Ok, tof. Had verwacht dat het iets uit een landbouwmachine of zo zou zijn. Dank!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dankje... ja ach.. het is niet anders.. was net op tijd... dus die paar maand is dan ook niet zo veel...
Erg leuk om te zien dat je ongeveer dezelfde vondsten als mij doet...
En dat plaatje met die kammetjes is een gedeelte van een scheerkrabber (waarschijnlijk van een soldaat) die heb ik hier ook liggen.. (het zou zo een foto van mij kunnen zijn..)
Gillette is in oorlog groot geworden doordat elke soldaat een scheersetje kreeg, en die hebben ze later mee naar huis genomen..
Het is een Gillette 3 piece:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er staat in de holle kant een letter/cijfer combinatie (als ie nog leesbaar is) daarmee kan je het jaartal hier opzoeken..
http://wiki.badgerandblade.com/US_Gillette_Dating_Information
Die van mij: (klik voor groot plaatje)
[ afbeelding ]
Mijn andere hobby is klassiek scheren... vandaar![]()
![]()
Ook niet aan 1 van deze kanten..? (heel klein)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ok, tof. Had verwacht dat het iets uit een landbouwmachine of zo zou zijn. Dank!![]()
Uit nieuwgierigheid maar vast schoongemaakt, maar er is niks te lezen helaas
[ afbeelding ]
En idd veel hetzelfde spul![]()
Dan zwl ik zo nog eens een foto maken van een roestige soort haak, kijken of je die ook herkentheb namelijk nog niet beslist of ik het de moeite waard vind om die schoon te gaan maken
Mischien dat je daar een ace 150 voor kunt krijgen? Dat is op zich wel een goeie beginnersdetectorquote:Op maandag 27 oktober 2014 11:10 schreef valek het volgende:
Wie kan me advies geven over de aanschaf van een metaaldetector? Ik ben een beginner en wil niet meteen iets heel duur gaan kopen. Ik zat te denken aan ¤150,-. Is dit realistisch of koop je dan alleen troep?
Ik ben bang dat niemand het gaat regelenquote:Op maandag 27 oktober 2014 12:20 schreef Queller het volgende:
Gaan we al bijna een metaaldetector-meet doen??
http://nos.nl/artikel/716(...)t-werkelijkheid.htmlquote:Geen sterk verhaal, maar echt gebeurd: In het Gelderse Wilp was een schatzoekwedstrijd georganiseerd. De organisatie had munten in de grond verstopt. De deelnemers moesten met metaaldetectors de munten opsporen.
Op de akker van een boer aan de Zwarte Kolkstraat werd de ene na de andere munt gevonden. Eén van de deelnemers vond munten die er wel erg oud uitzagen. Dat klopte, die munten lagen er al veel langer en waren niet door de organisatie in de grond gestopt.
Uiteindelijk bleek het om een schat van 58 munten te gaan die waarschijnlijk 200 jaar oud zijn. Wat de waarde is van de toevallige vondst in Wilp is nog niet bekend.
NOESSSSSSquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat niemand het gaat regelen
Leuk, ben heel benieuwd wat je gaat vinden!quote:Op donderdag 20 november 2014 18:28 schreef Gozerd het volgende:
Nou dan meng ik mij ook maar even in deze groep.![]()
Ik ga a.s. zaterdag met mijn at pro zwaaien op een akker "ergens" in de buurt van zwolle.
Ik zal mijn vondsten hier wel even posten als ik terug ben.
Ik zoek nu bijna een jaar en ben begonnen met de Garrett euroace en nu dus de at pro.
Ff een kick. Ik zie dat je een garret ace 250 hebt. Ik zit er aan te denken om die ook 1 aan te schaffen. Is het nog steeds een fijne metaaldetector? Degelijk, doet hij het nog?quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:32 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Orginele OP van Schunckelstar:
[..]
Ja, ben er nog steeds erg tevreden overquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef valek het volgende:
[..]
Ff een kick. Ik zie dat je een garret ace 250 hebt. Ik zit er aan te denken om die ook 1 aan te schaffen. Is het nog steeds een fijne metaaldetector? Degelijk, doet hij het nog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |