Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschatquote:Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
kut, de cursus waar ik me voor wilde inschrijven begint pas eind augustus![]()
Nu moet ik "samen bevallen" aan mijn man gaan voorleggen, ergo: waarschijnlijk geen cursus hier
wat bedoel je, als je mij een beetje inschat? Is het niks?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschat![]()
(Zoek eens Mensendieck, liefst 1 op 1, Skoap raadde het mij ooit aan en was een schot in de roos)
Heb wel enige voorlichting gehad van m'n mensendieck therapeut. Dat was wel zinvol idd. Al was ik alles weer vergeten op het moment van bevallenquote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschat![]()
(Zoek eens Mensendieck, liefst 1 op 1, Skoap raadde het mij ooit aan en was een schot in de roos)
Sq Ik heb samen bevallen gedaan met mijn man en het is een heel praktische cursus. Niet een verwijfd theekransje. Echt informatief en de ademhalingstechnieken zijn ook fijn om met zn tweeën te doen. Echt iets waar je man prima mee naartoe kan.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
kut, de cursus waar ik me voor wilde inschrijven begint pas eind augustus![]()
Nu moet ik "samen bevallen" aan mijn man gaan voorleggen, ergo: waarschijnlijk geen cursus hier
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat bedoel je, als je mij een beetje inschat? Is het niks?
Ja, dat gevoel kreeg ik er juist ook wel bijquote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Sq Ik heb samen bevallen gedaan met mijn man en het is een heel praktische cursus. Niet een verwijfd theekransje. Echt informatief en de ademhalingstechnieken zijn ook fijn om met zn tweeën te doen. Echt iets waar je man prima mee naartoe kan.
Ik heb dat mutsige juist veel meer bij de informatie die ik lees over ander soort cursussenquote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.
Het was dus totaal niet mutsig. Maar kan ook afhangen van de cursusleidster. Die van ons was gewoon lekker nuchter. Type: ja bevallen doet pijn en je kunt daar beter mee omgaan als je weet waar die pijn vandaan komt en hoe aanhaling je focus kan verleggen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.
Die heb ik ook gedaan die voorlichtingen maar vond ze erg oppervlakkig. Wist alles alquote:Op zondag 15 juni 2014 14:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik moet even kijken of het de volledige cursus of de minicursus wordt, ik ga ook de 25e al naar de voorlichting bij de VK en naar de borstvoedingsvoorlichting van de kraamzorg
ja die "cursus" is echt top!quote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
mijn man stemde meteen in trouwensinschattingsfoutje
Denk dat hij het ook wel fijn vindt om te weten waar hij aan toe is, aangezien de mannen in zijn omgeving ook niet verder komen dan OMG JE MOET VOORAL NIET TUSSEN HAAR BENEN KIJKEN WANT BLOED EN SCHEUREN EN OMG en ik geloof niet dat dat voor hem nou de beste voorbereiding is
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
Denk dat hij het ook wel fijn vindt om te weten waar hij aan toe is, aangezien de mannen in zijn omgeving ook niet verder komen dan OMG JE MOET VOORAL NIET TUSSEN HAAR BENEN KIJKEN WANT BLOED EN SCHEUREN EN OMG en ik geloof niet dat dat voor hem nou de beste voorbereiding is
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond het bevallingsverhalentopic ook supernuttig ter voorbereiding! Mocht iemand die nog niet kennen
quote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb besloten dat ik die gok gewoon niet ga nemen met het risico op het laatste moment toch in totale paniek te raken. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar zeker ook voor mijn man, die nog steeds alles wat bijvoorbeeld met zwangerschap en bevallingen bliksemsnel wegzapt op televisie en volgens mij echt een soort hollywoodscenario voor ogen heeft (exploderende vliezen, daarna drie minuten bezweet krijsen waarna er ineens een ontrimpelde gewassen baby omhoog wordt gehouden) lijkt het me wel een zinvolle toevoeging
Rond dezelfde tijd is bij ons niet zo van toepassingquote:Op zondag 15 juni 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat laatste lijkt me ook leuk, een paar mensen leren kennen die rond dezelfde tijd een kindje verwachten
ik kan het boek "veilig bevallen" trouwens echt aanraden, ondanks de titelquote:Op zondag 15 juni 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dat scheelt bij elkaar toch maar maximaal tien weken? Dat vind ik best dicht op elkaarik ken toevallig 1 zwangere die zes weken na mij is uitgerekend, maar voor de rest eigenlijk niemand in mijn persoonlijke omgeving.
Idd, daar heb ik ook goede verhalen over gehoord!quote:Op zondag 15 juni 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kan het boek "veilig bevallen" trouwens echt aanraden, ondanks de titel
het doet niet negatief over ziekenhuisbevallingen, en ik snap nu veel beter hoe weeen werken, waarom de progressie soms stopt, etc. ik vond het heel interessant.
Ook van Beatrijs Smulders zie ik, dus zal idd een soort serie zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, die ken ik nog niet! Ik heb wel "veilig zwanger" liggen, is dat een serie?
Vond ik echt niet. Misschien in de zin dat ze geen fan zijn van pijnstilling, maar ze geven ook aan dat het natuurlijk wel kan als het je helpt en dat dat je bevalling niet slecht maakt ofzo. Ik vond het eerlijk en begrijpelijk geschreven.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:31 schreef Amsel het volgende:
Hm, dat "Veilig bevallen" klinkt goed, maar ik lees ook een hoop negatieve recensies over dat het prehistorisch is. Iemand daar een mening over?
Ooh zo'n situatie zit ik hier op te 'wachten' dat schoonmoeder verwacht dat we binnen 1e jaar even 1200km naar Hongarije komen rijden.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:56 schreef Chanty het volgende:
Schoonmoeder
"Ja en dan komen jullie in september/ oktober naar Spanje."
"Dat dacht ik niet"
"Ja want dat heeft zoon beloofd."
WTF?! Blijkt niet eens te kloppen dat hij dat heeft gezegd. Maar ik ben heeeel duidelijk geweest mbt vliegen met een jonge baby. Dat gaat dus zeker onder een half jaar gewoon niet gebeuren en liever zelfs onder het jaar niet maar dat hangt af van hoe de kleine is en zich ontwikkelt. Grrrrrrr zat meteen op mijn kookpuntRedelijk afgekoeld nu en dan maar weer naar beneden zo en de rest van de dag uitzitten
Goeie! Daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op zondag 15 juni 2014 06:34 schreef VurtDaFurk het volgende:
[..]
Ik haak even inNieuw en zo, 27 jaar, vader in wording, September blabla
EnormMaar de ambulancedienst en/of politie heeft deze gegevens wel als ze een verklaring hebben afgelegd. Ik heb enkele jaren geleden ook een stevig ongeluk gehad en in eerste instantie geen idee wie me geholpen had maar deze info heeft de politie me toen graag gegeven.
Een bloemetje zal zeer op prijs worden gesteld!
Oh maar ik bedoelde het serieusquote:
sorry ik moest lachen... echt die schoonmoedersquote:Op zondag 15 juni 2014 18:57 schreef Dyre het volgende:
SM: zeg, merk je al iets van klachten ofzo?
- Ja, met dit warme weer heb ik 's avonds wel dikke enkels zeg.
SM: Oh ja nou, ik zie het!![]()
- Nou euhm nu zijn ze nog niet echt dik hoor....
SM: Goh, ik heb ook wel dikke voeten gehad, maar niet zo erg als jij
-
Ik moet je wel gelijk geven, door die ervaringsverhalen weet je wel wat er kan gebeuren maar is t vele malen minder dramatisch dan op tv..quote:Op zondag 15 juni 2014 18:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh maar ik bedoelde het serieus. Ik vond het echt heel fijn om 50 verhalen te hebben gelezen! Veel scenario's gezien, weten wat normaal is, etc.
quote:Op zondag 15 juni 2014 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
sorry ik moest lachen... echt die schoonmoeders
die van mij is van oorsprong Rotterdammer...
en ik weet dat ik er beter uit gezien heb, mja pijn en slaaptekort gaat tekenen... nou dan mn schoonmoeder: Ja ik zag je foto en je ziet er toch wat vertieft uit meis...
bedankt ma...
maar ik ben zo blij dat ze dit soort opmerkingen nog kan maken..
Ja, ze zijn nu even groot als een eenling met 16-17weken en woensdag waren ze ieder 150gram. Op een gegeven moment gaat de groei minder snel omdat ze ook minder ruimte enz krijgen maar dat is zo rond de 28-30wk zei de gyn.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:25 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë wordt de grootte cq het gewicht van de baby's niet bepaald/ gemonitored?
Dat vind ik dan weer goedkoopquote:Op zondag 15 juni 2014 20:54 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje, wat een auto ongelukken ineens allemaalIk schrik er van. Sterkte allemaal!!
En schoonmoeders hahaha, oh oh oh, wat leven ze toch soms heerlijk mee he![]()
Cursus, wow wat zie ik hier goedkope cursussen voorbij komen. Waarom is er in het noorden niet zoiets, allemaal enorm duur en zo weinig keuze (gelukkig vergoed verzekeraar iets van 100 euro, van de 125 ofzo...). Samen bevallen leek me ideaal, ik had mijn man jaren geleden al voorbereid dat hij mee moest naar cursus, is zoiets hier dus niet![]()
Dus nu maar naar een gewone cursus via kraamzorg en dan 1 partneravond. Beter dan niets, maar ik ben bang dat hij dan niet genoeg voorbereid is (en een boekje lezen, ho maarIk hoop alleen dat ik niet banger wordt van zo'n cursus, als ik al was... Door verhalen, video's, noodscenario's...
Babymassage doen ze hier een straat verderop, voor een mooi prijsje, dus dat over weeg ik ook nog om te gaan doen, maar dat zien we dan wel weer.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
OverigensIk heb al een paar dagen het gevoel alsof ik op een fiets zonder zadel heb gereden
Een beurs gevoel in mijn muts, echt in mijn lippen zeg maar. Is dat normaal?
ik volg de logica van banden vs doos al n paar mnd niet meer, anders is t vast n doorbloedingsding...quote:Op zondag 15 juni 2014 22:31 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, in elk geval fijn dat je nog zulke lieve schoonouders hebt Twink
Al zal het zeker steken dat je dat niet bij je eigen ouders vindt
GM, m'n banden zitten toch niet aan mijn schaamlippen vast?
ik zat vanmiddag dus, in volle make-up en kostuum, tussen twee actes door in de kleedkamer zo hard te lachen hieromquote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
het was nog wel z'n zwager. Ik weet zeker dat mijn man visuals heeft moeten wegstoppen van de compleet ontplofte mol van z'n zusquote:Op zondag 15 juni 2014 22:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik zat vanmiddag dus, in volle make-up en kostuum, tussen twee actes door in de kleedkamer zo hard te lachen hierom![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het was nog wel z'n zwager. Ik weet zeker dat mijn man visuals heeft moeten wegstoppen van de compleet ontplofte mol van z'n zus
manlief was heel verbaasd toen hij op de voorlichting hoorde dat het vaak druppels gewijs gaat ipv de 'plons'...quote:Op zondag 15 juni 2014 22:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
Mijn vriend was al bang voor brekende vliezen en liters 'plons' zo door het bed (of kamer/bank
/auto/bedenk het maar)
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het was nog wel z'n zwager. Ik weet zeker dat mijn man visuals heeft moeten wegstoppen van de compleet ontplofte mol van z'n zus
Hahahahaquote:Op zondag 15 juni 2014 22:48 schreef Crumpette het volgende:
[..]mijn vriend maakte voor ik zwanger werd nog wel eens grapjes dat het dan na de baby is "alsof je een knakworst in een steeg gooit"
maar nu durft ie niet meer
![]()
zal allemaal wel meevallen? kegel oefeningen ftw!
verdervoor schoonmoeders, en eigen moeders ook.
Mijn moeder was vandaag bij mijn voorstelling en het was helemaal leuk. Ze was blij en trots en had rompertjes gekochtde eerste die we in huis hebben, jawel. In maat 62-68. Kom ik er mee thuis en laat het zien aan
, schrikt zich lens en zegt: ik hoop maar voor je dat het er niet zo groot uitkomt??
![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:55 schreef kwakz0r het volgende:
dat had ik net even nodig!
Wij hebben vandaag t wiegje opgehaald bij mijn ouders, meteen een matrasje op de goede maat besteld en hoeslakentjes, en stof waarmee mijn moeder en ik hem gaan bekleden
Verder wordt volgens mij de hele dag mijn buik al verbouwd. steeds steken en duwtjes, en net had ik ineens flinke steken en toen ik voelde leek t net of er van binnen iets aan mijn buikwand "krabte". Volgens mij had ik gewoon een wilde baby!
Weet niet of ik fan was van die voeten in mijn organen...
heb je ook nog andere lessen tussendoor? dat had ik in maart, en heb me toen ziekgemeld voor de gewone lessen en alleen de mondelingen gedaan.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Fijne discussie zo damesik keek laatst bevallingsfilmpjes op Youtube en mn lief keek gebiologeerd mee. Blijkbaar kunnen we dat allebei nu nog heel klinisch bekijken
ben benieuwd hoe lang dat zo blijft.
Ik moet slapen maar lig te piekerenzie zo op tegen de laatste weken op school met 1,5 week elke dag van 8:30 tot 15:30 mondelingen. Geen idee hoe ik dat ga doen, zeker met die moeheid van de lage bloeddruk, maar het zal toch moeten. Buh.
heb je dat nog steeds ja? is de vermoeidheid nog niet over? Ik zit met smart te wachten tot het over gaat (inclusief lage bloeddruk... maar bij jou is het dus nog?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Fijne discussie zo damesik keek laatst bevallingsfilmpjes op Youtube en mn lief keek gebiologeerd mee. Blijkbaar kunnen we dat allebei nu nog heel klinisch bekijken
Ik moet slapen maar lig te piekerenzie zo op tegen de laatste weken op school met 1,5 week elke dag van 8:30 tot 15:30 mondelingen. Geen idee hoe ik dat ga doen, zeker met die moeheid van de lage bloeddruk, maar het zal toch moeten. Buh.
niet teleurgesteld zijn als t dan niet zo is he?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef Crumpette het volgende:
aahh ik wil dat ook. Mijn mutti zei vandaag, nog twee weken, dan voel je de baby
Hi Razz. Beide zaken herkenbaar: drukte op school en lage bloeddruk tijdens zwangerschap. Ik heb meerdere mensen al de tip gegeven van magnesiumtabletjes maar ik kan het jou ook aanraden. Hielp bij mij tegen kramp in mijn benen maar ook tegen vermoeidheidsklachten. En verder: bespreek het op school.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
jawel, dat ben ik dan welquote:Op zondag 15 juni 2014 23:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
niet teleurgesteld zijn als t dan niet zo is he?t kan echt tot dik 25 weken duren voor je iets voelt. Ik weet t nu nog steeds niet altijd zeker wat t is, en echt schopjes herken ik ook nog niet...
Nee, ik heb volle dagen mondelingen van dinsdag tot en met volgende week donderdag. 80 in totaal. Heb me al voorgenomen ze iig niet voor te bereiden, want heb alle boeken toch al eens gelezen. Maar ben gewoon bang dat ik alsnog kapot ga zijn aan het eind van elke dagquote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
heb je ook nog andere lessen tussendoor? dat had ik in maart, en heb me toen ziekgemeld voor de gewone lessen en alleen de mondelingen gedaan.
Sterkte!
Thanks voor de tip! Ik ga ze morgen halen, wie weet helpt het!quote:Op zondag 15 juni 2014 23:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hi Razz. Beide zaken herkenbaar: drukte op school en lage bloeddruk tijdens zwangerschap. Ik heb meerdere mensen al de tip gegeven van magnesiumtabletjes maar ik kan het jou ook aanraden. Hielp bij mij tegen kramp in mijn benen maar ook tegen vermoeidheidsklachten. En verder: bespreek het op school..
Oh bah... sterkte. Mondelingen zijn gewoon k*t. Het hielp bij mij wel om met een rubric te werken, dan kon ik ook met mindere concentratie nog wel goed cijferen...quote:Op zondag 15 juni 2014 23:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nee, ik heb volle dagen mondelingen van dinsdag tot en met volgende week donderdag. 80 in totaal. Heb me al voorgenomen ze iig niet voor te bereiden, want heb alle boeken toch al eens gelezen. Maar ben gewoon bang dat ik alsnog kapot ga zijn aan het eind van elke dagEn dan moeten volgende week vrijdag om 9:00 alle cijfers ingevoerd zijn, dus die donderdagavond wordt een nakijkmarathon
.
neem je rust en laat de rest gewoon ff gaan! je lijf gebruikt heel veel energie...quote:Op zondag 15 juni 2014 23:38 schreef Ggirl het volgende:
Ik voel me opgelaten! Na gisteren ziek naar huis te zijn gekomen van t werk meldde vriend al heel subtiel bij z'n ouders dat ik niet mee zou komen vanmorgen ivm vaderdag. Hij komt er dus binnen vanmorgen en het is van 'als ze zwanger is hoeven jullie dat echt niet voor ons te verzwijgen'. En als het zo is dan vertel ook maar direct wat t word. Waarop vriend écht uit z'n slof geschoten is en ze gevraagd heeft of hij zich soms alleen nog maar mocht laten zijn met aankondiging van kleinkind?!
Vanavond wel mee wezen eten met mijn ouders en nog wat lui en ik was blij dat daar verteld werd 'ja maar het heerst hoor, misselijk, hoofdpijn, spierpijn' we verwachten echt niet dat jullie bij die megaverbouwing ook nog tijd hebben gehad om een baby te bouwen. Lachend en wel hoor, lekker uitdagend... Ik had geen honger maar toen stond ik toch heel snel aan 't buffet!
En nu is vriend nog steeds aan het klussen omdat er een paar dingen af moeten voor morgenvroeg, lig ik al twee uur in bed te draaien en woelen omdat ik me schuldig voel omdat meneer om 07.00 weer moet gaan werken, en heb ik eindelijk de knoop doorgehakt welke verloskundige praktijk ik morgen ga bellen!
Sterkte aan de dames die morgen weer aan n zware (werk)week mogen beginnen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dat moest ik ff kwijt zo op de vroege morgen! Werkse iedereen vandaag!
quote:Op maandag 16 juni 2014 06:19 schreef Loj het volgende:
Jahoor!
Sta ik vannacht bij een huilende dreumes, voel ik opeens druppels op m'n voet!
De schuldige was snel gevonden: een lekkende linker borstIk heb er te weinig verstand van om er iets positiefs over te zeggen... Behalve hou hoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dat moest ik ff kwijt zo op de vroege morgen! Werkse iedereen vandaag!Ik moet ook nog zien of ik borstvoeding kan geven aangezien ik best grote tepels kán hebben. Af en toe slinken ze op miraculeuze wijze maar dat ligt er ook maar net aan hoe koud het is
Ik beval als het goed is in de warmte, dus we gaan het zien. Ik ga er geen hulpstukken bij gebruiken dus lukt het dan lukt het en anders niet.
Vannacht geloof ik 3 x wc. Beuh! Nachten lijken steeds waardelozer te worden :/
Ja, eigenlijk wel. Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden, maar dat is,een kwestie van een paar uurtjes werk. We kwamen er gister wel nog achter dat we een lamp nog moesten hebben. Deze week daar nog ff voor kijken.quote:Op maandag 16 juni 2014 07:20 schreef BlueEyes het volgende:
Ja, moet alleen nog ramen lappen van de babykamer en mandjes hebben voor op de commode.
Maar die mandjes gaan rondje internetshoppen worden.
Ooh en het dekentje moet nog afgehaakt worden, alleen door de pijn in m'n vingers (vocht!!) is dat een 10jarenplan aan het worden.
Hoe staat het bij jullie?
Alles naar je zin?
Ooh gossie!quote:Op maandag 16 juni 2014 07:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is trouwens echt ongelooflijk... Katten negeren me nu compleet. Ze zijn nu helemaal into baasje. Knuffelen, mooiboyen voor baasje...Daarna zien mij en ze lopen gewoon doorEn dat is eigenlijk al weken zo.
Ik betaal altijd inentingen en voer omdat ik die katten wilde, maar ik heb al gezegd dat vriend inenting deze maand mag betalen voor die beesten aangezien ze mij helemaal niet meer zien staan
Nu heb ik trek in taart. En ik moet nog ontbijtenquote:Op maandag 16 juni 2014 07:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
goedemorgen dames.
Bedankt voor de felicitaties.
[ link | afbeelding ]
om 9 uur weer ctg en daarna lekker terug naar bed denk ik...
leuk helio! wel wat vroeg
Wow ik heb me dik vergist zie ik nu. Op de site staat nu ineens dat het 245 kostquote:Op zondag 15 juni 2014 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer goedkoop
Hier kost de cursus 200 euro, waarvan mijn verzekeraar er dik waarschijnlijk 0 vergoedt![]()
Maar ik ga het er toch in investeren, denk dat het geen waste of money gaat zijn.
bij de controle /groeiecho vrijdag dipte mup op de lijn dus nu 2x per week ctg en vrijdag een echo vh vruchtwater en navelstrengflow en volgende week vrijdag weer n groeiecho.quote:
Ik heb deze. Vind ze fijn voor tijdens de zwangerschapquote:Op maandag 16 juni 2014 08:52 schreef Hilmo het volgende:
Gefeliciteerd GM!
Oh ik ben zo benieuwd of ik ook ga lekken hahaha. Met bh slapen wordt nog een toer, want heb nog maar een paar bh's die enigszins passen (voornamelijk omvang, cup is niet eens zo een probleem). Maar ja, geen nieuwe willen kopen he(waar kan je goedkope uitwasbare zoogcompressen kopen? Voor het geval dat ik ze nodig heb haha)
Dank je!quote:Op maandag 16 juni 2014 09:25 schreef Chanty het volgende:
MeldIk ga even bijlezen.
GM in ieder geval alvast gefeliciteerd!Vrees dat ik helaas niet op je verjaardag ga bevallen.
Het is inderdaad een beetje droevig weer. Eigenlijk de hele week als ik het weerbericht bekijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dank je!
Fernando heeft groot gelijk! t weer is vaak bagger op mijn verjaardag.
er komt zo een vriendin koffie drinken, die hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad, en komt vertellen of mup een vriendje of vriendinnetje krijgt..
Neequote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb gelezen dat je weerstand de gehele zwangerschap naar beneden gaat. Maar dat zijn meer griepachtige verschijnselen.... Hier zou ik wel even naar laten kijken blue!
Vriend gaf net te kennen toch als tweede naam een naam van een naaste te willen en omdat ik het leuk vind en ook geen scheve gezichten wil, wil dan als derde naam een naam van mijn naaste. Geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat de voorletters N.E.E. worden. Ik weet eigenlijk niet zo wat ik daarvan moet denkenWat vinden jullie?
Daar zou ik niet blij van worden!quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb gelezen dat je weerstand de gehele zwangerschap naar beneden gaat. Maar dat zijn meer griepachtige verschijnselen.... Hier zou ik wel even naar laten kijken blue!
Vriend gaf net te kennen toch als tweede naam een naam van een naaste te willen en omdat ik het leuk vind en ook geen scheve gezichten wil, wil dan als derde naam een naam van mijn naaste. Geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat de voorletters N.E.E. worden. Ik weet eigenlijk niet zo wat ik daarvan moet denkenWat vinden jullie?
Kan ik me voorstellen. En het is geen optie om een eventueel volgende kind te vernoemen en dat aan te geven als je merkt dat ze teleurgesteld zijn? Of om een van de namen wat om te buigen naar een iets andere naam, bv andere lettervolgorde of zo?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij wil de naam van zijn oma/opa als tweede naam en toevallig heeft zijn moeder/vader dezelfde naam. Ik ben een beetje bang dat als we die naam als tweede naam geven en voor de rest niks dat mijn moeder/vader dat niet leuk gaat vinden....
Hm ja, denk dat dat nog wel zou kunnen... Zal het vanavond eens bespreken met vriend. Wil geen spelbreker ook zijn, hij wil die naam graag geven. Maar ik wil bij mij ook niemand kwetsen...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. En het is geen optie om een eventueel volgende kind te vernoemen en dat aan te geven als je merkt dat ze teleurgesteld zijn? Of om een van de namen wat om te buigen naar een iets andere naam, bv andere lettervolgorde of zo?
Nee echt totaal nietquote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef BlueEyes het volgende:
Jij en schoonmoeder is geen lekkere combi he Chanty?
Zoals mijn schoonmoeder gisteren zei toen ze het weer eens had over een of andere kennis van een vriend van een… : "Ja vrienden kies je, familie krijg je. Daar is niks aan te doen." En ik zat daar:quote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef BlueEyes het volgende:
Schoonfamilie; je krijgt ze er gratis bij![]()
(Alhoewel ik me ook besef dat er hier dames zijn die het precies andersom hebben hoor)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 16-06-2014 12:29:36 ]disclaimer
Oh herkenbaar. Mijn schoonmoeder snapt echt niks van mijn humorquote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn schoonouders zijn best heel lief, ze kunnen het alleen niet zo goed uiten![]()
-weg-
Oh wijn, hou op! Ik zeg vaak dat we geen wijn in huis hebben. Drinken het zelf niet dus dat is best geloofwaardig,… maarja… iemand moet al die wijn uit de kerstpakketten opdrinkenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, mijn ouders kunnen er ook echt wel wat van hoorZo zevert mijn moeder af en toe echt heel erg, vooral als er wat wijn in zit, en gaan ze allemaal van die overdreven sentimenten overal bij trekken
Sinds ik dus zelf altijd nuchter ben valt het me pas ècht op
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oh wijn, hou op! Ik zeg vaak dat we geen wijn in huis hebben. Drinken het zelf niet dus dat is best geloofwaardig,… maarja… iemand moet al die wijn uit de kerstpakketten opdrinkenMijn moeder doet dat met liefde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Thehehequote:Op maandag 16 juni 2014 12:44 schreef Chanty het volgende:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik ben ook blij dat ik schoonouders heb en ze opa en oma worden. Ik wil ook niet zeggen dat ik mijn schoonmoeder haat, maar ik had echt heel erg gehoopt op een leuke band en die gaat er nooit komen. En ik heb gewoon na 10,5 jaar nog altijd het gevoel dat ik een aanhangsel ben en ze liever had gehad dat mijn man een ander had getrouwd. En nu ben ik ook alleen interessant omdat ik hun kleinkind draag. Het is gewoon niet het warme nest waarop ik had gehoopt. Maar ik had het ook slechter kunnen treffen. Ze bedoelt veel dingen goed dat weet ik ook wel
Wijn uit pakken, dat doet die van mij ook rustigZe neemt zelfs haar eigen wijn mee omdat ik geen wijn heb
En BE herkenbaarIk zou een afstand van een half uur met de auto ideaal vinden denk ik
Vraag me wel eens af of het contact beter zou zijn als mijn schoonouders dichterbij zouden wonen. Dan kun je gewoon een uurtje op de koffie en krijg je denk ik minder snel irritatie. Maar dan moet je idd wel elkaars privacy respecteren en niet zomaar op de stoep staan maar denk niet dat ze dat zouden doen. Of anders zou ik ze vrij snel duidelijk hebben gemaakt dat dat niet gewaardeerd wordt. Maarja… zo is de situatie niet. En ook zo mooi. Zij gaan in Spanje wonen en dan zegt ze gisteren ook nog: Maar wij komen speciaal naar hier.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TheheheDat zou de mijne ook doen ja
Overigens wonen beide families binnen een straal van 8 kilometer en ik vind dat niet vervelend, want ze dringen zich niet op. Mijn moeder belt nog wel eens sentimenteel op "dat we elkaar al zooooooo lang niet hebben gesproken" (10 dagen ofzo) maar zker de schoonfamilie heeft er weinig moeite mee als het zich beperkt tot verjaardagen en af en toe een kop koffie. Na twee uurtjes weer naar huis, iedereen blij.
Dat is wel echt tofquote:Op maandag 16 juni 2014 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor allebei onze ouders wordt dit het eerste kleinkind. Voor mijn schoonmoeder vind ik het wel het meest bijzonder aangezien ze de ziekte van Hodgekin heeft (wat nu rustig is, even afkloppen). Ze heeft echt een tijdje geleden op het randje gelegen. Ze heeft altijd gezegd dat ze de geboorte van een kleinkind zo graag nog zou willen meemaken
Fijn Zoequote:Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef Zoë23 het volgende:
BlueEyes
Had je al een foto in het kinderkamertopic gepost? Was dat met het dikkiedik thema?
Wat fijn Sunshine dat ze dat kan meemaken
Eindelijk contact met de Arbo arts gehad. Voor nu is alles goed geregeld en heb hem kort op de hoogte gebracht. Mocht er iets zijn dan kan ik hem altijd bellen gelukkig. Manager zou vervoer regelen voor de vrijdagen (omdat ik niet meer op zondag 'mag' werken) maar ik heb nog niets gehoord. Ben benieuwd.
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet zeker dat blue een zoon krijgt. Ik zou dus maar vast roze bestellen
Fijn dat je in ieder geval een menselijke arbo-arts hebt.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Zoë23 het volgende:
Ja scheelt weer sunshine.
BlueEyes
Superleuk! Wat voor gordijntjes hebben jullie erbij gedaan?
Heb gelukkig altijd goed contact met de Arbo arts gehad en hij weet al het gedoe van mijn werk tijdens 1e zw.schap (werken op gesloten afdeling, moeilijk gedoe met vervangend werk, geen contractverlenging, overplaatsing naar andere afdeling ivm reorganisatie ..voor de 4weken dat ik er nog zou werken.. Dat soort dingen. Arbo arts adviseerde om 100% ziek te melden en toen ik dus thuis zat en helemaal klaar was met het werk, werd ik gebeld door mijn nieuwe manager en kreeg ik een vast contract)
Dan valt het gedoe tijdens deze zw.schap nog 'mee'![]()
Dacht ik afgelopen zaterdag ook, voelde me redelijk en wilde wel wat extra's doen en toen bedacht ik me.. Goh waarom zou ik dat eigenlijk doen? Wel jammer dat t zo moet. Past niet bij me.
+1.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
En voor mijn ouders is Henka dan weer het eerste kleinkind, en met een kans van 98% dat geen van mijn broertjes zichzelf ooit zal voortplanten zal ze daar best veel aandacht van gaan krijgen ja. Waarschijnlijk meer dan van mijn schoonouders
Fijn dat alles goed was!quote:Op maandag 16 juni 2014 14:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Hooi! SEO echo helemaal overleefd! Kindje is helemaal in orde, maar in alle drukte is ze vergeten een foto te maken van het lipje, dus we mogen woensdag gezellig nog een keer langs! En het is nog steeds een meisje!![]()
![]()
Hilmo, jij hebt dezelfde kraamzorg als ik toch? En dezelfde cursus? Mij hadden ze ook zo laat ingedeeld! Maar ga gewoon vragen of ik een cursus eerder kan starten, dan ben ik 28 weken geloof ik.. Zij hebben me geplaatst in de groep wanneer ik 34 weken ben, en dus de laatste twee lessen zou moeten inhalen... Beetje raar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal 't m vertellenquote:Je baby is zo groot en sterk, dat nu ook je partner hem kan voelen bewegen in jouw buik. Misschien kun je het zelfs zien als hij schopt.
Heb je een bad SQ? Ik voelde gister zelfs de kleinere schopjes heel goed vanaf de buitenkant in het water, is misschien het proberen waardquote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
Crump, wat mooi en wat dubbel, maar wat fijn dat de mensen om hem heen zo van hem kunnen genieten en dat kunnen koesteren![]()
Volgens mijn babynieuwsbrief kan mijn man vandaag de baby voelen:
[..]
Ik zal 't m vertellen
(ik vind dat soort meldingen altijd zo ergerlijk heJa, je kan zeggen: veel mensen kunnen hun kindje rond deze termijn aan de buitenkant voelen bewegen. Maar er staat gewoon: je partner kan 'm nu ook voelen! HEUL NIET!)
Daarom heb ik die apps eraf gegooid. Ik heb meer gehad aan de ervaringen en 'voetjesopdegrondzetopmerkingen' hier dan van die standaardapps.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
Crump, wat mooi en wat dubbel, maar wat fijn dat de mensen om hem heen zo van hem kunnen genieten en dat kunnen koesteren![]()
Volgens mijn babynieuwsbrief kan mijn man vandaag de baby voelen:
[..]
Ik zal 't m vertellen
(ik vind dat soort meldingen altijd zo ergerlijk heJa, je kan zeggen: veel mensen kunnen hun kindje rond deze termijn aan de buitenkant voelen bewegen. Maar er staat gewoon: je partner kan 'm nu ook voelen! HEUL NIET!)
Heb ik, zou het eens kunnen proberen, al houdt ze zich meestal koest in bad. Daarbij dus die placenta die er helemaal overheen ligt en mijn 15 cm bacon werken ook niet zo mee natuurlijkquote:Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Heb je een bad SQ? Ik voelde gister zelfs de kleinere schopjes heel goed vanaf de buitenkant in het water, is misschien het proberen waard
Ik heb gelezen dat dat komt omdat je buik dan onbewust verkrampt. Als je gewoon een tijdje samen op de bank blijft zitten terwijl hij zijn handen op je buik heeft ontspan je weer en dan zou het wel moeten lukkenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn partner kan heul de baby niet voelen, elke keer als hij zijn hand op buik legt gaat baby in freeze stand
Oh, goeie tipquote:Op maandag 16 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat komt omdat je buik dan onbewust verkrampt. Als je gewoon een tijdje samen op de bank blijft zitten terwijl hij zijn handen op je buik heeft ontspan je weer en dan zou het wel moeten lukken
Dat is wel echt leukquote:Op maandag 16 juni 2014 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind wat ik van binnen voel nog steeds twijfelachtig, maarf ik kan nu als ik plat op mijn rug ga liggen vaak wel heel goed voelen waar de baby ligt. vaak een beetje op navelhoogte (net eronder) overdwars, dan voel je echt een bobbel van kop en kont en een rug of buik ertussen, ik denk rug...
Onderschat het hoofdje dat duwt niet!quote:Op maandag 16 juni 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is wel echt leuk
Ik kan wel voelen waar ze ligt (links of rechts) maar niet hoe. Dat merk ik vooral aan de plek waar het trapt(momenteel weer met de pootjes naar beneden)
Ja, maar dat is meer een constante druk. Dat is als ik op een dag de hele tijd het gevoel heb dat ik erg nodig moet plassenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:34 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Onderschat het hoofdje dat duwt niet!
Zo herkenbaar van het nooit op tijd dingen afspreken!quote:Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef kwakz0r het volgende:
Over ouders en schoonouders heb ik niet te klagen. Ik word soms gek van de schoonfamilie dat ze nooit "op tijd" (in mijn ogen) dingen afspreken en plannen, en het is lastig dat ze gescheiden zijn dus we hebben altijd dubbele afspraken nodig voor de feestdagen enzo, maar het zijn schatten en ik voel me ook helemaal geaccepteerd en welkom daar. Mijn ouders zijn er altijd voor me, ook al maken ze te veel ruzie met elkaar en is dat irritant als we er zijn, en maak ik ook best wel eens ruzie met hen. Ik weet nu pas hoe gezegend ik met ze ben eigenlijk
pootjes liggen hier volgens mij toch nog steeds bij t hoofdje. dat verklaart wel de steekjes/beurse gevoel aan de kant waar op de cho het hoofdje steeds zit...quote:Op maandag 16 juni 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is wel echt leuk
Ik kan wel voelen waar ze ligt (links of rechts) maar niet hoe. Dat merk ik vooral aan de plek waar het trapt(momenteel weer met de pootjes naar beneden)
bij ons komt t er vaak op neer dat mijn ouders dan al plannen hebben, of wij zelf, en dat we dus niet kunnen als er weer eens iets gepland wordt 2 dagen van te voren. Of dat je een dag voor de verjaardag hoort dat je om 14 uur verwacht wordt en dat er een wandeltocht gepland staat ofzo, ja, eh... wij kunnen pas om 16 uur komen...quote:Op maandag 16 juni 2014 15:36 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zo herkenbaar van het nooit op tijd dingen afspreken!![]()
We hebben nu al 2 maanden geleden gevraagd of schoonvader de babykamer wil behangen. Hij zegt toe alleen wist hij nog niet wanneer. Ondertussen horen we er niets meer over en als we bellen krijgen we te horen dat het nog even kortgesloten moet worden (met wie? Geen idee..)
Maar nu komt de ledikant, commode en kledingkast op 13 juli 'al' en ik wil toch echt die kamer dan wel opgeruimd en behangen hebben![]()
/einde klaagpost
That's the spirit!quote:Op maandag 16 juni 2014 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
pootjes liggen hier volgens mij toch nog steeds bij t hoofdje. dat verklaart wel de steekjes/beurse gevoel aan de kant waar op de cho het hoofdje steeds zit...
donderdag weer babygluren! en deze keer ga ik me niet laten overbluffen door echodame en niet weer huilend de auto in stappen!
Heel irritant inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij ons komt t er vaak op neer dat mijn ouders dan al plannen hebben, of wij zelf, en dat we dus niet kunnen als er weer eens iets gepland wordt 2 dagen van te voren. Of dat je een dag voor de verjaardag hoort dat je om 14 uur verwacht wordt en dat er een wandeltocht gepland staat ofzo, ja, eh... wij kunnen pas om 16 uur komen...
ik heb door vriendje en zijn familie zelf ook wel geleerd iets losser te zijn en niet alles ruim te willen plannenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
Heel irritant inderdaad.
Wij hoorden een dag van tevoren dat we uitgenodigd waren voor schoonvaders 50e verjaardag om 21:00 's avonds terwijl we allebei de volgende dag weer moesten werken. En dan nog beledigd zijn als we zeggen dat we dan niet komen omdat we naar de andere kant van het land moeten rijden en dan te laat weer thuis zijn.![]()
Verders zijn ze wel lief hoor.
Ah ja, geloof het ook ja, daar hadden we het eerder over. Prijs is ook ineens enorm verhoogd! En bij jou dus ook al zo laat ingedeeld! Ze bellen me als het goed is straks nog hierover. Wil wel persee in een bepaalde plaats en daar zijn niet zoveel cursussen... (nou ja, allemaal al afgelopen of bezig op dit moment...quote:Op maandag 16 juni 2014 14:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Hooi! SEO echo helemaal overleefd! Kindje is helemaal in orde, maar in alle drukte is ze vergeten een foto te maken van het lipje, dus we mogen woensdag gezellig nog een keer langs! En het is nog steeds een meisje!![]()
![]()
Hilmo, jij hebt dezelfde kraamzorg als ik toch? En dezelfde cursus? Mij hadden ze ook zo laat ingedeeld! Maar ga gewoon vragen of ik een cursus eerder kan starten, dan ben ik 28 weken geloof ik.. Zij hebben me geplaatst in de groep wanneer ik 34 weken ben, en dus de laatste twee lessen zou moeten inhalen... Beetje raar!
[ Bericht 5% gewijzigd door Hilmo op 16-06-2014 16:38:23 ]
Gelderlandquote:Op maandag 16 juni 2014 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
That's the spirit!
Skittles, irritaaant. Woon je in Zuidoost Brabant? Dan kom ik dat kamertje wel ff behangen, klein kunstje
Nu we het over echo's hebben, ik ga het echobureau maar eens bellen om een pretecho te plannen met 27 weken
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:51 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ah ja, geloof het ook ja, daar hadden we het eerder over. Prijs is ook ineens enorm verhoogd! En bij jou dus ook al zo laat ingedeeld! Ze bellen me als het goed is straks nog hierover. Wil wel persee in een bepaalde plaats en daar zijn niet zoveel cursussen... (nou ja, allemaal al afgelopen of bezig op dit moment...
Het zijn 7 lessen begreep ik. Ik begin wanneer ik 33 weken ben en ben met 39 dan klaar. Dan is het in elk geval nog vers. Alternatief was nu beginnen en met 32 weken al klaar zijn. Dan ben ik twee maanden later alles weer vergeten(en op vakantie dus ook onhandig) En nu heb ik een beetje spijt, want ik kon nu net zo goed in die stad samen bevallen cursus volgen, zelfde prijs en nog meer lessen ook...
Nou ja, maar vrede mee hebben.
Oh, balen, had ik me eerder op moeten geven dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En balen dat je nu alsnog naar de stad moet! Woon je ook in het noorden, of niet? Ik ben dan een maand vantevoren klaar, misschien ook wat vroeg maar heb ook niet zoveel behoefte om de laatste twee lessen bij een andere groep te volgen dan!
Ja woon ook in het noorden inderdaad. Ik gok het er denk ik op dat ik sowieso 6 lessen kan volgen, tot week 38 en dan de laatste les (lees meerdere dingen over dat dat de borstvoedingsles is of juist de partnerles) bij een andere groep. Ah balen dat je je niet eerder had aangemeld inderdaad. Als je nog geen bevestiging had gekregen van het oude bedrag, zal je het nieuwe bedrag moeten dokken. Voor dat geld, zou ik dan liever samen bevallen doen in de stad.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:58 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Oh, balen, had ik me eerder op moeten geven dusEn balen dat je nu alsnog naar de stad moet! Woon je ook in het noorden, of niet? Ik ben dan een maand vantevoren klaar, misschien ook wat vroeg maar heb ook niet zoveel behoefte om de laatste twee lessen bij een andere groep te volgen dan!
Hormonstertjequote:Op maandag 16 juni 2014 18:40 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens een nieuw dieptepunt: huilen om de bevallingsvoorlichtingsfolder!
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:58 schreef Franny_G het volgende:
Citeer even de zin waarbij je losging, SQ? Of was het gewoon de he-le folder?
Ik ben veranderd in een kneuterige huismuts. Ik ben de hele dag bezig geweest met het uitzoeken van een lief armbandje voor I.
Ik herinner me nog wat DM's over gemuts en nuchter zijn en overkomt ons nietquote:Op maandag 16 juni 2014 19:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]het was vooral bij het stukje over de uitdrijving zelf en als het kind op je buik gelegd wordt enzo
![]()
Armbandjes, zeer belangrijk
Geenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef Skittles het volgende:
Hoeveel vocht komt er dan uit jullie ogen bij het zien van de Dove Men+care reclame?
die doet me dan weer niksquote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef Skittles het volgende:
Hoeveel vocht komt er dan uit jullie ogen bij het zien van de Dove Men+care reclame?
Ik werd hier ook een beetje emo van, weet niet of het is omdat ik zelf geen normale vader heb of omdat ik juist blij ben dat ik voor mijn kind(eren) wel een lieve en leuke papa heb óf een combiquote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef Skittles het volgende:
Hier juist enorme herkenning, altijd m'n vader roepend als er iets was of als hij thuiskwam van het werk.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:30 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik werd hier ook een beetje emo van, weet niet of het is omdat ik zelf geen normale vader heb of omdat ik juist blij ben dat ik voor mijn kind(eren) wel een lieve en leuke papa heb óf een combi
Jaaaa ik zat dikke tranen te huilen bij die reclame!!!quote:Op maandag 16 juni 2014 19:24 schreef Skittles het volgende:
[ Bericht 35% gewijzigd door Chanty op 16-06-2014 22:02:25 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Owwwwja die!!quote:Op maandag 16 juni 2014 19:27 schreef Skittles het volgende:
Net als die Nutrilon reclame met dat telraam en balletmeisje
Niet in het bad maar wel na het badquote:Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb ik, zou het eens kunnen proberen, al houdt ze zich meestal koest in bad. Daarbij dus die placenta die er helemaal overheen ligt en mijn 15 cm bacon werken ook niet zo mee natuurlijk![]()
Ik ga eerst eens kijken straks of de VK haar voelt zitten, dan weet ik een beetje of ik hoop moet hebben voor de korte termijn. (ik zit er niet mee hoor, ik voel 't aan de binnenkant flink wroeten en dat vind ik prima zat met mijn 23 weken)
Blue, deze komen via e-mail, en de amusementswaarde is te groot om ze op te zeggen, ze komen in de junkmail gelukkig![]()
Laatst via babybump een poll: Is it OK to drink cider in your first trimester? 67% zei ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik begin er nu pas wat vrede mee te krijgen. Dat mijn kinderen 'gewoon' via een ks geboren worden. Maar kan er soms ook nog steeds tranen van in mijn ogen krijgen.
Ook al vielen de operaties me dus mee. Stom vinden mag idd! Wat Mignonne ook al zegt.
En het idee dat mijn eerste ks misschien voorkomen had kunnen worden, maakt me nog steeds boos. Ik had ook zo'n vreselijk stomme gyn bij mijn bevalling. En het was koninginnedag, een vrijdag. Soms heb ik het gevoel dat hij er gewoon vanaf wilde zijn...
quote:Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Crumpette het volgende:
Nog even over die hormonen, ik keek net Game of Thrones en toen Deanaris de draken moest opsluiten moest ik echt bijna jankenen dan zijn dat computergeanimeerde uit de kluiten gewassen hagedissen
ik heb laatst gehuild om Hodorquote:Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Crumpette het volgende:
Nog even over die hormonen, ik keek net Game of Thrones en toen Deanaris de draken moest opsluiten moest ik echt bijna jankenen dan zijn dat computergeanimeerde uit de kluiten gewassen hagedissen
ik ga vd week t hele seizoen in 1x kijkenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:02 schreef Amsel het volgende:
Niks zeggen niks zeggen! Ik kan de aflevering pas morgen kijken en ik probeer de rest van het internet te vermijden om spoilers te voorkomen. Ik dacht dat ik hier veilig was![]()
gek mens, voordat jij zo ver bent moet je drie badkuipen vol drop leegbunkerenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:09 schreef Crumpette het volgende:
Ok ik moet nu echt stoppen met snoepjes en dropjes eten anders word ik niet mooi zwanger
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:09 schreef Crumpette het volgende:
Ok ik moet nu echt stoppen met snoepjes en dropjes eten anders word ik niet mooi zwanger
jij weet niet wat ik wegwerk hierquote:Op maandag 16 juni 2014 23:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gek mens, voordat jij zo ver bent moet je drie badkuipen vol drop leegbunkeren
Maar dat 'beetje perspectief' dat is dus al heel snel onze neiging om dat aan anderen te willen geven.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zeg ook heul niet dat je t niet stom mag vinden hoor. Maar een beetje perspectief op waar het uiteindelijk om gaat, een gezond kind, een gezonde moeder, kan soms wel helpen denk ik om iets minder rot te vinden...
ten minste, ik zou me graag minder rot willen voelen als iets niet te vermijden is uiteindelijk wat ik wel rot vind.
Vooralsnog jompel ik Fernando met liefde zo voor je naar buiten![]()
![]()
Mwoch, ik ben geen 104 kilo geworden door mijn natuurlijke voorliefde voor water met komkommerschijfjesquote:Op maandag 16 juni 2014 23:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
jij weet niet wat ik wegwerk hierik zie mijn gezicht al ploffen.
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mwoch, ik ben geen 104 kilo geworden door mijn natuurlijke voorliefde voor water met komkommerschijfjes
Maar minder snoepen kan natuurlijk nooit kwaad
quote:Op maandag 16 juni 2014 22:48 schreef Fee-nix het volgende:
Dank je Fee, dat je t linkje naar je verhaal hebt geplaatst. Heb ik veel aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik begin er nu pas wat vrede mee te krijgen. Dat mijn kinderen 'gewoon' via een ks geboren worden. Maar kan er soms ook nog steeds tranen van in mijn ogen krijgen.
Ook al vielen de operaties me dus mee. Stom vinden mag idd! Wat Mignonne ook al zegt.
En het idee dat mijn eerste ks misschien voorkomen had kunnen worden, maakt me nog steeds boos. Ik had ook zo'n vreselijk stomme gyn bij mijn bevalling. En het was koninginnedag, een vrijdag. Soms heb ik het gevoel dat hij er gewoon vanaf wilde zijn...
Ik heb nu namelijk ook al gezegd dat ik absoluut geen inleiding wil. Mensen om me heen snappen niet waarom ik daar zo stellig in ben.
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mwoch, ik ben geen 104 kilo geworden door mijn natuurlijke voorliefde voor water met komkommerschijfjes
Maar minder snoepen kan natuurlijk nooit kwaad
Misschien bagatelliseer ik het ook wel, want ik kan me er ook écht niks bij voorstellen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat 'beetje perspectief' dat is dus al heel snel onze neiging om dat aan anderen te willen geven.
Natuurlijk gaat het om een gezonde moeder en gezond kind. Maar het gaat ook over een levenservaring en onderschat niet hoe ingrijpend het kan zijn als het anders loopt dan anders. En wat voor de één een minimaal detail is of een punt van waar doe je moeilijk over?? dat is voor de ander een enorm groot iets waar ze jaren later nóg last van kunnen hebben.
Het beetje perspectief slaat namelijk heel snel door naar bagatelliseren, waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat per se doet hoor, dat bedoel ik meer in het algemeen. Maar we zijn al snel geneigd om iemand te willen sussen en troosten, om pijn te willen verzachten. En dan zeggen we dingen als "ja je bevalling was dramatisch, maar hij is er nu toch? en daar gaat het toch?" en daarmee smoor je eigenlijk alle nare gevoelens die zo'n moeder misschien nog heeft erover al in de kiem.
Het kan ook geen kwaad om het te erkennen. Ja het is ook stom. Chanty is slim genoeg, snapt heus van de hoed en de rand en weet ook heus dat het allemaal wel goed komt. Maar dat neemt niet weg dat je er héél stevig van kunt balen, en dat gevoel mag er ook gewoon zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |