Dit lijstje kan daar ook bij helpen.
 Dit lijstje kan daar ook bij helpen. 
Sitetipsquote:Budget:
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
Doel:
Fotograaf:
Huidige camera:
Welke camera’s twijfel je over:
Bijzonderheden:

Mocht je nog andere adviezen willen, misschien ff hier vragen: Topicreeks: Het grote lenzen/objectieven topic .quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Ansu het volgende:
Shiznuts, als goeroe heb je vast voor mij een goed antwoord! Ik heb sinds kort een oude Canon 450d, met de standaard kitlens. Ik vertrek over twee weken naar Azie en wil 1) geen dure camera mee omdat hij mogelijk gejat wordt en 2) ik begin pas net met fotograferen, kijken of het wat voor me is. Ik blijf twee maanden in Azie en zal daar voornamelijk ook pas gaan fotograferen: oefening baart kunst. Ik vroeg me alleen af of je misschien een tip had over een lens die ik extra mee zou kunnen nemen of (daar?) zou kunnen aanschaffen?
 Maar denk dat de 55-250mm prijstechnisch en qua bang-for-buck een goede toevoeging is: http://tweakers.net/price(...)mm-f-4-56-is-ii.html .
 Maar denk dat de 55-250mm prijstechnisch en qua bang-for-buck een goede toevoeging is: http://tweakers.net/price(...)mm-f-4-56-is-ii.html .

Dank je wel! Ik denk dat jij voldoende kennis hebt hoor, dus daar vertrouw ik zeker op. En ziet er heel goed uit, en een leuke prijs!quote:Op zondag 15 juni 2014 20:27 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Mocht je nog andere adviezen willen, misschien ff hier vragen: Topicreeks: Het grote lenzen/objectieven topic .
Of er een beetje rondlezen.Maar denk dat de 55-250mm prijstechnisch en qua bang-for-buck een goede toevoeging is: http://tweakers.net/price(...)mm-f-4-56-is-ii.html .

Ja, is ook een hele leuke, die nifty fifty. Kun je voor heel weinig eens gaan spelen met het uit focus gooien van achtergronden en isoleren van onderwerpen.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:30 schreef Ansu het volgende:
[..]
Dank je wel! Ik denk dat jij voldoende kennis hebt hoor, dus daar vertrouw ik zeker op. En ziet er heel goed uit, en een leuke prijs!
En (daarnaast), wat vind je van de 50mm lens? Die is overigens ook niet heel prijzig, zag ik.
 Geen IS, metaal, weather-sealing of fratsen, maar wél erg betaalbaar en voor de prijs haast ongelooflijk dat 'ie optisch zo sterk is.
 Geen IS, metaal, weather-sealing of fratsen, maar wél erg betaalbaar en voor de prijs haast ongelooflijk dat 'ie optisch zo sterk is. 

Dankquote:Op zondag 15 juni 2014 20:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, is ook een hele leuke, die nifty fifty. Kun je voor heel weinig eens gaan spelen met het uit focus gooien van achtergronden en isoleren van onderwerpen.Geen IS, metaal, weather-sealing of fratsen, maar wél erg betaalbaar en voor de prijs haast ongelooflijk dat 'ie optisch zo sterk is.
Als je wijder wilt voor landschappen en krappe straatjes e.d. heb je tegenwoordig ook de EF-S 10-18mm. Wel wat duurder dan die andere, maar ook een leuke toevoeging op zich.

Ik raad deze iedereen aan die nu op zoek is naar een hele goede en betaalbare compactcamera, toen ik deze kocht kostte die volgens mij 250 euro. Hij is écht beter dan rommel van de Dixons voor 100 euro of zo. Alleen die klepjes voor de lens waren een keer verbogen, maar met een pincet is dat weer opgelost.
 Ik raad deze iedereen aan die nu op zoek is naar een hele goede en betaalbare compactcamera, toen ik deze kocht kostte die volgens mij 250 euro. Hij is écht beter dan rommel van de Dixons voor 100 euro of zo. Alleen die klepjes voor de lens waren een keer verbogen, maar met een pincet is dat weer opgelost. 
 Als deze kapot gaat of ik om een andere reden een nieuwe aanschaf wordt dat sowieso een opvolger van deze camera.
 Als deze kapot gaat of ik om een andere reden een nieuwe aanschaf wordt dat sowieso een opvolger van deze camera. Koop gewoon een ouder topmodel of investeer in een goede camera.
 Koop gewoon een ouder topmodel of investeer in een goede camera.  Ik had eerder een Casio van 80 of 100 euro en die was echt minder goed, zowel de foto's als de kwaliteit van het apparaatje. Na 2 jaar kon die niet eens meer geheugenkaartjes lezen en nu gebruikt mijn broertje die maar sporadisch.
 Ik had eerder een Casio van 80 of 100 euro en die was echt minder goed, zowel de foto's als de kwaliteit van het apparaatje. Na 2 jaar kon die niet eens meer geheugenkaartjes lezen en nu gebruikt mijn broertje die maar sporadisch. 

En wat was precies de vraagquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:50 schreef mapima het volgende:
Ik heb al zeker drie jaar lang deze camera
[ afbeelding ]
BazendingIk raad deze iedereen aan die nu op zoek is naar een hele goede en betaalbare compactcamera, toen ik deze kocht kostte die volgens mij 250 euro. Hij is écht beter dan rommel van de Dixons voor 100 euro of zo. Alleen die klepjes voor de lens waren een keer verbogen, maar met een pincet is dat weer opgelost.
Deze camera maakt echt zeer goede foto's en is bijna onverwoestbaar.Als deze kapot gaat of ik om een andere reden een nieuwe aanschaf wordt dat sowieso een opvolger van deze camera.
En sowieso raad ik iedereen aan om al die goedkope rommel te laten liggenKoop gewoon een ouder topmodel of investeer in een goede camera.
Ik had eerder een Casio van 80 of 100 euro en die was echt minder goed, zowel de foto's als de kwaliteit van het apparaatje. Na 2 jaar kon die niet eens meer geheugenkaartjes lezen en nu gebruikt mijn broertje die maar sporadisch.

Kan trouwens best zijn dat het ene model perfect was en ze bij de opvolger opeens andere materialen gebruiken en opeens een prutmodel neerzetten. Zou me niet zo doodstaren op een bepaalde lijn van een bepaald merk. Je hebt natuurlijk de uitdrukking 'wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet', maar er zijn genoeg cuisines, of dus in dit geval: genoeg merken met genoeg leuke modellen. Maar het is leuk dat je 250,- camera beter bevalt dan je oude van 80 euro en dat je zo overtuigd heeft en iedereen zou willen aanraden liever iets meer uit te geven en dat moet zien in een investering die een soort van rendement oplevert. Dat kan ik verder alleen maar beamen ook. Is meestal zo.
 Kan trouwens best zijn dat het ene model perfect was en ze bij de opvolger opeens andere materialen gebruiken en opeens een prutmodel neerzetten. Zou me niet zo doodstaren op een bepaalde lijn van een bepaald merk. Je hebt natuurlijk de uitdrukking 'wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet', maar er zijn genoeg cuisines, of dus in dit geval: genoeg merken met genoeg leuke modellen. Maar het is leuk dat je 250,- camera beter bevalt dan je oude van 80 euro en dat je zo overtuigd heeft en iedereen zou willen aanraden liever iets meer uit te geven en dat moet zien in een investering die een soort van rendement oplevert. Dat kan ik verder alleen maar beamen ook. Is meestal zo.

ga wegquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:50 schreef mapima het volgende:
Ik heb al zeker drie jaar lang deze camera
[ afbeelding ]
BazendingIk raad deze iedereen aan die nu op zoek is naar een hele goede en betaalbare compactcamera, toen ik deze kocht kostte die volgens mij 250 euro. Hij is écht beter dan rommel van de Dixons voor 100 euro of zo. Alleen die klepjes voor de lens waren een keer verbogen, maar met een pincet is dat weer opgelost.
Deze camera maakt echt zeer goede foto's en is bijna onverwoestbaar.Als deze kapot gaat of ik om een andere reden een nieuwe aanschaf wordt dat sowieso een opvolger van deze camera.
En sowieso raad ik iedereen aan om al die goedkope rommel te laten liggenKoop gewoon een ouder topmodel of investeer in een goede camera.

Met dat 'SLR-like' bedoel je zo'n superzoomcompact mag ik aannemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:18 schreef Koenie1911 het volgende:
Budget: Echt maximaal ¤300
Formaat: SLR-like
Doel: Natuurfotografie
Fotograaf: Niks handleiding, tenzij die echt ingewikkeld is
Huidige camera: Olympus VG 130, eigenlijk bevalt er helemaal niks aan, vooral scherpstellen.
Welke camera’s twijfel je over: Geen flauw idee :S zijn er veelsteveel
Bijzonderheden: Geen.

'k zou gewoon voor een compactzoom gaan, d'r zijn zat betere camera's voor 250 euro kijkende naar die sony (da's alleen body, komt nog lens bij waardoor je over je budget zit)quote:Op zondag 29 juni 2014 09:54 schreef Koenie1911 het volgende:
Maar geen van die camera's staat ook bij de Mediamarkt, of wel? Ik zag het er niet bij staan. Een man uit mijn natuurvereniging heeft me een Sony Alpha 33 geboden voor ¤250,- , maar die is best oud en volgens mij heb je dan ook die 'natuurfotogtafiekleding' nodig. Goede deal of niet?

Best oudquote:Op zondag 29 juni 2014 09:54 schreef Koenie1911 het volgende:
Maar geen van die camera's staat ook bij de Mediamarkt, of wel? Ik zag het er niet bij staan. Een man uit mijn natuurvereniging heeft me een Sony Alpha 33 geboden voor ¤250,- , maar die is best oud en volgens mij heb je dan ook die 'natuurfotogtafiekleding' nodig. Goede deal of niet?

Consumentenbond is een hele slechte plek om een keuze te maken, die 'testen' zo ongeveer alles op dezelfde manier, namelijk door het eerst eens een paar keer van een tafel te flikkeren, het een keer warm te stoken en in de regen te leggen en dan te kijken of het nog werkt of het nou een broodrooster of een camera betreft.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef Koenie1911 het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/(...)zen/bezorgen/1844725
Hoe vinden jullie deze?
Mijn opa heeft een account op de Consumentenbond dus ik ga binnenkort daar de resultaten zien, nu weet ik t account niet uit mn hoofd. Trouwens, is de Consumentenbond een slimme bron om te zien of ie goed is of niet?

Okquote:Op zondag 29 juni 2014 15:03 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Consumentenbond is een hele slechte plek om een keuze te maken, die 'testen' zo ongeveer alles op dezelfde manier, namelijk door het eerst eens een paar keer van een tafel te flikkeren, het een keer warm te stoken en in de regen te leggen en dan te kijken of het nog werkt of het nou een broodrooster of een camera betreft.
Blijkt het nog te werken, dan geven ze het aan een grijze geitenbreier die wel eens een foto heeft gemaakt en dus diepgaande materiekennis heeft en die gaat er dan iets over roepen.
Zo heb ik ze ooit geheel fact-free zien roepen dat Olympus matige lenzen maakte waar elke andere test onderbouwd en wel aantoonde dat men bij Olympus stelselmatig toplenzen sleep
Die succesformule levert al jarenlang de meest hilarische 'consumententesten' op die minstens zo waardeloos zijn als sommige userreview-sites op interpret waar mensen zelfs van topklassespullen volhouden 'hem nog diezelfde middag terug te hebben gebracht omdat er niks van deugde'

Ja, hij is goedquote:Op zondag 29 juni 2014 15:09 schreef Koenie1911 het volgende:
[..]
Ok
Maar is de camera zelf wel goed, of een aanrader?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |