Dit schiet de 600D gewoon in 1080.

Echter gaat "kwaliteit" veel verder dan alleen de camera. Een goed objectief is bijvoorbeeld een veel betere investering dan een dure body. Verder is voor de beste resultaten kleurbewerking in post production nodig, geen enkele camera maakt standaard geweldige beelden: hiervoor is goede belichting, editing en cameramanschap voor nodig.

Echter zou ik me daar met een vlog niet te veel zorgen over maken: ga onder een parasol/in de schaduw zitten voor egale belichting op je gezicht, stel de belichting van de camera correct in, focus op de stoel waar je gaat zitten en filmen maar! Als je niet veel gaat pannen is een al te duur statief ook onnodig. :)

Sowieso vraag ik me af waarom je autofocus wilt? Je beweegt toch niet echt veel met vloggen? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142445947
Nee inderdaad. Ik ga gewoon voor een camera staan/zitten en over random dingen praten. Ik weet niet of je ooit beautyguru video's hebt gezien :') maar die hebben altijd hele mooie kwaliteit videos. Zoiets wilde ik dus ook. Ken je misschien Teske de Schepper? Volgens mij heeft zij ook een Canon 600d
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:41:54 #81
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142450572
Mja, de 550D, 7D en 5DmkII hebben echt voor een revolutie gezorgd op YouTube. Zowaar hele productiecompanies opgezet. Waaronder ook Maker Studios dat kortgeleden opgekocht werd door Disney voor 500 miljoen. Dat zijn lui die een paar jaar geleden de koppen bij elkaar gestoken hadden om elkaar te helpen met het maken van videos met o.a. 550D en 7D's. Nu gebruikt iedereen in YouTube land dit soort camera's. Meeste inderdaad EOS modellen als de 550D/7D/600D/60D/650D/700D/70D/100D/5DmkII/5DmkIII. Daarnaast dus veel lui die gewoon een simpel compactje meenemen en zo tevoorschijn kunnen toveren zonder aan set-up te denken. Dan gaan ze inderdaad meestal voor een S120 of ff een voorbeeld noemend, Charles Trippy bekend van CTFxC/Internetkilledtelevision en als bassist van de band We The Kings met een Canon PowerShot 340 HS voor on-the-go vlogs en 70D voor normale shoots.

Je ziet maar een enkeling met een andere dSLR dan een Canon EOS schieten op YouTube. Zijn er heel weinig die dan een Panasonic GH2 gebruiken. En verder zie ik wel steeds meer serieuzere YouTubers naar serieuzere middelen grijpen (Devin Supertramp, theslowmoguys, FilmRiot, bij Maker Studios schiet men tegenwoordig op REDs, enz etc).

Dus ja. Als je ook zoiets wilt... tenzij je slomo's van jezelf wilt hebben waarin je aan het praten bent, wat me niet bijster interessant lijkt, hoef je eigenlijk alleen maar een camera te hebben met 1080p/30fps/25fps/24fps die een goede face recognition toepast of gewoon handmatig scherp te stellen is. Ook een goed idee is inderdaad om een tilty flippy scherm te hebben.

Nou zoals gezegd hierboven kom je qua compacts al gauw op een Panasonic FZ200, Samsung EX2F of Canon G1 X uit ofzo. Relatief grote sensor en klapschermpje. Zelfde categorie maar dan mirrorless en dSLR: 600D, 650D, 700D, 100D en Nikons D5200.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:55:53 #82
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142451023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:49 schreef Y073 het volgende:
Nee inderdaad. Ik ga gewoon voor een camera staan/zitten en over random dingen praten. Ik weet niet of je ooit beautyguru video's hebt gezien :') maar die hebben altijd hele mooie kwaliteit videos. Zoiets wilde ik dus ook. Ken je misschien Teske de Schepper? Volgens mij heeft zij ook een Canon 600d
Ik begrijp je iewat beledigde reactie niet echt eerlijk gezegd. Maar voor de duidelijkheid: het gaat (vooral als het om beauty gaat) veel meer om de belichting dan om de camera. Een mooie belichting op je gezicht ziet iedereen, het verschil tussen een 600D of een compact zal weinigen (vooral in jouw doelgroep) opvallen.

Alleen film snobs doen pixelpeepen (daar hoor ik ook bij), echter moet je nooit video's maken om "ons" te pleasen: dat is namelijk onmogelijk, er kan immers altijd wat beter.

Om terug te komen op je vraag: als ik 2 setups met identieke belichting maak en een Canon versus een Nikon met soortgelijk objectief gebruik, en ze vervolgens op een soortgelijke manier grade zul jij niet het verschil zien, net als 90% van de mensen.

Geloof me als ik zeg dat een 600D prima is, maar dat ook een compact of een handycam voor jouw doel zou voldoen.

Daar kom ik echter met een nieuw punt: audio is essentieel voor vlogs. Slechte videokwaliteit maakt niemand veel uit, niemand zet een vlog uit omdat het bijvoorbeeld 720p is in plaats van 1080p of omdat de focus een beetje off is. Is de vlogger echter slecht te verstaan of is er enorm veel noise in het geluid zullen velen afhaken: slechte audio is gewoon niet om aan te horen. Ik raad je dus ook aan om ook in geluid te investeren, met vloggen heb je hier immers veel meer aan dan tip top beeld.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142451763
Ik fotografeer nu alweer 5 jaar met een eos500d. Ik ben opzich heel tevreden over de camera al zouden enkele zaken zoals betere ruisonderdrukking, hogere snelheid en wat meer scherpte wel welkom zijn. Ik gebruik de camera vooral tijdens (rond)reizen waarbij ik ook regelmatig één of meerdere dagen wandel (neem dan nooit een statief mee). Uit praktisch oogpunt heb ik dan meestal een 17-85 lens erop en soms nog een extra lens bij me, afhankelijk van de soort reis die ik maak.

Een 700d zou een logische opvolger zijn. Wat me echter een beetje tegenstaat is dat deze opvolger een stukje zwaarder en wat groter is. Nou is dat ook weer niet zo'n probleem maar ik vraag me af of de 700d voor mij de nieuwe investering waard is. Wie heeft er tips of ideeen?
pi_142452401
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:19 schreef announcement het volgende:
Ik fotografeer nu alweer 5 jaar met een eos500d. Ik ben opzich heel tevreden over de camera al zouden enkele zaken zoals betere ruisonderdrukking, hogere snelheid en wat meer scherpte wel welkom zijn. Ik gebruik de camera vooral tijdens (rond)reizen waarbij ik ook regelmatig één of meerdere dagen wandel (neem dan nooit een statief mee). Uit praktisch oogpunt heb ik dan meestal een 17-85 lens erop en soms nog een extra lens bij me, afhankelijk van de soort reis die ik maak.

Een 700d zou een logische opvolger zijn. Wat me echter een beetje tegenstaat is dat deze opvolger een stukje zwaarder en wat groter is. Nou is dat ook weer niet zo'n probleem maar ik vraag me af of de 700d voor mij de nieuwe investering waard is. Wie heeft er tips of ideeen?
Als je scherpere foto's zoek zou ik in eerste instantie je 17-85 dumpen ipv je camera upgraden.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:46:41 #85
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142452496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:19 schreef announcement het volgende:
Ik fotografeer nu alweer 5 jaar met een eos500d. Ik ben opzich heel tevreden over de camera al zouden enkele zaken zoals betere ruisonderdrukking, hogere snelheid en wat meer scherpte wel welkom zijn. Ik gebruik de camera vooral tijdens (rond)reizen waarbij ik ook regelmatig één of meerdere dagen wandel (neem dan nooit een statief mee). Uit praktisch oogpunt heb ik dan meestal een 17-85 lens erop en soms nog een extra lens bij me, afhankelijk van de soort reis die ik maak.

Een 700d zou een logische opvolger zijn. Wat me echter een beetje tegenstaat is dat deze opvolger een stukje zwaarder en wat groter is. Nou is dat ook weer niet zo'n probleem maar ik vraag me af of de 700d voor mij de nieuwe investering waard is. Wie heeft er tips of ideeen?
Weet niet of je er nu zo enorm op vooruitgaat dan. Is van de ene mid entrylevel naar de andere. Ja, de 700D heeft net iets snellere burst, alle 9 AF points crosstype, dit en dat. 700D heeft wel nieuwere processing ook en alles. Maar denk dat je niet het verschil gaat zien wat je zou willen dat een upgrade zou moeten uitmaken. Body i.i.g. niet. Lens misschien.

Moet je eerder aan een 70D denken. Alleen is die dan weer meteen ¤ 899,-.
Ik zou lekker full swingen en overstappen op de Nikon bandwagon en een D5300 halen. :9
:P Haha, geintje (although...). Kweenie. Heb je niemand in je omgeving met een 700D die je kunt lenen? Ben je al met een kaartje richting de Mediamarkt gegaan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142452821
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:43 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Als je scherpere foto's zoek zou ik in eerste instantie je 17-85 dumpen ipv je camera upgraden.
Heb je een tip voor een betere lens met een ongeveer vergelijkbare range, die nog enigszins betaalbaar is?
pi_142452871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:46 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Weet niet of je er nu zo enorm op vooruitgaat dan. Is van de ene mid entrylevel naar de andere. Ja, de 700D heeft net iets snellere burst, alle 9 AF points crosstype, dit en dat. 700D heeft wel nieuwere processing ook en alles. Maar denk dat je niet het verschil gaat zien wat je zou willen dat een upgrade zou moeten uitmaken. Body i.i.g. niet. Lens misschien.

Moet je eerder aan een 70D denken. Alleen is die dan weer meteen ¤ 899,-.
Ik zou lekker full swingen en overstappen op de Nikon bandwagon en een D5300 halen. :9
:P Haha, geintje (although...). Kweenie. Heb je niemand in je omgeving met een 700D die je kunt lenen? Ben je al met een kaartje richting de Mediamarkt gegaan?
70D is vooral ook veel zwaarder en groter, dat is niet wat ik zoek. Ik heb nog 4 lenzen thuis, dus overstappen naar Nikon lijkt me financieel gezien niet handig:P Ik heb behalve wat orienteren op internet nog niet veel gedaan. Ga de 700D wel eens proberen in de winkel.
pi_142453781
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:55 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik begrijp je iewat beledigde reactie niet echt eerlijk gezegd. Maar voor de duidelijkheid: het gaat (vooral als het om beauty gaat) veel meer om de belichting dan om de camera. Een mooie belichting op je gezicht ziet iedereen, het verschil tussen een 600D of een compact zal weinigen (vooral in jouw doelgroep) opvallen.

Alleen film snobs doen pixelpeepen (daar hoor ik ook bij), echter moet je nooit video's maken om "ons" te pleasen: dat is namelijk onmogelijk, er kan immers altijd wat beter.

Om terug te komen op je vraag: als ik 2 setups met identieke belichting maak en een Canon versus een Nikon met soortgelijk objectief gebruik, en ze vervolgens op een soortgelijke manier grade zul jij niet het verschil zien, net als 90% van de mensen.

Geloof me als ik zeg dat een 600D prima is, maar dat ook een compact of een handycam voor jouw doel zou voldoen.

Daar kom ik echter met een nieuw punt: audio is essentieel voor vlogs. Slechte videokwaliteit maakt niemand veel uit, niemand zet een vlog uit omdat het bijvoorbeeld 720p is in plaats van 1080p of omdat de focus een beetje off is. Is de vlogger echter slecht te verstaan of is er enorm veel noise in het geluid zullen velen afhaken: slechte audio is gewoon niet om aan te horen. Ik raad je dus ook aan om ook in geluid te investeren, met vloggen heb je hier immers veel meer aan dan tip top beeld.
Huh? Denk dat er miscommunicatie is want ik bedoelde helemaal niks beledigend met mijn reactie, vind het super chill dat je mij probeert te helpen. Mijn excuses als ik beledigend overkwam!

Maar iig, dus ook jij zegt dat een compact camera voldoende is? De Canon Powershot S120 blijkt heel goed te zijn. Maar het enige zou dus zijn, hoe kan ik mezelf zien filmen als ik voor een camera ga zitten? Met een kantelbaar scherm is dat veel handiger, toch? Die heeft de 600D wel bijvoorbeeld
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:36:59 #89
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142454135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:25 schreef Y073 het volgende:

[..]

Huh? Denk dat er miscommunicatie is want ik bedoelde helemaal niks beledigend met mijn reactie, vind het super chill dat je mij probeert te helpen. Mijn excuses als ik beledigend overkwam!

Maar iig, dus ook jij zegt dat een compact camera voldoende is? De Canon Powershot S120 blijkt heel goed te zijn. Maar het enige zou dus zijn, hoe kan ik mezelf zien filmen als ik voor een camera ga zitten? Met een kantelbaar scherm is dat veel handiger, toch? Die heeft de 600D wel bijvoorbeeld
'beledigde reactie' is niet hetzelfde als 'beledigende reactie', hè. ;)

Verder had ík daar toch al wat over gezegd?
quote:
Nou zoals gezegd hierboven kom je qua compacts al gauw op een Panasonic FZ200, Samsung EX2F of Canon G1 X uit ofzo. Relatief grote sensor en klapschermpje. Zelfde categorie maar dan mirrorless en dSLR: 600D, 650D, 700D en Nikons D5200.
Je kunt ook gaan voor iets zonder klapschermpje. Dan moet je alleen zorgen zoals ik ook al aangaf:
quote:
hoef je eigenlijk alleen maar een camera te hebben met 1080p/30fps/25fps/24fps die een goede face recognition toepast of gewoon handmatig scherp te stellen is.
Als er een manual focus mode is, zou ik dat gewoon lekker nemen. Als je toch op een vast plek gaat zitten voor de camera, kun je daar kort iets neerzetten en dan ga je achter de camera staan en focus je erop. Dan ga je weer voor de camera zitten waar je net gefocused hebt.

Puntje van Sus over audio zou ik ook zeer ten harte nemen. Vooral bij dSLRs is het maar een heel klein extraatje waar geen echte aandacht naar uitgegaan is. Als je een beetje serieus wilt videoën moet je maar dat maar extern regelen (mogelijk wel intern opslaan, mic-in). Denk: RODE Videomic Pro. Compacts hebben de luxe van mic-in e.d. meestal niet, dus de audio is in sommige gevallen best nog wel okay. Maar goed, dat moet je dan eens uitproberen en/of reviews over lezen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:30:33 #90
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142458298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:25 schreef Y073 het volgende:

[..]

Maar iig, dus ook jij zegt dat een compact camera voldoende is? De Canon Powershot S120 blijkt heel goed te zijn. Maar het enige zou dus zijn, hoe kan ik mezelf zien filmen als ik voor een camera ga zitten? Met een kantelbaar scherm is dat veel handiger, toch? Die heeft de 600D wel bijvoorbeeld
Nouja ik denk zelf dat het verschil niet heel groot zou zijn, maar dat je meer "voldoening" zal hebben met de 600D (en net wat meer opties). :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:32:23 #91
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142458356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:36 schreef shiznuts het volgende:
Puntje van Sus over audio zou ik ook zeer ten harte nemen. Vooral bij dSLRs is het maar een heel klein extraatje waar geen echte aandacht naar uitgegaan is. Als je een beetje serieus wilt videoën moet je maar dat maar extern regelen (mogelijk wel intern opslaan, mic-in). Denk: RODE Videomic Pro. Compacts hebben de luxe van mic-in e.d. meestal niet, dus de audio is in sommige gevallen best nog wel okay. Maar goed, dat moet je dan eens uitproberen en/of reviews over lezen.
Zou als ik Y073 was een Zoom H1 (of iets dergelijks) pakken en die zo dicht mogelijk bij zichzelf zetten. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142460934
Ik ben echt een sukkel maar ik neem jullie reacties wel serieus. Alleen ben ik nu nog meer van de kaart.
Basically, in jullie woorden, zeggen jullie dus, dat voor mijn doel het niet perse nodig is om een dSLR aan te schaffen en ik ook met een goede compact camera te weg kan?
En dat een microfoon van belang is? Dus het is niet zo, dat stel nou ik die Canon 600d aanschaf, de camera ergens op focus, er voor ga zitten, languit gaan zitten lullen, vervolgens de video op iMovie editen en dan op YouTube pleuren? ;(

Ik moet dus sowieso denken aan een external mic? Is die van de 600D niet goed ofzo dan?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:41:14 #93
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142461127
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:35 schreef Y073 het volgende:
Ik ben echt een sukkel maar ik neem jullie reacties wel serieus. Alleen ben ik nu nog meer van de kaart.
Basically, in jullie woorden, zeggen jullie dus, dat voor mijn doel het niet perse nodig is om een dSLR aan te schaffen en ik ook met een goede compact camera te weg kan?
En dat een microfoon van belang is? Dus het is niet zo, dat stel nou ik die Canon 600d aanschaf, de camera ergens op focus, er voor ga zitten, languit gaan zitten lullen, vervolgens de video op iMovie editen en dan op YouTube pleuren? ;(

Ik moet dus sowieso denken aan een external mic? Is die van de 600D niet goed ofzo dan?
Tuurlijk kun je een video schieten met interne microfoon en op youtube gooien, maar dat zal niet zijn wat je er van hebt gedacht.

Denk aan belichting (ga bijvoorbeeld voor een raam met mooi licht zitten, of buiten in de schaduw), geluid (microfoon zo dicht mogelijk bij je mond, zet bijvoorbeeld een plant op de tafel en verberg daarachter de Zoom h1), en editing (monteer goed, onnodige footage weghalen. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142461223
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je een video schieten met interne microfoon en op youtube gooien, maar dat zal niet zijn wat je er van hebt gedacht.

Denk aan belichting (ga bijvoorbeeld voor een raam met mooi licht zitten, of buiten in de schaduw), geluid (microfoon zo dicht mogelijk bij je mond, zet bijvoorbeeld een plant op de tafel en verberg daarachter de Zoom h1), en editing (monteer goed, onnodige footage weghalen. :)
Ik kan nog opzich goed editen dus dat moet goed komen hopelijk. Dus jij raad mij de ZOOM H1 aan?
Ik zit nu te kijken en het lijkt mij inderdaad een gaaf ding. Ik zit nu echt heel erg te twijfelen tussen die, de Canon Powershot S120 en de dSLR Canon 600D. Ik wil op een of andere manier toch beginnen met een dSLR en op die manier verder en meer leren van fotografie. Maar, jij hebt duidelijk meer verstand, dus je zal het wel beter weten.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:45:30 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142461286
Kijk hier eens: https://www.google.nl/web(...)nd+the+scenes+camera .
2e video bijvoorbeeld. En dan kijk je rechts bij suggesties, heb je nog meer van zulk soort video's.
Hier hebben ze er een hele wetenschap van gemaakt: http://www.beautyguruuniversity.com/beauty-guru-tools.htm . _O- :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:45:32 #96
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142461287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:43 schreef Y073 het volgende:

[..]

Ik kan nog opzich goed editen dus dat moet goed komen hopelijk. Dus jij raad mij de ZOOM H1 aan?
Ik zit nu te kijken en het lijkt mij inderdaad een gaaf ding. Ik zit nu echt heel erg te twijfelen tussen die, de Canon Powershot S120 en de dSLR Canon 600D. Ik wil op een of andere manier toch beginnen met een dSLR en op die manier verder en meer leren van fotografie. Maar, jij hebt duidelijk meer verstand, dus je zal het wel beter weten.
Zou als je die ambities hebt gewoon voor een 600D gaan, voor het geld hoef je het niet te laten (iets van 150 euro verschil met de S120). Verwacht geen wonderbaarlijke toename in videokwaliteit, maar je hebt uiteindelijk toch wat meer opties. Het gaat erom wat je met die opties doet. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_142461336
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:45 schreef Susteren het volgende:

[..]

Zou als je die ambities hebt gewoon voor een 600D gaan, voor het geld hoef je het niet te laten (iets van 150 euro verschil met de S120). Verwacht geen wonderbaarlijke toename in videokwaliteit, maar je hebt uiteindelijk toch wat meer opties. Het gaat erom wat je met die opties doet. ;)
Ik ben gewoon echt een heel besluiteloos persoon. Het liefst zou ik hem nu al willen bestellen maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen en dat het tegen gaat vallen ofzo ;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:50:38 #98
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142461519
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:46 schreef Y073 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon echt een heel besluiteloos persoon. Het liefst zou ik hem nu al willen bestellen maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen en dat het tegen gaat vallen ofzo ;(
Als je het kunt betalen gewoon doen, of je nu voor een compact van 350 gaat of een dslr van 470. :P

Zelf zou ik met zo'n klein prijsverschil gewoon voor die 600D gaan, kun je later altijd nog wat extra dingen als objectieven erbij aanschaffen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:53:48 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142461669
Voor weinig meer heb je wel meteen de 700D met o.a. touchscreen, nieuwere processer en C-AF (en ook STM kitlens).
http://www.kamera-express(...)700d-18-55mm-is-stm/ VS http://www.kamera-express(...)600d-18-55mm-is-ii-/
http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Canon-EOS-700D/specs
Enne... http://www.klein.nl/canon-eos-700-d-18-55-is-stm

~ http://www.canon.nl/perfectsummer/

[ Bericht 18% gewijzigd door shiz op 18-07-2014 23:00:24 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142461881
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:50 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je het kunt betalen gewoon doen, of je nu voor een compact van 350 gaat of een dslr van 470. :P

Zelf zou ik met zo'n klein prijsverschil gewoon voor die 600D gaan, kun je later altijd nog wat extra dingen als objectieven erbij aanschaffen.
Aaaah ik haat mezelf dat ik zo wispelturig ben. Ben nu meer geneigd naar een compact camera want deze camera lijkt me ook heel goed. Wat is een verschil tussen zo'n camera en een Canon 600d?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')