Het is het vierde wereldkampioenschap op Nederlandse bodem. In 1973 had het WK voor mannen plaats in Amstelveen. De stad organiseerde ook in 1986 het WK bij de vrouwen.quote:De NOS zendt tijdens de Rabobank Hockey World Cup dagelijks twee wedstrijden live uit op de televisie. Eén van deze duels is de wedstrijd van de Oranjemannen of –vrouwen. Het WK staat van 31 mei tot en met 15 juni in het Kyocera Stadion in Den Haag op het programma.
De ontmoetingen die live op te tv te zien zijn worden gepresenteerd en geanalyseerd vanuit het stadion. Alle overige wedstrijden van het mondiale evenement worden live uitgezonden op de website: nos.nl.
Omroep West verslaat tijdens het toernooi alle 76 duels live op haar kanaal. Daarnaast wordt TV West gedurende het WK een evenementenkanaal bij Ziggo (kanaal 999), waardoor de duels voor alle Ziggo-klanten te zien zijn. De wedstrijden worden afgewisseld met nieuws- en wedstrijdanalyses. De dag wordt afgesloten met een achtergrondprogramma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
15:15 begint hetquote:
Dat zou me niks verbazen ja, terwijl ze Nederland juist eerder hebben ingepland zodat er genoeg tijd was voor de voetbal voorbeschouwingquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:13 schreef zeebeschuit het volgende:
Volgens mij denkt half Nederland dat ze pas vanavond spelen
Dacht ik eerst ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:13 schreef zeebeschuit het volgende:
Volgens mij denkt half Nederland dat ze pas vanavond spelen
"het"? het zijn de mannen toch... dan is het geen "het"quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook.
Het begint te lopen.
het spelquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:24 schreef wdn het volgende:
[..]
"het"? het zijn de mannen toch... dan is het geen "het"
XDquote:
0-0 nog 17 minuten in de eerste helftquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:31 schreef wdn het volgende:
Geen TV.
Mag niet streamen.
Dus ik ben afhankelijk van jullie
uh, neequote:
Een penalty = strafbal.quote:
Doe maar niet. Gewoon niet vergelijken met voetbal.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een penalty = strafbal.
Zie dit als een vrije trap met van Hooijdonk achter de bal
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:54 schreef zeebeschuit het volgende:
Hier in Engeland maken ze er ook een potje van trouwens.
[ afbeelding ]![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Doe maar niet. Gewoon niet vergelijken met voetbal.
Dit had ook een Belgische zender kunnen zijn die het nog steeds niet snapt dat België niet de halve finale heeft gehaaldquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:54 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Bedankt mexiquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een penalty = strafbal.
wtfquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:54 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Andere vergelijking is Sergio Ramos die niet gedekt wordt bij een cornerquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een penalty = strafbal.
Niet in de kruising ?quote:
Dat is alleen bij de shootoutsquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Bestaat 't niet meer dat je zo vanaf de middenlijn alleen op het doel mag afrennen en binnen 10 seconde moet scoren ofzo? of was dat bij ijshockey alleen?
Goede grap tong.quote:
Gebeurd alleen als het gelijkspel is aan het einde en als er dan een beslissing moet komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Bestaat 't niet meer dat je zo vanaf de middenlijn alleen op het doel mag afrennen en binnen 10 seconde moet scoren ofzo? of was dat bij ijshockey alleen?
Dat is bij strafschoppenseriequote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Oh hopen daarop dan (als Nederland 'm maar wint danquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de shootouts
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:24 schreef wdn het volgende:
[..]
"het"? het zijn de mannen toch... dan is het geen "het"
Was vroeger ook in het Amerikaanse soccer.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Bahquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was vroeger ook in het Amerikaanse soccer.
En stalen zenuwen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:01 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Oh hopen daarop dan (als Nederland 'm maar wint dan). Dat was wel spannend altijd
Vergt goede techniek.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:05 schreef Max23 het volgende:
Robbert Kempi![]()
http://nos.nl/artikel/660(...)ckey-heet-kempi.html
Lassen we toch een rookpauze er in?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:05 schreef tong80 het volgende:
wdn Theo Janssen zou bij shoot-outs de rand van het strafschopgebied halen maar geen tijd meer hebben om te schieten.
9-2. maar Britten staan nu ook gewoon veel verdedigenderquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:18 schreef Nattekat het volgende:
Was het een kleine 2 jaar geleden niet 8-0?
9-2quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:18 schreef Nattekat het volgende:
9-2quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:18 schreef Nattekat het volgende:
En dit Nederland is niet scherp genoeg.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:19 schreef Jovatov het volgende:
[..]
9-2. maar Britten staan nu ook gewoon veel verdedigender
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:35 schreef Hathor het volgende:
Hoe heet dat nummer eigenlijk dat ze steeds spelen bij strafcorners?
Thnxquote:
Ja hallo! WIENS voet!quote:
Net wel, net niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:39 schreef zolderraam het volgende:
Leek mij ook gewoon een voet, komen ze goed weg
Dat wel ja. Speelden vandaag niet goed, maar misschien als Australie wat aanvallender speelt dat het Nederlandse spelletje er ook wat meer uitkomt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef marcb1974 het volgende:
ohohoh wat krap
Dit moet zondag heel veel beter, Australie walst er anders overheen.
Heb je de spelers van Australië gezien? Wat een kracht zit daar in zegquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef DeeBee het volgende:
JAAAA!
[..]
Dat wel ja. Speelden vandaag niet goed, maar misschien als Australie wat aanvallender speelt dat het Nederlandse spelletje er ook wat meer uitkomt.
Dat is de Daley Blind van het hockeyquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:32 schreef marcb1974 het volgende:
Wat doet seve in dit team
Die kan echt niet mee
WK is eens in de vier jaar idd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:54 schreef zeebeschuit het volgende:
Ook apart. Dacht dat wij in hockey altijd een van beste ter wereld waren? Maar pas sinda 1988 ofzo in de finale??
Is dit ook maar 1x in 4 jaar ofzo
Sinds 1998 was dit de eerste keer ja. Maar de vrouwen zijn altijd een stuk beter dan de mannenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:54 schreef zeebeschuit het volgende:
Ook apart. Dacht dat wij in hockey altijd een van beste ter wereld waren? Maar pas sinda 1988 ofzo in de finale??
Dit had gewoon weer 9-2 kunnen zijn als je snel de 2-0 maakt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef marcb1974 het volgende:
ohohoh wat krap
Dit moet zondag heel veel beter, Australie walst er anders overheen.
We wonnen in geloof ik 1972 het WK in eigen land met de legendarische Paul Litjes, Ties Kruize en te jong overleden wonderkeeper Maarten Sikking van het destijds onverslaanbare India.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:54 schreef zeebeschuit het volgende:
Wow.quote:
twitter:sneijder101010 twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 14:16:44Vanuit Rio, heel veel succes met de finale. #hockeymannen en #hockeyvrouwen Wij volgen jullie ook!! reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand bekend met been stream die Het in Het buitenland diet? Omroep West doethet hier in het VK niet en we hebben geen Sky Sports?
Gewoon via Unibet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand bekend met been stream die Het in Het buitenland diet? Omroep West doethet hier in het VK niet en we hebben geen Sky Sports?
Nee, die werkt niet hier in Engeland. Dus bedankjes blijven achterwege voor jequote:
Dat is kutquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:12 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Nee, die werkt niet hier in Engeland. Dus bedankjes blijven achterwege voor je
Lekker boeiendquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef zeebeschuit het volgende:
Ze moeten die trompetter meenemen naar brazilie. Kunnen die spelers tenminste in maat zingen!
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:15 schreef marcodej het volgende:
Qua uiterlijk is het Nederlands team er wel op achteruit gegaan de laatste jaren.
Dit is de finalequote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
We gaan naar de finale, dat kan niet meer fout.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
We gaan naar de finale, dat kan niet meer fout.
Ok.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
1-0 voor uit een strafbal zegt nog niets hoor... de tegenstander kan dan zo nog een paar keer scoren.
Dat hebben we namelijk eerder gezien
Ik heb meer met Mozart.quote:
Daar werkt niks ...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:49 schreef zeebeschuit het volgende:
Yay! Ze werkt niet bij de Fifa! Dat is duidelijk.
gehele wedstrijdquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:50 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Hebben ze nu nog videoscheids in de tweede helft of hebben ze er een voor de gehele wedstrijd?
Je hebt er 1 en alleen als je gelijk hebt , behoudt je hem of als de video-scheids geen beslissing kan nemen ...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
gehele wedstrijd
australie mag er dus geen gebruik meer van maken
jepquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt er 1 en alleen als je gelijk hebt , behoudt je hem of als de video-scheids geen beslissing kan nemen ...
Eerst was het toch wel per helft?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
gehele wedstrijd
australie mag er dus geen gebruik meer van maken
Het is niet meer dan logisch. Voetbal is een grotere sport.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer dat dit topic/deze reeks toch beduidend minder aandacht trekt dan het voetbal. Moet ik bekennen dat dit ook de eerste wedstrijd is die ik kijk, voornamelijk door tijdgebrek (met pinksteren hadden wij geen vrij, bijvoorbeeld), maar toch...
Van Nederland heb ik zowel de halve finale mannen als vrouwen gezien. Is een leuke sport om te kijken, hockey.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer dat dit topic/deze reeks toch beduidend minder aandacht trekt dan het voetbal. Moet ik bekennen dat dit ook de eerste wedstrijd is die ik kijk, voornamelijk door tijdgebrek (met pinksteren hadden wij geen vrij, bijvoorbeeld), maar toch...
Het competitieve niveau gedurende het toernooi is doorgaans natuurlijk om te huilenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Het wordt erg onderschat, heb ik 't idee. Vind het zeer gaaf om naar te kijken. Het tempo, snelheid! Weinig gemier en gewoon doorgaan met die handel, want van tijd rekken gaat die bal 't net niet in!
Alleen jammer dat er maar 2/3 landen meedoen voor de eindzege. De rest zijn figuranten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Het wordt erg onderschat, heb ik 't idee. Vind het zeer gaaf om naar te kijken. Het tempo, snelheid! Weinig gemier en gewoon doorgaan met die handel, want van tijd rekken gaat die bal 't net niet in!
Dit!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef Luigi het volgende:
Ik snap de huilie smilies niet. Kom hier bij het voetbal maar eens om. Dan wordt je dus genaaid met een onterechte tegengoal. Super dit!
idd. dit moet ook bij het voetbal komenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef Luigi het volgende:
Ik snap de huilie smilies niet. Kom hier bij het voetbal maar eens om. Dan wordt je dus genaaid met een onterechte tegengoal. Super dit!
Ja super de video maar ze stond er ongeveer 1,5 meter vandaan ofzoquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:28 schreef Luigi het volgende:
is soms heel moeilijk te zien hoor, zo'n klein balletje tussen allemaal speelstersquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja super de video maar ze stond er ongeveer 1,5 meter vandaan ofzo
Want een scheidsrechter kan geen fouten maken, net naar iemand anders kijken, aan zichzelf twijfelen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja super de video maar ze stond er ongeveer 1,5 meter vandaan ofzo
Zeker met zo'n plank in het doel waar wel vaker een bal terug het veld in kaatst na een goal.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
is soms heel moeilijk te zien hoor, zo'n klein balletje tussen allemaal speelsters
Ik snap niet dat jij een poging doet om superniger serieus te nemenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |