SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik roep vandaag agressie op blijkbaar. Eerst een agent die me in de lunchpauze ondersteboven wilt fietsen en net een wanderlaar tokkie die zijn flesje water naar me gooit en achter me aan rent. Dan was het misschien niet sjiek om zijn vriendin al mompelend een domme kut te noemen maar als iemand in 3 seconden tijd 2 keer voor mijn wielen springt terwijl ik voorrang heb verdien je dat wel een beetje.
Fietsen, levensgevaarlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Jongens ik heb even jullie hulp nodig. Mijn stiefvader wil ook graag beginnen met fietsenNu is hij dus op zoek naar een fiets. Nu kwam een fietsenmaker met deze fiets:
http://www.2wielerspecial(...)ized-allez&Itemid=59
Kunnen jullie hier iets over zeggen, en dan niet over het uiterlijk maar puur over hoe die is zeg maar, ik heb er zelf niet heel veel verstand van. Ik zie wel dat het 105 is en heb ook gezegd dat hij beter niet lager kan gaan dan een 105 groep. Ik weet niet exact het gewicht van mijn stiefpa maar het zal tussen de 120 en 140 kilo zijn denk ik.
Dus daarmee rekening houdend, zal deze fiets dan geschikt zijn?
Alvast bedankt!![]()
mooi fietsje , maar als hij echt 120+ kilo is ?
dik of ook heel lang ?
probleem gaat met een dergelijk gewicht altijd de wieltjes zijn.
boven de 120 kilo zou ik zeggen bomproof 32 spaaks hand gespaakt.
standaard wielsetjes zullen de spaken om zijn oren vliegen ben ik bang
en al hij echt overgewicht heeft dan misschien toch eerst een fitness modelletje , aangezien hij dan ook zeker moeite gaat hebben met de juiste houding op de racerIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
*zucht*quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ik roep vandaag agressie op blijkbaar. Eerst een agent die me in de lunchpauze ondersteboven wilt fietsen en net een wanderlaar tokkie die zijn flesje water naar me gooit en achter me aan rent. Dan was het misschien niet sjiek om zijn vriendin al mompelend een domme kut te noemen maar als iemand in 3 seconden tijd 2 keer voor mijn wielen springt terwijl ik voorrang heb verdien je dat wel een beetje.
Lieve kano, als je een vrouwpersoon wilt ontwijken en zij ziet jou, maak dan nooit en te nimmer oogcontact maar kijk stuurs langs haar heen en kies je baan. Werkt altijd.![]()
Hij is inderdaad ook lang denk ongeveer 1,95 meter, die wielen ben ik inderdaad ook bang voor, en het frame zal die het wel houden denk je?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:44 schreef dop het volgende:
mooi fietsje , maar als hij echt 120+ kilo is ?
dik of ook heel lang ?
probleem gaat met een dergelijk gewicht altijd de wieltjes zijn.
boven de 120 kilo zou ik zeggen bomproof 32 spaaks hand gespaakt.
standaard wielsetjes zullen de spaken om zijn oren vliegen ben ik bang
en al hij echt overgewicht heeft dan misschien toch eerst een fitness modelletje , aangezien hij dan ook zeker moeite gaat hebben met de juiste houding op de racer![]()
mijn ervaring is dat bijna altijd de wieltjes de zwakste schakel zijn , met 1,95 gaat de frame maat ook al lastig worden doorgaans is 61 dan al krap ten zij het een sportieve geometrie is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hij is inderdaad ook lang denk ongeveer 1,95 meter, die wielen ben ik inderdaad ook bang voor, en het frame zal die het wel houden denk je?
ik ben zelf 1.97 en rij wel op 61 maar wel geometrie met lange bovenbuis, en dan nog zullen veel mensen zeggen dan mijn fiets te klein isIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Oke ik zal het doorgeven, in ieder geval bedankt voor je hulpquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef dop het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat bijna altijd de wieltjes de zwakste schakel zijn , met 1,95 gaat de frame maat ook al lastig worden doorgaans is 61 dan al krap ten zij het een sportieve geometrie is.
ik ben zelf 1.97 en rij wel op 61 maar wel geometrie met lange bovenbuis, en dan nog zullen veel mensen zeggen dan mijn fiets te klein is![]()
![]()
heb even naar de geometrie gekeken en die valt wel mee , maar in de praktijk zul je meestal horen dat ze je op 63 frame maat willen zetten bij die lengte , daar gelaten dat ik niet weet hoe zijn lichaams bouw is.
bij zijn lengte hoort overigens een gewicht van onder de 100 kilo, dus wat kaas zegt klopt ook zeker welIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
1 meter 87 is hij, ik heb het even nagevraagd. De fietsenmaker heeft inderdaad een andere wielset dan dat er standaard in zit.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:06 schreef dop het volgende:
heb even naar de geometrie gekeken en die valt wel mee , maar in de praktijk zul je meestal horen dat ze je op 63 frame maat willen zetten bij die lengte , daar gelaten dat ik niet weet hoe zijn lichaams bouw is.![]()
Dat denk ik zelf eerlijk gezegd ook.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat iemand van +120kg beter niet op een racefiets gaat zitten.
Het is er niet op gebouwd.![]()
dan frame maat 58 waarschijnlijk, en eerst eens aan die kilo's gaan werken op een trimfietsquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:09 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
1 meter 87 is hij, ik heb het even nagevraagd. De fietsenmaker heeft inderdaad een andere wielset dan dat er standaard in zit.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Hij heeft ook nog een mountainbike in de schuur staan, welgeteld nog geen 10 keer op gefietst. Dus ik ben benieuwd hoe dat met de racefiets gaat dan. Maar goed hij wil er graag 1, ik denk dat dat komt omdat hij dan van mij verhalen hoort van hoe het fietsen op Mallorca en Italië etc was en dat lijkt hem dus ook erg leuk.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat hij beter naar een robuuste (sport)fiets kijkt met dikkere banden en velgen.
Het zal zeker een lange weg zijn, maar als hij het echt graag wil en de motivatie en tijd er voor kan maken. Dan raad ik hem fietsen zeker aan.
Vandaag zelf een uurtje uitgefietst, want mn benen werden een beetje zwaarder. Dan is zeker met dit mooie weer niet veel wat leuker is dan lekker toeren.![]()
Ben zelf ook met 100+ op mn giant gaan zitten en heb de wielen maar een keer (onder garantie) moeten laten vervangen vanwege gescheurde velg bij de nippels
![]()
dat deed ik. Maar tegen haar domheid viel niet op te sturen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
*zucht*
Lieve kano, als je een vrouwpersoon wilt ontwijken en zij ziet jou, maak dan nooit en te nimmer oogcontact maar kijk stuurs langs haar heen en kies je baan. Werkt altijd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mijn achterwiel komt eindelijk terug na iets meer dan 2 maanden. Als het goed is een nieuwe velg, zaten ook scheurtjes bij de nippels. Weet wel dat ik nooit meer pauperwielen koop, zelfs niet voor de herfst/wintermaanden.![]()
eerst onder de 100 kg op die mtb en dan een racefiets? Kan makkelijk voor volgend jaar zomer.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog een mountainbike in de schuur staan, welgeteld nog geen 10 keer op gefietst. Dus ik ben benieuwd hoe dat met de racefiets gaat dan. Maar goed hij wil er graag 1, ik denk dat dat komt omdat hij dan van mij verhalen hoort van hoe het fietsen op Mallorca en Italië etc was en dat lijkt hem dus ook erg leuk.
Het zal zeker een lange weg zijn, maar als hij het echt graag wil en de motivatie en tijd er voor kan maken. Dan raad ik hem fietsen zeker aan.
Vandaag zelf een uurtje uitgefietst, want mn benen werden een beetje zwaarder. Dan is zeker met dit mooie weer niet veel wat leuker is dan lekker toeren.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zojuist uitgescholden door een type "oorbel, petje achterstevoren paupertje".quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
Hij vond dat ik niet spoorde terwijl hij met 100 km/h over een 50 km/h weg rijdt..
Tja die mensen van tegenwoordig..![]()
Ja, of zoals gister op sloten. Daar kwam toch een monster op een pina voorbij. Ik dacht, die magere gianttoerder uit Haarlem moet dit zeker ook bij kunnen houden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:18 schreef muzas het volgende:
Ik zie ze bij toertochten ook van minstens een halve ton op een pina met bullets zitten
Tot zaterdag he?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ligt er een beetje aan. Ik heb laatst ook met iemand van 120kg (2:02m) een racefiets (maat 66) uitgezocht. Heb er wel andere (36 spaaks) wielen in laten zetten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat iemand van +120kg beter niet op een racefiets gaat zitten.
Het is er niet op gebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |