abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140990085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou ik? heb het hier goed.
:')
En als die regels opeens hier, in Nederland, door je strot worden geduwd - kan je er dan nog steeds mee leven?
Protège moi de mes désirs.
pi_140990088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Streng, maar helemaal niet zo erg ofzo.

Zou er met een beetje aanpassen zo tussen kunnen leven. Ik rook niet, drink zelden enz.
Ik vind het anders heel erg zonde dat ze al die tombes willen verwoesten. Al snap ik dat het in de ideologie past.
pi_140990103
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
En als die regels opeens hier, in Nederland, door je strot worden geduwd - kan je er dan nog steeds mee leven?
Ja hoor, waarom niet?

Niet roken en alcohol drinken ! boefuckinghoe !
pi_140990112
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:22 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Ik vind het anders heel erg zonde dat ze al die tombes willen verwoesten. Al snap ik dat het in de ideologie past.
Eens.
pi_140990163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet als ik moslim word.
Broeder Abu und.... Abunderdog!
pi_140990175
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:24 schreef Peunage het volgende:

[..]

Broeder Abu und.... Abunderdog!
Als het moet, dan moet het.
pi_140990192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hoor, waarom niet?

Volgens mij is dat het enige deel wat je hebt gelezen. Lees de rest ook eens, gebruik je verstand en probeer het daarna opnieuw.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:26:03 #258
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_140990217
quote:
BAGHDAD — Sunni militants consolidated and extended their control over northern Iraq on Wednesday, seizing Tikrit, the hometown of Saddam Hussein, threatening the strategic oil refining town of Baiji and pushing south toward Baghdad, their ultimate target, Iraqi sources said.

As the dimensions of the assault began to become clear, it was evident that a number of militant groups had joined forces, including Baathist military commanders from the Hussein era, whose goal is to rout the government of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki. One of the Baathists, Izzat Ibrahim al-Douri, was a top military commander and a vice president in the Hussein government and one of the few prominent Baathists to evade capture by the Americans throughout the occupation.

“These groups were unified by the same goal, which is getting rid of this sectarian government, ending this corrupt army and negotiating to form the Sunni Region,” said Abu Karam, a senior Baathist leader and a former high-ranking army officer, who said planning for the offensive had begun two years ago. “The decisive battle will be in northern Baghdad. These groups will not stop in Tikrit and will keep moving toward Baghdad.”
meer lezen

Dus ze zijn 2 jaar geleden begonnen met plannen?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_140990221
Ik voel irak tour 3 komen :D
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_140990232
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het enige deel wat je hebt gelezen. Lees de rest ook eens, gebruik je verstand en probeer het daarna opnieuw.
Bepaalde kledingvoorschriften voor vrouwen, tijden van gebeden enz..

Ja so what?
pi_140990318
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja so what?
Jezus man. Hou op met trollen.
pi_140990334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja so what?
Er is niet echt veel ruimte meer voor iemand die de ideologie van ISIS niet aanhangt...
pi_140990759
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als ze zo overduidelijk onderdrukt worden kun je toch wel uitleggen hoe en door wie?

Ik ben geen fan van Maliki, maar er worden belachelijke onredelijke dingen gezegd en gevraagd.

Ze vragen om het afschaffen van allerlei wetten, waar het Parlement over gaat en niet Maliki. Ja zo kan ik me ook onderdrukt gaan voelen, als ik m'n zin niet krijg.
Volgens mij heeft die Irakees het prima uitgelegd. En je bent overduidelijk een fan van Maliki, maar dat verwijt ik je ook verder niet gezien je achtergrond. Het is verder niet voor niets dat het Iraakse leger in het Soennitische deel van Irak als landverrader wordt gezien (zoals we ook op de beelden terug zagen). Nee, van nationbuilding heeft ome Maliki nooit gehoord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_140991110
Iran stuurt troepen naar Irak

quote:
Iran heeft 150 manschappen naar Irak gestuurd om de regering te helpen bij de strijd tegen ISIS. De rebellen zijn inmiddels zo'n 60 kilometer verwijderd van Bagdad.

De troepen behoren tot de zogenaamde Quds Force (Quds betekent Jeruzalem), een elite-eenheid van de Revolutionaire Garde, aldus The Times. De divisie werd opgericht tijdens de oorlog tussen Irak en Iran in de jaren tachtig.

Iran is het grootste sjiitische land ter wereld en steunt de sjiitische meerderheid in Irak. De regering van Irak wordt geleid door de sjiiet Al-Maliki.
http://www.powned.tv/nieu(...)oepen_naar_irak.html

Deze mannen dus:

pi_140991540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:41 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij heeft die Irakees het prima uitgelegd. En je bent overduidelijk een fan van Maliki, maar dat verwijt ik je ook verder niet gezien je achtergrond. Het is verder niet voor niets dat het Iraakse leger in het Soennitische deel van Irak als landverrader wordt gezien (zoals we ook op de beelden terug zagen). Nee, van nationbuilding heeft ome Maliki nooit gehoord.
Je hebt gelijk wat Maliki betreft. Maar in alle eerlijkheid zouden de soennieten als ze aan de macht zijn het echt niet veel beter doen. Dan zouden sjieten weer het haasje zijn en boos etc. Het is gewoon niet anders in dat land (en de regio)...en doordat de macht is verschoven van soennieten naar de sjieten (numerieke meerderheid) gaat het probleem gewoon niet opgelost worden. Aan het eind van de dag blijven soennieten vergelijken bij Saddam-era de grootste verliezers, of het nou linksom of rechtsom is. En dan begint de ellende.

Enige wat je kan proberen is vergaande autonomie. En anders opsplitsen die boel, hoe sneller hoe beter.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_140991577
Directeur van Human Rights Watch over Irak en al-Maliki:

KenRoth twitterde op woensdag 11-06-2014 om 08:17:12 #Iraq PM Maliki's violent sectarian rule seems to have contributed to some people in Mosul welcoming ISIS's arrival. http://t.co/znGdcw7Ckx reageer retweet
KenRoth twitterde op woensdag 11-06-2014 om 21:19:12 As #Iraq soldiers flee, PM Maliki may rely even more on indiscriminate warfare like barrel bombs, making things worse http://t.co/UcA7wahHSr reageer retweet
KenRoth twitterde op donderdag 12-06-2014 om 00:43:04 ISIS reportedly made off with US$420M from Mosul central bank--enough to finance a large insurgency for a long time. http://t.co/PcqhpyeL2A reageer retweet
KenRoth twitterde op donderdag 12-06-2014 om 01:47:42 ISIS in #Iraq reportedly tried not to alienate local population, unlike PM Maliki & his violent, sectarian repression http://t.co/g9PbWznL9M reageer retweet
KenRoth twitterde op donderdag 12-06-2014 om 02:48:06 Now that #Iraq is desperate, US should insist PM Maliki end the narrow, violent, sectarian rule behind ISIS growth. http://t.co/g8v9DUslyz reageer retweet
KenRoth twitterde op donderdag 12-06-2014 om 03:49:31 Ironically, Iran-backed Syrian military's disinterest in ISIS helped to create enormous problem for Iran-allied Iraq. http://t.co/mfJvdnqLmH reageer retweet
-
pi_140991822
Saladin provincie

-
pi_140992361
Hoe sterk is het Iraanse leger?
pi_140992377
Soennieten Basra zeggen dat ISIL hen niet representeert en dat het toegestaan is om hen te bevechten.

-
pi_140992432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:32 schreef JanCees het volgende:
Hoe sterk is het Iraanse leger?
Niet sterker dan het Amerikaanse leger dat ook acht jaar te maken heeft gehad met de militanten in Irak.
-
pi_140992609
Iran speelt het redelijk slim door bijvoorbeeld eensgezinde groeperingen te bewapenen maar ik weet niet of ze in een oorlog even effectief zullen zijn.

Volgens mij hebben sommige onderdelen nog altijd last van de sancties. Maarja, gezien ISIS geen conventionele vijand is maakt dat niet zo heel veel uit.

Daarnaast betwijfel ik dat ze met alle pracht en praal komen binnenvallen, sommige dingen hou je liever geheim.
pi_140992797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja hoor, waarom niet?

jij bent geen vrouw zeker?

Meteen tvp.
Waar kun je een goede achtergrondiuitleg vinden, liefst Nederlands? Ik zie allerlei termen hier die ik niet ken. :)
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:52:48 #274
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_140993015
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:45 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Eigen landen maken al helemaal niet. Ik denk dat Irak in meerdere autonome gebieden beter zal werken.
Waarom wil je zo graag vasthouden aan grenzen gemaakt door imperialisten, zo'n honderd jaar geleden. Irak zal sowieso uitelkaar vallen, de vraag is enkel wanneer.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_140993027
NATO, not coming to the rescue.

itvnews twitterde op donderdag 12-06-2014 om 15:11:35 Secretary General: 'No role' for Nato in current Iraq crisis http://t.co/lIvfTsiyjO reageer retweet
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')