Je verwart plezier met geluk. Je zoekt naar plezier (macht, andere mensen pijn doen) als je niet gelukkig bent. Kijk maar naar alcoholisten die naar de fles grijpen, of ongelukkige mensen die hebberig worden en op koopjesjacht gaan. Geluk is in ieder geval niet iets wat je moet zoeken buiten jezelf, dus in pleziertjes.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen zonder geweten zijn andere soort mensen. Je kan dus theorieën van Buddha en weet ik wie niet op hen toepassen, omdat die uitgaan van normale mensen. Psychopaten hallen plezier uit heel andere dingen dan de gemiddelde mens. Oppervlakkigheden, macht. Wie zegt dat ze daar niet gelukkig van zouden kunnen worden? Wellicht een ander soort geluk dan jij en ik, maar dat ze per definitie niet gelukkig of in ieder geval tevreden zouden kunnen zijn geloof ik niet.
Daarbij stel je dat geluk een soort einddoel is, terwijl het mijns inziens een state of mind is. Iedereen heeft goede en minder goede dagen. Als je zegt 'ik wil gelukkig zijn' is dat een slecht doel. Je gelukkig voelen is tijdelijk, het komt en gaat. Het is niet iets wat je kan bereiken en dan voor altijd zult vasthouden.
Je kan positief in het leven staan definieren als geluk, maar je gelukkig voelen is wel een emotie imo en geen be-all end-all einddoel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:00 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Je verwart plezier met geluk. Je zoekt naar plezier (macht, andere mensen pijn doen) als je niet gelukkig bent. Kijk maar naar alcoholisten die naar de fles grijpen, of ongelukkige mensen die hebberig worden en op koopjesjacht gaan. Geluk is in ieder geval niet iets wat je moet zoeken buiten jezelf, dus in pleziertjes.
En zelf als je je een dagje minder voelt, kun je nog gelukkig zijn. Geluk is redelijk constant. Je kunt een dagje moe of zo zijn, maar dat betekent nog niet dat je je een slecht mens voelt en dat je ontevreden bent over jezelf.
Je gelukkig voelen is niet per se een emotie, maar vooral een soort van rust...quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan positief in het leven staan definieren als geluk, maar je gelukkig voelen is wel een emotie imo en geen be-all end-all einddoel.
Herinneringen vormen ons. Zonder herinneringen hou je niks over.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:34 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Je gelukkig voelen is niet per se een emotie, maar vooral een soort van rust...
En het is wél het belangrijkste in het leven, want wat zijn alle dingen in het leven nou waard als je niet gelukkig bent?
In ieder geval veel minder dan een gelukkige herinnering.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Herinneringen vormen ons. Zonder herinneringen hou je niks over.
Dus wat is een plezierige herinnering waard? Heel veel.
Je maakt de fout te denken dat jouw (of die van Buddha) wetten voor de mens universeel zijn. Geluk voor de meesten is wat jij zegt, maar er zijn er ook genoeg die geluk anders ervaren, en uit heel andere dingen geluk halen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:34 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Je gelukkig voelen is niet per se een emotie, maar vooral een soort van rust...
En het is wél het belangrijkste in het leven, want wat zijn alle dingen in het leven nou waard als je niet gelukkig bent?
Daar zijn we het dan niet over eens. Ik denk dat geluk goedheid is en macht en plezier meer in de genotshoek zitten. Er bestaan mensen die vooral genot nastreven, maar genot staat vaak haaks op geluk. Genot hebben mensen nodig die niet gelukkig zijn, kijk maar naar alcoholisten, drugsverslaafden, seksverslaafden, koopjesgekken en ga zo maar door.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Je maakt de fout te denken dat jouw (of die van Buddha) wetten voor de mens universeel zijn. Geluk voor de meesten is wat jij zegt, maar er zijn er ook genoeg die geluk anders ervaren, en uit heel andere dingen geluk halen.
Goedheid is subjectief, en genot is voor ieder anders.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:57 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan niet over eens. Ik denk dat geluk goedheid is en macht en plezier meer in de genotshoek zitten. Er bestaan mensen die vooral genot nastreven, maar genot staat vaak haaks op geluk. Genot hebben mensen nodig die niet gelukkig zijn, kijk maar naar alcoholisten, drugsverslaafden, seksverslaafden, koopjesgekken en ga zo maar door.
het feit dat die verslaafden niet gelukkig zijn heeft te maken met de negatieve gevolgen van hun gedrag en de eventuele negatieve oorzaken van het ziekelijke gedrag, maar zeggen niets over plezier/genot hebben an sich. Alleen de pathologische vorm ervan. je neemt dan een extreem voorbeeld om je punt te maken, terwijl de meeste mensen zich niet in die extremen zullen bevinden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:57 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan niet over eens. Ik denk dat geluk goedheid is en macht en plezier meer in de genotshoek zitten. Er bestaan mensen die vooral genot nastreven, maar genot staat vaak haaks op geluk. Genot hebben mensen nodig die niet gelukkig zijn, kijk maar naar alcoholisten, drugsverslaafden, seksverslaafden, koopjesgekken en ga zo maar door.
Nee, maar mensen zoeken wel heel vaak naar dingen buiten zichzelf om gelukkig te worden (gaat niet lukken). En er is een reden dat ze überhaupt zijn begonnen met zo veel te drinken/snuiven, dat komt heel vaak door een ongelukkig gevoel/hevige, constante stress.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
het feit dat die verslaafden niet gelukkig zijn heeft te maken met de negatieve gevolgen van hun gedrag en de eventuele negatieve oorzaken van het ziekelijke gedrag, maar zeggen niets over plezier/genot hebben an sich. Alleen de pathologische vorm ervan. je neemt dan een extreem voorbeeld om je punt te maken, terwijl de meeste mensen zich niet in die extremen zullen bevinden.
We weten vanbinnen allemaal wat de grote lijnen van goedheid zijn. En ja, genot is voor ieder anders... Wat is je punt?quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:58 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Goedheid is subjectief, en genot is voor ieder anders.
Alle mensen zullen zeker aan zichzelf denken, maar voor de meeste mensen is er een grens. Wij hebben namelijk empathie, en stemmen daar onze morele handelingen mee af.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Heb jij ooit iemand gezien die met alleen maar goede handelingen, zijn weg naar de top heeft gemaakt? Ik niet.
Mij maakt het niet uit, als het maar niet ten nadele van mij gebeurt. Ik bedoel, als jij of ik de kans krijgen om goed te profiteren ten kleine koste van een ander, zouden wij het allebei doen. Zo is de samenleving nou eenmaal. Door elke keer een moraalridder te spelen kom je nergens. Je wordt elke dag benadeeld, of je het nou wil of niet. Constant proberen bedrijven en mensen van alle kanten je zo veel mogelijk uit te melken ten behoeve van zichzelf. Tja, op een gegeven moment geef je jezelf de permissie om dit ook te doen.
Dit is niet eerlijk he. Een sociopaat zou mensen kapot maken voor eigen succes.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:19 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Het ontwijken van de vraag zegt weer iets over jou.
Verder is het mooie moraalpraat wat je de eter in gooit, maar al deze zinnen van je hebben geen betekenis, het gaat om situaties. En in een situatie waar jij enorm profiteert, en een iemand een klein beetje minder wordt, kies jij (en ik) voor voor onszelf.
http://eoswetenschap.eu/a(...)oms-zo-charmant-zijnquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen zonder geweten zijn andere soort mensen. Je kan dus theorieën van Buddha en weet ik wie niet op hen toepassen, omdat die uitgaan van normale mensen. Psychopaten hallen plezier uit heel andere dingen dan de gemiddelde mens. Oppervlakkigheden, macht. Wie zegt dat ze daar niet gelukkig van zouden kunnen worden? Wellicht een ander soort geluk dan jij en ik, maar dat ze per definitie niet gelukkig of in ieder geval tevreden zouden kunnen zijn geloof ik niet.
Daarbij stel je dat geluk een soort einddoel is, terwijl het mijns inziens een state of mind is. Iedereen heeft goede en minder goede dagen. Als je zegt 'ik wil gelukkig zijn' is dat een slecht doel. Je gelukkig voelen is tijdelijk, het komt en gaat. Het is niet iets wat je kan bereiken en dan voor altijd zult vasthouden.
Ik doe evenveel zonder gewetensbezwaren als de gemiddelde persoon hier, maar velen zien niet in dat mensen die echt de top bereiken gewoon bijna geen gewetensbezwaren heeft.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alle mensen zullen zeker aan zichzelf denken, maar voor de meeste mensen is er een grens. Wij hebben namelijk empathie, en stemmen daar onze morele handelingen mee af.
Het kan best zijn dat jij vrijwel alles zou kunnen doen zonder gewetensbezwaren, maar dat is niet "normaal"...
Dat is ook weer onzin, je kan perfect de top op een eerlijke en integere manier bereiken.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik doe evenveel zonder gewetensbezwaren als de gemiddelde persoon hier, maar velen zien niet in dat mensen die echt de top bereiken gewoon bijna geen gewetensbezwaren heeft.
quote:Wees voorzichtig met conclusies trekken. Loop niet op de feiten vooruit en bestempel mensen niet gelijk als sociopaat. Wees echter wel op je hoede bij verdenking en trek aan de bel bij familie of vrienden.
Nou, succes, want het is iets wat maar ongelofelijk zelden gebeurt.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is ook weer onzin, je kan perfect de top op een eerlijke en integere manier bereiken.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:30 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nou, succes, want het is iets wat maar ongelofelijk zelden gebeurt.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Waar baseer je dat in godsnaam op?
En jij weet dat omdat..?quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:49 schreef ReplaR het volgende:
Ik zou hem maar te vriend houden want later wordt hij je manager.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:17 schreef bosa_kaba het volgende:
HET IS ALWEER ZO LANG GELEDEN
DAT WIJ ECHT OM DIE TITEL STREDEN
WE HEBBEN LANG GEWACHT OP DIT MOMENT
ALS 12E MAN STAAN WIJ ERACHTER
IEDEREEN TOONT ZIJN KARAKTER
DIT ORANJE IS ECHT ONGEKEEEHEEEND
DUS LAAT JE GAAN EN MOEDIG AAN DIT STEEEEHEEEERRENTEEEAAHEEAAM
ZON KNALLER HEBBEN WIJ LANG NIET GEZIEEEEHIEEEN
Oranje wordt de kampioen,
Daar kan niemand iets aan doen,
Oranje is de favoriet,