Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschatquote:Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
kut, de cursus waar ik me voor wilde inschrijven begint pas eind augustus![]()
Nu moet ik "samen bevallen" aan mijn man gaan voorleggen, ergo: waarschijnlijk geen cursus hier
wat bedoel je, als je mij een beetje inschat? Is het niks?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschat![]()
(Zoek eens Mensendieck, liefst 1 op 1, Skoap raadde het mij ooit aan en was een schot in de roos)
Heb wel enige voorlichting gehad van m'n mensendieck therapeut. Dat was wel zinvol idd. Al was ik alles weer vergeten op het moment van bevallenquote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ai.. ik heb me eens in die cursus verdiept en als ik jou een beetje inschat![]()
(Zoek eens Mensendieck, liefst 1 op 1, Skoap raadde het mij ooit aan en was een schot in de roos)
Sq Ik heb samen bevallen gedaan met mijn man en het is een heel praktische cursus. Niet een verwijfd theekransje. Echt informatief en de ademhalingstechnieken zijn ook fijn om met zn tweeën te doen. Echt iets waar je man prima mee naartoe kan.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
kut, de cursus waar ik me voor wilde inschrijven begint pas eind augustus![]()
Nu moet ik "samen bevallen" aan mijn man gaan voorleggen, ergo: waarschijnlijk geen cursus hier
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat bedoel je, als je mij een beetje inschat? Is het niks?
Ja, dat gevoel kreeg ik er juist ook wel bijquote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Sq Ik heb samen bevallen gedaan met mijn man en het is een heel praktische cursus. Niet een verwijfd theekransje. Echt informatief en de ademhalingstechnieken zijn ook fijn om met zn tweeën te doen. Echt iets waar je man prima mee naartoe kan.
Ik heb dat mutsige juist veel meer bij de informatie die ik lees over ander soort cursussenquote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.
Het was dus totaal niet mutsig. Maar kan ook afhangen van de cursusleidster. Die van ons was gewoon lekker nuchter. Type: ja bevallen doet pijn en je kunt daar beter mee omgaan als je weet waar die pijn vandaan komt en hoe aanhaling je focus kan verleggen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oh ik vind het 'mutsig' overkomen. Datgene wat ik er verschillende keren van heb gehoord/ gelezen heb had ik echt geen nuchter gevoel bij zeg maar.
Die heb ik ook gedaan die voorlichtingen maar vond ze erg oppervlakkig. Wist alles alquote:Op zondag 15 juni 2014 14:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik moet even kijken of het de volledige cursus of de minicursus wordt, ik ga ook de 25e al naar de voorlichting bij de VK en naar de borstvoedingsvoorlichting van de kraamzorg
ja die "cursus" is echt top!quote:Op zondag 15 juni 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
mijn man stemde meteen in trouwensinschattingsfoutje
Denk dat hij het ook wel fijn vindt om te weten waar hij aan toe is, aangezien de mannen in zijn omgeving ook niet verder komen dan OMG JE MOET VOORAL NIET TUSSEN HAAR BENEN KIJKEN WANT BLOED EN SCHEUREN EN OMG en ik geloof niet dat dat voor hem nou de beste voorbereiding is
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
mijn man stemde meteen in trouwensinschattingsfoutje
Denk dat hij het ook wel fijn vindt om te weten waar hij aan toe is, aangezien de mannen in zijn omgeving ook niet verder komen dan OMG JE MOET VOORAL NIET TUSSEN HAAR BENEN KIJKEN WANT BLOED EN SCHEUREN EN OMG en ik geloof niet dat dat voor hem nou de beste voorbereiding is
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond het bevallingsverhalentopic ook supernuttig ter voorbereiding! Mocht iemand die nog niet kennen
quote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb besloten dat ik die gok gewoon niet ga nemen met het risico op het laatste moment toch in totale paniek te raken. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar zeker ook voor mijn man, die nog steeds alles wat bijvoorbeeld met zwangerschap en bevallingen bliksemsnel wegzapt op televisie en volgens mij echt een soort hollywoodscenario voor ogen heeft (exploderende vliezen, daarna drie minuten bezweet krijsen waarna er ineens een ontrimpelde gewassen baby omhoog wordt gehouden) lijkt het me wel een zinvolle toevoeging
Rond dezelfde tijd is bij ons niet zo van toepassingquote:Op zondag 15 juni 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat laatste lijkt me ook leuk, een paar mensen leren kennen die rond dezelfde tijd een kindje verwachten
ik kan het boek "veilig bevallen" trouwens echt aanraden, ondanks de titelquote:Op zondag 15 juni 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dat scheelt bij elkaar toch maar maximaal tien weken? Dat vind ik best dicht op elkaarik ken toevallig 1 zwangere die zes weken na mij is uitgerekend, maar voor de rest eigenlijk niemand in mijn persoonlijke omgeving.
Idd, daar heb ik ook goede verhalen over gehoord!quote:Op zondag 15 juni 2014 16:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kan het boek "veilig bevallen" trouwens echt aanraden, ondanks de titel
het doet niet negatief over ziekenhuisbevallingen, en ik snap nu veel beter hoe weeen werken, waarom de progressie soms stopt, etc. ik vond het heel interessant.
Ook van Beatrijs Smulders zie ik, dus zal idd een soort serie zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, die ken ik nog niet! Ik heb wel "veilig zwanger" liggen, is dat een serie?
Vond ik echt niet. Misschien in de zin dat ze geen fan zijn van pijnstilling, maar ze geven ook aan dat het natuurlijk wel kan als het je helpt en dat dat je bevalling niet slecht maakt ofzo. Ik vond het eerlijk en begrijpelijk geschreven.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:31 schreef Amsel het volgende:
Hm, dat "Veilig bevallen" klinkt goed, maar ik lees ook een hoop negatieve recensies over dat het prehistorisch is. Iemand daar een mening over?
Ooh zo'n situatie zit ik hier op te 'wachten' dat schoonmoeder verwacht dat we binnen 1e jaar even 1200km naar Hongarije komen rijden.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:56 schreef Chanty het volgende:
Schoonmoeder
"Ja en dan komen jullie in september/ oktober naar Spanje."
"Dat dacht ik niet"
"Ja want dat heeft zoon beloofd."
WTF?! Blijkt niet eens te kloppen dat hij dat heeft gezegd. Maar ik ben heeeel duidelijk geweest mbt vliegen met een jonge baby. Dat gaat dus zeker onder een half jaar gewoon niet gebeuren en liever zelfs onder het jaar niet maar dat hangt af van hoe de kleine is en zich ontwikkelt. Grrrrrrr zat meteen op mijn kookpuntRedelijk afgekoeld nu en dan maar weer naar beneden zo en de rest van de dag uitzitten
Goeie! Daar had ik nog niet aan gedachtquote:Op zondag 15 juni 2014 06:34 schreef VurtDaFurk het volgende:
[..]
Ik haak even inNieuw en zo, 27 jaar, vader in wording, September blabla
EnormMaar de ambulancedienst en/of politie heeft deze gegevens wel als ze een verklaring hebben afgelegd. Ik heb enkele jaren geleden ook een stevig ongeluk gehad en in eerste instantie geen idee wie me geholpen had maar deze info heeft de politie me toen graag gegeven.
Een bloemetje zal zeer op prijs worden gesteld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |