![e7AamYGl.jpg]()
Zo, het weer zondag. Een lekkere zonnige ook nog, dus mooi tijd voor een shave.
Vandaag de Caste Forbes ASB die ik als sample gekregen had even testen en meteen de Mike's zepen nog een keer gebruiken voor ze naar de rechtmatige eigenaar terug gaan.
Setup:
Gilette Fatboy op stand 8 met Kai mesje (vers)
Muhle Silvertip Fibre
Mike's Natural Soaps Vertiver
Castle Forbes Cedarwood & Sandalwood ASB
Vandaag dus de laatste keer de Mike's. Hoewel deze me qua geur niet echt beviel, begint het inmiddels wel een beetje te groeien. Vandaag was het geurtje best wel plezierig.
Opschuimen van de Mike's blijft een beetje vreemd. Water/zeep verhoudingen liggen vrij raar en echt schuim schuim word het niet, meer een soort scheerbaar drabje. Werkt verder prima hoor, daar niet van. Qua performance verder niet over te klagen. "Schuim" is lekker dik, bied uitstekende bescherming en slickness. Laat na een pass scheren ook de huid niet droog achter. Dus wat dat aangaat, allemaal prima.
Scheren ging dan ook uitstekend. De Fatboy is toch wel 1 van mn all-time favorite krabbers en de Kai mesjes ook absoluut top 3 materiaal. Vloog werkelijk waar door de haartjes heen. Zonder moeite, zonder irritatie.
Alles gewoon mooi glad zoals het hoort.
Nette 3 pass BBS

Toen de shave maar afronden met de Castle Forbes ASB. Qua geur moet ik zeggen dat het erg goed bij de Mike's past. Beiden erg noterig en met wat houttonen erin. Heel specifiek geurtje iig. Het moet je liggen, dat zeker te weten.
De ASB is vrij dik, daardoor wel heel weinig nodig om je gezicht en nek in te smeren. Smeert heel makkelijk uit. Het is een beetje vettige ASB en het heeft heel even nodig om in te trekken, maar het verzorgd (tot zover ik dat uit eerste gebruik kan beoordelen) prima! Dat vettige gevoel van het opbrengen is met het intrekken ook helemaal weg.
Geurtje blijft heel lichtjes aanwezig.
Moet zeggen,best tevreden, maar de geur is wel iets wat je echt moet liggen.
Dat was t weer voor vandaag!
Fijne Zondag allemaal!