SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bij allemaal wel een idee hoe ik het zou uitspreken, maar denk dat het bij Radha het lastigst is voor hollandersquote:Op donderdag 12 juni 2014 13:50 schreef Lingue het volgende:
In de herhaling:
Ik kom er een paar in de groep gooien. Ben benieuwd of jullie de namen uitspreekbaar vinden en hoe jullie het in eerste instantie uit zouden spreken. Aangezien het geen Nederlandse namen zijn.
Raya
Radha
Risha
Kalinda (Maar vind ik eigenlijk weer te veel NLs)
melktand van Peter Jan Rens gespot!!quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:50 schreef Lingue het volgende:
In de herhaling:
Ik kom er een paar in de groep gooien. Ben benieuwd of jullie de namen uitspreekbaar vinden en hoe jullie het in eerste instantie uit zouden spreken. Aangezien het geen Nederlandse namen zijn.
Raya
Radha
Risha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 13-06-2014 15:01:33 ]
Nee liever niet. dat is het een beetje een Tim en Tom idee (zo noemde ik de baby's voor ik het geslacht wistquote:
En dat niet alleen: het is vragen om problemen. Want ze hebben (zeer waarschijnlijk) ook dezelfde geboortedatum en zeker als je geen 2e namen hebt dan weet je helemaal niet meer voor wie welke post bedoelt is. En dus ook niet welk BSN nummer nu van wie is. En overheidsinstanties kunnen dat al helemaal niet aan.....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:08 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee liever niet. dat is het een beetje een Tim en Tom idee (zo noemde ik de baby's voor ik het geslacht wist)
Leahquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:54 schreef Zoë23 het volgende:
Ik zoek een meisjesnaam die past bij de volgende namen;
Kalinda ken ik uit een SF-boek, de godin Kalinda van de Bloemen (bloedmooi maar gevoelsarm). In gedachten sprak ik het uit op z'n Nederlands, dus klemtoon op lin en lin als lin (niet lien).quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:50 schreef Lingue het volgende:
In de herhaling:
Raya
Radha
Risha
Ik dacht de eerste keer dat ik het niet goed had verstaan zelfsquote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, die is bijna net zo erg als Janjoris-Florentijn![]()
Dankzij de voetbalcommentatoren ben ik meer extra bewust van hoe debiel Daley als naam klinkt. Daley Blind, hoe kom je er toch op?
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:54 schreef Zoë23 het volgende:
Bijzondere naamsunshine
Ik zoek een meisjesnaam die past bij de volgende namen;Lotte vind ik heel mooi erbij. Beetje zelfde gevoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Nou, inderdaad, en het is best een leuke knul om te zien ook, totaal niet passend bij het kampaura zijn naam uitstraalt.quote:
Zoë, ik vind Lotte er ook erg mooi bij passenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:54 schreef Zoë23 het volgende:
Ik zoek een meisjesnaam die past bij de volgende namen;
Dit inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, en het is best een leuke knul om te zien ook, totaal niet passend bij het kampaura zijn naam uitstraalt.
Ik vind het ook een hele mooie naam. Had het vroeger toen ik over de oude Egyptenaren had geleerd ook verzonnen als naam voor mijn toekomstige dochter ooit :p ik zou het alleen nu met die ISIS terroristen in Irak en Syrië niet meer doen. Dan komt het misschien over alsof je daarmee sympathiseert... (Ikzelf associeer het nu namelijk voornamelijk daarmee.)quote:Op maandag 16 juni 2014 19:55 schreef Burdie het volgende:
Isisdie heeft hier ook op het lijstje met meidennamen gestaan.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Zoë, ik vind Lotte er ook erg mooi bij passen.
Maar Julia idd ook. (Alleen zou ik denk ik zelf voor een naam gaan die niet eindigt op -a)
Nog meer ideetjes:
Iris/Isis
Lauren
Fenne
Jolijn
Daphne (ja, ze moeten er bij hoor. Blijf het zo mooi vinden!)
Mirte
Manon
Tessa
quote:Op maandag 16 juni 2014 20:02 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zou trouwens juist wel voor een naam kiezen die eindigt op een -a. Anders lijkt het net alsof de laatste er niet bij hoort. Heel gevoelsmatig hoor en slaat ook nergens opMaar daarom viel bij ons de voorletter M af. Want allebei kon niet.
En anders klikt het als kwik, kwek en Joris-Jan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zou bij twee namen op -a juist nooit kiezen voor een derde met -a. Klinkt zo kwik kwek en kwak
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
En anders klikt het als kwik, kwek en Joris-Jan.
Meen je dat echt ja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
En daar ging m'n koffie..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik wou zeggen "dan hadden ze de tweede J.asper moeten noemen", maar dat is voor C.a.th.el.ijne weer zielig...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]een collega van me heeft een C.a.the l.ijne, een C.a. spe.r en een J.o. ri.s. Lijkt inderdaad ook net of die laatste er niet bij hoort
Zo hebben wij allemaal een H in onze namenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
mijn ouders hebben heel bewust gekozen voor drie namen waar een "A" in zat. Ze wilden de derde eigenlijk Lisette noemen indien meisje, maar dat klonk stom want dan was het de enige naam in het gezin zonder A
Fee, je mag nu toch ook een meisjesnaam uitzoeken? Wat let je?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Zoë, ik vind Lotte er ook erg mooi bij passen.
Maar Julia idd ook. (Alleen zou ik denk ik zelf voor een naam gaan die niet eindigt op -a)
Nog meer ideetjes:
Iris/Isis
Lauren
Fenne
Jolijn
Daphne (ja, ze moeten er bij hoor. Blijf het zo mooi vinden!)
Mirte
Manon
Tessa
Mijn manquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:34 schreef Phaidra het volgende:
Fee, je mag nu toch ook een meisjesnaam uitzoeken? Wat let je?
Heeft Willem Alexander ook niet gedaan nee, Amalia, Alexia, Arianequote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zou bij twee namen op -a juist nooit kiezen voor een derde met -a. Klinkt zo kwik kwek en kwak
En hier was de meisjesnaam Iris. Vind hem zo mooiquote:Op maandag 16 juni 2014 19:55 schreef Burdie het volgende:
Isisdie heeft hier ook op het lijstje met meidennamen gestaan.
Nee ik vind het niet Tokkie.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:31 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb een vraag: Katinka, vinden jullie dat nou tokkie of niet? (Afgezien van of het je smaak is) Ik twijfel, mijn zwangerschapshormonen maken mij in de war.
Dit fee, again, sorry haha!quote:Op zondag 22 juni 2014 21:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Kleine kokette Katinka...
Dat hoor ik meteen in mijn hoofd. Niet tokkie maar wel een beetje suffy vind ik.
quote:Op zondag 22 juni 2014 21:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn zus had een kat ooit die katinka heette. Dat werd Tinka. En mijn ouders zongen ook altijd kleine, kokette Katinka.
Niet tokkie maar ook niet echt nederlands. Hoe heten je andere 2 feenix?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wil ook best even de naam die we nu hebben hier neer zetten, maar die haal ik zo weer weg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fee-nix op 22-06-2014 22:20:49 ]
O, die van het pipapijpen liedjequote:Op zondag 22 juni 2014 21:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken het alleen van Katinka Polderman en dat vind ik een tof mens.
Ik had een Tinka en een Katinka in de klas, meer jaren 60-70 kun je het niet hebben, en hetzelfde geldt voor de jongensnamen (hoewel die met de J meestal een a ipv e had).quote:Op zondag 22 juni 2014 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Daar vind ik katinka niet echt bij passen voor s is veel voorkomende nl naam. Of ik jullie meisjesnaam er wel bij vind passen weet ik eigenlijk ook niet. J en j lijkt ergens wel op elkaar.
Sara vind ik ook mooi erbijquote:Op zondag 22 juni 2014 21:58 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, maar de jongensnamen lijken ook best op elkaar, vind ik...
En dat is altijd bij mij een licht irritatiepuntje geweest (hoewel ik het allebei nog steeds heel mooie namen vind, hoor).
En als we dan nu die meisjesnaam met J erbij hebben, is dat voor mijn gevoel weer 'rechtgetrokken' ofzo. Plus dat ik het gewoon een erg mooie meisjesnaam vind
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar Linde zou meer mijn smaak zijn.
Nienke wel aardig, maar net niet.
Willemijn... dan zou ik voor Annemijn of Ellemijn gaan, maar dat wil hubbie niet...
[ Bericht 7% gewijzigd door Fee-nix op 22-06-2014 23:41:48 ]
+1 Hoewel ik het als kind niet snapte, en dacht dat er 'krokette' gezongen werd. Ik dacht dat Katinka dan vast bruine, knapperige benen hadquote:Op zondag 22 juni 2014 21:35 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Kleine kokette Katinka...
Dat hoor ik meteen in mijn hoofd. Niet tokkie maar wel een beetje suffy vind ik.
Thnxquote:Op zondag 22 juni 2014 22:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de J-naam die je net noemde erg leuk, ook bij de namen van je jongens
D.ieke?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik zit een beetje in de knoop met vernoemen.
Ik krijg een meisje, en wil haar 4 namen geven, omdat ik die zelf ook heb. Dat vind ik leuk
De eerste twee namen weet ik al, maar ik wil graag ook naar mijn vader vernoemen.
Hij heet D.i.ck. H.end.rik.us
Maar ik kan geen "modern" meisjesnaam verzinnen. Hebben jullie enig idee?
Of Hendrikje . Het is een vernoeming, geen roepnaam.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dirkje
Al is dat misschien niet heel modern
Rickie / Ricky / Rikie / Rikkiequote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik krijg een meisje, en wil haar 4 namen geven, omdat ik die zelf ook heb. Dat vind ik leuk
De eerste twee namen weet ik al, maar ik wil graag ook naar mijn vader vernoemen.
quote:
Rikki, de muts van Gtst.quote:
ach ^^,quote:
quote:
GTSTquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:16 schreef Quarant het volgende:
[..]
Of Hendrikje . Het is een vernoeming, geen roepnaam.
Henka, Hendrika, Diedre, Divina, Rika, Rifka, Dirkje, Marieke, Suki (:P) Denise,quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Suki, Buuf? Via welke route ben je daarbij gekomen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Henka, Hendrika, Diedre, Divina, Rika, Rifka, Dirkje, Marieke, Suki (:P) Denise,
Zeer losse en vrije interpretatie.;)
hendrikusquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:43 schreef Limone het volgende:
[..]
Suki, Buuf? Via welke route ben je daarbij gekomen?![]()
Dan zeg ik: Elisabeth!
Leuk! Een beetje zoals Nevaehquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hendrikus
En dan achteraan beginnen.
Met je Elisabeth
Mijn schoonmoeder heet zo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dirkje
Al is dat misschien niet heel modern
quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hendrikus
En dan achteraan beginnen.
Met je Elisabeth
Een doopnaam hoeft toch ook niet modern?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou ja ik wil het wel wat modern doen, aangezien de andere namen ook modern zijn, en dan bekt het gewoon niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een doopnaam hoeft toch ook niet modern?
Ik zou denk ik Dirkje Hendrike doen.
Andere opties: Dycke (spreek uit als: dieke), Didi, Dineke.
thnxquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:52 schreef Fee-nix het volgende:
Bij D.ick:
Didi
Bij H.endrikus:
Hanne/Hanna/Hannah
Renske
Trix/Rixt
Kris/Kirsten
Ook soms een wat ruime interpretatie.
Uhm, ja ook een beetje gehusseld met letters gewoonquote:
TB kijkenquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:43 schreef Limone het volgende:
[..]
Suki, Buuf? Via welke route ben je daarbij gekomen?![]()
Dan zeg ik: Elisabeth!
neenee, dat is Soookehhhh.quote:
quote:
Dixiequote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Da's een bouwvakkersplee.quote:
Toch heb ik die naam eerder gehoord voor een meisje. Hier toen nog getypt ook. Ik kan er ook niet aan wennen.quote:
Klopt, Isa is Jezus in de Koran.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:08 schreef Logician2.0 het volgende:
Isa voor een jongen, zoo mooi
Schijnt in Arabische landen officieel een jongensnaam te zijn en jezus te betekenen.
Extra beveiligde inrichtingquote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een versgeboren baby Ebi voorbijkomen, jongen...
Japans voor garnaalquote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een versgeboren baby Ebi voorbijkomen, jongen...
Ik zou dan eerder Ischa kiezen hier wel, maar dat vind ik ook mooi.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 08:08 schreef Logician2.0 het volgende:
Isa voor een jongen, zoo mooi
Schijnt in Arabische landen officieel een jongensnaam te zijn en jezus te betekenen.
quote:
Ik dacht ook echt dat het om een jongen ging, vond het roze vriendenboekje al zo raar.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]Die ken ik in het echt zo een baby, tis wel een jongen dat dan weer wel...
Ik vind het roze k3 boekje dat uit de tas kwam niet voor de hand liggen voor een jongen. Dat zijn normaal spiderman boekjes. Maar niet heel raar ofzo verder nee.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:27 schreef Moppert het volgende:
Dat snap ik dan weer niethoezo is een roze vriendenboekje zo raar voor een jongen
![]()
En ik vind Axl echt een verschrikkelijke naam, zowel voor een jongen als een meisje.
Oh.. ik geloof dat ik 'm wel leuk vind voor een jongen. Niet voor mijzelf, though.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:19 schreef oh-oh het volgende:
Jongen, en idd Rixt ken ik ook, maar Rix nog niet.
Jij hebt dan ook al een naamquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh.. ik geloof dat ik 'm wel leuk vind voor een jongen. Niet voor mijzelf, though.
En ik ben geen jongen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook al een naam
Misschien vonden ze Rik te saai?
Wij hebben dat andersom.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:54 schreef Risu het volgende:
Help! Mijn jongensnaam vind ik nou niet meer goed genoeg en nu heb ik helemaal niks voor als het een jongen is. Ach het is toch een meid.
Heb ook nog maar 32 weken om er een te bedenken,![]()
Ik vind er heel veel mis meequote:
Meest normale namen..quote:Op zondag 13 juli 2014 16:33 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind er heel veel mis mee
Ik vind het grappig hoe jij de meest normale namen kan afkraken en dan jaimy ziet als niets mis mee
Kijk ik zeg niet dat ik die naam ooit zelf zou kiezen.. maar ik zie niet wat er zo vreselijk verschikkelijk aan die naam is. Er zitten geen ' chs aiemeaie's inquote:Op zondag 13 juli 2014 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het echt verschrikkelijk... Jaimy...
James kan Jamie worden, en evt. voor een meisje gebruikt worden, maar Jaimy is echt voor mensen die niet weten hoe je t spelt... Zo pauper
Niemand zegt toch ook dat ze haar mening niet mag hebbenquote:
Ik denk dat je wat door elkaar gelezen hebt..quote:Op zondag 13 juli 2014 16:46 schreef Moppert het volgende:
[..]
Niemand zegt toch ook dat ze haar mening niet mag hebben![]()
Maar zoals laatst dat je kwam benoemen dat iemand zijn zoon t.homas als naam had geveven of hoe raar jullie cas vondenEn dan is een jaimy prima
Ik zeg toch ook niet dat ik T.homas een absurde naam vind? Ik gaf alleen aan dat het niet mijn smaak is....quote:Op zondag 13 juli 2014 17:16 schreef Cygne het volgende:
Maar T.homas is toch een hele normale naam? Of zie ik wat over het hoofd?
En J.aimy.. Zo heet de hond van mijn tante.. Leuke hond, dat wel.
Persoonlijk vind ik dat nog wel een heel verschil. Jaimy anders geschreven voor Jamie dan Micheal voor Michael.quote:Op zondag 13 juli 2014 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
op zich is jaimy net zo fout geschreven als Micheal (Michael) of Jhonny (Johnny)... Ik mag dat toch wel pauper vinden? Spelling van ouderwetse namen is w.m.b. geen keuze-dingetje.
Afwachten wat je beter bij je kindje vindt passen na de geboorte?quote:Op zondag 13 juli 2014 19:57 schreef Fee-nix het volgende:
Eens met Kwak! (voor alles is een eerste keer).
Pfff en zelf heb ik zo'n namen dilemma... We hebben nu twee namen voor ons meisje. En ik vind ze even mooi. En mijn man ook. Welke nu te kiezen, ik weet t echt niet! Elke dag wissel ik.
quote:Op zondag 13 juli 2014 19:57 schreef Fee-nix het volgende:
Eens met Kwak! (voor alles is een eerste keer).
Pfff en zelf heb ik zo'n namen dilemma... We hebben nu twee namen voor ons meisje. En ik vind ze even mooi. En mijn man ook. Welke nu te kiezen, ik weet t echt niet! Elke dag wissel ik.
Ik heb zo'n familielid die haar zoon echt m.aikel heeft genoemd. En zo schrijf je t dus ook.quote:Op zondag 13 juli 2014 19:02 schreef Dottey het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat nog wel een heel verschil. Jaimy anders geschreven voor Jamie dan Micheal voor Michael.
Dat spreek je dan toch uit als "Mig-e-al" ?![]()
Ken dan wel weer typetjes van vroeger die dan weer gezellig Michael als Maikel kiezen..
Ach ieder zijn ding...
quote:Op zondag 13 juli 2014 20:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ben jij t zo vaak oneens met mij?
proefgeboortekaartje laten maken met allebei en kijken wat t leukste is?
wachten tot de baby er is en dan kiezen?
quote:Op zondag 13 juli 2014 20:08 schreef Fee-nix het volgende:
[..]ja, stiekem wel
.
Geboortekaartjes truc heb ik al gedaan. Staat allebei heel mooi!![]()
quote:Op zondag 13 juli 2014 20:10 schreef Fee-nix het volgende:
Oke, ik zet de namen hier neer... Dan ga ik even een ijsje eten en een serie kijken. En als ik dan terug kom, dan hebben jullie gekozen.
Het gaat om S.ilke of J.asmijn.
Mijn zoontjes heten:s.ilkeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
die heeft vriend hier gevetood...
Kwak
Gebruik je de namen wel eens hard op tegen je buikinhoud?quote:Op zondag 13 juli 2014 20:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ben jij t zo vaak oneens met mij?
proefgeboortekaartje laten maken met allebei en kijken wat t leukste is?
wachten tot de baby er is en dan kiezen?
quote:Op zondag 13 juli 2014 20:10 schreef Fee-nix het volgende:
Oke, ik zet de namen hier neer... Dan ga ik even een ijsje eten en een serie kijken. En als ik dan terug kom, dan hebben jullie gekozen.
Het gaat om S.ilke of J.asmijn.
Mijn zoontjes heten:beide erg mooi! Dus snap je dilemma!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De klank van de tweede vind ik
edit: bij langer nadenken vind ik de tweede naam op papier ook het mooiste![]()
Krullende letters en ruikende bloemetjes ^^,Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op zondag 13 juli 2014 20:13 schreef Cygne het volgende:
Jasmijn!![]()
DIe staat bij ons ook heel hoog.met een lang IJ is het idd ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met een korte EI vind ik zacht gezegd wat minder
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ja, zo kon ik ook een hele rits namen weggooien.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vind dat een onwijs mooie naam voor als we misschien een meisje krijgen (of ooit). Maar die naam wil ik toch zelf niet geven aangezien die naam heel erg lijkt op de naam van mijn vriend zijn ex. Klinkt misschien mutserig, maar ik heb daar denk ik dan niet zo'n goed gevoel bij.
+1!quote:Op zondag 13 juli 2014 20:46 schreef L-E het volgende:
Ik krijg jeuk van Jasmijn, sorry, en ik vind Silke heel lief en zacht klinken
+1!quote:Op zondag 13 juli 2014 20:49 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik ben voor Jasmijn! Silke en de naam van je jongste klinkt net iets te Jip en Janneke voor mij.
Dat ook ja!quote:Op zondag 13 juli 2014 21:06 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
+1!
En als ik in m'n hoofd een combi van J. En S. maak, maar dan met staartjes en een jurkje, zie ik eerder een Jasmijn dan een Silke.
quote:Op zondag 13 juli 2014 21:06 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
+1!
En als ik in m'n hoofd een combi van J. En S. maak, maar dan met staartjes en een jurkje, zie ik eerder een Jasmijn dan een Silke.
Die optie hebben we idd ook al besprokenquote:Op zondag 13 juli 2014 22:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Silke en dan Jasmijn als tweede naam![]()
(Want het zijn echt allebei schitterende namen en mijn leerlingen met die namen zijn ook echt hele leuke meiden!)
En Rosa? Die vind ik nog mooier bij de namen van je jongens...quote:Op zondag 13 juli 2014 23:00 schreef Fee-nix het volgende:
Ik probeer trouwens ook nog steeds mijn man te bewerken voor Rosalie...
Tot nu toe zonder resultaat.
Das juist zo'n ontzettend mooie naam!quote:Op zondag 13 juli 2014 23:00 schreef Fee-nix het volgende:
Ik probeer trouwens ook nog steeds mijn man te bewerken voor Rosalie...
Tot nu toe zonder resultaat.
Die wil hij ook niet... En ik vind Rosalie net even mooierquote:Op zondag 13 juli 2014 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En Rosa? Die vind ik nog mooier bij de namen van je jongens...
anders mengen....Mijnke? Ben gewoon crea met letters hoor.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:29 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Die optie hebben we idd ook al besproken.
Een mengeling van beide namen (zoals Silmijn of Silja) vind ik niks.
Of het in het Engels goed uit te spreken is... dat maakt mij eigenlijk niet uit.
quote:Op zondag 13 juli 2014 22:14 schreef amaranta het volgende:
J.asmijn
Of Silmijn
Of
Jilke
Of Jiske
If siljas
Die staat hier dus verrekte hoog op het lijstje!quote:Op zondag 13 juli 2014 22:47 schreef Fee-nix het volgende:
Ah NTS, afleiding van mijn eigen namen kwestie is welkom. Dus laat me eens denken...
Elin
Noor
Lara
Suze
Sterre
Robin
Hanna
Daphne
Esmee
Eva
Fee![]()
Mette
Anna
Noa
Roos
Saar
Tess (is wel top 10 staat op nr 1, maar vind ik mooi passen)
[ Bericht 3% gewijzigd door NotTheSame op 14-07-2014 22:33:03 ]
Blijven doorzetten dan! Rosalie vind ik echtquote:Op zondag 13 juli 2014 23:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Die wil hij ook niet... En ik vind Rosalie net even mooier.
Maarrr... het zeuren van vanavond lijkt wel vruchten af te werpen. Misschien toch nog een kansje op Rosalie. Hoef ik ook niet meer te kiezen tussen die twee andere namen
.
En ik wilde altijd al voor een dochter een heel meisjesachtige, sierlijke naam![]()
.
Ik weet het danic. Mij hoef je niet te overtuigen
.
Of Rosaline?quote:Op zondag 13 juli 2014 23:16 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Die wil hij ook niet... En ik vind Rosalie net even mooier.
Maarrr... het zeuren van vanavond lijkt wel vruchten af te werpen. Misschien toch nog een kansje op Rosalie. Hoef ik ook niet meer te kiezen tussen die twee andere namen
.
En ik wilde altijd al voor een dochter een heel meisjesachtige, sierlijke naam![]()
.
Ik weet het danic. Mij hoef je niet te overtuigen
.
Opgelost, slotje.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Roosmarijn. (Eventueel met streepje) neigt een beetje naar Jasmijn en toch met Roos.
quote:Op maandag 14 juli 2014 20:47 schreef Fee-nix het volgende:
Dames bedankt, maar ik heb Rosalie er door gekregen. Ben blij
. En nu hopen dat hij (of mijn hormonen) niet meer van gedachten veranderd
.
NTS, oh ik weet niet waarom ik geen jongensnamen heb bedacht. Even mijn hersens laten kraken.
Mats
Max
Sven
Luuk
Nils
Eric
Lex
Fedde
Jurre
Joas
Noah
Jens
Jonathan![]()
Kai
Klinkt ook mooi, maar Rosalie past beter bij onsquote:Op maandag 14 juli 2014 20:57 schreef Enfermera het volgende:
Fee-nix, is Rosalou nog wat?is de tweede naam van onze tweede spruit
Ah joh, ik snap het wel hoor. Ik gebruik haar of mijn echte naam hier eigenlijk nooit en je moet ook maar net de link leggen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:42 schreef danic het volgende:
En NTS, ik weet het weer! Wat dom dat ik dit niet zelf kon verzinnen
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ah joh, ik snap het wel hoor. Ik gebruik haar of mijn echte naam hier eigenlijk nooit en je moet ook maar net de link leggen.
Fee,thanx, er zit weer wat discussievoer tussen! Zometeen manlief even bombarderen!
Veranderdquote:Op maandag 14 juli 2014 22:39 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
En je had ook 'Ymke' als hint moeten zeggen, niet 'Imke', zo snapt niemand het natuurlijkhehehe.
Nou ze is genoemd naar dr oma, Sofiequote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ja of gewoon een andere letter, Mieke, lieke, dieke, zoiets
oh.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ze is genoemd naar dr oma, SofieZo zuur he!
Sofiekequote:
Sophia zie ik in de categorie Anita, Bianca, Priscillaquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Sophia is hier inene zo een hit among kampers, echt vreselijk ordi ineens die naam
voor mij heel lang dč naam geweest voor een derde meisje, maar inmiddels idd ook niet meer. De aso-ciatie werd er niet beter op zeg maarquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Sophia is hier inene zo een hit among kampers, echt vreselijk ordi ineens die naam
jaaa zo leuk he ♡quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hoor en zie ook alleen maar 'ficken'
Mijn meisjesnaam gp die het nooit zal worden is Elodie
Die klik he, bij E. Heb ik dat nooit gehad eigk. Bij A was het heel snel dč naam maar bij E had ik dat gevoel helemaal niet. Heb daardoor ook heel lang getwijfeld of het wel de goede naam was. Liefst had ik haar Maeva genoemd maar dat werd geveto'd dus is dat nu de 2e naam.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ela, ik heb precies hetzelfde bij Jasmijn. Dat was mijn 'probleem' ook bij die naam.
Bij Silke denk ik ook aan zijde en een beetje aan t strand. Vind t een heel mooie naam, maar DE klik was er voor mij uiteindelijk toch niet.
Wat jammer. Deze staat al heel lang op mijn lijst en hoorde voor mij juist bij de klassiek mooie namen zoals Anna, Olivia, Charlottequote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Dochter van mijn nichtje heet Lily Louise, Louise vind ik ook echt heel erg leuk <3quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaa zo leuk he ♡
Zal het hier ook niet worden ivm jip & janneke gehalte met naam van oudste.
Ik aas wel nog op Eloīse, als vernoeming naar mn opa (louis)
Ja vind ik ook leuk, alleen heette zijn zusje zo (origineel I know...) en daar had ik minder mee, bovendien heet de dochter van mn vriendin zo en das toch niet helemaal mijn ding om dan dezelfde naam te gevenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dochter van mijn nichtje heet Lily Louise, Louise vind ik ook echt heel erg leuk <3
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja vind ik ook leuk, alleen heette zijn zusje zo (origineel I know...) en daar had ik minder mee, bovendien heet de dochter van mn vriendin zo en das toch niet helemaal mijn ding om dan dezelfde naam te geven
Ja, ik snap wat je bedoelt. Bij mijn tweede zoontje heb ik DE klik ook nooit echt gehad. Vind het wel een mooie naamquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die klik he, bij E. Heb ik dat nooit gehad eigk. Bij A was het heel snel dč naam maar bij E had ik dat gevoel helemaal niet. Heb daardoor ook heel lang getwijfeld of het wel de goede naam was. Liefst had ik haar Maeva genoemd maar dat werd geveto'd dus is dat nu de 2e naam.
Ik heb het er altijd een beetje op gegooid dat het lag aan dat k een tweede dochter kreeg, je eerste heeft immers je mooiste naam al gekregen. Maar later begreep ik ook dat meer mensen dat hebben gehad met de namen. Ondanks dat ik Maeva nog steeds mooier vind dan E vind ik haar naam wel mooi, leuk en past hij bij haar dus och.
Idem hier voor onze meisjesnaam. Voor een evt. tweede staat er nu ook een heel andere meisjesnaam bovenaan het lijstje, dus misschien maar goed ook dat we een jochie kregenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:07 schreef Fee-nix het volgende:
Bij mijn tweede zoontje heb ik DE klik ook nooit echt gehad.
Robin?quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef elamanilo het volgende:
Ohh, ik ben echt nog steeds helemaal verliefd op de naam die we hier voor een jongen hadden, die kan ook voor een meisje en wordt echt (vooralsnog) zeker weten de naam voor ons tweede kindje. Ik heb er net zo'n klik mee als met de naam van ons dochtertje. <3 <3 <3 Zou hem nu al wel van de daken willen schreeuwen
Je oma helemaal in de war, nog een kleinkind van Beatrix erbij.....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaa zo leuk he ♡
Zal het hier ook niet worden ivm jip & janneke gehalte met naam van oudste.
Ik aas wel nog op Eloīse, als vernoeming naar mn opa (louis)
Ik vind Amélie en Amalia echt maar vaagjes op elkaar lijken, zo een ander soort toon vind ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je oma helemaal in de war, nog een kleinkind van Beatrix erbij.....
En nou denk ik dat je zoon Dick heetquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:49 schreef Vanyel het volgende:
Grappig, ik had dat juist bij de eerste. Leuke naam, maar na iets van 25 weken discussie en overleg was het natuurlijk onvermijdelijk dat we niet nog een naam vonden waarvan we allebei in jubelstemming raakten.
Zoon was duidelijk op t moment dat zijn piemel op t echobeeld kwam.
Ja, het zijn ook andere namen, maar de oma van Mignonne zegt het iedere keer verkeerdquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind Amélie en Amalia echt maar vaagjes op elkaar lijken, zo een ander soort toon vind ik.
oh echt? Ik heb bij alledrie echt wel dé klik gehad. Al had ik mijn tweede ook graag Magnus genoemd. Maar de naam die hij nu heeft betekent ook grootquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die klik he, bij E. Heb ik dat nooit gehad eigk. Bij A was het heel snel dč naam maar bij E had ik dat gevoel helemaal niet. Heb daardoor ook heel lang getwijfeld of het wel de goede naam was. Liefst had ik haar Maeva genoemd maar dat werd geveto'd dus is dat nu de 2e naam.
Ik heb het er altijd een beetje op gegooid dat het lag aan dat k een tweede dochter kreeg, je eerste heeft immers je mooiste naam al gekregen. Maar later begreep ik ook dat meer mensen dat hebben gehad met de namen. Ondanks dat ik Maeva nog steeds mooier vind dan E vind ik haar naam wel mooi, leuk en past hij bij haar dus och.
sssht ik doe het met opzet O:)quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je oma helemaal in de war, nog een kleinkind van Beatrix erbij.....
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
sssht ik doe het met opzet O:)
Want wat zijn ze minder dan de prinsessen tenslotte.
Een zoon jeetje dat zou pas omschakelen zijnevengoed leuk hoor maar ik zit zo ontzettend in de meidendingen nu, dat zou wel even wennen zijn!
Dat moet dan wel een Casimir wordenquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
sssht ik doe het met opzet O:)
Want wat zijn ze minder dan de prinsessen tenslotte.
Een zoon jeetje dat zou pas omschakelen zijnevengoed leuk hoor maar ik zit zo ontzettend in de meidendingen nu, dat zou wel even wennen zijn!
verwend zekerquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]Oh ik zie jou echt nog wel met zo een typisch derde verwende jongensbabytje <3
Maurits natuurlijk!quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moet dan wel een Casimir worden![]()
Hoewel je met wat letters husselen van Claus ook Lucas kunt maken
dan maak je d'r gewoon een mietje vanquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
verwend zekermaar ik ben niet erg opgewassen tegen van dat testosterongeweld maar och daar wen je vast vanzelf aan
met die twee meiden van mij komt dat wel goed. Ik denk dat ie dan eerder kan nagellakken dan lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan maak je d'r gewoon een mietje van
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
met die twee meiden van mij komt dat wel goed. Ik denk dat ie dan eerder kan nagellakken dan lopen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |