abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143715471
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:11 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dankje... ja ach.. het is niet anders.. was net op tijd... dus die paar maand is dan ook niet zo veel...

Erg leuk om te zien dat je ongeveer dezelfde vondsten als mij doet...

En dat plaatje met die kammetjes is een gedeelte van een scheerkrabber (waarschijnlijk van een soldaat) die heb ik hier ook liggen.. (het zou zo een foto van mij kunnen zijn..)
Gillette is in oorlog groot geworden doordat elke soldaat een scheersetje kreeg, en die hebben ze later mee naar huis genomen..
Het is een Gillette 3 piece:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er staat in de holle kant een letter/cijfer combinatie (als ie nog leesbaar is) daarmee kan je het jaartal hier opzoeken..

http://wiki.badgerandblade.com/US_Gillette_Dating_Information

Die van mij: (klik voor groot plaatje)

[ afbeelding ]

Mijn andere hobby is klassiek scheren... vandaar :7 :+
Ok, tof. Had verwacht dat het iets uit een landbouwmachine of zo zou zijn. Dank! ^O^

Uit nieuwgierigheid maar vast schoongemaakt, maar er is niks te lezen helaas

En idd veel hetzelfde spul :Y
Dan zwl ik zo nog eens een foto maken van een roestige soort haak, kijken of je die ook herkent :7 heb namelijk nog niet beslist of ik het de moeite waard vind om die schoon te gaan maken
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_143715603
Heb dat andere ding ook maar vast vluchtig schoongemaakt, maar dat lijkt mij een handvat van een lade of zoiets te zijn
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:07:16 #53
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143715818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:59 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ok, tof. Had verwacht dat het iets uit een landbouwmachine of zo zou zijn. Dank! ^O^

Uit nieuwgierigheid maar vast schoongemaakt, maar er is niks te lezen helaas
[ afbeelding ]

En idd veel hetzelfde spul :Y
Dan zwl ik zo nog eens een foto maken van een roestige soort haak, kijken of je die ook herkent :7 heb namelijk nog niet beslist of ik het de moeite waard vind om die schoon te gaan maken
Ook niet aan 1 van deze kanten..? (heel klein)

Oh ik kwak ook een hoop oud ijzer in de vitrine hoor... bijv een stuk je prikkeldraad tussen alle hulzen en kogels.. staat wel leuk.. ;)
Heb dus ook geen idee waar die haak van is.. :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:12:49 #54
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143716068
Oh wacht.. deze Gillettes van voor 1950 hebben geen code inderdaad..
Maar hij is vanaf 1930 gemaakt geloof ik..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_143716958
Ah, ik was al aan het zoeken maar kon idd geen code vinden.
En aankleding van de vitrine is idd net zo belangrijk vind ik :Y daarom bewaar ik ook al mijn scherven en onleesbare muntjes
En ik plaats de haak toch, wellicht dat iemand anders dan weet wat het is :+

(Dit was overigens niet handig, nou kan ik de lakens verschonen..)
pi_144958746
Kickje omdat het nieuwe zoekseizoen voor de deur staat.
En omdat ik een persoonlijk record heb neergezet vanmiddag. 39 musketkogels in 2,5 uur :7

pi_145963881
Mijn mooiste knoop tot nu toe gevonden vandaag :9~ daarom kickje

Deze ook nog:

En een leuk hangertje nog van paus leo XIII :)

Nu weer uitzoeken waar het vandaan komt. Verwacht die knoopjes halverwege 19e eeuw, zoals eerdere livreiknopen die ik gevonden heb

Hoe gaat het inmiddels met de rest van de zoekers? Nog op pad geweest?
pi_145988939
Wie kan me advies geven over de aanschaf van een metaaldetector? Ik ben een beginner en wil niet meteen iets heel duur gaan kopen. Ik zat te denken aan ¤150,-. Is dit realistisch of koop je dan alleen troep?
History became legend, legend became myth.
pi_145990926
Gaan we al bijna een metaaldetector-meet doen?? *O*
pi_146023819
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:10 schreef valek het volgende:
Wie kan me advies geven over de aanschaf van een metaaldetector? Ik ben een beginner en wil niet meteen iets heel duur gaan kopen. Ik zat te denken aan ¤150,-. Is dit realistisch of koop je dan alleen troep?
Mischien dat je daar een ace 150 voor kunt krijgen? Dat is op zich wel een goeie beginnersdetector :)
pi_146023856
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:20 schreef Queller het volgende:
Gaan we al bijna een metaaldetector-meet doen?? *O*
Ik ben bang dat niemand het gaat regelen ;(
  zondag 2 november 2014 @ 10:03:27 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146208556
Schatzoekspel wordt werkelijkheid
quote:
Geen sterk verhaal, maar echt gebeurd: In het Gelderse Wilp was een schatzoekwedstrijd georganiseerd. De organisatie had munten in de grond verstopt. De deelnemers moesten met metaaldetectors de munten opsporen.

Op de akker van een boer aan de Zwarte Kolkstraat werd de ene na de andere munt gevonden. Eén van de deelnemers vond munten die er wel erg oud uitzagen. Dat klopte, die munten lagen er al veel langer en waren niet door de organisatie in de grond gestopt.

Uiteindelijk bleek het om een schat van 58 munten te gaan die waarschijnlijk 200 jaar oud zijn. Wat de waarde is van de toevallige vondst in Wilp is nog niet bekend.
http://nos.nl/artikel/716(...)t-werkelijkheid.html
pi_146211906
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:06 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ik ben bang dat niemand het gaat regelen ;(
NOESSSSSS -O-
  zondag 2 november 2014 @ 13:30:37 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146212502
quote:
9s.gif Op zondag 2 november 2014 13:06 schreef Queller het volgende:

[..]

NOESSSSSS -O-
Het staat je natuurlijk vrij om zelf wat op poten te zetten :P
pi_146243238
Zoveel hoef5 er eigenlijk ook niet geregeld te worden eigenlijk toch? Een veld waar je mt een paar man de hele dag los op mag, en wellicht wat te vreten/zuipen. En goed weer.

Maar ik ben een volger, geen regelaar :')
pi_146816287
Zo is het; hoe moeilijk kan het zijn... *)
pi_146847456
Is er eigenlijk uberhaupt wel wat te regelen? Ik denk dat we hooguit met 4 man zijn aangezien dit geen stormlooptopic is ;(
in dat geval is het eigenlijk gewoon een datum prikken, en een locatie om elkaar te treffen en dan een beetje aanbellen en wachten op een boer die ja zegt. Dqt moet geen probleem zijn, want in de tijd dat ik nu zoek heb ik nog altijd wel binnen een uur een veld gevonden :)

Dan nog een kratje bier en wat fris in de auto en dan kan het loos :7
pi_146847882
Nou dan meng ik mij ook maar even in deze groep. ;)

Ik ga a.s. zaterdag met mijn at pro zwaaien op een akker "ergens" in de buurt van zwolle.
Ik zal mijn vondsten hier wel even posten als ik terug ben. :)

Ik zoek nu bijna een jaar en ben begonnen met de Garrett euroace en nu dus de at pro.
pi_146848047
Even een update van het veld waar ik 2 weken geleden begonnen ben. Hopelijk heb ik zaterdag weer even tijd om terug te gaan

knoopje van een jurk. Eind 19e eeuw

General service button. Engelse legerknoop

Middeleeuwse gesp. 1400-1500

Na heel veel kleine stukjes eindelijk weer een heel vingerhoedje *O*. Ik vermoed 18e eeuw maar nog niet nagevraagd aan mensen die het me zeker kunnen vertellen

Knoop van de infanterie de ligne uit het leger van napoleon

Kruisje van de bond van oud-retraitanten venlo. Kan er niks over vinden op google, maar ik vermoed ergens begin 20e eeuw. Hij is ook gewoon van aluminium en niet echt heel erg mooi meer dus ik ga hem ook niet meer verder proberen te achterhalen :P

Verder nog een cent van willem I uit 1821. En een andere munt, ik vermoed een thaler, uit 17??. Maar die zijn nog niet schoon genoeg voor een foto

[ Bericht 2% gewijzigd door Schunckelstar op 20-11-2014 18:41:10 ]
pi_146848095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:28 schreef Gozerd het volgende:
Nou dan meng ik mij ook maar even in deze groep. ;)

Ik ga a.s. zaterdag met mijn at pro zwaaien op een akker "ergens" in de buurt van zwolle.
Ik zal mijn vondsten hier wel even posten als ik terug ben. :)

Ik zoek nu bijna een jaar en ben begonnen met de Garrett euroace en nu dus de at pro.
Leuk, ben heel benieuwd wat je gaat vinden! :Y
pi_146877445
pi_146919374
Nog 2 leuke dingen gevonden gister, verder viel het wat tegen. Had ook maar 2 uurtjes de tijd -O-

Oord van maastricht, onder albrecht en isabella
1611-1615

Sierbeslag voor paardenhamen. Niet heel oud, 19e-20e eeuw
pi_151446619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:32 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Orginele OP van Schunckelstar:

[..]

Ff een kick. Ik zie dat je een garret ace 250 hebt. Ik zit er aan te denken om die ook 1 aan te schaffen. Is het nog steeds een fijne metaaldetector? Degelijk, doet hij het nog?
History became legend, legend became myth.
pi_151457790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef valek het volgende:

[..]

Ff een kick. Ik zie dat je een garret ace 250 hebt. Ik zit er aan te denken om die ook 1 aan te schaffen. Is het nog steeds een fijne metaaldetector? Degelijk, doet hij het nog?
Ja, ben er nog steeds erg tevreden over :Y hij heeft al behoorlijk wat meegemaakt, en hij ziet er inmiddels bruin ipv geel uit door het stof en zand maar hij doet het nog steeds prima ^O^
je moet wel niet teveel op de discriminatie vertrouwen want ik heb zowat over de hele breedte leuke vondsten gedaan, alleen de onderste 2 blokjes laat ik liggen

Vondsten van de laatste tijd die ik er o.a mee heb gdaan:

een dikke zilveren spaanse 2 reaal, ca. 1600 gellof ik uit mijn hoofd

Edn gewichtje van 10 gram, met stempels tussen 1860 en 1870

Mijn mooiste munt tot nu toe, een zilveren dubbele sterling van hertog jan _O_
geslagen tussen 1277 en 1296 (geloof ik)

En mijn eerste romeins :s)
deze moet nog wel beter schoongemaakt worden, want er zit nog een beetje koek omheen.
het is een kapfibula, helaas ontbreekt de naald.. gemaakt tussen het jaar 0 en 50

[ Bericht 3% gewijzigd door Schunckelstar op 07-04-2015 19:30:24 ]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:26:36 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168731693
Kick. Is dit de meest relevante metaaldetectietopic of zijn er inmiddels al jongere? Niets gevonden namelijk :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')