quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:14 schreef Eagle_99 het volgende:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26608757.asp
Een ISIS commandant zou in een Turkse ziekenhuis geholpen zijn. Een bewering natuurlijk.
Laat ook zien waarom de Turkse regering zo koelbloedig reageert na de gijzeling. Ik hoop niet dat ISIS ze in de rug steekt, want dan zullen er heel wat gijzelaars omkomen![]()
Ze zijn er tot nu toe zeker van dat ISIS ze niets zal doen.
Statement ziekenhuis; foto is van hier maar die naam komt niet voor in onze gegevensquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:14 schreef Eagle_99 het volgende:
Laat ook zien waarom de Turkse regering zo koelbloedig reageert na de gijzeling. Ik hoop niet dat ISIS ze in de rug steekt, want dan zullen er heel wat gijzelaars omkomen
Ze zijn er tot nu toe zeker van dat ISIS ze niets zal doen.
Was gewoon geinig bedoeld autist.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:25 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Of ben je het niet eens met de beslissing van de Peshmerga?
Goed toch. Een combinatie van ISIS en PKK.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:27 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bij jou weten we het nooit. Islamist en nationalist.
Jup. Bepaalde figuren hier zijn eng.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:34 schreef Tukker87 het volgende:
Best verontrustend om te zien wel dat zelfs bepaalde mensen in Nederland zo gehersenspoeld zijn dat ze alleen nog maar haat naar de ander toe zien. Had op een of andere manier toch gehoopt dat met de educatie die hier mogelijk is dat dat het rationeel denken van deze mensen zou bevorderen. Onthoofdingen en verkrachtingen goedpraatten, de mensheid is verachtelijk soms.
Hoe bedoel je Kurdish controlled? Kirkuk is altijd al van de Koerden geweest. Dat Saddam een mislukte poging deed om Koerden te deporteren en Arabieren te importeren, en hier gelukkig in faalde, betekent nog lang niet dat Kirkuk opeens Arabisch geworden was.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:32 schreef Pharmacist het volgende:
Goede infographic v dailymail
[ afbeelding ]
Insh Allah gaat het gebeurenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:23 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Nee, gaat niet gebeuren denk (en hoop) ik.
Dat het "Kurdish controlled", of "ISIS conrtolled" zegt, staat natuurlijk los van wie ergens aanspraak op heeft. Dit gaat puur over de situatie "on the ground".quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:36 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoe bedoel je Kurdish controlled? Kirkuk is altijd al van de Koerden geweest. Dat Saddam een mislukte poging deed om Koerden te deporteren en Arabieren te importeren, en hier gelukkig in faalde, betekent nog lang niet dat Kirkuk opeens Arabisch geworden was.
Ze hebben dan ook getrainde, ervaren ex-militairen die hoge plaatsen hebben bekleed in de tijd van de Arabische schurk Saddam.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:
Ik moet zeggen dat ISIS dit allemaal toch erg knap doet.
Zou ik niet hard op bij de christenen in Irak zeggen. Die waren er namelijk al voordat de Koerden vanuit Perzië kwamen emigreren. Kerkuk is nu gevuld met minderheden die 50-60% uitmaken van de bevolking (ongeacht oorzaak).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hoe bedoel je Kurdish controlled? Kirkuk is altijd al van de Koerden geweest. Dat Saddam een mislukte poging deed om Koerden te deporteren en Arabieren te importeren, en hier gelukkig in faalde, betekent nog lang niet dat Kirkuk opeens Arabisch geworden was.
Niet verassend als je de situatie de afgelopen jaren hebt gevolgd.quote:Rudaw English @RudawEnglish 18 sec.
#Turkish AKP spokesman Huseyin Celik: When Iraq divides, Kurds like other people would have the right of self-determination. #twitterkurds
De Koerden waren een van de eerste volkeren in het Midden-Oosten... Daarnaast, als we zo lang terug in de tijd gaan, dan is Europa al helemaal van niemand.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:44 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zou ik niet hard op bij de christenen in Irak zeggen. Die waren er namelijk al voordat de Koerden vanuit Perzië kwamen emigreren. Kerkuk is nu gevuld met minderheden die 50-60% uitmaken van de bevolking (ongeacht oorzaak).
Noord-Irak was veel voor de Koerden al bewoond door (semitisch) volk zoals de Phoenicians, Aramaens, Assyriers etc.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Koerden waren een van de eerste volkeren in het Midden-Oosten...
Ja ik heb zelf geen idee over dit conflict en wou me iets meer ga inlezen maar had eigenlijk niet dit soort extremisme hier verwacht.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jup. Bepaalde figuren hier zijn eng.
Moet je nagaan; dit is Fok.nl; niet een of andere gekke Jihadi website. Als we zelfs dat soort figuren op Fok hebben zegt dat wel iets.
Over punt 1; de Koerden hebben juist het meeste geprofiteerd hiervan en de betrekkingen met de Syrische Koerden zijn alleen maar beter geworden. Verder hebben de Peshmerga samen met de YPG de grens tussen Rojava en de KRG in handen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:41 schreef Bilge het volgende:
Een journalist die ik best hoog heb zitten (Bora Bayraktar) schreef een interessante analyse op Twitter die ik even heb vertaald. Met name het derde punt vind ik het overwegen waard:
1) De reden waarom de opstandelingen in Mosul zijn begonnen is niet alleen om een duurzame/ bestendige opstand te kunnen realiseren (in Mosul wonen veel Soennitische Arabieren) maar ook om de Koerden uit Noord-Irak te isoleren van de Koerden in Syrië en de Sjiietische Arabieren.
2) Het 'tactische brein' achter de opstandelingen zijn Baathisten. Ze willen het centrale gezag in handen krijgen zoals pre-2003. De sektaristische, door de VS in het zadel geholpen en door Iran gesteunde Maliki moet weg, het liefst nog met revanche.
3) Het 'strategische brein' is Saudi-Arabië. SA zit in een hevige strijd met Iran en is boos op de recente Amerikaans-Iraanse toenadering en nucleaire onderhandelingen. Als wraak wil zij de Iraanse hegemonie op Irak doorbreken. Iran kan geen twee oorlogen tegelijk voeren (in Syrië en Iran) en verzoekt daarom de VS en Turkije om hulp. Hierdoor zal Iran meer water bij de wijn moeten doen bij de nucleaire onderhandelingen, wat verklaart waarom Obama zo gemakzuchtig en relaxed handelt. Time is on his side.
Phoeniciers leefden aan de kust, niet aan de voet van het Zagrosgebergte.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:47 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Noord-Irak was veel voor de Koerden al bewoond door (semitisch) volk zoals de Phoenicians, Aramaens, Assyriers etc.
Klopt, en Turken komen uit Centraal-Azie. Istanbul was ooit van de Romeinen, Nederland was ooit deel van de Duitsers, snap je waar ik heen wil?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:47 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Noord-Irak was veel voor de Koerden al bewoond door (semitisch) volk zoals de Phoenicians, Aramaens, Assyriers etc.
Bron?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook getrainde, ervaren ex-militairen die hoge plaatsen hebben bekleed in de tijd van de Arabische schurk Saddam.
Klopt, met andere woorden is Kerkuk nu ook niet Koerdisch meer, met dezelfde logica. Kirkuk is een klein Irak in feite.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Klopt, en Turken komen uit Centraal-Azie. Istanbul was ooit van de Romeinen, Nederland was ooit deel van de Duitsers, snap je waar ik heen wil?
Ze leefden aan de kust voor de Phoenician expansion jaquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:48 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Phoeniciers leefden aan de kust, niet aan de voet van het Zagrosgebergte.
Ik denk, als je je wilt inlezen, dat de populairiteit van ISIS op Fok relevant is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:47 schreef Tukker87 het volgende:
Ja ik heb zelf geen idee over dit conflict en wou me iets meer ga inlezen maar had eigenlijk niet dit soort extremisme hier verwacht.
Christenen? Je weet dat Koerden voor de Islam vooral Christelijk waren en er nog steeds een minderheid is. Misschien bedoel je assyriers, maar die komen juist Mosul en omgeving. Heel leuk die percentage, maar er is geen volkstelling gedaan daar, geblokkeerd door de minderheden die bureaucratisch alles blokkeren. Grappig dat de Koerdische Peshmerga de enige competente strijdmachten zijn gebleken. Moet je voorstellen wat een drama het zou zijn geweest als de Koerden naar Maliki luisterden en de peshmerga ophefden een aantal jaar geleden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:44 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zou ik niet hard op bij de christenen in Irak zeggen. Die waren er namelijk al voordat de Koerden vanuit Perzië kwamen emigreren. Kerkuk is nu gevuld met minderheden die 50-60% uitmaken van de bevolking (ongeacht oorzaak).
Kirkuk is wel Koerdisch. Kijk naar de ontwikkelingen van de laatste jaren, daar heb ik het over. Volgens jouw logica is Rotterdam ook geen Nederland meer aangezien de stad een hoge concentratie allochtonen heeft.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:51 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Klopt, met andere woorden is Kerkuk nu ook niet Koerdisch meer, met dezelfde logica. Kirkuk is een klein Irak in feite.
[..]
Ze leefden aan de kust voor de Phoenician expansion ja.
Arabieren etc. waren voor de Islam ook van andere geloven, wat is je punt?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Christenen? Je weet dat Koerden voor de Islam vooral Christelijk waren en er nog steeds een minderheid is. Misschien bedoel je assyriers, maar die komen juist Mosul en omgeving. Heel leuk die percentage, maar er is geen volkstelling gedaan daar, geblokkeerd door de minderheden die bureaucratisch alles blokkeren. Grappig dat de Koerdische Peshmerga de enige competente strijdmachten zijn gebleken. Moet je voorstellen wat een drama het zou zijn geweest als de Koerden naar Maliki luisterden en de peshmerga ophefden een aantal jaar geleden.
Nee hoor, ik heb een aantal jaar in Kerkuk gewoond en Arabisch is de voertaal. Zo ook voor bedrijven en andere organisaties. Assyriers, Turkmenen en andere kleine minderheden spreken allemaal Arabisch naast de Arabieren zelf.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kirkuk is wel Koerdisch. Kijk naar de ontwikkelingen van de laatste jaren, daar heb ik het over. Volgens jouw logica is Rotterdam ook geen Nederland meer aangezien de stad een hoge concentratie allochtonen heeft.
Kirkuk wordt nog steeds voor het grootste gedeelte bewoond door de Koerden. Het Koerdisch wordt er het meest gesproken.
Kirkoek, verkiezingen april 2014, Koerden hebben 8 van de 12 zetels gewonnen:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:54 schreef PizzaMizza het volgende:
Kirkuk is wel Koerdisch. Kijk naar de ontwikkelingen van de laatste jaren, daar heb ik het over.
Hij heeft het niet over een gevoelsmatige verdeling tussen Koerden, maar een fysieke. Het personen- en goederenverkeer is door de inname van Mosul gestremd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:48 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Over punt 1; de Koerden hebben juist het meeste geprofiteerd hiervan en de betrekkingen met de Syrische Koerden zijn alleen maar beter geworden. Verder hebben de Peshmerga samen met de YPG de grens tussen Rojava en de KRG in handen.
Wat zijn punt is, is dat de Koerden slim zijn gebleken door opstandig te zijn ten opzichte van Maliki. Nu pas blijkt hoe slim de tactieken waren om vooral een strijd tegen Maliki te voeren en niet met. Maliki is er niet voor het volk, dat bewijst hij.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:54 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Arabieren etc. waren voor de Islam ook van andere geloven, wat is je punt?
De laatste volkstelling komt uit 2009, niemand heeft recentere cijfers. De (sunna) strijdkrachten hebben geen motivatie om voor Maliki te strijden, dan boeit hen een stad als Kerkuk weinig.
Met andere armed forces was het een ander verhaal.
Dat kan ook snel afgelopen zijn. Als je vijanden van zowel links als rechts moet bestrijden, gaat het al gauw mis. Zie Duitsland @ WW2.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:59 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over een gevoelsmatige verdeling tussen Koerden, maar een fysieke. Het personen- en goederenverkeer is door de inname van Mosul gestremd.
Nee, juist niet. De Koerden hebben nu twee ipv één grensovergang met Rojava in handen. Zelfs in dat opzicht is het enkel maar beter geworden voor de Koerden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:59 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over een gevoelsmatige verdeling tussen Koerden, maar een fysieke. Het personen- en goederenverkeer is door de inname van Mosul gestremd.
Dat zou ook het geval zijn als ISIS niet Mosul maar een andere stad zou hebben ingenomen. Het is onontkoombaar.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat kan ook snel afgelopen zijn. Als je vijanden van zowel links als rechts moet bestrijden, gaat het al gauw mis. Zie Duitsland @ WW2.
Een grensovergang is leuk en aardig, maar je hebt er weinig aan als de wegen zijn geblokkeerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:01 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Nee, juist niet. De Koerden hebben nu twee ipv één grensovergang met Rojava in handen. Zelfs in dat opzicht is het enkel maar beter geworden voor de Koerden.
Ik ook hoor, ik ben Arabisch en steun de Koerdische staat. Zij hebben over het algemeen wél eenheid en geen extremisme.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik kan de Peshmerga alleen maar steun geven. Waarom? Omdat ik weet dat zij niet uit zijn op volkerenmoord/genocide.
quote:Obama: We will allow ISIL to create sectarian conflict in Iraq
Baghdad (IraqiNews.com) The US President, Barrack Obama, announced that he will not allow the Islamic State in Iraq and Levant to create the sectarian conflict in Iraq.
In a press conference in the White House, he said “We are observing the situation in Iraq and there might be a sectarian conflict created by the ISIL when it targets the mosques and holy shrines where we will not allow this to happen.”
Nicequote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:07 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Ik ook hoor, ik ben Arabisch en steun de Koerdische staat. Zij hebben over het algemeen wél eenheid en geen extremisme.
twitter:MaxBlumenthal twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 21:19:58Days before the fall of Mosul, the US sold F-16's for $3 billion to "a strong and stable" Iraq http://t.co/C8zoa82NtA #strategery reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |