abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141059310

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

pi_141059417
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:58 schreef Hiper het volgende:
Jizya is protection tax. 2,5 % belasting voor de niet moslims in een islamitisch staat. Het wordt alleen betaald door mensen die het kunnen betalen. De armen, de vrouwen, kinderen en ouderen betalen 0% belasting. Alles wat zij binnenhalen is van hen. Degene die het wel kunnen betalen, mogen het komen brengen. De moslims komen het niet collecteren zoals de belastingdienst in Nederland. Als de winst tegenvalt omdat je minder hebt verkocht of de oogst was slecht dit jaar, ben je dat jaar gevrijwaard van het betalen van 2.5% Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren, de moslims mogen dat niet consumeren omdat de quran dat verbied. De moslims betalen ook 2,5% belasting alleen het zakat (aalmoes) wat naar de armen toe gaat. Er bestaat geen belasting op voedsel, op water op electriciteit, maar alleen op inkomstenbelasting bij winst. Wat vindt jij nu van de jizya?

Nu betalen wij in nederland 47-52% (wordt binnenkort verhoogd of is al verhoogd) belasting aan de overheid. Van ons belastinggeld wordt ook de rekening van de polilitieagent/brandweerman/ambulancebroeder betaald. Wil je een tv kopen, dan moet de staat er 20% aanverdienen. Wil jij eten kopen met het geld waarvoor jij hebt gezweet en de staat al 50% heeft gepakt, eist de nederlandse staat nog eens 20% op al het voedsel wat jij koop. Wat vindt jij van onze belastingsysteem?

Het is niet eens het complete verhaal over jizya, maar kort samengevat. En nu van jou een eerlijk objectief antwoord.
Jizya is een walgelijke vorm van afpersing. Je kan het niet goedpraten; Sharia is apartheid. En op veel meer dingen dan Jizya; Moslimmannen mogen niet-Moslim vrouwen trouwen, niet-Moslims mogen echter niet Moslim vrouwen trouwen. Doodstraf op verlaten van Islam. Niet-Moslims tellen minder mee in rechtspraak etc. Moslims hebben meer rechten: dat heet apartheid.

"Wat krijg je daarvoor terug? Je mag je religie practiceren hoe je wilt en je religieuze gebouwen hebben voor diensten. Je bezittingen, je broeders en zusters en eigendommen worden beschermt. Als je heilige boek zegt dat alcohol en varkensvlees toegestaan is dan mag je dat consumeren"
Dat zouden vanzelfsprekendheden moeten zijn. Suggereer je dat niet-Moslims dankbaar moeten zijn dat ze alleen maar afgeperst worden en niet direct afgeslacht worden om hun religie?

Verder zijn je opmerkingen mbt belasting belachelijk. Een Sharia staat met 2.5% afpersing kan nooit dezelfde public service bieden als een Westers land met Westerse belasting-niveau. Denk je dat die Sharia-dudes het belastingverschil uit hun hol kunnen toveren ofzo?
pi_141059418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 00:58 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jizya is protection tax. 2,5 % belasting voor de niet moslims in een islamitisch staat. Het wordt alleen betaald door mensen die het kunnen betalen. De armen, de vrouwen, kinderen en ouderen.........................................
Het is niet eens het complete verhaal over jizya, maar kort samengevat. En nu van jou een eerlijk objectief antwoord.
Denken dat je met slecht 2,5% belasting alle kosten van een modern, egalitair samenleving kunt financieren... :')
pi_141059443
*O* isis FTW!!! *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141059500
De Special Forces hebben de zoon van Izzat Al-Douri gedood. Izzat Al-Douri is tegenwoordig de leider van de Baath partij. ^O^

Zoon van deze ginger dus ^
pi_141059501
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef Slayage het volgende:
*O* isis FTW!!! *O*
:')
pi_141059548
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:07 schreef Slayage het volgende:
*O* isis FTW!!! *O*
Net was je tegen donek
pi_141059568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:06 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Denken dat je met slecht 2,5% belasting alle kosten van een modern, egalitair samenleving kunt financieren... :')
De islamitische sharia heeft ook niet als doel economische groei ten koste van de burger, maar juist minder economische groei en dus minder financiële lasten. Hoe hoger de lasten, hoe hoger de groei, want de overheid kan dan meer investeren.
pi_141059632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:11 schreef Hiper het volgende:

[..]

De islamitische sharia heeft ook niet als doel economische groei ten koste van de burger, maar juist minder economische groei en dus minder financiële lasten. Hoe hoger de lasten, hoe hoger de groei, want de overheid kan dan meer investeren.
Jij bent economisch gezien geen heldere licht, hhmmm?
pi_141059664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Net was je tegen donek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_141059699
quote:
Lol, deze post is echt hilarisch :D.
pi_141059717
Damn die ISIS zijn echt wreed! Ik denk dat veel van hun aanhang echt is opgegroeid in oorlog en moord, is echt ziek man.
pi_141059735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef De_Ilias het volgende:
Damn die ISIS zijn echt wreed! Ik denk dat veel van hun aanhang echt is opgegroeid in oorlog en moord, is echt ziek man.
watskebeurt?
-Rabia Al-Basri
pi_141059751
quote:

[..]

Denken dat belastingen bedoelt zijn als economische groei ten koste van burgers. :') Pipo, ga even basis macro-economie doorkijken en doorlezen. Onderwijs, leger, politie, rechtstelsel, markt/financieel toezicht; dat kost allemaal geld en 2,5% is simpelweg niet voldoende daar voor. Bovendien, de overheid heeft gewoon een leidende rol in de economische activiteiten van een land, met of zonder sharia.
pi_141059809
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

watskebeurt?
Ik ben die drive thru movie aan het kijken.
pi_141059821
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik ben die drive thru movie aan het kijken.
Wat?
pi_141059886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef De_Ilias het volgende:
Wat ben jij nu weer voor onzin aan het lullen.. _O-
pi_141059909
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat?
ISIS rijden in auto's rond en schieten als een stel laffe honden mensen stiekem dood. Wil je niet zien.
pi_141059946
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

ISIS rijden in auto's rond en schieten als een stel laffe honden mensen stiekem dood.
Nouja volgens hun zijn het soldaten en vaak bewijzen ze dat ook door middel van duidelijke fotos.
pi_141059999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nouja volgens hun zijn het soldaten en vaak bewijzen ze dat ook door middel van duidelijke fotos.
Soldaten die op dat moment burgers zijn ja!
pi_141060058
Dat beetje geloof dat ik in de me mensheidsheid had is verdwenen. Mensen die zulke daden goed praten ook.. :'(

Kom op Illias. Dit is niet normaal. Die wreedheid is geen uslam.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:23:34 #22
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_141060110
quote:

[..]

Minder economische groei vergroot de lasten juist, slimme eend. Echt, als dit het economisch model wordt voor Daash, dan wordt het Somalie 2.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_141060130
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:22 schreef Stimorol- het volgende:
Dat beetje geloof dat ik in de me mensheidsheid had is verdwenen. Mensen die zulke daden goed praten ook.. :'(

Kom op Illias. Dit is niet normaal. Die wreedheid is geen uslam.
Ik keur het nergens goed..... Maarja War = a bitch...
pi_141060154
Ik denk dat veel van dit soort gozers oorlog trauma hebben opgelopen en daarom zo wreed zijn.
pi_141060158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Daar ben jij er weer. Onze grote ISIS-lover. Zeg wanneer vlieg jij nou eigenlijk naar Syrië. Ik denk dat vele Fok!kers met mij in dit topic wel bereidt zijn je vlucht te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')