Geruchten dat er in buitenwijken hier en daar wat wordt gevochten. Maar denk dat dit niet waar is, nog niet in ieder geval.quote:
Mwah, nauwkeurige Amerikaanse luchtaanvallen zijn welkom. Je ziet ze niet in de lucht en ze raken hun doelen perfect. In de overgenomen gebieden: leg je wapens neer.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:07 schreef Twiitch het volgende:
Dussss......wanneer zullen de VS er weer met de bezem doorheen gaan? Een hele onnauwkeurige vliegende bezem wel te verstaan, welke wederom weer veel burgerslachtoffers zal maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Ware Vrijheidsstrijders aan het werk.
[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 15-06-2014 11:27:52 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
blijven ook voor eeuwig stil staan nuquote:Op zondag 15 juni 2014 11:00 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Nee, ze staan redelijk stil al sinds gister.
Dit dus.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Djibril het volgende:
topic titel heb ik zo genoemd omdat ik dit ook een gevolg vind van het falen van maliki. Sinds 2006 heeft hij niets aan veiligheid gedaan en alleen maar zichzelf verrijkt.
Daarnaast heeft hij zijn leger in de steek gelaten in mosul en heeft hij baathisten weer een rol gegeven in de overheid en leger. Dit is dus weer hard teruggekomen.
quote:Op zondag 15 juni 2014 11:22 schreef IPA35 het volgende:
NSFWVannacht al een paar keer gepost, dit soort foto's achter een NSFW spoiler graag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Ware Vrijheidsstrijders aan het werk.
Is goed.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vannacht al een paar keer gepost, dit soort foto's achter een NSFW spoiler graag.
quote:Op zondag 15 juni 2014 11:22 schreef IPA35 het volgende:
NSFWWeetje wat het rotte is. Deze mensen zijn kapot van binnen (en nee ik bedoel niet de slachtoffers).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Ware Vrijheidsstrijders aan het werk.
Zelfs al veroveren ze alles wat ze willen, en wordt de maatschappij precies zoals ze dat voor ogen zien, dan nog zullen ze blijven willen moorden. Omdat dit soort mensen niet anders kunnen denken. Deze mensen kunnen niet functioneren onder vrede en rust. Uiteindelijk zullen dit soort lui dan ook of door een kogel om het leven komen of wegrotten in de gevangenis en daar overlijden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Een walgelijke organisatie.quote:
quote:zo 15 jun 2014, 07:16
Foto's massaexecuties ISIS op Twitter
BAGHDAD - Extremisten van de Islamitische Staat in Irak en Syrië (ISIS) hebben zaterdag op Twitter foto's gepubliceerd van massaexecuties.
Het is niet duidelijk waar en wanneer de foto's zijn genomen. Mogelijk zijn het executies van overheidsmedewerkers en militairen die ISIS in Irak heeft gevangengenomen.
Op de foto's is te zien hoe extremisten hun geweren afvuren op tientallen mannen die op hun buik in een greppel liggen. De vlag van ISIS wordt duidelijk in beeld gebracht. De extremisten van de beweging zijn in Irak met een opmars bezig en hebben steeds meer delen van het land in hun macht gekregen
quote:Op zondag 15 juni 2014 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
ze verdienen het om in het zand geblazen te worden dor de USA en Iran
http://www.telegraaf.nl/b(...)assaexecuties__.html
[..]
Dus eerst wippen we als westerse wereld sadam, houden daarna een tijdje een controleerde functie op dit land en moeten ze nu maar weer in de stront laten zakken.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:47 schreef theunderdog het volgende:
De EU en de VS moeten zich nergens mee bemoeien.
Exact, alles voor ons eigen hachje.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus eerst wippen we als westerse wereld sadam, houden daarna een tijdje een controleerde functie op dit land en moeten ze nu maar weer in de stront laten zakken.
op zich is het niet erg als men elkaar blijft afmaken , als er maar geen gek komt di ede westerse wereld wil vernietigen en een atoombom krijgt , dan gaat het veel levens kosten aan beide kantenquote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef Timdude het volgende:
Hier een reactie voor mensen die denk dat het onder Saddam beter was
Saddam gebruikte chemische wapens om de mensen de mond te snoeren.
mocht de huidige regering dat ook doen heb je deze opstand niet.
ten tweede Saddam was sunni, de huidige regerings leider malaki is shia
Het grote deel van Iraq bestaat uit Shia moslims.. De Sunni's kunnen het niet hebben dat de regeringsleiders voornamlijk nu shia zijn, vandaar dat de radicale isis terroristen zo makkelijk de boel kan overnemen.. de sunni soldaten zijn totaal niet loyaal aan de regering.
racisme viert hoogtij in het midden oosten.
Saddam en zijn behandeling van de Koerden was o.a. racistisch geïnspireerd. Het conflict tussen sjiieten en soennieten is niet racistisch maar sektarisch.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef Timdude het volgende:
Hier een reactie voor mensen die denk dat het onder Saddam beter was
Het grote deel van Iraq bestaat uit Shia moslims.. De Sunni's kunnen het niet hebben dat de regeringsleiders voornamlijk nu shia zijn, vandaar dat de radicale isis terroristen zo makkelijk de boel kan overnemen.. de sunni soldaten zijn totaal niet loyaal aan de regering.
Allebei even achterlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Saddam en zijn behandeling van de Koerden was o.a. racistisch geïnspireerd. Het conflict tussen sjiieten en soennieten is niet racistisch maar sektarisch.
Sterker dan ISIS?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:06 schreef Microtechs het volgende:
Interessante video
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27853362
Ik vind elkaar afslachten om sektarische redenen achterlijk, maar elkaar afslachten om racistische motieven vind ik net zo achterlijk..quote:
Welke stroming je in de islam aanhangt kun je veranderen, je afkomst kun je niet veranderen, daarom vind ik racisme verwerpelijker dan sektarisme.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind elkaar afslachten om sektarische redenen achterlijk, maar elkaar afslachten om racistische motieven vind ik net zo achterlijk..
Laten we gewoon lief voor elkaar zijn.
Het is dan ook gelijkwaardig. Alleen de motivatie is anders, maar zelfs die motivaties zijn net zo achterlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het allebei even achterlijk..
En ik vind het allebei even verwerpelijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Welke stroming je in de islam aanhangt kun je veranderen, je afkomst kun je niet veranderen, daarom vind ik racisme verwerpelijker dan sektarisme.
Het domme is ook dat je met 'kracht' niet wint. ISIS gaat gewoon over op terreur als het ze op de normale manier niet lukt. Zojuist is er weer een bom afgegaan in Bagdad, Wie weet zitten er al tientallen sleeper cells daar. Terwijl de Irakezen 20km tot 40km verder vechten kan achter hen de stad vallen.quote:
Lekker simplistisch hoor. Het was niet Maliki die ze terug wilde. Hij deed er alles aan om dat te voorkomen.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Djibril het volgende:
topic titel heb ik zo genoemd omdat ik dit ook een gevolg vind van het falen van maliki. Sinds 2006 heeft hij niets aan veiligheid gedaan en alleen maar zichzelf verrijkt.
Daarnaast heeft hij zijn leger in de steek gelaten in mosul en heeft hij baathisten weer een rol gegeven in de overheid en leger. Dit is dus weer hard teruggekomen.
Niet alle soenieten denken zo, gelukkig. Maar een deel van hen doet alsof er geen soennieten in de regering zitten.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef Timdude het volgende:
Hier een reactie voor mensen die denken dat het onder Saddam beter was
De inwoners zouden op de vlucht geslagen zijn richting Sinjar.twitter:markito0171 twitterde op zondag 15-06-2014 om 12:03:04#Iraq Fear of massacre in #TalAfar after #ISIS invade townnote: most residents shiite turkmen reageer retweet
Hij kon het ook een andere richting kiezen. Blijven weigeren maar ook investeren in Soenietische gebieden en ze niet laten radicaliseren. Heeft hij niet gedaan. Hell hij heeft zelfs voor de Sijitische bevolking weinig gedaan. Hij heeft zichzelf en een kleine groep verrijkt meer niet. Zo simplistisch is hij en hij had het ook heel simpel kunnen oplossen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lekker simplistisch hoor. Het was niet Maliki die ze terug wilde. Hij deed er alles aan om dat te voorkomen.
Maar ja, toen hij weigerde werd er gezegd dat Maliki sektarisch is en soennieten onderdrukt. Nu hij ze terug heeft geplaatst en gebleken is dat hij gewoon gelijk had over hun loyaliteit is hij nog steeds de schuldige. Dus hij is sowieso de lul.
Ziekelijke Arabisch-sjiitische obsessie met de Koerden terwijl de salafisten klaar staan om de sjiieten af te slachten.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:47 schreef Peunage het volgende:
Als de Koerden geen vinger in de pap hebben in dit alles vreet ik mijn schoenen op.
Waren het de Koerden die Mosul bestormden?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:47 schreef Peunage het volgende:
Als de Koerden geen vinger in de pap hebben in dit alles vreet ik mijn schoenen op.
Het waren al die Koerdische landen in de regio die met hulp en toestemming van de VS training en wapens aan Al Qaida gaven. Oh wacht.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waren het de Koerden die Mosul bestormden?
Waren het de Koerden die weg vluchten voor paar isis leden?
Iraakse leger heeft isis sterker gemaakt dan ooit door hun laffe gedrag. Ze hebben zoveel militaire materiaal weg gegeven dat het niet te geloven is.
En wararom hebben de Koerden al veel gebieden weer schoongeveegd?
Maarja geef de Koerden maar de schuld
Hoezo moet hij investeren in soennitische of sjiitische gebieden? Dat is zijn werk niet, hij heeft niks te maken met investeringen. Waarom hebben de soennitische volksvertegenwoordigers en ministers niet geïnvesteerd? Ministerie van financiën was in soennitische handen. Misschien wel de meest corrupte instelling in de wereld.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:51 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hij kon het ook een andere richting kiezen. Blijven weigeren maar ook investeren in Soenietische gebieden en ze niet laten radicaliseren. Heeft hij niet gedaan. Hell hij heeft zelfs voor de Sijitische bevolking weinig gedaan. Hij heeft zichzelf en een kleine groep verrijkt meer niet. Zo simplistisch is hij en hij had het ook heel simpel kunnen oplossen.
Hij heeft gewoon dictatoriale trekkingen.
quote:Duizenden burgers Irak nemen wapens op tegen ISIS
In de Iraakse hoofdstad en het zuiden van het land hebben duizenden voornamelijk sjiitische burgers zich aangemeld bij het leger om te vechten tegen de soennitische jihadisten in het noorden.
Zij geven hiermee gehoor aan een eerdere oproep van de sjiitische geestelijke Abdul-Mahdi al-Karbalaie, die de bevolking maande het land te verdedigen tegen strijders van de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIS).
"Als God het wil, zullen we overwinnen", aldus vrijwilliger Ali Saleh Aziz. "Wij laten ons niet uit het veld slaan door ISIS of wat voor terroristen dan ook."
Veel aanmelders gaven aan hun geloof en sjiitische heiligdommen in het land te willen verdedigen.
De opmars van ISIS is inmiddels voelbaar in de Iraakse hoofdstad. Voedsel- en brandstofprijzen zijn door transportproblemen enorm gestegen.
Controles
Militairen gaan van deur tot deur op zoek naar rebellen en wapens. Er is minder verkeer op straat en bij controleposten van de politie en krijgsmacht worden voertuigen extra streng gecontroleerd.
"Wij waren niet voorbereid op deze plotselinge prijsstijgingen", zei regeringsmedewerker Yasser Abbas. "Ik weet niet hoe de arme burgers van Bagdad het de komende dagen overleven. God zij met hen."
Vliegdekschip
De Amerikaanse minister van defensie Chuck Hagel heeft zaterdag een vliegdekschip naar de Perzische Golf gestuurd als reactie op de opmars van ISIS in Irak.
Het schip, de USS George H.W. Bush, wordt tijdens zijn tocht van de Arabische Zee naar de Perzische Golf vergezeld door een kruiser en een torpedobootjager die geleide raketten kunnen afvuren die Irak kunnen bereiken.
Ondertussen beraamt de Amerikaanse president Barack Obama zich op het al dan niet sturen van militaire steun naar Irak. Volgens Hagels perswoordvoerder John Kirby geeft de stationering van het schip de president meer flexibiliteit voor het geval militaire acties worden ondernomen.
Omdat hij misschien minister-president is? Dat is toch zijn taak? Hij moet voor het hele land zorgen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoezo moet hij investeren in soennitische of sjiitische gebieden? Dat is zijn werk niet, hij heeft niks te maken met investeringen. Waarom hebben de soennitische volksvertegenwoordigers en ministers niet geïnvesteerd? Ministerie van financiën was in soennitische handen. Misschien wel de meest corrupte instelling in de wereld.
quote:"Angst voor regelrechte oorlog"
zondag 15 jun 2014, 13:04 (Update: 15-06-14, 13:16)
De radicaal-islamitische beweging ISIS heeft foto's vrijgegeven die erop duiden dat gevangengenomen Iraakse militairen massaal geëxecuteerd zijn. "Dat heeft twee doelen: terreur en werving", zegt correspondent Sander van Hoorn vanuit Bagdad.
Van Hoorn wijst op de vele mensen die de foto's onder ogen krijgen omdat ze op internet geplaatst zijn. "Ze worden onder andere gezien door mensen in Bagdad en door Iraakse soldaten. Met de bedoeling om te zeggen "dit is wat jullie te wachten staat als je je verzet tegen ISIS". Terreur dus."
Recruteren
Dat de foto's de hele wereld over gaan dient nog een ander doel. "Dit soort beelden werkt heel goed om jihadisten uit alle delen van de wereld aan te trekken, ook uit Nederland. Die zullen door de foto's het idee krijgen dat ISIS aan de winnende hand is en zich daarbij willen aansluiten."
De afgelopen dagen is het Irakese leger begonnen met onder andere bombardementen op de steden die door de beweging zijn ingenomen. "Door de vele berichten over dat tegenoffensief is de sfeer hier in de stad iets losser. Ik reed net langs het college van Bagdad en daar gaan de examens gewoon door dankzij dat nieuws. Maar het leger is nog ver verwijderd van het terugveroveren van de steden op ISIS."
Burgeroorlog
Of de strijders van de terreurbeweging oprukken naar Bagdad is moeilijk te zeggen volgens Van Hoorn. "Er doen veel geruchten de ronde hier, zoals bijvoorbeeld dat ISIS in een ring rond de hoofdstad ligt."
Mochten de strijders van ISIS besluiten om de stad aan te vallen, dan wordt gevreesd voor een langdurige strijd. "Het Irakese leger heeft de tijd gehad zich te herpakken. Er zijn bussen met sjiieten aangekomen die zich bij het leger hebben aangesloten. Dus als de soennitische strijders van ISIS de strijd aangaan, zal het een bloedige worden. Er heerst angst voor een regelrechte burgeroorlog tussen sjiieten en soennieten."
Als dat zo onplausibel was, waarom is Hashem Al Jamani in Mosul aangesteld als gouverneur en niet een of andere ISIS-leider?quote:
Dit topic is sowieso leuk om te volgen, je komt er wel achter wie er bizarre gedachtes op na houdt.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Peunage onthult zich steeds meer als een sektarische en racistische fascist.
Ja, in Syrie en Libanon.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:26 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wát een slecht plaatje.. Koerden in oorlog met Hezbollah![]()
![]()
Win win in Irak.quote:en vrienden met ISIS?![]()
![]()
Sorry maar dit klopt gewoon feitelijk niet.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:03 schreef Djibril het volgende:
[..]
Omdat hij misschien minister-president is? Dat is toch zijn taak? Hij moet voor het hele land zorgen.
Soennitische ministers die vrienden van hem waren en vooral geen tegengeluid mochten produceren werden rijkelijk beloond.
Ministerie van financien hoort bij de Iraakse overheid waar maliki baas van is dus hij is baas van de meest corrupte instelling in de wereld.
Kom op joh
Ik ben alles behalve sektarisch of racistisch. Ik denk dat de Koerden (= KRG en niet de burgers) iets te maken hebben met deze zogenaamde aanval van ISIS en de baathisten. Dat maakt mij niet racistisch toch?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Peunage onthult zich steeds meer als een sektarische en racistische fascist.
Maliki heeft gefaald in al die haram soennieten niet te bekeren tot het enige ware islamitische geloof.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Sorry maar dit klopt gewoon feitelijk niet.
Maliki hoeft nergens in te investeren, dat is zijn taak niet. De soennieten in Irak kunnen gewoon meedoen aan de verkiezingen en kunnen hun eigen volksvertegenwoordigers kiezen die zetels in het parlement krijgen. Verder hebben ze zoals in de rest van Irak gemeenteraden en provinciehuizen. De provincie/gemeente is verantwoordelijk voor hun eigen gebied. Dat een bepaalde gemeente of provincie hun werk niet doen en handen ineen slaan met de terroristen heeft Maliki niks mee te maken. Waarom kunnen provincies zoals Amara, Najaf en heel Koerdistan dan wel ontwikkelen? Die leven ook onder Maliki, maar die doen het gewoon goed.
Uiteindelijk is hij eindverantwoordelijke ja. Maar het is absoluut niet eerlijk om hem alle schuld te geven terwijl soennitischd volksvertegenwoordigers er een zooitje van maken.
VBL / Schoen opeten #9 De spanning is om te snijden...quote:Op zondag 15 juni 2014 12:47 schreef Peunage het volgende:
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VBL / Schoen opeten #9 De spanning is om te snijden...
Kan je dat aantonen, met bewijzen? Deze aannames zeggen nog niks.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben alles behalve sektarisch of racistisch. Ik denk dat de Koerden (= KRG en niet de burgers) iets te maken hebben met deze zogenaamde aanval van ISIS en de baathisten. Dat maakt mij niet racistisch toch?
Nee, zoals je weet is het fijne er nog niet van bekend. Maar er zijn genoeg aanwijzingen dat er iets aparts aan de hand is en bij mij gaat het verhaal van bange soldaten niet op. Meerdere ooggetuigen melden hetzelfde, er werd niet eens gevochten om Mosul, het werd op een gouden plaat aan de baathisten gegeven.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kan je dat aantonen, met bewijzen? Deze aannames zeggen nog niks.
Dit dus. De lafheid van die Irakese militairen, ik kan er echt niet bij.quote:
Wie wil wie bekeren?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:38 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Maliki heeft gefaald in al die haram soennieten niet te bekeren tot het enige ware islamitische geloof.
Door jouw idool al-Maliki. De Koerden zijn niet degenen die de baathisten hebben aangesteld.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef Peunage het volgende:
er werd niet eens gevochten om Mosul, het werd op een gouden plaat aan de baathisten gegeven.
Maar waarom zouden ze nu wegrennen? Het is echt niet zo dat dit de eerste grote aanval van ISIS is. Het leger vecht al jaren tegen ISIS. Een paar dagen vóór de val van Mosul was er nog een grote aanval op Samarra, die hebben ze afgelsagen en tientallen terroristen gedood. En daarbij is de 2de divisie die in Mosul gelegerd was 1 van de meest ervaren.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit dus. De lafheid van die Irakese militairen, ik kan er echt niet bij.
Ze hebben ISIS ook ontzettend in de kaart gespeeld. Niet alleen heeft ISIS nu beschikking over (al dan niet nog meer) Amerikaans wapentuig, ik weet zeker dat ISIS nu de meest populaire organisatie is onder de Islamisten. Ik denk de prestige door het veroveren van Mosul direct gevolg heeft in Syrie dmv heel veel nieuwe recruten.
De soennieten hebben voor de aanstelling gezorgd.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Door jouw idool al-Maliki. De Koerden zijn niet degenen die de baathisten hebben aangesteld.
Het waren toch soenieten en ex-baathisten van Saddam die samen met ISIS onder 1 hoedje spelen om controle van Irak? Wat hebben de Koerden hier dan direct mee te maken? Het enige belang wat zij kunnen hebben is dat ze nu Kirkuk hebben ingelijfd, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet met ISIS hebben kortgesloten. De KRG zal ISIS buiten de deur houden.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, zoals je weet is het fijne er nog niet van bekend. Maar er zijn genoeg aanwijzingen dat er iets aparts aan de hand is en bij mij gaat het verhaal van bange soldaten niet op. Meerdere ooggetuigen melden hetzelfde, er werd niet eens gevochten om Mosul, het werd op een gouden plaat aan de baathisten gegeven.
Ik heb nog geen goede verklaring gelezen waarom het Irakese leger is gevlucht bij Mosul. Wat denk jij dat de achterliggende reden was?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:47 schreef Peunage het volgende:
Maar waarom zouden ze nu wegrennen? Het is echt niet zo dat dit de eerste grote aanval van ISIS is. Het leger vecht al jaren tegen ISIS. Een paar dagen vóór de val van Mosul was er nog een grote aanval op Samarra, die hebben ze afgelsagen en tientallen terroristen gedood. En daarbij is de 2de divisie die in Mosul gelegerd was 1 van de meest ervaren.
Ooggetuigen en soldaten: we kregen het bevel om te vluchten.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:49 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik heb nog geen goede verklaring gelezen waarom het Irakese leger is gevlucht bij Mosul. Wat denk jij dat de achterliggende reden was?
Ik had gehoopt een tirade te ontlokken over hoe dom al die soennieten wel niet zijn... Ik vind iedere islamiet een beetje treurig. Gekkies die mij op straat proberen te bekeren tot het geloof in eenhoorns kunnen op meer sympathie rekenen. Geloven in eenhoorns is toch wat vrolijker en minder psychisch gestoord dan geloven in een massamoordenaar in de lucht die een kinderen trouwende warlord als profeet nodig heeft.quote:
Heb je daar een bron voor? Niet om je woorden ik twijfel te trekken, maar er wordt zoveel beweerd dat het beter is goede bronnen te hebben.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:50 schreef Peunage het volgende:
Ooggetuigen en soldaten: we kregen het bevel om te vluchten.
Vandaar de onvoorwaardelijke steun van al-Maliki voor baathist al-Assad in Syrië. De soennieten hebben hem gedwongen. Arme al-Maliki toch.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:48 schreef Peunage het volgende:
De soennieten hebben voor de aanstelling gezorgd.
quote:Deadly suicide attack hits Baghdad
A suicide bombing in central Baghdad has killed at least nine people and wounded 20 more, officials in the Iraqi capital say.
It comes as Iraqi government forces, backed by Shia Muslim and Kurdish militias, are trying to hold back an advance on the city by Sunni militants from the north.
Deadly bombings against civilians and security forces in Baghdad and elsewhere in Iraq have been common since the US-led invasion toppled Saddam Hussein in 2003.
In Syrië hebben ze een gespannen relatie met Assad, maar (nog) geen oorlog of gevechten en met Hezbollah, dat helemaal niet eens in Koerdisch gebied zit, al helemaal niet.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:32 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Ja, in Syrie en Libanon.
[..]
Win win in Irak.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vandaar de onvoorwaardelijke steun van al-Maliki voor baathist al-Assad in Syrië. De soennieten hebben hem gedwongen. Arme al-Maliki toch.
Heb ik. Is door soldaten op TV gezegd. Ze moesten de hele weg van Mosul naar Erbil lopen en waren 'pissed off'. Boos op de commandanten, boos de regering, Maliki, etc.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Niet om je woorden ik twijfel te trekken, maar er wordt zoveel beweerd dat het beter is goede bronnen te hebben.
Ik vind het ook vreemd dat er zoveel wapentuig en ook uniformen zijn achtergelaten.
Als dit waar is, lijkt de opdeling van Irak een steeds betere optie te worden.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:07 schreef Bilge het volgende:
Zelfs de soennitische groepen die samen met ISIS tegen Maliki vechten noemen ISIS barbaars. De Baathisten en lokale stammen vinden dat de macht van ISIS wordt overdreven. In Mosul besturen zij slechts 1 buurt, en ze hebben ook geen manschappen om meer te betekenen. De Baathisten en lokale stammen zouden vooral achter de opstand zitten. Ook zeggen ze de Geneefse conventie (met oorlogsregels) te respecteren.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27853362
quote:The Fog Machine of War
The U.S. Military’s Campaign Against Media Freedom
By CHELSEA MANNINGJUNE 14, 2014
quote:If you were following the news during the March 2010 elections in Iraq, you might remember that the American press was flooded with stories declaring the elections a success, complete with upbeat anecdotes and photographs of Iraqi women proudly displaying their ink-stained fingers. The subtext was that United States military operations had succeeded in creating a stable and democratic Iraq.
Those of us stationed there were acutely aware of a more complicated reality.
Military and diplomatic reports coming across my desk detailed a brutal crackdown against political dissidents by the Iraqi Ministry of Interior and federal police, on behalf of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki. Detainees were often tortured, or even killed.
Early that year, I received orders to investigate 15 individuals whom the federal police had arrested on suspicion of printing “anti-Iraqi literature.” I learned that these individuals had absolutely no ties to terrorism; they were publishing a scholarly critique of Mr. Maliki’s administration. I forwarded this finding to the officer in command in eastern Baghdad. He responded that he didn’t need this information; instead, I should assist the federal police in locating more “anti-Iraqi” print shops.
I was shocked by our military’s complicity in the corruption of that election. Yet these deeply troubling details flew under the American media’s radar.
It was not the first (or the last) time I felt compelled to question the way we conducted our mission in Iraq. We intelligence analysts, and the officers to whom we reported, had access to a comprehensive overview of the war that few others had. How could top-level decision makers say that the American public, or even Congress, supported the conflict when they didn’t have half the story?
Sorry, maar dat vind ik niet doorslaggevend.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:09 schreef Peunage het volgende:
Heb ik. Is door soldaten op TV gezegd. Ze moesten de hele weg van Mosul naar Erbil lopen en waren 'pissed off'. Boos op de commandanten, boos de regering, Maliki, etc.
Filmpje is wel in het Arabisch.
De Koerden willen Kirkoek, wat historisch gezien van hen is. Dat is het belangrijkste puzzelstukje.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het waren toch soenieten en ex-baathisten van Saddam die samen met ISIS onder 1 hoedje spelen om controle van Irak? Wat hebben de Koerden hier dan direct mee te maken? Het enige belang wat zij kunnen hebben is dat ze nu Kirkuk hebben ingelijfd, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet met ISIS hebben kortgesloten. De KRG zal ISIS buiten de deur houden.
Hij zei ook dat ze bang waren en zijn gevlucht. Er werdt tegen ze gezegd dat ISIS Mosul al overgenomen was en iedereen aan het vluchten is.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik niet doorslaggevend.
Die soldaten gaan natuurlijk niet zeggen: "We waren bang en zijn daarom weggevlucht". Het kan net zo goed hun excuus zijn.
Dat of een inclusieve regering. De soennitische stamhoofden roepen dat het geweld beëindigd kan worden als Maliki opstapt. Da kan Irak als een natie de buitenlandse ISIS verdrijven.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:09 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Als dit waar is, lijkt de opdeling van Irak een steeds betere optie te worden.
Wat is een inclusieve regering?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:15 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Dat of een inclusieve regering. De soennitische stamhoofden roepen dat het geweld beëindigd kan worden als Maliki opstapt. Da kan Irak als een natie de buitenlandse ISIS verdrijven.
ISIS bestaat ook uit Koerden van de FSA. Niet iedereen is lid van de PKK.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:05 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
In Syrië hebben ze een gespannen relatie met Assad, maar (nog) geen oorlog of gevechten en met Hezbollah, dat helemaal niet eens in Koerdisch gebied zit, al helemaal niet.
Je tweede punt is nog belachelijker.![]()
Heb jij dit plaatje zelf gemaakt?
Say whatquote:Op zondag 15 juni 2014 14:20 schreef CaptainObvious39 het volgende:
ISIS bestaat ook uit Koerden van de FSA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |