ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-06-2014 22:05:36 ]
Nu vraag ik me nog steeds af waarom de hemboog alleen is aangesloten op staatslijn k, met wat tweaks en het verleggen van sporen had ook haarlem aangesloten kunnen worden, de kosten waren minimaal op zo groot project.
In Italië is men vorige week wezen testen met een trein met daarop nummer 4816. dit nummer is de laatste in de serie die de Fyra V250 stellen zou krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 juni 2014 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende: In Italië is men vorige week wezen testen met een trein met daarop nummer 4816. dit nummer is de laatste in de serie die de Fyra V250 stellen zou krijgen. [ afbeelding ]
Dat ze die 4 rectaal inbrengen bij van gaal, ik wil rust.
bah zelfs vuurwerk nu
ik heb de eerste helft gekeken en kennelijk zijn ze daarna pas goed gaan spelen.. met de speelstijl in de eerste helft hadden ze beter gewoon gelijk kunnen stoppen
ik heb de eerste helft gekeken en kennelijk zijn ze daarna pas goed gaan spelen.. met de speelstijl in de eerste helft hadden ze beter gewoon gelijk kunnen stoppen
Op vrijdag 13 juni 2014 22:17 schreef icloud het volgende: Nu vraag ik me nog steeds af waarom de hemboog alleen is aangesloten op staatslijn k, met wat tweaks en het verleggen van sporen had ook haarlem aangesloten kunnen worden, de kosten waren minimaal op zo groot project.
Ik denk niet dat er genoeg vraag is voor een rechtstreekse trein van Haarlem naar Schiphol. Het meeste treinverkeer vanaf Haarlem lijkt me op Amsterdam gericht te zijn, waarbij Sloterdijk en Centraal de belangrijkste hubs zijn (en men vanaf beide stations met de metro naar Zuid kan).
Wat is er mis met de Zuidtangent of een overstap in Sloterdijk?
Ik denk niet dat er genoeg vraag is voor een rechtstreekse trein van Haarlem naar Schiphol. Het meeste treinverkeer vanaf Haarlem lijkt me op Amsterdam gericht te zijn, waarbij Sloterdijk en Centraal de belangrijkste hubs zijn (en men vanaf beide stations met de metro naar Zuid kan).
Wat is er mis met de Zuidtangent of een overstap in Sloterdijk?
Tevens 5-1.
Haarlem heeft en zal zich in de toekomst steeds meer gaan ontwikkelen als het nieuwe almere(dat is wel heel overdreven.), relatief goedkoop wonen terwijl je werk in adam, dan word de relatie haarlem-zuid/schiphol steeds belangrijker.
Haarlem heeft en zal zich in de toekomst steeds meer gaan ontwikkelen als het nieuwe almere(dat is wel heel overdreven.), relatief goedkoop wonen terwijl je werk in adam, dan word de relatie haarlem-zuid/schiphol steeds belangrijker.
Je kunt vanaf Sloterdijk niet met de trein naar Zuid, dat kan alleen met de metro.
In de toekomst zal de Noord/Zuidlijn gaan rijden, waarmee er een flinke impuls wordt gegeven aan het vervoer tussen Centraal, de Zuidas en de verschillende tussenliggende hotspots. Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de meeste mensen die vanaf Haarlem naar Zuid willen gaan overstappen op Centraal.
Wat is er volgens jou zo belangrijk aan de relatie Haarlem - Schiphol dat een rechtstreekse trein te rechtvaardigen valt?
Je kunt vanaf Sloterdijk niet met de trein naar Zuid, dat kan alleen met de metro.
In de toekomst zal de Noord/Zuidlijn gaan rijden, waarmee er een flinke impuls wordt gegeven aan het vervoer tussen Centraal, de Zuidas en de verschillende tussenliggende hotspots. Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de meeste mensen die vanaf Haarlem naar Zuid willen gaan overstappen op Centraal.
Wat is er volgens jou zo belangrijk aan de relatie Haarlem - Schiphol dat een rechtstreekse trein te rechtvaardigen valt?
Waarom zou je niet van haarlem naar zuid kunnen reizen met de trein? als je de lijn uit haarlem aansluit op de hemboog.
Ik ben er van overtuigd dat alle grote bedrijven de rand hebben opgezocht of gaan doen, dus dan word zuid en schiphol een van de grootste werk knooppunten, terwijl de middenklasse zich buiten amsterdam zal vestigen.
Dan moet je dus eerst naar centraal boemelen en dan nog 17 minuten in de metro ofzo.
Waarom zou je niet van haarlem naar zuid kunnen reizen met de trein? als je de lijn uit haarlem aansluit op de hemboog.
Komende vanaf Sloterdijk gaan er bij Riekerpolder Aansluiting alleen sporen naar Schiphol, de enige sporen die naar Zuid gaan zijn van de metro.
quote:
Ik ben er van overtuigd dat alle grote bedrijven de rand hebben opgezocht of gaan doen, dus dan word zuid en schiphol een van de grootste werk knooppunten, terwijl de middenklasse zich buiten amsterdam zal vestigen.
Als je Haarlem - Schiphol via Sloterdijk aflegt maak je volgens mij een flinke omweg. Met een rechtstreekse bus (zoals de genoemde lijn 300) zou je dat sneller moeten kunnen doen. Een bijkomend voordeel is dat je een paar nuttige haltes in Schiphol-Rijk kunt aandoen, die nog een eind van de luchthaven zelf vandaan zijn.
quote:
Dan moet je dus eerst naar centraal boemelen en dan nog 17 minuten in de metro ofzo.
Wat is er mis met een rechtstreekse bus als deze vaker rijdt dan de trein (want goedkoper in exploitatie), meer nuttige haltes aandoet en sneller is dan de trein zou zijn?
quote:
De eerste brandweeer's zijn weer onderweg, leuk zo feestje
Op vrijdag 13 juni 2014 23:04 schreef b2py het volgende: 300 rijdt op de langste vrije busbaan van Europa, die bus is sneller dan de gemiddelde NS sprinter...
Ja het zogenaamde hov principe blijf het mens onwaardig vinden zo slurf op wielen
Op vrijdag 13 juni 2014 22:57 schreef icloud het volgende: Ja goed riekenpolder aansluiting is inderdaad een puntje voor jouw daar heb ik niet naar gekeken.
Je zou het wellicht kunnen bouwen (er zijn wat bedrijven in de regio die aan het lobbyen zijn geslagen daarvoor) maar ik vraag me af of je een verbinding kunt bedenken van Zuid naar Sloterdijk die enigszins nuttig is.
quote:
Ja 17 minuten in een metro zitten is geen favoriete hobby,
Newsflash, voor de meeste mensen is het OV geen hobby. Het is een manier om van A naar B te komen, en daar houdt het mee op.
quote:
en een bus tja dat is gewoon mensonwaardig, traag en onconfortabel.
Volstrekt mee oneens.
Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Na Hoofddorp rijdt de bus verder naar Schiphol waar ook nog eens 4 haltes worden aangedaan bij de verschillende bedrijventerreinen (en Schiphol Plaza). De rit duurt ongeveer 30 minuten, wat even snel is als de trein zou zijn. Door de stops bij de verschillende haltes zal die rit voor veel mensen sneller zijn dan met de trein.
Op vrijdag 13 juni 2014 23:09 schreef James1988 het volgende: Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Wat ik me wel vaak afvraag bij sommige busverbindingen, is in hoeverre de kosten worden gedekt door de reizigers die aan boord zitten - zeker als ze zo vaak gaan?
Er was eens een vrouwtje in Gieten Die had van die loodzware...
Kent iemand die met een trein?
geen trein, wel bus
Er was eens een man uit Rijnsweerd, Die riep door de bus: 'k Zit verkeerd! Hij begon zelfs te huilen, Ik wil niet naar Zuilen! Toen is de chauffeur maar gekeerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat geloof ik graag, maar ik heb me toch moeite voor te stellen hoe de kosten dan precies worden ingevuld. Als reiziger betaal je misschien een paar euro voor een gemiddelde rit, en de meeste bussen zitten niet vol. Dan vraag ik me af in hoeverre dit allerlei kosten dekt: aanschaf van bussen, onderhoud, brandstof, personeel enzovoort enzovoort. Ik kan me het gewoon moeilijk voorstellen hoe e.e.a. zich nu precies met elkaar verhoudt, en hoe het zit met subsidies e.d.
Er was eens een man uit Rijnsweerd, Die riep door de bus: 'k Zit verkeerd! Hij begon zelfs te huilen, Ik wil niet naar Zuilen! Toen is de chauffeur maar gekeerd
Amsterdam, Eindhoven, Maastricht Trein rijdt niet verder Einde van het gedicht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 13 juni 2014 23:09 schreef James1988 het volgende: Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Na Hoofddorp rijdt de bus verder naar Schiphol waar ook nog eens 4 haltes worden aangedaan bij de verschillende bedrijventerreinen (en Schiphol Plaza). De rit duurt ongeveer 30 minuten, wat even snel is als de trein zou zijn. Door de stops bij de verschillende haltes zal die rit voor veel mensen sneller zijn dan met de trein.
Is wel bijzonder die tangent langste stuk vrije busbaan van Europa, 25 kilometer geloof ik.
Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef bork het volgende: Is wel bijzonder die tangent langste stuk vrije busbaan van Europa, 25 kilometer geloof ik.
Ik kom niet verder dan 4,3 kilometer op Enschede-Glanerbrug, en dat vind ik al best een flink eind. Toch ruim vijf minuten non-stop 50km/h rijden als er niemand in en uit wil (en de stoplichten allemaal goed reageren).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kom niet verder dan 4,3 kilometer op Enschede-Glanerbrug, en dat vind ik al best een flink eind. Toch ruim vijf minuten non-stop 50km/h rijden als er niemand in en uit wil (en de stoplichten allemaal goed reageren).
maar 50? Gewoon 80 knallen op de busbaan naar Enschede Zuid
maar 50? Gewoon 80 knallen op de busbaan naar Enschede Zuid
Dat wil je niet met die malloten die zonder te kijken de busbaan oversteken, of de Duitsers die denken dat ze de busbaan moeten pakken om van de N35 naar de P+R te komen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met dank aan de Op de Rails-Facebook. Nog steeds geen NVBS-lid? Wordt dan lid en gebruik de kortingscode AFDTWENTE14 voor een flinke korting op het eerste jaar!
[ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 14-06-2014 00:38:02 ]
Ik zal geen plaatje posten maar zal zondag wel een Full Irish met een pint Guinness worden denk ik
Some 1,100 buses make 12,500 trips every day, serving more than 1.3 million passengers, 50 times the number from 20 years ago. Eighty percent of travelers use the express or direct bus services. Curitibanos spend only about 10 percent of their income on travel, much below the national average
Some 1,100 buses make 12,500 trips every day, serving more than 1.3 million passengers, 50 times the number from 20 years ago. Eighty percent of travelers use the express or direct bus services. Curitibanos spend only about 10 percent of their income on travel, much below the national average
Ik denk dat Fles die stad ook bedoeld, ik bedoel die iig. Iets met bier enzo.
Ik denk dat Fles die stad ook bedoeld, ik bedoel die iig. Iets met bier enzo.
ok , ik heb ooit dit plaatje gebruikt in een kwis op Fok!
http://goo.gl/maps/sjLWF ziet er goed uit daar in Curitiba met het ov. In die buisjes zitten van die draaipoortjes die wij nu hebben voor de ov-chip.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 14-06-2014 00:52:29 ]
Op zaterdag 14 juni 2014 11:33 schreef icloud het volgende: Weet iemand waar de afkorting sas precies voor staat? Volgens onze vlaamse vrienden is het een spanningssluis
Stichting arbeidsomstandigheden spoorwegveiligheid is het in Nederland in ieder geval
Op zaterdag 14 juni 2014 11:33 schreef icloud het volgende: Weet iemand waar de afkorting sas precies voor staat? Volgens onze vlaamse vrienden is het een spanningssluis
Serial Attached SCSI.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Misschien is het net als bij "wss" als afkorting voor "waarschijnlijk". Geen hogere theorie maar gewoon doen.
Nee, het is geen afkorting maar een synoniem, dat zeg ik. En in dier voege staatie wel bij die wikipedia lijst, als Sas van Gent, plaatsnaam in Nederland.
Nee, het is geen afkorting maar een synoniem, dat zeg ik. En in dier voege staatie wel bij die wikipedia lijst, als Sas van Gent, plaatsnaam in Nederland.
Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef icloud het volgende: laat maar jongens, hier krijg ik geen serieus antwoord, sas betekend in iedergeval spanningssluis in de vlaamse spoortaal.
Wtf SAS IS EEN SYNONIEM VOOR SLUIS GAST
Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef icloud het volgende: laat maar jongens, hier krijg ik geen serieus antwoord, sas betekend in iedergeval spanningssluis in de vlaamse spoortaal.
De treinen puilen dagelijks enorm uit op de Maaslijn, echt kwaliteit man dat Veolia
Dat heeft veolia voor elkaar gebokst, zij hebben de lijn weer in ere hersteld, en wat denk je dat ns daar aan gaat doen? heel veel langere treinen gaat niet en vaker rijden ook niet.
De treinen puilen dagelijks enorm uit op de Maaslijn, echt kwaliteit man dat Veolia
Genoeg NS-trajecten waar dat ook 'de norm' is.
Treinen op de Maaslijn zitten al redelijk aan hun maximum qua lengte, de enige oplossing die er nog is zonder perronverlenging is de hoogte in gaan (dubbeldeksmaterieel).
Dat heeft veolia voor elkaar gebokst, zij hebben de lijn weer in ere hersteld, en wat denk je dat ns daar aan gaat doen? heel veel langere treinen gaat niet en vaker rijden ook niet.
Ik ken de Maaslijn niet dermate maar kan me niet voorstellen dat er niet met wat tijdswinst hier en daar een sneltrein is in te leggen.
Treinen op de Maaslijn zitten al redelijk aan hun maximum qua lengte, de enige oplossing die er nog is zonder perronverlenging is de hoogte in gaan (dubbeldeksmaterieel).
NS heeft wel voordeel dat rond die tijd SNG ook gaat instromen. Alles valt op zijn plek zo
Zonder (gedeeltelijke) spoorverdubbeling niet denk ik. Er liggen nog wel wat kruisingen, maar die moeten ook langer gemaakt worden voor een vliegende kruising.
Die MFB MeinFernbus GmbH ist ein 2011 gegründetes privates Fernbusvertriebsunternehmen mit Sitz in Berlin, das 58 Fernbuslinien in Deutschland und im grenznahen Ausland vermarktet.
In 3 jaar tijd 58 langeafstandsbuslijnen uit de grond stampen? Dat doen ze goed!
Op zaterdag 14 juni 2014 17:53 schreef James1988 het volgende: Ik zou ook niet snel voor een bus kiezen voor het langeafstandsverkeer. Dan ga ik liever met de trein, of met m'n eigen auto.
Of het vliegtuig, als het niet anders kan.
Mn maandelijkse tripje doe ik half bus (IDBUS) half NMBS
Op zaterdag 14 juni 2014 17:55 schreef Dr_Flash het volgende: trein is alleen al honderd keer veiliger dan de bus. En voor die afstanden, pfff. Mij niet gezien. Eurolines vind ik ook kut.
Ik ben één keer met een bus op vakantie geweest. Het zat best wel krap en een stukje wandelen of een frisse neus halen ging alleen tijdens stops onderweg, dat vond ik beide niet zo geweldig. Dat ik om 7 uur 's ochtends ergens in Spanje aankwam terwijl inchecken in het hotel pas vanaf een uur of 3 's middags mogelijk was, was ook niet echt handig.
Geef me dan maar de trein, waar het veel ruimer is. Of de auto, dan kan ik tenminste zelf beaplen wanneer ik 'm wegzet
NS doet zelf overigens niet aan de aanbestedingen mee, ze hebben aangegeven dat met Abellio te doen. Overigens vraag ik me af hoe dat zal gaan met de poortjes op bijvoorbeeld station Sittard, iedere vervoerder andere poortjes? Wordt er niet overzichtelijker op zo.
Kosten kunnen nog wel eens oplopen... Op basis van "we zijn al zo ver, zonde om het daarop stuk te laten lopen" moet een oplossing bij Venlo (kruisen met 15 kV 16 2/3 Hz) nog gevonden worden...
Kosten kunnen nog wel eens oplopen... Op basis van "we zijn al zo ver, zonde om het daarop stuk te laten lopen" moet een oplossing bij Venlo (kruisen met 15 kV 16 2/3 Hz) nog gevonden worden...
Optrekken, einde perron tractie uitschakelen, doorwisselen en het gas erop.
Enige is dat je zeker weten groen of geel moet hebben bij vertrek en geen snelremming krijgt
Op zaterdag 14 juni 2014 17:55 schreef Dr_Flash het volgende: trein is alleen al honderd keer veiliger dan de bus. En voor die afstanden, pfff. Mij niet gezien. Eurolines vind ik ook kut.
ik moet er niet aan denken. Al zie je af en toe retourtje londen voor 10¤ oid en denk je "nou.."
Op zaterdag 14 juni 2014 18:22 schreef James1988 het volgende: Dat zal wel moeten, denk ik. Het is niet alleen een andere vervoerder, maar ook een compleet andere manier van tarifering (regionaal tarief).
gaat op Arnhem en Zutphen helemaal feest worden ...
ik vind het op Amsterdam Amstel al onoverzichtelijk
Op zaterdag 14 juni 2014 18:22 schreef James1988 het volgende: Dat zal wel moeten, denk ik. Het is niet alleen een andere vervoerder, maar ook een compleet andere manier van tarifering (regionaal tarief).
Als Abellio wint, neem ik aan dat ze geen andere poortjes dan NS gaan gebruiken, right? Gewoon een stickertje NS/Abellio en alles is prima . Beetje zoals met Breng.
Als Abellio wint, neem ik aan dat ze geen andere poortjes dan NS gaan gebruiken, right? Gewoon een stickertje NS/Abellio en alles is prima . Beetje zoals met Breng.
Ik denk dat op de Maaslijn en Heuvellandlijn de huidige paaltjes hergebruikt gaan worden. Op Gouda-Alphen a.d. Rijn komen er misschien een paar met Abellio/R-Net kleurstelling bij.
De Maaslijn gaat maar tot Nijmegen hoor Over Zutphen heb je wel gelijk, daar staan paaltjes van 3 vervoerders.
[..]
Ik denk dat op de Maaslijn en Heuvellandlijn de huidige paaltjes hergebruikt gaan worden. Op Gouda-Alphen a.d. Rijn komen er misschien een paar met Abellio/R-Net kleurstelling bij.
Op zaterdag 14 juni 2014 18:42 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat op de Maaslijn en Heuvellandlijn de huidige paaltjes hergebruikt gaan worden. Op Gouda-Alphen a.d. Rijn komen er misschien een paar met Abellio/R-Net kleurstelling bij.
Heb liever dat ze ergens wat paaltjes van NS vandaan toveren en daar dan een ander stickertje overheen plakken.
Wat een regelrechte schande is, zo word het hele ov chip systeem onderuit gehaald.
Dat was een eis van de opdrachtgevers (de Stadsregio en de provincie), juist om het makkelijker te maken voor reizigers. Breng rijdt alleen op werkdagen en alleen overdag, voor hun inkomsten wordt er een verdeelsleutel toegepast.
Heb liever dat ze ergens wat paaltjes van NS vandaan toveren en daar dan een ander stickertje overheen plakken.
Kwalitatief hebben NS en CXX inderdaad veel betere paaltjes dan de andere treinvervoerders, al draait CXX op veel oudere software.
quote:
Met twee vervoerders op één en hetzelfde traject die iedere 15 minuten rijden moet je niet anders willen, lijkt me.
Ik vraag me af hoe dat in de toekomst gaat als de stoptrein Arnhem - Düsseldorf rijdt. Er rijden dan tenslotte 3 stoptreinen tussen Arnhem en Zevenaar, waarvan 2 onder directe regie van de provincie Gelderland.
Het zou mij niet verbazen als dezelfde paaltjes gebruikt gaan worden
Ik noem maar wat geks, maar ze zouden natuurlijk in het kader van reizigersvriendelijkheid een verdeelsleutel kunnen afspreken?
Een verdeelseutel is het oude systeem, dat zelfde systeem is juist afgeschaft onder andere omdat de verdeelsleutel techniek niet werkte, de regionale vervoerders kregen te weinig
Juist met de ov chip kaart zou het mooi inzichtelijk zijn hoeveel mensen met een vervoerder hebben gereis en waar de vervoerder recht op heeft.
Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef J.B. het volgende: NS doet zelf overigens niet aan de aanbestedingen mee, ze hebben aangegeven dat met Abellio te doen. Overigens vraag ik me af hoe dat zal gaan met de poortjes op bijvoorbeeld station Sittard, iedere vervoerder andere poortjes? Wordt er niet overzichtelijker op zo.
Maar waarom is sittard zo speciaal dan met poortjes?
Maar waarom is sittard zo speciaal dan met poortjes?
Op de meeste stations met poortjes rijdt uitsluitend NS; in Sittard zou dit kunnen betekenen dat er aparte poortjes komen voor de verschillende vervoerders.
Een verdeelseutel is het oude systeem, dat zelfde systeem is juist afgeschaft onder andere omdat de verdeelsleutel techniek niet werkte, de regionale vervoerders kregen te weinig
Juist met de ov chip kaart zou het mooi inzichtelijk zijn hoeveel mensen met een vervoerder hebben gereis en waar de vervoerder recht op heeft.
ja, en dan moet Men eerst kijken welke trein er als eerste gaat rijden. Beetje loos vind je niet?
Op de meeste stations met poortjes rijdt uitsluitend NS; in Sittard zou dit kunnen betekenen dat er aparte poortjes komen voor de verschillende vervoerders.
Dat is zo goed als onmogelijk, zowel bij het transferium als bij de hal is er geen ruimte voor twee verschillende poortjes.
[..]in Sittard zou dit kunnen betekenen dat er aparte poortjes komen voor de verschillende vervoerders.
opzich niet zo raar. Op Duivendrecht heb je dat al staat de poortjes voor GVB en NS ook naast elkaar met een bord erboven waar met koeieletters staat aangegeven metro of trein
De poortjes staan voor die trap die zichtbaar is, dus in de tunnel. Dan staan er in de stationshal een stuk of 6 (waarvan 1 brede voor mindervaliden en staan er nog 2 sets van 3 poortjes buiten, dat is het wel. Overigens liggen perron 1 en 20 wel los van de rest, dus mogelijk zou je daar alle stoptreinen af kunnen handelen en dus aparte poortjes neerzetten. Heeft iemand een idee of er poortjes in Roermond/Nijmegen staan? Daar rijden zowel NS als Veolia en geen internationale treinen.
[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 19:20:44 ]
Sowieso is er gewoon niet nagedacht over de plaatsing van die paaltjes. Ik kan m geen station heugen waar die echt doordacht opgesteld staan. In Zutphen bijvoorbeeld op spoor 1, daar staan de Arrivapaaltjes aan de kant waar de NS-treinen gaan en omgekeerd. Daar heeft dus IEDEREEN last van, of je nou van NS naar Arriva overstapt of omgekeerd. Dat is gewoon hard falen, en volkomen onnodig.
Op zaterdag 14 juni 2014 19:16 schreef J.B. het volgende: De poortjes staan voor die trap die zichtbaar is, dus in de tunnel. Dan staan er in de stationshal een stuk of 6 (waarvan 1 brede voor mindervaliden en staan er nog 2 sets van 3 poortjes buiten, dat is het wel. Heeft iemand een idee of er poortjes in Roermond of Heerlen staan? Daar rijden nou 2 vervoerders.
Beide niet, heerlen is niks meer van over, en in roermond staat alleen een paaltje geen poortje.
Op zaterdag 14 juni 2014 19:20 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso is er gewoon niet nagedacht over de plaatsing van die paaltjes. Ik kan m geen station heugen waar die echt doordacht opgesteld staan. In Zutphen bijvoorbeeld op spoor 1, daar staan de Arrivapaaltjes aan de kant waar de NS-treinen gaan en omgekeerd. Daar heeft dus IEDEREEN last van, of je nou van NS naar Arriva overstapt of omgekeerd. Dat is gewoon hard falen, en volkomen onnodig.
Dat zie je bijvoorbeeld ook in Breda, waar op spoor 3/4 de paaltjes zo ver van de trap af staan dat je een heel eind terug moet lopen als je een trein hebt van meer dan 6 bakken en je voorin zit, en je toch over die trap wilt. Daar is nu wel een oplossing voor gekomen door een mobiele paal onderaan de trap te plaatsen aan de noordkant van het spoor, maar dat heeft erg lang moeten duren.
Of in Den Haag Centraal, waar op sporen 1 en 2/3 de paaltjes zo ver naar achteren op het perron staan dat je terug moet lopen als je in de eerste bak zit.
Op zaterdag 14 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende: Of in Den Haag Centraal, waar op sporen 1 en 2/3 de paaltjes zo ver naar achteren op het perron staan dat je terug moet lopen als je in de eerste bak zit.
Nou inderdaad. Allemaal van die knetter irritante kutonzin die totaal niet nodig geweest was als er iemand gewoon even een kwart nanoseconde over nagedacht zou hebben
Dat geldt alleen zolang het tariefsysteem hetzelfde is. Als de provincie een ander tariefsysteem in wil voeren ga je dat niet redden met één set paaltjes.
Nou inderdaad. Allemaal van die knetter irritante kutonzin die totaal niet nodig geweest was als er iemand gewoon even een kwart nanoseconde over nagedacht zou hebben
Nog een leuke: op spoor 2/3 staan 3 paaltjes aan de kant van de stationshal. Één van die paaltjes is al minstens een half jaar buiten dienst, en er is gewoon niemand die daar iets aan doet. Ja, er is een keer een vuilniszak overheen gedaan.
Dat geldt alleen zolang het tariefsysteem hetzelfde is. Als de provincie een ander tariefsysteem in wil voeren ga je dat niet redden met één set paaltjes.
Ze hebben nog drie jaar om het te fixen, binnen concessie limburg reizen is tariefsysteem limburg en erbuiten tariefeenheden. Fixed.
Beter halen ze die poortjes in Sittard weg en zetten ze er weer paaltjes neer. Ze zouden ook een perron kunnen aanwijzen waar alle stoptreinen stoppen, dan zet je alleen daar poortjes voor het andere bedrijf neer. Een andere optie is mindervaliden, gehandicapten, bejaarden en allerlei andere groepen die het vermogen om dergelijke pietluttige wissewasjes te kunnen begrijpen en gebruiken niet bezitten een verplichte Pil van Drion te geven of gewoon verbieden te reizen met OV. Probleem met een dergelijke oplossing is alleen dat er wat maatschappelijke weerstand zal ontstaan. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de eerste optie
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 19:57:55 ]
Op zaterdag 14 juni 2014 19:56 schreef J.B. het volgende: Beter halen ze die poortjes in Sittard weg en zetten ze er weer paaltjes neer. Ze zouden ook een perron kunnen aanwijzen waar alle stoptreinen stoppen, dan zet je alleen daar poortjes voor het andere bedrijf neer. Een andere optie is mindervaliden, gehandicapten, bejaarden en allerlei andere groepen die het vermogen om dergelijke pietluttige wissewasjes te kunnen begrijpen en gebruiken niet bezitten een verplichte Pil van Drion te geven of gewoon verbieden te reizen met OV. Probleem met een dergelijke oplossing is alleen dat er wat maatschappelijke weerstand zal ontstaan. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de eerste optie
mensen die niet in staat zijn de ov kaart te snappen gewoon preventief ruimen is best een goed idee..
Sittard is (en blijft als het aan NS ligt) het enige poortjesstation in Limburg. Nijmegen kunnen ze misschien zo inrichten dat het regio-perron (1b / 35) buiten de poortjes blijft.
Die tekst er ook bij. "De NS wil voorkomen dat zwartrijders uitwijken naar naastgelegen kleinere stations om op die manier de BTS-poortjes te omzeilen. Hiermee is rekening gehouden bij de keuze van de stations met BTS-poortjes."
Alle zwartrijders zijn in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Almere, Amsterdam Zoetermeer en Delft. En ohja, Breda.
Op zaterdag 14 juni 2014 20:29 schreef b2py het volgende: Die tekst er ook bij. "De NS wil voorkomen dat zwartrijders uitwijken naar naastgelegen kleinere stations om op die manier de BTS-poortjes te omzeilen. Hiermee is rekening gehouden bij de keuze van de stations met BTS-poortjes."
Alle zwartrijders zijn in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Almere, Amsterdam Zoetermeer en Delft. En ohja, Breda.
NS is helemaal mesjogge en criminaliseert at will 82 stations.
Op zaterdag 14 juni 2014 20:27 schreef ReisT het volgende: Sittard is (en blijft als het aan NS ligt) het enige poortjesstation in Limburg. Nijmegen kunnen ze misschien zo inrichten dat het regio-perron (1b / 35) buiten de poortjes blijft.
In Leeuwarden ook niet echt handig, want je zit bijvoorbeeld met Perron 2/3, wat tegenover elkaar ligt en verschillende maatschappijen gebruiken. Verder willen ze in Leeuwarden late treinen uit Groningen nog wel eens binnennemen op 5a voordat ze naar opstel gaan. Is normaal het perron voor de stopper naar Meppel
Op zaterdag 14 juni 2014 20:29 schreef b2py het volgende: Die tekst er ook bij. "De NS wil voorkomen dat zwartrijders uitwijken naar naastgelegen kleinere stations om op die manier de BTS-poortjes te omzeilen. Hiermee is rekening gehouden bij de keuze van de stations met BTS-poortjes."
alsof dat op Zoetermeer gaat helpen. Je loopt gewoon de weg over
Oh ja die blije eieren idd. Je krijgt altijd het idee dat ze een pistool tegen hun hoofd aan hebben bij die omroep. "DOE VROLIJK OF JE KOP GAAT ERAF!"
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er dan een groepje S&V mannetjes omheen staat (voor de 'gepaste maatregelen') voor als de railcatering niet blij genoeg is.
In Leeuwarden ook niet echt handig, want je zit bijvoorbeeld met Perron 2/3, wat tegenover elkaar ligt en verschillende maatschappijen gebruiken. Verder willen ze in Leeuwarden late treinen uit Groningen nog wel eens binnennemen op 5a voordat ze naar opstel gaan. Is normaal het perron voor de stopper naar Meppel
Wordt ook nog geinig op meerdere stations als Arriva/Syntus/CXX/weetikwat de concessie krijgt voor Zwolle - Enschede...
Maar daar is dus niet zo heel veel plek voor poortjes van 2 vervoerders, wat je gaat krijgen als het stoptreinennetwerk in Limburg wordt aanbesteed.
Maar dan ga je dus ook krijgen dat je dus ook 2 brede poortjes moet hebben, als je plek hebt voor minimaal 1 poortje moet dat dus wel een brede zijn...
En verder gezien dat kaartje: welke stations hebben dan geen poortjes op de Hoekse lijn?
Of 1 poortje en links een bliepding om bij de NS in te checken en rechts de lokale vervoerder, daarmee krijg je dus dat linkshandigen gaa...ach laat ook maar
Op zaterdag 14 juni 2014 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Of 1 poortje en links een bliepding om bij de NS in te checken en rechts de lokale vervoerder, daarmee krijg je dus dat linkshandigen gaa...ach laat ook maar
Groningen wordt sowieso nog wel leuk, er zijn behoorlijk wat ingangen daar, sommige vrij smal en daar zouden dan poortjes van zowel Arriva als NS moeten komen.
Oh ja en ze willen het zwartrijders onmogelijk maken om op een klein station dichtbij in te stappen; Groningen Europapark is op steenworpafstand van Groningen CS
Op zaterdag 14 juni 2014 21:07 schreef Viezze het volgende: Groningen wordt sowieso nog wel leuk, er zijn behoorlijk wat ingangen daar, sommige vrij smal en daar zouden dan poortjes van zowel Arriva als NS moeten komen.
Oh ja en ze willen het zwartrijders onmogelijk maken om op een klein station dichtbij in te stappen; Groningen Europapark is op steenworpafstand van Groningen CS
Station Groningen gaat op de schop. Dan kun je makkelijk een afgesloten deel voor NS en Arriva maken. Geen enkel probleem
er waren plannen voor, maar voor minimaal de komende vijf jaar zal dat niet gaan gebeuren
Waarom zou je dat überhaupt willen? Denk dat het verstandiger is het experiment in Limburg af te wachten alvorens hetzelfde principe elders in te voeren.
Waarom zou je dat überhaupt willen? Denk dat het verstandiger is het experiment in Limburg af te wachten alvorens hetzelfde principe elders in te voeren.
Volgens mij zou deze stopper ook bij wijze van experiment aanbesteed worden. Maar wist niet dat het uiteindelijk niet doorgaat.
De staking in Frankrijk zal in ieder geval ook maandag nog doorgaan. Omdat a.s. maandag in Frankrijk de eindexamens beginnen, bestaan de mogelijkheid dat veel studenten niet op hun examenlocatie kunnen komen. Om dat voor te blijven neemt SNCF een aantal maatregelen:
- In alle regio's zijn er een aantal gegarandeerde treinen, deze zullen hoe dan ook gaan rijden en examenstudenten hebben voorrang - Er is een apart (gratis) telefoonnummer voor examengangers - Er zijn stickers uitgedeeld die men kan opplakken: - Carpoolingsite 123envoiture.com biedt een vergoeding voor mensen die kunnen laten zien dat ze een examen moeten doen - De klantenservice is langer bereikbaar - Kantoren zijn gesloten, kantoorpersoneel is buiten 'in het veld' om studenten te ondersteunen met hun reis.
Op zaterdag 14 juni 2014 21:29 schreef James1988 het volgende: De staking in Frankrijk zal in ieder geval ook maandag nog doorgaan. Omdat a.s. maandag in Frankrijk de eindexamens beginnen, bestaan de mogelijkheid dat veel studenten niet op hun examenlocatie kunnen komen. Om dat voor te blijven neemt SNCF een aantal maatregelen:
- In alle regio's zijn er een aantal gegarandeerde treinen, deze zullen hoe dan ook gaan rijden en examenstudenten hebben voorrang - Er is een apart (gratis) telefoonnummer voor examengangers - Er zijn stickers uitgedeeld die men kan opplakken: [ afbeelding ] - Carpoolingsite 123envoiture.com biedt een vergoeding voor mensen die kunnen laten zien dat ze een examen moeten doen - De klantenservice is langer bereikbaar - Kantoren zijn gesloten, kantoorpersoneel is buiten 'in het veld' om studenten te ondersteunen met hun reis.
Bijzonder. Geloof niet dat er in NL ook maar iets voor examenmensen gedaan zou worden in zo'n geval. Staat tegenover dat er hier niet zo veel gestaakt wordt als daar.
Op zaterdag 14 juni 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende: Bijzonder. Geloof niet dat er in NL ook maar iets voor examenmensen gedaan zou worden in zo'n geval. Staat tegenover dat er hier niet zo veel gestaakt wordt als daar.
Er zijn altijd voldoende storingen tijdens tentamenweken. Dat is de straf
Op zaterdag 14 juni 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende: Bijzonder. Geloof niet dat er in NL ook maar iets voor examenmensen gedaan zou worden in zo'n geval. Staat tegenover dat er hier niet zo veel gestaakt wordt als daar.
mja, hier zijn de afstanden dan ook minder groot. Daarnaast moet je hier voor je reis gewoon genoeg tijd voor je reis inplannen
Op zaterdag 14 juni 2014 21:31 schreef Dr_Flash het volgende: Bijzonder. Geloof niet dat er in NL ook maar iets voor examenmensen gedaan zou worden in zo'n geval.
Dat denk ik ook.
quote:
Staat tegenover dat er hier niet zo veel gestaakt wordt als daar.
Er staat veel op het spel. De Franse regering wil SNCF en RFF samenvoegen in een holding, de vakbonden vinden dat niet ver genoeg gaan: zij willen terug naar één bedrijf (wat niet eens mag volgens EU-regelgeving) én willen dat de Franse overheid de RFF-schuld t.w.v. 40 miljard euro op zich neemt.
Er staat veel op het spel. De Franse regering wil SNCF en RFF samenvoegen in een holding, de vakbonden vinden dat niet ver genoeg gaan: zij willen terug naar één bedrijf (wat niet eens mag volgens EU-regelgeving) én willen dat de Franse overheid de RFF-schuld t.w.v. 40 miljard euro op zich neemt.
Ze zullen ooit ergens moeten beginnen, dat uitstellen kost straks alleen maar meer banen en meer geld, korte termijn denken is een groot goed daar. Er gaan gewoon banen weg door die fusie en dat willen ze niet, zo heb ik het begrepen dan.
Ben je nou werkontwijkend gedrag aan het goedpraten Dit zou in Nederland niet voorkomen omdat geen hond er aan zou denken om tijdens de landelijke examens te gaan staken.
Op zaterdag 14 juni 2014 21:34 schreef James1988 het volgende: Er staat veel op het spel. De Franse regering wil SNCF en RFF samenvoegen in een holding, de vakbonden vinden dat niet ver genoeg gaan: zij willen terug naar één bedrijf (wat niet eens mag volgens EU-regelgeving) én willen dat de Franse overheid de RFF-schuld t.w.v. 40 miljard euro op zich neemt.
Ik wil ook een lekker wijf, een krat koud bier, een charter jet naar de Bahama's en 20 miljoen in ongemerkte biljetten.
Zal ik daarvoor gaan staken ja? Zal iemand denken dat mijn verlangens realistisch zijn?
Met andere woorden; er staat niets op het spel want alles blijft hetzelfde en er verhuizen poppetjes van holding A naar holding B.
Ben je nou werkontwijkend gedrag aan het goedpraten Dit zou in Nederland niet voorkomen omdat geen hond er aan zou denken om tijdens de landelijke examens te gaan staken.
Uhh.. Herinner je je de streekvervoerstakingen een paar jaar terug niet?
Uhh.. Herinner je je de streekvervoerstakingen een paar jaar terug niet?
Daar dacht ik ook aan ja. Wel wat langer dan een paar jaar geleden trouwens, maar daar kon iedereen ook vele weken lang gewoon de pest krijgen, examen of geen examen.
Daar dacht ik ook aan ja. Wel wat langer dan een paar jaar geleden trouwens, maar daar kon iedereen ook vele weken lang gewoon de pest krijgen, examen of geen examen.
Ook al heb ik het gevoel 'goed zo jongens' ik krijg toch het idee dat ze zeggen; kijk je hoeft die stoeprand slechts te bijten, op je hoofd trappen doen we vandaag nog gewoon even niet omdat we geen totale teringhekel aan je hebben.
Nee zijn autistische zelf moet gewoon precies dat als antwoord krijgen wat hij verwacht. Denk je serieus dat hij een vraag stelt? Hij wil alleen bevestiging hebben.
Als je de taalkundige eindbaas uithangt zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ķf correct te capitaliseren ķf jezelf van commentaar te onthouden nadat je op je plek bent gezet?
Wir bitte den Fahrgäste welcher nur einer zweiter Klasse Fahrschein haben nicht zu sprechen im 1e Klasse und durch zu laufen weil es irgendwo einen holländische Idiot gibt die ohne seine Ruhe nicht funktionieren kann.
Op zaterdag 14 juni 2014 23:09 schreef J.B. het volgende: Wat ook kut is is dat op mobiel die Taz van icloud zo godsgruwelijk groot in de OP staat, kan niemand dat aanpassen?