Bedankt voor je advies man! Ik hoop ook dat ik het deze keer haal, anders kap ik er gewoon mee aangezien rijlessen nemen niks anders is dan een bodemloze put. Je blijft er geld in gooien, maar het zal nooit vol worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:57 schreef pl4kkie het volgende:
Ik zou dat niet doen, afrijden in een automaat. Tenzij je echt niet anders kan
http://www.rijksoverheid.(...)automaat-rijden.html
Edit; spuit 11. Het stond al in je OP![]()
Verder geen advies. Ik hoop dat je het nu wel haalt. Heb zelf m'n rijbewijs ook pas op m'n 4e examen gehaald.
Als een automaat werkt als een botsauto dan slaag ik gegarandeerd. Jouw kennis had gewoon mazzel, ik hoop ook dat er zo een ''fout'' bij mij gemaakt zal wordenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat valt er te leren in een automaat, je hebt toch ook weleens in een botsautootje gereden?
Een kennis van mij heeft ook gelest in een automaat, en kreeg van het CBR geen aantekening op haar rijbewijs. Dit soort fouten maken ze/of de gemeente meer.
Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:16 schreef Deetch het volgende:
Balen voor je. Ik dacht dat je na drie keer zakken al een speciaal examen kon aanvragen? Was het telkens dezelfde reden dat je zakte?
Ik zou toch voor schakel auto gaan, je zegt dat dat niet je zwakste punt is en een automaat aantekening is gewoon niet handig.
Heel veel succes met afrijden.
Na 4 keer zakken voor je rij-examen mag je een staatsexamen aanvragen bij het BNORquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:16 schreef Deetch het volgende:
Balen voor je. Ik dacht dat je na drie keer zakken al een speciaal examen kon aanvragen? Was het telkens dezelfde reden dat je zakte?
Ik zou toch voor schakel auto gaan, je zegt dat dat niet je zwakste punt is en een automaat aantekening is gewoon niet handig.
Heel veel succes met afrijden.
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:
[..]
Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen![]()
Bedankt voor je advies!
Hier ga je al fout! De examinator ziet veel liever dat jijzelf je fouten ziet, en er veel meer kan opnoemen dan hijzelf heeft gezien, dan dat jij vindt dat je had moeten slagen, en dus nooit meer aan je fouten zal werken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:54 schreef Stoer het volgende:
Ik heb al 3 x praktijkexamen gedaan en ben 3 x voor mierenneukerige redenen gezakt (in mijn ogen).
Dat rijbewijs heb je dan dus vast ook niet nodig, want een auto kan je niet betalen...quote:Ik heb het ook niet breed en ga dus dit keer het geld moeten lenen van mijn ouders.
Nice! Ik hoop dat dat bij mij ook zal gebeurenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.
Toen ik examen moest doen was ik telkens super zenuwachtig. Dan helpt een klootzak als examinator niet echt. Daardoor ging ik juist fouten maken. Gelukkig had ik de 4e x een hele aardige vrouw en was ik na een kwartiertje terug op het CBR en geslaagd
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc. Hij is gewoon de zuurpruim van het CBR. Daar staat hij bekend om. Examinator 2 was een stuk vriendelijker, flexibeler, maar hij gaf mij het nadeel van de twijfel omdat ik tijdens het invoegen een auto achter mij hard had laten remmen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ga je al fout! De examinator ziet veel liever dat jijzelf je fouten ziet, en er veel meer kan opnoemen dan hijzelf heeft gezien, dan dat jij vindt dat je had moeten slagen, en dus nooit meer aan je fouten zal werken.
[..]
Dat rijbewijs heb je dan dus vast ook niet nodig, want een auto kan je niet betalen...
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistemquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:41 schreef Stoer het volgende:
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc. Hij is gewoon de zuurpruim van het CBR. Daar staat hij bekend om. Examinator 2 was een stuk vriendelijker, flexibeler, maar hij gaf mij het nadeel van de twijfel omdat ik tijdens het invoegen een auto achter mij hard had laten remmen.
TS kan echt beter niet zelf gaan autorijden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistem
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:54 schreef Stoer het volgende:
Ik heb al 3 x praktijkexamen gedaan en ben 3 x voor mierenneukerige redenen gezakt (in mijn ogen).
Ik weet niet waar ik om moetquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:
[..]
De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen![]()
...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:41 schreef Stoer het volgende:
[..]
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc.
Ik geef toe dat ik verkeerd zat met het invoegen, dat had niet mogen gebeuren (3e rijexamen met een goede examinator). Maar wat betreft het kijken: ik kijk wel in de spiegels, dat de examinator dat niet zag is jammer (2e rijexamen met een zuurpruim van een examinator). Ik had geen zin in een welles nietes discussie. Dat de motor slechts 1 keer afsloeg kan gebeuren en dat zou niet zo zwaar moeten wegen. Het gebeurde ook niet midden op de weg en ik hinderde dus niet het verkeer. Richting geven, door de spanning slechts 1 keer fout gedaan en daarna dus niet meer (1e rijexamen met dezelfde zuurpruim).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistem
Ik vraag me dan af of het CBR wel vaardig genoeg is om mensen te beoordelen of ze wel of niet in het bezit mogen komen van een rijbewijs. Dat het CBR door een fout mensen een rijbewijs geeft terwijl ze gezakt zijn, zegt veel over het vaardige CBR.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
TS kan echt beter niet zelf gaan autorijden.
Als je niet kan schakelen ben je gewoon niet geschikt.
In deze maatschappij gaan we er klakkeloos vanuit dat IEDEREEN maar zijn/haar rijbewijs moet of mag of kan gaan halen.
Maar het is een VAARDIGHEID, heet niet voor niets Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen.
Sommige mensen bezitten de vaardigheid om veilig een auto te besturen niet.
Zie boven.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik om moet'en. Niet vlot en niet veilig, en nog gaan zeiken dat het onterecht is. En daarbovenop nog gematst willen worden. En het ligt allemaal aan het CBR.
.
[..]
...
Vertel mij eens, wat is volgens jou eigenlijk geen onzin? Wanneer zou je volgens jou terecht zakken? Pas wanneer je daadwerkelijk een ongeluk hebt veroorzaakt?
Zo klinkt het misschien, maar dat is zeker niet het geval. Ik zie het als een fout dat ik de verkeerde richting aangaf, maar het was op dat moment geen gevaar voor niemand.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:37 schreef twiFight het volgende:
Klinkt voornamelijk alsof je gewoon heel graag het rijbewijs wilt hebben, maar niet alsof je heel graag goed wilt kunnen rijden. Autos kunnen dodelijk zijn. Vind je het ook onzinmiereneukerij als je een fietser doodrijdt omdat je knipperlicht naar links staat en de fietser dus denkt dat hij door kan fietsen, terwijl je naar rechts gaat?
Ik zou inderdaad af proberen te rijden in een automaat, dan een jaar te rijden en dan zorgen dat je in een schakel mag gaan rijden.quote:
Ontopic is vooral je probleem met het examen, niet met de auto. Ik heb er ook 4 keer over moeten doen maar dat kwam niet omdat ik de auto niet beheerste. Je hebt inderdaad zuurpruimen van examinators maar ook hele toffe mensen die je het idee geven dat je het haalt maar dan je met een lach op hun gezicht toch afwijzen (ervaring). Bovendien vind ik jouw 2000 euro in het niets vallen vergeleken met mijn ±3200.quote:
Daarom, ik zat op zo'n hoog bedrag. Maar de voldoening en het gemak van je eigen auto kunnen pakken maakt het me meer dan waard..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
je het idee geven dat je het haalt maar dan je met een lach op hun gezicht toch afwijzen (ervaring). Bovendien vind ik jouw 2000 euro in het niets vallen vergeleken met mijn ±3200.
Met schakelen is er een kans (weliswaar klein) dat de auto afslaat omdat ik de koppeling iets te snel heb losgelaten. Aangezien automaat meer gassen en remmen is, lijkt mij dat ik in een automaat die fout niet meer ga maken. Daarnaast kan ik mij meer gaan richten op het verkeer door te kijken in plaats van koppeling in te drukken tijdens schakelen en remmen. Ja, ik ben bang dat de lessen niet goed genoeg zijn. Zolang mijn instructeur geen commentaar levert, ga ik ervan uit dat ik het goed doe, maar blijkbaar niet goed genoeg in de ogen van de examinator.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:01 schreef twiFight het volgende:
Daar is al antwoord op gegeven. Schakelen naar automaat (no pun intended) is makkelijk. Sterker nog, dat kun je 'on the fly' wel aanwennen, daar heb je geen rijles voor nodig. Maar jij moet andere foutjes verbeteren. Schakelen is daar niet een van, dus ik zie niet in welke winst je zou halen door te switchen naar een automaat.
Zijn jouw lessen eigenlijk wel goed? Het hoeft niet per se aan het examen te liggen, maar kan ook aan de lessen liggen.
Dankjewel man! Tot nu toe staat schakelen bij mij voorop.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
Schakel.
En niet stoppen, pak desnoods hierna een staatsexamen, maar het is natuurlijk doodzonde om nu, omdat het een beetje tegen zit, al die knaken en tijd in het putje te gooien.
De aanhouder wint.. Always.
Bedoel je fietsen? Dat kan ik al goed genoeg gelukkigquote:
Dus extra geld uitgeven?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad af proberen te rijden in een automaat, dan een jaar te rijden en dan zorgen dat je in een schakel mag gaan rijden.
Automaat scheelt wel een boel, qua moeilijkheid maar de meeste auto's zijn handbak
Ja, ik zou zorgen dat je een handgeschakelde auto mag rijden. Anders heb je nog weinig aan je pasje.quote:
¤3200 jeejtje, ik voel me met m'n ¤2000 dan nog iets gelukkiger, neemt niet weg dat het een groot bedrag is. Van 5 lessen naar 5 minuten, is dat niet een beetje aan de lage kant? Bedankt voor je bemoediging!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ontopic is vooral je probleem met het examen, niet met de auto. Ik heb er ook 4 keer over moeten doen maar dat kwam niet omdat ik de auto niet beheerste. Je hebt inderdaad zuurpruimen van examinators maar ook hele toffe mensen die je het idee geven dat je het haalt maar dan je met een lach op hun gezicht toch afwijzen (ervaring). Bovendien vind ik jouw 2000 euro in het niets vallen vergeleken met mijn ±3200.
Wat betreft automaat rijden: als het langer duurt dan 5 minuten om het aan te leren kan je het beter niet doen. Het verbruik ligt bij oudere automaten hoger dan bij moderne, en ik neem aan dat jij niet meteen een nieuwe VW of BMW gaat halen? Dat kan je aan de andere kant afstrepen tegen het fijne van een automaat: eens gehad wil je nooit meer anders (tenzij sportwagen oid). Denk alleen wel aan de toekomst: meeste auto's die jij gaat 'lenen', of tijdelijk in bobben of iets dergelijks zullen wel handgeschakeld zijn en daar mag jij dan niet mee rijden (of je het nou kan of niet).
Ik heb wel een keer mijzelf betrapt op falen met een semi-automaat uit een Saab, maar dat is een kwestie van iets langer er aan wennen.
Gewoon doorgaan, ik stond ook op het punt te stoppen maar dat zou al helemaal jammer zijn van het er in gestopte geld. Als je daarna netjes rijdt is het een eenmalige investering
Ik ben dus (gelukkig) niet de enige. Ik werd een beetje onzeker van mijzelf door 3 x te zakken en nog steeds heel veel geld blijven uitgevenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daarom, ik zat op zo'n hoog bedrag. Maar de voldoening en het gemak van je eigen auto kunnen pakken maakt het me meer dan waard..
Bedankt voor je advies!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Schakel.
Als je alleen een automaat kan rijden ben je een beperkte bestuurder.
Bedankt voor je advies!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja, ik zou zorgen dat je een handgeschakelde auto mag rijden. Anders heb je nog weinig aan je pasje.
Automaat is nog niet echt een gemeengoed.
Het is echt gas geven en remmen. Meer niet, en dat kan altijd nog nadat je je rijbewijs gehaald hebt (ik raad het zelfs aan!). Maar zorg alleen nu dat je het wel even leert voor het cbr-toneelstuk. Een examinator gaat een schakelfout minder hard aanrekenen dan een onveilige situatiequote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:24 schreef Stoer het volgende:
[..]
¤3200 jeejtje, ik voel me met m'n ¤2000 dan nog iets gelukkiger, neemt niet weg dat het een groot bedrag is. Van 5 lessen naar 5 minuten, is dat niet een beetje aan de lage kant? Bedankt voor je bemoediging!
Een afslaande auto is echt niet erg. Wat wel belangrijk is, is dat je dan niet in de paniek schiet, maar rustig de auto herstart en wegrijdt (als het nog mag!). Je hoeft niet perfect te zijn, maar je moet wel veilig zijn en controle hebben. Als de auto afslaat, je herstart en je scheurt daarna met 4000 rpm nog even door oranje dan kun je gelijk uitstappenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:14 schreef Stoer het volgende:
[..]
Met schakelen is er een kans (weliswaar klein) dat de auto afslaat omdat ik de koppeling iets te snel heb losgelaten. Aangezien automaat meer gassen en remmen is, lijkt mij dat ik in een automaat die fout niet meer ga maken. Daarnaast kan ik mij meer gaan richten op het verkeer door te kijken in plaats van koppeling in te drukken tijdens schakelen en remmen. Ja, ik ben bang dat de lessen niet goed genoeg zijn. Zolang mijn instructeur geen commentaar levert, ga ik ervan uit dat ik het goed doe, maar blijkbaar niet goed genoeg in de ogen van de examinator.
Ik mag toch hopen dat na 4 examens met bijbehorende lessen, het koppelen/ontkoppelen een dusdanig automatisme is geworden dat je hierbij niet meer hoeft te kijken (en het liefste ook niet meer echt bewust hoeft na te denken).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:14 schreef Stoer het volgende:
Aangezien automaat meer gassen en remmen is, lijkt mij dat ik in een automaat die fout niet meer ga maken. Daarnaast kan ik mij meer gaan richten op het verkeer door te kijken in plaats van koppeling in te drukken tijdens schakelen en remmen.
Leuke post!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat na 4 examens met bijbehorende lessen, het koppelen/ontkoppelen een dusdanig automatisme is geworden dat je hierbij niet meer hoeft te kijken (en het liefste ook niet meer echt bewust hoeft na te denken).
(...)
Heeft jouw instructeur jou vooraf nog advies gegeven over je examinatoren? Iedere examinator heeft zijn stokpaardjes, de een wil graag dat je milieubewust rijdt, de ander heeft liever dat je overal veel afstand van houdt en een derde ziet liever dat je 60 op een 50 weg rijdt en zo met het verkeer mee rijdt dan alles op te halen. Maar ook qua praten onderweg, de een zegt geen woord terwijl de ander 100uit kletst.
Automaat.quote:
Probleem daarmee is dat als je later werk krijgt en je moet met de bedrijfsauto...dat als die handmatig zijn je een probleem hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Automaat.
Schakelen sterft toch langzaam uit, en vrijwel alle auto's zijn wel met automaat te vinden., maar vaak wel ietsje duurder en minder keus.
Papiertje moet je halen. Daar gaat het nu om.
Bedacht ik na het plaatsen van mijn post zelf ook. Nog nooit een bedrijfswagen gehad; dus dan denk ik daar kennelijk niet direct aan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:53 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat als je later werk krijgt en je moet met de bedrijfsauto...dat als die handmatig zijn je een probleem hebt.
Plus dat nieuwe autos uiteraard met automaat te krijgen zijn, maar dat er maar zeer weinig tweedehandsautomaten te krijgen zijn en derhalve de prijs ook iets hoger ligt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedacht ik na het plaatsen van mijn post zelf ook. Nog nooit een bedrijfswagen gehad; dus dan denk ik daar kennelijk niet direct aan.
Met parkeren, schakelen en de verkeerde richting op rijden mag je zoveel kloten als je wilt. Als je het maar veilig doet...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is echt gas geven en remmen. Meer niet, en dat kan altijd nog nadat je je rijbewijs gehaald hebt (ik raad het zelfs aan!). Maar zorg alleen nu dat je het wel even leert voor het cbr-toneelstuk. Een examinator gaat een schakelfout minder hard aanrekenen dan een onveilige situatie
En dat denk je omdat?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb zelf motor en auto in 1 keer gehaald.
Vaarbewijs en veterstrikdiploma idem![]()
Maar mij lijkt het eigenlijk steeds moeilijker een examen te halen naarmate je vaker bent gezakt. Dan zou ik het risico van weer niet halen zoveel mogelijk willen verkleinen.
-bv. automaat.
-bv. andere instructeur
Viagra goede handel is!?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Faalangstquote:Negatieve faalangst heeft daarentegen een desorganiserend karakter, speciaal in situaties waarin men op de prestaties wordt beoordeeld (examens of taken die als moeilijk worden ervaren). Onder dergelijke omstandigheden gaat 'irrelevant gedrag' een hoofdrol spelen: transpireren, uitstelgedrag, gekke gedachten, tobben, trillende handen, slapeloosheid, hartkloppingen, enz. zorgen ervoor dat bijvoorbeeld leerlingen dingen vergeten zijn die ze onder normale omstandigheden wel wisten. Dat noem je een black-out. De hierbij optredende (extreme) stress en angst werken dan negatief. Dit kan zelfs tot een vicieuze cirkel leiden. De faalangstige persoon presteert onder zijn kunnen door de faalangst, waardoor voor hem of haar bevestigd wordt dat hij of zij 'het inderdaad niet kan'. Hierdoor zal deze persoon opnieuw faalangstig zijn bij de volgende gelegenheid, en zelfs erger omdat het 'de vorige keer immers ook was mislukt'. Het is ook mogelijk dat hij of zij om die reden de test of taak slechter voorbereidt, 'want ik faal sowieso'. In beide gevallen heeft dit tot resultaat dat de persoon opnieuw kan falen, en de faalangst in stand blijft of nog verder versterkt wordt, zodat de cirkel zich herhaalt.
90 lessenquote:Op zondag 22 juni 2014 18:41 schreef NieuweNier het volgende:
Schakel. Anders kan je in het overgrote deel van de auto's niet rijden. Terwijl schakelen nu niet het probleempunt is.
Overigens is 2000 niet heel veel. Je rijbewijs halen is gewoon duur. Ik had zelf ook iets van 90 lessen nodig...
(Tevens je zakt echt niet zomaar onterecht...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |